Sabtu, 22 Mac 2014

3944. Otak Macai.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 
Dengan Otak Sedemikian Rupa 

Maka antaranya Lahirlah manusia ini 
Menghina satu hal, kemudian dengan gaya kerja syirik satu hal.. seolah-olah DS Wan Azizah melakukan kerja tersebut...

Inilah yang umno dan macai-macainya paling suka kan.. 
Posted by 
(http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2014/03/prk-kajang-moga-moga-allah-melaknat.html)


anak muntri
GENERASI INI KAH YANG ANDA INGINKAN MALAYSIA TAK BOLEH
Menyebabkan lepasnya Pulau Batu Putih. 

Bekas pengarah CID dedah sogokan wang dalam kes Pulau Batu Puteh 

Bekas Pengarah Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Mat Zain Ibrahim hari ini mendedahkan wujud sogokan wang yang menyebabkan kekalahan Malaysia dalam kes Pulau Batu Puteh pada tahun 2007.
Pendedahan tersebut telah dilakukan dalam bentuk Akuan Bersumpah (SD) setebal 31 muka surat, yang telah juga dihantar Pejabat Perdana Menteri 9 Oktober lalu.
"Dalam surat iringan kepada Perdana Menteri, saya merayu beliau untuk memfokuskan perhatian kepada perenggan 54 (e),(f) dan (g) SD tersebut, yang melibatkan maklumat mustahak, berkaitan salahlaku Peguam Negara,Tan Sri Abdul Gani Patail, ketika mengendalikan kes Pulau Batu Puteh. 
"Turut dimuatkan ialah maklumat menyatakan bahawa terdapat wang dalam amaun yang besar, telah bertukar tangan dan dipindahkan kedalam sebuah akaun di-Hong Kong," kata Mat Zain dalam satu kenyataan yang ditandatanganinya hari ini.
Beliau mempertahankan dakwaannya sebelum ini ke atas Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail, menuduhnya menjadi punca kepada kekalahan Malaysia dalam perbicaraan di Mahkamah Antarabangsa (ICJ) pada tahun 2007 tersebut, yang menyebabkan pulau itu terpaksa diserahkan kepada Singapura.
"Dalam perenggan penting ini,telah dirakamkan maklumat menyatakan bahawa Gani Patail telah dengan sengaja,  menyebabkan kekalahan kes Pulau Batu Puteh kepada Singapura,ketika prosiding di-Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) yang berlangsung dalam tahun 2007," katanya lagi.
Mat Zain mengulangi tuduhannya ke atas Gani dengan mengatakan beliau meletak gambar salah ketika perbicaraan tersebut.
"Untuk membuat penilaian mengenai kebenaran maklumat ini,ianya hendaklah dibaca bersama dengan nota prosiding ICJ berkaitan perbalahan Pulau Batu Puteh yang diumumkan pada 23.5.2008.
"Kajian menunjukkan memang benar terdapat perbuatan memasukkan satu keping 'gambar kontroversi' beberapa hari sebelum prosiding bermula, yang boleh dilihat sebagai percubaan untuk memperdayakan Panel ICJ.
"Bagi membuat appraisal yang lebih tepat,maklumat mustahak ini juga hendaklah dibaca bersama dengan apa apa perbuatan memalsukan keterangan dan termasuk gambar yang dikemukakan sebagai keterangan dalam sesuatu prosiding kehakiman yang lampau dan melibatkan Gani Patail jika ada," tambahnya lagi.
Sebelum ini, Putrajaya telah menafikan tuduhan tersebut menerusi jawapan di Dewan Rakyat, dengan berkata tuduhan tersebut tidak berasas dan dilakukan tanpa menyemak terlebih dahulu.
"AG tidak mengetuai kes tersebut dan mempunyai kata putus dalam mengendalikan kes tersebut.
"Jadi tuduhan bahawa AG menunjukkan gambar salah seperti didakwa oleh Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak berasas dan dibuat tanpa semakan," jawab Menteri di Jabatan Perdana Menteri Nancy Shukri selepas isu tersebut dibangkitkan di Dewan Rakyat.
Menurut Mat Zain, sekiranya pendedahan awal dibuat sebelum pemilihan Umno yang berakhir baru-baru ini, ia pasti memberikan impak kepada perwakilan dari Sabah yang bertanding memandangkan pertalian yang wujud antara Gani dengan ahli politik negeri tersebut.
Sementara itu, Mat Zain menggesa supaya Putrajaya menimbangkan untuk membuat rayuan di ICJ dalam kes Pulau Batu Puteh demi maruah negara.
"Kita masih mempunyai empat setengah tahun lagi,untuk mengemukakan rayuan kepada ICJ sekiranya mempunyai bukti kukuh untuk berbuat demikian.
"Walau sekecil mana pun peluang yang kita ada,kita tidak boleh membiarkannya begitu sahaja," tegasnya lagi.
Media sebelum ini mendedahkan pertemuan Mat Zain dengan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bagi membincangkan salah laku Gani. Pertemuan itu dikatakan turut dihadiri peguam kanan Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah dan  bekas setiausaha politik kepada Dr Mahathir, Matthias Chang.
Selain kes Batu Puteh, mereka juga dikatakan berbincang mengenai kes mata lebam Anwar.
Selepas pertemuan itu, Mat Zain pada 7 Oktober membuat satu akuan bersumpah yang antara lain mendakwa salah laku Gani dalam kes mata lebam Anwar.
Akuan bersumpah itu kemudiannya dihantar kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, dengan salinan kepada Peguamcara Negara Datuk Idrus Harun, Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar dan juga dikatakan diterima oleh Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyidin Yassin. – 26 November, 2013. (http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/bekas-pengarah-cid-dedah-sogokan-wang-dalam-kes-pulau-batu-puteh

[admin] PENGKHIANATAN KEEMPAT UMNO TERHADAP MELAYU - PERLIS

"Di DUN Titi Tinggi, Perlis, peratus pengundi Melayu ialah 74%, Cina 23% dan India 1%.

Namun UMNO hanya melihat dengan rela hati kerusi tersebut ditandingi oleh Yip Sun Onn daripada MCA yang menang mengalahkan calon Melayu dari PKR.

Kemenangan calon MCA itu mengurangkan satu suara Melayu dalam DUN Perlis.

*Petikan dari buku 66 Fakta UMNO Khianat Melayu terbitan Lajnah Penerangan Dewan Pemuda PAS Kelantan.PENGKHIANATAN KEEMPAT UMNO TERHADAP MELAYU - PERLIS


 "Di DUN Titi Tinggi, Perlis, peratus pengundi Melayu ialah 74%, Cina 23% dan India 1%.

Namun UMNO hanya melihat dengan rela hati kerusi tersebut ditandingi oleh Yip Sun Onn daripada MCA yang menang mengalahkan calon Melayu dari PKR.

Kemenangan calon MCA itu mengurangkan satu suara Melayu dalam DUN Perlis.

*Petikan dari buku 66 Fakta UMNO Khianat Melayu terbitan Lajnah Penerangan Dewan Pemuda PAS Kelantan.

Pemikir PemikirAhli Ahli Fikir 
  • Jeffrey Ang B.N. (BARANG NAIK/BABI Nasional/BENCANA NEGARA/BEBAN/BANKRUP NASIONAL/BULI NASIONAL/Belot Nasional/Barisan Najis/Barisan Nahas/Barisan Neraka/Barisan Nazak/Barisan Nepotisma/BARUA Nasional/Barah Nasional/Buruk Nasional/Badut Nasional/Beruk Nasional/Bangsat Nasional/Benci Nasional/Bangau Nasional/Bertamak Nasional/Berasuah Nasional/BAHLUL NASIONAL/BANGGANG NASIONAL/Bajingan Negara)!!!
    Malaysia Boleh!!! RASUAH, MAHARAJALELA TANPA HAD dan BATASAN, NEPOTISMA, KETAMAKKAN, RASISMA, PROPAGANDA, AUTOKRATIK, DIKTATOR, DRACONIAN DAN KRONISMA kerajaan pusat U.Mawas/Menipu.N.O/Barisan Najis/Malaysia JAUH-JAUH lagi/lebih boleh/serius/dahsyat/teruk/berleluasa/syabas/canggih/berpengalaman/veteran/lumrah/biasa/lazim/jauh lebih LAMA dan “AKAR UMBI” daripada mana-mana pihak di Malaysia!!!
    UMNO= United MONYET/MAKNYAH/MAWAS/MENIPU NAHAS/NERAKA/NAJIS/NAZAK Organisation. Please pick your FAVOURITE combinations for UMNO's full name. HEHEHEHEHEHEHEHEHE!!! 
    30 min · Suka
  • Jeffrey Ang GAGAL SPM??? DIBUANG SEKOLAH??? TIDAK ADA DUIT UNTUK MELANJUTKAN PELAJARAN??? JANGAN RISAU!!! Jom sertai kita jadi MENTERI BN/UMNO.
    SYARAT-SYARATNYA SANGAT MUDAH:
    BERKEBOLEHAN BUAT KENYATAAN BODOH SEPERTI:

    Kangkung turun harga kenapa tak puji kerajaan??-Najib
    Kualiti pendidikan Malaysia jauh lagi baik daripada Amerika.-Muhyddin
    Jangan makan ayam kalau harga ayam naik.-Hasan Malek
    Rosmah naik jet untuk harumkan nama negara.-Shahidan Kassim
    Jangan beli sayur jikalau harga naik. Tanam sendiri.-Ismail Sabri
    Ayam seekor RM1, tengok saya dapat beli. kenapa rakyat tak erti nak jimat??? -Najib
    Ultraman MENGUGATKAN KESELAMATAN NEGARA.-Ahmad Zahid.Hamidi

    PERMOHONAN BOLEH BUAT DEKAT SEMUA JABATAN, KLINIK DAN HOSPITAL PSIKIATRI DAN WAD SAKIT MENTAL DI SELURUH MALAYSIA.

    30 min · Suka · 1
►►►
Astaghfirullah INIKAH AKHLAK SEORANG 'pompuan' pemimpin UMNO???
'wanita' Umno mencabar supaya Hanipa Maidin membuat kenyataan di luar dewan, rupa2nya HANIPA MAIDIN sudah pon MEMBUAT ARTIKEL dalam MALAYSIAKINI...
"Penggerang.. xpayah nak ugut saya utk berckp di luar. Saya dh tulis ARTIKEL, YOU CAN READ ARTICLE IN MALAYSIAKINI.. masalah tak BACA..."  kantoi!!!!
Akhirnya 'POMPUAN' UMNO dari Pengerang dah KANTOI MANTOI DLM KES PEMBUNUHAN ALTANTUYA..Mencabar org, AKHIRNYA DIRI SENDIRI YG TERCABAR..
-Kalau ada hak MEMBUAT RAYUAN, kenapa bila Razak Baginda dibebaskan, PEGUAM NEGARA TDK MEMBUAT RAYUAN?
-Kenapa bila Lim Liong Sik dibebaskan, PEGUAM NEGARA TDK MEMBUAT RAYUAN?
-tapi bila DSAI dibebaskan, bkn main lagi SIBUK DAN SERTA MERTA PPIHAK PEGUAM NEGARA MEMBUAT RAYUAN????
DI MANAKAH GILANYA sistem kehakiman negara kita???
[SEBARKAN..] Jom LIKE jap  ---->https://www.facebook.com/suararakyatpage
Suka ·  ·  · 1,008276597


KENYATAAN INI SEHARUSNYA DISOKONG 110%
KENYATAAN INI SEHARUSNYA DISOKONG 110%

►►►
Beginilah rupa sebenar TRANSFORMASI MODAL INSAN UMNO/BN.. Tak heranlah jika anak2 muda skrg terjerumus ke lembah yg lebih hina lg mengaibkan..
Dalam peribahasa melayu ada kata.. "Bapa Kencing Berdiri Anak Kencing Berlari"...
Perhatikan saat ke-25.. Apa yg anda NAMPAK!!!!
** Pasti ada macai UMNgOk kata.. "tak salah kerana joget sesama wanita" 
Suka ·  ·  · 527197330

opsss... @#$/^&*
Suka ·  · 


►►►
APA LAGI BN MAU !!!! JANJI 'DICAPATI'...
Kerajaan UMNO/BN pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak gagal menunaikan janji pilihan raya umum ke-13 iaitu untuk membina Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Kajang 2.
Sehingga ke hari ini, Kementerian Pendidikan masih belum mengemukakan sebarang pelan pembinaan sekolah berkenaan kepada Majlis Perbandaran Kajang, walaupun telah memperolehi sebidang tanah, tahun lalu.
KEPADA PENGUNDI2 DI KAJANG, ANDA ADA OTAK & AKAL FIKIR2KANLAH..
[SEBARKAN..] Jom LIKE jap  ---->https://www.facebook.com/suararakyatpage
Suka ·  ·  · 1331137

►►►
‪#‎MH370‬ : Australia Ajar Najib & Speaker Malaysia Supaya Hormati Parlimen
Di negaranya pula, Tony Abott membuat pengumuman mengenai penemuan itu di Parlimen, sebuah institusi tertinggi di mana-mana juga negara demokrasi. Perkara ini segera menarik perhatian dunia tentang bagaimana beliau menghargai Parlimen yang mewakili kepentingan rakyat sedangkan jika mahu, beliau boleh saja memanggil sidang akhbar di pejabat atau kediamannya untuk mengumumkan penemuan itu.
...Lihat seterusnya..
Suka ·  ·  · 1,123112451



Umno bukan saja memperbodohkan melayu malahan mereka perosak kepada melayu itu sendiri..bahkan pemimpin negara dari kalangan umno itu sendiri membiarkan maksiat berleluasa bebas, memudahkan urusan-urusan kemungkaran, membuka peluang kepada hedonisme untuk meracun kehidupan masyarakat, dan menyempitkan pandangan manusia terhadap Islam yang sebenar..
umno menggunakan agama bila ada keuntungan politik sebagai ‘senjata’ untuk menjatuhkan lawan, menjatuhkan saingan, menyebabkan akhirnya salah faham terhadap agama itu sendiri membiak. Meletakkan agama atas nama bangsa, menyebabkan agama kelihatan lebih sempit, memberikan pandangan negatif terhadap Islam itu sendiri...
ADA BANTAHAN?
Suka ·  · 

KANTOI !!!!.. kalau nak sebarkan kebaikan TAK USAHLAH DGN FAKTA 'TEMBERANG' & MENIPU...
Mana datangnya jemaah 50 ribu tu sedangkan jemaah di Masjid Besi MASJID TUANKU MIZAN ZAINAL ABIDIN pon hanya boleh memuatkan jemaah 20 ribu dlm satu2 masa yg mana DUA KALI GANDA BESARNYA berbanding Masjid Putra, Putrajaya...
KALAU TAK MENIPU TAK SAH BAGI UMNO!!!!
Suka ·  ·  · 35518230

Siapa yg 'gila' sebenarnya.. Klu dh tahu 'bomoh gila' kenapa rela kena kalung.. Mungkin masa kalung tu Raja Bomoh blom gila lagi agaknya.. 
Apapun banyak VVIP UMNO yang jumpa dia untuk dapatkan khidmat BOMOH dalam perkara2 seperti berkaitan perkahwinan, perniagaan dan 'KELEBIHAN' DALAM POLITIK..
Suka ·  ·  · 85174198
"ANWAR CUBA DIAIBKAN, IMEJ NAJIB PULA TERCEMAR TERUK"
Kenapa pemimpin2 negara kita tidak mencontohi pemimpin negara luar negara yg mana berani bertanggungjawab jika sesuatu BURUK berlaku yg menimpa terhadap negara mahupun rakyat..??
Adakah pemimpin2 negara kita & kuncu2nya mmg TERHEBAT MEMIMPIN???.. TIADA SALAH LANGSUNG PADA UMNO/BN. Yang salah semuanya Anwar & pembangkang..
Suka ·  ·  · 94253186


Kepada adik2 yg tidak memperolehi keputusan yg cemerlang dlm SPM jgn bersedih kerana adik2 LEBIH PANDAI & CERDIK drpd mereka2 di dlm gambar ini..
Suka ·  ·  · 1,43494187

Kah! Kah! Kah!.. yg terasa tu jgn mare.. 
Suka ·  ·  · 4921857


►►►
Inilah kehebatan kempen ceramah dari BN... Begitu ramai & byk sekali kereta2 di situ.. >:0
Suka ·  ·  · 2258454

Antara 'otak-Oxford' & 'Lembu-Kondo' siapa terkurang 'cerdik'..
Pemimpin2 UMNO memang hebat bg kenyataan2 bodo...
Bagaimanalah pula otak2 CAI plok yer...
Suka ·  ·  · 1,20164187

Bala lima tahun penjara untuk Anwar Ibrahim. Doa Saiful dimakbulkan.
Suka ·  · 

GEMPAR !!!! SAMBUTAN DI KAJANG MALAM INI HAMBAR!!!
HANYA 120 ORANG SAJA MENGIKUT KIRAAN MACAI UMNO BANGANG IN THE WORLD'S
kah..kah..kah..kah
Reformasi !!! Reformasi !!! reformasi !!!
Tolak kezaliman !!! tolak konspirasi!!! system kehakiman negara hancur dibawah kerajaan ketuanan menipu umno!!!
Hidup rakyat! reformasi !!!
-AP-
Suka ·  ·  · 4597786

Kerajaan 'kangkung' 1Malaysia, hasil TRANSFORMASI Najib.
Malaysia terus tersohor di dunia kerana kebodohan menteri-menteri UMNO.
Suka ·  ·  · 66642214

Geng MaCAi

14 jam · 
Tiada lagi wakil rakyat Be end yg Bersih?
CHEW MEI FUN
DI DAKWA PERNAH MENDERA AMAH
ADMIN. Panggilan telefon hari ini datang bertalu-talu memohon pengesahan peristiwa tersebut. Kesimpulan yang mampu saya berikan ialah jika terbukti beliau mendera amah tersebut, pastinya kes ini tidak patut di biarkan berlalu begitu sahaja.
Sampai kesaat ini Admin masih lagi ternanti-nantikan PRESS CONFERENCE Chew Mei Fun berhubung peristiwa tersebut. Setakat ini sebarang penafian belum ada.


9 jam · 
Dakwa Lim, Liow tidak akan mampu mengendalikan media antarabangsa dengan penguasaan bahasa Inggerisnya yang lemah.
MALAYSIAKINI
Suka ·  ·  · 1,09511762


►►►
Inilah sebabnya MENGAPA WANITA BANYAK YANG MASUK NERAKA...
Anda lihatlah sendiri PEMIMPIN NO. 2 NEGARA sendiri yg menjadi 'tunggak' PEROSAK AKHLAK anak2 muda terutamanya bangsa melayu.. Kenapa tiada bangsa2 lain di situ.. !!!
...Lihat seterusnya..
Suka ·  ·  · 2,0041,2103,128

►►►
Cuba anda lihat kebanyakan aksi2 sebegini SIAPA YG AJAR???
Adakah anda tahu aksi2 begini telah DIDIDIK KE ARAH ITU dari awal lagi.. .BERMULA SEMASA MENYERTAI PRGM PLKN.. salah satu modul yg BAKAL MEMBINA AKHLAK ANAK2 MUDA ISLAM..
...Lihat seterusnya..
Suka ·  ·  · 479231343


Kalau nak merosakkan anak2 muda SILA SERAHKAN PADA UMNO/BN !!!
Sptmana kata Pengurus Besar Sekretariat Visit Malaysia 2014, Nor Yahati binti Awang..
"Tapi kita sokong because event ni sebenarnya VERY GOOD FOR VISIT MALAYSIA sbb ramai pelancong yg datang..."
...Lihat seterusnya..
Suka ·  ·  · 58577241
Video panas!!!
Dulu pemimpin kamu yang kata "apa lagi cina mahu?"
Dulu pemimpin kamu kata "gelombang cina"
Dulu macai heboh siang dan malam kata orang cina khianati BN terutamannya parti umno.
Sekarang jilat semula tu....kah..kah..kah

Wan azizah vs nurul ya fei
Calon BN tu melayu campur arab.. bukan cina ok - MACAI
-AP-
Suka ·  ·  · 50345


SEDARLAH PAS,
JANGAN JADI MACAI .
Peringatan buat ahli Pas sebelum undi K pOP azizah ...
Suka ·  · 

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim pada ceramahnya, malam semalam di Kajang membidas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang hanya 'berani' membe...
WWW.YOUTUBE.COM|OLEH MALAYSIAKINI
Suka ·  ·  · 12,203533115




Apa pun ikhtiarlah supaya diri sendiri 

In Syaa Allah mati dengan pengakhiran 

yang baik. 

senyuman sang syahid
katakan "Subhanallah " jika anda kagum
Suka ·  ·  · 1,64326428


Innalillah hiwainna ilaihirojiun. 

Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: