Selasa, 25 Mac 2014

4065. MH370 - Akhirnya berita sebegini terkeluar jua. Apakah sebenarnya ya?. FLY BY WIRE SYSTEM. Apakah USA seumpama kura-kura dalam perahu?.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 

MH370-Russia “Hairan” Bagaimana Pesawat Malaysia Airlines “Ditangkap” Oleh Tentera Laut Amerika. 

Satu laporan yang diedarkan di Kremlin yang disediakan oleh Main Intelligence Directorate of the General Staff of the Armed Forces (GRU) menyatakan bahawa ibu pejabat Aerospace Defence Forces (VKO) "hairan" tentang situasi di mana Tentera Laut Amerika Syarikat (US Navy) "menangkap dan kemudian mengalihkan" sebuah kapal terbang komersial milik Malaysia Airlines (MAS) ke satu kem rahsia dipercayai terletak di Atol Diego Garcia dalam kawasan Lautan Hindi. 

Menurut laporan ini, pesawat MH370 (juga dikenali dengan 748 melalui perkongsian kod dengan penerbangan China Southern Airlines) merupakan penerbangan komersial dari Kuala Lumpur, Malaysia ke Beijing, China, apabila pada 8 Mac pesawat Boeing 777-200ER ini secara tiba-tiba "ghaib" dalam penerbangan berserta 227 penumpang dari 15 buah negara yang kebanyakannya daripada negara China, beserta 12 anak kapal.

Sesuatu yang menarik utk diberi perhatian, laporan ini menyebut, sebenarnya Penerbangan MH370 sudah berada di bawah pengawasan GRU sebaik sahaja ia menerima maklumat terdapat kargo “sangat mencurigakan” yang dikesan mempunyai kaitan dengan Republik Seyschelles yang sebelum itu kargo berkenaan berada di dalam kapal kontena MV Maersk Alabama

Antara perkara pertama yang membangkitkan wasangka GRU ialah apabila dalam tempoh 24 jam kerja-kerja pemunggahan kargo “sangat mencurigakan” itu dilakukan dan sebelum dimasukkan ke dalam MH370, dua orang Tentera Laut Amerika Syarikat yang terlatih iaitu Mark Daniel Kennedy, 43, dan Jeffrey Keith Reynolds, 44 dijumpai mati di dalam "keadaan yang mencurigakan" 

Kennedy dan Reynolds, adalah pekerja di firma keselamatan The Trident Group yang diasaskan oleh US Navy Special Operations Personnel (SEAL’s) dan Senior US Naval Surface Warfare Officers yang telah lama diketahui oleh GRU berfungsi untuk melindungi pemindahan aset-aset penting meliputi bahan-bahan atom dan biologi di seluruh dunia. 

Setelah GRU mengesahkan bahawa kargo "sangat mencurigakan" berada di atas kapal Malaysia Airlines Penerbangan MH370 pada 8 Mac, Moscow segera memaklumkan Kementerian Keselamatan Dalam Negeri China (MSS) kebimbangan mereka dan segera menerima "jaminan” bahawa "semua langkah" akan diambil bagi memastikan apa yang telah disimpan akan kekal tersembunyi sebaik sahaja pesawat ini memasuki ruang udara mereka.

Walau bagaimanapun, laporan ini turut menyebut atas sebab-sebab masih tidak diketahui, MSS telah bersiap sedia untuk mengalihkan Penerbangan MH370 dari destinasi yang dijadualkan di Beijing ke Haikou Meilan International Airport (HAK) yang terletak di Wilayah Hainan (aka Pulau Hainan) 

Sebelum memasuki Zon The People Liberation Army (PLA) yang dilindungi di Laut China Selatan atau dikenali juga sebagai Kepulauan Spratly, Penerbangan 370 "ketara menyimpang" dari laluan penerbangannya dan telah dikesan oleh satelit dan radar VKO terbang ke rantau Lautan Hindi serta melengkapkan penerbangan hampir 3,447 kilometer (2,142 batu) ke Diego Garcia. 

Adalah kritikal untuk diberi perhatian bahawa ketika penyimpangan penerbangan MH370 berlaku, pakar-pakar GRU menyebut, dalam masa yang sama semua akses komunikasi telefon bimbit yang dikendalikan oleh China Mobile tersekat di keseluruhan Kepulauan Spratly. 

Liputan telefon China Mobile dilanjutkan ke Kepulauan Spratly pada tahun 2011 supaya tentera PLA yang ditempatkan di pulau-pulau, para nelayan dan kapal-kapal saudagar dalam kawasan itu boleh menggunakan perkhidmatan mudah alih, yang boleh juga digunakan untuk memberi bantuan apabila berlaku kejadian ribut mahupun aktiviti menyelamat di lautan.

Bagaimana Tentera Laut Amerika Syarikat mampu untuk mengalihkan Penerbangan MH370 ke pangkalan Diego Garcia, laporan ini berkata, ianya berjaya dilakukan dari jauh kerana pesawat Boeing 777-200ER ini dilengkapi dengan sistem terbang-dengan-wayar (fly-by-wire - FBW) yang berupaya menggantikan manual kawalan penerbangan pesawat konvensional dengan antara muka elektronik bagi membolehkan ia dikawal secara jarak jauh seperti kendalian mana-mana pesawat dron. 

Walau bagaimanapun, meskipun pesawat ini mampu dikawal dari jauh, sistem komunikasi hanya boleh dinyah-aktif secara manual; dan dalam insiden Penerbangan MH370, sistem laporan datanya telah ditutup pada jam 01:07 pagi, diikuti dengan transponder (alat yang menghantar lokasi dan altitud) yang telah ditutup pada jam 01:21 

Apa yang kekal membingungkan tentang kejadian ini, dari analisis GRU, media arus perdana Amerika Syarikat dilihat masih belum menuntut plot radar dan imej satelit Lautan Hindi dan Laut China Selatan daripada rejim ObamaHal ini disebabkan kepentingan kawasan ini di mana tentera AS melindungi keseluruhan kawasan di Diego Garcia kerana kawasan ini mempunyai kepentingan dari segi lorong udara dan perkapalan. 

Adalah sangat menyedihkan dan laporan ini membuat suatu kesimpulan penting, Amerika Syarikat sebenarnya menyembunyikan fakta "kehilangan" Penerbangan MH370 kerana mereka juga sebenarnya telah berbuat demikian selepas peristiwa 11 September 2011 apabila rejim Bush "menghilangkan" penerbangan American Airlines Flight 77 yang membawa 64 penumpang dan anak kapal selepas secara palsu mendakwa ia akan menghentam Pentagon, tetapi kemudiannya telah disahkan oleh CNN perkara berkenaan tidak berlaku.
http://www.whatdoesitmean.com/index1753.htm . 

March 14, 2014 EU and US all rights reserved. Permission to use this report in its entirety is granted under the condition it is linked back to its original source at WhatDoesItMean.Com. Freebase content licensed under CC-BY and GFDL.  https://www.facebook.com/megatasnulkhanifah/posts/632410973481344 . 
NOTA: 
Pendedahan bahawa pesawat Malaysian Airlines (MAS) MH370 berakhir di selatan Lautan Hindi di barat Perth, Australia adalah berdasarkan analisis baru oleh penyiasat-penyiasat di United Kingdom dan firma satelit Britain, INMARSAT. "Satelit INMARSAT" Menurut laporan BBC, INMARSAT mengemukakan data baru itu kepada bahagian Penyiasatan Nahas Udara United Kingdom (AAIB) supaya ia boleh diperiksa sebelum disebarkan kepada orang awam. INMARSAT berkata pengiraan terbarunya melibatkan sejumlah besar data analisis yang memberi tumpuan kepada beberapa faktor termasuk pergerakkan pesawat lain. BBC Report. 

Sumber: (btmmari.blogspot.com

VIDEO - DH BERAK CIRIT LPS TU SURUH ORG LAIN YG CUCI...


VIDEO -Kerajaan BN Memalukan Malaysia Diseluruh Dunia ! 

Sumber: (atsixty-zakriali.blogspot.com


Apa nak jadi dengan samdol nih.... 

Sumber: (/btmmari.blogspot.com

VIDEO - DH BERAK CIRIT LPS TU SURUH ORG LAIN YG CUCI...

atsixty at ZAKRI ALI - 1 minute ago
Post by 化葵剩.

Gadis Cantik Ini Bunuh Diri Step By Step Di Instagram Kerana Putus Cinta

Nas Rul at dairishare - 1 minute ago
Dilaporkan oleh chinasmack.com, seorang gadis dengan akaun Instagram bernama @ JojoTsai1012 membuat ramai orang merasa sedih dan prihatin. Dalam Instagram tersebut, si gadis yang berasal dari negara China menghantar isyarat bahawa dirinya akan melakukan bunuh diri kerana tidak tahan dengan hidupnya selepas putus cinta dengan teman lelakinya. Siapa sangka, posting foto dan statusnya bukan hanya untuk menarik perhatian, kerana gadis ini benar-benar bunuh diri dengan melompat dari apartmen. Beberapa posting status tulisan dalam foto-foto Instagramnya: *Ternyata semua mimpi buruk ini ... more »

VIDEO -Kerajaan BN Memalukan Malaysia Diseluruh Dunia !

atsixty at ZAKRI ALI - 31 minutes ago
Post by 化葵剩.

MH370: Islam beri tempoh 4 tahun sabitkan kematian-Haji Hadi.

mantaro at SISI BUKIT - 35 minutes ago
*KUALA LUMPUR:* Islam memberi tempoh sehingga empat tahun untuk mensabitkan kematian terhadap kehilangan seseorang yang tidak diketahui di mana kedudukannya atau hidup matinya. Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata, selagi tidak ditemui jasad atau bukti mensabitkan kematiannya secara fizikal, maka tempoh empat tahun perlu diambil kira. "Dari segi Islam, pernah disabitkan kematian setelah berlalu selama empat tahun. "Selagi tak jumpa, selagi tak sampai empat tahun, itu terpulang kepada kerajaan untuk memutuskan hal itu," kata beliau pada sidang media pimpinan ...more »

MH370-Russia “Hairan” Bagaimana Pesawat Malaysia Airlines “Ditangkap” Oleh Tentera Laut Amerika

canang at Cananglahnie - 37 minutes ago
Russia “Hairan” Bagaimana Pesawat Malaysia Airlines “Ditangkap” Oleh Tentera Laut Amerika Satu laporan yang diedarkan di Kremlin yang disediakan oleh Main Intelligence Directorate of the General Staff of the Armed Forces (GRU) menyatakan bahawa ibupejabat Aerospace Defence Forces (VKO) "hairan" tentang situasi di mana Tentera Laut Amerika Syarikat (US Navy) "menangkap dan kemudian mengalihkan" sebuah kapal terbang komersial milik Malaysia Airlines (MAS) ke satu kem rahsia dipercayai terletak di Atol Diego Garcia dalam kawasan Lautan Hindi Menurut laporan ini, pesawat MH370 (juga di... more »

Infografik Kehilangan #MH370 - 5 Individu Perlu Letak Jawatan- Kemaskini Terbaru

Soz Cyili at Ameno World - 1 hour ago
Setelah melalui dua sidang media. Tolong fahamkan. 1. Kerajaan hanya menyebut ia berakhir di Lautan Hindi Selatan. 2. Bagaimana ia berakhir disitu? 3. Lihat info grafik ini ;   Ini anggaran. Bukan fakta. Tolong faham. Kalau ikut info grafik kat atas, ia menepati dengan keterangan saksi yang melihat ada pesawat di atas laut Andaman pada 8 March 2014. Pada hari terakhir pesawat tersebut di

Fitnah BN Terhadap Anwar dan Kaptan Zaharie Gagal !!

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Kecik Amk Pju [image: Photo: Apa jua teori, apa jua spekulasi, apa jua permainan yg di mainkan oleh MAS, DCA, MENTERI, PANGLIMA TENTERA, IGP dan PM, andai ianya benar bagai dikata (walapun bukti belum sahih ), merekalah sebenarnya hero dalam #MH370 kerna aku yakin dan percaya mereka sudah melakukan yg terbaik untuk menyelamatkan anak kapal dan penumpang pesawat.. hanya tabik hormat yg mampu aku berikan pada mereka... selebihnya berserah pada yang Maha Esa... #AmkUnderground "revolusi anak muda marhaen"] *Apa jua teori, apa jua spekulasi, apa jua permainan yg di mainkan oleh MAS, ... more »

Rahsia Yang Manusia Tidak Tahu

Detik Islam at Detik Islam - 1 hour ago
Banyak perkara yang manusia ketahui tapi tidak tahu rahsianya di sebaliknya. Antara perkara-perkara yang manusia tahu tetapi mereka tidak tahu rahsianya ialah… 1. Di antara cara mendidik manusia menjadi baik ialah dengan usaha menyakitkan nafsunya. 2. Jika seorang muslim mati bersama sakit zahirnya, maka itu adalah penghapusan dosanya atau dia mendapat darjat di dalam Syurga. Sebaliknya kalau dia mati bersama penyakit batinnya, dia akan ke Neraka. 3. Manusia yang berpenyakit lahir (fizikalnya), sakitnya boleh merosakkan anggotanya sahaja tetapi manusia yang berpenyakit batin bole... more »

BN Sarawak Paling Takut Kepada Pemimpin2 Pakatan Rakyat !

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Kecik Amk Pju [image: Photo: Inilah dia pemimpin yg menggunakan ayat EKSTREMIS untu menyekat beberapa pimpinan PR... atau takut dengan bayang2 sendiri.... phuiii #AmkUnderground "revolusi anak muda marhaen"] *Inilah dia pemimpin yg menggunakan ayat EKSTREMIS untuk menyekat beberapa pimpinan PR... atau takut dengan bayang2 sendiri.... phuiii* * #AmkUnderground "revolusi anak muda marhaen" *

MH370 : Inilah wajah isteri Kapten Zaharie yang akan disoalsiasat oleh FBI

Orang ni at Orang ni - 1 hour ago
*-----------------* Polis telah membuat soalsiasat terhadap lebih dari 100 individu dalam penyiasatan kes kehilangan pesawat MAS, MH370 sejak 8 Mac yang lalu. Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammudin Tun Hussein menjelaskan soalsiasat itu turut melibatkan isteri dan keluarga Kapten Zaharie Ahmad Shah dan Co-Pilot Fariq Abdul Hamid. Faizah Khan sewaktu muda Dilaporkan tiada kesangsian yang timbul mengenai pembantu juruterbang. Isteri Zaharie, Faizah Khan dijangka akan disoalsiasat oleh petugas Biro Persekutuan Amerika (FBI). Kehidupan peribadi juruterbang dikatakan komple... more »

Kemalangan Ngeri ..Bikers DUKE 200 Maut Depan JPj Kula Selangor... Al Fatihah

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 2 hours ago
Al fatihah...KTM duke 200 Exsiden kt dpn jpj kuala Selangor 6.30pg td..semoga rohnya dicucuri rahmat.dan Semoga Riders yang lain berhati hati.. Semoga allah melindungi kita dari Kemalangan ..Hati Hati ye..

Apa nak jadi dengan samdol nih....

canang at Cananglahnie - 2 hours ago

Mesej sayu anak kepada krew MH370

PBO™ at pen buruk online ™ - 2 hours ago
KUALA LUMPUR - "Tuhan lebih sayangkan daddy... Tuhan lebih sayangkan mereka," kata Maira Elizabeth Nari, anak perempuan Ketua Pramugara penerbangan MH370 Andrew Nari selepas mengetahui nasib pesawat malang yang hilang sejak 8 Mac itu berakhir di selatan Lautan Hindi. Beliau berkongsi kesedihan menerusi akaun Twitter selepas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak membuat sidang media khas

" Celaka hakim di bumi ! Tunggu hukuman hakim di langit ! ".

canang at Cananglahnie - 2 hours ago
Rakyat Mesir mengangkat sepanduk " Celaka hakim di bumi ! Tunggu hukuman hakim di langit ! ".

TRAGEDI MH370 ... GAMBAR PENUMPANG TERMUDA TERSEBAR DI ALAM MAYA.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*Difahamkan ini adalah merupakan foto penumpang termuda penerbangan MH370, seorang kanak-kanak perempuan, Wang Mohen yang berusia dua tahun.Tiada siapa menduga percutiannya bersama kedua ibu bapa ke Malaysia berakhir dengan tragedi apabila MH370 disahkan terhempas di selatan Lautan Hindi, semalam.Wang Mohen dan bapa, Wang Rui dan ibunya, Jiao Weiwei menaiki pesawat tersebut untuk kembali ke Beijing selepas menghabiskan percutian di Malaysia.Menurut seorang rakan rapat keluarga itu, Xie Yongzhen berkata kepada New York Times, Wang Rui sekeluarga bercuti ke Malaysia untuk ‘me... more »

REMAJA HABISKAN MASA 10 JAM SEHARI UNTUK BERSELFIE, BILA PULA MASA UNTUK AL-QURAN? (GAMBAR)

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 2 hours ago
Apa Itu Selfie? Selfie ialah sejenis gambar potret diri sendiri yang diambil menggunakan kamera digital atau kamera telefon dan biasanya diambil dalam sudut tertentu oleh empunya gambar itu sendiri sebelum ia dimuatnaik ke laman sosial.

Keluarga Di China Mahu Ambil Tindakan Terhadap K'jaan Malaysia, Cop Malaysia "Pembunuh"

greenboc at KELAB GREENBOC - 3 hours ago
Keluarga para penumpang Malaysia Airlines MH370 menuduh Kerajaan Malaysia telah menjadi pembunuh (algojo) bagi orang-orang mereka kasih, lapor kompas.com. Dalam satu dari Jawatankuasa Keluarga China, pihak keluarga menyatakan bahawa Perdana Menteri Malaysia Najib Razak mengeluarkan satu kenyataan tentang nasib pesawat yang hilang tanpa ada bukti langsung. "Sejak 8 Mac, ketika mereka mengumumkan bahwa MH370 kehilangan hubungan sehingga ke hari ini, 18 hari berlalu dan selama itu kerajaan dan pihak keselamatan Malaysia terus-menerus mencuba untuk menunda, menipu keluarga penumpang ... more »

Semuanya adalah spekulasi hingga serpihan MH370 ditemui kata Menteri Pertahanan Australia..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 4 hours ago
Tak tahulah pulak aku kepada siapa Menteri Pertahanan Australia, David Johnston tujukan kenyataannya mengenai MH370 ini.. Katanya kepada pemberita "Until debris is recovered and positively identified as being from Malaysia Airlines flight MH370, any information about the search for the missing plane is speculation. Boleh jadi dia tujukan kenyataannya itu kepada Najib kot... sebab semalam Perdana Menteri Malaysia, Najib Tun Razak telah mengumumkan penerbangan MH370 telah berakhir di selatan Lautan Hindi. Tanpa mendedahkan sebarang bukti fizikal yang kukuh untuk dikaitkan dengan ... more » 

Gambar Yang Di Ambil Tepat Pada Waktunya

Nas Rul at dairishare - 5 hours ago
Have a look such funny interesting pics and have a good mood, by the way do not forget to share with your close friends.

Inilah ulasan dari pemimpin PR yang sangat berilmiah......

cikgu pencen at cikgu pencen - 5 hours ago
PRK Kajang: Undi Melayu kini bersama Pakatan Rakyat Roketkini.com KUALA LUMPUR: Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang berkata keputusan Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang, kelmarin membuktikan Pakatan Rakyat semakin mendapat sokongan orang Melayu dan pada masa sama mengekalkan undi masyarakat Cina. “Ucapan tahniah perlu dikalungkan kepada Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail kerana keputusan cemerlang yang dicapai itu. “Walaupun peratusan keluar mengundi merosot kepada 72.1 peratus, namun beliau mencatat dua keputusan penting –* MCA masih hancur... more »

[EKSKLUSIF] Kisah Selain Dari TRAGEDI MH370 | KISAH NYATA KISAH BENAR

Que Achmad at Que Achmad menulis... - 6 hours ago
*[EKSKLUSIF] Kisah Selain Dari TRAGEDI MH370 | KISAH NYATA KISAH BENAR | *Pada suatu petang, seorang lelaki datang ke kedai gunting rambut untuk memendekkan rambutnya yang agak panjang dan tidak terurus. Seperti biasa, si penggunting rambut menyambut pelanggannya dengan mesra dan mempersilakannya duduk. *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* Sedang si penggunting rambut melakukan kerjanya, mulutnya tidak berhenti bercerita. Macam-macam dibualkan menyentuh isu semasa dan kehidupan harian. Tiba-tiba si penggunting rambut itu bertanya suatu soalan yang agak berat. “Tuhan ni wujud ke?” tany... more »

MH370 : Persoalan untuk PM Najib

alhusseyn at al-Husseyn - 6 hours ago
Ramai yang masih sangsi dan ragu-ragu mengenai kenyataan PM Najib malam tadi berhubung MH370 telah mengakhiri penerbangannya di kawasan terpencil perairan Lautan Hindi. Ini adalah kerana kata mereka, tiada sebarang tanda-tanda penemuan bangkai kapal itu yang dapat disahkan. Entri saya sebelum ini, elok sangat jika korang ulang baca dulu. PM Najib cakap berbelit-belit sekadar memberikan 'bayangan' sahaja.Dia tidak berani berterus terang untuk berkata : “Penerbangan MH370 telah di haijek” Siasatan polis ke rumah Kapten Zaharie dan ko-pilot Fariq serta merta dilakukan selepas sah... more »

Artikel yang makin menambah misteri pada MH370 MH370: Siapa Rugi?

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
Info Terkini Kehilangan Pesawat MAS MH370 [image: Photo: Artikel yang makin menambah misteri pada MH370 MH370: Siapa Rugi? *AMARAN !! Artikel ini akan bertentangan dengan laporan media. Artikel ini juga akan bertentangan dengan banyak teori yang telah tersebar. Artikel ini juga akan membuatkan anda tidak percaya kepada saya kerana mengandungi cerita dan teori yang pelik. Anda berhak membaca artikel ini. Anda juga berhak menelitinya dan mengkajinya. Anda juga berhak untuk tidak mempercayainya. Anda juga berhak untuk berfikir, adakah ia benar atau sebaliknya. Saya tidak bertanggungja... more »

5 Pesanan Syeikh Ahmad Yasin kepada Pemuda & Pemudi

canang at Cananglahnie - 6 hours ago
5 Pesanan Syeikh Ahmad Yasin kepada Pemuda & Pemudi 1) Wahai anak-anakku, telah tiba saatnya kalian kembali kepada ALLAH swt dengan meninggalkan pelbagai keseronokan dan kealpaan kehidupan dan menyingkirkannya jauh daripada kehidupan kalian. Telah tiba saatnya kalian bangun dan melakukan solat subuh secara berjemaah. Sudah sampai saatnya untuk kalian menghiasi diri dengan akhlak yang mulia, mengamalkan kandungan al-Quran serta mencontohi kehidupan Nabi Muhammad saw. 2) Aku menyeru kalian wahai anak-anakku untuk solat tepat pada waktunya. Lebih dari itu, aku mengajak kalian wahai an... more »

Setiausaha Agung KEADILAN disekat masuk Sarawak

ReJaM© at MiLo SuaM - 6 hours ago
KEADILAN pagi ini dikejutkan dengan berita bahawa Datuk Saifuddin Nasution, Setiausaha Agung KEADILAN telah disekat dari memasuki negeri Sarawak. Beliau telah tiba di Sibu dengan penerbangan MH2712 pada jam 11 pagi tadi untuk membantu calon KEADILAN dalam kempen PRK Balingian. Namun sejurus tiba di Sibu pagi ini, beliau telah dimaklumkan pegawai yang bertugas bahawa satu arahan telah dikeluarkan

MH370: Air mata CEO MAS ?

PBO™ at pen buruk online ™ - 6 hours ago
CEO MAS, Ahmad Jauhari Yahya tidak dapat menahan perasaan apabila dipeluk oleh Timbalan Menteri Pendidikan, P. Kamalanathan sambil diperhatian Datuk Seri Shahidan Kassim sebaik sidang akhbar berakhir di PWTC. TRAGEDI kehilangan pesawat MH370 pastinya dugaan paling besar buat Ketua Pegawai Eksekutif MAS, Ahmad Jauhari Yahya. Di dalam pesawat itu ada 12 anak buahnya, manakala 227 lagi adalah

MH 390 : Waris Mangsa Mengamok di China Mereka Mahu Berarak ke Kedutaan Malaysia.di Beijing

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 6 hours ago
Waris di China mahu berarak ke kedutaan Msia Sekumpulan waris kepada penumpang pesawat penerbangan MH370 yang tidak berpuas hati dengan tindakan Malaysia Airlines dan kerajaan Malaysia mengancam untuk berarak ke Kedutaan Malaysia di Beijing.Laporan Reuters mengenai suasana di ruang hotel yang menempatkan waris penumpang tersebut menyebut, seorang daripada anggota keluarga berkenaan

Kami Sokong Tokguru

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 hours ago
Kami Sokong Tokguru ------------------------------ - Tragedi MH370,Peringatan Dari Allah,Dr Ridhuan Tee - Pahlawan Neraka - Lagi Kes Teknikal Pesawat Mas,Generator Tidak Berfungsi La Pulak.. Tragedi MH370,Peringatan Dari Allah,Dr Ridhuan Tee Posted: 24 Mar 2014 06:42 PM PDT Pensyarah kontroversi Dr Ridhuan Tee Abdullah (gambar) menggariskan tujuh langkah yang boleh diambil iktibar selepas kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 dengan 239 penumpang dan anak kapal pada 8 Mac lalu. Pendakwah bebas itu berkata antara perkara yang perlu diberi perhatian adala... more »

Tempat Penginapan Paling Sempoi Tapi Menarik

Nas Rul at dairishare - 7 hours ago
Hotel Kolarbyn Eco yang terletak di Sweden Berlagen Forest menawarkan keseronokan yang berbeza kepada para pengunjungnya. Tempat penginapan ini menawarkan kemudahan berupa tempat tidur yang selesa dan air panas, pengunjung tempat ini diberi tempat tinggal di pondok-pondok kayu yang bersalut dengan rumput dan dedaunan kering. Setiap pondok seediakan dua katil dengan kulit kambing sebagai alas dan perapian di dalam bilik. Sementara kemudahan lain yang diberikan hanyalah lilin, pemetik api, dan kayu bakar.

MH370: Anak Perempuan Ketua Pramugara Luah Rasa Sedih Di Twitter

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
Info Terkini Kehilangan Pesawat MAS MH370 [image: Photo: MH370: Anak Perempuan Ketua Pramugara Luah Rasa Sedih Di Twitter Maira Elizabeth Nari, anak perempuan kepada Andrew Nari, Ketua Pramugara bagi pesawat MH370 yang hilang, meluahkan kesedihannya di Twitter selepas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan bahawa penerbangan yang menggunakan pesawat Boeing 777 itu berakhir di selatan Lautan Hindi. Maira, yang menulis di twitter @Gorxous_ berkata: "Saya tidak tahu apa yang hendak dikatakan mengenainya. Tuhan lebih sayangkan ayah, Tuhan lebih sayangkan mereka". Akaun... more »

اِنّا لِلّهِ وَاِنّا اِلَيْهِ رَجِعُوْن 

Salam takziah kepada SEMUA yang kehilangan Keluarga ‪‎Doa Untuk MH370‬

Al-Fatihah


سموكا روحث دجوجوري رحمة

Blogger Home. 

s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: