Sabtu, 1 Mac 2014

3548. Memalukan.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com   

E-Mail Zaid Ibrahim Minta Tanah Kepada Rafizi Didedah

Saya pada mulanya tidak mahu memberi maklum balas tetapi selepas ditanya berkali-kali terutamanya oleh FreeMalaysiaToday yang ghairah membawa berita ini, saya akhirnya membuat keputusan melontarkan kembali beberapa perkara berhubung kredibiliti yang perlu juga dijawab oleh Datuk Zaid Ibrahim.

Jika beliau lantang berkempen atas platform ketelusan dan integriti serta memberi gambaran beliau ingin menyelamatkan kerajaan Selangor daripada ahli politik yang membawa budaya rasuah dan campur tangan, maka beliau juga perlu mempunyai rekod yang baik dalam perkara itu.

Malangnya, keadaannya tidak sebegitu.

Dalam tempoh pendek lebih setahun beliau menjadi anggota Keadilan beliau jugalah yang tidak segan silu cuba menggunakan kedudukan di dalam parti untuk mempengaruhi keputusan kerajaan negeri berhubung beberapa projek yang diusahakan oleh rakan atau pihak yang bersabit dengan beliau.

Sebagai Ketua Eksekutif Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor, saya pernah didatangi sendiri oleh Datuk Zaid Ibrahim yang meminta supaya kami campur tangan dalam dua projek yang diusahakan rakan atau pihak yang bersabit dengan beliau.

Projek pertama melibatkan tanah seluas 26 ekar di Batu/Selayang. Saya dimaklumkan bahawa rakan/rakan kongsi beliau telah membuat cadangan pembangunan bersama dengan Kumpulan Hartanah Selangor Berhad (KHSB).

Pada 25 Jun 2010, dalam satu e-mel yang saya sertakan bersama, Datuk Zaid Ibrahim secara terang-terangan memohon pejabat saya campur tangan dengan melobi Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim, untuk meluluskan cadangan yang dibuat oleh rakan atau pihak yang bersabit dengan beliau itu.

Datuk Zaid Ibrahim juga ada menyebut secara lisan kepada saya untuk membantu mendapatkan tanah PT70 dan PT71 iaitu dua lot tanah premium di Petaling Jaya juga bagi tujuan untuk dibangunkan oleh rakan atau pihak yang bersabit dengan beliau.

Saya memaklumkan perkara ini kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim dan kami bersetuju bahawa adalah tidak menepati prosedur untuk pejabat kami membenarkan pimpinan parti melobi atau mempengaruhi keputusan kerajaan negeri, terutamanya yang bersabit dengan harta awam.

Oleh itu, pada 13 Julai 2010, saya membalas e-mel Datuk Zaid Ibrahim untuk memaklumkan kepada beliau prosedur yang akan digunapakai oleh pejabat kami dan kerajaan negeri dalam menangani permohonan pembangunan bersama harta kerajaan Selangor.

Budaya melobi dan menggunakan kedudukan politik di dalam parti untuk mempengaruhi keputusan kerajaan adalah budaya Umno/Barisan Nasional (BN) yang tidak telus. Budaya ini bertentangan sepenuhnya dengan hasrat Pakatan Rakyat (PR) untuk mengehadkan pengaruh politik di dalam perkara-perkara bersabit dasar dan maklumbalas pelaksanaan dasar.

Keputusan melibatkan harta dan tender diserahkan kepada jawatankuasa yang dipertanggungjawabkan mengikut prosedur yang termaktub.

Jelas bahawa kelantangan Datuk Seri Zaid Ibrahim mengenai ketelusan, integriti dan budaya politik bebas rasuah hanyalah lantang dengan suara, tetapi tidak dicerminkan oleh tindak tanduk beliau.
Ini soal kredibiliti sebenar. Sebelum beliau terus lantang mencabar orang lain, wajarlah Datuk Zaid menjelaskan kenapa beliau kekal dengan budaya Umno/BN setelah meninggalkan Umno/BN? – 26 Februari, 2014.

* Penulis adalah Pengarah Strategi PKR.
Sumber: http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2014/02/e-mail-zaid-ibrahim-minta-tanah-kepada.html


SENARAI 143 SYARIKAT MLM DAN PELABURAN HARAM YANG BAKAL DISERBU OLEH BANK NEGARA MALAYSIA.




143 Senarai Syarikat MLM Dan Pelaburan Tak Sah Dan Bakal Diserbu BNM


Bank Negara Malaysia (BNM) telah mengeluarkan senarai terkini syarikat dan laman sesawang yang telah dikenal pasti tidak diberikan kebenaran atau kelulusan di bawah undang-undang dan peraturan berkaitan yang ditadbir oleh BNM.

Apa yang mengejutkan, banyak syarikat yang tidak mendapat kelulusan melibatkan jenis perniagaan Multi Level Marketing (MLM). Antara nama besar dan sedang meningkat naik yang tersenarai ialah Boss Venture daripada syarikat Cash Deal SDN BHD. Namun, apa yang pelik ialah syarikat ini mendakwa perniagaan mereka selamat dan telah tersenarai dengan BNM seperti dibawah.


Sebanyak 143 Syarikat telah tersenarai seperti jadual yang Tengoktvonline sediakan dibawah.







Sudah tentu senarai ini akan memberikan kejutan kepada ramai pelabur yang telah mengikuti perniagaan yang ditawarkan. Diharap pendedahan ini dapat mengelakkan anda menjadi mangsa seterusnya dengan menjadi DOWNLINE kepada UPLINE syarikat-syarikat dibawah.




INFORMASI: Pelabur boleh mendapatkan pengesahan mengenai status pelesenan institusi kewangan yang terbabit dalam aktiviti pengambilan deposit yang dikawal selia oleh Bank Negara Malaysia atau individu dan syarikat yang terbabit dalam aktiviti pelaburan yang dikawal selia oleh Suruhanjaya Sekuriti masing-masing di laman web www.bnm.gov.my danwww.sc.com.my.

Jabatan Pengaduan/ Suruhanjaya Sekuriti
Tel: 03-6204 8999 / 03-6204 8777
Faks: 03-6204 8991
E-mel: aduan@seccom.com.my

Bank Negara Malaysia
Tel: 03-2691 0824 / 2692 6482 / 2698 2810 / 2694 2143
Faks: 03-2698 7467
E-mel: bnmtelelink@bnm.gov.my


Sumber: http://omakkau.blogspot.com/2014/02/senarai-143-syarikat-mlm-dan-pelaburan.html


Memalukan! PRU13 di senarai sebagai antara pilihan raya yang punya integriti terendah di dunia. 

Ini adalah hasil daripada satu projek kajian ilmiah yang telah dijalankan oleh sepasukan penyelidik di Jabatan Perhubungan Kerajaan dan Antarabangsa di University of Sydney dan juga John F. Kennedy School of Government di Universiti Harvard.

Yang mana ianya telah mendedahkan di kebanyakan negara, hari pengundian berakhir dengan pertikaian tentang penipuan undi , rasuah dan daftar-daftar yang cacat.

Di negara-negara seperti Kemboja, Thailand dan Malaysia, sebagai contoh, baru-baru ini pilihan raya berakhir dengan bantahan besar-besaran, aduan pembangkang dan kebuntuan politik.

Kesan dari apa yang dipertikaikan itu ianya melemahkan kesahihan kerajaan dan kepercayaan dan keyakinan orang ramai dalam pilihan raya yang dijalankan oleh pihak berkuasa.

Ni sebahagian dari apa yang the Washington Post laporkan..

Where are the flawed elections?

This annual report evaluates all national parliamentary and presidential contests occurring in 66 countries worldwide holding 73 election from July 1, 2012, to Dec. 31, 2013 (excluding smaller states with a population below 100,000), from Albania to Zimbabwe. 

Data is derived from a global survey of 855 election experts. Immediately after each contest, the survey asks domestic and international experts to monitor the quality based on 49 indicators.

These responses are then clustered into eleven stages occurring during the electoral cycle and summed to construct an overall 100-point expert Perception of Electoral Integrity (PEI) index and ranking.

Several major new findings emerge from the EIP research.

~ Headlines often focus on problems occurring on polling day. Yet as figure 1 illustrates, lack of a level playing field in political finance and campaign media was seen by experts as the most serious risk to integrity worldwide. 

These problems were found in many countries, with campaign finance the weakest part of the electoral cycle. By contrast, the vote count was seen as least problematic.
~ Overall, not surprisingly, electoral integrity is strengthened by democracy and development. Longer experience over successive contests consolidates democratic institutions, deepens civic cultures, and builds the capacity of electoral management bodies.Nevertheless as Figure 2 shows, electoral integrity was particularly strong in several third wave democracies and emerging economies, including the Republic of Korea, the Czech Republic, Slovenia, Lithuania, Argentina, and Mongolia.

~ By contrast, experts were critical about flawed elections in several long-established democracies, such as Italy and Japan.Most strikingly, according to the PEI index, the United States ranked 26th out of 73 elections under comparison worldwide, the lowest score among Western nations. Experts highlighted concern over American practices of district boundaries, voter registration and campaign finance.



~ Worldwide, South East Asia was the weakest region. This includes Malaysia, due to its district boundaries and electoral laws, and Cambodia, with concerns about voter registration, the compilation of results and the independence of electoral authorities.



Recent electoral protests and instability in Thailand, Cambodia, and Malaysia vividly illustrate these challenges. Eurasian elections also raise concern, such as those in Belarus, Tajikistan, Ukraine, Turkmenistan and Azerbaijan.



Finally, several African states with restricted human rights and political freedoms were at risk of failed elections, including Equatorial Guinea, Djibouti, the Republic of Congo, Angola, and Zimbabwe.



Subsequent annual reports will cover national elections every year, to broaden the comparison worldwide. 


Subsequent annual reports will cover national elections every year, to broaden the comparison worldwide.

Further information from the full and executive reports are available for download at the project Web site, www.electoralintegrityproject.com .


Sumber: http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2014/02/memalukan-pru13-di-senarai-sebagai.html


Jom Bekenalan Dengan Macai Yang Kata Undi Anwar Haram

KAHKAHKAH... BEKAS CALON UMNO RUPANYA.. 


PATUTLAH MEROYAN MACAM BERUK KENA BELACAN.. PUIIH..

Sumber: http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2014/02/jom-bekenalan-dengan-macai-yang-kata.html

Gemparr!!Aneh!!Pelik!!!Tun Daim dikecualikan dari termasuk dalam list orang terkaya?? kegilaan apakah ini??apa lagi muslihat kerajaan Malaysia? tak cukup lagi ke penipuan untuk menghalalkan cara?? Apakah teori konspirasi yang mereka cuba buat bila kecualikan tun daim dari senarai manusia terkaya? apa yang depa cuba sembunyikan?? adakah rahsia harta tun daim terlalu sulit untuk dinilai?? atau adakah harta tun daim tidak dinilai??
Kenapakah Tun Daim diberi keistimewaan sebegitu rupa? kenapa?? kenapa dan kenapa??? Tolong sebarkan. rakyat berhak tau kenapa boleh jadi macam ni. SEBARKAN.. terima kasih — with Azhar Ibrahim Cikgu AtGendang PerangPutera Thr GegerGerakan IslamZabidi ZainalZabidi MoradMohamad AzlyHanapi Napy,Nur WiddadMohd HayatiKopiAis SuamAzizi Kola AbdullahSeniman Nunui,Pemburu MautPemburu KebenaranDpp Kuala KangsarYB Ustaz Abdullah Husin,Adam AsriUstaz Azizan HamzahNik Mahadi Nik MahmoodDatuk Nik Hua IVCK DaemSilver Black SammRejimen AnarkiSaiful Anuar SaadEdy Noor Reduan SammSignal OnChor SniperPerjuang Tanpa NamaWan Suhaijie AupnJamal Pak TongkoOsman AyubAyob HussinDjFiq DpedasfmDjRoy DpedasfmLatifah OmarIbn AmirGhafur ShukurAziz RwgFadzil BaharumFatimah BolatMuhamad AzuddinKembara MusafirMuhammad Sanusi Md NorUmngok Beruk NegaraWan LangsuweyyWan ZafranUmno SesatHj KhamisMzAbang Muhamad NazriPadi JantnTerap Care Padang TerapNelayan SepiNasi Lemak KosongDaily Net,Penipuan Diutamakan Rakyat DiperdayakanLeman Raja LawakFais Al-HajariHafiz AzmiWan Hasim ProMarhaenMohd Rosli AzmiRoslinda HashimAbi Fa'izFaiz YusriInspirasi SyakillaMilo Suam IINasir Zakaria IIGerakan Ke Sg LimauMazhar Yusof IIKalau Berani Turun PerhimpunanDpp PendangZizi NisaPengundi Pas KedahSubairi BerryNasoruddin Shah MatKapten PowerAzman AhmadDppk Bagan DatohAhmad Dhuha Sobri and Zulkifli Yahaya

 photo good_zps9ceffaa5.gif

Gemparr!!Aneh!!Pelik!!!Tun Daim dikecualikan dari termasuk dalam list orang terkaya??



Gemparr!!Aneh!!Pelik!!!
Tun Daim dikecualikan dari termasuk dalam list orang terkaya?? kegilaan apakah ini?? apa lagi muslihat kerajaan Malaysia? tak cukup lagi ke penipuan untuk menghalalkan cara?? 

Apakah teori konspirasi yang mereka cuba buat bila kecualikan tun daim dari senarai manusia terkaya?apa yang depa cuba sembunyikan?? adakah rahsia harta tun daim terlalu sulit untuk dinilai?? atau adakah harta tun daim tidak dinilai?? 

Kenapakah Tun Daim diberi keistimewaan sebegitu rupa?kenapa?? kenapa dan kenapa??? 
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1425341377710713&set=a.1383178825260302.1073741825.100007045930443&type=1&theater

Sumber: http://btmmari.blogspot.com/2014/02/gemparranehpeliktun-daim-dikecualikan.html


Mukhriz Mahathir Sudah Pening... 

Baru-baru ini, sewaktu Perhubungan PAS Kedah mengadakan program untuk memantapkan organisasi di SP Inn Sungai Petani; Umno Bahagian Merbok pula mengadakan pertemuan khas dengan Pengerusi Perhubungannya Dato’ Paduka Mukhriz Mahathir. 


Meriah hotel milik anak syarikat kerajaan negeri itu apabila dua buah parti utama yang bersaing mengadakan program sebelah menyebelah. 


Jika PAS sebagai pembangkang sedang bangkit semula membina kekuatan, Umno pula sedang berhempas pulas untuk memulihkan masalah dalaman parti pemerintah itu satu demi satu bahagian. 


Baru minggu lalu Mukhriz terpaksa campurtangan menasihati seorang ADUN BN supaya tidak meneruskan hasrat untuk menyaman pemimpin Umno bahagian berhubung pertikaian politik dalaman mereka.  


Setiap bahagian Umno ada masalahnya masih-masing yang lebih merumitkan berbanding sewaktu jadi pembangkang dahulu. 


Selepas sembilan bulan berlalu, tempoh berbulan madu Menteri Besar Kedah itu sudah berakhir. Apa yang terpaksa dilaluinya kini ialah masalah demi masalah yang melanda sebuah parti tua lagi nazak yang talian hayatnya cuma kuasa dan wang dari kerajaan Pusat dan bukan jatidiri perjuangan. 


Semua orang tahu Mukhriz diangkat menjadi Menteri Besar bukan kerana keikhlasan Najib. Ia adalah kerana Tun Mahathir dan atas desakan konco-konconya. 


Tun Daim Zainuddin mengadakan perjumpaan dengan pemimpin Cina Kedah dan meminta Najib mengumumkan Mukhriz sebagai bakal menteri besar. Ia dibantu dengan penolakan sebahagian besar ahli Umno Kedah, khususnya generasi muda, terhadap Dato’ Ahmad Bashah Md Hanipah – pengerusi Perhubungan Umno ketika itu. 


Sebaik terlantik, Mukhriz cuba membawa imej baik di hadapan para pemimpin Umno Kedah. Dalam mesyuarat perhubungan yang pertama, beliau dilaporkan berjanji akan memberikan mereka tempat dalam GLC. Tapi biasalah, masakan semuanya dapat ditunaikan. 


Mukhriz membawa balik beberapa bekas pegawainya sewaktu bertugas di kementerian dahulu. Terlepas lagi pejuang Umno dari Kedah. 


Bahkan beliau telah meletakkan orangnya dalam post yang sepatutnya milik pegawai kerajaan negeri (KCS). Ini menimbulkan kemarahan sebahagian KCS. 


Dalam pengisian jawatan GLC tentulah kroni yang jadi keutamaan. Mukhriz melantik Dato’ Abu Hasan Sarif yang memberi laluan kepadanya menjadi Ketua Bahagian Jerlun sebagai Pengerusi Kumpulan Ladang PKNK dan Ali Lembaga Pengarah Kedah Medical Center walhal beliau dianggap tidak layak untuk berada di tempat tersebut berdasarkan latarbelakangnya. 


Bekas Naib Ketua Bahagian Jerlun (sepenggal) Abd Aziz Mahamud dilantik sebagai pegawai khas bergred tinggi, pengarah GLC dan mendapat anugerah DSDK (Dato’). 


Pemimpin yang tidak menjadi kroni, apatah lagi kalah dalam pemilihan bahagian tidak mendapat tempat yang baik. Dato’ Zaini Jakpar (Bukit Kayu Hitam), Dato’ Ahmad Lebai Sudin (Bukit Lada) dan Dato’ Ali Yahya (Pantai Merdeka) tidak mendapat tempat yang baik sekalipun mereka adalah ADUN. Jawatan ADUN angkat terhadap kawasan yang BM kalah juga ditarik balik. 


Sewaktu Kedah ditadbir Pakatan Rakyat, urusan pelantikan majlis Ketua Kampung (MKK) diserahkan kepada ADUN atau ADUN angkat. Pakatan ‘mengajar’ pejabat daerah supaya lantikan kakitangan khas kerajaan negeri itu (MKK) biar ditentukan oleh ADUN yang menjadi sebahagian entiti kerajaan bukannya parti politik.  


Kini pejabat daerah menjadi ‘pening’ dengan Umno bahagian kerana mereka juga ingin mengatur kedudukan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKKP). 


Ertinya satu senarai calon JKKKP oleh ADUN dan satu lagi senarai JKKKP oleh Umno bahagian. Akibatnya selepas sembilan mentadbir terdapat beberapa daerah yang belum dapat memuktamadkan kedudukan JKKKP. 


Semuanya gara-gara perebutan kuasa dalam parti tua itu. Rakyat pula yang terpaksa tanggung padah. 


Bukan rahsia lagi bahawa KCS yang sudah sepenggal terbiasa dengan corak pentadbiran Pakatan, rasa tidak selesa dengan pendekatan BN yang mahu campurtangan dalam urusan pentadbiran. 


Saya masih menyiasat benar atau tidak cerita yang tersebar kononnya seorang pegawai hilang sabar apabila didesak oleh Exco membayar RM1.2 juta untuk program Rajalawak lalu bersuara, “Ingat duit bapak hangpa ka?” Hanya RM200 ribu yang dikeluarkan kemudiannya. 


Kedudukan Mukhriz di peringkat pusat juga semakin terancam dan kelihatan tiada masa depan, sama seperti gelapnya masa depan Umno itu sendiri. 


Lebih-lebih lagi apabila beliau dikaitkan dengan cubaan untuk menjatuhkan Najib dengan bantuan Tun Daim, Dato’ Zainuddin Maidin, Tan Sri Sanusi Junid, Datuk Sabarudin Chik dan beberapa orang lagi. Sumber mengatakan ‘mujur’ Tan Sri Muhyiddin sendiri tidak merestui cubaan tersebut. 


Mukhriz kalah pertandingan Naib Presiden Umno, antaranya, adalah kerana Najib selaku presiden tidak merestuinya. Mukhriz tidak mendapat undi dari Pahang


Kedah dianggap kubu sokongan terhadap beliau; namun kalah di Alor Setar, Sungai Petani, Baling dan lebih mengejutkan lagi tewas di bahagiannya sendiri iaitu Jerlun. 


Cakap Mukhriz tidak lagi berwibawa di peringkat Pusat. Contohnya, dia mahukan Ketua Pemuda Sik Mahadhir Abdul Hamid jadi Ketua Pemuda Negeri tetapi Khairy Jamaludin tidak pedulikan kehendak Mukhriz, sebaliknya melantik Ketua Pemuda Umno Bahagian Merbok. 


Nampaknya laluan Mukhriz tidak sangat cerah, mentadbir negeri tanpa majority dua pertiga. Mukhriz naik kerana Tun. Wibawa Tun semakin luntur seiiring usia. Sampai waktunya Tun kena ‘pergi’ juga. Masa itu, jalan Mukhriz akan lebih sukar. 


http://notautara.blogspot.com/2014/02/umno-kedah-kembali-bergolak.html Posted by Jeebond BLM 


Sumber: http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2014/02/mukhriz-mahathir-sudah-pening.html



(4 GAMBAR) PERCUBAAN BUNUH DIRI DI JAMBATAN PULAU PINANG BERJAYA DI SELAMATKAN OLEH SEORANG NELAYAN.
Pemimpin Umno macam Muhyiddin akan tolong Papagomo bayar saman?

atsixty at ZAKRI ALI - 8 minutes ago
[image: Photo: Friday, February 28, 2014. Pemimpin Umno macam Muhyiddin akan tolong Papagomo bayar saman? Nasib baik la papagomo tak kena bayar RM100juta macam yang Anwar saman tu, takat kena RM800k saja. Tapi takat RM800k pun aku rasa Papagomo kompom jadi papakedana. Kecuali la kalau ada pemimpin Umno yang sebelum ni Papagomo dok jilat sanggup nak tolong bayar saman RM800ribu tu. Harakahdaily melaporkan: Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini mengesahkan Wan Mohd Azri Wan Deris ialah Papagomo (gambar, kanan) dan didapati memfitnah Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, lapor Mala... more »
OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 21 minutes ago
*Kalau tidak kerana seorang nelayan yang secara kebetulan berada di lokasi terjunan cubaan bunuh diri di Jambatan P.Pinang sebentar tadi, sudah pasti seorang wanita Cina pertengahan umur mati lemas.Kejadian ini berlaku pada pukul 4 petang tadi dan sejurus saja mendapat laporan orang awam , pasukan Polis Marin segera datang ke bot nelayan terbabit membawa wanita Cina berkenaan . Kereta mangsa jenis Proton Iswara putih ditinggalkan di tepi jambatan sebelum terjun ke dalam laut .*

E-Mail Zaid Ibrahim Minta Tanah Kepada Rafizi Didedah

atsixty at ZAKRI ALI - 33 minutes ago
*Saya pada mulanya tidak mahu memberi maklum balas tetapi selepas ditanya berkali-kali terutamanya oleh FreeMalaysiaToday yang ghairah membawa berita ini, saya akhirnya membuat keputusan melontarkan kembali beberapa perkara berhubung kredibiliti yang perlu juga dijawab oleh Datuk Zaid Ibrahim.Jika beliau lantang berkempen atas platform ketelusan dan integriti serta memberi gambaran beliau ingin menyelamatkan kerajaan Selangor daripada ahli politik yang membawa budaya rasuah dan campur tangan, maka beliau juga perlu mempunyai rekod yang baik dalam perk... more »

Misteri Pantai Berhantu Di Hawai

Nas Rul at dairishare - 38 minutes ago
Kaupoa - Hawaii biasanya terkenal dengan pantainya yang mempesonakan mata . Tapi siapa sangka , kepulauan di AS juga punya pantai sepi , tak berpenghuni , dan ... berhantu . Kaupoa di Pulau Molokai , nama pantai cantik namun berhantu di Hawaii . Tidak seperti pantai lain di Hawaii , pantai ini sepi dari pengunjung . Hanya ombak , pasir dan bayu angin yang mengisi Kaupoa. Di petik Huffington Post, bukan tanpa alasan tempat ini begitu sepi pengunjung . Cerita mistik berada di sebalik itu semua . Pada awalnya , Pantai Kaupoa sangat ramai pengunjung, ramai pelancong yang menghabiskan ... more »

The Unspinners

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
The Unspinners ------------------------------ - PKR tak peduli rakyat: Dah kemarau, tak selesai ....baru setuju - PM ingatkan blogger dan media pro BN usah tertipu - Anak haram ... Melayu tegur Melayu suruh peduli Melayu pun rasis? Giler.... - RBA berani kerana MCMC macam kasi kebal ke? - Pakar dah cakap .... - Pil kuda punya pasal ... PKR-PAS boleh pecah - Dulu Zaid lah kesayangan PKR... PKR tak peduli rakyat: Dah kemarau, tak selesai ....baru setuju Posted: 27 Feb 2014 08:30 PM PST Kenapa tiba-tiba setuju Langat 2? Dah tak boleh settle isu air... more »

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
Dialog Dewasa Kritik Berasa ------------------------------ - #PRK KAJANG: TAZKIRAH JUMAAT - AWAS KEMUNCULAN DIKTATOR GANAS!!! - PROFESOR RAMAL CHEW MEI FUN BOLEH MENANG - #PRK KAJANG: SANTAI MALAM KUDAKU LARI GAGAH BERANI vs OPPA PASJAHANAM STYLE - #PRK KAJANG: SOKONGAN TERBUKA MB KHALID KEPADA BN..TQ! - Video Katy Perry permainkan Kalimah Allah, bayangkan jika berlaku di Malaysia! - PKR BERKECAMUK : RAFIZI KATA ITU U PUNYA HAL, SAIFUDIN KATA AKAN PUJUK TARIK #PRK KAJANG: TAZKIRAH JUMAAT - AWAS KEMUNCULAN DIKTATOR GANAS!!! Posted: 27 Feb 201... more »

Kami Sokong Tokguru

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
Kami Sokong Tokguru ------------------------------ - Lagi Kes Umat Islam Di Tindas(Video 18SG) - 13 Perkara yang Perlu Dijaga Oleh Wanita Muslim - Ternyata Firaun Telah Menguasai Teknologi Eletrik Tanpa Wayar - Kisah Nabi Sulaiman dan Pemuda Dalam Kubah Kristal Lagi Kes Umat Islam Di Tindas(Video 18SG) Posted: 27 Feb 2014 08:33 AM PST Lihat bagaimana nasib saudara kita di Afrika>> Saksikan video dibawah pula >Salah seorang imam masjid salahuddin di aleppo mengistiharkan jihad aleppo semasa awal revolusi 13 Perkara yang Perlu Dijaga Oleh Wanita Muslim ... more »

:: RUANG BICARA PRIA MALAYA ::

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
:: RUANG BICARA PRIA MALAYA :: ------------------------------ NOTIS: Blogger PRIA MALAYA Bersara Dari Dunia Politik Posted: 27 Feb 2014 03:55 PM PST Assalamualaikum... Bismillah..... 1. Saya, admin 'Pria Malaya' (owner blog Ruang Bicara Pria Malaya) dengan ini mengumumkan persaraan sepenuhnya dari dunia politik maya. Ini bermakna, admin akan berhenti dari menulis/berblog buat selamanya. 2. Tujuan admin berhenti ini bukanlah kerana alasan takut, sesal, diugut, malas atau sebagainya, tetapi lebih kepada faktor kerjaya dan urusan peribadi admin. Tak perlulah admin ceritakan. ... more »

SENARAI 143 SYARIKAT MLM DAN PELABURAN HARAM YANG BAKAL DISERBU OLEH BANK NEGARA MALAYSIA.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
143 Senarai Syarikat MLM Dan Pelaburan Tak Sah Dan Bakal Diserbu BNM Share on : Bank Negara Malaysia (BNM) telah mengeluarkan senarai terkini syarikat dan laman sesawang yang telah dikenal pasti tidak diberikan kebenaran atau kelulusan di bawah undang-undang dan peraturan berkaitan yang ditadbir oleh BNM. Apa yang mengejutkan, banyak syarikat yang tidak mendapat kelulusan melibatkan jenis perniagaan Multi Level Marketing (MLM). Antara nama besar dan sedang meningkat naik yang tersenarai ialah Boss Venture daripada syarikat Cash Deal SDN BHD. Namun, apa yang pelik ialah syarikat ini ... more »

Memalukan! PRU13 di senarai sebagai antara pilihan raya yang punya integriti terendah di dunia .

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 hour ago
Ini adalah hasil daripada satu projek kajian ilmiah yang telah dijalankan oleh sepasukan penyelidik di Jabatan Perhubungan Kerajaan dan Antarabangsa di University of Sydney dan juga John F. Kennedy School of Government di Universiti Harvard. Yang mana ianya telah mendedahkan di kebanyakan negara, hari pengundian berakhir dengan pertikaian tentang penipuan undi , rasuah dan daftar-daftar yang cacat. Di negara-negara seperti Kemboja, Thailand dan Malaysia, sebagai contoh, baru-baru ini pilihan raya berakhir dengan bantahan besar-besaran, aduan pembangkang dan kebuntuan politik. Ke... more »

Belantan

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
Belantan ------------------------------ Waythamoorthy khianati masyarakat India? Posted: 27 Feb 2014 07:04 PM PST R.S Thanenthiran (duduk, tiga dari kiri) bersama sebahagian ahli menunjukan sokongan terhadap pimpinan Najib Tun Razak dalam sidang akhbar di PWTC, Kuala Lumpur, semalam. Pengerusi Barisan Bertindak Hak-Hak Hindu (Hindraf), P. Waythamoorthy dibidas kerana tidak tahu menghargai kepercayaan yang diberikan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk membangunkan masyarakat India. Presiden Parti Makkal Sakti Malaysia, Datuk R.S Thanenthiran berkata, beka... more »

MIMPI SENJA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
MIMPI SENJA ------------------------------ - Red Bean Army bermaharajalela - Mahkamah arah Papa Gomo bayar RM800 ribu pada DSAI - BR1M terdedah penyelewengan, kelam-kabut Red Bean Army bermaharajalela Posted: 27 Feb 2014 07:50 PM PST [image: Red Bean Army bermaharajalela jika tiada tindakan] KUALA LUMPUR - Red Bean Army (RBA) akan menjadi parasit yang boleh menjejaskan kestabilan dan perpaduan rakyat jika tiada sebarang tindakan tegas dikenakan terhadap tentera siber propembangkang itu. Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), Abdullah Zaik Abd. Rahman berkata... more »

Panglima Perang Cyber

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
Panglima Perang Cyber ------------------------------ - BERNAMA - Ketua Polis Negara Nafi 60 Anggota Polis Disiasat SPRM - Tahniah Kepada Pengamal media sosial menang #MSMW2014 hasil undian atas talian - mStar Online : Penggunaan Pelekat Hologram Pada Al-Quran Dibawa Ke Kabinet - @Zahid_Hamidi - Ketua Pasukan Hakim Mahkamah Rayuan Bekas Calon PAS punca @mbNizar Menang Saman @TV3Malaysia ? BERNAMA - Ketua Polis Negara Nafi 60 Anggota Polis Disiasat SPRM Posted: 27 Feb 2014 05:56 PM PST KUALA LUMPUR, 27 Feb (Bernama) -- Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid... more »

DARUL EHSAN TODAY

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
DARUL EHSAN TODAY ------------------------------ Kenapa Mesti Ada Tanah Rezab Untuk Orang Melayu? Inilah Punca Rasis... Posted: 27 Feb 2014 06:00 PM PST Baru-baru ini kita dikejutkan dengan kenyataan ahli Parlimen DAP Taiping, Perak hasil pilihan melayu Taiping. Pemilik Old Town ini berkata mahukan tanah rezab melayu dibuka seperti diserah sahaja kepada cina untuk mengurus dan memiliki tanah rezab melayu. Nga Kor Ming selaku salah satu pemilik Old Town White Coffee menambah mengapa kerajaan persekutuan tidak mahu lepaskan tanah rezab melayu melalui geran kekal yang sudah di... more »

Gaya Peneroka

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
Gaya Peneroka ------------------------------ Khutbah Hari ini Pendidikan Islam DiPerkasa Negara Aman Sentosa Posted: 27 Feb 2014 08:31 PM PST Pendidikan Islam DiPerkasa Negara Aman Sentosa السلام عليكم الحَمْدُ للهِ الَّذِيْ أَرْسَلَ رَسُوْلَهُ بِالهُدَى وَدِيْنِ الحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّيْنِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ المُشْرِكُوْنَ أَشْهَدُ أَنْ لاإِلهَ إِلا اللهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ سَيِّدَنَا مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ اللّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ وَبَارِكْ عَلىَ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَأَصْحَابِهِ وَمَنْ تَبِعَهُمْ بِإِحْسَانٍ إِلَى يَوْمِ الدِّيْنِ ... more »

Jom Bekenalan Dengan Macai Yang Kata Undi Anwar Haram

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
*KAHKAHKAH... BEKAS CALON UMNO RUPANYA.. PATUTLAH MEROYAN MACAM BERUK KENA BELACAN.. PUIIH..* * Posted by Jeebond BLM *

Gemparr!!Aneh!!Pelik!!!Tun Daim dikecualikan dari termasuk dalam list orang terkaya??

canang at Cananglahnie - 2 hours ago
Gemparr!!Aneh!!Pelik!!! Tun Daim dikecualikan dari termasuk dalam list orang terkaya??kegilaan apakah ini??apa lagi muslihat kerajaan Malaysia?tak cukup lagi ke penipuan untuk menghalalkan cara?? Apakah teori konspirasi yang mereka cuba buat bila kecualikan tun daim dari senarai manusia terkaya?apa yang depa cuba sembunyikan??adakah rahsia harta tun daim terlalu sulit untuk dinilai??atau adakah harta tun daim tidak dinilai?? Kenapakah Tun Daim diberi keistimewaan sebegitu rupa?kenapa??kenapa dan kenapa??? https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1425341377710713&set=a.1383178825260302... more »

Mahkamah Sahkan Identiti Papagomo Dan Arah Bayar Anwar RM800,000

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
*Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini mengesahkan Wan Mohd Azri Wan Deris adalah Papagomo dan beliau didapati memfitnah Ketua Umum Datuk seri Anwar Ibrahim.Sewaktu memberi keputusan, Pesuruhjaya Kehakiman Rosilah Yop turut mengarahkan Wan Mohd Azri membayar RM800,000 sebagai ganti rugi.Peguam yang mewakili Anwar, N Surendran berkata mahkamah juga mengarahkan Wan Mohd Azri membayar kos sebanyak RM50,000. Rosilah membuat keputusan itu dalam kamar.Wan Mohd Azri yang hadir hari ini, masih menafikan beliau adalah Papagomo. * * Posted by Jeebond BLM*

Pizza Daging Ular Sawa Di Hiasi Kaki Katak

Nas Rul at dairishare - 2 hours ago
Makanan khas Itali yang bernama pizza sudah menjadi makanan yang familiar bagi masyarakat kita. Biasanya topiing pizza berupa potongan sosej, daging ayam atau cendawan. Kini ada yang lebih ekstrem, iaitu pizza topping daging ular sawa. Restoran yang menyediakan menu luar biasa Everglades Pizza ini adalah Evan Neighborhood Pizza, yang terletak di Fort Myers, Florida, Amerika Syarikat. Selain daging ular sawa, pizza ini juga dilengkapi dengan kaki katak dan sosej buaya. Idea membuat pizza ini datang dari pemilik restoran itu sendiri bernama Evan Daniell. Dia mendedahkan bahawa idea... more »

Mukhriz Mahathir Sudah Pening...

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
*Baru-baru ini, sewaktu Perhubungan PAS Kedah mengadakan program untuk memantapkan organisasi di SP Inn Sungai Petani; Umno Bahagian Merbok pula mengadakan pertemuan khas dengan Pengerusi Perhubungannya Dato’ Paduka Mukhriz Mahathir. * *Meriah hotel milik anak syarikat kerajaan negeri itu apabila dua buah parti utama yang bersaing mengadakan program sebelah menyebelah.Jika PAS sebagai pembangkang sedang bangkit semula membina kekuatan, Umno pula sedang berhempas pulas untuk memulihkan masalah dalaman parti pemerintah itu satu demi satu bahagian. * *Baru minggu lalu Mukhriz ... more »

Cursing Malay : Terus Terang

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
Cursing Malay : Terus Terang ------------------------------ Tingkat-TIngkat Segan Posted: 26 Feb 2014 09:54 PM PST 1. Wati dan Ziana serta adik kecilnya berjalan di shopping kompleks. 2. Dari jauh mereka nampak samar-samar pelakon terkenal negara Azri Yaakob tengah berjalan keseorangan. 3. Mereka pun menegur pelakon itu kerana memang mereka berdua peminat dia siap beli DVD original lagi tu bang! 4. "Abang Azri Abang Azri, saya Wati dan ini kawan saya Ziana nak mintak bergambar sama2 boleh?" tanya Wati. Adik Ziana yang baru 5 tahun hanya melihat dari tepi. 5. Oleh kerana m... more »

ANGIN PERUBAHAN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
ANGIN PERUBAHAN ------------------------------ Bakal MB Selangor Sudah Turun Padang Selesai Masalah Air? #PRKkajang Posted: 27 Feb 2014 06:22 AM PST Saifuddin Nasuiton Akui Anwar Ibrahim Adalah Lemah Posted: 26 Feb 2014 11:30 PM PST Melihat reaksi spontan Tian Chua itu sudah menimbulkan satu tanya tanya apakah beliau tidak berpuas hati bila Anwar Ibrahim dipanggil sebagai lemah oleh Saifuddin Nasuiton? Jelas sekali wartawan Harakah pun sengaja memfokuskan wajah dan reaksi Tian Chua itu. Seolah oleh mahu mengakui kenyataan yang dibuat oleh Saifuddin itu. Apakah in... more »

RAKYAT MARHAEN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
RAKYAT MARHAEN ------------------------------ - Kes fitnah Papagomo: Anwar dapat gantirugi RM800,000 dan kos RM50,000 - "RAKYAT AMBIL SEMUA DARI SAYA"....TAPI SAYA.....!!! - FITNAH VIDEO SEKS: MAHKAMAH TINGGI MEMERINTAHKAN PAPAGOMO BAYAR RM800,000 KEPADA ANWAR TIDAK TERMASUK KOS ..!!! - BN sedia formula terbaik di Kajang - PRK Dun Kajang: Zaid tak relevan, bakal hilang deposit – Karpal - Pakatan abai rayuan pertikaian pilihan raya, pilih reformasi, kata ahli Parlimen - Wanita Paling Sebok Didunia: Kesian Rosmah Mansor.... - Presiden KEADILAN & ... more »

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI ------------------------------ LIVE TERTUNDA- KULIAH AGAMA Posted: 27 Feb 2014 08:07 AM PST Anwar Ibrahim: Kita Mesti Jamin Keselamatan Rakyat Kita Posted: 27 Feb 2014 07:57 AM PST You are subscribed to email updates from WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Manjung Mari

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
Manjung Mari ------------------------------ Gambar malam jumaat - pemimpin tua BN yang gagah perkasa?.. Posted: 27 Feb 2014 05:59 AM PST Tak tau nak komen apa-apa dengan gambar ni,, apakah tujuannya ia sanggup nak menunjukkan tenaga dan kekuatan, apakah sebab bini nya yang masih muda, jadi dia juga mesti gagah dengan boleh mengayuh..... KUCHING, 27 Feb -- MASIH KUAT... Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud mencuba alat senaman selepas merasmikan Sudut Rekreasi Wisma Bapa Malaysia di sini, hari ini. Turut sama Puan Sri Ragad Kurdi (kanan) dan bakal Ketua Menteri S... more »
Blogger Home. 
HTML NOTE FOR SHARE: 
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div style="text-align: center;">
<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: