Rabu, 19 Februari 2014

3481. Tahaluf Siyasi dan Halfu al Fudul.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com   

Tahaluf Siyasi..di mana orang Islam boleh bekerjsama dengan mana-mana pihak termasuk bukan Islam bagi menentang musuh yang lebih teruk.. 

 Halfu al Fudul adalah perjanjian antara pelbagai qabilah arab jahiliyyah Mekah bagi menentang musuh yang sama dan Nabi Muhammad s.a.w menyaksikan perjanjian itu dan Nabi kata jika ia berlaku lagi di zaman selepas  Baginda menjadi Nabi maka Nabi juga akan sokong perjanjian itu. 

Saman Fitnah : Rahim Nor Diasak 
Bertalu-Talu Oleh Hanipa Maidin

PULAU PINANG: Perbicaraan kes saman fitnah Timbalan Presiden PAS, Mohd Sabu ke atas Utusan berhubung berita yang disiarkan pada 
27 dan 28 Ogos 2011 semakin panas apabila saksi Utusan, Tan Sri Rahim Noor, mantan Ketua Polis Negara disoal balas bertalu-talu oleh peguam Mohamad Sabu, Mohamed Hanipa Maidin(gambar).

Di dalam keterangannya semalam, Rahim Noor menyatakan secara panjang tentang sejarah ideologi komunis di mana Hanipa 
bangun membantah dengan menyatakan beliau bukan sebagai saksi pakar. Beliau menyatakan bahawa menurut pandangan beliau Mat Indera adalah seorang komunis.

Beliau bagaimanapun mengakui beliau tidak pernah menemui sebarang bukti bahawa Mat Indera ada memegang kad keahlian Parti Komunis Malaya (PKM). Beliau juga menyatakan bahawa komunis mempunyai perancangan besar untuk menegakkan negara komunis di seluruh dunia. Beliau juga mengakui negara ini dijajah oleh British meskipun Utusan cuba mengambil pendirian bahawa Tanah Melayu tidak pernah dijajah oleh British. 

Apabila tiba giliran beliau disoal balas oleh Hanipa, peguam Mat Sabu itu memulakan soalan beliau dengan bertanya kepada Rahim Noor adakah dia sedar  Mat Indera adalah seorang guru agama dan tahu berbahasa arab dan beliau mengakui perkara tersebut. Hanipa juga bertanya.

Hanipa: Maaf saya bertanya Tan Sri, apakah tahap pendidikan agama Tan Sri?

Rahim: Saya tidak belajar tinggi agama, hanya sekolah pondok.

Hanipa: Pondok mana dan sampai tahap mana Tan Sri?

Rahim:  Pondok di Melaka sampai darjah 3 kalau tidak silap..pondok tu pun dah tak ada lagi.

Hakim: Sekolah pondok ke sekolah agama sebelah petang?

Rahim: Sekolah agama petang..

Hakim: Itu bukan sekolah pondok!

Hanipa: Jadi Tan Sri saya kata sekarang ini situasinya Mat Indera adalah seorang guru agama, ada pendidikan tinggi agama, tahu bahasa arab dan Tan Sri pula pendidikan agama yang rendah, setuju dengan saya kefahaman agama Islam Mat Indera lebih baik dari Tan Sri?

Rahim: Setuju
Hanipa: Tan Sri tahu tak Tahaluf Siyasi..di mana orang Islam boleh bekerjsama dengan mana-mana pihak termasuk bukan Islam bagi menentang musuh yang lebih teruk.. saya kata ini adalah tindakan yang Mat Indera ambil..dalam keadaan semua pertubuhan politik diharamkan British kecuali Umno maka Mat Indera bekerjasama dengan PKM untuk lawan penjajah British yang jajah tanah Melayu..setuju Tan Sri?

Rahim: Tidak setuju.

Hanipa: Saya kata Tan Sri tidak setuju sebab Tan Sri sendiri tidak mempunyai pendidikan tinggi agama seperti Mat Indera... Tan Sri tahu Halfu al-Fudul ?

Rahim: Saya tidak tahu.

Hanipa: Halfu al Fudul adalah perjanjian antara pelbagai qabilah arab jahiliyyah Mekah bagi menentang musuh yang sama dan Nabi Muhammad s.a.w menyaksikan perjanjian itu dan Nabi kata jika ia berlaku lagi di zaman selepas  Baginda menjadi Nabi maka Nabi juga akan sokong perjanjian itu ..tahu tak Tan Sri?

Rahim: Itu saya tak tahu.

Hanipa juga bertanya kepada Rahim mengapa beliau secara panjang menyatakan tentang grand design Komunis tetapi tidak pula menyatakan grand design British.

Hanipa menyoal "adakah Tan Sri fikir Mat Indera tidak tahu grand design penjajah British yang jajah tanah air kita, rampas khazanah negara kita, perkenal undang undang mereka ganti undang undang Islam, perkenal budaya mereka dan sebagainya?"

Tersentak dengan soalan itu beliau menjawab ini satu yang baru bagi beliau dan beliau akhirnya menjawab dengan sekali lagi bercakap tentang Komunis tetapi tidak langsung menjawab soalan Hanipa.

Hanipa juga membawa perhatian Rahim tentang buku "Pengukir Nama Johor" terbitan Yayasan Warisan Johor di mana kata kata pengantarnya ditulis oleh Tan Sri Abdul Ghani Othman, mantan Menteri Besar Johor. Hanipa bertanya.

Hanipa: Tan Sri ada baca buku ini?

Rahim: Ya, ada.

Hanipa: Adakah Tan Sri tahu bahawa buku ini disemak oleh jawatankuasa antaranya pakar sejarah seperti Prof. Datuk Dr Ramlah Adam dan Prof. Datuk Abu Bakar A. Hamid

Rahim: Ya, saya tahu.

Hanipa: Tan Sri sila lihat muka surat 108 di mana salah Seorang Tokoh Pengukir Nama Johor adalah Mat Indera, saya bacakan Tan Sri "di negeri Johor terdapat seorang pejuang bangsa dan negara yang telah diberi imej buruk oleh penjajah Inggeris. Pihak Inggeris telah berjaya mempengaruhi pemikiran rakyat Tanah Melayu bahawa seorang manusia melayu beragama Islam yang kuat pegangan agamanya bernama Mat Indera itu adalah seorang penderhaka kepada negara, membelakangkan ajaran agama Islam serta menjadi pengganas komunis yang kejam dan tidak berperikemanusiaan." Soalan saya Tan Sri, jika dilihat kepada buku ini jelas bahawa penjajah Inggeris lah yang mempengaruhi pemikiran rakyat Malaysia bahawa Mat Indera adalah pengganas komunis dan minta maaf salah seorang rakyat Malaysia yang dipengaruhi Inggeris itu adalah kamu Tan Sri?

Rahim: Saya tidak setuju.

Hanipa: Tan Sri katakanlah anggapan Tan Sri bahawa Mat Indera adalah komunis adalah benar, maka tidakkah ini bermaksud Kerajaan Johor atau Manteri Besar Johor sendiri iktiraf komunis melayu ini sebagai tokoh kemerdekaan ataupun Tan Sri mungkin anggapan Tan Sri salah maka sebab itulah Mat Indera bukan seorang Komunis dan sebab itu jugalah Mat Indera diiktiraf sebagai pengukir nama Johor.

Rahim: The truth lies somewhere in the middle..                                                            (*pn  50 50)

Rahim juga dilihat sukar hendak menjawab apabila Hanipa menyoal mana lebih mulia rakyat Tanah Melayu yang bekerja dengan penjajah British, yang jadi tali barut atau spy British dan yang jaga kepentingan British dengan Mat Indera yang berkerjsama dengan PKM seperti Chin Peng, Rashid Maidin , Abdullah C.D yang juga rakyat Malaysia dan menentang orang luar yang datang jajah Tanah Malayu iaitu British.

Rahim juga bersetuju teknik soal siasat yang dijalankan oleh British ke atas Mat Indera menyerupai teknik siasatan di bawah ISA dan apabila Hanipa bertanya adakah Mat Indera ditumbuk ketika dalam penjara saksi menjawab dia tidak pasti.

Sementara itu semasa menyoal Ketua Pengarang Utusan, Datuk Aziz Ishak, Hanipa telah merujuk kepada dokumen defendan sendiri iaitu keratan artikel dari Utusan Malaysia pada tahun 1983 di mana di dalam artikel tersebut pengarang itu telah gunakan istilah penjajah Inggeris dan juga dinyatakan di dalam artikel tersebut bahawa rakan Mat Indera bernama Cikgu Sabran yang menguruskan mayat Mat Indera memberitahu keadaan mayat itu berwarna kekuningan dan berbau wangi.  Pengarang itu sendiri di akhir artikel tersebut menulis seperti berikut "beliau telah pergi dan dalam konteks ini siapakah beliau sebenarnya seorang pengganas komunis atau Nasionalis tulen Melayu?

Perbicaraan kes akan bersambung hari ini. Mat Sabu diwakili pasukan peguam Mohamed Hanipa Maidin, Aminuddin Zulkifli dan Nasar Khan manakala Utusan diwakili peguam Datuk Firuz Huseein, Datuk Hafarizam Harun dan Abu Bakar.Harakah


Sumber: http://malaysiaberih.blogspot.com/2014/02/saman-fitnah-rahim-nor-diasak-bertalu.html
http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/25781-rahim-noor-teruk-dikerjakan-oleh-hanipa
*pn - p3c3q note.

Ulasan dari Pembaca Harakah

kebenaran akan tetap menjelma akhir nya.
Nakhoda Delima ·  Top Commenter · IPSI 1994/97
British guna pelbagai strategi untuk kekal memerintah Tanah Melayu. Antaranya menuduhdan melebel pejuang-pejuang Melayu sebagai komunis, lanun, pemberontak, dan golongan radikal. Kajian sarjana saya juga teleh membuktikan lanun tidak wujud dalam alam Melayu, jika diteliti dalam konteks perundangan antarabangsa. Dalam kes Mat Indera, lebih kepada polemik politik, hanya yang arif sejarah sahaja tahu kebenarannya!
Normadi Mansor ·  Top Commenter · SMK Sultan Ibrahim 1
TEKNIK YANG SAMA DIGUNAKAN OLEH PUAK2 UMNO UTK MENAFIKAN PERJUANGAN PAS ADALAH PERJUANGAN ISLAM...
Begitu jugalah kes samsiah fakeh dan aisah ghani... mereka berdua mempunyai ilmu agama dari sekolah yg sama di tanah minang sumatra yaitu pondok pesantren "DINIYAH PUTERI" yg banyak melahirkan ulama salah seorang pendiri dan penyokong ya adalah HAMKA.

Malang nasib samsiah .... dituduh komunis kerena melawan british bukan melawan melayu ingat bukan melawan melayu.
Hanipa: Maaf saya bertanya Tan Sri, apakah tahap pendidikan agama Tan Sri?

Rahim: Saya tidak belajar tinggi agama, hanya sekolah pondok.

Hanipa: Pondok mana dan sampai tahap mana Tan Sri?

Rahim: Pondok di Melaka sampai darjah 3 kalau tidak silap..pondok tu pun dah tak ada lagi.

Hakim: Sekolah pondok ke sekolah agama sebelah petang?

Rahim: Sekolah agama petang..

Hakim: Itu bukan sekolah pondok!

Hanipa: Maaf saya bertanya Tan Sri, apakah tahap pendidikan agama Tan Sri?
Rahim: Saya tidak belajar tinggi agama, hanya sekolah pondok.

Hanipa: Pondok mana dan sampai tahap mana Tan Sri?

Rahim: Pondok di Melaka sampai darjah 3 kalau tidak silap..pondok tu pun dah tak ada lagi.

Hakim: Sekolah pondok ke sekolah agama sebelah petang?

Rahim: Sekolah agama petang..

Hakim: Itu bukan sekolah pondok!

Rahim: Saya tidak belajar tinggi agama, hanya sekolah pondok.
Hanipa: Pondok mana dan sampai tahap mana Tan Sri?

Rahim: Pondok di Melaka sampai darjah 3 kalau tidak silap..pondok tu pun dah tak ada lagi.

Hakim: Sekolah pondok ke sekolah agama sebelah petang?

Rahim: Sekolah agama petang..

Hakim: Itu bukan sekolah pondok!

Hanipa: Pondok mana dan sampai tahap mana Tan Sri?
Rahim: Pondok di Melaka sampai darjah 3 kalau tidak silap..pondok tu pun dah tak ada lagi.

Hakim: Sekolah pondok ke sekolah agama sebelah petang?

Rahim: Sekolah agama petang..

Hakim: Itu bukan sekolah pondok!

Rahim: Pondok di Melaka sampai darjah 3 kalau tidak silap..pondok tu pun dah tak ada lagi.
Hakim: Sekolah pondok ke sekolah agama sebelah petang?

Rahim: Sekolah agama petang..

Hakim: Itu bukan sekolah pondok!

Hakim: Sekolah pondok ke sekolah agama sebelah petang?
Rahim: Sekolah agama petang..

Hakim: Itu bukan sekolah pondok!

Rahim: Sekolah agama petang..
Hakim: Itu bukan sekolah pondok!

Hakim: Itu bukan sekolah pondok!
MCA, Gerakan dan SUPP paling bodoh dalam dunia mahu belajar universiti bekerja sebagai buruh kasar. Ini akan merugikan wang negara kerana banyak wang dilaburkan dari sekolah rendah hingga ke peringkat universiti untuk melatih pelajar berfikir, menulis, membaca, bertutur dan mengira. Akhirnya tamat pengajian universiti bekerja sebagai buruh kasar. Sebenarnya bekerja sebagai buruh kasar tidak perlu berpelajaran tinggi. Pada tahun 1990 MCA, Gerakan dan SUPP bekukan semua jawatan kerajaan dengan alasan palsu ekonomi meleset dan menggalakkan siswazah petani dan bekerja sebagai buruh kasar. Semua gagal kerana siswazah tidak mahu bekerja sebagai petani dan buruh kasar. Semua pemimpin MCA, Gerakan dan SUPP cawangan, bahagian pun tidak mahu bekerja dan mereka hanya tahu rogol wanita, rasuah, tipu wang orang, cakap bohong, main kayu tiga reka fitnah, baling batu sembunyikan tangan, lembu punya susu sapi dapat nama, rampas tanah orang, rampas perniagaan orang, jalan perniagaan haram dan lain-lain lagi.. Buruh kasar berpelajaran rendah dilatih kemahiran, mengangkat berat, kesabaran, stamina dan tahan panas. Jika boleh MCA, Gerakan dan SUPP bodoh mahu profesor universiti bekerja di tapak pembinaan dan selepas bekerja 2 jam pun pengsan tidak tahan panas serta penat. Profesor dilatih membaca, menulis buku, mengajar dan berceramah. 
Saya boleh berjaya sebagai buruh kasar belajar sendiri dari Tingkatan 3 hingga ke universiti kerana saya tidak campur dengan pekerja-pekerja sekolah kerana saya tahu mereka berpelajaran rendah iaitu kebanyakan Darjah 6 dan segelintir Tingkatan 3. Apabila bergaul dengan mereka, mereka akan bercakap bukan-bukan. Kejayaan saya kerana tidak bergaul dengan pemimpin-pemimpin MCA dan Gerakan di Cawangan Merlimau, MCA Bahagian Jasin kerana mereka berkelayakan Darjah 6 Cina. Saya pun tidak bergaul dengan pemimpin-pemimpin MCA dan Gerakan negeri Melaka seperti Pengerusi negeri Melaka iaitu Datuk Tan Cheng Swee, Datuk Wira Gan Boon Leong dan Datuk Wira Poh Ah Tiam hanya berkelayakan SPM. Harap semua pengundi di DUN Kajang memberi kerjasama yang padu serta kuat dengan memangkah parti Keadilan pada pilihan raya kecil DUN Kacang. Beri Datuk Anwar Ibrahim dari Keadilan menang dengan majoriti yang besar untuk memalukan MCA bahawa orang Cina, Melayu dan India tidak sokong parti MCA tidak berguna dan parti kongsi gelap.

hebat tugas lawyer.. tiap2 hujah power... klu nk ckp ilmu kna penuh didada kn kwn? (umum)
umno/bn hanya salin kulit dari british
Che Awang ·  Top Commenter · Works at Syarikat security
TU, LAAA, KALAU NAK JADI PEGUAM MISTI ADA ILMU AGAMA ISLAM, ISLAM SEMUA BOLEH,, MELAYU JUGA SUDAH LUPA, ISLAM SURUH BERKATA LAH BENAR WALAU PUN PAHIT, SIFAT NABI MUHAMMAD IA ITU SIDDIK, AMANAH,, TABLIG, FATONAH,, 
Anip Akmal ·  Top Commenter
bila dlm mahkamah baru kita nampak ada orang tidak berapa cerdik seperti yg kita sangkakan sebelum ini......
Firdaus Bin Omar ·  Top Commenter · Kuala Lumpur, Malaysia
Kaki pukul yang poyo bergelar Tan Sri...Kahkahkah...Malaysia tanah air ku!!
Mustaffa Abd Rahman ·  Top Commenter
Ds Anuar orangnya penyabar, sentiasa memaafkab musuhnya walaupun beliau di seksa yang teramat pedih sekali. Moga DS Anuar di rahmati oleh Allah, seorang tokoh yang amat sukar di cari ganti. Dalam seni Allahyarham P. Ramli tetapi dlam politik pastinya DS Anuar. Moga2 beliau di berkati olleh Allah. Amin
Are Isme ·  Top Commenter
Lunyaikan Rahim Noor.....biar dia rasa....ajar skit cerdik dok kat pale otak bukan dok kat tapak kaki.....
EX. KPN D TELANJANGKAN
Mohd Ariffin Rahman ·  Top Commenter
Rahim noor kalau bodoh makan sajalah tahi lembu biar mudah nak jawab asakan peguam bela.
Bkn.. Dia mkn kangkung jee hari2
Muhammad Jamalullail ·  Top Commenter
Apabila tiba giliran beliau disoal balas oleh Hanipa, peguam Mat Sabu itu memulakan soalan beliau dengan bertanya kepada Rahim Noor adakah dia sedar Mat Indera adalah seorang guru agama dan tahu berbahasa arab dan beliau mengakui perkara tersebut. Hanipa juga bertanya.
itu main pondok2!!
Dhpp Melaka ·  Top Commenter · University of London
PEGUAM ADALAH ANTARA MANUSIA YANG PALING DITAKUTI KEBANYAKKAN POLIS DI NEGARA INI.INI ADALAH KERANA TAHAP PEMAHAMAN UNDANG-UNDANG DIKALANGAN POLIS AMAT MEMALUKAN.LEBIH TERUK JIKA DI BANDINGKAN DNG MENTERI MACAM ZAHID KOMEDI DALAM ISU 'TAWARAN TAMPAR'.MACAM AGENSI LAIN DIMALAYSIA ,PDRM HILANG KEWIBAWAAN BILA JADI TUKANG ANGGUK MENTERI UMNO.
Shah Rukh Din ·  Top Commenter · Works at R.T.M
sbb itu mamak mahathir tidak berani masuk mahkamah walaupun menjadi saksi.....mamak hanya berani buat tuduhan diluar mahkamah terutamanya terhadap DSAI namun bila disapina utk jd saksi dia jd bacul dan mencari berbagai helah supaya dikecualikan..........
Kelakar la saudara..menghina kaum mamak..hahaha sedangkan peguam mat sabu sendiri seorang mamak..ramai kaum mamak adlh penyokong pmbgkang saudara! Peace! :-)
Shah Rukh Din ·  Top Commenter · Works at R.T.M
Siti Noraini Hamzah .......tang mana yg menghina....mamak merujuk kpd keturunan India Muslim...mmg mahathir itu mamak...hanifa maidin juga mamak.....yg dikritik bkn keturunan tp perbuatanya......
Yusoff Alias ·  Top Commenter · Owner at Self Employed and Loving It!
Keputusan nya nanti mungkin berbunyi defenden dan utusan meloya dikehendaki membayar denda 500 ribu kepada mat sabu dan memohon maaf kerana memfitnah. nampak nya kaya la abg mat kita nie.....
AirMata Saliq ·  Top Commenter · SM La Salle PJ
Org jahil bertindak mengikut emosi n nafsu sahaja. Org bijak pula bertindak mengikut ilmu n taqwa kpd ALLAH. Kes ini membuktikannya.
kalau lerr aku ada sekali dalam mahkamah dunia ni kan best , dpt tgok reaksi muka TS rahim noor ahahahakkaahaa
Ahmad Fadzil Marsono ·  Top Commenter
hahahahaha bekas KPN kena lanyak!!! dulu dia lanyak orang. Tahulah aku ilmu agama bekas KPN. Yang sekarang tak tahulah........
subhanallah....bestnya tengok, Rahim Nur kena lanyak. Sek agama drj 3 kata sek pondok. Yg senang ni pun tak dpt dibezakan!
Emm KayPee · U-M · 382 subscribers
Peguam malabari ni pro kominis ke juga? Huruhara kah
Tujuan saya bekerja sebagai Tukang Sapu Sekolah dan sambil belajar sendiri untuk LCE, MCE, HSC, Ijazah Sarjana Muda USM dan Ijazah Sarjana UM untuk dapat naik pangkat, gaji tinggi, ada rumah, ada isteri dan ada kereta. Selepas tamat pengajian Ijazah Sarjana Muda dari USM, saya tidak dapat pekerjaan, tiada isteri, tiada rumah, tiada kereta dan tiada wang untuk melancong ke luar negara serta hidup kemiskinan dan dimaki-hamun oleh orang ramai atas hasutan MCA, Gerakan dan SUPP. MCA, Gerakan dan SUPP menipu rakyat Malaysia dan semua pemimpin komponen BN bahawa saya seperti binatang mesti disebat baru mahu melanjutkan pelajaran. Manusia mana boleh samakan dengan binatang. Manusia perlu memberi insentif untuk berusaha tetapi binatang disebat baru mahu tarik kereta atau membajak sawah. MCA, Gerakan dan SUPP suruh orang maki-hamun, halau dan pukul saya dan saya pun tidak melanjutkan pelajaran kerana tiada pekerjaan, tiada isteri, lembu Punya Susu Sapi Dapat Nama, tiada gelaran Datuk, tiada rumah dan tiada kereta siapa hendak buat. Memang rakyat Malaysia dan semua pemimpin komponen Barisan Nasional bodoh ditipu penipu besar MCA, Gerakan dan SUPP bahawa saya tidak dapat pekerjaan kerana tidak tahu tulis resume, tidak pandai bercakap dalam temu duga dan lain-lain alasan tipu. Sebenarnya MCA, Gerakan dan SUPP sabotaj, halang, kacau, sekat supaya saya tidak dapat pekerjaan, isteri dan lain-lain lagi. Jika saya tidak mahu melanjutkan pelajaran ke Ph.D kerana menghabiskan wang, masa dan tiada hiburan tentu orang lain pun tidak mahu belajar Ph.D kerana akan menganggur atau bekerja sebagai buruh kasar. Semua wang bekerja saya dihabiskan dalam pendidikan saya, masa cuti Ahad dan cuti umum digunakan untuk belajar dan tiada masa untuk melancong serta tidak menonton television. MCA, Gerakan dan SUPP paling benci terhadap saya kerana saya tidak pernah mendengar atau mengikut arahan mereka kerana saya tahu arahan, nasihat dan ajaran mereka songsang, salah, menyeleweng, bodoh, jahat, tipu dan tidak boleh pakai untuk jahanamkan saya, rakyat Malaysia dan negara . Saya seorang yang paling bijak iaitu lebih bijak daripada Perdana Menteri, menteri-menteri, menteri-menteri Besar dan ketua-ketua Menteri Malaysia kerana saya tidak ikut arahan, nasihat dan ajaran MCA, Gerakan dan SUPP yang songsang, salah, menyeleweng, bodoh, jahat, tipu dan tidak boleh pakai. Saya seorang yang bijak hanya ikut arahan, ajaran dan nasihat yang saya fikir baik, berguna, berfaedah dan menguntungkan diri sendiri dan negara. Sebenarnya saya seorang yang bijak tidak perlukan penasihat, tok guru, pembimbing atau pengajar. Itu sebab saya memotong nama penasihat akademik USM dan saya tandatangan sendiri sebagai penasihat akademik sendiri. Di UUM saya bergaduh dengan pensyarah dari USA Profesor Tasso dan pensyarah dari Filipina Profesor Nini Rusgal kerana saya rasa mereka sudah memberi arahan songsang, salah, menyeleweng, bodoh, jahat, tipu dan tidak boleh pakai. Di Universiti Malaya saya menukar penyelia daripada Profesor India kepada Profesor Melayu. Semasa membuat permohonan Ijazah Ph.D saya menukar Profesor Melayu kepada Profesor Tan Sri Khoo Kay Kim. Akhirnya saya batalkan permohonan Ijazah Ph.D UM kerana MCA, Gerakan dan SUPP melaksanakan undang-undang bodoh dan binatang iaitu Biasiswa Ijazah Sarjana dan Ijazah Ph.D dihadkan umur tidak melebihi 35 tahun. MCA, Gerakan dan SUPP yang menipu semua rakyat Malaysia dan semua pemimpin komponen Barisan Nasional bahawa Lim Kim Peu memerlukan penasihat, pengajar, pembimbing dan tok guru untuk berjaya dalam pendidikan, pekerjaan, percintaan dan lain-lain lagi. Saya paling benci ada penasihat, pengajar, pembimbing dan tok guru kerana diperalatkan oleh MCA, Gerakan dan SUPP untuk halang, hancur, kacau, jahanam dan sabotaj masa depan saya dalam semua bidang. Jika tanpa penasihat, pengajar, pembimbing dan tok guru prestasi saya dalam semua bidang lebih baik dan lebih berjaya. Itu sebab saya paling bijak boleh pecah 7 rekod dunia dan 13 rekod Malaysia walaupun menghadapi halangan, kacauan, jahanam, hancur dan sabotaj daripada MCA, Gerakan dan SUPP. Jika tanpa halangan, kacauan, jahanam, hancur dan sabotaj daripada MCA, Gerakan dan SUPP mungkin saya boleh pecah lagi banyak rekod dunia dan rekod Malaysia. Contohnya pecah rekod dunia lagi iaitu buruh kasar menjadi pensyarah universiti, buruh kasar pertama menjadi Ahli Parlimen, buruh kasar pertama memegang jawatan menteri, buruh kasar pertama mendapat Ph.D, buruh kasar pertama menulis buku untuk diterbitkan dan lain-lain lagi. Biasanya jurulatih sukan di mana-mana negara di dalam dunia yang terdiri daripada bekas-bekas pemain kebangsaan yang sudah bersara dari sukan kerana umur. Jika seseorang orang yang tidak tahu main badminton atau main bola sepak tetapi dilantik sebagai jurulatih kebangsaan untuk badminton atau bola sepak. Bagaimana mutu sukan badminton atau bola sepak mendapat jurulatih kebangsaan bodoh yang tidak tahu apa pun. MCA, Gerakan dan SUPP dari semua cawangan dan bahagian yang berkelayakan Darjah 6 Cina dan Tingkatan 3 iaitu tidak tahu membaca, menulis, dan bertutur dalam bahasa Melayu dan bahasa Inggeris boleh mengajar Lim Kim Peu yang berpendidikan Inggeris dari Tingkatan 1 hingga Tingkatan 6 dan di universiti USM, UUM dan UM dalam bahasa Melayu. MCA, Gerakan dan SUPP boleh ajar songsang, salah, menyeleweng, tipu terhadap Lim Kim Peu kerana mereka sendiri pun tidak tahu tetapi menipu rakyat Malaysia dan semua pemimpin komponen Barisan Nasional sebagai tahu dan bijak. Ini yang menyebabkan HSC Lim Kim Peu terlambat 3 tahun, Ijazah Sarjana Muda USM mengambil masa 8 ½ tahun, Ijazah Sarjana UUM tidak tamat pengajian dan Ijazah Sarjana UM mengambil masa 6 tahun. Hingga kini Lim Kim Peu tiada Ijazah Ph.D kerana sentiasa diganggu, kacau, hancur, jahanam dan sabotaj daripada MCA, Gerakan dan SUPP . Ijazah Sarjana Universiti Malaya ada soal-selidik pada tahun 2003 hingga 2008 berkenaan Datuk Lee San Choon dan semua pemimpin MCA dan UMNO tidak mahu menjawab soal-selidik saya. MCA yang suruh semua Perdana Menteri dan semua menteri UMNO jangan jawab soal-selidik saya. Hanya Datuk Sim Mou Yu yang dipecat Presiden MCA Tun Tan Siew Sin pada tahun 1965 menjawab soal-selidik saya kerana Datuk Sim tiada parti politik. Pada tahun 2009 semasa saya ingin memohon untuk melanjutkan pelajaran untuk Ph.d di Universiti Malaya berkenaan tajuk tesis “Sumbangan Tun Abdullah Ahmad Badawi kepada Malaysia”. Saya menghantar soal-selidik kepada Abdullah Ahmad Badawi, semua menteri kabinet UMNO dan semua menteri kabinet MCA. Semua menteri Barisan Nasional tidak menjawab soal-selidik kerana mendengar arahan bodoh MCA, Gerakan dan SUPP supaya jangan jawab soal-selidik. Hanya Menteri Besar Kelantan Nik Aziz Nik Mat dari Pas yang jawab soal-selidik saya. Mana bukti MCA dan Gerakan membantu saya tetapi dengan jelas sabotaj saya. MCA, Gerakan dan SUPP boleh menipu rakyat Malaysia dan semua pemimpin parti komponen Barisan Nasional membantu, menolong dan nasihat Lim Kim Peu tanpa bukti. Sebenarnya MCA, Gerakan dan SUPP menghalang, mengacau, mengganggu, hancur, merosak, jahanam dan sabotaj Lim Kim Peu dan semua ahli keluarga nya. yang Saya sudah beberapa kali memberitahu bahawa MCA, Gerakan dan SUPP membuang atau menolak yang tulen, baik, rajin, kebolehan, bijak, jujur, bertanggungjawab, berguna untuk digantikan dengan yang palsu, jahat, malas, zalim, tipu, tidak kebolehan, bodoh, tidak jujur, tidak bertanggungjawab dan tidak berguna. Beberapa kali saya mencadangkan semua pemimpin MCA, Gerakan dan SUPP dihukum tembak kerana melaksanakan undang-undang binatang untuk huru-hara negara, hancur negara dan bankrap negara. 
Saya bekerja sebagai Tukang Sapu Sekolah Rendah Cina Merlimau dan YB Presiden MCA Datuk Liow Tiong Lai belajar sekolah rendah. Apabila saya ditukarkan ke sekolah menengah dan Liow Tiong Lai belajar di sekolah menengah Merlimau. Saya kenal ayah, emak dan semua adik-beradik YB Liow Tiong Lai. Ini menunjukkan MCA berpakat melantik Liow Tiong Lai (orang Merlimau) sebagai Presiden MCA tentu saya akan berjumpa dengan Liow Tiong Lai serta masuk MCA. Semasa YB Liow memegang jawatan Timbalan Menteri Belia & Sukan dan Menteri Kesihatan saya yang menganggur YB Liow pun tidak tolong saya dapat pekerjaan walaupun YB Liow kenal dengan saya. Saya tidak mudah ditipu oleh tipu-helah MCA. Saya seorang bijak tidak mahu percaya dengan penipu besar MCA. MCA dan Gerakan membuat khabar angin bahawa YB Liow Tiong Lai ada sumbangan kepada orang Merlimau dengan membina Pusat Kesihatan Merlimau. Saya memberitahu orang Merlimau memang bodoh ditipu oleh MCA. Liow Tiong Lai adalah ahli Parlimen Bentong dan tinggal di Serdang. Pusat Kesihatan mula dibina pada tahun 2005 dan saya ada memohon jawatan pengawal keselamatan di tapak pembinaan tidak dapat jawatan pada tahun 2006. Pusat Kesihatan siap dibina pada tahun 2008. Di antara 2005 hingga 2008, Liow Tiong Lai pegang jawatan Timbalan Menteri Belia & Sukan. Liow Tiong Lai sebagai Menteri Kesihatan dari tahun 2008 hingga 20013. Liow Tiong Lai sebagai Menteri Kesihatan hanya datang rasmi buka Pusat Kesihatan Merlimau pada 2009. Ini adalah Lembu Punya Susu Sapi Dapat Nama. Orang Merlimau melalui beberapa ahli Parlimen Jasin telah memohon Pusat Kesihatan Merlimau sejak tahun 1980an hingga 2000an. Mungkin permohonan diluluskan pada akhir 1990an dan wang peruntukan disalurkan pada tahun 2005. Saya dibesarkan di Merlimau dan tinggal di Merlimau berpuluh-puluh tahun. Semua bangsa di Merlimau dan Jasin kenal saya. Liow Tiong Lai tinggal di Merlimau dari lahir hingga STPM dan selepas itu dia tidak tinggal di Merlimau. Semua bangsa di Merlimau dan Jasin tidak kenal Liow Tiong Lai sebelum dia menjadi ahli Parlimen Bentong. Jika saya dilantik ahli Parlimen Jasin atau Selandar (Alor Gajah) tentu ramai orang negeri Melaka sokong dan kenal saya pecah rekod dunia sebagai Tukang Sapu Sekolah masuk universiti. Dr. Fong Chan Onn bukan orang Melaka dan orang Melaka tidak kenal dia. Dr. Fong Chan Onn tidak pecah rekod Malaysia atau rekod dunia. Adakah bodoh MCA dan Gerakan Melaka melantik Dr. Fong Chan Onn sebagai Ahli Parlimen Selandar (Alor Gajah) dan saya yang masyhur, bijak dan anak Melaka tidak dilantik ahli Parlimen. Jika saya menjadi ahli Parlimen dapat pecah satu rekod dunia lagi iaitu buruh kasar menjadi ahli Parlimen. Jika saya dilantik menteri boleh pecah rekod dunia lagi.
Mohamad Ali Hassan ·  Top Commenter · At home :) at Unemployed
Hanipa: Tan Sri sila lihat muka surat 108 di mana salah seorang tokoh pengukir nama Johor adalah Mat Indera, saya bacakan Tan Sri "di negeri Johor terdapat seorang pejuang bangsa dan negara yang telah diberi imej buruk oleh penjajah Inggeris. Pihak Inggeris telah berjaya mempengaruhi pemikiran rakyat Tanah Melayu bahawa seorang manusia melayu beragama Islam yang kuat pegangan agamanya bernama Mat Indera itu adalah seorang penderhaka kepada negara, membelakangkan ajaran agama Islam serta menjadi pengganas komunis yang kejam dan tidak berperikemanusiaan." Soalan saya Tan Sri , jika dilihat kepada buku ini jelas bahawa penjajah Inggeris lah yang mempengaruhi pemikiran rakyat Malaysia bahawa Mat Indera adalah pengganas komunis dan minta maaf salah seorang rakyat malaysia yang dipengaruhi Inggeris itu adalah kamu Tan Sri?
Kalo ye dalam mahkamah mcmtu...cer cari citer tan sri rahim nor ni yg btl2 dalam mahkamah..mana tau kan rekaan bg menaikkan semangat para pengikut...maklum la..skrg zaman fitnah..hati2 Allah sentiasa memerhati..dulu sy pengikut tegar pas..tp tidak lagj bila mat sabu jadi timbalan pas..sb dia satu2nya jawatan tertinggi dalam pas yg bukan bergelar ustaz atau ulama..sdgkan pas perjuanhkan agama islam..tokoh no.2 pas bkn bergelar ustaz atau ulama..memang pelik..nampak xmcm mana pas akn jadi parti sekular..memang betul kata hassan ali dgn nasaruddin mat isa..ada tangan2 yg mencaturkan pas bila tn.guru nik aziz lepaskan jawatan mursyidul am pas..fikir baik2 ye..tp sy tetap respect pas sb masih ada golongan ulama lagi...
Ini yang terbaik..yg x tahan, sekolah pondok sampai darjah tiga..haha..ini ke ketua polis negara yg disanjung..penjajah dia junjungnya...rosak negara penuh dgn orang yg sombong bodoh sepertinya...
Raja Bugis ·  Top Commenter
cuba tanya Tan Sri poyo tu, betul ke yang pukul Anwar ? Dia kena jawab ya kerana mahkamah dah putuskan begitu. Tetapi, dia tetap percaya dirinya lebih baik dari semua kaki pukul yang lain pada hal dia pun kaki pukul. Begitulah bila sesaorang itu telah terkena virus UMNO.
Safiah Murni ·  Top Commenter
Saya sokong dengan pguam islam jangan jadi NGO bertopingkan islam tak tahu bab islam mengaku sajalah melayu tapi bab ugama hampeh....... hanya nak tunjuk samsing dan berlagak saja
Pazilah Ahmad ·  Top Commenter · Smk Sains Pulau pinang
Nampaknya ilmu peguam lebih hebat dari ilmu bekas ketua polis negara sb tulah malaysia byk jenayah dan institusi polis x dihormati. Tumbok org sesukanhati tanpa usul periksa skrg tiba giliran anda pula. ...apamacam
Ibnu Yusarie ·  Top Commenter
Sekolah agama ptg dikatakan sekolah pondok.....kah3, dr situ dpt dinilai siapa dia. Bc sejarah tp tdk habis inilah jdnya. Bak kata org Melaka klu xsilap.....Hawau


HTML NOTE FOR SHARE: 


<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div style="text-align: center;">
<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />

<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">

Tiada ulasan: