Ahad, 23 Mac 2014

3967. Memperindah erti hidup berteman @ berkawan. Peribadi setelah mati.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 

Allah SWT Maha Adil Lagi Maha Bijaksana. 

Tolong Jangan Kutuk Arwah Lagi Kerana Aku Akan Mempertahankan Dia Dengan Penumbukku. 


Masa orang tu hidup,

a. Dia ambik pil
b. Dia kaki minum
c. Dia layan free sex
d. Dia suka enjoy

Kau diam. 
Sebab kau kawan dia.

Bila dia meninggal;

a. Sebab ambik pil
b. Sebab mabuk over sangat
c. Sebab exhausted baru lepas fucking
d. Sebab dia dah terlalu hyper dengan campuran pil dan strobe light

Kau marah. 
Kau geram kalau ada orang kutuk kawan kau.
Kau pun mula lah pertahankan kawan kau yang dah arwah ni.

Kau kata "dia sebenarnya baik." 
Kau kata "dia sebenarnya insan yang cukup sesuai dijadikan kawan.."

Persoalannya;
Kenapa kau tak pertahankan dia masa dia hidup?
Kau layak ke jadi kawan dia kalau tegur dalam hati pun kau tak buat?

Kita mati kita akan tinggalkan 3 perkara aje.
Ingatlah benda tu.

Kalau kau ada kawan yang kau nampak macam rosak, kau tegurlah dia,
tak kiralah kau pun sebenarnya tak berapa elok pun.

Kan lagi elok mempertahankan seseorang yang masih hidup daripada kejahilan berbanding
seseorang yang telah mati daripada kutukan?
Sumber & Fully credit to: (http://cursingmalay.blogspot.com/2014/03/tolong-jangan-kutuk-arwah-lagi-kerana.html

MH370 : Kenapa Aku Merasakan Operasi "Search and Rescue" Kini dan Tinggal Operasi "Search" Sahaja?

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 1 day ago
Hari ni Jumaat, jadi hari ni genap 2 minggu MH370 hilang. Aku tujukan lagu ni kepada semua orang yang bersedih dan masih lagi menanti apa2 perkembangan terbaru pasal MH370. Aku terfikir nak tulis lagu ni masa aku berdiri sorang2 kat luar kawasan hospital sebab nak hisap rokok punya pasal. Penantian aku malam tu, memang agak menakutkan jiwa aku. Sepanjang hidup aku, itu kali ketiga aku rasa benda camtu. Menanti dengan penuh harapan sebab kau tau, kau dah powerless waktu tu adalah perasaan hopeless yang cukup menguji kesabaran diri. Banyak cara nak tangani tekanan emosi ni. Untuk or... more »

Tolong Jangan Kutuk Arwah Lagi Kerana Aku Akan Mempertahankan Dia Dengan Penumbukku

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 4 days ago
Masa orang tu hidup, a. Dia ambik pil b. Dia kaki minum c. Dia layan free sex d. Dia suka enjoy Kau diam. Sebab kau kawan dia. Bila dia meninggal; a. Sebab ambik pil b. Sebab mabuk over sangat c. Sebab exhausted baru lepas fucking d. Sebab dia dah terlalu hyper dengan campuran pil dan strobe light Kau marah. Kau geram kalau ada orang kutuk kawan kau. Kau pun mula lah pertahankan kawan kau yang dah arwah ni. Kau kata "dia sebenarnya baik." Kau kata "dia sebenarnya insan yang cukup sesuai dijadikan kawan.." Persoalannya; Kenapa kau tak pertahankan dia masa dia hidup? Kau layak ke jad... more »

Kerajaanku Seorang Ravers

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 5 days ago
1.Tahukah anda, Future Music Festival yang baru diadakan di Bukit Jalil adalah satu upacara yang dilabelkan sebagai *Malaysia Major Events* dan disokong oleh Kerajaan Malaysia menerusi Kementerian Pelancongan? Sekarang anda sudah tahu.

MH370 : Melodi Minggu Ini Tidak Akan Disiarkan Kerana Menghormati Tragedi Kapal Terbang Hilang

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 1 week ago
1. Semalam Najib keluar TV dekat Al-Hijrah nak bagitau rakyat Malaysia supaya berdoa banyak2, ingat Tuhan mengenai tragedi yang sedang berlaku sekarang ni. 2. Aku tak tau lah kenapa kita seolah-olah hanya akan Tuhan bila kita susah. Mungkin itu dipengaruhi godaan nafsu barangkali....buat apa nak ingat pasal susah kalau kita tak susah kan? Enjoy la... 3. Melihat Najib meminta orang ramai berdoa ingat Tuhan membuatkan aku sedikit pelik...sebab benda tu memang pelik. 4. Pemimpin kita kebanyakannya keluar TV sama ada untuk tunjuk kehebatan diri, jual parti, jual diri sendiri, heboh pa... more »

MH370 - Penerbangan Malaysia Airline Dari Kuala Lumpur ke Beijing Yang Masih Belum Tiba

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 1 week ago
Mak aku pernah tanya aku dulu "pasaipa kawan hang tu pemalu sangat?" lepas dia datang rumah aku waktu raya. Aku cakap kat mak aku, dia tu memang macam tu. Mungkin sebab antara semua kawan2 aku yang datang ; dia paling obvious tak berapa kasar dan kuat suara. Bila aku pegi rumah dia raya berikutnya, barulah aku tau apasal. Dia sorang aje adik beradik lelaki dalam family dia. Mungkin sebab tu kot mulut dia ada sedikit terkawal percakapannya. Kalau aku cuba recall balik, aku tak pernah lagi dengar dia mencarut. Paling kuat pun dia akan sebut "macam haraammmm.." Itupun mungkin kerana ... more »

Simbol Kejantanan Seorang Lelaki Adalah Bila Dia Berani Cakap Dekat Isteri Dia "Saya Nak Kahwin Dua dan Saya Dah Ada Calonnya Yang!"

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 2 weeks ago
Aku selalu pesan dekat sini; 1. Kalau nak kahwin dua, bagitau isteri...tapi suami sekarang kebanyakannya penakut nak buat benda elok. Diorang lagi berani buat benda yang Allah tak suka. 2. Kalau ada suka dengan perempuan lain, bagitau isteri ; sakit hati macam mana pun isteri, jangan betray dia. Betrayal adalah benda yang paling sakit rasanya dalam hidup ni. 3. Jangan jadi sundal. Sundal adalah mereka2 yang tau si lelaki adalah suami orang tapi tak letak syarat dekat si suami orang ni kena dapatkan persetujuan dulu untuk dijadikan isteri. Setakat mintak persetujuan nak bercinta m... more »

Kitab Bapa Cheapskate 08 : Jika Cikgu Tak Bagi Saya Lulus SPM, Saya Rogol Cikgu dan Suami Cikgu

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 2 weeks ago
"Lu ingat lu sorang aje langsi?" kata seorang budak. "Gua ayah long la!" jerit sorang lagi, cuba melawan. Lepas tu budak2 tu pun bertekak ramai-ramai ala-ala macam filem KL Gangster. Nasib baik tak ada yang ikut style Rosyam Nor rogol dalam filem tu... Itu scene2 yang banyak kau akan nampak kalau kau lepak taman permainan budak2. Setakat perkataan bodoh, babi, bacul, bapak kau bodoh, mak kau bohsia semua benda tu diorang sebut masa tengah sepak bola. Ada sekali aku tengok budak India jadi keeper, kena score, budak Melayu sorang ni marah dia "Hoi keling jaga la gol betul2!" Masalah... more »

Kitab Bapa Cheapskate : Bab 7 - Kenapa Baby Perempuan Tak Dididik Untuk Tutup Aurat

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 2 weeks ago
Cubalah kau ke masjid. Depan masjid akan terpapar besar2, "Masjid Adalah Kawasan Menutup Aurat" atau "Zon Menutup Aurat" dan selalunya diletakkan illustrasi wanita free hari ke pakai tudung baru sesuai masuk masjid. Itu belum cerita mengenai trend fesyen Muslimah yang melanda masyarakat kita. Kalau kau fikirkan balik, untuk sebuah negara yang dikhabarkan "negara berlandaskan Islam" dengan majoriti masyarakatnya Islam, berpakaian menutup aurat dan memakai baju menutup aurat merupakan sesuatu yang kadang2 kala lebih layak dianggap sebagai "niche market.." Aku tak berapa perasan bend... more »

Semalam. Penyokong UMNO Setuju BR1M Diberikan, Hari Ini Mereka Tiba-Tiba Membantah BR1M

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 2 weeks ago
Lalang pun ada akarnya yang ikat daun lalang atas tanah.

PSA - Korek Telinga Memang Sedap Tapi....

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 3 weeks ago
Aku sibuk hari ni. Jadi aku nak sampaikan satu benda aje. Pagi ni, aku tengok TV, muncul seorang pakar ENT dekat TV9 dalam Nasi Lemak Kopi O. Dia mintak lah tolong pesan dekat orang ramai.... "Tolong jangan korek telinga anda pakai cotton buds." Sebab benda tu hanya merosakkan telinga anda. Kenapa tak perlu korek? Sebab telinga kita dah ada "penyapu" sendiri yang akan buang tahi telinga keluar. Bila kau korek, kau sebenarnya tolak tahi telinga tu ke dalam dan ini boleh menyebabkan gangguan pada ENT kau. Lagipun, tahi telinga tu perlu ada dalam salur telinga kau. Badan kau sendiri ... more »

Tingkat-TIngkat Segan

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 3 weeks ago
1. Wati dan Ziana serta adik kecilnya berjalan di shopping kompleks. 2. Dari jauh mereka nampak samar-samar pelakon terkenal negara Azri Yaakob tengah berjalan keseorangan. 3. Mereka pun menegur pelakon itu kerana memang mereka berdua peminat dia siap beli DVD original lagi tu bang! 4. "Abang Azri Abang Azri, saya Wati dan ini kawan saya Ziana nak mintak bergambar sama2 boleh?" tanya Wati. Adik Ziana yang baru 5 tahun hanya melihat dari tepi. 5. Oleh kerana menjaga status selebriti, Azri pun mengiyakan sahaja kerana dia sebenarnya tengah mencari kekasih hatinya yang hilang ketika s... more »

"Siapa Felixia Yeap NI? Apsal Tiba-Tiba Dia Lagi Muslimah Dari Perempuan Muslimah Ni Sis?"

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 3 weeks ago
Ini contoh2 komen yang aku dapat bila aku timbulkan isu hijabista atau *"perempuan bertudung complicated yang dahagakan perhatian." * Komen 1 : Cetek nya otak. Ada buah zakar dan sperma...so? Dia bawak keluar kan ke? Reality Islam banyak pakai mentaliti Arab yang cenderung pada pemikiran sehala (one track mind) dan malas berfikir secara mendalam. Kita ikut membabi buta. Jangan marah jika ada Melayu kita yang menolak ugama disebabkan kesempitan pemikaran penyampai agama. Komen 2 : I think it's sad that you had to pick this at the topic. It's come to a point where right now there ar... more »

Sejak Bila Perogol Adalah Ciri Lelaki Idaman Gadis Ni?

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 3 weeks ago
Ramai pulak cerai berai seminggu dua ni. Aku ingat lagi masa aku menulis pasal aku nak kahwin dulu2 dalam tahun 2009, ada orang kata "kau kalau dah kahwin dengan perangai kau ni aku rasa 3 bulan aje kau kahwin sebab mesti isteri kau tak tahan kena control.." Aku tak ingat bila dan posting mana tapi macam biasalah, komen2 camtu selalunya ditulis oleh Anon. Kau tau kenapa orang bercerai? Banyak sebab. Even sebab perbezaan politik pun boleh cerai bai! Tapi satu sebab kekal sebagai penyebab paling evergreen kenapa orang bercerai.... Masa kita bercinta, kita expect lepas kahwin benda ... more »

Wahai Hijabist-Hijabist Melayu.....

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 3 weeks ago
Tiap2 minggu aku layan rancangan "Saffiya" lat TV9 sebab aku memang suka tengok apa yang hijabist2 ni tengah trendingkan. Aku banyak genetik feminin dalam diri aku kot? Nasib baik wife aku selalu bukak jadi aku ada la alasan kata wife aku yang nak tengok padahal dia tak tau, bila dia tak ada pun aku akan tengok. Kau pernah tengok rancangan tu? Kalau tak pernah tengok, rumusannya camni.."Majalah Hijabista dalam bentuk rancangan TV." Tak pernah baca majalah Hijabista? Cuba fahami bagaimana nama majalah ni boleh berlaku... 1. HIJAB - perlindungan, penutup, cover....... 2. STAR - bin... more »

Idea-Idea Yang Mungkin Lebih Baik Berbanding Pemberian BR1M

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 4 weeks ago
Esok orang2 yang layak dapat BR1M akan dapat duit diorang. At least itu satu improvement berbanding beratur panjang2 macam peminta sedekah dan buat majlis gilang gemilang semata2 nak bagi BR1M dekat orang ramai. Walaupun begitu, aku still rasa BR1M tak patut dijalankan kerana BR1M adalah bukti kita adalah negara membangung yang mempunyai masyarakat bertaraf hidup tidak berkualiti. Untuk sebuah negara yang digembar-gemburkan bakal menjadi negara maju lebih awal dari sasaran awal, BR1M bukanlah simbol kepada kemajuan. BR1M adalah simbol kepada betapa teruknya kita perlukan duit untuk... more »

Patutlah Aku Macam Pernah Tengok Puteri UMNO Yang Hot Stuff Ni

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 4 weeks ago
Link 2008 Macam mana nak selesaikan masalah air kalau dah hujan tak nak turun? Dulu aku ingat lagi tahun 90 an aku hidup sekolah asrama, punyalah lama takde air. Tiap2 hari kena turun ambik air dari lori. Tak silap aku masa fenomena el nino dulu. Takde pun puteri UMNO concern waktu tu. Mungkin sebab waktu tu, UMNO yang berkuasa kot? Ni lah peliknya orang UMNO ni. Harga barang naik ketentuan Allah. Air empangan kering hujan tak turun, cuaca panas, salah kerajaan Selangor. Global warming, salah Anwar Ibrahim.

Orang Melayu, Agamanya Islam, Tapi Kami Pengotor

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 4 weeks ago
Aku dah ada 2 orang anak. Anak2 aku comel2 belaka. Aku tak berapa suka keluar rumah sebab aku tak suka keluar tanpa tujuan. Tapi bila nak kena beli barang rumah, aku akan perlu bawak anak aku ni pegi ikut jalan2 sekali dengan wife aku. Benda aku paling susah hati bila menyebut pasal bab makan dengan family ni adalah berkaitan dengan kewangan. Aku tak tau lah kalau aku seorang aje yang rasa memandangkan aku golongan miskin bandar tapi untuk sekali makan satu family, aku perlu spend hampir RM50. Macam mana corruptnya harga makanan dan minuman ni sehinggakan air teh o ais berharga RM4... more »

Demi Kerja, Sesungguhnya Manusia Dalam Kerugian

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 4 weeks ago
Aku dalam proses transition dalam hidup aku. Aku dah sedar hidup aku akan kekal stable tapi stagnant kalau aku teruskan hidup aku sekarang ni. Ada masanya aku fikir, lagi 10 tahun kalau aku tengok balik apa yang aku buat sekarang, adakah aku akan gembira dengan apa yang aku dah buat? Aku hantar surat resignation aku hari tu. Kena reject. Kau bayangkan kalau kau hantar surat resignation kena reject mesti kau hepi sebab kau rasa dihargai, tapi aku tak rasa hepi. Aku rasa benda tu beban. Aku rasa cara hidup kita di Malaysia ni tak betul sebab kita terlalu bagi banyak masa kepada kerja ... more »

Kalau Aku Teresa Kok, Aku Akan Anjurkan Majlis Menampar Teresa Kok

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 5 weeks ago
Majlis Jemaah NGO Islam Malaysia yang sebelum ini menawarkan ganjaran wang untuk menampar MP Seputeh Teresa Kok, hari ini menjelaskan yang ia hanya satu tawaran untuk "tampar-tampar sayang" dan bukannya arahan untuk "mencederakan orang". Jurucakap gabungan itu Zulkifli Shariff berkata, tawaran RM500 – dan kemudian dinaikkan kepada RM1200 itu juga bukan ugutan jenayah, sama seperti dinyatakan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Zahid Hamidi. "Bila kita keluar tawaran kita akan beri ganjaran, kita bersedia hadapi (tindakan undang-undang). ............ 1. Apa aku akan buat kalau aku la... more »

Jika Cikgu Faizah Model Iklan Susu Sekolah Mengeluh, Pasti Aku Akan Berpeluh

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 5 weeks ago
Kenapa penilaian berdasarkan sekolah suck gila? 1. Cikgu cum data entry clerk....... Kau pernah tengok jadual cikgu satu minggu macam mana? Untuk sekolah2 kampung, yang satu sekolah ada 100 orang, satu kelas ada 20 orang, benda ni takkan jadi masalah besar. Tapi di kawasan bandar benda ni akan jadi satu burden yang sangatlah berat sebab kelayakan atau "band" lulus pelajar harus diisikan satu-satu. Kau pernah isi borang dalam internet? Annoying kan? Bayangkan kau buat benda yang sama untuk satu kelas. Cuba bayang kalau kau ada 8 kelas? Kau duduk depan komputer kau ulang2 buat bend... more »

Pendidikan Kini Semakin Dekat Dengan Ilusi Optikal

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 5 weeks ago
Setahun lepas negara kita digemparkan dengan kes budak tak dibenarkan masuk ambik UPSR (tak silap aku) atas arahan guru besar sekolah dia dengan alasan budak tu kedatangannya tak mencukupi. Semalam pulak keluar berita ayah buat laporan polis anak kena rotan sebab tak siap kerja rumah, wahaha. Benda2 camni berlaku kerana ada terjadinya dasar perubahan ke atas corak mendidik yang mengubah sistem dan mentaliti pendidik2 di Malaysia. Anak2 makin dimanjakan, diberikan protection dan "kekebalan" manakala pihak sekolah khasnya guru2 dimandulkan dengan pelbagai larangan yang agak menyekat ... more »

Polemik Isu Kalimah Allah Bagi Orang Melayu

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 1 month ago
1. Khatib di K.Lumpur hari ini dalam khutbahnya menyebut hari ini (aku karang lebih kurang) ; Penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan Islam merupakan ancaman kepada umat Islam. Majlis Fatwa telah memutuskan penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam adalah dilarang sama sekali dan ini dapat menimbulkan masalah kekeliruan dalam kepercayaan umat Islam. 2. Tapi PM kita, Si Genius mengeluarkan statement ; "Keputusan Mahkamah Rayuan berhubung penggunaan kalimah Allah tidak melibatkan amalan penganut Kristian di Sabah dan Sarawak. " Najib berkata perkara yang terkandung dalam resolusi ... more »

Segmen Darah Tinggi 01 : Mari Rasa Menyampah Bersama-Sama

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 1 month ago
Kadang2, pada hari yang sangat mundane, aku suka tengok benda yang buat aku menyampah. Macam layan video ni ; Sorilah peminat flashmob. Dari dulu aku merasakan flashmob adalah budaya yang sangat bodoh. Aku sangat konsisten dalam membenci dan menyampah dengan budak2 Melayu yang nak jadi KPop atau dalam video ini, makhluk asing. Satu hari nanti, percayalah cakap aku, lelaki itu akan cipta berjuta2 alasan untuk tidak kahwin dengan kau kalau sebelum kahwin kau dah bagi dia treat kau macam dia punya hak. Walaubagaimana pun, dia ni langsung tak pernah mengecewakan aku. Bila2 aje aku... more »

Wahai Pencuri-Pencuri Ilmu Yang Masih Lagi Menuntut di IPT

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 1 month ago
Cuba kita imbas zaman sekolah kita... Waktu sekolah, majoriti dapat bantuan buku teks. Jadi kita bergantung dengan buku2 tu. Habis form five, masuk IPT, buat sijil, diploma atau ijazah, dunia mula terbentang luas. Cita2 yang selama ni kau impikan mula terbuka jalan dia untuk kau kecapi. Kau pun register masuk IPT, niatnya nak jadi orang berguna. Dapat pinjaman pelajaran, biasiswa dan sebagainya. Tapi culture masyarakat kita, bantuan pelajaran yang diterima, kebanyakannya bukan untuk dibelanjakan ke arah bagaimana nak dapatkan ilmu, tapi lebih terarah bagaimana nak sustain hidup da... more »

7 Stigma Melayu Mengenai Orang Cina Yang Boleh Kita Perbaiki

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 1 month ago
1. Semua orang Cina kaya Ni satu2 nya punca paling besar orang Melayu marah atau jaki sangat dengan orang Cina, sebab ramai2 pakat assume Cina = Kaya. Mana ada! Kau nak tau kenapa diorang nampak kaya dan mampu berbelanja? Orang Melayu naik gaji, dapat increment, terus plan nak tukar kereta yang masih elok. Cina dapat pertambahan pendapatan dia simpan. Cikgu kimia aku dulu, tiap2 hari pegi sekolah naik van yang tak ubah macam van penjual sayur dekat pasar. Ada dia kisah orang kutuk? Tak ada. Tapi orang Melayu pentingkan benar penampilan diri ni, kita suka kalau orang lain tau kita m... more »

Adakah Anwar Bakal Merosakkan Legasi Reformasinya?

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 1 month ago
1. Apa yang Anwar cuba buat sekarang ni? Entahlah. 2. Aku paling takut kalau Anwar Ibrahim pilih side dan cuba membuatkan anak buah dia Azmin Ali memegang kuasa. 3. Aku tak tau kenapa...dari dulu aku tak berapa gemar dengan Azmin Ali. Dia....nampak bukannya berjiwa rakyat. Tapi tu pandangan aku aje la bila tengok dia berucap depan mata. Aku bukan kenal dia pun personally. 4. Dari semua kawan aku yang kerja jaga pentadbiran Kerajaan Pusat dan Negeri, semua sebut satu benda yang sangat konsisten, tak kiralah dia aliran BN atau Pakatan, "Tan Sri Khalid Ibrahim sangat professional." ... more »

Masalah Anak-Anak Akhir Zaman

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 1 month ago
Penyanyi dan pelakon popular Ziana Zain, 46 mendedahkan anak sulungnya Muhammad Aiman, 14, yang bersekolah di Sekolah Agama Menengah Muhammadiah Pekan Sabak, Sabak Bernam, Selangor ada memintanya memakai hijab serta menutup aurat. Jelas Ziana, Aiman malah turut berpesan kepadanya jika mahu melawatnya di asrama atau sekolah, dia perlu memakai hijab sebagai tanda menghormati status sekolah anaknya itu. “Aiman memang pernah menyuruh saya memakai tudung. Dia tanya; “bila Mama nak pakai tudung’? Terkejut juga apabila dia suarakan perkara itu. Tapi, saya jelaskan kepadanya, jika saya m... more »

Menteri-Menteri Sendiri Terpaksa Cari Duit Lebih Dengan Menjadi Duta Produk

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 2 months ago
1. Tan Sri Syed Hamid Albar hari ini *mendakwa isu kenaikan tambang bas sekolah juga berpunca daripada kesanggupan ibu bapa membayar kadar baharu tersebut.* 2. Pengerusi Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (Spad) itu berkata, *tidak timbul isu kedegilan pengendali bas sekolah yang tetap ingin menaikkan kadar tambang sebanyak 40%, kerana akhirnya ibu bapa terpaksa akur apabila tiada alternatif lain untuk menghantar anak mereka ke sekolah.* Beliau berkata, Spad membuka talian bebas tol untuk ibu bapa membuat laporan, agar tindakan dapat diambil. 3.* "Kadar kenaikan ini tidak akan be... more »

Kajian Terperinci Akan Dilakukan Untuk Menentukan Harga Sebutir Kacang Rebus dan Tidak Puas Hati Dengan Vitagen

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 2 months ago
Earlier in his speech, Najib also said he has instructed the Ministry of Domestic Trade and Consumer Affairs to determine how much sugar is used in an average glass of teh tarik, a popular milk tea drink. According to him, Putrajaya will then calculate a reasonable price for a glass of the drink favoured by Malaysians, which the public could use as a guideline to compare with prices at restaurants. ............ Translation : Dalam awalan ucapannya, Najib juga mengarahkan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Pengguna menentukan jumlah sukatan gula yang diperlukan dal... more »

Berjuta Tak Makan Tengahari Kalau Pendatang Asing Tak Tolong Masak Kangkung Goreng Belacan Kau

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 2 months ago
Hari ni aku gi makan kat Terminal Bas Cyberjaya, aku tengok banyak kedai tutup. Lauk2 pun dah tak ada. Nak makan pun susah. Aku boleh pilih nak gi makan tempat lain tapi memandangkan situ adalah tempat makan paling murah dekat Cyberjaya dengan harga air masih lagi berada dalam lingkungan munasabah, aku tibai aje lah apa ada situ. Nampak ramai orang jual sotong kangkung. Terdengar juga beberapa pelanggan tengah makan, telefon berdering dengan nada dering "Lagu Kangkung." Aku pun tinjau aje la beberapa kedai yang ada jual makanan situ. Kedai aku selalu makan, tutup, kedai nasik campu... more »

Ustaz Harussani, Aku MIntak Tolong, Keluarkan Arahan Benarkan Qisas ke Atas Pembunuh 3 Beradik Ni JIka Ayah Dia Mahu

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 2 months ago
Mufti2 sekalian, tolong minta kerajaan jalankan qisas ke atas binatang ini jika dia disabit kesalahan dan ayah dia mahu qisas dilakukan.

Hallelujah! Ya Ilahi!

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 2 months ago
Aku tak tau lah, kenapa aku merasa sangat pelik... Mendengar lagu "Hallelujah" ciptaan asal Leonard Cohen dinyanyikan semula oleh kumpulan nasyid Melayu, yang cuba bercerita mengenai keagungan Allah SWT tetapi melodi asalnya diambil dari sebuah lagu bertemakan agama Kristian. Kalaulah ada orang yang ambil lagu "Puji-Pujian" dari Raihan dan kemudiannya dinyanyikan sebagai memuji Buddha, Jesus, L.Ron Hubbard atau Diego Maradona, adakah perlu aku berbangga atau perlu aku merintih? Entahlah. Tapi agak pelik mendengar Hallelujah versi Islamik.

Adakah Sebenarnya Malaysia Tidak Punya Undang-Undang Jalan Raya?

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 2 months ago
Sila baca dengan tenang. Siapa terasa dialah terasa... Aku drive setiap hari ke ofis, pergi balik ada la dalam 60 km lebih. Bila petang, nak balik, jalan memang macam haram sesaknya. Especially kalau kau nak lari tol. Kau tak nak lari tol pun sesak tapi aku tengok ramai jugak yang menggunakan "jalan alternatif " yang disarankan kerajaan. Oleh kerana traffic jam ni sesak dan kadang2 aku balik ke rumah aje memerlukan hampir sejam setengah untuk perjalanan 30km lebih, aku perasan ramai jugak la yang menggunakan taktik yang cukup anak haram dalam mendapatkan laluan. Kau pernah perasan ... more »

Harga Kangkung Dah Turun! Memang Ada La Dalam Manifesto BN Hari Tu Janji Penurunan Harga Kangkung!

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 2 months ago
Rupa-rupanya, menurunkan harga kangkung adalah salah satu intipati penting dalam manifesto BN tempohari.

Apa Salahnya Penduduk Putrajaya Mabuk-Mabuk? Bukannya Dia Kacau Orang Lain Pun Dengan Minum Arak

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 2 months ago
1. Setengah negara Arab melaksanakan larangan berpakaian seksi dan minum arak kepada pelancong. Ini menjadikan negara tersebut kurang kemasukan pelancongnya. 2. Kita pula tidak ada restrictions sebegitu diperkenalkan sehingga ramai pelancong datang untuk langgan pelacur dan minum arak kerana Malaysia adalah "syurga" benda2 tu. 3. Apa yang aku nak sebut, kita terlalu memberikan kebebasan kepada pelancong kerana kita mahu mereka datang ke sini. 4. Mungkin kerana kerajaan mengharapkan lebih ramai pelancong hadir ke Putrajaya, jadi Hard Rock Cafe ingin dibuka di situ dalam tempoh 4 bu... more »

Bertemu Artis Kpop Sudah Jadi Detik Bersejarah Buat Negara

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 2 months ago
Malaysia Major Events? What kind of bullshit this country have become? Investment? LOng term gain? RM140 juta duit masyuk? (Link)

KItab Bapa Moden Melayu : Bab 01 - Kami Takut Matang

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 2 months ago
Dah hampir 2 tahun 6 bulan aku membesarkan anak aku dan 3 bulan lebih anak perempuan aku, aku dapat belajar beberapa perkara yang aku rasa aku boleh sharekan dengan kau supaya kau lebih prepare dan tak terkejut dengan beberapa benda. Harap2 nya dapat mudahkan hidup kau sikit. *1. Jika kau rancang sesuatu untuk anak kau, buat seawal yang boleh* Benda simple macam nak ajar anak duduk stroller, nak ajar anak minum botol atau nak ajar anak duduk dalam car seat, benda2 ni seeloknya kau start awal sebelum akal anak kau dah mula pandai nak memilih. Semua benda ni kau kena ajar dan train d... more »

Adakah Dibenarkan Menurut Islam Merampas Buku Kepercayaan Orang Lain? Aku Mencari Jawapannya

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 2 months ago
Hati aku kadang2 gundah gulana jugak la bila melihat apa yang terjadi kat Malaysia. Aku Melayu. Aku sayang Melayu. Aku sedih tengok Melayu jadi macam pengemis dalam TV menuntut bantaun orang2 bangsawan Melayu. Tapi yang ramai Melayu risau takut Malaysia jatuh dekat Cina. Dari dulu sampai sekarang, isunya sama aje. Aku terpaksa akui, walaupun aku menulis macam aku tak sayang Melayu, tapi sebenarnya aku tak sayang apa yang definisikan sebagai "Melayu UMNO." UMNO bukan Melayu. UMNO adalah parti politik tapi oleh kerana UMNO cukup hebat dalam menjenamakan perjuangan mereka, kita orang ... more »

Kenapa Industri Hiburan Kita Suka Benar Pondan?

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 2 months ago
Dah dekat sepuluh tahun aku kerja ni, apa yang aku perasan makin tua aku dan orang2 sekeliling aku, akan makin ganas lah politik dalam ofis sebab semua orang berebut nak naik pangkat. Kerja aku sebelum2 ni memerlukan kitorang bekerja sebagai sebuah team yang sama level, jadi aku takde la rasa benda2 bullshit sangat. Apa yang direbutkan sangat kalau kau kerja sebagai seorang pembuat kartun animasi, kan? Tapi bila kau dah join bahagian management, sedikit sebanyak kau akan nampak beberapa jenis orang. 1. Orang yang bila ada kuasa, dia jadi gila kuasa (kalau ada peluang, kau tumbuk ... more »
Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: