Ahad, 30 Mac 2014

4167. Mahathir di China semasa peristiwa Memali. Untuk pengesahan dapatkan rekod imigresen dari Kerajaan China.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 

NAK BUKTI MAHATHIR PERGI CHINA,MINTA SAJA REKOD DARI KERAJAAN CHINA. 

Dr Mahathir  diharap tidak digelar sebagai penipu oleh  rakyat China.Tun Mahathir mungkin boleh meminta tolong pihak imigresen  Malaysia untuk memadam rekod  lawatan beliau ke China.Tetapi kerajaan China boleh menyemak kembali rekod kehadiran Dr Mahathir pada tahun 1985 itu. Rupanya ada hikmah peristiwa MH370,melibat rakyat China dan kerajaan China.China juga tempat Mahathir pergi setelah selesai peristiwa pembunuhan 14 orang termasuk Ustaz Ibrahim Lybia di Memali,Baling. 

 Tun Musa Hitam  bertegas ,semasa peristiwa Memali ,Dr Mahathir berada di Kuala Lumpur(klik).Sementara itu Tun Mahathir akan  menyemak kenyataan Tun Musa Hitam itu.(klik

Sumber: (Nak bukti Mahathir pergi China,minta saja rekod dari Kerajaan China. | SISI BUKIT

Kenyataan Almarhum Tengku Abdul Rahman Putra Al Haj.

atsixty at ZAKRI ALI - 11 minutes ago
*RomeoSuci Rizal * *Kata Tunku Abdul Rahman,"Mahathir buat satu surat kepada saya. Tapi dah diedar beratus ribu salinannya kepada semua orang. Tentera-tentera, polis, orang-orang kebanyakkan ni... diedarkan. Dia maki saya dalam surat itu dengan berbagai-bagai perkataan.""Saya ini dibenci oleh semua orang Melayu. Dibenci oleh pegawai-pegawai kerajaan. Dibenci oleh askar Melayu. Dibenci oleh polis dan sebagainya. Di situ nampaknya, caranya, tujuannya nak bagi orang semua-semua benci kepada saya, buang saya, ubahkan pemerintahan Malaya ini.""Dia kata saya ni pro-Cina... more »

RTM TV2 SEMALAM SAHKAN PESAWAT MH370 DIRAMPAS?????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 24 minutes ago
*Semalam kecoh satu dunia apabila RTM tetiba paparkan isu MH370 di paparan skrin dan mengatakan pesawat MH370 yang hilang disahkan telah dirampas.Ketika itu RTM saluran TV2 sedang menyiarkan rancangan telemovie. Tetiba berita flash terpapar di skrin tv memberitahu bahawa pesawat MH370 disahkan telah dirampas. Kejadian yang menggemparkan seluruh negara ini menyebabkan tindakan segera RTM melakukan siasatan dalaman siapakah dalang kepada kejadian tersebut.Kalau difikir secara akal logik .. betul kah ini angkara sabotaj atau sememangnya benar-benar wujud dan berlaku.Ini buk... more »

Penumpang MH 370 Buat "Missed Call" ???

atsixty at ZAKRI ALI - 26 minutes ago
Jasin Hebat [image: Photo: mungkin ikan duyung yang buat panggilan ini]

Siapa kata saya amal benda khurafat dan syirik?

PBO™ at pen buruk online ™ - 33 minutes ago
Raja Bomoh Sedunia 1M'sia Nujum VIP , Mahaguru Ibrahim Mat Zin mencabar Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria membuktikan dakwaan kononnya ritual yang dilakukan sebelum ini sebagai sesat dan khurafat. Menurutnya semua ritual dan peralatan yang digunakan sebelum ini hanyalah merupakan simbolik semata-mata, tanpa ada sebarang unsur pemujaan terhadap jin dan syaitan. “Seperti yang Datuk

Pak Lah adalah antara pemimpin dunia yang diawasi oleh Agensi Keselamatan Kebangsaan Amerika Syarikat (NSA).

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 34 minutes ago
KUALA LUMPUR: Sebuah akhbar Jerman, Der Spiegel, mendedahkan bahawa mantan Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi adalah antara pemimpin dunia yang diawasi oleh Agensi Keselamatan Kebangsaan Amerika Syarikat (NSA). Der Spiegel mendedahkan perkara itu berdasarkan sebuah dokumen rahsia NSA tahun 2009, yang menyasarkan individu berprofil tinggi dengan

INILAH STANDARD MENTERI KITA (GAMBAR)

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 56 minutes ago

Sah si Tua ni dah nyanyok...........

cikgu pencen at cikgu pencen - 56 minutes ago
Memali: Kenapa Musa ingat tetapi Mahathir lupa? Mar 30, 2014 HARAKAHDAILY KUALA LUMPUR: Bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad tidak mengambil masa yang lama untuk menjawab dakwaan bekas timbalannya, Tun Musa Hitam bahawa beliau berada di dalam negara dan bukannya di China ketika peristiwa Memali yang mengorbankan 14 nyawa dan mencederakan puluhan yang lain pada tahun 1985 itu berlaku. Bagaimanapun jawapan Mahathir ialah, "pasal perkara ini sudah berlaku begitu lama, saya kena semak baliklah apa yang dia kata betul atau tidak". Bagi penulis Shahbudin Husin, memandangkan p... more »

Najib buat lawak hari ini.. lancar pelan tarik pelancong ke Langkawi!

Abdullah Othman at Tempayan Retak - 1 hour ago
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini melancarkan Pelan Induk Pembangunan Perdana Quay di Teluk Burau di sini dan melahirkan harapan untuk melihat tiga juta pelancong akan mengunjungi Langkawi setiap tahun dan menyumbang RM3.8 bilion kepada ekonomi. Beliau berkata pelancongan adalah elemen utama Program Transformasi Ekonomi bagi menjadikan Malaysia sebuah negara berpendapatan tinggi menjelang tahun 2020. “Saya mahu melihat ketibaan 3 juta pelancong ke pulau ini setiap tahun, membawa RM3.8 bilion kepada ekonomi dan melahirkan sekurang-kurangnya 4,200 pekerjaan bahar... more »

Bangkai bernyawa haram jadah bernama Mahathir

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*Haram jadah kau Mahathir!* *Jantan sundal bangkai bernyawa Mahathir Kutty tak habis-habis hendak menipu rakyat. Haram jadah kau Mahathir!* *Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau 'tidak ingat' sama ada beliau ada di negara ini ketika peristiwa Memali berlaku pada 1985.* *Katanya, beliau perlu mengkaji kembali perkara tersebut.* *"Saya sedang kaji kebenaran tentang apa yang disebut oleh beliau (Tun Musa Hitam).* *"Pasal ini berlaku sudah begitu lama saya kena semak baliklah apa yang dia kata betul ataupun tidak," kata Dr Mahathir ketika ditemui pemberita di ... more »

Luasnya Neraka Jahanam

Nas Rul at dairishare - 1 hour ago
YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM, lindungilah dan peliharakanlah kami, kedua ibubapa kami, isteri/suami kami, anak-anak kami, kaum keluarga kami & semua orang Islam dari azab seksa api nerakaMu YA ALLAH. Sesungguhnya kami tidak layak untuk menduduki syurgaMu YA ALLAH, namun tidak pula kami sanggup untuk ke nerakaMu YA ALLAH. Ampunilah dosa-dosa kami, terimalah taubat kami dan terimalah segala ibadah dan amalan kami dengan RAHMATMU YA ALLAH……AMIN….. .: *Luasnya Neraka Jahanam* :. Yazid Arraqqasyi dari Anas bin Malik ra. berkata: Jibrail datang kepada Nabi saw pada waktu yg ia tidak bi... more »

APA LAGI MEREKA MAU .... APA LAGI PERKASA DAN PEKIDA MAU TUNGGU.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*Kekadang Omak Kau pun rasa pelik binti hairan binti pening kepala juga bila melihat gelagat dan perangai para waris warga China tragedi MH370.Pencaraian MH370 menggunakan bantuan satelit dari Amerika Syarikat, Peranchis, Australia, India, Thailand, Indonesia, Vietnam, Russia, UK dan negara China sendiri tetapi masih lagi kabur dan kosong untuk mencari dimana hilangnya MH370.Kalau menggunakan khidmat kepakaran satelit Malaysia patut dan wajarlah mereka nak berang dan naik angin sebab sampai kiamat tidak akan jumpa cerap.Malaysia pun amat mengharapkan maklumat dari negara... more »

Kami Sokong Tokguru

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
Kami Sokong Tokguru ------------------------------ Sesekali Papan Kekunci Dipagut. Posted: 29 Mar 2014 05:55 AM PDT *بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.* *Assalamualaikum w.b.t/**ا**لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه* Meja *www.peceq.blogspot.com . Asal: (**Lebih kepada pandangan peribadi* *) *... more »

MH370 : Pasangan Philip Wood dakwa Kerajaan sembunyikan sesuatu..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 hour ago
Pasangan kepada salah seorang penumpang pesawat MH370, Philip Wood iaitu Sarah Bajc percaya pesawat itu tidak terhempas. Sebaliknya, beliau dalam satu temu bual dengan saluran BBC News merasakan seolah-olah wujud motif lain di sebalik kehilangan pesawat tersebut. “Setiap jenayah mesti ada niat dan motif di sebaliknya. Ada 30 jurutera pertahanan dalam pesawat itu dengan kemahiran yang unik. “Mereka boleh menjadi sesuatu yang berharga untuk mana-mana negara yang mencari kelebihan untuk peralatan tentera mereka. Ada banyak motif di sebaliknya, tapi saya tak nampak ada motif untuk ses... more »

Klon MH370 di Israel Apa kah motif pesawat MH370 di klon dan berada dalam simpanan Israel semenjak 2013???

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Post by TwistedMaya Abdullah. *TwistedMaya Abdullah*

Henti Sebar Gambar Palsu 529 Penyokong Mursi – Ikhwanul Muslimin

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 2 hours ago
[SH] SHAH ALAM – Sejak minggu lalu, puluhan laman web dan blog menyebarkan beberapa gambar dan fakta palsu mengenai 529 penyokong presiden yang digulingkan, Mohammed Mursi. Pada 25 Mac lalu, Mahkamah Mesir menjatuhi hukuman gantung sampai mati terhadap penyokong pemimpin itu termasuk Mursyidul Am Ikhwanul Muslimin, Mohammed Badie namun hukuman terbabit masih belum dilaksanakan. Jurucakap Ikhwanul berpangkalan di London Abdullah el-Haddad menerusi wawancara dengan BBC berkata, hukuman terbabit hanya satu ‘gertakan’ atau mesej ancaman bagi menunjukkan kepada rakyat bahawa tentera Me... more 

Satelit Thailand kesan 300 objek, UK cerap 122 objek.. 1 habuk pun tak jumpa!

Abdullah Othman at Tempayan Retak - 2 hours ago
3 hari lalu satelit Thailand (Thaichote) mengesan 300 objek di Lautan Hindi berkemungkinan serpihan pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370, kira-kira 200 kilometer daripada barat daya tempat operasi misi mencari dan menyelamat, lapor The Nation. Sebelum itu ada penemuan 122 objek di Lautan Hindi menjadi petunjuk baru kepada pasukan mencari pesawat MH370 yang disahkan penerbangannya berakhir di kawasan laut berkenaan. Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata objek itu dicerap melalui satelit Agensi Pertahanan dan Angkasa Airbus dari United Kingdom (UK). Katanya lagi objek-objek yang... more »

BERAPI!!! Minit Mesyuarat Kumpulan KHAS Untuk Hancurkan Anwar Tersebar, Sidek Baba Sebagai Timbalan Pengerusinya.. Jom Terjah!!

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
*Minit mesyuarat Alies Anor & Sidek Baba* *Terdapat sebuah Kumpulan Khas yang dibentuk oleh Datuk Alies Anor Abdul, bekas Setiausaha Politik Datuk Najib Razak. Sidek Baba adalah salah seorang anggota kumpulan ini yang dibayar gaji sebanyak RM15,000 sebulan. * *Kumpulan ini merancang bagi menjatuhkan Anwar Ibrahim.Mereka dihimpunkan untuk hancurkan Anwar Ibrahim. Mari sama-sama kita teliti Minit Mesyuarat kumpulan tegar ini dan siapakah yang bersama-sama Sidek Baba dan Alies Anor dan apa yang telah mereka rancangkan.* *Minit Mesyuarat Kumpulan Tegar Siri 4/2012* *Tarikh: 15 Di... more »

AKHIRNYA KITA TAHU..SIAPA SEBENARNYA YG MAHU PAK LAH DI TURUNKAN..

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
Tajol Ariffin Omar [image: AKHIRNYA KITA TAHU..SIAPA SEBENARNYA YG MAHU PAK LAH DI TURUNKAN.. Antara tak sedar..dan munkin ada yg sedar...US mempergunakan bloggers Umno..pemimpin2 kanan Umno...bekas2 pemimpin berpengaruh Umno utk menurunkan Pak Lah... BALASANNYA... APCO jd penasihat PM Peralatan komunikasi keselamatan di pasang sykt Israel Agen CIA di pejabat AG Agen CIA di Bukit Aman (Spt didedah bks agent,Edward Snowden) HARI TERDEDAH PULA... Dokumen rahsia yang didedahkan oleh media Jerman, Der Spiegel menunjukkan nama bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi berada di a... more »

Semakin melondehkan apa sebenarnya yang dirahsiakan...?

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
Suara Rakyat's photo. [image: ‎[GEMPAR..] Teori 'Berakhir di lautan' bukan dari pihak INMARSAT Bagaimana Najib boleh umumkan bahawa pesawat MH370 telah "berakhir di Lautan Hindi" dengan memetik analisis data satelit Inmarsat. SIAPA YANG MENIPU SEBENARNYA... NAJIB atau INMARSAT!!! Makin lama makin TERBONGKAR & TELANJANG yg dilakukan oleh KERAjaan UMNO/BN..... Allah Maha Berkuasa, satu persatu Allah Tunjukkan... Marilah kita sama-sama terus berdoa kepada Tuhan agar kebenaran dan keadilan itu didedahkan. Hanya DIA yang Maha Tahu dan Maha Berkuasa ke atas segala-galanya. اللهم ارنا الح... more »

Lagi Cerita Pesawat..............

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
Abd Ghani B.Hashib shared his photo. [image: http://sozcyili.blogspot.com/2013/10/kos-sewa-pesawat-untuk-najib-rm28.8-juta.html] http://sozcyili.blogspot.com/2013/10/kos-sewa-pesawat-untuk-najib-rm28.8-juta.html

Restoran Di Bina Atas Kawasan Perkuburan Jadi Tarikan Ramai

Nas Rul at dairishare - 3 hours ago
Sebuah restoran di India memberikan pengalaman “menyeramkan” kepada pelanggan yang berkunjung di restoran itu. Ia menyediakan pengalaman makan di tanah perkuburan apabila restoran itu dibina di atas tapak tanah perkuburan lama. Bagaimanapun, pemilik restoran berkata, tempat itu baik untuk perniagaan. Restoran New Lucky menampilkan konsep berbeza berbanding estoran lain dengan meletakkan meja makan di sekitar bekas tapak perkuburan Islam lama. Pemiliknya, Krishan Kutti memutuskan untuk mengekalkan kubur itu bagi menjalankan perniagaannya. Namun di sebalik ruang dalamannya yang “men... more »

Memalukan Masjid Negeri Perak,Ipoh tidak laungkan azan Subuh.

mantaro at SISI BUKIT - 3 hours ago
*Melalui FB Ustaz Roslan Mohamed ,menerangkan Masjid Negeri Perak,Ipoh tidak ada laugan azan untuk Solat Subuh.Peristiwa berlaku pada subuh 30 Mac 2014.* Changkat Jering- Amat memalukan,Masjid Negeri Perak di ,Ipoh yang mempunyai pegawai lantikan kerajaan tidak melaungkan azan subuh pada hari ini(30/3/2014).Muazzin tidak datang untuk bertugas.Imam pula datang lewat daripada sepatutnya. Exco Agama Perak dan Jabatan Agama Islam Perak mesti bertangungjawab.Jika benar terdapat peristiwa ini berulang berlaku perlu siasatan.Pegawai ini perlu diberi kaunseling .Usah kerana kecuaian s... more »

[VIDEO] Pasangan Philip Wood Percaya MH370 Dirampas & Dibawa Ke Lokasi Rahsia

greenboc at KELAB GREENBOC - 3 hours ago
Sarah Bajc, seorang guru Amerika berusia 48 tahun baru-baru ini muncul di BBC News untuk membincangkan kehilangan pasangannya Phillip Wood. Phillip Wood adalah salah seorang daripada 277 penumpang kapal penerbangan Malaysia yang hilang. Sarah Bajc adalah diantara sebilangan besar rakan-rakan ahli keluarga yang tidak percaya terhadap laporan rasmi bahawa pesawat itu terhempas dan telah membunuh semua orang di dalamnya . *Banyak kerajaan yang terlibat dalam penyiasatan ini tidak memajukan apa-apa keterangan terhadap teori yang dicadangkan mereka, bertambah buruk malah lebih mengeli... more »

Yang Tinggal Hanya Haramjadah...........??

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
Azhar Hj Ismail's photo. [image: Sewaktu program cinta rasul, berjubah berkopiah, yg sebelah berpurdah. Masa tngok konsert yahudi lesap semua yg dah dah dah. Yg tinggal cuma HARAMJADAH.....! Kahkahkah #JgnJelingKtKopek] *Sewaktu program cinta rasul, berjubah berkopiah, yg sebelah berpurdah. Masa tengok konsert Yahudi lesap semua yg dah dah dah. * *Yang tinggal cuma HARAMJADAH.....! Kahkahkah* *‪* *#‎JgnJelingKtKopek‬*
Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 3 hours ago
Pemilihan pucuk pimpinan PKR kali ini bakal menyaksikan pertandingan suami isteri - Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail - bagi merebut jawatan presiden parti. Situasi ini sama seperti yang berlaku pada pemilihan PKR pada tahun 2007 PKR apabila Anwar dan Wan Azizah bersaing untuk jawatan presiden dalam pertandingan tiga penjuru. Seorang lagi calon ialah Abdul Rahman Othman, Wan Azizah ketika itu bertindak sebagai "insurans" kerana Anwar yang baru sahaja dibebaskan dari penjara mempunyai larangan lima tahun daripada aktif berpolitik. Dalam kenyataan media ... more »

Angkara Najib Satu Dunia Kutuk Malaysia Kaw2. - Kemaskini #MH370.

Soz Cyili at Ameno World - 3 hours ago
Najib adalah PM paling BODOH dalam sejarah kePM-an Malaysia. Bukan aku cakap. Tapi itulah yang rata2 rakyat di negara ini fikirkan. Pada mereka PM2 terdahulu pun tak la bijak mana. Tetapi antara mereka, yang paling bangang adalah Najib Razak. Bangangnya mereka bukan kerana mereka 'bangang'. Bangangnya mereka kerana tak memenuhi aspirasi rakyat, tidak menjaga kebajikan rakyat dan mementingkan

GAMBAR YANG DI HEBAHKAN DI INTERNET KONONNYA MEREKA YANG MATI BERKAFAN ITU 529 PENYOKONG PRESIDEN MORSI DIHUKUM GANTUNG ADALAH TIDAK BENAR .. ITU GAMBAR PENDUDUK SYRIA MATI DISERANG DENGAN SENJATA KIMIA PADA OGOS TAHUN LALU.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 4 hours ago
*Sejak minggu lalu, puluhan laman web dan blog menyebarkan beberapa gambar dan fakta palsu mengenai 529 penyokong presiden yang digulingkan, Mohammed Mursi. Pada 25 Mac lalu, Mahkamah Mesir menjatuhi hukuman gantung sampai mati terhadap penyokong pemimpin itu termasuk Mursyidul Am Ikhwanul Muslimin, Mohammed Badie namun hukuman terbabit masih belum dilaksanakan. Jurucakap Ikhwanul berpangkalan di London Abdullah el-Haddad menerusi wawancara dengan BBC berkata, hukuman terbabit hanya satu 'gertakan' atau mesej ancaman bagi menunjukkan kepada rakyat bahawa tentera Mes... more »

LUAHAN HATI IKHLAS YB RODZIAH ISMAIL MENGAPA BELIAU BERTANDING KETUA WANITA KEADILAN PUSAT.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 4 hours ago
*Pemilihan Parti Keadilan Rakyat 2014: Jawatan Ketua Wanita Pusat Parti Keadilan Rakyat* * Saya ingin mengumumkan bahawa saya akan bertanding jawatan Ketua Wanita Pusat Parti Keadilan Rakyat dalam pemilihan PKR 2014 ini. Ia adalah di atas keyakinan bahawa Wanita PKR akan dipimpin untuk melaksanakan Agenda Reformasi dengan santunan, gerak kerja, perancangan dan pelaksanaan yang sudah sedia diperolehi model-modelnya dari pengalaman saya dalam barisan pimpinan PKR dan pentadbiran Pakatan Rakyat di negeri Selangor. Keyakinan dari anggota kepimpinan Wanita dan akar u... more »

Gadis Ini Di Kecam Hebat Kerana Muat Naik Gambar Kucing Dimasak Sup

Nas Rul at dairishare - 5 hours ago
Guangdong: Seorang wanita China menjadi sasaran kecaman umum selepas dia memuat naik gambarnya merebus seekor kucing untuk dibuat sup. Tindakan Li Jinbang memuat naik gambar “kejam” itu di laman sosial Weibo membuatkan satu kempen mengecamnya diwujudkan di Internet. Dia turut dihujani komen dan emel yang mengecam tindakannya serta mengugutnya sebaik gambar berkenaan dimuat naik. Walaupun dia kemudiannya membuang gambar itu, semuanya sudah terlambat kerana “ dosanya” sudah tersebar luas dikalangan pengguna Internet. Foto KUCING diletakkan di dalam sangkar sebelum digantung dan disem... more »

Kontroversi!!! (Video & Gambar2) Apa Dah Jadi Dengan Shila Hamzah Nie? Pakai Tudung Dedah Peha La Pulak.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 5 hours ago
[image: Gambar Shila Amzah pakai baju blous dan legging di China, hiburan, info, penyanyi Shila Amzah, pakaian kontroversi shila amzah] Penampilan Shila Amzah dalam satu program hiburan di China dengan fesyen berbeza iaitu *memakai baju blous dan legging *menarik perhatian ramai peminatnya. Mungkin ianya disebabkan jarang atau tidak pernah ada artis Malaysia menggayakan baju blous dan legging dengan memakai tudung ketika menyanyi. Satu fesyen baru yang amat jauh berbeza.... Video Persembahan Shila Amzah Lihat Minit Ke 33.15 dan seterusnya

Sarah Bajc kekasih Philip Wood percaya pesawat MH370 tidak terhempas

Abdullah Othman at Tempayan Retak - 5 hours ago
Sarah Bajc kekasih kepada Philip Wood yang dikatakan menghantar masej meminta pertolongan *(saya dah tulis sebelum ini - baca di sini)* percaya pesawat itu tidak terhempas.Dalam temuramah dengan saluran BBC News dia mengatakan dia merasakan "seolah-olah wujud motif lain" di sebalik kehilangan pesawat tersebut. Katanya lagi “Setiap jenayah mesti ada niat dan motif di sebaliknya. Terdapat 30 jurutera pertahanan dalam pesawat itu dengan kemahiran yang unik. Mereka boleh menjadi sesuatu yang berharga untuk mana-mana negara yang mencari kelebihan untuk peralatan tentera mereka". Sarah... more »






Pesawat MH370 sah dirampas?.. TV2 dah kena 'hack' ke ni?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 5 hours ago
Setelah melewati 3 minggu kehilngan pesawat MH370 menjadi misteri, kepastian yang ditagih masih samar bagaikan digantung tidak bertali. Spekulasi bersilih ganti melalui berbagai medium sosial seperti Twitter, Blog, Facebook, WhatsApp, Instagram dan berbagai lagi membuatkan Kerajaan meminta rakyat mempercayai hanya saluran berita yang rasmi. Media-media elektronik seperti TV1, Tv2, dan juga TV3 serta lain-lain media yang dikawal kerajaan perlu dipercayai oleh rakyat sebagaimana yang diminta oleh pemimpin-pemimpin Kerajaan. Bagaimanapun timbul berbagai spekulasi dan pertanyaan bila ma... more »


Sarah Bajc, pasangan Philip Wood ,percaya pesawat MH370 tak terhempas.

mantaro at SISI BUKIT - 5 hours ago
Pasangan kepada salah seorang penumpang pesawat MH370, Philip Wood iaitu Sarah Bajc percaya pesawat itu tidak terhempas. Sebaliknya,* beliau dalam satu temu bual dengan saluran BBC News* merasakan seolah-olah wujud motif lain di sebalik kehilangan pesawat tersebut. “Setiap *jenayah mesti ada niat dan motif *di sebaliknya.Ada 30 jurutera pertahanan dalam pesawat itu dengan kemahiran yang unik. “Mereka boleh menjadi sesuatu yang berharga untuk mana-mana negara yang mencari kelebihan untuk peralatan tentera mereka. Ada banyak motif di sebaliknya, tapi saya tak nampak ada motif untuk s... more »

Gempar!!! Kesimpulan #MH370 Telah "Berakhir Di Lautan Hindi" Oleh PM Haji Najib Terima Penafian... Jom Terjah!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 6 hours ago
Syarikat satelit yang berpangkalan di Britain, Inmarsat, berkata pihaknya tidak terbabit dalam membuat kesimpulan bahawa pesawat MH370 telah "berakhir di Lautan Hindi". Pada malam 24 Mac lalu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengadakan sidang akhbar untuk mengumumkan bahawa pesawat MH370 telah "berakhir di Lautan Hindi" dengan memetik analisis data satelit Inmarsat. Bagaimanapun, pengumuman telah membangkitkan kemarahan dikalangan keluarga penumpang China, yang enggan menerima kesimpulan itu sehinggalah pesawat tersebut ditemui. Jurucakap Inmarsat Jonathan Sinnatt berk... more »

Koleksi Gambar Lawak - 403

Nas Rul at dairishare - 7 hours ago
koleksi gambar lawak

Kemalangan Tragis..CBR 1000 Putus Dua...Langgar Kereta Di Hadapan Petronas Kulim Hitech

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 7 hours ago
Cbr1000 putus dua langgar kete pusingan U d hadapan petronas Kulim hitech.Kulim Kedah..alhamdulillah rider cuma patah bahu.. Satu Keajaiban bagi dirinya..semoga..sahabat kita lebih berhati hati di masa hadapan.. Pa yang menjadi persoalan ialah..pemandu pemandu kereta..kadang kadang..bawa ikut cara sendiri je..kalau hendak buat U turn ikut ..suka hati je..maka terjadilah

TRAGEDI MH370 .... KAPAL CHINA DAN AUSTRALIA SEHINGGA KINI HANYA JUMPA SAMPAH DAN BUKANNYA SERPIHAN MH370.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 7 hours ago
*Adakah sehingga kini kita di hidangkan dengan taklimat dari maklumat bertaraf sampah?????????Kapal China dan Australia tidak menemui apa-apa yang bermakna dan boleh dikaitkan dengan pesawat MH370 dari kawasan pencarian baharu selepas objek pelbagai warna yang dikesan semalam hanya sampah laut sahaja. * *Wartawan BBC yang berada di atas salah sebuah kapal itu menunjukkan ia hanya jaring biasa yang sukar untuk dikaitkan dengan MH370.* *Semalam, kapal terbang tentera China melihat tiga objek yang disyaki dari pesawat MH370 berwarna putih, merah dan oren di kawasan baharu pencari... more »

Iblis Gentar Dengan Soalan Nabi Muhammad

Detik Islam at Detik Islam - 7 hours ago
Iblis gentar dengan soalan Nabi Muhammad ketika diarah bertemu baginda oleh Allah dan di bawah ini adalah sebahagian daripada soalan perlu dijawab makhluk dilaknat itu: Nabi Muhammad menyoal iblis berkaitan amalan yang dapat menyakiti makhluk dilaknat Allah itu. “Apa yang kau rasakan jika melihat seseorang daripada umatku yang hendak solat?” Iblis menjawab panas dan gementar lantas baginda bertanyakan mengapa. Iblis menjawab, “Sebab setiap seorang hamba bersujud sekali kepada Allah dan Tuhan mengangkatnya satu darjat.” Baginda bertanya lagi, “Jika seorang umatku berpuasa, jika ia b...more »

TRAGEDI MH370 ... JANGAN KELIRU ... BERSATU UNTUK NEGARA TIDAK SAMA DENGAN BERSATU UNTUK KERAJAAN BARISAN NASIONAL.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 8 hours ago
*Kita mesti faham dan tahu membezakan perbezaan di antara kerajaan dan negara. Ianya suatu perbezaan yang besar. Dan meminta orang ramai untuk bersatu bagi negara ini benar-benar berbeza daripada meminta orang ramai untuk bersatu untuk kerajaan.Lebih-lebih lagi pada hari-hari dan minggu selepas tragedi penerbangan pesawat MH370 dimana 239 penumpang termasuk anak kapal hilang tanpa dapat dikesan. Rakyat yang telah diminta bersatu bersama-sama mendoakan untuk penumpang ,pesawat dan juga negara.Itu tidak bermakna bahawa mengkritik ketidakcekapan Menteri Dalam Ne... more »

s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: