Jumaat, 11 April 2014

4555. Ustaz Empat Beradik. Ust Azli, Ust Amri, Ust Amir dan Ust Aswad Nasron.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 

Isu Memali : Ini jawapan Tun Mahathir buat Tun Musa Hitam.. bacalah!

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 minute ago
Mungkin kerana skripnya baru siap.. setelah hampir dua minggu berlalu, akhirnya Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad menjawab dakwaan Tun Musa Hitam terhadapnya berhubung dengan isu Memali. Seperti biasa dan sebagaimana yang telah dijangka oleh banyak pihak.. bila kena batang hidung dia sendiri langsung dia tak ingat apa yang berlaku.. Bacalah!! Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad mengatakan beliau tidak ingat apakah bekas timbalannya, Tun Musa Hitam ada menasihati beliau supaya menangguhkan lawatan kerja ke China susulan insiden berdarah di Memali pada 19... more »

PANASS...... akhir TUN DR. MAHATHIR MENGAKU BELIAU BERADA DI TANAH AIR

atsixty at ZAKRI ALI - 1 minute ago
Kecik Amk Pju [image: Photo: PANASS...... akhir TUN DR. MAHATHIR MENGAKU BELIAU BERADA DI TANAH AIR ketika tragedi MEMALI BERLAKU...... apakah KERTAS PUTIH MEMALI perlu dibuka kembali... Harap MP PR paksa parlimen agar RCI ditubuhkan... kembalikan keadilan mangsa dan keluarga mangsa.... #AmkUnderground "revolusi anak muda marhaen"] *Apakah KERTAS PUTIH MEMALI perlu dibuka kembali... Harap MP PR paksa parlimen agar RCI ditubuhkan... kembalikan keadilan mangsa dan keluarga mangsa....* * #AmkUnderground "revolusi anak muda marhaen" *

NAJIB DAN BAPAKNYA X TAU JAGA PESAWAT KOMERSIL NEGARA....

atsixty at ZAKRI ALI - 31 minutes ago
Raunas Dhom [image: NAJIB DAN BAPAKNYA X TAU JAGA PESAWAT KOMERSIL NEGARA.... 1. 4 OGOS 1975 TENTERA MERAH JEPUN RAMPAS PESAWART JAPAN AIRLINE DI SUBANG AIRPORT. 2. 4 DISEMBER 1977 BOEING 737 MH 635 DIRAMPAS PENGGANAS DAN TERHEMPAS DI TANJUNG KUPANG JOHOR. 3. 8 MAC 2014 BOEING 777 200 ER MH 370 HILANG ENTAH KE MANA. LU ANAK BERANAK MUKA CURI KAPALTERBANG KE????] *1. 4 OGOS 1975 TENTERA MERAH JEPUN RAMPAS PESAWART JAPAN AIRLINE DI SUBANG AIRPORT.* * 2. 4 DISEMBER 1977 BOEING 737 MH 635 DIRAMPAS PENGGANAS DAN TERHEMPAS DI TANJUNG KUPANG JOHOR.* * 3. 8 MAC 2014 BOEING 777 200 ER MH ... more »

Rafizi ramal kerajaan BN tumbang selepas laksana GST April ini !! Written By canang.

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*SHAH ALAM : Kerajaan UMNO-Barisan Nasional (BN) diramal akan tumbang apabila hilang sokongan rakyat sebaik sahaja melaksanakan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) mulai April 2015.Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli berkata, hal yang sama dapat dilihat pernah berlaku terhadap kejatuhan dan kegagalan kerajaan negara luar, antaranya Greece."Percayalah lepas ini UMNO-BN mesti tumbang atas perlaksanaan GST. Biar mereka suka seperti kera dalam parlimen sebab mereka ingat boleh ambil lebih banyak lagi duit rakyat, sedangkan GST akan menye... more »

[VIDEO] Astaghfirullah.. TPM Rasmi ZUMBA Perdana Puteri UMNO Semasa PRK Kajang

greenboc at KELAB GREENBOC - 1 hour ago
Tak tahu kita budaya apakah yang dibawa oleh kumpulan ini semasa kempen PRK Kajang yang lalu. Rata-ratanya mereka berbangsa Melayu dan beragama Islam, malah ramai juga yang bertudung. Apa ertinya majlis Selawat Perdana untuk mangsa MH370 yang kononnya dihadiri 500,000 orang jika pada masa yang sama anak gadis ini terkinja-kinja, tertonggeng-tonggeng di khalayak ramai? UMNO benar-benar sebuah parti yang merosakkan anak-anak Islam, parti hipokrit yang menjatuhkan maruah umat Islam. Sungguh memalukan, sungguh murah harga diri dan sungguh dasyat maruah gadis Islam masakini. Malulah... more »

Kepala lutut,Teresa Kok dan Zizie isteri Bung Moktar,yang mana lebih gebu?

mantaro at SISI BUKIT - 1 hour ago
"Skirtnya (singkat) sehingga paras lutut, saya boleh lihat lututnya, bagaimana pakaian ini boleh dibenarkan?,”* kata Bung Moktar. * Kepala lutut isteri YB Bung Moktar .Bung Moktar dan Zizie berada dalam satu majlis keraian.Adakah Bung Moktar buta warna ,antara aurat Yb Teresa Kok dengan Zizie?

MH370 : Satu Lagi Isyarat 'PING' Dari Dasar Laut Dikesan

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 hour ago
Sebuah pesawat Australia mengesan isyarat yang berpotensi semasa menjalankan pencarian bagi Penerbangan MH370 Malaysia Airlines di Lautan Hindi tengah hari Khamis. Ini disahkan oleh Ketua Pusat Koordinator Agensi Bersama Australia (JACC) Ketua Marsyal Udara (B) Angus Houston. "Semasa menjalankan pencarian akustik, pesawat AP-3C Orion Tentera Udara Diraja Australia (RAAF) telah mengesan isyarat yang berkemungkinan di sekitar kawasan carian kapal pertahanan Australia, Ocean Shield," kata beliau dalam satu kenyataan. Beliau berkata data akustik itu memerlukan analisis lebih lanjut s... more »

Ketua Pembangkang DUN Selangor Menegur YB DS Dr. Wan Azizah Dato Wan Ismail ? - Addin

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*SHAH ALAM: Ketua Pembangkang Negeri Selangor, Datuk Mohd Shamsudin Lias menyelar tindakan ADUN Kajang, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail yang mempersenda usaha kerajaan mencari pesawat MH370 yang hilang.* *Katanya, Wan Azizah membuat satu tuduhan yang tidak tepat dan tidak berasas.* *“Kenyataan yang diberikan oleh Wan Azizah itu merupakan satu kenyataan yang tidak matang,” katanya mengulas kenyataan beliau ketika membahaskan titah ucapan Sultan Selangor di Dewan Undangan Negeri Selangor semalam.* *“Mana boleh kita sebagai negara kecil, memaksa negara-negara besar seperti Amerik... more »

" Persoalan Dari Suami Mangsa #MH370 Yang Perlu Dijawab Oleh Pihak Kerajaan "

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*Terdapat kekaburan dari segi tanggungjawab terhadap keseluruhan kejadian. Secara am, pihak mana yang seharusnya rasa bertanggungjawab terhadap keseluruhan kejadian?Secara spesifik, siapa yang bertanggungjawab terhadap perkara-perkara berikut?1. Siapakah yang bertanggungjawab terhadap keselamatan penumpang dan pesawat?2. Siapakah yang bertanggungjawab terhadap keselamatan industri penerbangan negara?3. Siapakah yang bertanggungjawab terhadap keselamatan ruang udara negara?Setakat ini kita dapat melihat tiada pihak yang bersungg... more »

DI SUMPAH RAKYAT

Kamal Hisham at .PEGUAM KAMAL HISHAM MENULIS - 1 hour ago
Sebentar tadi tadi saya telah berjumpa seorang rakan dari Malaysia, beliau mengatakan bahawa beberapa hari lepas dia telah berjumpa dengan 2 kerabat diraja dari sebuah negeri, nama kerabat itu Hasen dan Samed. Kerabat itu dengan angkuh dan bongkaknya berkata kepada kawan saya bahawa saya sekarang sedang lumpuh dan terbaring di rumah di Dubai hasil dan akibat " Daulat" dan kesan "sumpahan" seorang Sultan (dari sebuah Negeri yang tidak jauh dari Neraka). Ini adalah kerana saya amat lantang mengkritik beberapa salah lakunya di dalam blog dan facebook saya . Kerabat itu berkata bahawa... more »

MH370 : Sampai bila kita nak kena putar belit pingping?

Alhusseyn Alhusseyn at al-Husseyn - 1 hour ago
Jimstone, seorang wartawan bebas dan pernah bekerja dengan NASA mendedahkan mengenai komplot rampasan MH370 : * Jangan percaya cerita ping kotak hitam* Awal dalam semua ini, msm itu berbicara tentang bagaimana jauhnya Lautan Hindi, dan berapa lama masa yang akan diambil untuk mendapat apa-apa di luar sana untuk mencari kotak hitam daripada penerbangan 370. Kebanyakan media berkata, ia akan mengambil masa dua minggu. BAHAWA itu adalah satu pembohongan. Masa sebenar untuk mendapatkan peralatan carian yang sebenar ke kawasan tersebut adalah 4 jam atau kurang. Itulah jangka masa... more »

Mahathir: Semakin senja semakin resah gelisah .. ini buktinya

PBO™ at pen buruk online ™ - 2 hours ago
Ketika senja semakin berlabuh .. Ketika itu dia semakin dihimpit dengan dosa-dosa silam Ketika penghujung hari Sgala kezalimannya terburai satu persatu .. Malang .. Kasihan pada si dia .. Dia sepatutnya ‘perrgi’ dengan tenang .. Tetapi kini Dia dirantai dengan kesilapan sendiri . Alangkah mengecewakan ketika Mahathir sudah mengaku dia sebenarnya berada di Malaysia ketika berlakunya tragedi

Video Lelaki Mati Dengan Hanya Sekali Tumbuk

Nas Rul at dairishare - 2 hours ago
Seorang lelaki telah dipenjara kerana membunuh orang asing dengan tumbukan di kepala selepas berdebat tentang berbasikal di laluan pejalan kaki. Lewis Gill, 20, dipenjara selama empat tahun oleh Salisbury Crown Court kerana pukulan maut keatas Andrew Young, 40. Mangsa, yang menderita sindrom Asperger, jatuh ke tanah dan selepas mengalami pukulan maut di kepala. Rakaman CCTV menunjukkan serangan itu, yang terjadi di luar kedai Tesco Metro di Charminster Road, Bournemouth, di 04:25 pada tarikh 6 November tahun lalu. Video menunjukkan Mr Young bercakap dengan seorang kenalan Gill... more »

Hina Polis Trafik Di FB Pembantu AADK Ditangkap Polis

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
*Alasan yang diberikan ketika ditangkap ialah dia geram kerana diberi saman oleh anggota polis trafik yang menjalankan tugas. * *Dia disaman kerana memandu laju pada 17 Mac lalu dan baginya laluan tiga lorong di Jalan Bongawan-Papar, Sabah merupakan tempat yang tidak perlu dikenakan sebarang sekatan had laju.Tiga lorong baginya bermakna, berada di lorong memotong, bolehlah dia pandu selaju-lajunya. Alasannya ialah memotong!* *Namun wanita beranak satu berusia 28 tahun dan bertugas sebagai Pembantu Anti Dadah di Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK), Beaufort, Sabah akh... more »

MH370:. Semua Penumpang Masih Hidup Dan Hidup Dalam Pondok Tanah - Perisikan Rusia

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
*Sumber perisikan Rusia mendakwa MH370 yang dikatakan telah terhempas di Lautan Hindi sebenarnya telah dirampas dan dilarikan ke Afghanistan, berhampiran sempadan Pakistan.* *Menurut akhbar The Sun, sumber yang rapat denfan FSB (badan perisikan Rusia) memberitahu akhbar negara itu; “Semua penumpang masih hidup, mereka telah dibahagikan kepada 7 kumpulan dan hidup dalam pondok tanah dengan hampir tiada makanan,”.* *Kenyataan itu bagaimanapun belum dapat disahkan sepenuhnya. Kehilangan MH370 sejak 8 Mac bulan lalu adalah misteri terbesar dunia.* *Kapal berkenaan hilang kira-kira ... more »

KES TRAGEDI MEMALI .. AKHIRNYA TUN MAHATHIR AKUI PENDEDAHAN TUN MUSA HITAM ADALAH BENAR BAHAWA KETIKA KEJADIAN BELIAU MASIH BERADA DALAM NEGARA!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*Akhirnya Tun Dr Mahathir Mohamed mengaku beliau berada di tanah air ketika kejadian Memali yang mengorban 18 rakyat pada 19 November 1985.* *Namun, beliau berkata dia tidak ingat Tun Musa Hitam, Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Keselamatan Dalam Negeri ketika itu, datang memujuknya agar tidak pergi ke Beijing.* *"Saya tidak ingat yang Tun Musa datang berjumpa saya untuk tidak pergi ke Beijing tetapi beliau berada di lapangan terbang bersama dengan ramai orang yang ingin ucap selamat pemergian saya ke China.* *“Waktu itu pun saya tidak ingat yang Tun Musa menasihat supaya s... more »

SATU PERTAHAN DAN SATU LAGI "GADAI"

Kamal Hisham at .PEGUAM KAMAL HISHAM MENULIS - 2 hours ago
TERLALU BERBEZA WALAUPUN ANAK BERANAK ....rasanya agak "KURANG AJAR" jika saya katakan bahawa SATU MENANGISI kehilangan Wilayah Johor dan satu LAGI MERAIKAN Gembira KEHILANGAN WILAYAH JOHOR... Nilaikan sendiri ...WAHAI RAKYAT MALAYSIA YANG MANA SATU INTAN DAN YANG MANA SATU KACA?? INI adalah komen dari rakan FB ini telah menarik perhatian saya, mempunyai penuh makna tersirat di hati rakyat. Ali Karim-".... teringat ketika Pulau Batu Putih terlepas...betapa tegasnya Almarhum Sultan Iskandar tentang perkara ini sampai tidak diakuinya pulau itu milik negara seberang sampai bila2...b... more »

MENAKUTKAN DAN MENGERIKAN

Kamal Hisham at .PEGUAM KAMAL HISHAM MENULIS - 2 hours ago
MISTERI Kolam Buaya di ISTANA BUKIT PELANGI Johor....Kenapa KOLAM BUAYA ini menjadi kawasan LARANGAN awam dan dikawal rapi oleh JOHOR MILITARY FORCES(JMF) ??? Apakah perlu Kolam PENUH Buaya ini dijaga oleh JMF ? atau adakah ini salah satu TUGAS RASMI JMF ? DUIT GAJI DIBAYAR oleh RAKYAT TETAPI Patutkah bertugas untuk MENJAGA BUAYA? JMF sepatutnya jaga RAKYAT JOHOR ,itu PERMINTAAN RAKYAT bukannya JAGA KOLAM BUAYA, tiada siapa BERANI HENDAK MENCURI BUAYA-BUAYA TERSEBUT. (gambar hanya hiasan sahaja) Apa yang hendak disembunyikan atau dirahsiakan di KOLAM BUAYA itu sehingga TENTERA B... more »

Tiada ulasan: