Isnin, 17 Februari 2014

3465. Lindungi.



بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com   

ANALISIS KEBIADABAN EKONOMI 3 PM UMNO, ADAKAH KITA MASIH PERLUKAN MEREKA??

Kala Bulan Gerhana

ANALISIS KEBIADABAN EKONOMI 3 PM UMNO,
ADAKAH KITA MASIH PERLUKAN MEREKA??
Sumber:  http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2014/02/analisis-kebiadaban-ekonomi-3-pm-umno.html


Himpunan Mansuh PBS - Pegawai Bangang Kaitkan Dengan Parti Politik 



KUALA TERENGGANU - Warga pendidik diingatkan supaya tidak mudah terpengaruh dan menyertai himpunan mansuh pelaksanaan sistem aplikasi Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS), pada 22 Februari depan di Putrajaya.

Yang Dipertua Majlis Pegawai Pendidikan Daerah Malaysia (MPPDM) Shafruddin Ali Hussin berkata himpunan berkenaan merupakan dakyah pihak tertentu yang mahu menjatuhkan kerajaan dan menggugat Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) semata-mata, demi kepentingan diri.

"Kita akan ingatkan setiap pengetua dan guru besar melalui infoblast, khidmat pesanan ringkas (SMS), Whatsapp, e-mel dan surat supaya memastikan guru-guru tidak terlibat dalam perarakan," katanya kepada Bernama ketika ditemui pada Majlis Bersama Guru-guru Besar Hulu Terengganu di sini hari ini.

Shafruddin yang juga Pegawai Pelajaran Daerah (PPD) Hulu Terengganu secara peribadi tidak bersetuju dengan himpunan berkenaan kerana ia bukanlah cara terbaik untuk meluahkan ketidakpuasan hati kerana KPM sentiasa memberi ruang bagi menyuarakan pendapat.

Selasa lepas, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata KPM akan mengkaji semula dan menangguhkan sehingga April pelaksanaan sistem aplikasi PBS selepas pelbagai aduan diterima daripada golongan guru.

PBS merupakan transformasi daripada berfokuskan peperiksaan kepada sistem pentaksiran pendidikan yang lebih holistik.

Bagaimanapun, sejak tahun lepas, para guru mendakwa ia membebankan mereka berikutan sistem aplikasi pengkomputeran itu sering tergendala menyebabkan data pelajar terpaksa dimasukkan pada lewat malam. - Bernama 




SUBHANALLAH: KIBLAT MSIA BETUL2 MGADAP HAJAR ASWAD

Jasmani Puteh

SUBHANALLAH: KIBLAT MSIA BETUL2 MGADAP HAJAR ASWAD
Sumber: http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2014/02/subhanallah-kiblat-msia-betul2-mgadap.html

[EKSKLUSIF] Pencuri Tulis Surat Minta Maaf Dan Kembalikan Wang Yang Dicuri Selepas 11 Tahun | MESTI BACA !!!


[EKSKLUSIF] Pencuri Tulis Surat Minta Maaf Dan Kembalikan Wang Yang Dicuri Selepas 11 Tahun | MESTI BACA !!! | Seorang pencuri telah menulis surat permohonan maaf kepada mangsanya serta turut menyertakan wang untuk membayar balik wang yang dicurinya.

pencuri

Pemilik Interasian Market, di Nashville menerima surat tersebut yang dihantar ke kedainya minggu lalu. Antara kandungan surat itu ialah, 
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

“saya tidak mengambil dadah lagi dan saya merasa bertanggungjawab terhadap mereka yang telah saya sakiti sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Saya berharap anada akan menerima wang ini dan memaafkan saya. Salam damai untuk anda, Tidak Dikenali” 

Selain itu, pencuri yang juga bekas penagih dadah itu turut mengatakan bahawa dia telah mencuri enam tin minuman keras dan sejumlah $300 wang tunai dari kedai mangsa. Dalam surat tersebut, pencuri itu menyertakan $400 wang tuanai sebagai ganti rugi.

Selepas menerima surat itu, pemilik kedai, Wu, menjelaskan bahawa pihaknya sedia memaafkan individu terbabit. Katanya, 

“kami nak dia tahu, jika dia sedang menonton, apapun keadaan anda sekarang, kami memaafkan anda atas apa yang telah berlaku”. 

Sumber: 

http://www.queachmad.com/2014/02/eksklusif-pencuri-tulis-surat-minta.html

ÀDENAN (BEKAS ADIK IPAR TAIB MAHMUD) AKAN LINDUNGI TAIB MAHMUD.

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
Roslin Ahmad *Cuba bila kena pemimpin Pakatan Rakyat, dah tentu tv3 sewel 24jam, selama seminggu duk ceritakan perkara ini di siaran tv dia.* [image: Roslin Ahmad's photo.] [image: Roslin Ahmad's photo.]

Penjelasan Macam Bunga Yang ada di Toko

Kuda SEO at Berryhs.com - 5 hours ago
*toko bunga* Seperti kata pepatah , ' mengatakan itu dengan bunga ! " Dan memang , orang-orang telah mengatakan dengan bunga sejak zaman dahulu , dengan menggunakan arti khusus bunga untuk mengekspresikan segala toko bungamacam emosi . Apakah untuk merayu seseorang khusus pada Hari Valentine , menampilkan kasih sayang di Hari Ayah atau Hari Ibu , atau untuk mengekspresikan ' segera sembuh ' pesan untuk seseorang sakit , bunga telah digunakan untuk mengatakan itu semua . Bahkan , makna simbolis bunga telah melahirkan bahasa sendiri , yang dikenal sebagai floriography . Terlepas dari m... more »

Ohpolitik!™

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 hours ago
Ohpolitik!™ ------------------------------ #anwaribrahim tawan gereja di #Selangor #Prkkajang Posted: 15 Feb 2014 09:38 PM PST Ceramah Anwar Ibrahim di Gereja Holy Family, Kajang pada 16 Februari 2014. Tanpa rasa segan dan malu pada umat Islam, Anwar Ibrahim masuk untuk berceramah dalam gereja tersebut. Semata mata untuk kuasa dan kedudukan sebagai MB Selangor, Anwar Ibrahim sanggup buat sahaja, biarpun perlakuan itu boleh melukakan hati umat Islam. Nilaikanlah bagaimana sebenarnya kelakuan dan perangai Anwar Ibrahim ini. Masih mahu percaya orang sebegini? You are sub... more »

.

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 hours ago
. ------------------------------ Kreativiti orang Vietnam boleh dibawa balik Posted: 15 Feb 2014 08:21 PM PST MENJENGUK VIETNAM Siti 4 dan akhir *Kolek atau perahu kecil sedang menunggu tetamu.**Kemajuan* atau pembangunan bagi sesebuah negeri itu bukan bergantung kepada modal semula jadi yang dimiliki sesebuah negeri itu seperti; balak, bahan logam; emas, biji timah, bijih besi atau alam semula jadi yang menakjubkan. Ia bergantung juga kepada sejauh mana daya kreatif dan komitmen para pemimpinnya. Kalau s... more »

[EKSKLUSIF] Pencuri Tulis Surat Minta Maaf Dan Kembalikan Wang Yang Dicuri Selepas 11 Tahun | MESTI BACA !!!

Que Achmad at Que Achmad menulis... - 5 hours ago
*[EKSKLUSIF] Pencuri Tulis Surat Minta Maaf Dan Kembalikan Wang Yang Dicuri Selepas 11 Tahun | MESTI BACA !!! | *Seorang pencuri telah menulis surat permohonan maaf kepada mangsanya serta turut menyertakan wang untuk membayar balik wang yang dicurinya. [image: pencuri] Pemilik Interasian Market, di Nashville menerima surat tersebut yang dihantar ke kedainya minggu lalu. Antara kandungan surat itu ialah, *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* *“saya tidak mengambil dadah lagi dan saya merasa bertanggungjawab terhadap mereka yang telah saya sakiti sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Saya... more »

Di 4 Tempat Negara Ini Di Larang Adanya Kematian

Nas Rul at dairishare - 5 hours ago
1. Itsukushima, Jepun: Kematian adalah kitaran kehidupan yang akan dialami oleh semua makhluk hidup. Begitupun kita sebagai manusia. Dalam sehari pasti akan ada yang meninggal, ada pula yang dilahirkan. Di bandar-bandar berikut, kematian adalah sesuatu yang haram dan dilarang. Menurut kepercayaan Shinto, Itsukushina adalah daerah sakral dan suci. Sehingga ketua kuil berjuang untuk jangan sampai ada kematian di sana. Ketua kuil harus memastikan tidak adanya kematian di sana. Kepercayaan ini telah ada sejak tahun 1878. Bukan hanya kematian, kelahiran pun sangat di larang. Sehingga m... more »

Betul Kah Ibrahim Ali Lebih Layak Menjadi PM ?

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
Raja Mohd Shahrim [image: Ibrahim Ali hari ni menegaskan bahawa dia 1000 kali lebih layak jadi Perdana Menteri dibandingkan dengan sdr. Anwar Ibrahim...... :) Kenyataan tahap MahaRaja Lawak Mega ini diucapkan ketika majlis penyampai watikah perlantikan Ketua Perkasa Penang di Seamo-Recsam hari ni....] *Ibrahim Ali hari ni menegaskan bahawa dia 1000 kali lebih layak jadi Perdana Menteri dibandingkan dengan sdr. Anwar Ibrahim...... * * Kenyataan tahap MahaRaja Lawak Mega ini diucapkan ketika majlis penyampai watikah perlantikan Ketua Perkasa Penang di Seamo-Recsam hari ni....*

PRK KAJANG .. PROGRAM CALON KEADILAN/PR DSAI UNTUK 17HB FEBRUARI 2014.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 5 hours ago
*Program bersama DSAI esok 17hb Februari 2014 ... 5.00ptg hingga 7.00 mlm di No 11351, Jalan Melor 3, Kg Sungai Kantan, Kajang.7.30 malam ... Solat Maghrib dan Interaksi Bersama Jemaah di Surau An Nur, Taman Indah, Sungai Jerlok, Kajang.Sambutan Tahun Baru Cina Wanita DAP Kebangsaan di Gelanggang Bola Keranjang, Kg Sungai Chua, Kajang.9.00 mlm hingga 12.00 tgh malam ... Pelancaran Jentera Dan Ceramah di Dataran Merdeka Saujana Impian.*

Apa khabar Pak Itam bila nak catat rekod sebelum bersara wkakaaka..

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
*Guruyaya OK* *Bila melihat MB Ganu Ahmad Said berjaya menjadi MB Umnuu pertama berjaya menjejakkan kaki ke Antartika Selatan sebelum bersara..teringat kpd kawan lama aku nii..* * Apa khabar Pak Itam bila nak catat rekod sebelum bersara wkakaaka..cukuplah sebagai MB Perak catat rekod pergi AFRICA..silap hang tak balek wkakaaakaaa. *

Siapa lagi yang dimaksudkan oleh Ungku Abd.Aziz kalau bukan UMNO?

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
Cen Polo [image: Siapa lagi yang dimaksudkan oleh Ungku Abd.Aziz kalau bukan UMNO? Menjadikan sistem pendidikan negara sebagai pentas ujikaji mereka. Teknik cuba jaya. Dilaksanana terlebih dahulu. Bila dapat kecaman dan kutukan cerdik-pandai barulah diadakan persidangan meja bulat bagi mengkaji semula. Pengajaran Sains Dan Matematik dalam bahasa Inggeris dah gagal. Kini dicuba pula PBS. Kesian Malaysia. Merdeka sudah lebih 56tahun. Halatuju pendidikan masih bercelaru. Maka jangan hairan melihat produk-produk dihasilkan sistem pendidikan Malaysia kini. Ternanti-nanti apa pula formul... more »

Panas! Sultan Johor 'bantai' pembaziran Kementerian Pedidikan yang bina sekolah RM8 juta hanya untuk 10 orang murid!!

PBO™ at pen buruk online ™ - 6 hours ago
MERSING: Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar pada Ahad menegaskan pembinaan *sebuah sekolah rendah dengan kos RM8 juta di Pulau Aur* boleh dianggap membazir dan tidak masuk akal kerana hanya mempunyai 10 orang murid. Baginda mencadangkan murid di sekolah itu, yang mempunyai lapan orang guru, dipindahkan ke sekolah di bandar ini dan mereka akan disediakan kemudahan asrama bagi memudahkan urusan persekolahan. Cara berkenaan akan menjimatkan kos kerajaan dan baginda sendiri bersedia untuk memberikan bantuan biasiswa kepada murid-murid berkenaan jika perlukan, titah Sultan Joh... more »

DULU ZAHID HAMIDI TIRU KATA-KATA PERANG DSAI, KINI GILIRAN AHMAD MASLAN PULA!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 6 hours ago
*Pada 2hb Februari 2014 lalu, Ahmad Zahid Hamidi berkata BN memegang prinsip 'lawan tetap lawan' biarpun belum memuktamad calon untuk bertanding pada pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang.Dua minggu kemudian iaitu hari ini 16hb Februari 2014 giliran Ketua Penerangan UMNO, Ahmad Maslan pula cilok dan tiru kata-kata perang yang cukup terkenal sejak tercetusnya Reformasi 1998 iaitu"LAWAN TETAP LAWAN"Dalam akaun twitternya Ahmad Maslan berkicau dengan menyatakan " Pada pandangan peribadi saya yg dah 7 kali ke Kajang. BN mesti bertanding di PRK itu . Jangan b... more »

TV3 Kantoi lagi!!.. Kali ini siar video lama bantuan banjir di Sabah pulak..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 6 hours ago
Stesyen televisyen swasta kawalan Umno, TV3 didakwa ‘menipu’ dalam satu laporan mengenai bantuan banjir di Crocker Range di Tenom Sabah menerusi berita Buletin Utama malam semalam. Dalam laporan itu memaparkan Umno melalui Pemuda Umno Tenom merupakan antara pihak terawal yang menghantarkan bantuan kepada mangsa banjir di kawasan itu. Bagaimanapun Kordinator Jingga 13, Fariz Musa mendakwa visual dipaparkan dalam laporan berita itu sebenarnya merupakan rakaman video lama bertarikh 29 Mei 2007. “Perkara ini bukan saya sahaja sedar, tetapi ramai lain perasan mengenai perkara ini. Le... more »

SUBHANALLAH: KIBLAT MSIA BETUL2 MGADAP HAJAR ASWAD

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
Jasmani Puteh [image: SUBHANALLAH: KIBLAT MSIA BETUL2 MGADAP HAJAR ASWAD]

Murid Baru Berusia 1 Abad

Detik Islam at Detik Islam - 7 hours ago
[image: murid tua Wow, Murid Baru Sekolah Ini Berusia 1 Abad] Sebuah sekolah bahasa untuk orang dewasa di Saudi menerima seorang murid lelaki baru. Hebat, murid baru ini menjadi isu hangat di berbagai media di Saudi kerana murid baru ini adalah seorang datuk berusia 100 tahun. Muhammad al-Zubaidi (100) adalah lelaki tertua bersekolah di sekolah orang dewasa di bandar Saudi. Zubaidi juga merupakan salah satu pelajar paling disiplin di sekolah kerana selalu datang ke sekolah tepat waktunya. Harian Okaz melaporkan pada Ahad (16/2/2014) "Pihak berkuasa pendidikan yang mengawasi sekolah... more »

PENGHUNI GUA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 hours ago
PENGHUNI GUA ------------------------------ TAKZIAH !!!!!!! Posted: 15 Feb 2014 04:28 PM PST *MSTAR* *Sabtu Februari 15, 2014 * * KPN Ucap Takziah Kepada Keluarga Pegawai Kanan PDRM Yang Meninggal * *KUALA LUMPUR:* Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar mengucapkan takziah kepada anggota keluarga dua pegawai kanan polis yang meninggal dunia pagi Sabtu akibat kemalangan jalan raya dan diserang penyakit jantung. "Ketua Polis Negara dan seluruh warga Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengucapkan takziah kepada ahli keluarga kedua-dua Allahyarham. Semoga roh me... more »

Kisah Orang Yang Zalim Dan Yang Kena Zalim Berdamai Di Hadapan Allah

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 7 hours ago
Anas *radhiyallahu ‘anhu* meriwayatkan, “Tatkala Rasulullah *shallallahu ‘alaihi wa sallam* sedang duduk, tiba-tiba kami melihat beliau tersenyum sehingga gigi seri beliau terlihat. Lantas Umar *radhiyallahu ‘anhu* bertanya kepada beliau, ‘Apakah gerangan yang membuat Anda tersenyum wahai Rasulullah?” Beliau *shallallahu ‘alaihi wa sallam* menjawab, ‘Ada dua laki-laki di kalangan umatku yang berlutut di hadapan Rabbul Izzah. Salah satunya berkata, ‘Ya Rabb! Ambilkan (pahala) untukku atas kezhaliman yang dilakukan oleh saudaraku pada diriku.’ Allah *Subhanahu wa Ta’ala* berfirman, ‘B... more »

ANALISIS KEBIADABAN EKONOMI 3 PM UMNO, ADAKAH KITA MASIH PERLUKAN MEREKA??

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
Kala Bulan Gerhana [image: ANALISIS KEBIADABAN EKONOMI 3 PM UMNO, ADAKAH KITA MASIH PERLUKAN MEREKA??]

Himpunan Mansuh PBS - Pegawai Bangang Kaitkan Dengan Parti Politik

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
*KUALA TERENGGANU - Warga pendidik diingatkan supaya tidak mudah terpengaruh dan menyertai himpunan mansuh pelaksanaan sistem aplikasi Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS), pada 22 Februari depan di Putrajaya.Yang Dipertua Majlis Pegawai Pendidikan Daerah Malaysia (MPPDM) Shafruddin Ali Hussin berkata himpunan berkenaan merupakan dakyah pihak tertentu yang mahu menjatuhkan kerajaan dan menggugat Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) semata-mata, demi kepentingan diri."Kita akan ingatkan setiap pengetua dan guru besar melalui infoblast, khidmat pesanan ringkas (SMS), W... more »
Blogger Home. 
HTML NOTE FOR SHARE: 
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">

Tiada ulasan: