Jumaat, 21 Mac 2014

3934. MH370 - Bila kita berada dalam kapalterbang. Ada apa kita akan dapat pandang?.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 
Allah SWT Pencipta dan Pemilik Hijab. 

Dari paras 35,000 kaki tu, kami boleh nampak macam ni saja Makcik...

Seorang wanita rakyat Malaysia yang baru pulang dari menunaikan Umrah di tanah suci Mekah mendakwa yang dia telah melihat bangkai sebuah pesawat yang besar berwarna perak di perairan Laut Andaman ketika pesawat yang dinaikinya melintasi kawasan berkenaan pada pagi 8 Mac lalu.

Wanita berkenaan Raja Dalelah Raja Latife, 53, berkata ketika dia menyaksikan objek besar yang sebahagian daripada badan yang didakwa sebagai pesawat itu tenggelam dan sebahagian lagi timbul, dia telah memaklumkan kepada ramai pihak di dalam penerbangan berkenaan tetapi telah dipandang ringan.

Dalelah berkata dia menaiki pesawat Penerbangan Saudi SV2058 yang berlepas dari Jeddah pada jam 3.30 pagi waktu Arab Saudi (8.30 pagi waktu Malaysia) dan ketika pesawat itu melintasi bandar Chennai di India dan memasuki ruang udara Laut Andaman, dia melihat menerusi tingkap pesawatnya satu objek besar menyerupai pesawat terdampar di atas laut.

“Saya nampak macam kapalterbang. Sepanjang perjalanan pulang saya sentiasa melihat ke luar kerana saya tidak dapat tidur langsung dan ketika lawatan saya ke Beijing dua tahun lalu juga dia tidak dapat tidur di dalam pesawat dan sentiasa berjaga," kata ibu kepada 10 orang anak ini.

Raja Dalelah, yang berasal dari Kota Tinggi, Johor menambah, sewaktu dia terlihat objek besar berwarna perak yang seakan-akan sebuah pesawat di atas lautan itu, skrin tv di hadapannya menunjukkan yang mereka sedang melintasi Laut Andaman.

“Sebelum itu saya nampak beberapa buah kapal dan kemudian pulau-pulau kecil dan selepas itulah saya ternampak objek berwarna perak di atas air. Saya mengejutkan rakan saya di sebelah untuk melihat apa yang saya saksikan tetapi malangnya mereka mentertawakan saya," ujarnya lagi.

Raja Dalelah, bagaimanapun yakin apa yang disaksikannya itu adalah bangkai sebuah pesawat yang besar. "Buat apa saya nak bercakap bohong saya baru sahaja balik dari umrah," katanya lagi.

Hanya pada 14 Mac lalu dia telah membuat laporan polis akan apa yang didakwa telah disaksikannya itu dengan harapan akan ada pihak yang mengambil apa yang dikatakannya itu secara serius.

Malah Raja Dalelah masih boleh menjelaskan apa yang disaksikannya itu secara terperinci.

Katanya, pesawat yang dilihatnya itu separuh terapung dan sebahagian besar lagi badan pesawat itu berada di dalam air dengan keadaannya yang senget sebelah.

“Saya melihat jam pada waktu itu menunjukkan pukul 9.30 pagi (2.30 petang waktu Malaysia),” kata beliau.

Raja Dalelah berkata, bila tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada pukul 4 petang dia telah menceritakan apa yang disaksikannya itu kepada anaknya.

“Pada waktu itulah mereka memberitahu saya yang pesawat MAS MH370 hilang dan sedang dicari.Menantu saya seorang pegawai polis yakin yang saya telah menyaksikan sebuah pesawat yang terhempas dan meminta saya supaya membuat laporan polis," katanya sambil menambah

"anak-anak saya yang lain khuatir yang saya mungkin akan ditahan kerana membuat laporan palsu kerana pada awalnya semua orang berkata yang pesawat itu kali terakhir dilihat di Laut China Selatan."

Tetapi katanya, sekarang sesiapa yang mendengar ceritanya sudah mula percaya selepas pesawat itu disahkan telah berpatah balik dan hilang di sebelah barat dan bukannya Laut China Selatan.

Bagaimanapun seorang juruterbang berkata, dalam penerbangan jarak jauh seperti dari Jeddah dan Kuala Lumpur, paras ketinggian sesebuah pesawat adalah pada 35,000 kaki.

"Ini bermakna kedudukan pesawat dari permukaan bumi adalah pada jarak lebih kurang tujuh batu. Pada jarak sejauh ini tidak ada siapa pun dapat melihat dengan jelas apa-apa objek di permukaan bumi atau pun di atas air," kata juruterbang itu yang enggan namanya disiarkan ~ mStar 

Tak tahulah bagaimana Makcik tu boleh nampak.. mungkin beliau dikurniakan Allah kebolehan yang kita semua tidak ada atau memang Allah SWT hendak tunjukkan kepada dia sahaja..

Sebabnya sebagaimana yang dinyatakan oleh juruterbang yang enggan namanya disiarkan itu.. apa yang kita akan nampak dari ketinggian 35,000 kaki itu adalah seperti gambar di bawah..

Dan jika kita terbang melintasi lautan pula pada ketinggian tersebut apa yang akan kita nampak jika tiada awan pula adalah seperti di bawah..

Sumber: (http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2014/03/dari-paras-35000-kaki-tu-kami-bolh.html)



  • Tak faham aku.. asal sokong UMNO saja jadi bodoh.. lepas tu buat kerja bodoh macam mamat ni...

    2 jam yang lalu

  • Sebelum PRU13 dulu.. laris jualan cat merah ni khabarnya.. PRK Kajang pun laris juga nampaknya... he..he.. kerja siapa ni??

    Protes sebab upah tak dibayar ke?

    3 jam yang lalu · Edited

  • Siapa Kapten Zaharie dari pandangan Juruterbang berpengalaman luar..http://bit.ly/1oCEBbC

    6 jam yang lalu

  • MH370 : Bukan Manggis yang bernilai tapi pekerja Freescale Semiconductor sebenarnya.. bacalah.. http://bit.ly/1hKYCZd

    9 jam yang lalu

  • Wan Azizah berdoa dia kata jangan percaya... berjoget macam kera ni boleh percaya ke?

    Semalam pada pukul 1.00 pagi

  • Inilah mentaliti pemimpin parti yang mengaku pejuang Bangsa dan Islam ... bangsa sendiri berdoa dipertikainya pula...

    pada 19hb Mac pukul 8.47 pagi

  • Jahanam anak bangsaku... nak salahkan siapa ni?.. Salah PR ke?

    pada 19hb Mac pukul 3.24 pagi

  • Bodoh macam macai rupanya calon BN ni.. Konsert dilancarkan oleh Menteri Pelancongan sempena Visit Malaysia 2014.. PR pulak yg dipersalahkannya...

    pada 18hb Mac pukul 6.47 ptg

  • Pendedahan tentang MH370 oleh bekas Ketua Juruterbang MAS yang kita perlu tahu.. bacalah .. http://bit.ly/1iZikFP

    pada 18hb Mac pukul 8.21 pagi

  • Bil elektrik dan air rumah Najib bagi tahun 2013... Rakyat diminta berjimat.. tapi dia?

    pada 17hb Mac pukul 10.37 ptg

  • Mengapa TUDM tidak kerah pesawatnya pintas MH370?.. Bacalah jawapannya disini ... http://bit.ly/1gwABTb

    pada 17hb Mac pukul 7.55 ptg

  • Betulke Tentera US kini di KB dan Ipoh untuk mencari MH370?.. Jawapan dan banyak lagi gambar sila lihat disini...http://bit.ly/1cQBSJQ

    pada 17hb Mac pukul 7.59 pagi · Edited

  • Raja Bomoh nak saman Anwar Ibrahim RM300 juta sebab tumpang populariti dia.. (Video Inside).. http://bit.ly/OvamGt

    pada 17hb Mac pukul 2.12 pagi

  • Kerana Najib Razak Malaysia dah jadi Ma 'LIE' sia.... Najib dipuji media Hong Kong ke ni? — bersama Low Teik Jin.

    pada 16hb Mac pukul 6.33 ptg · Edited


  • Nama dan watak mungkin sama dengan individu yang diiring masuk ke KLIA oleh kakitanga keselamatan KLIA ini.. tapi tak ada kena mengena...

    oleh Ridzuan Ali

    Di musim pemilihan bahagian ramai yang bertanding pelbagai jawatan dalam parti menemui Raja Bomoh. Masing-masing mahu menang maka Raja Bomoh yang jadi tempat mengadu....Lihat seterusnya..

    pada 16hb Mac pukul 8.19 pagi

  • Jeng... jeng.. jeng... Depa mula dah....

    Laporannya sila baca di sini..http://bit.ly/1m9Vlbv

    pada 15hb Mac pukul 8.20 ptg · Edited

PENGHUNI GUA 
Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 20 minutes ago
PENGHUNI GUA ------------------------------ MENTERI KEWANGAN BODOH !!!!!!!! KAH KAH KAH !!!!!!! Posted: 20 Mar 2014 10:16 PM PDT MALAYSIAKINI Daim: Anwar sudah capai matlamat jadi penghibur | 11:50AM Mac 21 2014 Bekas menteri kewangan, Tun Daim Zainuddin berkata ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah "mencapai objektifnya untuk menjadi seorang penghibur" apabila didakwa kerap melemparkan tohmahan kepada dirinya berkaitan perbankan walaupun "tidak tahu dasar-dasar perbankan". Menurut Daim, Anwar mutakhir ini kerap menjaja cerita yang beliau mengetahui cerita ra... more »

tunku

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 20 minutes ago
tunku ------------------------------ - PKR TOP LEADERSHIP ADMITS DEFEAT IN BALINGIAN - MAT SABU ADMITS “KAJANG MOVE” IS ANWAR’S PLOY TO OUST KHALID IBRAHIM AS SELANGOR CHIEF MINISTER - WAN AZIZAH FACES ROUGH PATH, EXPECTS MAJORITY REDUCE - Zunar: Calling the Government Weak Will Not Help Find the Missing Flight PKR TOP LEADERSHIP ADMITS DEFEAT IN BALINGIAN Posted: 21 Mar 2014 02:11 AM PDT As Pakatan Rakyat (PR) continue their aggressive campaigning from home to home and approaching voters around the town of Mukah for the upcoming N51 Balingian by-elect... more »

Makan Tengahari Di BILIK GERAKAN UTAMA, KAJANG.....Sebelum Berangkat Ke Stadium....

atsixty at ZAKRI ALI - 21 minutes ago
[image: Photo: Lunch di bilik gerakan utama PRK N25 Kajang bersama Zar Ali]

Ohpolitik!™

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 35 minutes ago
Ohpolitik!™ ------------------------------ - BILA KABINET PM #ANWARIBRAHIM BERHADAPAN DENGAN MEDIA #MH370 #PrayforMH370 #Pray4MH370 - Provokasi Melampau : DAP Tampal Roket di Surau #PRKKajang #KajangMove - MAT SABU ADMITS #KAJANGMOVE IS ANWAR’S PLOY TO OUST KHALID IBRAHIM AS SELANGOR CHIEF MINISTER #PRKKajang - BAKI CAT MERAH TERESA KOK DICURAH KE MUKA MEI FUN? #PRKKajang #KajangMove - #PRKKajang DiCipta Untuk KEADILAN TERHADAP ANWAR? TIDAK CUKUP ADILKAH 67 KALI TANGGUH? - PENDEDAHAN Skrip Bini Anwar Berkempen Sejak diUmum Sebagai Calon #PRK... more »

The Antics of Husin Lempoyang

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 35 minutes ago
The Antics of Husin Lempoyang ------------------------------ Kalau Anwar yang kendalikan kehilangan MH370 .... Posted: 21 Mar 2014 02:05 AM PDT You are subscribed to email updates from The Antics of Husin Lempoyang To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

[PANAS] MH370: Najib Didesak Letak Jawatan

greenboc at KELAB GREENBOC - 38 minutes ago
S*yed Rosli: Najib memalukan negara, patut letak jawatan* PETALING JAYA: Bekas calon Ketua Pemuda Umno, Syed Rosli Syed Harman al Jamalulail meminta Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak meletakkan jawatannya kerana beliau telah memalukan negara apabila enggan bersoal jawab selepas sidang akhbar baru-baru ini. Katanya, *Najib hanya membaca teks ucapan sahaja dan selepas membacanya terus meninggalkan dewan yang menyebabkan semua wartawan tempatan dan antarabangsa kecewa dengan tindakannya itu.* Minggu lepas Najib bukannya membuat sidang akhbar sebaliknya memberi taklimat me... more »

edyesdotcom

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 49 minutes ago
edyesdotcom ------------------------------ Umno bincang : Jika Mca kalah besar Dun Kajang akan diberi pada Umno selepas ini Posted: 20 Mar 2014 09:42 AM PDT Kenyataan Terbuka 20 Mac 2014 *Umno bincang : Jika Mca kalah besar Dun Kajang akan diberi pada Umno selepas ini* Politik perkauman akhirnya memerangkap Bn. Seperti biasa di kawasan Melayu Bn akan berkempen untuk menolak PR kononya PR ini liberal dan tidak mementingkan agama juga sering mengenepikan kepentingan Melayu untuk kepentingan orang bukan Melayu khususnya Cina. Sebaliknya di kawasan bukan Melayu khusus Cina B... more »

Kapten Zahari Seorang Hero

atsixty at ZAKRI ALI - 51 minutes ago
*Sebelum ini, Perdana Menteri Datuk Seri Najib mengesahkan bahawa seseorang telah mematikan alat pengesan radar pesawat MH370 dan melakukan pusingan U. Ekoran itu, timbul kemungkinan berlaku rampasan dan sebotaj ke atas pesawat tersebut sehingga mendorong kepada siasatan terhadap Kapten Zaharie.* *Bagaimanapun, Chris Goodfellow yang berpengalaman 20 tahun sebagai juruterbang mempunyai teori sendiri. Menurutnya, isu kehilangan pesawat MH370 terlalu dirumitkan sedangkan jawapannya mungkin mudah iaitu berlaku kebakaran di kokpit.* * Dalam catatan ... more »

Dari paras 35,000 kaki tu, kami boleh nampak macam ni saja Makcik...

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 57 minutes ago
Seorang wanita rakyat Malaysia yang baru pulang dari menunaikan Umrah di tanah suci Mekah mendakwa yang dia telah melihat bangkai sebuah pesawat yang besar berwarna perak di perairan Laut Andaman ketika pesawat yang dinaikinya melintasi kawasan berkenaan pada pagi 8 Mac lalu. Wanita berkenaan Raja Dalelah Raja Latife, 53, berkata ketika dia menyaksikan objek besar yang sebahagian daripada badan yang didakwa sebagai pesawat itu tenggelam dan sebahagian lagi timbul, dia telah memaklumkan kepada ramai pihak di dalam penerbangan berkenaan tetapi telah dipandang ringan. Dalelah berkat... more »

MH370: Itu Tuhan Allah punya kerjalah!!

Assistant at Tempayan Retak - 1 hour ago
Akhbar *China Press *melaporkan bahawa Lim Guan Eng berkata Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai bernasib baik beliau tidak memegang portfolio Kementerian Pengangkutan sebelum pesawat itu hilang. Lim dalam akhbar berkenaan menyebut Liow tidak akan mampu mengendalikan media antarabangsa dengan penguasaan bahasa Inggerisnya yang lemah. Kenyataan Lim Guan Eng ini menimbul kemarahan AJK Pusat MCA. Datuk Chai Kim Sen, AJK Pusat MCA menyifatkan Lim Guan Eng sebagai "SAKIT OTAK". Saya tak boleh bayangkan kalau Samy Vellu masih Menteri Pengangkutan, bila diasak bertubi-tubi oleh media,... more »

Spekulasi Najib Ditolak: Kapten Zaharie Wira Yang Bertarung Selamatkan MH370

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*Sebelum ini, Perdana Menteri Datuk Seri Najib mengesahkan bahawa seseorang telah mematikan alat pengesan radar pesawat MH370 dan melakukan pusingan U. Ekoran itu, timbul kemungkinan berlaku rampasan dan sebotaj ke atas pesawat tersebut sehingga mendorong kepada siasatan terhadap Kapten Zaharie. * *Bagaimanapun, Chris Goodfellow yang berpengalaman 20 tahun sebagai juruterbang mempunyai teori sendiri. Menurutnya, isu kehilangan pesawat MH370 terlalu dirumitkan sedangkan jawapannya mungkin mudah iaitu berlaku kebakaran di kokpit. Dalam catatan... more »

Empat BERSALAH Rogol Jurugambar

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 1 hour ago
[HM] Mumbai: Mahkamah semalam menyabitkan empat lelaki terhadap tuduhan merogol beramai-ramai seorang jurugambar ketika mangsa melakukan tugasannya tahun lalu. Hakim Shalini Phansalkar Joshi berkata, tertuduh didapati bersalah melakukan hubungan seks secara paksa. Shalini juga menetapkan hari ini untuk menentukan apakah hukuman yang bakal dikenakan terhadap semua empat Mohammed Salim Ansari, Siraj Rehmat Khan, Vijay Mohan Jadhav dan Mohammed Kasim Hafeez Shaikh dituduh merogol jurugambar berusia 22 tahun pada Ogos tahun lalu. Kejadian berlaku di sebuah kilang tinggal berhampiran... more »

MANDOR.BLOGSPOT.COM

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
MANDOR.BLOGSPOT.COM ------------------------------ REFORMASI 2.0 MALAM INI - KAJANG MULA LANGKAH !! Posted: 20 Mar 2014 10:39 PM PDT Waktu rehat dari keletihan yang diharungi dalam usaha menyelamatkan negara ini melalui Pilihan Raya Umum ke-13 pada tanggal 5 Mei tahun lalu telah sampai ke penghujungnya. Kini sudah tiba masanya rakyat Malaysia bersedia untuk aksi lebih besar. Belum pun masuk setahun kemenangan Barisan Nasional dengan penuh penipuan pada PRU 13, mereka menunjukkan taring dengan menghukum bukan sahaja pemimpin politik lawannya, malah rakyat jelata turut menj... more »

Kelab Greenboc

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
Kelab Greenboc ------------------------------ - Spekulasi Najib Ditolak: Kapten Zaharie Wira Yang Bertarung Selamatkan MH370 - [VIDEO] MH370: Australia Ajar Najib & Speaker Malaysia Supaya Hormati Parlimen - [EDISI SYAITAN] Jahatnya Mereka, Kondom Percuma Diedar Semasa Konsert FMFA Spekulasi Najib Ditolak: Kapten Zaharie Wira Yang Bertarung Selamatkan MH370 Posted: 21 Mar 2014 01:12 AM PDT Sebelum ini, Perdana Menteri Datuk Seri Najib mengesahkan bahawa seseorang telah mematikan alat pengesan radar pesawat MH370 dan melakukan pusingan U. Ekoran itu, *... more »

MOHON JANGAN KETAWA KUAT SANGAT .... ALASAN SPR TURUNKAN KAIN RENTANG DAN POSTER KAK WAN LAP AIR MATA DENGAN KATA-KATA " YOU'LL NEVER WALK ALONE" KERANA BOLEH JEJASKAN KETENTERAMAN AWAM!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*Semalam pihak penguatkusa dari SPR telah menurunkan beberapa kain rentang dan poster KEADILAN yang mengguna-pakai slogan pasukan bolasepak Liverpool 'You'll Never Walk Alone' sekitar Kajang diturunkan, semalam. Menurut ADUN Balakong YB Ng Tien Chee alasan yang diberikan oleh pegawai Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bagi berbuat demikian adalah kerana poster dan kain rentang berkenaan boleh menjejaskan ketenteraman awam.*

Anwar Bidas PM Tidak Hadir Pada Sesi Bahas Bajet 2013 1/10/201

AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 2 hours ago
Anwar Ibrahim: Kamu Boleh Bawa Anwar Masuk Penjara, Tapi R

Gambar Yang Di Ambil Tepat Pada Waktunya

Nas Rul at dairishare - 2 hours ago
Gambar Yang Di Ambil Tepat Pada Waktunya

ANWAR - "Media Asing Beratur Temubual Saya"

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
*Mohd Noor* *Ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim terus membidas kepimpinan kerajaan BN dalam menangani isu kehilangan pesawat MH370, dalam kempen pilihan raya kecil (PRK) Kajang. * * Anwar berkata media asing kini beratur untuk menemuramahnya kerana kecewa cara pengurusan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan kabinet yang didakwanya gagal memberi jawapan dan maklumat kepada media mengenai perkara ini. Sepatutnya Negara mempunyai Radar yang Canggih serta dapat mengesan setiap Pesawat atau Objek yang melintasi Ruang Udara Negara dengan Tepat & Cepat. Bukannya seperti i... more »

Aspirasi Bangsa

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
Aspirasi Bangsa ------------------------------ - KOKPIT SIMULASI KAPAL TERBANG YANG LEBIH EPIK DARI DIMILIKI KAPTEN ZAHARIE (14 GAMBAR) - Rakan Kapt Zaharie dedah perbualan akhir mereka!! - HOT!!Parti 'overdose' dan seksi FMFA,anak Che Ta turut kelihatan? - #MH370 : Malaysian Insider tuduh Putrajaya sengaja menyembunyikan lokasi pesawat!! - #PRKKajang - TPM : rakyat akan menyesal jika Wan Azizah menang - Edisi malam Jumaat : Pengundi hantu dikesan di PRK Kajang!! KOKPIT SIMULASI KAPAL TERBANG YANG LEBIH EPIK DARI DIMILIKI KAPTEN ZAHARIE (14 GAMBAR... more »

MH370 : Kenapa Aku Merasakan Operasi "Search and Rescue" Kini dan Tinggal Operasi "Search" Sahaja?

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 2 hours ago
Hari ni Jumaat, jadi hari ni genap 2 minggu MH370 hilang. Aku tujukan lagu ni kepada semua orang yang bersedih dan masih lagi menanti apa2 perkembangan terbaru pasal MH370. Aku terfikir nak tulis lagu ni masa aku berdiri sorang2 kat luar kawasan hospital sebab nak hisap rokok punya pasal. Penantian aku malam tu, memang agak menakutkan jiwa aku. Sepanjang hidup aku, itu kali ketiga aku rasa benda camtu. Menanti dengan penuh harapan sebab kau tau, kau dah powerless waktu tu adalah perasaan hopeless yang cukup menguji kesabaran diri. Banyak cara nak tangani tekanan emosi ni. Untuk or... more »

Taipingmali (tm)

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
Taipingmali (tm) ------------------------------ Bekas tentera tak berpencen isytihar BN kalah esok Posted: 20 Mar 2014 09:43 PM PDT MAJLIS BERKABONG DIANTARA PERSATUAN VETERAN TENTERA TIDAK BERPENCEN MALAYSIA BERSAMA PAKATAN RAKYAT TARIKH : 21 MAC 2014 (BERSAMAAN HARI JUMAAT) MASA : 03.00 PETANG TEMPAT : STADIUM BOLA SEPAK KAJANG,SELANGOR. ATURCARA MAJLIS 02.45 PTG : KETIBAAN PARA PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT 02.55 P... more »

Sahabat-Gunung

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
Sahabat-Gunung ------------------------------ - Apa Yang Tak Kena Dengan Manifesto Lama Sehingga PKR Terpaksa Tampil Dengan Manifesto Baru? - Jamawi - China Air Force Sends 3 Aircraft For Missing Plane Search - Siapa MP Yang Cakap Azan Bising ......? - Usaha Kesan Dua Objek Sukar - Kerajaan Australia - MH370: Petunjuk Baru Dikesan Di Lautan Hindi - Mungkin `Ada Yang Tak Kena' Pada Wan Azizah Hingga Jentera PAS Boikot Kempen PRK Kajang - AMSA: Tiga Lagi Pesawat Dikerah Ke Lautan Hindi Di Lokasi 'Objek-Objek' Dikesan Apa Yang Tak Kena Dengan ... more »

Buaya Betina MATI Ketika Mengawan

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 4 hours ago
Sekadar hiasan. [HM] The Hague: Seekor buaya betina daripada spesis terancam mati kelemasan di sebuah zoo di Belanda semalam ketika mengawan dengan seekor lagi buaya jantan “dominan.” Menurut pengurusan zoo berkenaan, buaya betina itu tidak dapat menanggung tabiat mengawan ganas pasangannya yang dominan. Kata jurucakap zoo itu, tubuh buaya air tawar berkenaan ditekan dengan kuat menggunakan mulut buaya jantan sebagai langkah menunjukkan penguasaannya. “Buaya betina dilihat menerima saja perlakuan itu tetapi akhirnya dia tidak boleh benafas dan mati dengan kesan gigitan di seluruh b... more »

TINDAKAN CHEF WAN MEMPERSENDA KEHILANGAN PESAWAT MH370 MENGUNDANG KECAMAN HEBAT DARI RAKYAT.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 4 hours ago
*Kalau ya pun megah dengan memiliki mulut laser tapi ada batasannya ... mempersendakan kehilangan pesawat MH370 sudah kira amat lebih.Chef selebriti, Datuk Chef Wan hari ini mempersenda insiden kehilangan pesawat MH370 menerusi akaun Instagramnya di @chefwan58.Dalam entri terbarunya, Che Wan bergambar bersama sekeping objek yang dikatakannya sebahagian daripada pintu pesawat MH370 yang hilang sejak 8 Mac lalu.Dalam nada berjenaka yang tidak kena tempat, Chef Wan menyatakan objek tersebut merupakan sebahagian daripada pintu tandas di sebuah rumah di pantai Morib.Pe... more »

MiLo SuaM

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 hours ago
MiLo SuaM ------------------------------ Umno bincang : Jika Mca kalah besar Dun Kajang akan diberi pada Umno selepas ini Posted: 20 Mar 2014 09:42 AM PDT You are subscribed to email updates from MiLo SuaM To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Gila Babi!!! Chef Selebriti, Datuk Chef Wan "Persendakan Objek Yang Dikatakan Sebahagian Serpihan #MH370", Ini Buktinya.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 5 hours ago
[image: Chef Wan persenda penemuan objek yang dikatakan pesawat MH370] *KUALA LUMPUR*: Chef selebriti, Datuk Chef Wan hari ini mempersenda insiden kehilangan pesawat MH370 menerusi akaun Instagramnya di @chefwan58. Dalam entri terbarunya, Che Wan bergambar bersama sekeping objek yang dikatakannya sebahagian daripada pintu pesawat MH370 yang hilang sejak 8 Mac lalu. Dalam nada berjenaka yang tidak kena tempat, Chef Wan menyatakan objek tersebut merupakan sebahagian daripada pintu tandas di sebuah rumah di pantai Morib. Perth merupakan lokasi di mana dua objek yang dikatakan petunjuk... more »

Pelakon Lucah Terseksa Selepas Identiti Terdedah

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 5 hours ago
[HM] Durham: Seorang siswi Universiti Duke memang menjangkakan orang ramai akan membencinya sebagai pelakon filem lucah, tetapi dia tidak pernah bersedia menghadapi kebencian sehingga ada yang sanggup mengancam nyawanya. Malah, kata Belle Knox, 19, sesetengah pihak juga memuat naik butiran keluarganya di Internet dan mengugut untuk merogol atau membunuhnya. “Ia sangat dahsyat. “Keselamatan saya sekeluarga benar-benar terancam,” katanya. Sejak dua bulan lalu, kerjaya Knox dalam bidang pornografi menggemparkan sekolahnya di Durham, North Carolina hingga satu tahap dia tidak boleh... more »

Chef Wan Persenda Penemuan Objek yang Dikatakan Pesawat MH370

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 5 hours ago
[AA] KUALA LUMPUR: Chef selebriti, Datuk Chef Wan hari ini mempersenda insiden kehilangan pesawat MH370 menerusi akaun Instagramnya di @chefwan58. Dalam entri terbarunya, Che Wan bergambar bersama sekeping objek yang dikatakannya sebahagian daripada pintu pesawat MH370 yang hilang sejak 8 Mac lalu. Dalam nada berjenaka yang tidak kena tempat, Chef Wan menyatakan objek tersebut merupakan sebahagian daripada pintu tandas di sebuah rumah di pantai Morib. Perth merupakan lokasi di mana dua objek yang dikatakan petunjuk terbaik dalam menyelesaikan misteri kehilangan pesawat MH370. E... more »

Rogol Wanita Indonesia: Tiga Anggota Polis Diperintah Bela Diri

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 5 hours ago
[Bernama] Mahkamah Sesyen di Butterworth hari ini memerintahkan tiga anggota polis membela diri atas tuduhan merogol dan melakukan persetubuhan luar tabii terhadap seorang wanita warga Indonesia pada November 2012. Hakim Meor Sulaiman Ahmad Tarmizi membuat keputusan itu selepas mendapati pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes prima facie terhadap ketiga-tiga tertuduh dan menetapkan 9 Mei ini untuk membela diri. Koperal Nik Sin Mat Lazim, 34, Konstabel Remy Anak Dana, 26, dan Konstabel Syahiran Romli, 22, dituduh merogol seorang wanita warga Indonesia di Bilik 4, Berek Balai Poli... more »

MH370: Kapten Zaharie telefon seseorang dari kokpit sebelum berlepas?

PBO™ at pen buruk online ™ - 5 hours ago
Satu laporan mendakwa bahawa juruterbang pesawat MH370 Malaysia Airlines membuat panggilan dari dalam kokpit sejurus sebelum berlepas. Akhbar The Sun UK berkata penyiasat cuba menyiasat dengan siapa Kapten Zaharie Ahmad Shah bercakap dalam kokpit sebelum pesawat itu berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur ( KLIA) pada jam 12.41 pagi 8 {baca lagi klik butang papar ... } Mac.

Jurutera Simulator anggap tuduhan terhadap Zaharie tak berasas..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 6 hours ago
Rakan juruterbang MH 370, Thanos Kontogiannis mendedahkan perbualannya dengan Kapten Zaharie Ahmad Shah bagi menjawab fitnah terhadap rakannya itu. Kontogiannis juga tidak puas hati ada pihak yang memburukkan imej Kapten Zaharie semata-mata dia memiliki sebuah simulator penerbangan di rumahnya. Di laman blognya, Kontogiannis yang merupakan moderator X Sim DE berkongsi mesej perbualan mereka menerusi email. Ini antara emailnya.. Dalam perbualan itu mereka berkongsi maklumat dan idea untuk membina simulator yang lebih baik. Kontogiannis seorang jurutera di Qualcomm membekalkan ... more »

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 6 hours ago
Dialog Dewasa Kritik Berasa ------------------------------ - TAZKIRAH JUMAAT : JOM BERSELAWAT @ PUTRAJAYA - PUISI PERDANA MENTERIKU NAJIB - #PrayforMH370 : BILA OTAK UDANG BERLAGAK JADI PAKAR PROFESIONAL... TAZKIRAH JUMAAT : JOM BERSELAWAT @ PUTRAJAYA Posted: 20 Mar 2014 08:00 PM PDT Hari ini akan terciptalah sejarah perhimpunan beramai-ramai umat Islam Malaysia di Putrajaya untuk berselawat ke atas junjungan Nabi Muhammad s.a.w. Sesuai dengan firman Allah: *"Sesungguhnya Allah dan para malaikat-nya selawat kepada Nabi . Hai orang² yang beriman berselawatlah k... more »

Panglima Perang Cyber

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 6 hours ago
Panglima Perang Cyber ------------------------------ - Fitnah: Mat Sabu, Mustafa diperintah bayar RM200,000 kepada Wan Ahmad #SPR - Baseless Accusation by the opposition #MH370 - Ceramah@KhairyKj di #PRKKajang Semalam - Malaysia tolak tuntutan-tuntutan kontroversi Comango | Portal Islam dan Melayu ISMA - #KajangBerselawat Sabtu ini di #PRKKAJANG - Ucapan Mantan Ketua Hakim Negara Tun Abdul Hamid : Bersama Mempertahan Perlembagaan Bersama BPN - Mohon Sebarkan - Koleksi Video Wahabi & Syiah Fitnah: Mat Sabu, Mustafa diperintah bayar RM200,000... more »

The Unspinners

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 6 hours ago
The Unspinners ------------------------------ - Prestasi Kajang boleh jatuh angkara Ketua B'gian samdol macam Johan Aziz - Cara Anwar kendali MH370: U ulang I saman ... tak juga jumpa macam jam Omega - Malam ini putarbelit maha hebat kes liwat Anwar untuk pembuka Reformasi II esok - Kematian dikonsert cuba dipolitikkan PAS ...terpalit muka sendiri!!! - Manifesto hanya janji 10: Bukan membela rakyat tapi untuk alat bengkok Anwar Prestasi Kajang boleh jatuh angkara Ketua B'gian samdol macam Johan Aziz Posted: 20 Mar 2014 07:24 PM PDT Masa berk... more »

MIMPI SENJA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 6 hours ago
MIMPI SENJA ------------------------------ - Spekulasi Najib Ditolak: Kapten Zaharie Wira Yang Bertarung Selamatkan MH370 - MH370: Pesawat terbang sendiri dan terhempas apabila kehabisan minyak - The Sydney Morning Herald - Tiga polis didakwa merogol dan lakukan seks luar tabii diperintah bela diri - MH370: MAS sedia bawa keluarga penumpang dan kru ke Australia - KAPTEN NIK YAKIN SERPIHAN YANG DIJUMPAI OLEH AUSTRALIA ADALAH PESAWAT MH370 - Mencari MH370 : Imej satelit 'tidak jelas' - Mencari MH370 : 24 meter panjang... mungkinkah sayap kapal... more »

Belantan

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 6 hours ago
Belantan ------------------------------ Majlis Peguam sahkan Anwar meliwat : Christopher enggan ulas? Posted: 20 Mar 2014 07:12 AM PDT Presiden Majlis Peguam, Christopher Leong 'mengelak' daripada memberi komen berhubung sabitan kesalahan dan hukuman penjara oleh Mahkamah Rayuan ke atas Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim walaupun pernah mengulasnya pada Ahad lalu. Christopher mendakwa, dia tidak boleh memberi komen mengenai perkara berkenaan kerana belum mendapat penghakiman kes tersebut yang menjelaskan kenapa mahkamah memutuskan untuk menyabitkan kesalahan dan menjatuhkan ... more »

Sahabat Sejati Dukung Rakannya Selama 8 Tahun

Nas Rul at dairishare - 6 hours ago
Kisah ini menceritakan tentang Lui Shi Ching , seorang remaja yang berasal dari Hebei , China , yang berhati mulia dan tidak kenal lelah dalam menolong sahabatnya . Lebih dari itu , kebaikan hati yang dipeliharanya dan terus ia lakukan kepada sahabatnya selama 8 tahun . Ketika diusia 16 tahun , telah banyak media yang menceritakan kisah remaja ini . Pasti ramai yang bertanya - tanya kenapa Lui Shi Ching dikejar media dan menjadi terkenal . Dipetik dari ibtimes.com , yang membuat remaja ini terkenal adalah ketulusan hatinya yang menggendong sahabatnya bernama Lu Shao . Lu Shao sor... more »

DARUL EHSAN TODAY

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 6 hours ago
DARUL EHSAN TODAY ------------------------------ 'Buat Apa Pergi Ke Selawat Perdana', Kata Anwar Ibrahim Posted: 20 Mar 2014 07:00 PM PDT Pahamnya aku pada tulisan di twitter anwar di bawan ini, dia bagi tau kat azmi mohd nor, mufti ismail menk dah datang ke malaysia, daripada pergi ke selawat perdana baik pergi ke majlis ilmu syeikh... Apa salahnya di mata anwar pasal program selawat perdana tu...??? Ok siapa mufti ismail menk tu? dia seorang mufti kelahiran zimbabwe, kini menjadi mufti di masjid al-falah zimbabwe... Pada aku kedua-dua majlis yang berlangsung esok sama ba... more »

Kami Sokong Tokguru

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 6 hours ago
Kami Sokong Tokguru ------------------------------ Ruang dan Waktu. Posted: 20 Mar 2014 05:37 AM PDT *بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.* *Assalamualaikum w.b.t/**ا**لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه* Asal: http://peceq.blogspot.com/2013/01/021-ruang-dan-waktu.html KLIK UNTUK KE MENU UTAMA.... more »

oyabun

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 6 hours ago
oyabun ------------------------------ #MH370 Day-13: Latest object sighted is 24 metres wide? Posted: 20 Mar 2014 08:54 AM PDT Australian officials said two objects possibly related to the search for missing Malaysia Airlines flight MH370 have been sighted by satellite in the remote southern Indian Ocean. Prime Minister Tony Abbott said the "new and credible information" had come to light nearly two weeks after the plane vanished en route from Kuala Lumpur to Beijing with 239 passengers and crew on board. "The objects are relatively indistinct. The indication to me is of ... more »

Gaya Peneroka

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 hours ago
Gaya Peneroka ------------------------------ Zalimi bangsa sendiri! Roboh rumah di Kg Mak Chili Posted: 20 Mar 2014 10:26 AM PDT Mazlan Aliman Sewaktu PAS mengetuai Kerajaan di Terengganu pada 1999-2004, antara dasar kerajaan negeri ialah memberi tanah kepada rakyat miskin dan kurang bernasib baik. Dalam tempoh tidak sampai 5 tahun, 60 ribu lot tanah di agih tanpa mengira idealogi politik. Pendekatan Kerajaan negeri dikagumi atas usaha gigih mengurniakan tanah dalam tempoh yang singkat. Program Rancangan Tanah Berkelompok(RTB) yang dilakukan oleh Kerajaan PAS Terengganu pi... more »

Hidang Buaya Golek Sempena Anual Dinner

Nas Rul at dairishare - 7 hours ago
Chef Gene Rurka menyajikan hidangan luar biasa di 110th Explorers Club Annual Dinner di Waldorf Astoria, New York (16/3) iaitu buaya golek. Rurka adalah ketua chef yang menyajikan pelbagai hidangan makanan ekstrem semasa pertemuan makan malam para penjelajah alam tersebut. Dua ekor buaya panggang itu disajikan kepada pengunjung dalam keadaan tubuh masih utuh dengan kepala yang masih kelihatan jelas.

Chris Goodfellow : Kapten Zaharie adalah wira yang bertarung selamatkan MH370

canang at Cananglahnie - 7 hours ago
Sebelum ini, Menteri Datuk Seri Najib mengesahkan bahawa seseorang telah mematikan alat pengesan radar pesawat MH370 dan melakukan pusingan U. Ekoran itu, timbul kemungkinan berlaku rampasan dan sebotaj ke atas pesawat tersebut sehingga mendorong kepada siasatan terhadap Kapten Zaharie. Bagaimanapun, Chris Goodfellow yang berpengalaman 20 tahun sebagai juruterbang mempunyai teori sendiri. Menurutnya, isu kehilangan pesawat MH370 terlalu dirumitkan sedangkan jawapannya mungkin mudah iaitu berlaku kebakaran di kokpit. Dalam catatan akaun Google+ miliknya, Goodfellow, sebaik mendengar... more »

SETELAH SELAR MCA AJAK PENGUNDI BOIKOT KELUAR MENGUNDI KALI INI BERTABURAN RISALAH BERLOGOKAN PERKASA TUDUH CALON BN PENDERA PEMBANTU RUMAH.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 8 hours ago
*Lima hari lalu Perkasa melalui Timbalan Presidennya telah berang dan menyelar calon BN PRK DUN N25 kajang Chew Mei Fun kerana kenyataan beliau yang dianggap menghina Presiden Perekasa Ibrahim Ali sehingga menggesa pengundi tidak keluar mengundi pada 23 hb Mac 2014 ini.Hari ini Omak Kau mendapat kiriman gambar yang risalah mempunyai logo Perkasa ditaburkan merata tempat di daerah Kajang yang menceritakan kononnya calon BN adalah pendera pembantu rumah warga Indonesia pula.Tidaklah diketahui akan ksahihan cerita itu maupun ini kerja dilakukan oleh Perkasa kerana susulan dari... more »

Gambar Ngeri AHLI Perniagaan Yang Di Bunuh Dan Di Bekukan dengan simen Dalam Tong.

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 8 hours ago
PIHAK BOMBA TELAH DI PANGGIL MEMBANTU KELUARKAN MAYAT MANGSA YANG MATI DIBUNUH KEMUDIAN DI MASUKKAN KEDALAM TONG DAN DISIMEN. Port Dickson: Penahanan enam suspek berhubung kes samun dan bunuh di Cheras baru-baru ini membawa kepada penemuan mayat seorang ahli perniagaan yang dibunuh dan mayatnya disimen dalam tong, petang tadi.Difahamkan, penemuan itu berikutan hasil soal siasat

Manjung Mari

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 hours ago
Manjung Mari ------------------------------ PRK Kajang, MH 370 - Apa lagi Cina mau, melayu sudah mau kena halau.. Posted: 20 Mar 2014 07:57 PM PDT Bermula dari isu Kajang Move, rakyat masih lagi dapat memikirkan isu kehidupan, lajak ke MH 370, dah 2 minggu berlalu, rakyat termangu-mangu mamai penin akibat perkara yang tak biasa berlaku,, menteri lembap, rakyat dah mula dah kena hempap... Keluhan rasa dari seorang pemimpin umno juga... Ini siapa punya kerja,, DBKL dibawah siapa ya? Tan Sri Khalid Ibrahim MB Selangor ke?.. Ish,ish,, Tengku Adnan Mansor sibuk,,, tak percaya t... more »

RAKYAT MARHAEN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 hours ago
RAKYAT MARHAEN ------------------------------ - PELANCARAN REFORMASI 2.0 - Australia teruskan usaha kesan MH370 hari ini - Laporan: Juruterbang telefon dari kokpit sebelum berlepas..?? - Di mana roh ‘pemuda yang dijanjikan’? - Wanita baru pulang umrah dakwa nampak bangkai MH370 di Laut Andaman - MH370 : Bukan Manggis yang bernilai tapi pekerja Freescale Semiconductor sebenarnya.. - Searching for MH370: Lessons from Australia - MH370: Pesawat terbang sendiri dan terhempas apabila kehabisan minyak - The Sydney Morning Herald - After satellit... more »

PenangWasabi

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 hours ago
PenangWasabi ------------------------------ #MH370 Day 13: Search for missing plane a 'top priority' says Obama? Posted: 20 Mar 2014 09:01 AM PDT President Barack Obama said Wednesday that Washing has placed the search for the missing Malaysia Airlines (MAS) jetliner a "top priority". The AFP news agency quoted Obama as saying this in his first on camera comments on the missing flight MH370 in an interview with Dallas television station KDFW at the White House. "I want them to be assured that we consider this a top priority. "We have put every resource that we have avail... more »

Wanita ini nampak bangkai MH370 ketika dalam perjalanan pulang dari umrah

PBO™ at pen buruk online ™ - 8 hours ago
Seorang wanita rakyat Malaysia yang baru pulang daripada menunaikan ibadah umrah di tanah suci Mekah mendakwa melihat bangkai sebuah pesawat yang besar berwarna perak di perairan Laut Andaman, dipercayai penerbangan Malaysia Airlines MH370 yang hilang pada 8 Mac, ketika pesawat yang dinaikinya melintasi kawasan berkenaan pada pagi hari sama. Raja Dalelah Raja Latife, 53, berkata ketika dia

ANGIN PERUBAHAN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 hours ago
ANGIN PERUBAHAN ------------------------------ - 6 Perkara Untuk Renungan Ahli Ahli PAS Di Kajang #PRKkajang - 5 Bukti Pemimpin PAS Sebar Perkara Tidak Benar - Suruhanjaya Komunikasi & Multimedia Perlu Ambil Tindakan Terhadap Facebooker Penghasut Ini 6 Perkara Untuk Renungan Ahli Ahli PAS Di Kajang #PRKkajang Posted: 20 Mar 2014 09:53 AM PDT 5 Bukti Pemimpin PAS Sebar Perkara Tidak Benar Posted: 20 Mar 2014 04:45 AM PDT Suruhanjaya Komunikasi & Multimedia Perlu Ambil Tindakan Terhadap Facebooker Penghasut Ini Posted: 19 Mar 2014 09:30 PM PDT ... more »

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 hours ago
WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI ------------------------------ STANBY....[LIVE]Peristiwa Sebelum Kiamat - Ustaz Jafri Abu Bakar Posted: 20 Mar 2014 03:14 AM PDT [LIVE][200314]Tafsir Surah An-Naba (Berita Hebat) - Ustaz Hafiza You are subscribed to email updates from WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

POLIS LEBIH SEBOK DENGAN PEMBANGKANG, JENAYAH BERLAKU DIMANA MANA!

atsixty at ZAKRI ALI - 8 hours ago
Nizam Zura's photo. [image: Photo: Pemimpin PR dah biasa kena tangkap.... kalau pemimpin BN buat kesalahan berat seperti merasuah, membunuh, memfitnah langsung tidak akan ditangkap.... Im proud to you YB Tian Chua ...] *Pemimpin PR dah biasa kena tangkap.... kalau pemimpin BN buat kesalahan berat seperti merasuah, membunuh, memfitnah langsung tidak akan ditangkap.... Im proud to you YB Tian Chua ...*

Wanita Pulang daripada Umrah Dakwa Nampak Bangkai MH370 di Laut Andaman

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 9 hours ago
[TMI] Seorang wanita rakyat Malaysia yang baru pulang daripada menunaikan ibadah umrah di tanah suci Mekah mendakwa melihat bangkai sebuah pesawat yang besar berwarna perak di perairan Laut Andaman, dipercayai penerbangan Malaysia Airlines MH370 yang hilang pada 8 Mac, ketika pesawat yang dinaikinya melintasi kawasan berkenaan pada pagi hari sama. Raja Dalelah Raja Latife, 53, berkata ketika dia menyaksikan objek besar yang sebahagian daripada badan yang didakwa sebagai pesawat itu tenggelam dan sebahagian lagi timbul, beliau memaklumkan kepada ramai pihak di dalam penerbangan ber... more »

Allahuakbar ! HUKUM KARMA ! "ANWAR CUBA DIAIBKAN, IMEJ NAJIB PULA TERCEMAR TERUK"

atsixty at ZAKRI ALI - 9 hours ago
Yas Zy's photo. [image: Photo: HUKUM KARMA ! "ANWAR CUBA DIAIBKAN, IMEJ NAJIB PULA TERCEMAR TERUK"]

Spekulasi Najib Ditolak: Kapten Zaharie Wira Yang Bertarung Selamatkan MH370

greenboc at KELAB GREENBOC - 9 hours ago
Sebelum ini, Perdana Menteri Datuk Seri Najib mengesahkan bahawa seseorang telah mematikan alat pengesan radar pesawat MH370 dan melakukan pusingan U. Ekoran itu, *timbul kemungkinan berlaku rampasan dan sebotaj ke atas pesawat tersebut* sehingga mendorong kepada siasatan terhadap Kapten Zaharie. Bagaimanapun, Chris Goodfellow yang berpengalaman 20 tahun sebagai juruterbang mempunyai teori sendiri. Menurutnya, isu kehilangan pesawat MH370 terlalu dirumitkan *sedangkan jawapannya mungkin mudah iaitu berlaku kebakaran di kokpit.* Dalam catatan akaun Google+ miliknya, Goodfellow, s... more »

Mat Sabu Dan Mustafa Ali kena saman RM200k

alhusseyn at al-Husseyn - 9 hours ago
*20 March 2014*: Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur petang kelmarin memerintahkan Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu dan Setiausaha Agungnya Datuk Mustafa Ali membayar ganti rugi berjumlah RM200,000 kepada Datuk Wan Ahmad Wan Omar kerana memfitnah bekas Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) itu berhubung isu 'Projek IC' di Sabah. Mahkamah juga memerintahkan kedua-dua defendan itu membayar kos berjumlah RM50,000 kepada Wan Ahmad. Bagaimanapun, mahkamah menolak tuntutan Wan Ahmad terhadap pencetak akhbar Harakah, Angkatan Edaran Enterprise Sdn Bhd, Ketua Pengarang akhbar itu...more »

6 Faktor Objek 24 Meter Adalah Serpihan MH370 Kata Kapten Nik Ahmad

Assistant at Tempayan Retak - 9 hours ago
Bekas Ketua Juruterbang Serantau Malaysia Airlines (MAS), Datuk Kapten Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain telah tampil dalam temubual bersama pemberita TV3 malam tadi telah sempat memberikan ungkapan* “Inilah dia”* yang menunjukkan keyakinannya terhadap penemuan petunjuk baru 2 serpihan yang disebut sebagai objek 24 meter. Kapten Nik Ahmad juga telah memberi enam sebab utama mengapa dia menyatakan keyakinan terhadap objek yang ditemui satelit Australia adalah sebahagian serpihan pesawat MH370. 1. Perdana Menteri Australia, Tony Abbot mengumumkan dengan yakin di hadapan Ahli Parlimen.... more »

Siapa Kapten Zaharie dari pandangan Juruterbang berpengalaman luar..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 10 hours ago
Sebelum ini, Perdana Menteri Datuk Seri Najib mengesahkan bahawa seseorang telah mematikan alat pengesan radar pesawat MH370 dan melakukan pusingan U. Ekoran itu, timbul kemungkinan berlaku rampasan dan sebotaj ke atas pesawat tersebut sehingga mendorong kepada siasatan terhadap Kapten Zaharie. Bagaimanapun, Chris Goodfellow yang berpengalaman 20 tahun sebagai juruterbang mempunyai teori sendiri. Menurutnya, isu kehilangan pesawat MH370 terlalu dirumitkan sedangkan jawapannya mungkin mudah iaitu berlaku kebakaran di kokpit. Dalam catatan akaun Google+ miliknya, Goodfellow, sebaik ... more »

N.51 Balingian - Undilah Parti Keadilan Rakyat. Undi PKR, Rakyat Berkat, Insallah Balingian Selamat

atsixty at ZAKRI ALI - 10 hours ago
Zulhaidah Suboh's photo. [image: Photo: N.51 Balingian - Undilah Parti Keadilan Rakyat. Undi PKR, Rakyat Berkat, Insallah Balingian Selamat]

Cénangau

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 10 hours ago
Cénangau ------------------------------ MH370 hilang total: MAS sengaja perjudikan nasib penumpang pasai nak jimat? Posted: 20 Mar 2014 05:30 PM PDT Lagi pun berapa sangat MAS boleh jimat dengan *RM33 setiap penerbangan MH370* tu berbanding kerugian RM1.17billion yang MAS catatkan untuk tahun 2013. TheMalaysianInsider melaporkan: Penerbangan Malaysia gagal menaik taraf komputer yang mudah dan berharga hanya RM33 bagi setiap penerbangan, yang akan menyediakan maklumat penting untuk membantu mencari penerbangan MH370 yang hilang, kerana ia membuat pilihan yang lebih murah ap... more »

SAYA SETUJU!! UMNO/BN ADALAH PARTI JUBO SAIFUL!! SETUJU??!

atsixty at ZAKRI ALI - 10 hours ago
Islam Tujuan Hidupku's photo. [image: Photo: SAYA SETUJU!! UMNO/BN ADALAH PARTI JUBO SAIFUL!! SETUJU??!]

Kronologi Kehilangan MH370

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 10 hours ago
[Bernama] KUALA LUMPUR - Misteri kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS) penerbangan MH370, yang masuk hari ke-13 hari ini, mungkin terungkai tidak lama lagi. Petunjuk terbaharu ialah dua objek yang dikesan menerusi imej satelit Australia di bahagian selatan Lautan Hindi, dilaporkan mungkin serpihan pesawat yang hilang pada 8 Mac bersama-sama 239 orang di dalamnya. *Yang berikut kronologi insiden kehilangan MH370:* * 8 Mac - Pesawat MH370, jenis Boeing 777-200, membawa 239 penumpang dan anak kapal berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada 12.41 pag... more »

Perompak Gali Terowong Curi Duit Di Pasaraya Tesco

Nas Rul at dairishare - 10 hours ago
Sekumpulan pencuri menggali terowong sepanjang 50kaki di bawah sebuah bangunan untuk mencuri daripada mesin tunai. Polis percaya kumpulan itu menghabiskan masa beberapa bulan menggali struktur 'kompleks' dari tanah terbiar berdekatan untuk mendapatkan wang tunai di pasaray Tesco di Eccles, Greater Manchester pada Jumaat lepas, 14 Mac. Rompakanini telah dikaitkan dengan kumpulan yang dikenali sebagai 'mole-in-the-wall', yang dipercayai telah menjalankan tiga plot yang sama di bandar ini sejak tahun 2007.

Al Fatihah!! Inilah Wajah Ahli Kumpulan Nasyid Terkenal Pergi Mengadap Ilahi.. Takziah Buat Keluarga!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 10 hours ago
[image: Bob Firdaus, Ahli Kumpulan Nowseeheart Meninggal Dunia Akibat Lemah Jantung] Salam takziah diucapkan kepada keluarga Bob dari kumpulan nasyid Nowseeheart atau nama sebenarnya Firdaus Baharuddin di atas pemergian beliau pada jam 12.04 tengah malam tadi. Allahyarham Bob disahkan meninggal dunia di Hospital Selayang akibat sakit lemah jantung selepas berada di dalam koma petang semalam selain mengalami kondisi terlalu banyak air dalam badan. Berita pemergiannya telah dikongsikan oleh rakan seperjuangan, Mujahid yang juga merupakan bekas ahli kumpulan Nowseeheart di laman Facebo... more »

Terkini!! #MH370: India Kerah Empat Kapal Perang.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 11 hours ago
[image: Kapal maritim INS Kesari India dalam operasi mencari dan menyelamat pesawa Malaysia Airlines MH370 yang hilang, tiba di pangkalan Port Blair, ibu kota kepulauan Andaman dan Nicobar India pada 17 Mac, 2014. India mengerahkan lagi empat buah kapal perang untuk mencari pesawat Malaysia Airlines MH370 yang hilang hari ini. – Gambar Reuters, 21 Mac, 2014.] Kapal maritim INS Kesari India dalam operasi mencari dan menyelamat pesawa Malaysia Airlines MH370 yang hilang, tiba di pangkalan Port Blair, ibu kota kepulauan Andaman dan Nicobar India pada 17 Mac, 2014. India mengerahkan lag... more »

KALAU TAK TIPU - BUKAN LAH UMNO NAMANYA !

atsixty at ZAKRI ALI - 11 hours ago
*King Jason's photo.* [image: Photo: Beza sebuah kerajaan yang diperintah oleh bijak pandai dan PANDIR. Boleh fikir tak ? Like my pages ♥ #KingJason ♥] *Beza sebuah kerajaan yang diperintah oleh bijak pandai dan PANDIR. Boleh fikir tak ? *

Khairy Jamaluddin ,Menteri Bimbang.

mantaro at SISI BUKIT - 11 hours ago
Khairy ,Menteri Bimbang. Bimbang budak muda ambil dadah semasa konsert.Bimbang Tok Bomoh malukan negara.Bimbang ultra Malaya malukan bolasepak Malaysia.Bimbang lawan Najib tak dapat jadi Menteri....

Chris Goodfellow : Kapten Zaharie Adalah Wira YG Bertarung Selamatkan #MH370.

Soz Cyili at Ameno World - 11 hours ago
Sila baca apa kata orang luar mengenai insiden #MH370. Juruterbang yang berpengalaman dari luar negara ini sendiri memuji kapten Zaharie. Dia telah melakukan analisis mendalam dan menyimpulkan bahawa kapten Zaharie adalah wira yang telah sedaya upaya bertindak untuk menyelamatkan semua penumpang dan krew dalam pesawat #MH370. Baca dan fahamkan betul2 analisis dia. Apa yang berlaku sebenarnya

RISALAH DARI KELAB UMNO PESARA KANAN KERAJAAN MALAYSIA BERTABURAN DI KAJANG MERAYU PENJAWAT AWAM DAN PESARA MEMBERIKAN UNDI KEPADA CALON "MELAYU" BN!!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 11 hours ago
*Tidak mau mengulas banyak hanya sekadar menulis kembali lirik lagu "keramat" UMNO yang sering di dendangkan sama di PWTC maupun kurus anjuran BTN.Yang jelas antara penurun tanda tangan surat merayu para pesara kanan kerajaan yang berjiwa Melayu "pekat" ini ialah bekas Presiden Cuepacs, bekas Ketua Pengarah Pendidikan dan bekas KSU KDN.HIDUP MELAYU!!!!! ... HIDUP UMNO!!!!!. PASTIKAN JANGAN AIR MATA DARAH BERCAMPUR KERINGAT BUMI DIPIJAK MILIK ORANG!!!!WARISAN ANAK KECIL MAIN API* *Anak kecil main apiTerbakar hatinya yang sepiAir mata darah bercam... more »

SEJAK BILA MENANGIS MENJADI SUATU KESALAHAN??????

atsixty at ZAKRI ALI - 12 hours ago
Inspirasi Syakilla [image: Info dari seorang rakan.. PRK KAJANG.. Sebanyak 30 banner dan 3 billboard milik PKR dibuka oleh SPR. maklumat petang tadi berlaku sedikit kekecuhan apabila seramai lebih kurang 30 pegawai penguatkuasa dari Suruhanjaya Pilihanraya telah membuka dan mencabut sebanyak 30 banner dan 3 billboard kepunyaan KEADILAN di Sungai Chua Kajang. Walau cuba di halang di minta penjelasan oleh beberapa pemimpin KEADILAN yang kebetulan berada ditempat kejadian namun tidak di endahkan. Salah satu billboard berkenaan ialah dikatakan wajah Datin Seri Wan Azizah sedang mengelap... more »

MP Tumpat tegaskan Kjaan Umno-BN patut malu dgn Australia

atsixty at ZAKRI ALI - 12 hours ago
Mohd Rashidi Hassan [image: MP Tumpat tegaskan Kjaan Umno-BN patut malu dgn Australia yg secara terbuka bentang & bincang isu MH370 di Parlimen mereka..walhal bukan Qantas yg hilang..kenapa Kjaan takut bentang secara telus di Parlimen Malaysia?] *MP Tumpat tegaskan Kjaan Umno-BN patut malu dgn Australia yg secara terbuka bentang & bincang isu MH370 di Parlimen mereka..walhal bukan Qantas yg hilang..kenapa Kjaan takut bentang secara telus di Parlimen Malaysia?*

MH370 : Bukan Manggis yang bernilai tapi pekerja Freescale Semiconductor sebenarnya..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 12 hours ago
Tiga hari yang lalu dalam satu sidang media Ketua Pegawai Eksekutif MAS, Ahmad Jauhari Yahya pada sidang media telah mendedahkan Pesawat Malaysia Airlines MH370 tidak membawa kargo berbahaya atau bernilai tinggi tetapi beberapa tan manggis. Ianya bagi menjawab beberapa spekulasi yang mengatakan pesawat itu mungkin dirampas kerana membawa kargo yang bernilai tinggi.. Ianya juga bagi menjawab spekulasi yang mengatakan pesawat tersebut telah meletup diudara dan menjunam ke dalam laut selari dengan beberapa laporan Polis yang telah dibuat di beberapa negeri di pantai timur Semenanjug.... more »

Gambar Kejadian Kemalangan Yang Mengejutkan

Nas Rul at dairishare - 12 hours ago
Satu kejadian ngeri yang mengejutkan di China. Kejadian ini sudah berlaku pada 5 Februari lalu. Namun pihak polis China baru mendedahkan foto yang diambil dari rakaman CCTV semasa pasangan pertengahan umur dilanggar oleh sebuah kereta. Mangsa yang bernama Hu Mou, dan isterinya. Mereka sedangh memandu sebuah kenderaan roda 3. Mereka dikatakan tidak mematuhi arahan lampu merah yang sedang menyala. ketika melintas menyebabkan sebuah kereta menghentam mereka. Gambar yang dirakam kelihatan dahsyat, di mana keduanya melambung ke udara dan kenderaan mereka hancur hingga tidak berbentuk. ... more »

[VIDEO] MH370: Australia Ajar Najib & Speaker Malaysia Supaya Hormati Parlimen

atsixty at ZAKRI ALI - 13 hours ago
*Beza Malaysia Dan Australia Menghargai Parlimen Setelah masuk hari ke 13 pencarian pesawat MH370 yang masih hilang dan dunia buntu mengenai misterinya yang tidak pernah berlaku sebelum ini, Perdana Menteri Australia, Tony Abott membawa berita yang sedikit melegakan iaitu dengan penemuan objek yang tenggelam timbul oleh satelit negaranya di selatan Lautan Hindi. Atas sedikit kepercayaan bahawa objek sepanjang 24 meter itu adalah serpihan daripada pesawat MH370, selain meminta pihak berkuasa di negaranya berusaha mengesan penemuan itu bagi memastikan... more »
Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: