Jumaat, 21 Mac 2014

3926. MH370 - Apa yang ditulis Goodfellow dan ramai lagi pakar di seluruh dunia tetap kekal menjadi spekulasi selagi pesawat MH370 tidak ditemui.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 

Spekulasi Najib Ditolak: Kapten Zaharie Wira Yang Bertarung Selamatkan MH370



Sebelum ini, Perdana Menteri Datuk Seri Najib mengesahkan bahawa seseorang telah mematikan alat pengesan radar pesawat MH370 dan melakukan pusingan U. Ekoran itu, timbul kemungkinan berlaku rampasan dan sebotaj ke atas pesawat tersebut sehingga mendorong kepada siasatan terhadap Kapten Zaharie.

Bagaimanapun, Chris Goodfellow yang berpengalaman 20 tahun sebagai juruterbang mempunyai teori sendiri. Menurutnya, isu kehilangan pesawat MH370 terlalu dirumitkan sedangkan jawapannya mungkin mudah iaitu berlaku kebakaran di kokpit.

Dalam catatan akaun Google+ miliknya, Goodfellow, sebaik mendengar berita pesawat itu berpatah balik ke arah Selat Melaka dari Laut China Selatan, dia terus memeriksa peta dan mendapati MH370 mungkin menuju lapangan terbang terdakat di Pulau Langkawi selepas berlaku masalah seperti kebakaran dalam kokpit.

"Kunci utama di sini adalah pusingan kiri dibuat pesawat itu. Juruterbang (Kapten Zaharie Ahmad Shah) adalah kapten yang sangat berpengalaman dengan lebih 18,000 jam penerbangan. Mungkin juruterbang lebih muda yang ditemu ramah (agensi berita) CNN tidak sedar mengenai pusingan kiri.

"Kami juruterbang lama dilatih untuk sentiasa tahu di mana lapangan terbang paling dekat ketika terbang untuk perlindungan selamat jika kecemasan."


Menurut Goodfellow lagi, apabila melihat pusingan kiri dibuat oleh pesawat MH370 dan menuju terus ke arah bertentangan, nalurinya memberitahu juruterbang itu mungkin mahu menuju ke lapangan terbang terdekat.

"(Zaharie) sebenarnya mengambil laluan terus di atas laut ke Pulau Langkawi yang tidak mempunyai banyak halangan. Dia tidak kembali ke Kuala Lumpur kerana dia tahu (laluan itu) merentasi gunung (Banjaran Titiwangsa) setinggi 8,000 kaki. Dia tahu laluan ke Langkawi lebih mudah dan jaraknya lebih dekat."

Goodfellow percaya Zaharie mengambil tindakan betul pada ketika mereka mungkin menghadapi masalah serius yang mendorong kepada tindakan pusingan U untuk menuju ke lapangan terbang terdekat di Pulau Langkawi.

Katanya, terputusnya komunikasi (ACARS) termasuk kesan radar adalah munasabah jika berlaku kebakaran di dalam kokpit.

"Melihat masa kejadian, mungkin berlaku kepanasan melampau pada salah satu tayar hadapan dan ia pecah sebaik pesawat berlepas dan terbakar perlahan-lahan.

"Ya, ini boleh berlaku dengan tayar yang kurang angin. Ingat ini pesawat berat, (dan insiden berlaku) pada malam yang panas dan landasan yang panjang."

Katanya, ada insiden di Nigeria pada 1991 melibatkan Douglas DC-8 yang tayarnya terbakar semasa berlepas menyebabkan asap tebal melemaskan kru dan penumpang.

Katanya, juruterbang memang ada akses kepada topeng oksigen tetapi ia tidak boleh digunakan semasa kebakaran. Sebaliknya, kebanyakan juruterbang ada penutup muka dengan penapis asap tetapi ia hanya boleh bertahan beberapa minit sahaja.

"Apa yang berlaku adalah (kedua-dua juruterbang) lemas akibat asap dan pengsan, menyebabkan pesawat itu terus terbang menggunakan aplikasi sistem autopilot sehingga sama ada kehabisan minyak atau kebakaran memusnahkan papan kawalan dalam kokpit."


Jika itu benar, kata Goodfellow, Zaharie adalah wira yang bertarung situasi mustahil untuk cuba membawa pesawat itu ke Pulau Langkawi.

"Tiada was-was lagi dalam fikiran saya, itulah sebab mengapa pesawat itu berpusing dan mengambil laluan lurus."


Jika berlaku rampasan atau sabotaj (seperti yang dispekulasikan Najib -ed), katanya, ia tidak akan sengaja pusing ke sebelah kiri dan menuju ke arah Pulau Langkawi.

Goodfellow mengakhiri tulisannya dengan kata-kata: "Juruterbang bijak. Cuma tidak mempunyai masa mencukupi."

Apa yang ditulis Goodfellow dan ramai lagi pakar di seluruh dunia tetap kekal menjadi spekulasi selagi pesawat MH370 tidak ditemui. -plbgaimacam 

Sumber: (http://greenboc.blogspot.com/2014/03/spekulasi-najib-ditolak-kapten-zaharie.html)

Allahuakbar ! HUKUM KARMA ! "ANWAR CUBA DIAIBKAN, IMEJ NAJIB PULA TERCEMAR TERUK"

atsixty at ZAKRI ALI - 2 minutes ago
Yas Zy's photo. [image: Photo: HUKUM KARMA ! "ANWAR CUBA DIAIBKAN, IMEJ NAJIB PULA TERCEMAR TERUK"]

Spekulasi Najib Ditolak: Kapten Zaharie Wira Yang Bertarung Selamatkan MH370

greenboc at KELAB GREENBOC - 10 minutes ago
Sebelum ini, Perdana Menteri Datuk Seri Najib mengesahkan bahawa seseorang telah mematikan alat pengesan radar pesawat MH370 dan melakukan pusingan U. Ekoran itu, *timbul kemungkinan berlaku rampasan dan sebotaj ke atas pesawat tersebut* sehingga mendorong kepada siasatan terhadap Kapten Zaharie. Bagaimanapun, Chris Goodfellow yang berpengalaman 20 tahun sebagai juruterbang mempunyai teori sendiri. Menurutnya, isu kehilangan pesawat MH370 terlalu dirumitkan *sedangkan jawapannya mungkin mudah iaitu berlaku kebakaran di kokpit.* Dalam catatan akaun Google+ miliknya, Goodfellow, s... more »

Mat Sabu Dan Mustafa Ali kena saman RM200k

alhusseyn at al-Husseyn - 11 minutes ago
*20 March 2014*: Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur petang kelmarin memerintahkan Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu dan Setiausaha Agungnya Datuk Mustafa Ali membayar ganti rugi berjumlah RM200,000 kepada Datuk Wan Ahmad Wan Omar kerana memfitnah bekas Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) itu berhubung isu 'Projek IC' di Sabah. Mahkamah juga memerintahkan kedua-dua defendan itu membayar kos berjumlah RM50,000 kepada Wan Ahmad. Bagaimanapun, mahkamah menolak tuntutan Wan Ahmad terhadap pencetak akhbar Harakah, Angkatan Edaran Enterprise Sdn Bhd, Ketua Pengarang akhbar itu...more »

6 Faktor Objek 24 Meter Adalah Serpihan MH370 Kata Kapten Nik Ahmad

Assistant at Tempayan Retak - 25 minutes ago
Bekas Ketua Juruterbang Serantau Malaysia Airlines (MAS), Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain telah tampil dalam temubual bersama pemberita TV3 malam tadi telah sempat memberikan ungkapan* “Inilah dia”* yang menunjukkan keyakinannya terhadap penemuan petunjuk baru 2 serpihan yang disebut sebagai objek 24 meter. Kapten Nik Ahmad juga telah memberi enam sebab utama mengapa dia menyatakan keyakinan terhadap objek yang ditemui satelit Australia adalah sebahagian serpihan pesawat MH370. 1. Perdana Menteri Australia, Tony Abbot mengumumkan dengan yakin di hadapan Ahli Parlimen.... more »

Siapa Kapten Zaharie dari pandangan Juruterbang berpengalaman luar..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 35 minutes ago
Sebelum ini, Perdana Menteri Datuk Seri Najib mengesahkan bahawa seseorang telah mematikan alat pengesan radar pesawat MH370 dan melakukan pusingan U. Ekoran itu, timbul kemungkinan berlaku rampasan dan sebotaj ke atas pesawat tersebut sehingga mendorong kepada siasatan terhadap Kapten Zaharie. Bagaimanapun, Chris Goodfellow yang berpengalaman 20 tahun sebagai juruterbang mempunyai teori sendiri. Menurutnya, isu kehilangan pesawat MH370 terlalu dirumitkan sedangkan jawapannya mungkin mudah iaitu berlaku kebakaran di kokpit. Dalam catatan akaun Google+ miliknya, Goodfellow, sebaik ... more »

N.51 Balingian - Undilah Parti Keadilan Rakyat. Undi PKR, Rakyat Berkat, Insallah Balingian Selamat

atsixty at ZAKRI ALI - 43 minutes ago
Zulhaidah Suboh's photo. [image: Photo: N.51 Balingian - Undilah Parti Keadilan Rakyat. Undi PKR, Rakyat Berkat, Insallah Balingian Selamat]

Cénangau

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
Cénangau ------------------------------ MH370 hilang total: MAS sengaja perjudikan nasib penumpang pasai nak jimat? Posted: 20 Mar 2014 05:30 PM PDT Lagi pun berapa sangat MAS boleh jimat dengan *RM33 setiap penerbangan MH370* tu berbanding kerugian RM1.17billion yang MAS catatkan untuk tahun 2013. TheMalaysianInsider melaporkan: Penerbangan Malaysia gagal menaik taraf komputer yang mudah dan berharga hanya RM33 bagi setiap penerbangan, yang akan menyediakan maklumat penting untuk membantu mencari penerbangan MH370 yang hilang, kerana ia membuat pilihan yang lebih murah ap... more »

SAYA SETUJU!! UMNO/BN ADALAH PARTI JUBO SAIFUL!! SETUJU??!

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Islam Tujuan Hidupku's photo. [image: Photo: SAYA SETUJU!! UMNO/BN ADALAH PARTI JUBO SAIFUL!! SETUJU??!]

Kronologi Kehilangan MH370

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 1 hour ago
[Bernama] KUALA LUMPUR - Misteri kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS) penerbangan MH370, yang masuk hari ke-13 hari ini, mungkin terungkai tidak lama lagi. Petunjuk terbaharu ialah dua objek yang dikesan menerusi imej satelit Australia di bahagian selatan Lautan Hindi, dilaporkan mungkin serpihan pesawat yang hilang pada 8 Mac bersama-sama 239 orang di dalamnya. *Yang berikut kronologi insiden kehilangan MH370:* * 8 Mac - Pesawat MH370, jenis Boeing 777-200, membawa 239 penumpang dan anak kapal berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada 12.41 pag... more »

Perompak Gali Terowong Curi Duit Di Pasaraya Tesco

Nas Rul at dairishare - 1 hour ago
Sekumpulan pencuri menggali terowong sepanjang 50kaki di bawah sebuah bangunan untuk mencuri daripada mesin tunai. Polis percaya kumpulan itu menghabiskan masa beberapa bulan menggali struktur 'kompleks' dari tanah terbiar berdekatan untuk mendapatkan wang tunai di pasaray Tesco di Eccles, Greater Manchester pada Jumaat lepas, 14 Mac. Rompakanini telah dikaitkan dengan kumpulan yang dikenali sebagai 'mole-in-the-wall', yang dipercayai telah menjalankan tiga plot yang sama di bandar ini sejak tahun 2007.

Al Fatihah!! Inilah Wajah Ahli Kumpulan Nasyid Terkenal Pergi Mengadap Ilahi.. Takziah Buat Keluarga!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 1 hour ago
[image: Bob Firdaus, Ahli Kumpulan Nowseeheart Meninggal Dunia Akibat Lemah Jantung] Salam takziah diucapkan kepada keluarga Bob dari kumpulan nasyid Nowseeheart atau nama sebenarnya Firdaus Baharuddin di atas pemergian beliau pada jam 12.04 tengah malam tadi. Allahyarham Bob disahkan meninggal dunia di Hospital Selayang akibat sakit lemah jantung selepas berada di dalam koma petang semalam selain mengalami kondisi terlalu banyak air dalam badan. Berita pemergiannya telah dikongsikan oleh rakan seperjuangan, Mujahid yang juga merupakan bekas ahli kumpulan Nowseeheart di laman Facebo... more »

Terkini!! #MH370: India Kerah Empat Kapal Perang.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 1 hour ago
[image: Kapal maritim INS Kesari India dalam operasi mencari dan menyelamat pesawa Malaysia Airlines MH370 yang hilang, tiba di pangkalan Port Blair, ibu kota kepulauan Andaman dan Nicobar India pada 17 Mac, 2014. India mengerahkan lagi empat buah kapal perang untuk mencari pesawat Malaysia Airlines MH370 yang hilang hari ini. – Gambar Reuters, 21 Mac, 2014.] Kapal maritim INS Kesari India dalam operasi mencari dan menyelamat pesawa Malaysia Airlines MH370 yang hilang, tiba di pangkalan Port Blair, ibu kota kepulauan Andaman dan Nicobar India pada 17 Mac, 2014. India mengerahkan lag... more »

KALAU TAK TIPU - BUKAN LAH UMNO NAMANYA !

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*King Jason's photo.* [image: Photo: Beza sebuah kerajaan yang diperintah oleh bijak pandai dan PANDIR. Boleh fikir tak ? Like my pages ♥ #KingJason ♥] *Beza sebuah kerajaan yang diperintah oleh bijak pandai dan PANDIR. Boleh fikir tak ? *

Khairy Jamaluddin ,Menteri Bimbang.

mantaro at SISI BUKIT - 1 hour ago
Khairy ,Menteri Bimbang. Bimbang budak muda ambil dadah semasa konsert.Bimbang Tok Bomoh malukan negara.Bimbang ultra Malaya malukan bolasepak Malaysia.Bimbang lawan Najib tak dapat jadi Menteri....

Chris Goodfellow : Kapten Zaharie Adalah Wira YG Bertarung Selamatkan #MH370.

Soz Cyili at Ameno World - 2 hours ago
Sila baca apa kata orang luar mengenai insiden #MH370. Juruterbang yang berpengalaman dari luar negara ini sendiri memuji kapten Zaharie. Dia telah melakukan analisis mendalam dan menyimpulkan bahawa kapten Zaharie adalah wira yang telah sedaya upaya bertindak untuk menyelamatkan semua penumpang dan krew dalam pesawat #MH370. Baca dan fahamkan betul2 analisis dia. Apa yang berlaku sebenarnya

RISALAH DARI KELAB UMNO PESARA KANAN KERAJAAN MALAYSIA BERTABURAN DI KAJANG MERAYU PENJAWAT AWAM DAN PESARA MEMBERIKAN UNDI KEPADA CALON "MELAYU" BN!!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*Tidak mau mengulas banyak hanya sekadar menulis kembali lirik lagu "keramat" UMNO yang sering di dendangkan sama di PWTC maupun kurus anjuran BTN.Yang jelas antara penurun tanda tangan surat merayu para pesara kanan kerajaan yang berjiwa Melayu "pekat" ini ialah bekas Presiden Cuepacs, bekas Ketua Pengarah Pendidikan dan bekas KSU KDN.HIDUP MELAYU!!!!! ... HIDUP UMNO!!!!!. PASTIKAN JANGAN AIR MATA DARAH BERCAMPUR KERINGAT BUMI DIPIJAK MILIK ORANG!!!!WARISAN ANAK KECIL MAIN API* *Anak kecil main apiTerbakar hatinya yang sepiAir mata darah bercam... more »

SEJAK BILA MENANGIS MENJADI SUATU KESALAHAN??????

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
Inspirasi Syakilla [image: Info dari seorang rakan.. PRK KAJANG.. Sebanyak 30 banner dan 3 billboard milik PKR dibuka oleh SPR. maklumat petang tadi berlaku sedikit kekecuhan apabila seramai lebih kurang 30 pegawai penguatkuasa dari Suruhanjaya Pilihanraya telah membuka dan mencabut sebanyak 30 banner dan 3 billboard kepunyaan KEADILAN di Sungai Chua Kajang. Walau cuba di halang di minta penjelasan oleh beberapa pemimpin KEADILAN yang kebetulan berada ditempat kejadian namun tidak di endahkan. Salah satu billboard berkenaan ialah dikatakan wajah Datin Seri Wan Azizah sedang mengelap... more »

MP Tumpat tegaskan Kjaan Umno-BN patut malu dgn Australia

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
Mohd Rashidi Hassan [image: MP Tumpat tegaskan Kjaan Umno-BN patut malu dgn Australia yg secara terbuka bentang & bincang isu MH370 di Parlimen mereka..walhal bukan Qantas yg hilang..kenapa Kjaan takut bentang secara telus di Parlimen Malaysia?] *MP Tumpat tegaskan Kjaan Umno-BN patut malu dgn Australia yg secara terbuka bentang & bincang isu MH370 di Parlimen mereka..walhal bukan Qantas yg hilang..kenapa Kjaan takut bentang secara telus di Parlimen Malaysia?*

MH370 : Bukan Manggis yang bernilai tapi pekerja Freescale Semiconductor sebenarnya..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 3 hours ago
Tiga hari yang lalu dalam satu sidang media Ketua Pegawai Eksekutif MAS, Ahmad Jauhari Yahya pada sidang media telah mendedahkan Pesawat Malaysia Airlines MH370 tidak membawa kargo berbahaya atau bernilai tinggi tetapi beberapa tan manggis. Ianya bagi menjawab beberapa spekulasi yang mengatakan pesawat itu mungkin dirampas kerana membawa kargo yang bernilai tinggi.. Ianya juga bagi menjawab spekulasi yang mengatakan pesawat tersebut telah meletup diudara dan menjunam ke dalam laut selari dengan beberapa laporan Polis yang telah dibuat di beberapa negeri di pantai timur Semenanjug.... more »

Gambar Kejadian Kemalangan Yang Mengejutkan

Nas Rul at dairishare - 3 hours ago
Satu kejadian ngeri yang mengejutkan di China. Kejadian ini sudah berlaku pada 5 Februari lalu. Namun pihak polis China baru mendedahkan foto yang diambil dari rakaman CCTV semasa pasangan pertengahan umur dilanggar oleh sebuah kereta. Mangsa yang bernama Hu Mou, dan isterinya. Mereka sedangh memandu sebuah kenderaan roda 3. Mereka dikatakan tidak mematuhi arahan lampu merah yang sedang menyala. ketika melintas menyebabkan sebuah kereta menghentam mereka. Gambar yang dirakam kelihatan dahsyat, di mana keduanya melambung ke udara dan kenderaan mereka hancur hingga tidak berbentuk. ... more »

[VIDEO] MH370: Australia Ajar Najib & Speaker Malaysia Supaya Hormati Parlimen

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
*Beza Malaysia Dan Australia Menghargai Parlimen Setelah masuk hari ke 13 pencarian pesawat MH370 yang masih hilang dan dunia buntu mengenai misterinya yang tidak pernah berlaku sebelum ini, Perdana Menteri Australia, Tony Abott membawa berita yang sedikit melegakan iaitu dengan penemuan objek yang tenggelam timbul oleh satelit negaranya di selatan Lautan Hindi. Atas sedikit kepercayaan bahawa objek sepanjang 24 meter itu adalah serpihan daripada pesawat MH370, selain meminta pihak berkuasa di negaranya berusaha mengesan penemuan itu bagi memastikan... more »

Matahari Ditahan Terbenam Untuk Nabi Yusya’ Bin Nun

Detik Islam at Detik Islam - 4 hours ago
Nabi Musa ‘alaihis salam memiliki seorang murid yang menemaninya mencari Ilmu. Dia adalah Yusya’ Bin Nun, dan Allah Subhanahu wa Ta’ala memberikan hikmah kenabian dan mukjizat yang nyata kepadanya. Setelah Nabi Musa ‘alaihis salam wafat, Nabi Yusya’ bin Nun ‘alaihis salam membawa Bani Israil ke luar dari padang pasir. Mereka berjalan hingga menyeberangi sungai Yordania dan akhirnya sampai di kota Jerica. Kota Jerica adalah sebuah kota yang mempunyai pagar dan pintu gerbang yang kuat. Bangunan-bangunan di dalamnya tinggi-tinggi serta berpenduduk padat. Nabi Yusya’ dan Bani Israil ya... more »

MH370 Parlimen Australia Lebih Telus Dari Malaysia..Open Bro..

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 4 hours ago
MH370 ... PARLIMEN MALAYSIA DENGAN PARLIMEN AUSTRALIA AMAT JAUH BEZANYA . Perdana Menteri Australia Tony Abbott berucap di parlimen negara itu menyatakan pesawat Orion milik Australia dikerah ke kawasan tersebut untuk mengesan objek berkenaan, lapor laman BBC. Kredit Omakau."The Australian Maritime Safety Authority menerima maklumat berdasarkan maklumat satelit mengenai objek yang

Terkini!!! #MH370 : Dua Objek Di Lautan Hindi Yang Ditemui Satelit Australia Boleh Dipercayai, Kata Menteri.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 4 hours ago
[image: MH370: Kapal Norway sudah tiba, misi SAR hanya boleh bermula pada Jumaat] *KUALA LUMPUR*: Sebuah kapal milik Norway telah tiba di kawasan lautan Hindi berhampiran Australia di mana dua objek terapung dipercayai dapat membantu membantu siasatan mengesan pesawat MH370 yang hilang sejak 8 Mac lalu Menurut laporan Reuters, kapal berkenaan menghala ke Madagascar dari Melbourne namun mendapat permintaan dari pihak berkuasa Australia untuk membantu misi mencara objek yang dijumpai melalui satelit empat hari lepas. “Kami menerima permintaan dari pihak berkuasa Australia untuk menyi... more »


Mencari Damai Abadi

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
Mencari Damai Abadi ------------------------------ Buku Posted: 20 Mar 2014 07:10 AM PDT Bismillah... Alhamdulillah. Sampai sudah buku ni. So, mari membaca. Membaca jambatan ilmu.. :) siapa mau, boleh order dari kami.. :) You are subscribed to email updates from Mencari Damai Abadi To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

DUNIACACAMARBA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 hours ago
DUNIACACAMARBA ------------------------------ - Isu FMFA: Calon BN di Kajang Patut Sekolah Semula Ambil Geografi - Exco Selangor - Australia Jumpa Dua Objek yang Mungkin Ada Kaitan dengan MH370 - [Video] Puluhan Petani BUNUH DIRI Akibat Bencana Hujan Batu - "Ulama" Rakam Video Porno Ditahan - "Saya ada bom di dalam dubur" - Penumpang Kapal Terbang - Respons Zunar terhadap Kartunnya di Washington Post - [PANAS] Kerana Ingin Jimat RM33, MH370 Gagal Hantar Data Penting - Pakar - "Raja Bomoh" Mungkin SAMAN Khairy dan JAIS Isu FMFA: Calon BN di K... more »

SIASAH

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 hours ago
SIASAH ------------------------------ Pencarian MH370 dedah sensitiviti dan persaingan pertahanan serantau Posted: 19 Mar 2014 07:00 PM PDT Kesan taufan Haiyan yang melanda Filipina tahun lalu, tentera China telah dilihat tidak bersedia dari sudut bantuan kemanusiaan dan bencana, apabila sumbangan kepada misi bantuan amat sedikit. Antara bantuan China yang dapat diperhatikan ialah sebuah kapal hospital, tetapi tentera Amerika Syarikat menyediakan pelbagai kemudahan logistik dan bantuan lain, dalam tempoh yang segera dan memberi kesan yang besar. Kali ini, kehilangan pesawat... more »

ALHUSSEYN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 hours ago
ALHUSSEYN ------------------------------ - Jom tengok Makcik Puteri Umno mengamuk dalam dewan rakyat... - Kapal Norway sampai kawasan di mana serpihan pesawat Malaysia mungkin telah dikesan - MH370 : Jumpa di Selat Melaka - Anwar Ibrahim tegas pertahankan Kapten Zaharie, juruterbang MH370 Jom tengok Makcik Puteri Umno mengamuk dalam dewan rakyat... Posted: 20 Mar 2014 11:22 AM PDT Aku sendiri pun dah tak tahu nak kenal yang mana satu lelaki, yang mana satu pompuan....errrr betina? Korang lebih cerdik dari aku untuk menilainya. Nilailah sendiri .... *7:18 ... more »

bERANIKAN hATI

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 hours ago
bERANIKAN hATI ------------------------------ SAIFUL REDHA NAMUN ANU ARR TETAP MENYIMPAN DENDAM Posted: 19 Mar 2014 09:23 PM PDT Kuasa dan kehendak Allah menemukan saya dengan Mohd Saiful Bukhari dalam suatu ruang yang singkat dan sangat terhad namun tidak menghalang kami untuk berbicara dengan telus dan jujur. Saya sebagaimana orang lain juga sudah pasti mengenalinya namun dia pula sudah pasti tidak mengenali saya. Saya teruja apabila diperkenalkan dan dia menyatakan bahawa dia mengikuti blog saya sejak dulu cuma, tidak menyangkan bahawa saya hampir lanjut usia. Kami ber... more »

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 hours ago
Kita MESTI Selamatkan Melayu ------------------------------ MH 370 HIJACKED - When Our Minister Can Speak English Very Fluent.....! Posted: 20 Mar 2014 01:25 AM PDT The mission to find MH370 has become a top priority not only for the Malaysian government but also for the entire world...... This includes the United States of America. The whole world is shocked that an aircraft which can be said as one of the most sophisticated in the world lost without any trace. For the record, while this article is written, it has been 2 weeks since the plane disappeared. In this particula... more »

Cucu Tok Selampit

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 hours ago
Cucu Tok Selampit ------------------------------ - UMNO Anjur Majlis Selawat Rasul, PKR Anjur Pelancaran Jelajah Reformasi Esok Malam - Mana Lebih Penting? - Orang PKR Nak Jadi Polis Trafik Pulak Dah! Tak Sedar Langgar Undang-Undang Jalanraya #PRKKajang #PilihMeiFun - Pilih Calon Yang Buat Kerja, Nasihat TPM #PilihMeiFun #PRKKajang UMNO Anjur Majlis Selawat Rasul, PKR Anjur Pelancaran Jelajah Reformasi Esok Malam - Mana Lebih Penting? Posted: 20 Mar 2014 02:00 AM PDT Pejabat Setiausaha Agung PKR sudahpun mengedarkan perkeliling bertarikh 18 Mac 2014 menge... more »

SOKONG PAKATAN RAKYAT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 hours ago
SOKONG PAKATAN RAKYAT ------------------------------ PR macam BN? Posted: 20 Mar 2014 12:04 AM PDT Dalam kempen PRK Kajang, PKR berjanji mahu selesaikan masalah jem di Kajang. Hakikatnya PR tetap perintah Selangor walau pun PKR tewas dalam PRK di Kajang kali ini. Menang atau kalah, Kerajaan Negeri sewajarnya menyelesaikan masalah jem di Kajang. Jangan pula ugut pengundi macam BN pula - hanya akan selesaikan masalah jika menang dalam pilihan raya, Woooo. PR jangan jadi BN!!!!! You are subscribed to email updates from SOKONG PAKATAN RAKYAT To stop receiving these e... more »

Apa Yang Tersirat

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 hours ago
Apa Yang Tersirat ------------------------------ - MH370: Pilot dan Co-Pilot Pingsan? - MH370: Might Be Crashed!!! - MH370: Kemungkinan Besar Terhempas - MH370: Masuk Hari ke-14 Kehilangannya- Sebenarnya Amerika Tahu Di Mana Pesawat Itu MH370: Pilot dan Co-Pilot Pingsan? Posted: 20 Mar 2014 07:00 AM PDT Jika benarlah dua kepingan yang dikesan satellite Australia pada 16 Mac berukuran 78 kaki dan satu lebih kecil berasal daripada MH370, maka sesuatu yang pelik berlaku, atas sebab jarak yang ditempuh itu bukan sahaja jauh, akan tetapi tiada tujuan langsung u... more »

Duke of UMNO

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 hours ago
Duke of UMNO ------------------------------ - #MH370 TERKINI: BUKTI BLOGGER PRO-PAS KEDAH FITNAH PUTRAJAYA..!!! - #PRKKAJANG: SAM KETOT PUNCA WAN AZIZAH KALAH..? - #PRAYFORMH370: CAKAP TUN M PUN TIDAK DIPEDULIKAN LAGI..? - #PRAYFORMH370: KELUARGA PENUMPANG CHINA BUAT KECOH DI KLIA - #PRAYFORMH370: RM456.7 JUTA @ €100 JUTA EURO..! - #PRAYFORMH370: HARON DIN LEMPANG MAHFUZ & ANWAR BERAHIM...!!!??? - #PRAYFORMH370: PERKEMBANGAN TERKINI SIASATAN HARI KE-12 #MH370 TERKINI: BUKTI BLOGGER PRO-PAS KEDAH FITNAH PUTRAJAYA..!!! Posted: 20 Mar 2014 07:34 AM PDT ... more »

Telok Bakong Online

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 hours ago
Telok Bakong Online ------------------------------ Reformasi 2.0 Di Medan Istana Ipoh Perak 24 March 2014..Sila Hadir Beramai Ramai. Posted: 19 Mar 2014 11:43 PM PDT Barisan Penceramah 1.Dato Seri Anwar Ibrahim 2.Saifudin Nasution 3. Rafizi Ramli 4.Shamsul Iskandar Semua dijemput hadir ke Program Reformasi 2.0 Peringkat Negeri Perak ini pada 24 March 2014.Kehadiran anda menyemarak semangat juang. Msinc- Masa nya Teman akan info kemudian.. You are subscr... more »


Operasi Terbaru Mujahidin As-Syabaab di Selatan Somalia

We Care 4 Islam at We Care for Islam - 7 hours ago
BUULOBURDE - Para mujahidin di Selatan Somalia telah melancarkan satu serangan terbaru dalam satu operasi syahid di Somalia yang mensasarkan sebuah hotel di bandar selatan menyebabkan puluhan terbunuh. Kejadian tersebut berlaku beberapa hari selepas tentera Somalia yang disokong oleh Kesatuan Afrika mendakwa telah mengambil alih bandar tersebut daripada Mujahidin As-Syabaab. Satu letupan yang meletus di Buuloburde semalam adalah serangan terbaru ke atas serangan pasukan Kesatuan Afrika. "Seorang pengebom berani mati telah memandu kereta yang dilengkapi dengan bahan letupan menuju ... more »

Blogger Home. 

s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: