Isnin, 24 Februari 2014

3506. Guinness Book of World Record.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com   
Guinness Book of World Record: 
Juruterbang Wanita Pertama di Dunia Berpurdah
Kuasa media boleh menyembunyikan prestasinya, begitulah keadaan ummat Islam ketika ini. Mukmin yang soleh boleh menjadi tidak terkenal di mata orang ramai, namun sangat dikenali di kalangan makhluk langit, Insya Allah!
image Pilot Muslimah Berniqab, Masya Allah Keren Banget!
Kapten Shahnaz laghari adalah seorang juruterbang wanita pertama di dunia yang berpurdah ketika menjalankan tugas menerbangkan pesawat. Beliau mampu untuk mengendalikan kapal terbang secara solo dengan berpurdah penuh.
image1 Pilot Muslimah Berniqab, Masya Allah Keren Banget!
Beliau adalah pemegang rekod dunia "Guinness Book of World Record" sebagai pilot wanita pertama berpurdah penuh. Beliau juga merupakan muslimah pejuang hak asasi kemanusiaan di Pakistan yang memperjuangkan hak-hak wanita dan pernah bertanding dalam pilihan raya di Pakistan pada tahun 2012 sebagai wakil rakyat.

Selain menjawat sebagai pengurus Persatuan Pilot Wanita Pakistan, beliau juga menjalankan khidmat masyarakat dengan membuka pusat pendidikan percuma dan pusat latihan menjahit untuk kaum dhuafa Pakistan.

Beliau turut aktif dalam menyertai program persatuan-persatuan komuniti Islam Pakistan. Semoga Allah SWT melimpahkan kekuatan baginya untuk istiqomah di jalan perjuangan dan meraih kejayaan Islam, aamiin yaa Robb.

*Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber islampos.com
Sumber: http://detikislam.blogspot.com/2014/02/guinness-book-of-world-record.html

Saintis Membuktikan Nabi Musa Membelah Laut

Di antara peristiwa yang berlaku pada 10 Muharram ialah selamatnya Nabi Musa dan Bani Israel dari Firaun dan tenggelamnya Firaun dan bala tenteranya dalam Laut Merah.Ayat 50 surah al-Baqarah menceritakan hal ini dan hadis Nabi menerangkannya. 

Saintis Barat mengemukakan teori angin bertiup yang membelah Laut Merah untuk Nabi Musa (lihat youtube). Mereka mengkaji tetapi mereka tidak beriman sepenuhnya dengan ajaran Musa itu sendiri. Di antara ajarannya ialah apabila tiba Nabi akhir zaman-Ahmad/Muhammad, maka berimanlah dengannya tetapi itu tidak berlaku. Saintis Barat hanya menjadi seperti Yahudi yang berpuasa pada 10 Muharram meraikan Nabi Musa tetapi menolak ajaran Taurat lain. A


Apa beza dengan umat Islam yang berpuasa sunat pada hari Asyura atau membuat bubur asyura malah mempertandingkannya seperti di Kemaman tetapi menolak ajaran al-Quran selain puasa?

Imam Muslim meriwayatkan daripada Ibn Abbas bahawa Nabi SAW tiba di Madinah. Baginda mendapati Yahudi berpuasa pada hari Asyura (10 Muharram). Baginda bertanya; ‘Hari apa yang kamu puasa ini?’ 

Jawab Yahudi: ‘Hari ini hari mulia. Allah menyelamatkan padanya Musa dan kaumnya, serta menenggelamkan Firaun dan kaumnya. Lalu Musa berpuasa pada hari Aasyura sebagai tanda syukur. Lalu kami berpuasa padanya.’ Sabda Nabi SAW : ‘Kami lebih berhak dan utama dengan Musa daripada kamu.’ Nabi berpuasa dan memerintahkan para Sahabat berpuasa juga. At-Tirmizi berkata: 

Diriwayatkan daripada Ibn Abbas bahawa Baginda bersabda: ‘Puasalah hari ke 9 dan 10, serta jangan sama dengan Yahudi’. Hadis ini menjadi hujjah bagi Imam Shafie, Ahmad bin Hanbal dan Ishak. (Tafsir al-Munir j1 ms 163)

Hadis tentang Yahudi di atas ada perbahasannya seperti yang disebut oleh Imam Nawawi dalam syarah hadisnya. Yang penting ialah berpuasa sunat atau membuat bubur asyura dalam keadaan sedar dengan apa yang dibuat dan menghayati Islam secara syumul, bukan hanya buburnya. Demikian juga mukjizat Nabi Musa as yang mendahului bukti saintifik. Kita membenarkan mukjizatnya walaupun tiada bukti saintifik.
LAKARAN artis menunjukkan angin kuat dari timur telah menyebabkan air lagun (kiri) dan sungai (kanan) ‘berpusing’ dan membentuk dinding air dekat Laut Merah.BOULDER, Amerika Syarikat (AS) – Saintis-saintis di AS membuktikan kebenaran kisah Nabi Musa membelah laut seperti yang diceritakan dalam kitab suci al-Quran dan Injil, lapor sebuah akhbar semalam.

Satu kajian oleh sepasukan penyelidik yang diketuai saintis Carl Drews dari Pusat Penyelidikan Atmosfera Nasional di sini, mendapati fenomena itu tidak bercanggah dengan hukum fizik.

Kitab al-Quran menceritakan bahawa Nabi Musa membelah laut dengan menghentakkan tongkatnya ke tanah semasa baginda dan kaum Bani Israel terperangkap di antara pasukan tentera Firaun yang sedang mara dan laut di hadapan mereka.

Kumpulan saintis itu yang mengkaji beberapa peta kuno Delta Sungai Nil mendapati laut terbelah itu merujuk kepada sebuah lagun yang kini dikenali sebagai Tasik Tanis di selatan Laut Mediterranean dekat Laut Merah dan satu cawangan Sungai Nil.

Kini, dengan menggunakan simulasi komputer, saintis-saintis itu menunjukkan bahawa laut berkenaan terbelah dua melalui proses tiupan angin kencang yang dikenali sebagai angin timur bertiup selaju 100.8 kilometer sejam (km/j) selama 12 jam menyebabkan aliran air sungai dan lagun itu berpusing balik lalu membentuk seperti dinding air.

Satu model lautan komputer kemudian digunakan sebagai simulasi bagi melihat kesan angin yang bertiup semalamam ke atas air sedalam beberapa meter itu.

Selama empat jam, tiupan angin tersebut menghasilkan jambatan darat sepanjang 3.2 kilometer (km) dan selebar 4.8km.

Sejurus selepas angin timur reda, air lagun dan sungai itu kembali mengalir ke tempat asal seperti ombak tsunami.

Hasil kajian saintis berkenaan disiarkan di internet oleh Jurnal Public Library of Science ONE. – Agensi

*Sumber dari halimislam.blogspot.com
Sumber: http://detikislam.blogspot.com/2014/02/saintis-membuktikan-nabi-musa-membelah.html

9 Pesan Rasul Saat Berjima’

JIMA’. Ibadah yang dikhususkan kepada orang yang sudah melewati pintu pernikahan ini memang merupakan salah satu kebutuhan biologis yang harus di penuhi oleh suami dan isteri.  Untuk itu, ada beberapa pesan Rasulullah SAW untuk para wanita saat melayani suami di tempat tidur.
  1. Memberi nuansa kemesraan dengan penampilan. Rasulullah SAW bersabda: “Sebaik-baik wanita adalah yang jika engkau melihatnya akan membahagiakan dirimu, jika engkau memerintahnya akan mentaatimu, dan jika engkau tidak berada di sampingnya ia akan menjaga hartamu dan dirinya sendiri.” (HR. Bukhari). Oleh karena itu, kecantikan dan kerapian istri sangat disukai suami. Maka pada saat akan beribadah di kamar, bersoleklah sebaik-baik penampilan yang disukai suami dan di ridhai Allah SWT. Karena itu akan menambah nuansa kemesraan saat berjima’.
  2. Mempesona setiap kali di pandang. Rasulullaah SAW bersabda: “Istri yang terbaik ialah istri yang mempesonakanmu setiap kali kau pandang…” (HR. An-Nasai). Selain menjaga penampilan, seorang istri juga seyogyanya berusaha untuk terlihat mempesona saat akan berjima’. Misalnya, dengan tersenyum mesra. Hal tersebut niscaya akan melimpahkan pahala yang sangat besar.
  3. Memenuhi ajakan suami dengan segera. Rasulullah SAW bersabda: “Bilamana seorang suami mengajak istrinya (untuk berhubungan seksual), maka penuhilah dengan segera sekalipun istri sedang sibuk di dapur!” (HR. Tirmidzi dan Ibnu Hibban). Hasrat seksual memang sebuah kebutuhan biologis yang tidak bisa ditunda pemenuhannya (bagi suami-istri). Maka dari itu Allah SWT menciptakan makhluk-Nya serba berpasang-pasangat dengan salah satu alasannya yaitu agar manusia dapat dengan halal menyalurkan hasrat seksual kepada pasangan halalnya. Istri yang tidak memenuhi keinginan suami dengan segera, maka siksa di akhirat sangatlah pedih untuknya. Dan tidak dapat di pungkiri lagi bahwa hal tersebutlah yang merupakan salah satu faktor ketidak harmonisan dalam rumah tangga.
  4. Dilarang bersetubuh ketika haidh dan nifas. Rasulullaah SAW bersabda: “…. Maka setubuhilah istrimu sesuka hatimu, dari depan dan dari belakang! Tetapi jangan melalui dubur dan jangan ketika (istrimu) sedang haidh!” (HR. Tirmidzi). Sebagaimana sudah kita ketahui, bahwasannya wanita yang sedang haidh dan nifas tidak boleh disetubuhi. Juga perlu di ingat bahwa bersetubuh melalui dubur itu tidak diperbolehkan dalam agama. Maka, seorang istri haruslah mengingatkan hal tersebut kepada suami.
  5. Dilarang memandangi alat kelamin suami. Rasulullaah SAW bersabda: “Tatkala salah seorang diantara kalian bersetubuh dengan istri atau budak wanitanya, maka janganlah memandangi alat kelaminnya! Karena yang demikian itu bisa menyebabkan kebutaan”. (HR. Baihaqi). Oleh karenanya, janganlah seorang istri melihat kemaluan suami, begitupun sebaliknya meskipun hal tersebut di makruhkan.
  6. Dilarang membayangkan tubuh laki-laki lain. Allah SWT berfirman: “Orang-orang yang menganggap istrinya sebagai ibunya di antara kalian (padahal jelaslah) bahwa istri bukanlah ibu mereka! Ibu mereka tiada lain adalah wanita yang melahirkan mereka. Sesungguhnya mereka itu benar-benar mengucapkan ucapan mungkar lagi dusta!” (QS. Al-Mujadilah ayat 2). Suatu keharusan bagi suami dan istri saat bersetubuh dilarang membayangkan wajah orang lain karena dikhawatirkan terjadinya talak dhihar.
  7. Pandai menata kenyamanan tempat tidur. Sebagaimana pesan Rasul kepada putrinya, Siti Fatimah: “Wahai Fatimah, wanita yang menghamparkan alas untk berbaring, atau menata rumah untuk suaminya dengan baik hati, berserulah para malaikat untuknya. Teruskanlah amalmu, maka Allah SWT telah mengampunimu dari dosa yang lalu dan yang akan datang.”Dikarenakan, alas tidur merupakan faktor penting untuk mewujudkan kemesraan dan kepuasan seksual, maka tatalah tempat tidur sebelum istri melayani suami. Karena, yang demikian itu, amat besar pahalanya.
  8. Merahasiakan usrusan ranjang kepada orang lain. Rasulullah SAW bersabda:“Sesungguhnya sehina-hina derajat manusia di sisi Allah kelak pada hari kiamat ialah suami yang menyetubuhi istrinya dan istripun senang melayani persetubuhannya, kemudian salah satu di antara keduanya membuka rahasia persetubuhan itu kepada orang lain.” (HR. Muslim). Seorang istri yang shalihah pastinya akan menjaga rahasia dengan suaminya saat berjima’ karena yang demikian itu merupakan salah satu upaya menutup aibnya.
  9. Memahami etika bersetubuh. Dengan memahami etika bersetubuh yang baik, dari segi kesehatan dan agama tentunya akan menghasilkan kenikmatan dan melahirkan generasi-generasi yang shalih dan shalihah. [Retsa/islampos/Sumber: 100 Pesan Nabi pada Wanita] 
Sumber: 
http://www.islampos.com/9-pesan-rasul-saat-berjima-98375/
http://btmmari.blogspot.com/2014/02/9-pesan-rasul-saat-berjima.html

Benarkah ibu bapa Rasulullah SAW Masuk Neraka ?


Sila ikuti penerangan di bawah:

Ulasan: 

Muslim24 Februari 2014 4:14 PTG

"Dan tiada seorg pun dr kamu, melainkan mendatanginya (neraka itu). Adalah yg demikian itu suatu kemestian yg telah ditetapkan oleh Tuhanmu. Kemudian Kami selamatkan org org bertaqwa dan Kami biarka org org yg zalim padanya dlm keadaan berlutut." 19:71&72. 
Sila rujuk kitab kitab tafsir.
Tidaklah bersalahan jika dikatakan siapa pun akan berada di Neraka kelak.


Muslim24 Februari 2014 4:47 PTG

Yg bertaqwa pasti diselamatkan, bahkan ditafsirkan walau berada di Neraka tp tidak merasa azabnya. Yg zalim dibiarkan dlm keadaan berlutut. Zalim bila perintah Allah tidak dipatuhi dan dilanggar (2:229, 65:1), tidak pula diikuti dgn taubat mohon pengampunan. Ibu bapa Rasullullah saw wafat sebelum kerasulan Rasullullah saw, mk tergolongkah mrk sbg org org yg zalim.


Sumber: lenggangkangkung-my.blogspot.com/2014/02/benarkah-ibu-bapa-rasulullah-saw-masuk


"Kemudiaan Tun Daim Zainuddin bangun, dia marah. Dia kata kamu tidak kenal Anwar, kamu tidak kenal dia, Anwar kalau dia ambil menteri besar, nazak Umno," kata Anwar menjelaskan situasi yang berlaku semasa mesyuarat tersebut.

Datuk Seri Anwar Ibrahim mendedahkan Tun Dr Mahathir mengadakan mesyuarat khas kerana Langkah Kajang yang dilaksanakan PKR. Gambar fail. Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan "Langkah Kajang" yang direncanakan sebagai berhasil kerana berjaya mengejutkan kembali pemimpin tua yang sudah pencen dalam Umno.

Ketua umum PKR itu berkata, rancangan tersebut menyebabkan bekas perdana menteri paling lama berkhidmat, Tun Dr Mahathir Mohamad terpaksa memanggil satu mesyuarat khas untuk membincangkannya.

"Strategi kita ini mengejutkan, saudara tahu tak Dr Mahathir panggil mesyuarat khas? Penat-penat dia, dengar Anwar Ibrahim nak pergi Selangor sampai kena panggil mesyuarat," kata Anwar semasa berucap merasmikan bilik gerakan PKR di Kota Cheras, malam tadi.

"Yang lama-lama semua, semua datang... yang pencen-pencen semua datang,” katanya.

Anwar berkata, bukan sahaja Dr Mahathir yang terkejut malahan bekas menteri kewangan, Tun Daim Zainuddin juga mengakui bahaya yang mungkin dihadapi Umno.

"Semasa mesyuarat itu, seorang bangkit berkata Anwar bertanding Kajang sebab nak jadi menteri besar, tak boleh jadi perdana menteri jadi menteri besar sajalah. Apa dia boleh buat.

"Kemudiaan Tun Daim Zainuddin bangun, dia marah. Dia kata kamu tidak kenal Anwar, kamu tidak kenal dia, Anwar kalau dia ambil menteri besar, nazak Umno," kata Anwar menjelaskan situasi yang berlaku semasa mesyuarat tersebut.

Ketua pembangkang itu berkata, kebimbangan yang disuarakan oleh Dr Mahathir dan Daim membuktikan "Langkah Kajang" berjaya mencuit kebimbangan dua individu berpengaruh dalam Umno.

"Maknanya, strategi kita ini, ''Kajang Move'' ini maksudnya, betul.

"Strategi ini bagi kejutan," katanya.

Anwar berkata, tujuan utama Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang diadakan bagi mempertahankan pentadbiran Pakatan Rakyat (PR) daripada terus diserang dan diasak oleh pemimpin Umno dan badan bukan kerajaan (NGO) yang rapat dengan parti itu tersebut seperti Perkasa.

Dr Mahathir sebelum ini mengakui beliau sememangnya takut sekiranya bekas timbalannya, itu menjadi menteri besar Selangor.

Dr Mahathir berkata, kejayaan Anwar memegang tampuk kuasa di Selangor akan sekali gus menyebabkan kakitangannya tidak selamat.

"Orang ramai tidak akan berasa selamat sekiranya Anwar menjadi menteri besar kerana pelakuannya yang 'tidak bermoral'.

"Kakitangan beliau juga tidak selamat," kata Dr Mahathir pada sidang media di Universiti Islam Antarabangsa (UIA) di Gombak, Selangor minggu lalu.

Selain itu, Dr Mahathir yang merupakan bekas presiden Umno berkata, Anwar tidak layak menjadi menteri besar kerana hanya mementingkan jawatan, bukan untuk memperjuangkan bangsa dan agama.

Kerusi DUN Kajang kosong selepas wakil rakyatnya Lee Chin Cheh daripada PKR meletakkan jawatan pada 27 Januari lalu bagi memberikan laluan kepada Anwar untuk bertanding.

Barisan Nasional (BN) sudahpun mengumumkan Naib Presiden MCA, Datin Paduka Chew Mei Fun sebagai calon mereka.

Selain itu, calon bebas termasuk bekas pemimpin PKR seperti Datuk Zaid Ibrahim, Datuk Seri S Nalakaruppan dan N Gobalakrishnan, turut menyatakan hasrat untuk bertanding.

Suruhanjaya Pilihan Raya mengumumkan hari mengundi bagi PRK Kajang adalah pada 23 Mac manakala hari penamaan calon jatuh pada 11 Mac. - 24 Februari, 2014.

Sumber: penburukonline.blogspot.com/2014/02/mesyuarat-tergempar-mahathir-suda-bocor

Belantan

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 14 minutes ago
Belantan ------------------------------ Antara BR1M, sikap pembangkang? Posted: 23 Feb 2014 09:28 PM PST Penerima-penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 2014 menyerbu meja urusetia pada majlis penyampaian BR1M Daerah Kuching di Stadium Tertutup Majlis Bandaraya Kuching Selatan (MBKS), Kuching, Sarawak kelmarin. Kelmarin, kerajaan Barisan Nasional (BN) di bawah kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak melancarkan Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M 3.00) 2014 yang memberi manfaat kepada 7.9 juta isi rumah dengan nilai peruntukan sejumlah RM4.5 bilion. BR1M diberikan kepada semua... more »

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 34 minutes ago
Dialog Dewasa Kritik Berasa ------------------------------ - KAJIAN UMCEDEL : MB KHALID TIDAK BERWIBAWA MALAH DUNGU, ANWAR MUDAH MEMPERBODOH PAS - PENJELASAN HJ HADI KENA SAMAN RM2 JUTA, KERANA KEBODOHAN PKR, ANWAR BUAT MAKE DO NO - ANWAR BERI BAYANGAN KETEPI TITAH SULTAN SELEPAS JADI MB KAJIAN UMCEDEL : MB KHALID TIDAK BERWIBAWA MALAH DUNGU, ANWAR MUDAH MEMPERBODOH PAS Posted: 23 Feb 2014 10:30 PM PST Kaji Selidik Yang Merobek-robek Wibawa Abdul Khalid & PAS Zulkefli Hamzah – Ada penyokong Parti Keadilan Rakyat (PKR) barangkali sudah meniupkan trumpet beri... more »

MERBOK TIMES

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 34 minutes ago
MERBOK TIMES ------------------------------ JOM CARI KEDAH TUA Posted: 23 Feb 2014 05:21 AM PST You are subscribed to email updates from MERBOK TIMES To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

oyabun

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 46 minutes ago
oyabun ------------------------------ Apa hak Tony Pua-ka pertikai Majlis Fatwa? Posted: 23 Feb 2014 05:08 AM PST Apabila Majlis Fatwa Kebangsaan mengeluarkan larangan kepada umat Islam daripada menyambut Hari Kekasih, larangan itu eksklusif untuk golongan itu sahaja dan ia sama sekali tidak terpakai kepada bukan Islam. Tetapi malangnya, keputusan majlis itu dipertikaikan oleh Pengerusi DAP Selangor yang juga Ahli Parlimen Petaling Jaya, Tony Pua. Beliau merupakan pemimpin DAP kedua yang bersikap biadab dengan menyentuh hal ehwal berkaitan umat Islam. Sebelum itu, umat Is... more »

The Unspinners

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 46 minutes ago
The Unspinners ------------------------------ - Memory of Chinadoll haunting Anwar - Kegagalan PKR di Kajang - Kurup patut tutup sekolah dan guild cina dulu Memory of Chinadoll haunting Anwar Posted: 23 Feb 2014 08:20 PM PST Surprisingly, PKR appeared rattled that their boss DS Anwar Ibrahim is to face DP Chew Mei Fun in the Kajang by-election. The prospect of Anwar having to face a Chinese lady in a constituency with a sizable Chinese community apparently makes them a bit edgy. Maybe they fear such a face off may remind the Chinese of certain things they rath... more »

PENGERUSI PERHUBUNGAN UMNO NEGERI SELANGOR, NOH OMAR DI LANTIK SEBAGAI PENGARAH PILIHANRAYA BN PRK KAJANG.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 56 minutes ago
*Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini telah mengumumkan bahawa Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Selangor merangkap Ahli Parlimen Tanjung Karang, Noh Omar sebagai Pengarah Pilihan Raya BN PRK DUN N25 Kajang dimana calonnya ialah Naib Presiden MCA Chew Mei Fun.Nampaknya yang bijak ialah MCA .. tidak perlu buat kerja sebab semuanya dilakukan oleh UMNO.Sekarang siapa kaldaikan siapa? ... Parti yang menjerit terlolong sampai nak putus urat kentut "Ketuanan Melayu" akhirnya menjadi kaldai kepada parti yang ahlinya 100% bukan Melayu .. dan lawannya dalam PRK Kajang nanti dari KEADIL... more »

Panglima Perang Cyber

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 56 minutes ago
Panglima Perang Cyber ------------------------------ - Video : BR1M diperkenal selaras dengan syariat Islam - @NajibRazak - Video : 17,000 penerima tolak pemberian BR1M 3.0 - PRK DUN Kajang ujian kepada populariti MCA - @MuhyiddinYassin Video : BR1M diperkenal selaras dengan syariat Islam - @NajibRazak Posted: 23 Feb 2014 04:13 AM PST Check out this video on YouTube: http://youtu.be/5N8g_dtKsqI Sent from my iPhone Sila Layari Group FB : Facebooker 1Malaysia - diskus apa jua isu bersama rakan http://www.facebook.com/groups/PejuangMayaSatuMalaysia/ Video : 1... more »

Wahai Hijabist-Hijabist Melayu.....

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 1 hour ago
Tiap2 minggu aku layan rancangan "Saffiya" lat TV9 sebab aku memang suka tengok apa yang hijabist2 ni tengah trendingkan. Aku banyak genetik feminin dalam diri aku kot? Nasib baik wife aku selalu bukak jadi aku ada la alasan kata wife aku yang nak tengok padahal dia tak tau, bila dia tak ada pun aku akan tengok. Kau pernah tengok rancangan tu? Kalau tak pernah tengok, rumusannya camni.."Majalah Hijabista dalam bentuk rancangan TV." Tak pernah baca majalah Hijabista? Cuba fahami bagaimana nama majalah ni boleh berlaku... 1. HIJAB - perlindungan, penutup, cover....... 2. STAR - bin... more »

Wanita Sikh Tumbuh Janggut Lebat Seperti Lelaki

Nas Rul at dairishare - 1 hour ago
Janggut adalah salah satu ciri khas kaum Adam. Lelaki yang berjanggut dianggap lebih maskulin. Bagaimana kalau wanita yang mempunyai janggut? Harnaam Kaur, seorang wanita yang berasal dari Slough, Berkshire. Ia menderita sindrom Polycistic Ovary. Sindrom aneh ini boleh membuat janggut tumbuh di wajahnya. Dipetik dari dailymail, janggut mula tumbuh di waja Harnaam semenjak wanita ini berusia 11 tahun. Sejak saat itu, rambut dengan cepat merebak ke dada dan lengan wanita ini. Keadaan yang seperti ini membuat Harnaam menjadi bahan ejekan di sekolah dan di jalan. Bahkan ia pernah me... more »

Amah Dakwa Disuruh Bersetubuh Sesama Sendiri

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 1 hour ago
Sekadar hiasan. [HM] Jakarta: Isteri seorang pesara pegawai kanan polis Indonesia akan disoal siasat hari ini atas tuduhan menyeksa dan mendera 16 pembantu rumahnya. Ketua Polis Jawa Barat Inspektor Jeneral Muhamad Iriawan berkata, pihaknya sudah mengumpul kenyataan saksi untuk membolehkan soal siasat dijalankan selepas membawa semua 16 pembantu rumah itu ke ibu pejabat polis Bogor. Siasatan bermula selepas seorang pembantu rumah Brigadier Jeneral (B) Mangisi Situmorang, Yuliana Leiwer melarikan diri dari kediaman majikannya dan membuat laporan polis mengenai penderaan yang dilakuk... more »

Lelaki Tikam Isteri Buat Pembedahan Plastik

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 1 hour ago
Margaret [HM] Sydney: Lelaki warga Lubnan yang menetap di Australia membunuh isterinya selepas wanita itu melakukan pembedahan plastik. Suspek, George Tannous menikam kepala isterinya dengan gunting sebaik saja isterinya pulang daripada melakukan pembedahan plastik. George kemudian menyerah diri kepada polis. Stesen Televisyen Lubnan, MTV, melaporkan Margaret baru pulang ke rumah ketika itu dan melihat suaminya menunggu dengan gunting. “Dia menikam muka dan kepala isterinya dan berkata, ‘saya akan jadikan awak cantik,’” lapornya. Keluarga mangsa memberitahu, George sering memuku... more »

Pencuri "Bodoh"

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 1 hour ago
[HM] London: Dua penjenayah yang memuat naik gambar mereka bersama-sama barang yang mereka curi di Facebook boleh disifatkan sebagai pencuri paling bodoh di Britain. Kerana tindakan mereka itu menyebabkan mereka tertangkap dan dijatuhkan hukuman penjara, kelmarin. Jonathan Dougan, 26, dan Matthew Murphy, 23, melarikan motosikal, kereta berprestasi tinggi dan sebotol champagne dari rumah mangsa sepanjang enam bulan. Jonathan dan Matthew yang kedua-duanya masih dalam parol kemudiannya bergaya dengan barangan yang mereka curi serta memuat naik hampir 50 gambar ke akaun Facebook me... more »

Ketua Pemuda UMNO Minta Rapid Bus Kaji Semula Cadangan Beroperasi Di Kelantan - Doktor, Tolong Check Jap Otak Dia..

Soz Cyili at Ameno World - 2 hours ago
Bangang. Sudah la bangang, bangang pula tue. Eh bangang lagi. Memang ko bangang. Marah? Sakit ahti? Aku kurang ajar? Biadap? Mak bapak tak ajar? Derhaka? Aku manusia yang takde akhlak? Yelah tue. Yelah sangat. Ko tengok dulu statement bangang apa yang UMNO buat terlebih dahulu sebelum nak tuduh2 orang. Baca ; Ini bussiness punya matters la kawan2. Apa bisnes punya hal ko nak politikkan.

RAKYAT MARHAEN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
RAKYAT MARHAEN ------------------------------ - Anwar: Liow, jangan cakap macam ketua Pemuda Umno - The Kajang Indian vote: A hope and test for Anwar - Is a Barisan cyberwar slowing down traffic to Najib’s critics? - Aktivis PKR berhadapan 16 laporan polis sebab edar Selangor Kini - Tugasan sukar menanti MCA untuk tawan Kajang - Makanan halal dan politik haram - Jangan terlibat ajaran songsang - Mufti Kelantan - PAS fail permohonan ketepi penghakiman ingkar RM2 juta - ‘BR1M’ DAN ‘PINK FORM’ MENGAGALKAN DEB - 'LANGKAH KAJANG’ MENGORAK LANGKAH KE ... more »

tok gajah

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
tok gajah ------------------------------ Hadi Awang@PAS di terkantoikan oleh PKR....... Posted: 23 Feb 2014 04:00 PM PST Mahkamah Perintah Hadi Awang Bayar RM2 Juta Presiden PAS diperintah bayar RM2 juta dalam penghakiman ingkar Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang diarahkan membayar saman RM2,000,000 oleh Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu dalam penghakiman ingkar yang diperolehi oleh Mohd Shamsul bin Mat Amin, calon PKR DUN Bukit Besi, Terengganu. Selain itu, Abdul Hadi juga diarahkan membayar 5% faedah dari writ difailkan sehingga penyelesaian penuh dan kos tindakan s... more »

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI ------------------------------ [Live] malam ini ...Sirah Lengkap Rasulullah Siri 6 - Ustaz Wadi Annuar Posted: 23 Feb 2014 03:03 AM PST PENJELASAN KENAPA KASSIM AHMAD HARUS DITENTANG You are subscribed to email updates from WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Manjung Mari

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
Manjung Mari ------------------------------ DS Dr Zambry Kadiaq patut rasa malu dengan Dato Khaled Nordin MB Johor. Posted: 23 Feb 2014 05:20 PM PST Sekadar perbandingan untuk kebaikan rakyat umat islam sejagat... kalau nak dibandingkan,, MB Johor masih baru sesangat menjawat jawatan MB Johor, namun ada satu pembaharuan yang beliau laksanakan untuk umat islam Johor. berbanding dengan Perak, setelah rampasan kuasa sejak tahun 2009 sehingga sekerang, apa yang Zambry buat untuk umat islam... Apakah negeri Johor tak ada bangsa lain yang bukan beragama islam seperti mana n... more »

ANGIN PERUBAHAN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
ANGIN PERUBAHAN ------------------------------ - Video Ucapan Anwar Ibrahim Di Gereja, Umat Islam Harus Tengok & Nilai Sendiri Apa Anwar Sudah Cakap #PRKkajang - Anwar Ibrahim Hendak Jadi Pensyarah Kalau Kalah Di Kajang? #PRKkajang - Video Ini Sahkan Niat Sebenar Anwar Ibrahim Tanding Di Kajang #PRKkajang - WhatApps Terganggu Selepas Dibeli Facebook? Video Ucapan Anwar Ibrahim Di Gereja, Umat Islam Harus Tengok & Nilai Sendiri Apa Anwar Sudah Cakap #PRKkajang Posted: 23 Feb 2014 08:30 AM PST Anwar Ibrahim Hendak Jadi Pensyarah Kalau Kalah Di Kajang? ... more »

Ustaz Zahazan Kata Nabi Muhammad Kafir..

Soz Cyili at Ameno World - 2 hours ago
Mak aii Lihat ; Tue diaa Ini ada lagi neh.  Tengok ; Ustaz Asri pun kena.  Dan lagi ; Tu diaa UZAR pun tak betul. Semua orang tak betul. Dia je yang betul ke apa macam neh? Dok main2 akidah orang pula tue. Tue pun ada juga yang percaya dan share. Kelakar betul. Berapa ramai la yang dah mula fikir Ustaz Zahazan tue tuduh Nabi Muhammad Kafir. Berapa ramai la yang dah mula fikir

Beginilah Cara Mayat Orang Miskin US Di Kebumikan

Nas Rul at dairishare - 3 hours ago
HOMEWOOD, Amerika Syarikat (AS) - Sebanyak 30 mayat yang merupakan orang paling miskin kerana tidak mempunyai wang untuk membiayai kos pengebumian sendiri telah dikebumikan dalam sebuah lubang kubur di kawasan perkuburan Homewood Memorial Gardens. Tiada seorang pun rakan atau saudara si mati yang datang untuk menyaksikan pengebumian itu. Situasi ekonomi yang sukar di AS menyebabkan terdapat peningkatan pengebumian orang yang amat miskin termasuk di Chicago dan di kawasan sekitarnya.

Presiden PAS Diarah Bayar RM2juta Kepada Bekas Calon PKR Angkara Pil Kuda..

Soz Cyili at Ameno World - 3 hours ago
Dia neh dulu bekas calon PKR di Terengganu. Sekarang aku tak sure status dia apa. Masih lagi ahli PKR ke ataupun bukan. Tahun lepas ketika PRK di SG Limau, dia muncul di pelbagai tv dan media arus perdana kerana tampil membuat kenyataan balas terhadap presiden PAS. Iaitu dia mahu menyaman tuan guru akibat menjatuhkan nama baik dia. Siap menangis lagi tue. Sekarang, dia dah pun menang saman.

Fitnah Pil Kuda: Presiden PAS diperintah bayar RM2 juta dalam Penghakiman Ingkar

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 4 hours ago
Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang (gambar) diarahkan membayar saman RM2,000,000 oleh Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu dalam penghakiman ingkar yang diperolehi oleh Mohd Shamsul bin Mat Amin, calon PKR DUN Bukit Besi, Terengganu. Selain itu, Abdul Hadi juga diarahkan membayar 5% faedah dari writ difailkan sehingga penyelesaian penuh dan kos tindakan sebanyak RM1,500. Ini berikutan kegagalan Abdul Hadi memfailkan pembelaan terhadap saman yang dikemukakan oleh Shamsul sebelum ini. Bagaimanapun, Peguam PAS, Asmuni Awi ketika dihubungi The Malaysian Insider berkata, pihaknya ak... more »

r b f

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
r b f ------------------------------ Presiden Parti ISLAM Kena Bayar RM2 Juta Kerana Memfitnah Orang Islam Posted: 23 Feb 2014 06:55 PM PST Kih…kih…kih…kih…kih… Parti Islam Semalaysia ??? Setiausaha Agung henjut atas katil… Timbalan Presiden kena tangkap khalwat dengan bini orang…. Presiden pula kena bayar saman RM 2 juta kerana memfitnah orang islam. Kuala Terengganu: Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang diperintahkan membayar ganti rugi RM2 juta kepada calon PKR Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Besi, Mohd Shamsul Mat Amin, berhubung kes saman fitnah. Perintah pe... more »

JURI RAKYAT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
JURI RAKYAT ------------------------------ - Sejarah Penemuan Emas - Sejarah Monumen Gerbong Maut di Bondowoso - Sejarah Masjid Agung Demak - Cerita Rakyat Jawa Tengah (Demak) - Kisah Petruk, Gareng, Bagong, dan Semar - Legenda Rakyat Jawa Timur - Asal Usul Pesugihan Gunung Kawi - Cerita Rakyat Kalimantan - Misteri Minyak Kuyang - Legenda Naga Raja Dan Angkling Darma - Cerita Rakyat Jawa Timur - Cerita Rakyat Jawa Timur - Dewi Sanggalangit Sejarah Penemuan Emas Posted: 23 Feb 2014 08:38 AM PST *Sejarah Penemuan Emas*- Ngomongin soal emas, ada yan... more »

Tukar Tiub

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
Tukar Tiub ------------------------------ - BUDAYA RASUAH DAN UMRAH - 9 BULAN TAK ADA KEPUTUSAN - JALAN RAYA BAWA KEJAYAAN - CUKONG DATANG KEMBALI - BERI HANGAT DARI KUCHING - SPRM JUMPA DUIT POLIS - RAMAI LAGI YANG TAK FAHAM - AKTA ZALIM DIGUNAKAN LAGI - ANAK SEMUA BANGSA BUDAYA RASUAH DAN UMRAH Posted: 23 Feb 2014 07:09 PM PST *KOMENTAR TUKAR TIUB* dalam budaya united malays national organisation jika saorang malaon telah makan rasuah maka dengan cepat malaon ini akan naik umrah ini untuk melahirkan persepsi bahawa mereka sosok yang b... more »

MAKANAN HALAL DAN POLITIK HARAM OLEH TGNA.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 4 hours ago
*Makanan Halal dan Politik Haram Saya dimaklumkan tentang penganjuran Ekspo Makanan Halal Antarabangsa Kelantan 2014 yang akan berlangsung mulai esok 25 Rabiul Akhir 1435H bersamaan 25 Februari 2014 selama lima hari di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu. Teringin sekali saya untuk turut sama meninjau dan melihat sendiri makanan halal yang dipamerkan di dalam ekspo ini tetapi kesihatan saya sedikit tidak mengizinkan. Bahkan mulai hari ini, saya dinasihatkan doktor untuk berehat beberapa hari dan menjalani rawatan rutin. Saya harapkan doa dari saudara-saud... more »

LIM GUAN ENG LANGSUNG TIDAK GENTAR UGUTAN RAHMAN DAHLAN MAU SAMAN BELIAU ISU BAKAR BIBLE ADA KALIMAH ALLAH!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 4 hours ago
*Pertempuran dalam laman sosial twitter antara Ketua Menteri Pulau Pinang YAB Lim Guan Eng dengan Datuk Abdul Rahman Dahlan Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan mengenai isu bakar bible yang diterbitkan dalam Bahasa Melayu ada Kalimah Allah.Rahman Dahlan mengeluarkan ugutan mau saman YAB Lim Guan Eng di Mahkamah dan ugutan dan cabaran itu disambut dengan tangan terbuka malahan kecil tapak tangan Stadium Bukit Jalil di tadahkan.Lim Guan Eng secara terbuka menyatakan tidak sabar menunggu Rahman Dahlan memfailkan saman dengan kadar amat segera bukan... more »

Penangan "Pil Kuda dan Sokong Komunis"

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 4 hours ago
*Presiden PAS Diperintah Bayar RM2 Juta dalam Penghakiman Ingkar* [TMI] Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang (gambar) diarahkan membayar saman RM2,000,000 oleh Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu dalam penghakiman ingkar yang diperolehi oleh Mohd Shamsul bin Mat Amin, calon PKR DUN Bukit Besi, Terengganu. Selain itu, Abdul Hadi juga diarahkan membayar 5% faedah dari writ difailkan sehingga penyelesaian penuh dan kos tindakan sebanyak RM1,500. Ini berikutan kegagalan Abdul Hadi memfailkan pembelaan terhadap saman yang dikemukakan oleh Shamsul sebelum ini. Bagaimanapun, Peguam PAS... more »

Benarkah ibu bapa Rasulullah SAW Masuk Neraka ?

Lenggang Kangkung at TAZKIRAH - 4 hours ago
* Sila ikuti penerangan di bawah : *

Cénangau

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
Cénangau ------------------------------ Wajarkah Presiden PAS berundur atas isu pil kuda? Posted: 23 Feb 2014 07:00 PM PST Tak kira la macamana cara sekali pun tapi para penasihat yang ada disekeliling TG Presiden perlu perah otak cari jalan untuk *bersihkan TG Presiden dari isu pil kuda* yang memalukan ni. MalaysianInsider melaporkan: Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang (gambar) diarahkan membayar saman RM2,000,000 oleh Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu dalam penghakiman ingkar yang diperolehi oleh Mohd Shamsul bin Mat Amin, calon PKR DUN Bukit Besi, Terengganu. Sela... more »

DUNIACACAMARBA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
DUNIACACAMARBA ------------------------------ Remaja Perempuan 15 Tahun Diliwat Beberapa Kali oleh Pelajar Tingkatan 4 Posted: 22 Feb 2014 09:12 PM PST [SH] PADANG BESAR - Seorang pelajar lelaki tingkatan empat ditahan reman selama seminggu bagi membantu siasatan kes meliwat seorang remaja perempuan berusia 15 tahun beberapa kali sejak akhir tahun lalu. Ketua Polis Daerah Padang Besar, Superintendan Che Man Md Dros berkata, perintah tahanan itu bermula kelmarin (Jumaat) dikeluarkan Mahkamah Majistret di Kangar. Dalam kejadian terakhir berlaku pada awal Februari lalu, suspe... more »

Pelaksanaan PBS DITANGGUHKAN – KP Pelajaran

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 5 hours ago
[BH] KUALA LUMPUR – Pelaksanaan Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) ditangguhkan sehingga ia dimuktamadkan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) dalam masa terdekat. Ketua Pengarah Pelajaran, Datuk Dr Khair Mohamad Yusof, berkata kajian menyeluruh mengenai pelaksanaan PBS sedang dijalankan dan cadangan penambahbaikan akan dikemukakan kepada Menteri Pendidikan, Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk keputusan. “Buat masa ini guru-guru tidak perlu meneruskan pelaksanaan PBS sehingga satu kenyataan mengenainya dibuat oleh KPM dalam masa terdekat,” katanya dalam satu kenyataan di sini,... more »

PERJUANGAN PAS BUKAN UNTUK TAKSUB INDIVIDU ... USTAZ IDRIS AHMAD.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 5 hours ago
*Apabila Rasulullah wafat, Saidina Umar Alkhattab bangkit menyatakan dengan marah siapa yang kata baginda wafat maka akan dikenakan hukuman. Maka Saidina Abu Bakar Assidiq bangun dengan ungkapannya yang masyhur "Siapa yang menyembah Nabi Muhammad SAW sesungguhnya Nabi Muhammad sudah wafat, siapa yang menyembah Allah, maka sesungguhnya Allah itu hidup dan tidak mati". Ini dalil hendak menunjukkan bahawa ajaran Islam mengajar penganutnya hanya menyembah Allah tuhan yang esa bukannya menyembah makhluk. Ajaran baginda SAW hanya menyeru manusia menyembah Allah, bukan ... more »

Video Bayi Comel Terharu Menangis Dengar Ibunya Menyanyi

Nas Rul at dairishare - 5 hours ago
Alain Leroux dan bayinya yang baru berusia 10 bulan jadi terkenal di dunia maya. Gara-garanya, bayi manis dan lucu itu tiba-tiba tidak boleh manahan rasa terharu ketika ibunya bernyanyi. Lagu yang dinyanyikan oleh ibunya itu berjudul My Heart Can't Tell You No. Bayi itu dengan sangat comel menangis sambil sesekali tersenyum saat mendengar suara ibunya .. Aw So Sweet Baby.

SURAT KETUA PENGARAH PELAJARAN MENANGGUHKAN PELAKSANAAN PENTAKSIRAN BERASASKAN SEKOLAH (PBS).

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 5 hours ago
*Guru tidak perlu meneruskan pelaksanaan Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) sehingga kenyataan mengenainya dibuat Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) dalam masa terdekat.Ketua Pengarahnya Datuk Dr Khair Mohamad Yusof dalam satu kenyataan pada Ahad berkata pihaknya akan memaklumkan hasil penelitian dan kajian semula berkaitan PBS setelah Menteri Pendidikan Tan Sri Muhyiddin Yassin berpuas hati dengan penambahbaikan yang dicadangkan.Katanya penambahbaikan itu mengambil kira dapatan kajian terbaharu KPM, rungutan guru dan mengambil kira pandangan masyarakat ter... more »

Menjijikan: MCA dah jilat ludah sendiri

Orang ni at Orang ni - 6 hours ago
Ini semua sebab PRK DUN Kajang....aku yakin ni arahan PM Kangkung,supaya pengundi cina di Kajang akan sokong calon BN kerana jawatan menteri akan diberi semula kepada kaum cina dari MCA yang sebelum ini menolak semua jawatan akibat sokongan yang menjunam jatuh semasa PRU-13. Nak tunjuk konon-nya BN tu bagus...maka disuruh oleh PM Najib Kangkung supaya MCA menjilat kembali ludah sendiri.....Eeeeeee menjijikan....hahaha....

Rombak kabinet,tukar Muhyiddin Yassin,jangan jadikan Menteri Pendidikan

mantaro at SISI BUKIT - 6 hours ago
"Muhyiddin tidak lagi berkredibiliti untuk mengendalikan sektor pendidikan"kata YB Datuk Mahfuz Omar,Ketua Penerangan PAS Malaysia. YB Mahfuz Omar meminta DS Najib menggantikan dengan orang lain untuk menjadi Menteri Pendidikan.Bukti kegagalan Muhyiddin Yassin tidak berjaya menyelesaikan masalah Sistem Pentaksiran Berasaskan Sekolah. Menurut YB Mahfuz Omar"Sepatutnya serah kepada orang lain yang lebih berkemampuan serta berupaya memahami hal-hal berkaitan dengan soal pendidikan,sama ada segi pendidikan, kokurikulum,pengurusan dan psaikologi murid itu sendiri" "Kita nampak menteri ... more »

Yang Ini Siapa Nak Jawab ?

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
[image: Photo: Yang Ini Siapa Nak Jawab ?]

Rahsia mesyuarat tergempar Mahathir suda bocor!

PBO™ at pen buruk online ™ - 6 hours ago
"Kemudiaan Tun Daim Zainuddin bangun, dia marah. Dia kata kamu tidak kenal Anwar, kamu tidak kenal dia, Anwar kalau dia ambil menteri besar, nazak Umno," kata Anwar menjelaskan situasi yang berlaku semasa mesyuarat tersebut. Datuk Seri Anwar Ibrahim mendedahkan Tun Dr Mahathir mengadakan mesyuarat khas kerana Langkah Kajang yang dilaksanakan PKR. Gambar fail.Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan "Langkah Kajang" yang direncanakan sebagai berhasil kerana berjaya mengejutkan kembali pemimpin tua yang sudah pencen dalam Umno. Ketua umum PKR itu berkata, rancangan tersebut menyebabkan be... more »

Musang Berjanggut !

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
Jasin Hebat [image: Photo: musang berjanggut]

ALASAN KUKUH MENGAPA PENTAKSIRAN BERASASKAN SEKOLAH (PBS) PERLU DIMANSUHKAN!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 6 hours ago
*Lihat saja betapa cerdik,pintar dan bijaknya seorang murid sekolah rendah ini apabila diminta meluahkan rasa hatinya dalam bentuk karangan ringkas menceritakan tentang dirinya dan keluarga.Kalau sisitem pembelajaran yang sedia ada sudah boleh membangunkan insan yang masih diperingkat sekolah rendah boleh berfikir sejauh dan secerdik ini maka amat wajarlah Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) yang kini menjadi tentangan kuat golongan pendidik di mansuhkan.*

Irwan: PERKASA bukan binatang untuk dijinakkan

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
Kalau PERKASA Bukan Binatang UMNO, Kembalikan Wang Yang Kamu Terima! *Ketua Wira NGO pendesak Melayu PERKASA Irwan Fahmi Ideris membidas MP Pulai Datuk Nur Jazlan Mohamed yang mendakwa NGO itu "alat bagi Umno" dengan menyifatkan pemimpin Umno itu sebagai "bodoh sombong".* *Menafikan sekeras-kerasnya dakwaan itu, Irwan menegaskan NGO itu ditubuhkan antaranya untuk mempertahan Islam, hak keistimewaan Melayu dan memperkasa kedaulatan Raja Melayu serta tidak memerlukan sesiapapun untuk dijinakkan. Irwan turut menempelak Nur Jazlan yang juga pengerusi Jawatankuasa Kira... more »

WARGA KAJANG TOLAK DSAI???? .. PELANCARAN BILIK GERAKAN KEADILAN SG CHUA TIDAK MENDAPAT SAMBUTAN RAKYAT TEMPATAN????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 7 hours ago
*Pelancaran Bilik Gerakan KEADILAN PRK DUN N25 Kajang Sg Chua malam tadi 23hb Februari 2014 oleh DSAI cukup-cukup mendapat sambutan diluar dugaan sama sekali.Ingatkan apabila TSMY mengumumkan calon BN untuk berentap dengan DSAI nanti dari MCA Chew Mei Fun yang beliau klasifikasikan sebagai calon boleh tahan cantik maka tiadalah rakyat dari keturunan kaum Tionghua akan datang ke apa jua program DSAI ... Rupa-rupnya silap .. lagi disahkan MCA akan mewakili BN lagi berduyun-duyun warga Tionghua pengundi berdaftar DUN N25 Kajang turun memberikan sokongan.Sehingga kini KEADILAN/... more »

Guinness Book of World Record: Juruterbang Wanita Pertama di Dunia Berpurdah

Detik Islam at Detik Islam - 7 hours ago
Kuasa media boleh menyembunyikan prestasinya, begitulah keadaan ummat Islam ketika ini. Mukmin yang soleh boleh menjadi tidak terkenal di mata orang ramai, namun sangat dikenali di kalangan makhluk langit, Insya Allah! [image: image Pilot Muslimah Berniqab, Masya Allah Keren Banget!] Kapten Shahnaz laghari adalah seorang juruterbang wanita pertama di dunia yang berpurdah ketika menjalankan tugas menerbangkan pesawat. Beliau mampu untuk mengendalikan kapal terbang secara solo dengan berpurdah penuh. [image: image1 Pilot Muslimah Berniqab, Masya Allah Keren Banget!] Beliau adalah pemega... more »

Eh? Cuba lihat baju apa mamat yang pukul isteri ni pakai..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 7 hours ago
Akibat mencederakan isteri - seorang pembantu peniaga pasar malam dijatuhi hukuman penjara setahun oleh mahkamah Majistret Kota Bharu, Kelantan. Majistret Nik Habri Muhamad menjatuhkan hukuman itu selepas tertuduh, Yuhazmi Yusoff, 30 tahun, mengaku bersalah. Beliau memerintahkan hukumanu bermula dari tarikh tertuduh ditangkap pada 16 januari lalu. Berdasarkan fakta kes, berlaku perselisihan faham apabila isteri tertuduh- Norasikin Sayed Abdul Karim, 27 tahun menegur tertuduh yang tidak bekerja. Tertuduh berang lalu menghantuk kepala mangsa ke dinding, menumbuk badan dan menampar pi... more »

Koleksi Gambar Lawak - 380

Nas Rul at dairishare - 7 hours ago
koleksi gambar lawak

PERGH!!!! ... RUPA-RUPANYA YANG BELASAH ISTERI SAMPAI MASUK PENJARA SETAHUN IALAH PENYOKONG TEGAR "TUKAR".

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
*Satu dunia tahu gerakan yang menamakan diri mereka TUKAR adalah suatu laungan “gelombang merah” dan “tukar” yang mengajak masyarakat Kelantan menukar kerajaan negeri PAS/PR pada pilihan raya umum ke-13 yang lalu .. Kumpulan yang menyokong padu abadi tegar totok UMNO/BN di Kelantan.Akibat mencederakan isteri - seorang pembantu peniaga pasar malam dijatuhi hukuman penjara setahun oleh mahkamah Majistret Kota Bharu, Kelantan.Majistret Nik Habri Muhamad menjatuhkan hukuman itu selepas tertuduh, Yuhazmi Yusoff, 30 tahun, mengaku bersalah.Beliau memerintahkan hukuman... more »

Ceramah Anwar D Taman Saujana Impian Kajang, BUAT UMNU dan B EN ..Kecut..

atsixty at ZAKRI ALI - 8 hours ago
*SUASANA DI TAMAN SAUJANA IMPIAN, KAJANG YANG BUAT DAIM BANGUN DARI TIDUR DAN TUN M TAKUT KECUT PERUT.* *Gerakan "Langkah Kajang" oleh Pakatan Rakyat (PR) menjadikan Barisan Nasional (BN) panik terhadap kedudukan mereka di Selangor, kata Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.Anwar berkata, "elemen kejutan" yang dilakukan PR dengan meletakkan beliau sebagai calon kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang menyebabkan beberapa pemimpin veteran BN mengeluarkan kenyataan kedudukan Umno dalam bahaya."Elemen kejutan Langkah Kajang ini dia (Umno) panik. Kita jangan cu... more »

SAMBUTAN PENDUDUK TAMAN DAMAI JAYA/TAMAN KOTA CHERAS MEMBANGGAKAN ATAS KEHADIRAN ANWAR MALAM TADI

atsixty at ZAKRI ALI - 8 hours ago
[image: PRK DUN KAJANG] *MALAM tadi, secara resminya jentera pilihanraya PKR Pahang di PRK Dun Kajang telah dilancarkan oleh DS Anwar Ibrahim bertempat di Taman Damai Jaya, Ceras. Jentera Pahang telah ditugaskan untuk menjaga kawasan Daerah Mengundi Taman Kota Cheras.* *Meskipun malam tadi DS Anwar terlibat di dalam satu lagi program ceramah di kawasan lain di Dun Kajang, namun kehadiran beliau di sini disambut oleh orang ramai dari berbilang kaum amatlah membanggakan.* *Tahniah kepada Pengarah Jentera PKR Pahang, YB Fuziah Salleh yang juga Naib Presiden PKR dan MP Kuantan bers... more »

Saintis Membuktikan Nabi Musa Membelah Laut

Detik Islam at Detik Islam - 8 hours ago
Di antara peristiwa yang berlaku pada 10 Muharram ialah selamatnya Nabi Musa dan Bani Israel dari Firaun dan tenggelamnya Firaun dan bala tenteranya dalam Laut Merah.Ayat 50 surah al-Baqarah menceritakan hal ini dan hadis Nabi menerangkannya. Saintis Barat mengemukakan teori angin bertiup yang membelah Laut Merah untuk Nabi Musa (lihat youtube). Mereka mengkaji tetapi mereka tidak beriman sepenuhnya dengan ajaran Musa itu sendiri. Di antara ajarannya ialah apabila tiba Nabi akhir zaman-Ahmad/Muhammad, maka berimanlah dengannya tetapi itu tidak berlaku. Saintis Barat hanya menjadi s... more »

9 Pesan Rasul Saat Berjima’

canang at Cananglahnie - 8 hours ago
JIMA’. Ibadah yang dikhususkan kepada orang yang sudah melewati pintu pernikahan ini memang merupakan salah satu kebutuhan biologis yang harus di penuhi oleh suami dan isteri. Untuk itu, ada beberapa pesan Rasulullah SAW untuk para wanita saat melayani suami di tempat tidur. 1. *Memberi nuansa kemesraan dengan penampilan*. Rasulullah SAW bersabda: *“Sebaik-baik wanita adalah yang jika engkau melihatnya akan membahagiakan dirimu, jika engkau memerintahnya akan mentaatimu, dan jika engkau tidak berada di sampingnya ia akan menjaga hartamu dan dirinya sendiri.”* (HR. B... more »

DIALOG RAKYAT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 hours ago
DIALOG RAKYAT ------------------------------ - Exco: Selangor laksana program kesihatan dari rumah ke rumah - Presiden PAS diperintah bayar RM2 juta dalam penghakiman ingkar - Liow: Terpulang Kepada PM Tentukan Jumlah Kerusi Kabinet - Memahami serangan Inchek Ibrahim dan Zaid ke atas Anwar - Mengapa hidupkan antihadis yang dah lama mati? - Kerja pembinaan terowong MRT undang keresahan - Pengerusi Bantah PBS diarah tukar sekolah - Guru Kafa, j-QAF diarah hadir program Umno - Kelantan lancar projek rumah kos rendah - Polis tembak mati 3 lelaki te... more »

Cucu Tok Selampit

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 hours ago
Cucu Tok Selampit ------------------------------ - "I See You In Court" Kata Datuk Rahman Dahlan Kepada Lim Guan Eng - 'Occupy Beach Street' Trend Terbaru Perhimpunan Di Pulau Pinang - BR1M 3.0 2014 - Apa Yang Perlu Anda Tahu - 'Human Factor' Antara Punca Kemalangan Bas Di Genting Highland - Kenyataan Media SPAD "I See You In Court" Kata Datuk Rahman Dahlan Kepada Lim Guan Eng Posted: 23 Feb 2014 06:49 AM PST Laman sosial Twitter menjadi panas malam ini apabila kesabaran Ahli Parlimen Kota Belud yang juga Menteri Perumahan Dan Kerajaan Tempatan, Datuk Ab... more »

Isu pil kuda: Presiden PAS - Abdul Hadi deperintah bayar RM2 juta!

PBO™ at pen buruk online ™ - 8 hours ago
Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang diarahkan membayar saman RM2,000,000 oleh Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu dalam penghakiman ingkar yang diperolehi oleh Mohd Shamsul bin Mat Amin, calon PKR DUN Bukit Besi, Terengganu. Selain itu, Abdul Hadi juga diarahkan membayar 5% faedah dari writ difailkan sehingga penyelesaian penuh dan kos tindakan sebanyak RM1,500. Ini berikutan kegagalan Abdul Hadi memfailkan pembelaan terhadap saman yang dikemukakan oleh Shamsul sebelum ini. {baca lagi klik butang papar ... } 5 artikel pilihan pembaca hari ini Oops! Make sure JavaScript is enab... more »

Belum penamaan calon, BN sudah tabur janji

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 9 hours ago
Apabila calon PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim turun berkempen di Kajang, beliau dihentam kerana sudah berkempen sedangkan hari penamaan calon belum lagi tiba (11 Mac). Hari ini pemimpin BN sudah turun ke Kajang menabur janji walaupun hari penamaan calon tinggal 16 hari lagi. Oleh itu pemimpin BN dua kali lima dengan pemimpin PKR yang dihentam selama ini. Kementerian Kesihatan akan mengemukakan cadangan kepada kerajaan untuk membina bangunan baharu bagi menggantikan bangunan Hospital Kajang yang kini berusia 125 tahun. Menteri berkenaan Datuk Seri S. Subramaniam berkata pembinaan ba... more »

Apa Yang Tersirat

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 10 hours ago
Apa Yang Tersirat ------------------------------ PRK Kajang: Kajian UMCEDEL: Perlekeh Wibawa Khalid dan Pas Posted: 23 Feb 2014 01:46 AM PST MACAM satu pakatan, apabila Dun Kajang dikosongkan, kemudian Anwar Ibrahim dinamakan sebagai calon; Pusat Demokrasi dan pilihanraya Universiti Malaya (UMCEDEL) terus mengadakan kaji selidik. Kaji selidik singkat itu dan hanya mempunyai 576 responden terus membuat kesimpulan, bahawa separuh daripada pengundi Kajang setuju: Anwar perlu dilantik MB Selangor, PRK itu perlu untuk menyelesaikan konflik PKR, Anwar digambarkan bukan sahaja pe... more »

Al Ikram

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 10 hours ago
Al Ikram ------------------------------ DR AZIZ: KERAJAAN BN TIADA PENDIRIAN MORAL... Posted: 22 Feb 2014 09:10 PM PS You are subscribed to email updates from Al Ikram To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

IPOHMALAY

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 10 hours ago
IPOHMALAY ------------------------------ DAP hanya pertikai kekayaan Melayu, siapa yang perkauman? Posted: 23 Feb 2014 04:43 AM PST KUALA LUMPUR 21 Feb. - Sikap pembangkang khususnya DAP yang sering mempertikaikan kedudukan kekayaan Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary termasuk beberapa bilionair Melayu dan bumiputera lain dilihat sebagai berat sebelah apabila 'limpahan' kekayaan yang dikecapi kaum lain seakan 'dilindungi'. Persoalan itu ditimbulkan penulis blog, sematan ke lawas ( *http://www.sematankelawas.com*) yang merujuk reaksi tidak puas hati pembangkang termasuk kaum lain ... more »

Anak Ikan Jerung Aneh Berkepala Dua

Nas Rul at dairishare - 13 hours ago
Pada Januari 2011, para saintis telah menerbitkan satu kajian berkenaan Blue Shark berkepala dua dalam jurnal Biodiversiti Marin. Para penyelidik, diketuai oleh Felipe Galván-Magaña, berkata, "jerung abnormal telah menunjukkan kesan bicephaly simetri yang disebabkan oleh bilangan embrio yang tinggi ditemui dalam rahim jerung biru itu, yang juga merupakan spesies jerung yang paling subur di dunia. Keabnormalan tersebut mungkin bermula semasa pembangunan embrio." Dalam kes Blue Shark berkepala dua yang muncul dalam gambar di post ini, Johnston memberitahu bahawa dia mendapatinya sema... more »
Blogger Home. 
HTML NOTE FOR SHARE: 
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div style="text-align: center;">
<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">
s3v3n

s3v3n

Tiada ulasan: