Sabtu, 8 Mac 2014

3637. Macam-macam berita dan kisah. Part 03.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com   

Seram - Tetamu Tak Di Undang Datang Ketika Tengah Berkelah. 

 What do you do if you are approached by a picnic uninvited guests?
This family was approached by crocodiles in their picnic happened in Homestead, Florida.


WAJAH PEMBANTU JURUTERBANG MAS PENERBANGAN MH370 DARI KUALA LUMPUR KE BEIJING DAN DILAPORKAN TERHEMPAS DI LAUT CHINA SELATAN.

Wajah Fariq Abdul Hamid pembantu juruterbang MH370 - Dalam penerbangan itu, pembantu juruterbang Pegawai Pertama Fariq Abdul Hamid yang mempunyai pengalaman sebanyak 2,763 jam penerbangan. Gambar nya tersebar di laman sosial rata-rata pelayar laman sosial menggunakan #hastang #Prayformh370 #Pray4mh370 sebagai sokongan dan harapan agar semua penumpang dan anak kapal selamat, Fariq di khabarkan berasal dari Kelantan. 

MH370 dilapor terjunam ke dalam laut oleh Tentera Laut Vietnam

Pihak berkuasa di Vietnam mengesahkan bahawa pesawat Malaysia Airlines (MAS) yang dilaporkan hilang dalam perjalanan ke Beijing pagi tadi telah terhempas di Laut Cina Selatan, menurut sebuah akhbar Vietnam.

Laporan akhbar Tuoi Tre memetik admiral tentera laut Ngo Van Phat sebagai berkata radar tentera mengesan pesawat yang membawa 239 penumpang itu terhempas ke dalam laut, 153 batu selatan Pulau Phu Quok.

Sementara itu, Ketua Eksekutif Malaysian Airlines, Ahmad Jauhari Yahya dalam sidang media pagi tadi berkata penumpang dan anak kapal dalam pesawat malang itu terdiri daripada 14 warganegara berbeza.

Mereka termasuk warganegara 152 orang rakyat China, Malaysia (38), Indonesia (12), Australia (7), Perancis (3), U.S (3), New Zealand (2), Kanada (2), Ukraine (2), Russia (1), Itali (1), Belanda (1), Taiwan (1) dan Austria (1).
Bercakap pada pemberita di sidang media di Sama-Sama Hotel di Sepang, Ahmad berkata kenyataan rasmi hanya dikeluarkan pada 8.30 pagi memandangkan pesawat tersebut masih mempunyai baki minyak mencukupi untuk terbang sehingga waktu ini.

"MAS sahkan pesawat MH370 hilang perhubungan dengan pusat kawalan udara Subang pada 2.40 pagi. Bagaimanapun, ia memiliki baki minyak mencukupi untuk terbang ke Beijing," kata Ahmad.

Beliau juga berkata spekulasi mengatakan pesawat yang berkongsi kod bersama China Southern Airlines telah mendarat di Nanning masih belum dapat disahkan.

Pesawat Boeing 777-200 tersebut berlepas dari Malaysia pada 12.41 pagi dan sepatutnya di Beijing pada 6.30 pagi tadi (waktu China), tetapi hilang pada 2.40 pagi.

"Pesawat MH370 dikendalikan oleh Kapten Zaharie Ahmad Shah berusia 53 tahun yang mempunyai jumlah jam penerbangan lebih 18,365 jam.

"Pegawai pertama adalah Fariq Ab Rahman berusia 27 tahun yang mempunyai jumlah penerbangan 2,763 jam," kata Ahmad.

Beliau berkata Zaharie sudah berkhidmat dengan MAS pada 1981 dan Fariq pula pada 2007.

Ahmad mengesahkan sudah menghubungi pihak berkuasa Vietnam untuk meminta bantuan bagi mencari pesawat MH370, yang berusia 11 tahun dan 10 bulan itu.

Ketika ditanya sama ada MAS akan menyekat penerbangan pesawat Boeing 777-200, Ahmad berkata ia bergantung jika terdapat bukti kegagalan teknikal.

Malah, pengeluar pesawat tersebut masih belum membuat sebarang cadangan, tambah beliau.

Sebelum itu, MAS menghubungi ahli keluarga terdekat dan anak kapal pesawat MH370 selepas ia terputus hubungan dengan menara kawalan udara awal pagi ini.

Sementara itu, Pemangku Menteri Pengangkuan Datuk Seri Hishammuddin Hussein, menerusi akaun Twitter, menggesa ahli keluarga penumpang dan anak kapal bertenang.

"Kepada ahli keluarga penumpang dalam pesawat, bertenang dan dapatkan maklumat yang sahih. Kami akan maklumkan. Doa untuk semua," tulis beliau.

MAS berkata ia akan menyediakan laporan terkini dari masa ke semasa. Orang ramai boleh menghubungi 03-7884 1234 untuk sebarang maklumat.

Ahli keluarga penumpang dan anak kapal disarankan berkumpul di Bangunan Sokongan Kemudahan di Zon Sokongan Selatan KLIA. Untuk maklumat, hubungi 03-8787 1269.

Orang ramai juga boleh menghubungi 03-7884 1234 untuk maklumat lanjut  ~ The Malaysian Insider 

Sementara itu...kata pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Hussein, laporan mengatakan pesawat Malaysia Airlines MH370 terhempas di perairan pulau Tho Chu island, Vietnam belum disahkan..

Hishammuddin berkata sebarang spekulasi perlu disahkan kesahihan terlebih dahulu.

"Tolong jangan buat spekulasi tentang nasib MH370 kerana semua dakwaan dan tanggapan ini perlu disahkan dahulu," kata Hishammuddin dalam sidang media di Sama-Sama Hotel, Sepang hari ini.

Hishammuddin juga mengarahkan pihak Angkatan Tentera Laut Diraja Malaysia untuk menyemak mengenai khabar angin yang dikatakan datang daripada tentera laut Vietnam," katanya.

Kedudukan terakhir MH370 sebelum hilang daripada radar adalah 065515 utara (longitude) dan 1033443 timur (latitude).

Usaha mencari dan menyelamat tertumpu di lokasi terbabit untuk mengesan peswat tersebut, bagaimanapun ketika ini masih buntu.

Hishammuddin yang juga Menteri Pertahanan berkata semua sumber angkatan tentera Malaysia dikerah ke lokasi pesawat hilang tersebut.

Selain itu, Hishammuddin memberitahu pesawat Hercules C-130 diarahkan untuk membantu usaha mencari tersebut.

Pihak askar juga menghantar kapal laut dan helikopter untuk membantu operasi.

"Saya telah berbincang dengan anggota senior angkatan tentera pagi ini dan mengarahkan semua sumber dikerahkan dalam operasi ini," kata Hishammuddin. Selain itu, Ketua Pengarah Penerbangan Awam (DCA) Datuk Azharuddin Abdul Rahman dilantik sebagai individu bertanggungjawab mengendalikan segala maklumat kepada pihak media.

"Taklimat media akan diadakan setiap dua jam kepada media bagi memberikan maklumat terkini.

"Kami akan cuba jadi setelus mungkin," kata Hishammuddin.

Hishammuddin juga mengesahkan setakat ini masih belum ditemui sebarang tanda bangkai pesawat atau menerima laporan mengenai perkara tersebut.

"Tiada sebarang maklumat mengenai penglibatan pengganas dalam kehilangan MH370.

"Bagaimanapun kami tidak menolak sebarang kemungkinan."

WAJAH DAN BIODATA KAPTEN PESAWAT BOEING 777 MH370 YANG DILAPORKAN HILANG DALAM PERJALANAN DARI KLIA MENUJU BEIJING. 

Seperti yang sedia maklum, pesawat MH370 yang berada dalam perjalanan dari KLIA ke Beijing dilaporkan hilang dan gagal dikesan menerusi radar.

Turut gagal dikesan adalah 12 krew penerbangan termasuk 227 penumpang yang lain.

Terdahulu, pesawat MH370 berlepas dari KLIA ke Beijing pada jam 12.41 pagi (8 Mac 2014) sebelum gagal dikesan menara kawalan pada jam 2.40 pagi.

Biodata Kapten Pesawat MAS MH370

Nama Penuh: Zaharie Bin Ahmad Shah

Warganegara: Malaysia

Umur: 53 Tahun

Pekerjaan: Kapten Juruterbang Pesawat Boeing 777

Tahun Berkhidmat: 1981

Pengalaman: 18,365 Jam Penerbangan

Syarikat Penerbangan: MAS

Sumber: http://omakkau.blogspot.com/2014/03/wajah-dan-biodata-kapten-pesawat-boeing.html

Bapa mohon maaf pada Anwar, 

dakwa Saiful dipergunakan 

Bapa Saiful Bukhari hari ini memohon maaf kepada Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dengan mendakwa bahawa anaknya telah dipergunakan oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab, yang didakwanya termasuk seorang pegawai perdana menteri untuk memfitnah Anwar dalam kes Liwat II. 
NONE
"Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak bersalah dan telah menjadi mangsa fitnah ini," kata Azlan Mohd Lazim dalam satu kenyataan yang dikeluarkan dalam satu sidang akhbar hari ini. 

"Dengan ini saya  memohon maaf kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim dan famili beliau. Beliau dan familinya telah banyak menderita dan sangsara akibat fitnah ini," tambahnya. 

Anwar telah dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 9 Januari tahun lepas daripada tuduhan meliwat Saiful, yang merupakan pembantunya pada 26 Jun 2008 di sebuah kondominium di Kuala Lumpur. 

Jabatan Peguam Negara telah merayu terhadap keputusan itu dan Mahkamah Rayuan akan mendengar kes pada 22 Julai. 

Dalam kenyataannya, Azlan, 60, mendakwa semua kenyataan akhbar yang dikeluarkan oleh anaknya dan beliau sendiri, telah dirancang dan disediakan pegawai khas di Jabatan Perdana Menteri (JPM) dan seorang peguam, Zamri Idrus. 
azlan"Mereka inilah merupakan dalang kepada semua fitnah liwat yang dilakukan terhadap YB Datuk Seri Anwar, yang melibatkan anak saya." 

Zamri telah menafikan dakwaan tersebut dan Malaysiakini tidak menyiarkan identiti pegawai khas di JPM itu sementara menunggu respons daripadanya. 

Menurut Azlan, beliau mengetahui mengenai hal anaknya terlibat dan dituduh cuma melalui akhbar milik kerajaan kerana anaknya tidak langsung pernah menceritakan tentang kejadian dan pertuduhan tersebut kepadanya. 

"Saya tidak pernah dihubungi oleh mana-mana pihak bagi mendapatkan keterangan dari saya sebagai bapa dari awal hingga tamat perbicaraan," dakwanya. 

walaupun beliau sentiasa dilihat berdamping dan bersama dengan anaknya, Azlan menjelaskan bahawa beliau melakukannya semata-mata kerana kasih seorang ayah yang memberi sokongan moral kepada anaknya. 

NONE"Saya sememangnya tidak percaya kepada dakwaan-dakwaan yang dikenakan terhadap Datuk Seri Anwar." 
Azlan berkata, beliau memutuskan untuk membuat pendedahan ini kerana setelah sekian lama mengumpul maklumat sama ada semasa dalam perbicaraan, mahupun yang dikirim kepadanya oleh orang ramai, "saya dapati kebenaran mula terserlah dan jelas kelihatan." 

Pihak pemerintah, katanya, langsung tidak pernah menemuinya  untuk berbincang kes itu atau bertanya pendapatnya. 

"Segalanya dirancang dengan begitu rapi oleh (pegawai berkenaan)," dakwa Azlan. 

"Sebagai seorang Melayu dan Islam, saya mula sedar akan perancangan jahat ini. Saya tidak mahu terus bersekongkol dengan fitnah jahat ini. Saya mahu rakyat yang cintakan negara ini tahu akan niat jahat mereka. 

NONE"Jika niat jahat ini berterusan, bukan sahaja umat Melayu dan Islam hancur tetapi negara musnah. Saya tidak sanggup melihat ini terjadi. 

"Saya mengambil keputusan untuk bersama Datuk Seri Anwar, Pakatan Rakyat dan rakyat Malaysia yang dahagakan kemakmuran dan keamanan bercakap benar dan menentang kejahatan ini," katanya. 

Azlan merayu kepada seluruh rakyat negara ini "bangun bersatu menentang kezaliman ini dan bekerja keras agar kebenaran akan muncul". 

"Marilah kita juga doakan agar Allah menangkan perjuangan Datuk Seri Anwar dan Pakatan Rakyat untuk mengambil alih pemerintahan negara dalam Pilihan Raya ke-13 nanti," katanya. Baca berita penuh]

Sumber: http://btmmari.blogspot.com/2014/03/bapa-mohon-maaf-pada-anwar-dakwa-saiful.html

Kronologi Kehilangan Pesawat MAS, Kehilangannya Jadi Liputan Utama Media Dunia


Berikut ialah garis masa yang menjelaskan kronoloogi peristiwa-peristiwa sekitar kehilangan pesawat MAS MH370 yang sehingga kini belum ditemui.

  12:41 am : Penerbangan MAS) MH370 berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur ( KLIA). Kapalterbang Boeing 777-200 itu membawa 239 orang, termasuk dua bayi, dan 12 anak kapal. 38 orang daripadanya dilaporkan adalah rakyat Malaysia.

2:40 am : Menurut MAS, penerbangan MH370 putus hubungan dengan Pusat Kawalan Udara Subang jam 2.40 pagi ini di ruang udara Vietnam. Pesawat itu belum memasuki ruang udara dikawal oleh China dan tidak membuat hubungan dengan pengawal udara di China.

6:40 am: Penerbangan dijadualkan tiba di Beijing , China.

10:15 am: laporan palsu tentang MH370 penerbangan membuat pendaratan kecemasan di Nanning , China diterbitkan. Didedahkan sebagai tidak benar dalam beberapa minit.

11:55 am : laporan palsu pihak penerbangan Vietnam menerima isyarat pesawat diterbitkan. Laporan dibukti palsu dalam beberapa minit.

12:00 pm : Dalam satu sidang akhbar di Sepang MAS Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Ahmad Jauhari Yahya berkata, penumpang penerbangan MH370 adalah 14 negara yang berbeza.

Penumpang termasuklah 153 warga China, 38 rakyat Malaysia, 12 warga Indonesia, enam warga Australia , tiga Perancis, empat rakyat Amerika , dua dari Ukraine, New Zealand dan Kanada masing-masing setiap satu dari Rusia, Taiwan, Itali, Belanda dan Austria. Penerbangan ini adalah merupakan satu rancangan perkongsian dengan China Southern Airlines.

12.30 pm: MAS berkata tkali terakhir hubungan penerbangan MH370 adalah kira-kira 120 batu nautika timur Kota Baru di Laut China Selatan

12:50 pm : Seorang pegawai penyelamat Vietnam menafikan ada isyarat pesawat Malaysia MH370 yang hilang telah dikesan. 1.00 pm : China menghantar dua kapal penyelamat maritim ke Laut China Selatan untuk membantu dalam operasi mencari dan menyelamat MH370 yang hilang.

1:10 pm : Kedutaan Besar Malaysia di Beijing mengatur talian hotline bagi semua soalan yang berkaitan dengan kehilangan penerbangan MH370. Semua panggilan yang berkaitan dengan kejadian itu boleh ditujukan kepada +86 10 6532 2531 /2/ 3.

1:30 pm: Satu kenyataan yang disiarkan di laman web rasmi kerajaan Vietnam berkata bahawa pesawat itu terputus hubungan berhampiran ruang udara wilayah Ca Mau apabila ia telah bersiap untuk memindahkan kawalan trafik udara ke Ho Chi Minh. Pemindahan itu tidak berlaku

2:00 pm : Senarai penumpang semua kapalterbang didedahkan kepada umum. ke Ho Chi Minh

2:20 : Laporan tidak Rasmi di media Vietnam dan China telah memetik Tentera Laut Vietnam sebagai berkata penerbangan MH370 berada di Laut China Selatan. Kapal Penyelamat telah dihantar ke kawasan itu, kata Al -Jazeera.

3:00 pm : Tentera Laut Malaysia berkomunikasi dengan rakan sejawatannya dari Vietnam untuk mengesahkan laporan melihat bahawa bangkai penerbangan MH370 dieksani berhampiran sebuah pulau di sebelah selatan negara ini.

MAS meminta dua keluarga terdekat setiap penumpang berada di KLIA pada pukul 6 petang hari Sabtu.

4:20 p, : Vietnam kerajaan mengesahkan bahawa penerbangan MH370 hilang di ruang udara Vietnam.


Kehilangan Pesawat MAS MH370 Jadi Liputan Utama Portal Berita Seluruh Dunia


Kehilangan pesawat Penerbangan Malaysia MH370 yang sedang dalam perjalanan dari sini ke Beijing awal pagi Sabtu telah mendapat liputan meluas pelbagai agensi berita antarabangsa dan dunia.

Ini termasuklah portal berita nombor satu dunia, The Mail Online (www.dailymail.co.uk) yang memaparkan kisah kehilangan pesawat MAS yang membawa 239 penumpang dan anak kapal itu sebagai berita utama mereka.

Dengan judul 'Fears 239 may have died in air crash as Boeing 777 mysteriously vanishes over Vietnam two hours after taking off from Malaysia', portal itu membuat laporan dari pelbagai sudut termasuk mendapatkan pandangan beberapa pakar penerbangan dan pesawat.

Menurut The Mail Online, jika benarlah pesawat itu hilang, ia mungkin disebabkan oleh beberapa faktor.

Ini termasuklah malapetaka kegagalan enjin, juruterbang cuba mengelak pesawat berkenaan daripada bertembung dengan pesawat lain atau pun mungkin juga disebabkan oleh letupan.

Menurut portal berita itu lagi, pesawat MAS MH370 itu tidak mengeluarkan isyarat kecemasan sejurus sebelum ia dilaporkan hilang dari radar.

Jika ini benar, ia memberi indikasi yang pesawat itu ditimpa malapetaka tanpa sempat memberi amaran atau isyarat kecemasan.

Untuk jarak penerbangan dari Kuala Lumpur-Beijing, kata portal berita itu lagi, pesawat berkenaan mempunyai bahan api yang memadai untuk bertahan tujuh jam di udara tanpa mengisi semula.

Tetapi memandangkan ia masih belum ditemui sehingga kini, logik menyatakan yang ia sudah pasti kehabisan bahan api jika tidak mendarat sekarang.

Agensi berita China, Xinhua melaporkan yang pesawat itu disahkan hilang sebelum ia sempat memasuki ruang udara China.

Ia membawa 153 orang penumpang warga China.

Sementara itu portal berita BBC World turut melaporkan tragedi ini sebagai berita utama mereka.

Dengan tajuk 'Contact lost with Malaysia Air plane' BBC turut memaparkan laporan sidang akhbar Ketua Pegawai Eksekutif MAS, Ahmad Jauhari Yahya berhubung kejadian itu dan juga laporan wartawan mereka secara langsung dari Lapangan Terbang Antarabangsa Beijing.

BBC juga memetik Perdana Menteri China, Li Keqiang sebagai berkata yang beliau telah mengarahkan pihak berkuasa China untuk memulakan prosedur kecemasan dan bekerjasama rapat dengan pihak berkuasa Malaysia dan Vietnam dalam usaha mencari dan menyelamat.

Sementara itu koresponden BBC di Beijing, John Sudworth melaporkan yang jadual ketibaan pesawat MH370 itu telahpun dikeluarkan dari senarai papan tanda elektronik Lapangan Terbang Antarabangsa Beijing selepas ia memaparkan status 'Tergendala' sejak beberapa jam yang lalu.

Sebuah lagi portal berita popular Britain, The Guardian (www.theguardian.com) turut menjadikan berita kehilangan pesawat MAS itu sebagai berita utamanya dengan judul 'Malaysia Airlines lose contact with plane – live'.

Malah portal berita ini membuat kemaskini secara langsung dari Beijing dan juga Malaysia. -mstar
 -thestar



Malaysia Dapatkan Pengesahan Vietnam Berhubung Laporan Bangkai Pesawat

SEPANG: Tentera Laut Malaysia sedang berhubung dengan rakan sejawatannya dari Vietnam untuk mengesahkan laporan mengenai bangkai pesawat yang dikatakan dilihat berhampiran sebuah pulau di sebelah selatan negara itu.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata sehingga pukul 2 petang, laporan itu diklasifikasikan sebagai tidak benar.

"Oleh kerana laporan itu menyebut Tentera Laut Vietnam, kami perlu mengesahkan perkara itu dengan mereka," katanya pada sidang akhbar, Sabtu.

Hishammuddin berkata kerajaan telah mengerahkan semua kapal Tentera Laut Malaysia ke kawasan berhampiran tempat di mana pesawat terputus hubungan dengan menara kawalan.

Ketua Pengarahnya, Datuk Azharuddin Abdul Rahman berkata penerbangan MH370 kali terakhir dikesan pada radar menara kawalan di latitud dan longitud 0653N 103343E.

"Lapangan terbang itu hilang dari radar pada 1.30 pagi," katanya.

Ketua Pegawai Eksekutif MAS Datuk Ahmad Jauhari Yahya berkata syarikat penerbangan itu beroperasi seperti biasa.
 -thestar





Laporan sebelum ini
klik untuk baca


Sumber: http://greenboc.blogspot.com/2014/03/kronologi-kehilangan-pesawat-mas.html

TRAGEDI PENERBANGAN MH370 .... GAMBAR YANG CUKUP MENYAYAT HATI ... SEORANG PENUMPANG SEMPAT RAKAMKAN GAMBAR BERSAMA IBUNYA SEBELUM BERTOLAK DAN MUAT NAIKKAN DI LAMAN SOSIAL FACEBOOK.



Till we meet again .. soon. insyaAllah .. mak with her one and only son -  with Sofuan Ibrahim at KLIA 2 International Depature Hall"

Gambar detik akhir penumpang pesawat MAS MH370 dari KLIA ke Beijing.

Atas adalah gambar yang cukup menyentuh hati yang disiarkan menerusi laman sosial dimana sebelum seorang penumpang bertolak mengikuti penerbangan MH370 pada 12.40 pagi 8 Mac 2014.

Yang paling menyedih dan menyayat hati Omak Kau ialah ibunya memakai baju, tudung dan beg tangan yang sama ketika menghantar anak lelaki tunggalnya ke Lapangan Terbang   KLIA 2 semasa bertolak ke Beijing dan ke KLIA juga untuk mendapat maklum berita terkini.

Hati siapa yang tak hancur luluh berderai bila melihatkan akan rakaman gambar ini.


Sumber: http://omakkau.blogspot.com/2014/03/tragedi-penerbangan-mh370-gambar-yang.html

The Antics of Husin Lempoyang

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 minutes ago
The Antics of Husin Lempoyang ------------------------------ Banduan bantah penjara terima Anwar Posted: 07 Mar 2014 06:11 AM PST KUALA LUMPUR: Banduan-banduan di penjara Kajang dan Sungai Buloh difahamkan telah menghantar memorandum bantahan kepada Perdana Menteri Dato Seri Najib Tun Razak memprotes penghantaran Dato Seri Anwar Ibrahim ke kedua-kedua penjara tersebut. Tuntutan ini agak anih tetapi ianya dipercayai ekoran kebimbangan banduan-banduan akan keselamatan masing-masing dengan kehadhiran Anwar ketika mandi beramai-ramai. Menurut Ketua Pengarah Jabatan Penjara, b... more »

tunku

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 minutes ago
tunku ------------------------------ Missing MAS flight. Posted: 07 Mar 2014 11:20 PM PST Anwar jailed five years, allowed stay of sentencing Posted: 07 Mar 2014 03:52 AM PST Datuk Seri Anwar Ibrahim was sentenced to five years jail by the Court of Appeal for sodomising his aide in 2008. The three-man bench led by Justice Balia Yusof Wahi granted him a stay of execution of the sentence with a bail of RM10,000 in one surety. The court allowed Anwar to post bail by 11am on Monday. In a unanimous decision, the panel allowed the prosecution's appeal against a 2012 High C... more »

PENGHUNI GUA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 12 minutes ago
PENGHUNI GUA ------------------------------ EH EH.... NAK SALAHKAN ORANG!!!!!!! Posted: 07 Mar 2014 10:12 AM PST MALAYSIAKINI Sabitan untuk pastikan saya tak bertanding' Hafiz Yatim | 9:56PM Mac 7 2014 Ketua Umum PKR Anwar Ibrahim hari ini berkata sabitan terhadapnya hari ini adalah untuk memastikan beliau tidak boleh bertanding di Kajang.Katanya, yang cukup menariknya ialah pendakwa yang dilantik kerajaan, Datuk Muhammad Shafee Abdullah membuat rujukan khas kepada Kajang dalam mitigasi." Peguam saya telah diminta mengosongkan tarikh 7-10 April, dan tarikh-tarikh ini tela... more »

labun KulupSakah...

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 12 minutes ago
labun KulupSakah... ------------------------------ Rupa-rupanya inilah KajangMove Posted: 07 Mar 2014 11:01 PM PST KajangMove patutlah mengejutkan semua pihak termasuk pimpinan parti di dalam PKR sendiri apatah lagi PAS dan DAP. Rupa-rupanya ia bukan hanya soal Azmin-Khalid yang berselisih faham. Itu asbab permukaan. Baling sebiji batu untuk bunuh 3-4 ekor burung sekaligus termasuk Adun Kajang yang 'hancur' itu. Memang Anwar licik. Kritikan terhadapnya yang cuba masuk Selangor bertukar kepada nada simpati. Ramai menyangka keputusan mahkamah rayuan menjatuhkan Anwar bersala... more »

Artikel Ini Khas Buat Macai UMNO Yang Masih Memfitnah Anwar & Keluarga Azmin Ali

atsixty at ZAKRI ALI - 16 minutes ago
DUA UJIAN DNA SAHKAN BAHAWA AFIFAH ADALAH ANAK SAH KEPADA AZMIN ALI *Wednesday, March 23, 2011* *Ketika Himpunan Kedua Pas Ganti Umno di Jerteh minggu lalu,Azmin Ali akhirnya dipertemukan dengan adik kandungnya sendiri iaitu Ummi Hafilda Ali dalam dua pentas berasingan secara sebelah menyebelah.* *Seperti diketahui,ceramah Ummi tidak lain dan tidak bukan hanyalah berpot pet pot pet mengulangi kisah-kisah tahun 1998 yang telah basi itu.* *Dakwaan terbesarnya ketika itu adalah bagaimana isteri kepada abangnya itu iaitu Shamsidar Taharin telah sanggup ditiduri oleh Anwar Ibrahim pada s... more »

Ohpolitik!™

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 23 minutes ago
Ohpolitik!™ ------------------------------ #PRKKajang : Rafizi, Siputdin atau Izzah ganti Anwar? Posted: 07 Mar 2014 05:46 AM PST [image: Anwar umum tidak bertanding PRK DUN Kajang, akan terus berkempen] Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang ditemui wartawan sebaik keluar dari Istana Kehakiman Putrajaya mengesahkan beliau bukan lagi calon PKR bagi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang. "Sesiapapun yang ganti, beliau mestilah calon lebih baik," katanya. Anwar bagaimanapun menegaskan beliau akan terus berkempen untuk memastikan kemenangan Pakatan Rakya... more »

Masihkah kita ingat pembunuhan kejam Noritta Samsuddin Peguam yang sama tapi lain situasi..

canang at Cananglahnie - 25 minutes ago
Masihkah kita ingat pembunuhan kejam Noritta Samsuddin 11 thn lepas...tertuduh HANIFF dibebaskan semata mata kerana ada air mani individu lain dlm nonok Noritta walaupon terbukti air mani Haniff wujud dlm nonok Noritta...peguambelanya DR MOHAMMAD SHAFEI peguam SEXPOL.....tp dlm kes DSAI walaupon wujud air mani individu2 lain dln bontot SEXPOL DSAI tetap didapati bersalah...kalau mengikut law mahkamah kes ini dah gugur.....tp demi politik SURVIVAL POLITIK BN/UMNO DSAI terpaksa didpti bersalah juga dgn bantuan hakim2....x paham2 lg ke macai2 umno...kalu x paham juga kalian memang ot... more »

KECOH SATU DUNIA WARIS PENUMPANG MH370 YANG HILANG DALAM PENERBANGAN DARI KLIA KE BEIJING DIBERI LAYANAN LEBIH TERUK DARI ANJING OLEH PIHAK MAS!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 27 minutes ago
*" They're treating us worse than dogs - angry Chinese families lash out at Malaysia Airline"* *Mereka melayani kami lebih hina dan teruk dari anjing . kata warga China yang berang kepada MAS.Apakah ini benar?? .. Jika benar maka wajar suatu penjelasan mengapa sebegini teruk boleh terjadi.*

Pesawat Mas Terhempas,Malaysia Tunggu Pengesahan Vietnam

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 32 minutes ago
[image: Malaysia tunggu pengesahan nasib MH370 daripada Vietnam] *SEPANG*: Laporan media yang mendakwa pesawat Malaysia Airlines terhempas ke dalam Laut China Selatan kira-kira 120 batu nautika dari Kota Bharu masih belum dapat disahkan. Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata kesahihan maklumat itu sedang disahkan oleh pihak Tentera Laut Diraja Malaysia dengan tentera laut Vietnam. "Kita sedang tunggu pengesahan dari pihak tentera kita yang sekarang ini sedang menghubungi tentera laut Vietnam untuk mendapat pengesahan," katanya dalam sidang media. Men... more »

Kapal Terbang MAS Terhempas Akibat Kehabisan Minyak

Orang ni at Orang ni - 35 minutes ago
Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan MAS, Ahmad Jauhari Yahya ketika sidang media oleh syarikat penerbangan itu yang diadakan di Sama-Sama Hotel, Sepang. Penerbangan MH370 itu membawa 239 penumpang termasuk 2 orang bayi dan 12 anak kapal. Pesawat Boeing 777 itu tersebut berlepas dari Kuala Lumpur pada pukul 12.41 pagi Sabtu dan dijangka mendarat di Beijing pada pukul 6.30 pagi tadi. –AP Photo/Lai Seng Sin / Astroawani / Reuters *Gambar pesawat Boeing 777-200ER milik Malaysia Airlines di Lapangan Terbang Narita, berhampiran Tokyo. Pesawat MH370 dari Kuala Lumpur ke Beijing dilaporkan h... more »

.

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 42 minutes ago
. ------------------------------ Dr Wan Azizah mungkin calon PKR di Kajang? Posted: 08 Mar 2014 01:45 AM PST SPEKULASI *Ekoran* Anwar Ibrahim dijatuhi hukuman lima tahun penjara oleh Hakim Mahkamah Rayuan petang semalam menyebabkan peluang Anwar untuk menyertai pilihan raya kecil Kajang menjadi tanda tanya. Sama ada Anwar dapat bertanding atau tidak belum diputuskan lagi. Pihak PKR dikatakan sedang menyemak undang-undang negeri Selangor bagi memastikan perkara itu. *Dr Wan Azizah Ismail*... more »

Sahabat-Gunung

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 42 minutes ago
Sahabat-Gunung ------------------------------ - TERKINI: MAS Minta Keluarga Penumpang Bersedia Dengan Pasport - Pesawat MH370 Masih Belum Dapat Dikesan - (REUTERS): Malaysian plane crashed off Vietnam coast - state media - Keluarga Penumpang MH370 Mula Berkumpul di Menara Tinjau, KLIA - Operasi Mencari & Menyelamat Dilancarkan Jejak Pesawat Malaysia Airlines - CEO Mas - Politik Kejap .... Siapa Ganti ANWAR IBRAHIM Di Kajang ....? - VIETNAMESE OFFICIAL DENIES DETECTING MALAYSIAN MISSING PLANE'S SIGNA - PM ORDERS 'ALL MEASURES POSSIBLE' TO LOCATE MI... more »

Kelab Greenboc

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 42 minutes ago
Kelab Greenboc ------------------------------ - [TERKINI] Pesawat MAS Yang Hilang Terhempas Di Laut China Selatan -updated - Anwar Dihukum Penjara, Negara Huru-hara, Najib Bakal Jatuh 5 Bulan Lagi! - Anwar Dihukum Penjara 5 Tahun, Mengapa Tak Rayu Ke Mahkamah Persekutuan? - [TERKINI] Anwar Didapati Bersalah! [TERKINI] Pesawat MAS Yang Hilang Terhempas Di Laut China Selatan -updated Posted: 08 Mar 2014 12:50 AM PST Tentera laut Vietnam mengesahkan pesawat Malaysia Airlines penerbangan MH370 yang dilaporkan hilang dalam penerbangan dari Kuala Lumpur k... more »

Satu Dunia Dah Tahu..........................

atsixty at ZAKRI ALI - 46 minutes ago
Suara Rakyat's photo. [image: Photo: Satu dunia dah tahu... Apa akan jadi dgn reputasi MAS???... Sama2 kita fikir sejenak mengapa musibah sebegini berlaku??? Hanya Allah S.W.T Yang maha Mengetahui... Sama2lah kita berdoa agar penerbangan #MH370 & kesemua penumpang selamat..] *Satu dunia dah tahu... Apa akan jadi dgn reputasi MAS???... Sama2 kita fikir sejenak mengapa musibah sebegini berlaku??? Hanya Allah S.W.T Yang maha Mengetahui... Sama2lah kita berdoa agar penerbangan #MH370 & kesemua penumpang selamat..*
Blogger Home. 
HTML NOTE FOR SHARE: 
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div style="text-align: center;">
<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: