Rabu, 26 Mac 2014

4111. Pengumpulan berita.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 

MH370:Petunjuk baru, Lebih 100 objek dicerap

atsixty at ZAKRI ALI - 10 minutes ago
*Pasukan penyiasat Malaysia mengumumkan imej satelit baru menunjukkan lebih 100 objek di dikesan di permukaan selatan Lautan Hindi dalam kawasan operasi pencarian.Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata, objek berkenaan – ada diantaranya sebesar 23 meter panjang berwarna cerah – kini sedang diteliti.Bagaimanapun, buat masa ini belum dapat dipastikan sama ada ia benar-benar berpunca daripada pesawat Malaysia Airlines yang hilang itu, katanya.“Namun, kita berharap petunjuk baru ini akan membantu operasi pencarian,” katanya dalam sidang m... more »

Tuduhan Biadab, Najib Dan Kerajaan Wajib Minta Maaf Kepada Keluarga Zaharie

greenboc at KELAB GREENBOC - 32 minutes ago
Parti DAP mendesak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan kerajaan memohon maaf terhadap *tindakan keterlaluan menyalahkan juruterbang, Kapten Zaharie Ahmad Shah berhubung insiden pesawat MH370.* Ahli Parlimen DAP Raub, Datuk Mohd Ariff Sabri Abdul Aziz berkata, untuk memulihkan maruah dan menghormati dedikasi tinggi mereka, Najib tidak boleh mendiamkan diri terhadap pelbagai serangan negatif yang dibuat sepanjang kehilangan pesawat itu, sejak 8 Mac lalu. *“Setiap inci kehidupan Kapten Zaharie kini disiasat. Polis juga mengambil simulator beliau, membuka dan meletaknya di Buk... more »

GEMPAR & MENAKUTKAN!!! Enjin Pesawat Malindo Air Terbakar Di Ketinggian 7,000 Kaki Selepas Berlepas.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 40 minutes ago
*Gambar yang diambil seorang penumpang Malindo Air menunjukkan salah satu enjin pesawat terbakar dalam satu insiden pada Rabu.* *KUALA TERENGGANU:* Seorang penumpang pesawat Malindo Air yang sebuah enjinnya terbakar ketika dalam penerbangan dari Subang ke sini Rabu, berkata beliau terdengar bunyi letupan sebelum melihat api di bahagian itu. "Saya hanya mampu berdoa agar tiada perkara buruk menimpa kami," kata Mohd Fazi Subri, pemain tengah pasukan bola sepak Terengganu, iaitu antara 53 penumpang penerbangan itu. Beliau yang ditemui pemberita sejurus tiba di Lapangan Terbang Sultan ... more »

RAJA BOMOH SEDUNIA BUAT HAL LAGI UNTUK BERI MALU NEGARA KEPADA SELURUH DUNIA .... KALI INI BUAT RITUAL SERU MAYAT UNTUK TIMBUL.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 40 minutes ago
*Walaupun dikecam hebat, dan di kritik kerana mengamalkan syirik, khurafat dan tahyul oleh sebilangan besar masyarakat dunia namun individu yang menggelar dirinya Raja Bomoh Sedunia Nujum VIP , Ibrahim Mat Zin tetap meneruskan ‘ritual’ dengan caranya yang tersendiri kononnya bagi membantu usaha mencari pesawat MH370 yang hilang secara misteri.Terbaru Ibrahim bersama para pengikutnya melakukan satu upacara ‘khas’ bagi menyeru mayat para penumpang yang dipercayai hilang di Lautan Hindi agar timbul bagi memudahkan usaha mencari yang dijalankan oleh pihak keraja... more »

Jom Intai Rumah Bill Gates Orang Terkaya Di Dunia

Nas Rul at dairishare - 40 minutes ago
Salah sebuah rumah mewah Bill Gates antara yang terkaya di dunia. Rumah ini mempunyai 24 bilik mandi, hanya empat untuk ahli keluarga, dan selebihnya untuk tetamu. Di bahagian halaman terdapat beberapa tempat parking kereta, direka untuk 23 kereta. Salah satu tempat simpan kereta boleh bertukar menjadi gelanggang bola keranjang dengan hanya satu klik. Rumah ini dilengkapi sistem keselamatan yang luar biasa. Hampir keseluruhan rumah adalah di bawah pengawasan kamera tersembunyi di dinding, siling, kayu dan batu. Sensor di lantai membolehkan anda untuk mengesan seseorang untuk tempoh... more »

MH370: Memang ini rahsia paling besar yang bakal meletup!!

PBO™ at pen buruk online ™ - 58 minutes ago
MH370: TERDAPAT 5 EJEN AMERIKA DAN ISRAEL MATIKAN TRANSPONDER PESAWAT MH370? Amerika telah keluar daripada Afghanistan, salah satu sistem kawal dan perintah (command and control system - CNC) mereka (yang digunakan untuk mengawal Drone tanpa pemandu) telah dirampas oleh Taliban ketika konvoi pengangkutan Amerika sedang bergerak ke bawah dari salah satu pangkalan di atas bukit. Taliban menyerang

Kassim Ahmad DITAHAN Hina Pihak Berkuasa Agama

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 26 minutes ago
[BH] KULIM: Cendiakawan kontroversi 'anti hadis', Dr Kassim Ahmad ditahan Penguat kuasa Pejabat Agama Daerah Kulim kira-kira jam 2.30 petang tadi di kediamannya di Kelab Golf Kulim, Kedah. Penahanan itu dibuat selepas Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) mengeluarkan waran tangkap terhadapnya atas pertuduhan mengikut Seksyen 9 Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah Persekutuan) 1997 iaitu menghina atau mengingkari pihak berkuasa agama. - 26/3/14

682 Lagi Berdepan Hukuman Keras di Mesir

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 26 minutes ago
[MK] Pemimpin Ikhwanul Muslimin yang diharamkan serta 682 lagi dibicarakan pada Selasa atas pelbagai tuduhan, termasuk membunuh. Ia berlangsung sehari selepas lebih 500 lagi penyokong bekas presiden Mohamed Mursi dihukum mati, lapor Reuters. Perbicaraan dan hukuman mati beramai-ramai itu – terbesar dalam sejarah moden Mesir – menandakan tindakan keras terhadap Ikhwan menjelang pilihan raya presiden yang dijangkakan dimenangi pemimpin tentera Abdel Fattah al-Sisi. Pemimpin kanan Ikhwan, Mohamed Badie, 70, dibicarakan di mahkamah yang sama tempat 529 individu dijatuhkan hukuman mat... more »

PANAS ! Russia dakwa MH370 dirampas Tentera Laut Amerika ?

atsixty at ZAKRI ALI - 28 minutes ago
Muhammad Hakimi [image: Photo: Russia dakwa MH370 dirampas Tentera Laut Amerika Satu laporan yang diedarkan di Kremlin yang disediakan oleh Main Intelligence Directorate of the General Staff of the Armed Forces (GRU) menyatakan bahawa ibu pejabat Aerospace Defence Forces (VKO) "hairan" tentang situasi di mana Tentera Laut Amerika Syarikat (US Navy) "menangkap dan kemudian mengalihkan" sebuah kapal terbang komersial milik Malaysia Airlines (MAS) ke satu kem rahsia dipercayai terletak di Atol Diego Garcia dalam kawasan Lautan Hindi. Menurut laporan ini,pesawat MH370 (juga dikenali de... more »

Terkini!!! Kassim Ahmad Ditahan JAWI

canang at Cananglahnie - 37 minutes ago
Kassim Ahmad Ditahan JAWI - Cendiakawan kontroversi 'anti hadis', Dr Kassim Ahmad ditahan Penguatkuasa Pejabat Agama Daerah Kulim kira-kira jam 2.30 petang tadi... di kediamannya di Kelab Golf Kulim, Kedah. Penahanan itu dibuat selepas Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) mengeluarkan waran tangkap terhadapnya atas pertuduhan mengikut Seksyen 9 Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah Persekutuan) 1997 iaitu menghina atau mengingkari pihak berkuasa agama.sumber

ADUN KOTA ANGGERIK SELAKU TIMBALAN PENGARAH PILIHANRAYA PRK KAJANG TAMAN DELIMA BONGKAR RAHSIA MENGAPA PENDUDUK TAMAN DELIMA TEGAR UMNO BERHIJRAH MENYOKONG KEADILAN

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 56 minutes ago
*Taman Delima, Kajang adalah sebuah taman perumahan kos sederhana didiami oleh majoriti penduduk-penduduk berbangsa Melayu.* *Taman Delima ini juga di kelilingi oleh kampung-kampong tradisional iaitu Kampung Batu 13, Kampung Batu 14 dan Kampung Sungai Balak. * *Selama ini kawasan pusat mengundi Taman Delima telah dikuasai oleh UMNO/BN... terkenal sebagai antara kubu terkuat UMNO/BN di DUN N25 Kajang.* *Dalam PRK DUN25 Kajang baru-baru ini, pengundi telah pun melakukan perubahan angin berhijrah dengan memberi sokongan kepada calon dari Parti KEADILAN/PR iaitu Datuk Seri Dr Wan Az... more »

umno/bn hanya kekal berkuasa apabila rakyat diperbodoh, ditakutkan serta di ugut apabila menjelang pilihanraya

atsixty at ZAKRI ALI - 57 minutes ago
Jasin Hebat [image: Photo: umno/bn hanya kekal berkuasa apabila rakyat diperbodoh, ditakutkan serta di ugut apabila menjelang pilihanraya #ayuh bangkit supaya tidak selama lamanya di tipu# ']

[TERKINI] TRAGEDI MH370 | SEMUA PIHAK WAJAR TERIMA PENGAKHIRAN

Que Achmad at Que Achmad menulis... - 1 hour ago
*[TERKINI] TRAGEDI MH370 | SEMUA PIHAK WAJAR TERIMA PENGAKHIRAN | *Kerajaan Malaysia telah mengambil langkah yang begitu berhati-hati dalam menangani kehilangan MH370. Sebarang kenyataan yang dibuat hanyalah berdasarkan laporan penyiasat dan pihak SAR. *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* Sepanjang dua minggu kehilangan pesawat ini, hampir setiap kali kita dikhabarkan berita yang tidak dapat disahkan di samping tekaan-tekaan atau harapan semata-mata. Dua perkara yang dapat disahkan, telah diumumkan sendiri oleh Perdana Menteri iaitu pertamanya mengenai perubahan haluan pesawat secara ... more »

TUDM jelaskan kenapa MH370 tidak dipintas..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 hour ago
Setelah hampir 20 hari Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) dikritik hebat terutamanya oleh media asing berikutan kehilangan pesawat Boeing 777-200 milik Malaysia Airlines (MAS)dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing... Akhirnya mereka tampil memberikan jawapan.. Media-media luar negara seperti The New York Times, BBC dan CNN mempersoalkan mengapa TUDM tidak berbuat apa-apa ketika radar pertahanan udaranya mengesan sebuah pesawat tidak dikenali membuat "Air Turn Back" dari laluan asal di Laut China Selatan menuju ke perairan Laut Andaman. "Di mana TUDM ketika semua ini ber... more »

EDISI ADUAN RAKYAT ... KAKITANGAN EXCO KERAJAAN NEGERI SELANGOR TIDAK MESRA RAKYAT BERLAGAK LEBIH SUDU DARI KUAH!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*Sudah mula berbunyi betapa ada kakitangan yang berkhidmat untuk Exco Kerajaan Negeri Selangor tidak mesra rakyat, terlalu berprotokol, mahal dengan senyuman dan berlagak lebih sudu dari kuah."Dulu semasa berurusan dengan kakitangan pejabat Exco Negeri Selangor penggal pertama dulu cukup mudah tanpa banyak kerenah ... tidak perlu temu janji .. boleh redah tanpa ada masalah pun ... kalau ada tetamu di pejabat dalam YB kita hanya perlu tunggu saja ... kini sudah berlainan sama sekali bila saya nak berurus dengan exco ... macam-macam soalan ditanya .. ada buat temu j... more »

Inilah Alasan Mengapa Lelaki Lebih Cepat Mati Berbandinng Perempuan 2

Nas Rul at dairishare - 1 hour ago
Inilah Alasan Mengapa Lelaki Lebih Cepat Mati Berbandinng Perempuan

Russia “Puzzled” Over Malaysia Airlines “Capture” By US Navy By: Sorcha Faal, and as reported to her Western Subscribers

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*A new report circulating in the Kremlin today prepared by the Main Intelligence Directorate of the General Staff of the Armed Forces (GRU) states that Aerospace Defence Forces (VKO) experts remain “puzzled” as to why the United States Navy “captured and then diverted” a Malaysia Airlines civilian aircraft from its intended flight-path to their vast and highly-secretive Indian Ocean base located on the Diego Garciaatoll.* *According to this report, Malaysia Airlines Flight 370 (also marketed as China Southern Airlines flight 748 through a codeshare) was a scheduled passe... more »

MH 370 : Tok Najib Di Lihat Hanya Bertindak Sebagai Penyampai Berita ? Kiki.

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 1 hour ago
TRAGEDI MH370 ... NAJIB KINI DILIHAT BERTINDAK LEBIH KEPADA SEBAGAI PEMBACA BERITA DARI PERDANA MENTERI MALAYSIA???? Dengan hanya penampilan sebanyak dua kali yang beliau klasifikasikan sebagai sidang media tetapi tiada sebarang soal jawab dibenarkan, maka ianya memberi dan membina suatu persepsi betapa Najib Razak selaku Perdana Menteri Malaysia tidak mempunyai keupayaan,

RADAR MALAYSIA SEPATUTNYA MAMPU KESAN MH370 - ANWAR

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Roslin Ahmad * MENTERI PERTAHANAN PERLU LETAK JAWATAN.* [image: Roslin Ahmad's photo.]

MH370 : Aiiiii... Menteri Ni Pun Nak Mengulas Gak !

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
*Apa yang lu MEREPET macam orang MABUK San Maguel Anak Tun Mahathir KUTTY Penyokong Kuat Kassim Ahmad Anti Hadis ni Hasan Malek, apa ada KENA MENGENA antara MENGHULURKAN BANTUAN dengan MENGHORMATI. * *Ini soal BANTUAN KEMANUSIAAN la beb tak ada Kena Mengena dengan HORMAT kepada Negara Malaysia yang DIPIMPIN oleh BANGSA UMNO.* *Apa lu ingat Negara Luar tu macam Pemimpin Umno And The Gang yang membuat kerja PILIH BULU dan MENCARI NAMA, semua Perkara hendak dijadikan MODAL Mencari Nama walaupun JELAS ianya BERTENTANGAN antara satu Perbuatan dengan satu Perbuatan yang lain. * *Ya lah... more »

Panas - Artis Terkenal Jual Anak Melalui Facebook

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
*Pelakon drama Sharisa Haris Chong meminta bekas pembantu jurusolek dan penjaga pakaian sebuah syarikat produksi yang telah menyalahgunakan gambar dan maklumat peribadinya melalui laman sosial Facebook palsu agar berhenti daripada menjalankan kegiatan bagi tujuan menipu pengikut laman sosial itu.Sharisa, 25, berkata, kegiatan jual beli dalam talian yang dilakukan oleh wanita itu bukan sahaja membabitkan penjualan barangan tertentu malah dia turut menawarkan perkhidmatan menjual bayi."Pada mulanya saya anggap ia perkara biasa apabila ada individu membu... more »

Juruterbang AirAsia X Digantung Tugas Kerana Komen Fasal MH370

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 4 hours ago
[MK] Syarikat penerbangan AirAsia bertindak menggantung tugas seorang juruterbangnya ekoran kritikannya di laman sosial berhubung operasi mencari pesawat penerbangan MH370 Malaysia Airlines. Ketua pegawai eksekutif kumpulan AirAsia Tan Sri Tony Fernandes dalam satu kenyataan menyebut, tindakan itu bagi menyiasat sama ada juruterbang yang bertugas di anak syarikatnya, AirAsia X itu melanggar polis syarikat. "Pegawai kanan AirAsia X telah digantung tugas sementara menunggu siasatan berkenaan pelanggaran polisi syarikat dalam tulisan Facebook," katanya dalam satu tulisan di Twitter. ... more »

Butiran Pasir Pantai Di Jepun Berbentuk Bintang

Nas Rul at dairishare - 4 hours ago
Hoshizuna no Hama adalah sebuah pantai kecil yang terletak di hujung utara dari Pulau Iriomote di Wilayah Okinawa, di Jepun. Hoshizuna no Hama yang bermaksud "pantai pasir bintang". Nama itu diambil kerana butiran pasir di pantai ini berbentuk seperti bintang kecil. Butiran pasir yang berbentuk bintang itu sebenarnya bukanlah pasir, ianya merupakan exoskeleton (kerangka luaran :sepeti kulit siput) dari organisma kecil bersel satu yang berukuran hanya kira-kira satu milimeter. Organisma itu juga disebut Baclogypsina sphaerulata yang biasa hidup di antara rumput laut. Baclogypsina ... more »

Wajah-Wajah Punchable Melayu Untuk 26 Mac 2014

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 5 hours ago
Aku tak tau lah kenapa, bila budak2 yang buat perangai camni, muka diorang memang muka mintak penumbuk. Especially yang lelaki.

Akhbar China desak Putrajaya jangan sembunyi maklumat MH370

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
[image: china mh370] *Berita terkini MH370 Beijing: Keluarga penumpang MH370 warga China mendesak supaya bukti kukuh dikemukakan dan Malaysia tidak merahsiakan sebarang maklumat daripada umum. * *Gambar Malaysian Insider* *Ketika China menerima berita mengenai 154 warganya dipercayai maut apabila pesawat Malaysia Airlines MH370 terhempas di selatan Lautan Hindi, Putrajaya didesak supaya tidak menyembunyikan maklumat yang boleh memberikan jawapan kepada beberapa persoalan utama yang menyelubungi misteri kehilangan pesawat itu sejak lebih dua minggu lalu.* *Lidah pengarah China Gl... more »

Enjin pesawat Malindo Air terbakar di udara..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 5 hours ago
Sebuah pesawat Malindo Air dalam perjalanan dari Subang ke Kuala Terengganu terpaksa berpatah balik sejurus selepas berlepas kerana kebakaran enjin dalam kejadian pagi ini. penumpang penerbangan, termasuk pasukan bolasepak Liga Super Terengganu bagaimanapun tidak mengalami sebarang kecederaan dalam penerbangan jam 7.30 pagi itu. Malindo Air dalam satu kenyataan menyebut kejadian itu berlaku ketika pesawat dengan nombor penerbangan OD1804 itu mendaki pada ketinggian 7,000 kaki. "Sistem pengesan kebakaran diaktifkan dan krew operasi serta-merta melaksanakan semakan kecemasan seper... more »

DAP: Hukuman Mati 529 Penyokong Morsi Kejam, Mengarut

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 5 hours ago
[Selangorku] SHAH ALAM, 26 MAC: DAP menentang dan mengutuk keras tindakan tidak berperikemanusiaan mahkamah Mesir yang menjatuhkan hukuman mati terhadap lebih 500 penyokong bekas Presiden, Dr Mohamed Morsi. Strategis Pilihan Raya DAP, Dr Ong Kian Ming, berkata hukuman mati beramai-ramai terbesar dalam sejarah itu bukan sahaja kejam tetapi mengarut. Katanya, hukuman berkenaan dijatuhkan dalam keadaan tergesa-gesa dalam sesi perbicaraan yang sangat pincang. “Adalah sangat merepek apabila hukuman dengan magnitud sebegini boleh dijatuhkan hanya selepas perbicaraan beramai-ramai selama... more »

Membenar Masuk Ke Kokpit, Bukan Berlaku di MAS sahaja!

Assistant at Tempayan Retak - 5 hours ago
Membenarkan penumpang masuk ke kokpit adalah perkara yang dilarang. Ketua Pegawai Eksekutif MAS, Ahmad Jauhari Yahya berkata, MAS tidak berkompromi dengan isu keselamatan dan melarang keras setiap juruterbang membawa masuk penumpang ke dalam kokpit apatah lagi untuk bergambar. Sebelum ini akhbar luar negara telah memainkan isu pembantu juruterbang yang dikatakan pernah membenarkan penumpang masuk ke kokpit. Akhbar Daily Telegraph pernah mengeluarkan tajuk "Playboy Pilot". Tapi melalui pencarian yang dibuat saya menemui banyak kes membenarkan penumpang masuk ke kokpit. Model da... more »

Penerbangan MAS ada potensi gulung karpet.....

alhusseyn at al-Husseyn - 5 hours ago
Syarikat penerbangan MAS telah mengalami kerugian dan hanya kerugian sahaja sejak sekian tahun ini. Pada tahun 2012, MAS menanggung kerugian sebanyak RM433 Juta sahaja berbanding kerugian sebanyak RM 2.52 billion pada tahun 2011. Namun pada tahun 2013, MAS terpaksa menanggung kerugian sehingga hampir TIGA kali ganda jumlah kerugian yang dialami pada 2012. RM 1.174 billion merupakan satu jumlah kerugian yang agak besar. Kerugian MAS pada 2013 telah diumumkan sendiri oleh Ahmad Jauhari Yahya di sini Kini, Malaysia Airlines telah menawarkan $5,000 pampasan kepada waris mangsa... more »

Keluarga penumpang MH370 tuduh PM kita bohong

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
[image: Keluarga penumpang MH370 tuduh Najib Razak bohong] *Malaysia Airlines hilang. ©Reuters * *Satu hal yang masih menjadi pertanyaan atas pengumuman Perdana Menteri Malaysia Najib Razak yang menyebutkan pesawat Malaysia Airlines MH370 jatuh di Samudera Hindi adalah barang bukti.Ratusan keluarga penumpang pesawat MH370 di Ibu Kota Beijing, China, tunjuk perasaan di depan kedutaan Malaysia hari ini, seperti dilansir stesyen televisyen CNN, Selasa (25/3). Mereka marah dan kecewa kepada pemerintah Malaysia."Kita harus menduga semua penumpang MH370 di pesawat itu tidak ... more »

Fox News Sindir Umat Islam Malaysia Isu #MH370.

Soz Cyili at Ameno World - 7 hours ago
Sindiran neh macam ejekan juga. Mereka mempertikaikan kredibliti seseorang bersandarkan kepada anutan ataupun kepercayaan agama. Aku tak kisah sangat mereka nak kritik bab kecelaruan maklumat yang wujud. Tetapi aku tak faham bagaimana agama seseorang boleh menjadi penentu samada dia jahat ataupun baik? Betul ataupun salah? Pengganas ataupun tidak? Lihat videntueo ; (function(d, s, id) { var

PESAWAT MALINDO AIR PATAH BALIK KERANA ENJIN TERBAKAR.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 7 hours ago
*Sebuah pesawat Malindo Air dalam perjalanan dari Subang ke Kuala Terengganu terpaksa berpatah balik sejurus selepas berlepas kerana kebakaran enjin dalam kejadian pagi ini.Kesemua penumpang penerbangan, termasuk pasukan bolasepak Liga Super Terengganu bagaimanapun tidak mengalami sebarang kecederaan dalam penerbangan jam 7.30 pagi itu.Malindo Air dalam satu kenyataan menyebut kejadian itu berlaku ketika pesawat dengan nombor penerbangan OD1804 itu mendaki pada ketinggian 7,000 kaki."Sistem pengesan kebakaran diaktifkan dan krew operasi serta-merta m... more »

Demokrasi Terus Hancur, Pimpinan PR Dihalang Masuk Sarawak Untuk Berkempen

atsixty at ZAKRI ALI - 8 hours ago
*Kenyataan Media * *26 Mac* *Demokrasi Terus Hancur, Pimpinan PR Dihalang Masuk Sarawak Untuk Berkempen* * Solidariti Anak Muda Malaysia Sarawak (SAMM Sarawak) mengecam keras ke atas penafian pimpinan PR yang dihalang untuk memasuki salah satu negeri di dalam Persekutuan Malaysia. * *Hak sebagai anak watan telah dinafikan dengan angkuh oleh seorang ketua menteri yang memerintah di atas mandat yang diberikan oleh rakyat demi kelangsungan politik yang sempit.* *Setelah kita merdeka dan bersama dalam satu gagasan persekutuan, undang-undang dracornia masih dikekalkan oleh rejim pemer... more »

Jom Lihat Gambaran Pembedahan Rahang Untuk Cantik Di Korea Selatan

Nas Rul at dairishare - 8 hours ago
Anda pasti tahu bahawa Korea Selatan adalah salah satu negara dengan penduduk yang banyak melakukan pembedahan plastik. Dalam 3 tahun terakhir, trend wajah cantik yang disukai di negara tersebut adalah wajah kecil dengan rahang kecil dan dagu kecil. Hasilnya memang bagus, namun prosesnya cukup mengerikan. Mata lebar dan hidung mancung adalah trend wajah cantik yang sudah lama ada. Wanita Korea Selatan masa kini baru dikatakan cantik jika wajahnya kecil, dengan dagu dan rahang kecil. Majoriti wajah wanita Korea Selatan adalah persegi, dengan rahang kotak. Maka pembedahan plastik pem... more »

Gurauan terakhir Kapten Zaharie kini menjadi nyata..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 8 hours ago
Juruterbang pesawat MH370, Kapten Zaharie Ahmad Shah pernah bergurau kepada kenalan rapatnya bahawa rakannya itu tidak akan menjumpai pusaranya menjadi petanda yang beliau akan pergi buat selama-lamanya. Bernama melaporkan, Mohaza Mohaza, kenalan rapat kepada Zaharie berkata, dia tidak menyangka bahawa gurauan juruterbang itu pada Aidilfitri lalu di Tanah Perkuburan Jalan Perak, Pulau Pinang merupakan satu kiasan untuk pergi meninggalkan semua. “Zaharie memberitahu saya (secara gurauan) yang saya tidak akan jumpa kubur atau pusaranya. Inilah rupa maksudnya. Baru saya mengerti. Pus... more »

MH370 ... SYARIKAT PENERBANGAN MALAYSIA AIRLINES ( MAS ) BAKAL BERDEPAN DENGAN KES SAMAN DI MAHKAMAH AMERIKA SYARIKAT.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 8 hours ago
*Syarikat penerbangan Malaysia Airlines dan pengeluar pesawat Boeing 777 yang digunakan untuk penerbangan MH370 kini berdepan dengan tindakan mahkamah.Laporan Reuters menyebut, bapa kepada salah seorang penumpang penerbangan tersebut memfailkan petisyen untuk mendapatkan bahan bukti dalam kes kemalangan tersebut.Firma Ribbeck Law dari Chicago, Amerika Syarikat dalam satu kenyataan menyebut, petisyen untuk memperoleh bukti berkenaan difailkan ke atas Boeing Co dan Malaysia Airlines yang mengendali penerbangan itu.Firma itu mewakili Januari Siregar, bapa kepada Fir... more »

MH370: ISLAM BAGI TEMPOH 4 TAHUN SEBELUM SABIT KEMATIAN.

atsixty at ZAKRI ALI - 9 hours ago
Mohd Noor's photo. [image: Photo: MH370: ISLAM BAGI TEMPOH 4 TAHUN SEBELUM SABIT KEMATIAN. Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata, selagi tidak ditemui jasad atau bukti mensabitkan kematiannya secara fizikal, maka tempoh empat tahun perlu diambil kira. "Dari segi Islam, pernah disabitkan kematian setelah berlalu selama empat tahun. "Selagi tak jumpa, selagi tak sampai empat tahun, itu terpulang kepada kerajaan untuk memutuskan hal itu," kata beliau pada sidang media pimpinan Pakatan Rakyat di parlimen hari ini. Apun sebelum itu ikhtiar perlu dibuat sehinggalah... more »

TRAGEDI MH370 ... NAJIB KINI DILIHAT BERTINDAK LEBIH KEPADA SEBAGAI PEMBACA BERITA DARI PERDANA MENTERI MALAYSIA????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 9 hours ago
*Dengan hanya penampilan sebanyak dua kali yang beliau klasifikasikan sebagai sidang media tetapi tiada sebarang soal jawab dibenarkan, maka ianya memberi dan membina suatu persepsi betapa Najib Razak selaku Perdana Menteri Malaysia tidak mempunyai keupayaan, kemampuan, pengetahuan dan keberanian berdepan dengan media bebas.Sudah sekian lama berasa amat selesa dan seronok hanya jika berdepan dengan media milik dan kawalan UMNO/BN.Mungkin* * PM perlu mengubah pekerjaannya kepada pembaca berita .. itulah keluhan dan pandangan rakyat kini. Ketiadaan Perdana Menteri Najib... more »

[PANAS] Selepas MAS, Pesawat Malindo Terpaksa Berpatah Balik Kerana Kebakaran Enjin

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 9 hours ago
[MK] Sebuah pesawat Malindo Air dalam perjalanan dari Subang ke Kuala Terengganu terpaksa berpatah balik sejurus selepas berlepas kerana kebakaran enjin dalam kejadian pagi ini. Kesemua penumpang penerbangan, termasuk pasukan bolasepak Liga Super Terengganu bagaimanapun tidak mengalami sebarang kecederaan dalam penerbangan jam 7.30 pagi itu. Malindo Air dalam satu kenyataan menyebut kejadian itu berlaku ketika pesawat itu mendaki pada ketinggian 7,000 kaki. "Sistem pengesan kebakaran diaktifkan dan krew operasi serta-merta melaksanakan semakan kecemasan seperti prosedur operasi s... more »

Masyarakat Barat Berteori #MH370 Berada Di Diego Garcia.

Soz Cyili at Ameno World - 9 hours ago
Bukan orang Malaysia ye. Tapi orang luar. Mungkin korang boleh cop dorang ialah golongan2 pembangkang ataupun pemikir2 dari haluan kiri. Bersungguh2 depa mahu membuktikan bahawa teori mereka ialah USA telah 'mengambil MH370' disebabkan salah satu barangan yang berada dalam kargo penerbangan itu penting kepada USA. Ada juga yang menyebut ini adalah disebabkan oleh Rotschild. Korang boleh

VIDEO - ANDA SEMUA ORG YG BIJAK,FAHAMI MESEJ PENDEK DLM KLIP INI.

atsixty at ZAKRI ALI - 9 hours ago
化葵剩 Post by 化葵剩.

Anak Dara Umur 62 Tahun Bertemu Jodoh Akhirnya

Mohd Khalil at USTAZ MOHD KHALIL (Kadi Kluang), Blog Peribadi Saya - 9 hours ago
Orang kita selalu sebut yang jodoh itu ditangan Tuhan. Kita hanya merancang tetapi Allah yang menentukan. Allah yang tentukan siapa dan bila jodoh kita akan sampai. Seorang anak dara atau gadis berusia 62 tahun bakal mendirikan rumahtangga dengan seorang lelaki duda 60-an. Bakal suaminya sudah beberapa tahun kematian isteri, sudah ada 6 orang anak dan ramai cucu sehingga lupa nak kira. Maknanya, nikah saja nanti sudah ada anak dan cucu segera. 

LAPORAN TRIBUNAL RAKYAT ... BN MENANG PRU 13 KERANA DOKONGAN UNDI AWAL.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 9 hours ago
*SUBANG 26 MAC : BN akan kalah jika tiada undi awal, kata Yash Phal Ghai dalam Pembentangan LaporanTribunal Rakyat berhubung Pilihanraya Umum (PRU) ke 13 lalu di Subang, semalam.* *Pengerusi Tribunal Rakyat itu memetik laporan Merdeka Centre, BN akan kalah dalam Pilihanraya Umum ke 13 sekiranya tiada undi awal.* *Jelasnya lagi, kemenangan BN dalam PRU lalu yang dipengaruhi undi awal memberi implikasi besar kerana majoriti rakyat tidak mengiktiraf kemenangan tersebut.* *“Seseorang calon yang tidak menang dapat membuktikan tentang kehilangan 1605 undi di kawasannya, sedangkan lawa... more »

PILUNYA!! Gurauan Pilot #MH370 Kepada Rakan Baiknya Di Tanah Perkuburan.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 9 hours ago
Juruterbang pesawat MH370, Kapten Zaharie Ahmad Shah pernah bergurau kepada kenalan rapatnya bahawa rakannya itu tidak akan menjumpai pusaranya menjadi petanda yang beliau akan pergi buat selama-lamanya. Bernama melaporkan, Mohaza Mohaza, kenalan rapat kepada Zaharie berkata, dia tidak menyangka bahawa gurauan juruterbang itu pada Aidilfitri lalu di Tanah Perkuburan Jalan Perak, Pulau Pinang merupakan satu kiasan untuk pergi meninggalkan semua. “Zaharie memberitahu saya (secara gurauan) yang saya tidak akan jumpa kubur atau pusaranya. Inilah rupa maksudnya. Baru saya mengerti. Pusa... more »

Bagaimana PM Najib boleh begitu pasti sisa rumput kering itu telah ditemui?

alhusseyn at al-Husseyn - 9 hours ago
Ekoran pengumuman PM Najib bahawa pesawat MH370 itu telah mengakhiri penerbangannya di Lautan Hindi tanpa mengemukakan sebarang tanda-tanda penemuan bangkai kapal itu, telah menyebabkan kalangan sanak keluarga penumpang pesawat MH370 naik marah dan kecewa. Sebilangan antara 20-30 kalangan keluarga terlibat telah berarak dan berkumpul sebagai memprotes meluahkan rasa tidak puas hati mereka di hadapan Kedutaan Malaysia di Beijing dengan menangis sambil menjerit slogan " Kerajaan Malaysia Pembunuh!" Berlaku pergelutan antara mereka dengan pihak keselamatan yang cuba mengawal k... more »

Najib Berbohong Pasal MH370 Mengakhiri Penerbangannya di Lautan Hindi??

atsixty at ZAKRI ALI - 10 hours ago
*Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS) hari ini memaklumkan bahawa tiada serpihan milik pesawat berkenaan ditemui setakat ini. * *Sepatutnya tidak ada bukti bahawa MH370 mengakhiri penerbangannya ke Lautan Hindi sebagaimana yang disebut oleh DS Najib dalam sidang media bagi mengakhir pencarian MH370.Malaysia mengambil kesimpulan daripada laporan satelit British Inmarsat menggunakan satu fenomena gelombang ditemui pada abad ke-19 untuk menganalisis tujuh ping yang berjaya dikesan satelitnya daripada pesawat Malaysia Airlines untuk menentukan destinasi akhir. Isyarat Ping, secara... more »

Bila nak hantar Tun Mahathir & DS Najib ke wad psikiatri??

Assistant at Tempayan Retak - 10 hours ago
Lelaki yang diberkas selepas disyaki membaling al-Quran di dua masjid di daerah ini pada 4 Mac lalu kini ditahan di wad pesakit psikiatri, Hospital Besar Kota Bharu Kelantan. Pemangku Ketua Polis Daerah Besut, Deputi Superintendan Noorzainy Mohd Noor berkata, suspek berusia 27 tahun dari Kampung Keluang, di sini itu ditahan di hospital tersebut selama sebulan untuk pemeriksaan lanjut. Menurutnya, keputusan untuk mendakwa suspek yang dipercayai membaling naskhah al-Quran di Masjid Limbongan dan Masjid Nasaruddin Shah, Kampung Raja itu bergantung kepada pemeriksaan pakar perubatan... more »

MH370: Video dan pendedahan ini amat memeranjatkan!

PBO™ at pen buruk online ™ - 10 hours ago
Tersebar di alam siber sejak beberapa hari lalu sebuah video radar yang dimuatnaik ke youtube memaparkan pergerakan MH370 dari KLIA ke titik ia hilang dan di dalam video itu juga didapati terdapatnya pesawat jet yang bergerak hampir selari dengan MH370. Di dalam video berkenaan juga didapati di satu ketika, jet yang bergerak di sebelah timur pesawat MH370 itu telah bergerak dengan lebih laju

"Alah Bisa Kerana Biasa"

atsixty at ZAKRI ALI - 10 hours ago
Energy Rating II's photo. [image: Photo]

Gambar Hantu Di Rakam Oleh Google Street View

Nas Rul at dairishare - 10 hours ago
Dipetik dari TechEBlog, isnin (24/3/2014), Google Maps telah mengambil gambar pemandangan jalanan selama beberapa tahun dan raksasa mesin pencari itu telah merakam objek menarik. Objek ini ditangkap di lokasi yang berada di atas tasik Switzerland. Website TechEBlog memberikan maklumat mengenai langkah-langkah untuk melihat secara langsung penemuan objek tersebut. Anda boleh melihat sendiri dengan melakukan copy dan paste kordinat lokasi 47.110579, 9.227568. Lakukan zoom-in hingga anda berada di 'street view'. Selepas itu anda boleh melihat objek misteri tersebut. Objek aneh terseb... more »

Mutu Pendidikan Malaysia Lebih Membimbangkan - Pakar Ekonomi Bank Dunia

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 10 hours ago
Pakar ekonomi Bank Dunia Dr Frederico Gil Sander menegaskan mutu pendidikan Malaysia yang jatuh merudum lebih membimbangkan berbanding kedudukan kewangan negara. – Gambar The Malaysian Insider oleh Najjua Zulkefli, Mac 25, 2014 [TMI] Pakar ekonomi Bank Dunia Dr Frederico Gil Sander menegaskan mutu pendidikan Malaysia yang jatuh merudum lebih membimbangkan berbanding kedudukan kewangan negara. Pencapaian buruk Malaysia dalam keputusan Program Penilaian Antarabangsa Pelajar (Pisa) lalu bukan suatu petanda baik, kata Frederico. "Malaysia patutnya bimbang dengan tahap prestasi murid-m... more »

MEDIA UTAMA CHINA DESAK PUTRAJAYA JANGAN SEMBUNYI MAKLUMAT MH370.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 10 hours ago
*Ketika China menerima berita mengenai 154 warganya dipercayai maut apabila pesawat Malaysia Airlines MH370 terhempas di selatan Lautan Hindi, Putrajaya didesak supaya tidak menyembunyikan maklumat yang boleh memberikan jawapan kepada beberapa persoalan utama yang menyelubungi misteri kehilangan pesawat itu sejak lebih dua minggu lalu. * *Lidah pengarah China Global Times berkata, Malaysia perlu mendedahkan semua maklumat kerana keraguan terhadap kehilangan pesawat itu akan hanya memusnahkan kredibilitinya.* *“Malaysia perlu menggunakan semua pasukan untuk mengesahkan kedudukan ... more »

Bapa Penumpang MH370 Cari Maklumat, Mungkin Permulaan SAMAN - Media

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 11 hours ago
[TMI] Bapa kepada seorang penumpang pesawat MH370 yang hilang memfailkan permohonan kepada Mahkamah Amerika Syarikat semalam, memohon 26 jenis maklumat dan rekod daripada syarikat penerbangan dan pembuatnya Boeing, lapor Bloomberg. Permohonan itu dibuat oleh Januari Siregar - bapa kepada penumpang Indonesia, Firman Chandra Siregar - yang difailkan di Mahkamah Negeri Illinois di Chicago, boleh jadi menjadi permulaan kepada tindakan saman. Ia difailkan oleh sebuah syarikat guaman yang berpangkalan di Chicago, Ribbeck Law Chartered bagi pihak Januari. Bapa itu memohon 26 jenis maklu... more »

MH370- TEORI KONSPIRASI?

atsixty at ZAKRI ALI - 11 hours ago
[image: Photo: MH370- TEORI KONSPIRASI? Versi Sabahan dikongsi dari saudara Nazri Aldusuni dalam inbox. Berasal dari maklumat berbahasa inggeris yang ditranslasi ke bahasa Melayu. MUNGKIN KAMURANG INDA DENGAR MENGENAI TEORI KONSPIRASI MENGENAI KEHILANGAN MH370 SEPERTI INI. Pihak Amerika telah mengumumkan untuk berundur dari Afghanistan,salah satu diurang punya command and control system (di gunakan untuk control pesawat tanpa pilot) telah dirampas oleh puak Taliban ketika konvoi menuruni dari base tentera Amerika di atas bukit. Taliban telah menyerang konvoi tersebut dan membunuh 2 ... more »

MH370: Mengapa Kesimpulan Selepas 12 Hari?

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 11 hours ago
[MK] Pemasaan perdana menteri mengumumkan lokasi terakhir MH370 di Lautan Hindi malam tadi menjadi persoalan dalam sidang media oleh pihak berkuasa Malaysia hari ini. Wartawan China mempersoalkan kenapa Malaysia membuat kesimpulan itu hanya dibuat malam tadi walaupun data satelit dikatakan diperoleh sejak 12 Mac. Pasukan siasatan berkata, mereka tiada niat menangguhkan dan masa itu diperlukan untuk membuat analisis dan mengukuhkan bukti. Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata, data satelit sahaja tidak konklusif seperti ditunjukan ketika kajian ditum... more »

Demokrasi Terus Hancur, Pimpinan PR Dihalang Masuk Sarawak Untuk Berkempen

ReJaM at MiLo SuaM - 11 hours ago
Kenyataan Media 26 Mac Demokrasi Terus Hancur, Pimpinan PR Dihalang Masuk Sarawak Untuk Berkempen Solidariti Anak Muda Malaysia Sarawak (SAMM Sarawak) mengecam keras ke atas penafian pimpinan PR yang dihalang untuk memasuki salah satu negeri di dalam Persekutuan Malaysia. Hak sebagai anak watan telah dinafikan dengan angkuh oleh seorang ketua menteri yang memerintah di atas mandat yang

Kenyataan Rasmi Dewan Ulamak PAS Wilayah Persekutuan Berhubung Dengan Program Cinta Allah Dan Rasul Yang Dihadiri Oleh YAB Perdana Menteri.

alhusseyn at al-Husseyn - 11 hours ago
*الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه ومن والاه أما بعد* DUPWP mengucapkan syabas kepada pihak penganjur yang telah menampilkan Habib Syech Abdul Qadir as-Seggaf selaku tokoh yang telah berjaya mencetuskan fenomena sangat positif dalam menyemarakkan kecintaan rakyat Malaysia terhadap Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam. Sesungguhnya majlis berselawat dan memuji Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam adalah majlis yang diberkati yang dihadiri oleh para malaikat Allah Taala sebagaimana yang direkodkan oleh al-Imam al-Bazzar. Semoga Habib Syeikh akan terus sukses d... more »

Najib, kerajaan wajib mohon maaf pada keluarga Kapten Zaharie.

atsixty at ZAKRI ALI - 11 hours ago
[image: Zar Ali III's photo.] *KUALA LUMPUR, 25 MAC: DAP mendesak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan kerajaan memohon maaf terhadap tindakan keterlaluan menyalahkan juruterbang, Kapten Zaharie Ahmad Shah berhubung insiden pesawat MH370. Ahli Parlimen DAP Raub, Datuk Mohd Ariff Sabri Abdul Aziz berkata, untuk memulihkan maruah dan menghormati dedikasi tinggi mereka, Najib tidak boleh mendiamkan diri terhadap pelbagai serangan negatif yang dibuat sepanjang kehilangan pesawat itu, sejak 8 Mac lalu. “Setiap inci kehidupan Kapten Zaharie kini disiasat. Polis juga menga... more »

Jika Petunjuk Yang Diperolehi Oleh Ustaz Ini Benar, Maka....

greenboc at KELAB GREENBOC - 11 hours ago
Assalamualaikum.. Semalam, saya tidak bercadang kemana-mana ekoran seharian menahan sakit akibat gout. Sekitar jam 11 malam, sahabat lama saya (Fadli) datang ke rumah bersama adiknya. Tujuan mereka datang adalah kerana pinta saya ikhtiarkan mengubati Pak Cik mereka yang mengalami masalah sihir. Kalau orang lain memang saya akan menolak. Tapi bila mengenangkan si Fadli ni kawan lama saya sejak dari darjah 1 dan kami pernah susah-senang bersama ketika bujang dulu, maka saya terima perlawaannya. Diringkaskan cerita, saya pulang ke rumah jam 3:10 pagi Lapar pulak perut saya bila sampa... more »

[DAP Kutuk Hukuman Mati Ke Atas 529 Penyokong Ikhwan]

canang at Cananglahnie - 12 hours ago
[DAP Kutuk Hukuman Mati Ke Atas 529 Penyokong Ikhwan] KUALA LUMPUR, 25 MAC: DAP mengutuk keras tindakan mahkamah di Mesir yang menjatuhkan hukuman mati terhadap 529 penyokong bekas Presiden Mesir, Dr Mohamed Morsi atas tuduhan menyerang dan membunuh anggota polis. Kumpulan penyokong terbabit adalah anggota Ikhwanul Muslimin yang diharamkan dan sebahagian daripada lebih 1,200 orang yang dibicarakan. Mahkamah di Minya, di Selatan Kaherah, mengeluarkan hukuman itu selepas sekadar dua sesi dalam keadaan peguam tertuduh mengadu tidak diberi peluang membentangkan hujah mereka. Strategis... more »

3 Gambar sayu tiga insan kerdil yang berani berhadapan dengan dunia!

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 12 hours ago
Tiada berita yang paling menyedihkan apabila mengetahui pesawat MH370 telah berakhir di Lautan Hindi. Tidak dapat digambarkan perasaan ahli keluarga penumpang dan krew pesawat yang terlibat. Namun, tanpa kita sedari tiga insan kerdil yang sungguh berani berhadapan dengan media pada setiap hari juga tidak dapat menahan kesedihan terhadap pengumuman itu. Datuk Seri Hishamuddin tidak

Juruterbang Air Asia maki insiden MH370 .. tengok ni!

atsixty at ZAKRI ALI - 12 hours ago
*Ketika negara sedang sedih kerana tragedi pesawat MAS MH370 kehilangan di lautan Hindi dan semua pihak telah melakukan yang terbaik dalam usaha mencari pesawatyang hilang itu. Turut di bantu oleh banyak rakan negara dengan aset aset mereka. * *Rupanya ada seorang juruterbang Airasia bernama Krish Jejendira yang masih pertikaikan kesahihan pesawat itu telah terhempas atau meletup di Lautan Hindi.Jurutebang jni juga mengatakan bahawa kerajaan adamaklumat yang tidak diberitahu kepada umum atau cuba menyembunyikan perkara sebenarnya.* *Elok Tony Fernandes memberi amaran juruterba... more »

INI ADALAH KISAH BENAR...

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 12 hours ago

Wajah-wajah Menemui Allah Antara Wira 529 orang dihukum Mati oleh Thaghut Mesir!

Assistant at Tempayan Retak - 12 hours ago
Seperti yang saya tulis sebelum ini usaha untuk menghancurkan Gerakan Islam Ikhwanul Muslimin hari ini di Mesir sangat jelas dimana mahkamah di Mesir telah menjatuhkan hukuman mati kepada 529 penyokong bekas presiden Islamis Mohammed Morsi atas tuduhan kononnya menyerang dan membunuh anggota polis (baca di sini) Mereka fikir, mereka boleh memadam api perjuangan Islam?? Nyata mereka sebenarnya silap. Walaupun diseksa, dipenjara atau dibunuh namum gerakan Islam tidak pernah padam dalam sejarah perjuangannya kerana perjuangan ini bukan bermatlamatkan duniawi tetapi semata-mata mencar... more »

Koleksi Gambar Lawak - 400

Nas Rul at dairishare - 12 hours ago
kolesi gambar lawak

Petunjuk Utama MH370 Ditemui

atsixty at ZAKRI ALI - 12 hours ago
*Susulan pengumuman Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang mengesahkan penerbangan MH370 berakhir di tengah Selatan Lautan Hindi, tumpuan kini beralih kepada data satelit INMARSAT yang digunakan untuk mengesan laluan penerbangan pesawat berkenaan.* *Menurut Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Hussein, kaedah yang digunakan adalah rumit dan yang pertama kali untuk siasatan insiden seumpama ini.* *Selain itu operasi mencari dan menyelamat di Koridor Selatan yang ditangguhkan hari ini berikutan faktor cuaca akan disambung semula secepat mungkin.* *Berikut se... more »

Penganalisis penerbangan kata Perdana Menteri Malaysia tidak boleh dipercayai

ReJaM© at MiLo SuaM - 13 hours ago
‎SEMALAM Kedutaan Malaysia di Beijing diserang oleh demonstrasi yang dianjur oleh ahli keluarga penumpang pesawat #MH370 yang kelmarin diistiharkan Najib sebagai terhempas di Lautan Hindi.‎Mereka difahamkan tidak dapat menerima pengumuman Najib mengatakan pesawat MH370 terhempas di Lautan Hindi tanpa bukti fizikal melainkan sumber analisis data daripada Satelit Inmarsat semata-mata.Ahli keluarga

Rahsia Mekah dan Nombor 1.618

Detik Islam at Detik Islam - 13 hours ago
Makkah (ataupun Mekah dengan nama penuhnya Makkah al-Mukarramah; Bahasa Arab: مكة المكرمة) terletak lebih kurang 73km daripada timur Jeddah. Makkah merupakan tempat lahirnya Islam serta Nabi Muhammad s.a.w. dan juga tempat baginda menerima wahyu daripada Allah S.W.T. Makkah ialah kota paling suci bagi umat Islam. Setiap hari sebanyak lima kali sehari, lebih kurang 1.5 bilion Muslim tidak kira di mana mereka berada, pasti akan menghadap kiblat di Kota Makkah untuk bersolat. Sekurang-kurangnya sekali dalam seumur hidup seseorang Muslim akan mengerjakan haji pada bulan Zulhijjah setiap... more »

Allahu Rabbi!! Inilah Antara Wajah Wira-Wira Pejuang Islam Yang Dijatuhkan Hukuman Mati Oleh Mahkamah Tentera Mesir

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 13 hours ago
ANTARA WAJAH-WAJAH WIRA-WIRA 529 YANG DIHUKUM MATI Antaranya adalah Dr. Sofwat Hijazi (paling kiri dalam gambar). Adakah mereka menangis menerima hukuman? TIDAK SAMA SEKALI! Dr Sofwat Hijazi dalam satu ucapannya yang penuh bersemangat untuk membebaskan Palestin dari Zionis. Ucapan beliau: "Insya Allah bumi Palestin akan merdeka di bawah kepimpinan Dr Mursi, kita akan bersolat di Masjidil Aqsa. Insya Allah" ******************** HUMANITI - *Care for Egypt* mengecam hukuman mati yang dijatuhkan oleh Mahkamah Tentera Mesir kepada 529 orang aktivis yang mendokong perjuangan keadilan... more »

Juruterbang Air Asia maki insiden MH370 .. tengok ni!

PBO™ at pen buruk online ™ - 13 hours ago
Ketika negara sedang sedih kerana tragedi pesawat MAS MH370 kehilangan di lautan Hindi dan semua pihak telah melakukan yang terbaik dalam usaha mencari pesawat yang hilang itu. Turut di bantu oleh banyak rakan negara dengan aset aset mereka. Rupanya ada seorang juruterbang Airasia bernama Krish Jejendira yang masih pertikaikan kesahihan pesawat itu telah terhempas atau meletup di Lautan

MH370: Hishammuddin buat lawak ke ni?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 13 hours ago
Ketika berdozen ahli keluarga penumpang pesawat Malaysia Airlines (MAS) menyatakan protes di luar Kedutaan Malaysia di Beijing, China, Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein ‎hari ini berkata peristiwa kehilangan MH370 mampu menjadi contoh kepada seluruh dunia dalam memupuk penyatuan. Beliau berkata demikian berdasarkan penglibatan bantuan negara luar terhadap Malaysia dalam misi mencari dan menyelamat pesawat tersebut bermula daripada hari pertama sehinggalah keputusan konklusif yang menyatakan pesawat tersebut berakhir di Lautan Hindi. Hishammuddin yang ... more »

[VIDEO] Pesawat Mungkin Ditembak Oleh Jet Yang Menyebabkan Ia Terbakar & Terhempas!

atsixty at ZAKRI ALI - 14 hours ago
*Tersebar di alam siber sejak beberapa hari lalu sebuah video radar yang dimuatnaik ke youtube memaparkan pergerakan MH370 dari KLIA ke titik ia hilang dan di dalam video itu juga didapati terdapatnya pesawat jet yang bergerak hampir selari dengan MH370. * *Di dalam video berkenaan juga didapati di satu ketika, jet yang bergerak di sebelah timur pesawat MH370 itu telah bergerak dengan lebih laju dan tiba-tiba jet itu "hilang" dari peta sebelum terputus hubungan pesawat MH370 dengan radar.Satu hal yang serius ditimbulkan oleh video berkenaan apakah jet itu digunakan unt... more »

Pensil Ajaib Ini Boleh Ditanam Dan Menghasilkan Tumbuhan

Nas Rul at dairishare - 18 hours ago
Kebelakangan ini semakin banyak isu mengenai Global Warming. Bumi semakin tua dan banyak projek yang mencuri hasil bumi hijau di seluruh dunia. Oleh kerana itu, banyak pihak terutama dari kalangan pencinta alam sekitar yang cuba mengatasi perkara ini. Namun, percaya atau tidak jika semua itu boleh ditangani dengan hanya sebatang pensil? Dipetik dari Avaxnews, ada sebuah penemuan kecil namun cukup kreatif untuk membantu menghijaukan dan menyegarkan kembali bumi ini. Sekurang-kurangnya, di lingkungan tempat tinggal kita. Penemuan bernama Sprout A Pencil That Grows. Sebuah konsep se... more »

Banglo pesta maksiat

PBO™ at pen buruk online ™ - 18 hours ago
BUKIT BERUNTUNG - Lokasi tersorok dan jauh daripada pandangan awam menjadikan sebuah banglo dua tingkat berdekatan sebuah kelab golf di sini sasaran golongan remaja melakukan maksiat. Kegiatan remaja lelaki dan perempuan berusia lingkungan 12 hingga 17 tahun seringkali dihidu penduduk di kawasan sekitarnya. Penduduk yang hanya mahu dikenali sebagai nenek, 69, berkata, kumpulan remaja terbabit

Kalo dapat nak aku tumbuk je org tua ni...

Syed Abdullah Al-Attas at Uncleseekers v2: Seek The Truth - 19 hours ago
Kalo dapat nak aku tumbuk je org tua ni... Assalamualaikum Uncle,Admins dan setiap jirim jasad saudara seagama sebangsa GV6 sekalian..moga kalian semua berada dalam keberadaan yg nyaman dan tenang dan tetap di dalam limpahan rahmat karunia-Nya Azza Wajalla.. Terlebih dahulu dan pertama kata,artikel ini ditulis dgn setulus ikhlas dari hati dan jiwa serta perasaan sang penulis artikel..tiada paksaan mahupun pistol dipicukan di kepala..hanya setiap kata yg terbit dari hati untuk menyatakan kesyukuran serta pengalaman berharga dalam sesi kehidupan ini lantaran perkenalan dgn Uncle ... more »

Ternakan baru di ladang Wak Labu

Mohd Sulaiman at Wak Labu - 20 hours ago
Itek serati induk Anak itek serati yang baru menetas Jika anda tinggal di luar bandar Wak cadangkan memelihara itek serati. Itek serati sangat mudah di pelihara kerana ianya tahan penyakit, kurang makan cepat membesar dan sangat mudah membiak. Daging itek serati mendapat pasaran yang baik dari kaum cina. Kini harga di pasaran diantara RM 10 - RM15 sekilo. Itek serati akan matang dan mule mengawan dan bertelur diantara 6 hingga 7 bulan umor nya. Boleh bertelur 2 - 3 kali dalam setahun. Semusim ianya boleh bertelur di antara 24 hingga 30 biji telur. Telur itek serati mengeram sela... more »

Mungkinkah Serangan Siber Dari China ke atas Malaysia??

Assistant at Tempayan Retak - 20 hours ago
Keluarga penumpang rakyat China dalam pesawat Malaysia Airlines MH370 berhimpun di luar Kedutaan Malaysia di Beijing untuk menuntut penjelasan syarikat penerbangan itu dan menuduh kerajaan Malaysia di Kuala Lumpur "berbohong". Laporan Reuters menyebut kumpulan ahli keluarga penumpang itu melaungkan "Kerajaan Malaysia bohong pada kami" dan "Malaysia, kembalikan keluarga kami" sambil berarak secara aman dan menunjukkan kain rentang. Rakyat China menerima berita pengumuman DS Najib sangat berbeza, malah wartawan China yang ada di Malaysia dilihat turut menangis malah "meraung" atas ... more »


N.51 Balingian - BN kamu sekat pemimpin kami. Kami tetap bangkit dan lawan...

atsixty at ZAKRI ALI - 21 hours ago
Zulhaidah Suboh [image: Negara demokrasi? Takkan kubu kuat pun takut. X gentelmen betul la... Ennie Hesni Rashid MA Qiraf FoxTrot Leslley Kalom Fendi Hj Kamel Ahmad Nazib Lee Man Hu Sen Anita Jaman Radikal Bebas Zulhaidah Suboh]\ *Negara demokrasi? * *Takkan kubu kuat pun takut. X gentelmen betul la... *

MH370: Bukti kukuh sudah ditemui

PBO™ at pen buruk online ™ - 21 hours ago
# sila like "kami undi pakatan rakyat" SILA BACA SYARAT & PENAFIAN KOMEN SEBELUM MEMBUAT ULASAN

MH370: Terdapat 5 agen Amerika dan Israel yang matikan transponder?

mantaro at SISI BUKIT - 21 hours ago
*Tuan2 boleh baca,nak percaya timbang2 sendiri.Kenapa MH370 membawa diri jauh ke lautan yang sangat dalam dan sunyi.* Adakah anda pernah mendengar teori konspirasi mengenai kehilangan MH 370? Perkara ini berlaku seperti ini: Amerika telah keluar daripada Afghanistan, salah satu sistem kawal dan perintah (command and control system - CNC) mereka (yang digunakan untuk mengawal Drone tanpa pemandu) telah dirampas oleh Taliban ketika konvoi pengangkutan Amerika sedang bergerak ke bawah dari salah satu pangkalan di atas bukit. Taliban menyerang hendap konvoi tersebut dan membunuh 2 kakita... more »

Kenapa Kes Ini Tidak Pernah Dirayu Oleh Peguam Negara ??

atsixty at ZAKRI ALI - 21 hours ago
*Michael Chiang*

We haven't recover any Debris.. ????? And Whyyyyyy Confirm the Death By Our PM ?

atsixty at ZAKRI ALI - 21 hours ago
Marlboro Softpack's photo. [image: Dia jugak kata segala kenyataan yg dikeluarkan berhubung isu ini adalah spekulasi... tiada serpihan ditemui dan masih belum buleh disahkan yg mh370 ended di indian ocean... Sekian, terima kasih. #justice4mh370] *Dia jugak kata segala kenyataan yg dikeluarkan berhubung isu ini adalah spekulasi... tiada serpihan ditemui dan masih belum buleh disahkan yg mh370 ended di indian ocean...* *Sekian, terima kasih.*


Najib Berbohong Pasal MH370 Mengakhiri Penerbangannya di Lautan Hindi??

Assistant at Tempayan Retak - 22 hours ago
Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS) hari ini memaklumkan bahawa tiada serpihan milik pesawat berkenaan ditemui setakat ini. Sepatutnya tidak ada bukti bahawa MH370 mengakhiri penerbangannya ke Lautan Hindi sebagaimana yang disebut oleh DS Najib dalam sidang media bagi mengakhir pencarian MH370. Malaysia mengambil kesimpulan daripada laporan satelit British Inmarsat menggunakan satu fenomena gelombang ditemui pada abad ke-19 untuk menganalisis tujuh ping yang berjaya dikesan satelitnya daripada pesawat Malaysia Airlines untuk menentukan destinasi akhir. Isyarat Ping, secara auto... more »

Mutu pendidikan jatuh merudum lebih bimbang berbanding kedudukan kewangan negara-Bank Dunia.

mantaro at SISI BUKIT - 22 hours ago
Pakar ekonomi Bank Dunia Dr Frederico Gil Sander menegaskan mutu pendidikan Malaysia yang jatuh merudum lebih membimbangkan berbanding kedudukan kewangan negara. Pencapaian buruk Malaysia dalam keputusan Program Penilaian Antarabangsa Pelajar (Pisa) lalu bukan suatu petanda baik, kata Frederico. "Malaysia patutnya bimbang dengan tahap prestasi murid-murid dalam sekolah berbanding prestasi murid-murid di Vietnam kerana mereka lebih miskin daripada Malaysia tapi tahap pendidikan lebih baik berbanding Malays," kata Frederico dalam forum yang dianjurkan Unit Pengurusan Prestasi dan Pelak... more »

VIDEO - IMBASAN SEMULA MISTERI MH370-KUN FAYA KUN,JGN LUPA ALLAH

atsixty at ZAKRI ALI - 22 hours ago
Post by 化葵剩.

Minum air cuci kaki akibat terlalu taksub kepada pemimpin

alhusseyn at al-Husseyn - 22 hours ago
Dunia maya Indonesia sedang heboh memperkatakan fenomena minum air bekas cuci kaki Megawati Soekarnoputri, Ketua Umum Partai Demokrasi Indonesia Perjuangan (PDI-P). Ramai yang tidak dapat memahami, mengapa masih ada orang yang percaya dengan khasiat berkah meminum air bekas cuci kaki seseorang pemimpin? Dalam foto tampak kader partai PDI-P bernama Cecep Ondon Iskandar (68), meminum air bekas basuhan kaki Megawati. Lelaki itu, sebagaimana diberitakan, mengatakan tidak jijik melakukan perkara itu. Cecep telah bertekad, sebelum meninggal dunia, dirinya ingin membasuh kaki Megaw... more »

Wahai Najib!! Islam beri tempoh 4 tahun sabitkan kematian penumpang MH370 tu...

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 23 hours ago
Islam memberi tempoh sehingga empat tahun untuk mensabitkan kematian terhadap kehilangan seseorang yang tidak diketahui di mana kedudukannya atau hidup matinya. Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata, selagi tidak ditemui jasad atau bukti mensabitkan kematiannya secara fizikal, maka tempoh empat tahun perlu diambil kira. "Dari segi Islam, pernah disabitkan kematian setelah berlalu selama empat tahun. "Selagi tak jumpa, selagi tak sampai empat tahun, itu terpulang kepada kerajaan untuk memutuskan hal itu," kata beliau pada sidang media pimpinan Pakatan Rakyat... more »

Insiden #MH370: Menteri Jawab Persoalan Wartawan China, "Kenapa Kesimpulan Selepas 12 Hari Data Satelit Diperolehi? Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 23 hours ago
Pemasaan perdana menteri mengumumkan lokasi terakhir MH370 di Lautan Hindi malam tadi menjadi persoalan dalam sidang media oleh pihak berkuasa Malaysia hari ini. Wartawan China mempersoalkan kenapa Malaysia membuat kesimpulan itu hanya dibuat malam tadi walaupun data satelit dikatakan diperoleh sejak 12 Mac. Pasukan siasatan berkata, mereka tiada niat menangguhkan dan masa itu diperlukan untuk membuat analisis dan mengukuhkan bukti. Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata, data satelit sahaja tidak konklusif seperti ditunjukan ketika kajian ditumpukan ... more »

INILAH ANTARA WAJAH2 PEJUANG ISLAM YANG AKAN DIHUKUM MATI DI MESIR.

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 23 hours ago
ANTARA WAJAH-WAJAH WIRA-WIRA 529 YANG DIHUKUM MATI Antaranya adalah Dr. Sofwat Hijazi (paling kiri dalam gambar). Adakah mereka menangis menerima hukuman? TIDAK SAMA SEKALI! Dr Sofwat Hijazi dalam satu ucapannya yang penuh bersemangat untuk membebaskan Palestin dari Zionis. Ucapan beliau: "Insya Allah bumi Palestin akan merdeka di bawah kepimpinan Dr Mursi, kita akan bersolat di Masjidil Aqsa. Insya Allah"

[VIDEO] Pesawat Mungkin Ditembak Oleh Jet Yang Menyebabkan Ia Terbakar & Terhempas!

greenboc at KELAB GREENBOC - 23 hours ago
Tersebar di alam siber sejak beberapa hari lalu sebuah video radar yang dimuatnaik ke youtube memaparkan pergerakan MH370 dari KLIA ke titik ia hilang dan di dalam video itu juga didapati terdapatnya pesawat jet yang bergerak hampir selari dengan MH370. Di dalam video berkenaan juga didapati di satu ketika, jet yang bergerak di sebelah timur pesawat MH370 itu telah bergerak dengan lebih laju dan tiba-tiba jet itu "hilang" dari peta sebelum terputus hubungan pesawat MH370 dengan radar. *Satu hal yang serius ditimbulkan oleh video berkenaan apakah jet itu digunakan untuk menembak ... more »

Kenyataan Kurang Ajar Media Barat

atsixty at ZAKRI ALI - 23 hours ago
*Pesawat Malaysia Airlines MH370 mungkin terhempas di selatan Lautan Hindi dalam misi membunuh diri, lapor akhbar Britian Daily Telegraph, memetik sumber yang enggan dikenali sebagai berkata, hari ini.Akhbar itu menyatakan pasukan penyiasat kehilangan MH370 percaya tiada kerosakan atau kebakaran yang mampu menyebabkan penerbangan luar biasa pesawat itu.“Sistem komunikasi pesawat yang ditutup juga tidak menyebabkan MH370 berubah haluan dan terbang secara senyap selama tujuh jam ke lautan itu,” kata akhbar harian itu.Perdana Menteri, Datuk Seri Najib... more »

VIDEO - DH BERAK CIRIT LPS TU SURUH ORG LAIN YG CUCI...

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
Post by 化葵剩.

Gadis Cantik Ini Bunuh Diri Step By Step Di Instagram Kerana Putus Cinta

Nas Rul at dairishare - 1 day ago
Dilaporkan oleh chinasmack.com, seorang gadis dengan akaun Instagram bernama @ JojoTsai1012 membuat ramai orang merasa sedih dan prihatin. Dalam Instagram tersebut, si gadis yang berasal dari negara China menghantar isyarat bahawa dirinya akan melakukan bunuh diri kerana tidak tahan dengan hidupnya selepas putus cinta dengan teman lelakinya. Siapa sangka, posting foto dan statusnya bukan hanya untuk menarik perhatian, kerana gadis ini benar-benar bunuh diri dengan melompat dari apartmen. Beberapa posting status tulisan dalam foto-foto Instagramnya: *Ternyata semua mimpi buruk ini ... more »

VIDEO -Kerajaan BN Memalukan Malaysia Diseluruh Dunia !

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
Post by 化葵剩.

MH370:Islam beri tempoh 4 tahun sabitkan kematian-Haji Hadi.

mantaro at SISI BUKIT - 1 day ago
*KUALA LUMPUR:* Islam memberi tempoh sehingga empat tahun untuk mensabitkan kematian terhadap kehilangan seseorang yang tidak diketahui di mana kedudukannya atau hidup matinya. Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata, selagi tidak ditemui jasad atau bukti mensabitkan kematiannya secara fizikal, maka tempoh empat tahun perlu diambil kira. "Dari segi Islam, pernah disabitkan kematian setelah berlalu selama empat tahun. "Selagi tak jumpa, selagi tak sampai empat tahun, itu terpulang kepada kerajaan untuk memutuskan hal itu," kata beliau pada sidang media pimpinan ...more »

MH370-Russia “Hairan” Bagaimana Pesawat Malaysia Airlines “Ditangkap” Oleh Tentera Laut Amerika

canang at Cananglahnie - 1 day ago
Russia “Hairan” Bagaimana Pesawat Malaysia Airlines “Ditangkap” Oleh Tentera Laut Amerika Satu laporan yang diedarkan di Kremlin yang disediakan oleh Main Intelligence Directorate of the General Staff of the Armed Forces (GRU) menyatakan bahawa ibupejabat Aerospace Defence Forces (VKO) "hairan" tentang situasi di mana Tentera Laut Amerika Syarikat (US Navy) "menangkap dan kemudian mengalihkan" sebuah kapal terbang komersial milik Malaysia Airlines (MAS) ke satu kem rahsia dipercayai terletak di Atol Diego Garcia dalam kawasan Lautan Hindi Menurut laporan ini, pesawat MH370 (juga di... more »

Infografik Kehilangan #MH370 - 5 Individu Perlu Letak Jawatan- Kemaskini Terbaru

Soz Cyili at Ameno World - 1 day ago
Setelah melalui dua sidang media. Tolong fahamkan. 1. Kerajaan hanya menyebut ia berakhir di Lautan Hindi Selatan. 2. Bagaimana ia berakhir disitu? 3. Lihat info grafik ini ;   Ini anggaran. Bukan fakta. Tolong faham. Kalau ikut info grafik kat atas, ia menepati dengan keterangan saksi yang melihat ada pesawat di atas laut Andaman pada 8 March 2014. Pada hari terakhir pesawat tersebut di

Fitnah BN Terhadap Anwar dan Kaptan Zaharie Gagal !!

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
Kecik Amk Pju [image: Photo: Apa jua teori, apa jua spekulasi, apa jua permainan yg di mainkan oleh MAS, DCA, MENTERI, PANGLIMA TENTERA, IGP dan PM, andai ianya benar bagai dikata (walapun bukti belum sahih ), merekalah sebenarnya hero dalam #MH370 kerna aku yakin dan percaya mereka sudah melakukan yg terbaik untuk menyelamatkan anak kapal dan penumpang pesawat.. hanya tabik hormat yg mampu aku berikan pada mereka... selebihnya berserah pada yang Maha Esa... #AmkUnderground "revolusi anak muda marhaen"] *Apa jua teori, apa jua spekulasi, apa jua permainan yg di mainkan oleh MAS, ... more »

Rahsia Yang Manusia Tidak Tahu

Detik Islam at Detik Islam - 1 day ago
Banyak perkara yang manusia ketahui tapi tidak tahu rahsianya di sebaliknya. Antara perkara-perkara yang manusia tahu tetapi mereka tidak tahu rahsianya ialah… 1. Di antara cara mendidik manusia menjadi baik ialah dengan usaha menyakitkan nafsunya. 2. Jika seorang muslim mati bersama sakit zahirnya, maka itu adalah penghapusan dosanya atau dia mendapat darjat di dalam Syurga. Sebaliknya kalau dia mati bersama penyakit batinnya, dia akan ke Neraka. 3. Manusia yang berpenyakit lahir (fizikalnya), sakitnya boleh merosakkan anggotanya sahaja tetapi manusia yang berpenyakit batin bole... more »

BN Sarawak Paling Takut Kepada Pemimpin2 Pakatan Rakyat !

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
Kecik Amk Pju [image: Photo: Inilah dia pemimpin yg menggunakan ayat EKSTREMIS untuk menyekat beberapa pimpinan PR... atau takut dengan bayang2 sendiri.... phuiii #AmkUnderground "revolusi anak muda marhaen"] *Inilah dia pemimpin yg menggunakan ayat EKSTREMIS untuk menyekat beberapa pimpinan PR... atau takut dengan bayang2 sendiri.... phuiii* * #AmkUnderground "revolusi anak muda marhaen" *

MH370 : Inilah wajah isteri Kapten Zaharie yang akan disoalsiasat oleh FBI

Orang ni at Orang ni - 1 day ago
*-----------------* Polis telah membuat soalsiasat terhadap lebih dari 100 individu dalam penyiasatan kes kehilangan pesawat MAS, MH370 sejak 8 Mac yang lalu. Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammudin Tun Hussein menjelaskan soalsiasat itu turut melibatkan isteri dan keluarga Kapten Zaharie Ahmad Shah dan Co-Pilot Fariq Abdul Hamid. Faizah Khan sewaktu muda Dilaporkan tiada kesangsian yang timbul mengenai pembantu juruterbang. Isteri Zaharie, Faizah Khan dijangka akan disoalsiasat oleh petugas Biro Persekutuan Amerika (FBI). Kehidupan peribadi juruterbang dikatakan komple... more »

Kemalangan Ngeri ..Bikers DUKE 200 Maut Depan JPj Kula Selangor... Al Fatihah

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 1 day ago
Al fatihah...KTM duke 200 Exsiden kt dpn jpj kuala Selangor 6.30pg td..semoga rohnya dicucuri rahmat.dan Semoga Riders yang lain berhati hati.. Semoga allah melindungi kita dari Kemalangan ..Hati Hati ye..

Mesej sayu anak kepada krew MH370

PBO™ at pen buruk online ™ - 1 day ago
KUALA LUMPUR - "Tuhan lebih sayangkan daddy... Tuhan lebih sayangkan mereka," kata Maira Elizabeth Nari, anak perempuan Ketua Pramugara penerbangan MH370 Andrew Nari selepas mengetahui nasib pesawat malang yang hilang sejak 8 Mac itu berakhir di selatan Lautan Hindi. Beliau berkongsi kesedihan menerusi akaun Twitter selepas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak membuat sidang media khas

" Celaka hakim di bumi ! Tunggu hukuman hakim di langit ! ".

canang at Cananglahnie - 1 day ago
Rakyat Mesir mengangkat sepanduk " Celaka hakim di bumi ! Tunggu hukuman hakim di langit ! ".

TRAGEDI MH370 ... GAMBAR PENUMPANG TERMUDA TERSEBAR DI ALAM MAYA.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Difahamkan ini adalah merupakan foto penumpang termuda penerbangan MH370, seorang kanak-kanak perempuan, Wang Mohen yang berusia dua tahun.Tiada siapa menduga percutiannya bersama kedua ibu bapa ke Malaysia berakhir dengan tragedi apabila MH370 disahkan terhempas di selatan Lautan Hindi, semalam.Wang Mohen dan bapa, Wang Rui dan ibunya, Jiao Weiwei menaiki pesawat tersebut untuk kembali ke Beijing selepas menghabiskan percutian di Malaysia.Menurut seorang rakan rapat keluarga itu, Xie Yongzhen berkata kepada New York Times, Wang Rui sekeluarga bercuti ke Malaysia untuk ‘me... more »

REMAJA HABISKAN MASA 10 JAM SEHARI UNTUK BERSELFIE, BILA PULA MASA UNTUK AL-QURAN? (GAMBAR)

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 1 day ago
Apa Itu Selfie? Selfie ialah sejenis gambar potret diri sendiri yang diambil menggunakan kamera digital atau kamera telefon dan biasanya diambil dalam sudut tertentu oleh empunya gambar itu sendiri sebelum ia dimuatnaik ke laman sosial.

Keluarga Di China Mahu Ambil Tindakan Terhadap K'jaan Malaysia, Cop Malaysia "Pembunuh"

greenboc at KELAB GREENBOC - 1 day ago
Keluarga para penumpang Malaysia Airlines MH370 menuduh Kerajaan Malaysia telah menjadi pembunuh (algojo) bagi orang-orang mereka kasih, lapor kompas.com. Dalam satu dari Jawatankuasa Keluarga China, pihak keluarga menyatakan bahawa Perdana Menteri Malaysia Najib Razak mengeluarkan satu kenyataan tentang nasib pesawat yang hilang tanpa ada bukti langsung. "Sejak 8 Mac, ketika mereka mengumumkan bahwa MH370 kehilangan hubungan sehingga ke hari ini, 18 hari berlalu dan selama itu kerajaan dan pihak keselamatan Malaysia terus-menerus mencuba untuk menunda, menipu keluarga penumpang ... more »

Semuanya adalah spekulasi hingga serpihan MH370 ditemui kata Menteri Pertahanan Australia..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 day ago
Tak tahulah pulak aku kepada siapa Menteri Pertahanan Australia, David Johnston tujukan kenyataannya mengenai MH370 ini.. Katanya kepada pemberita "Until debris is recovered and positively identified as being from Malaysia Airlines flight MH370, any information about the search for the missing plane is speculation. Boleh jadi dia tujukan kenyataannya itu kepada Najib kot... sebab semalam Perdana Menteri Malaysia, Najib Tun Razak telah mengumumkan penerbangan MH370 telah berakhir di selatan Lautan Hindi. Tanpa mendedahkan sebarang bukti fizikal yang kukuh untuk dikaitkan dengan ... more »

Gambar Yang Di Ambil Tepat Pada Waktunya

Nas Rul at dairishare - 1 day ago
Have a look such funny interesting pics and have a good mood, by the way do not forget to share with your close friends.

Inilah ulasan dari pemimpin PR yang sangat berilmiah......

cikgu pencen at cikgu pencen - 1 day ago
PRK Kajang: Undi Melayu kini bersama Pakatan Rakyat Roketkini.com KUALA LUMPUR: Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang berkata keputusan Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang, kelmarin membuktikan Pakatan Rakyat semakin mendapat sokongan orang Melayu dan pada masa sama mengekalkan undi masyarakat Cina. “Ucapan tahniah perlu dikalungkan kepada Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail kerana keputusan cemerlang yang dicapai itu. “Walaupun peratusan keluar mengundi merosot kepada 72.1 peratus, namun beliau mencatat dua keputusan penting –* MCA masih hancur... more »

[EKSKLUSIF] Kisah Selain Dari TRAGEDI MH370 | KISAH NYATA KISAH BENAR

Que Achmad at Que Achmad menulis... - 1 day ago
*[EKSKLUSIF] Kisah Selain Dari TRAGEDI MH370 | KISAH NYATA KISAH BENAR | *Pada suatu petang, seorang lelaki datang ke kedai gunting rambut untuk memendekkan rambutnya yang agak panjang dan tidak terurus. Seperti biasa, si penggunting rambut menyambut pelanggannya dengan mesra dan mempersilakannya duduk. *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* Sedang si penggunting rambut melakukan kerjanya, mulutnya tidak berhenti bercerita. Macam-macam dibualkan menyentuh isu semasa dan kehidupan harian. Tiba-tiba si penggunting rambut itu bertanya suatu soalan yang agak berat. “Tuhan ni wujud ke?” tany... more »

MH370 : Persoalan untuk PM Najib

alhusseyn at al-Husseyn - 1 day ago
Ramai yang masih sangsi dan ragu-ragu mengenai kenyataan PM Najib malam tadi berhubung MH370 telah mengakhiri penerbangannya di kawasan terpencil perairan Lautan Hindi. Ini adalah kerana kata mereka, tiada sebarang tanda-tanda penemuan bangkai kapal itu yang dapat disahkan. Entri saya sebelum ini, elok sangat jika korang ulang baca dulu. PM Najib cakap berbelit-belit sekadar memberikan 'bayangan' sahaja.Dia tidak berani berterus terang untuk berkata : “Penerbangan MH370 telah di haijek” Siasatan polis ke rumah Kapten Zaharie dan ko-pilot Fariq serta merta dilakukan selepas sah... more »

Artikel yang makin menambah misteri pada MH370 MH370: Siapa Rugi?

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
Info Terkini Kehilangan Pesawat MAS MH370 [image: Photo: Artikel yang makin menambah misteri pada MH370 MH370: Siapa Rugi? *AMARAN !! Artikel ini akan bertentangan dengan laporan media. Artikel ini juga akan bertentangan dengan banyak teori yang telah tersebar. Artikel ini juga akan membuatkan anda tidak percaya kepada saya kerana mengandungi cerita dan teori yang pelik. Anda berhak membaca artikel ini. Anda juga berhak menelitinya dan mengkajinya. Anda juga berhak untuk tidak mempercayainya. Anda juga berhak untuk berfikir, adakah ia benar atau sebaliknya. Saya tidak bertanggungja... more »

Blogger Home. 

s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: