Google+ Badge

Jumaat, 11 April 2014

4572. Engkau terlalu berbeza benar. Mengapa?. Tidakkah engkau membawa diri bermuhasabah diri kerana-Nya.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  . Ya Allah Ya Tuhanku lindungilah aku dari fitnah dunia dan aku sebagai hamba-Mu sentiasa bermohon perlindungan dari-Mu Ya Allah Ya Tuhanku. 
  • Artikal 1/3: 

    Kenyataan Bodoh Dari Menteri Cap Ayam...... - Raja Mohd Shahrim

    Photo: Sikap mencerminkan budaya..
bila beri jawapan.. itu mencerminkan diri...dan ketegori apa....
    Sikap mencerminkan budaya.. bila beri jawapan.. itu mencerminkan diri...dan ketegori apa... 
    Sumber: (http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2014/04/kenyataan-bodoh-dari-menteri-cap-ayam.html
    Artikal 2/3: 

    Kroni kaya rakyat merana - Jeneral Yakuza Ogawa

    Photo: Kroni kaya rakyat merana

Biar papa asal begaya 

Hohohoho

Rakyat terpaksa menanggung bebanan sehingga hari ini berikutan kegagalan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS) dalam mengendalikan pengurusan air meskipun lebih RM400 juta telah diterima dari kerajaan Pusat.

ketidakcekapan Syabas jelas diperlihat apabila masalah catuan air terus berlaku dan kerajaan perlu mengambil langkah progresif dalam menangani isu tersebut.

Jumlah pinjaman tu boleh dianggap sia-sia sahaja. Sebab sehingga hari ini Syabas tidak berjaya untuk menambah baik prestasi air.

Contohnya dari segi kerugian air (non-revenue water (NRW) sekarang ini.

Keadaan sekarang kita nampak jelas ketidakcekapan Syabas dalam mengendalikan pengurusan air, kesan besar yang berlaku adalah terhadap catuan, yang susahnya adalah rakyat.

Jadi sekarang ni kerajaan pusat sendiri perlu mengambil tindakan tegas supaya tidak lagi melindungi Syabas, pengurusan air ini perlu diserahkan kepada kerajaan negeri dan bukannya kepada syarikat swasta.

krisis tersebut tidak akan berlaku dan mampu menyelamatkan 2.2 juta penduduk sekiranya Syabas menambah baik prestasi NRW kepada 5 peratus.

Namun, keengganan kerajaan pusat menerima saranan kerajaan negeri dimana pengurusan air perlu tidak perlu diserahkan kepada syarikat swasta menyebabkan rakyat terpaksa menanggung beban.

Kita tahu Syabas akan mengaut keuntungan daripada pengurusan air yang dilaksanakan selama ini, tapi sekarang ini kita nampak jelas yang Syabas memang tidak mampu dan tidak cekap untuk mengendalikan pengurusan air ini.

Duit dah dapat. Tapi masalah berlaku sampai hari ini. Jangan lagi jadikan rakyat sebagai mangsa semata-mata keuntungan yang cuba diperoleh, sebab keadaan sekarang dah makin kritikal.

Kalau dulu dengar saranan kerajaan negeri, banyak kawasan yang terselamat daripada dicatu.

Tapi disebabkan kedegilan mereka, rakyat yang terpaksa menanggung bebanannya.
    Biar papa asal begaya - Hohohoho

    Rakyat terpaksa menanggung bebanan sehingga hari ini berikutan kegagalan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS) dalam mengendalikan pengurusan air meskipun lebih RM400 juta telah diterima dari kerajaan Pusat. 

    ketidakcekapan Syabas jelas diperlihat apabila masalah catuan air terus berlaku dan kerajaan perlu mengambil langkah progresif dalam menangani isu tersebut.

    Jumlah pinjaman tu boleh dianggap sia-sia sahaja. Sebab sehingga hari ini Syabas tidak berjaya untuk menambah baik prestasi air.

    Contohnya dari segi kerugian air (non-revenue water (NRW) sekarang ini.

    Keadaan sekarang kita nampak jelas ketidakcekapan Syabas dalam mengendalikan pengurusan air, kesan besar yang berlaku adalah terhadap catuan, yang susahnya adalah rakyat.

    Jadi sekarang ni kerajaan pusat sendiri perlu mengambil tindakan tegas supaya tidak lagi melindungi Syabas, pengurusan air ini perlu diserahkan kepada kerajaan negeri dan bukannya kepada syarikat swasta.

    krisis tersebut tidak akan berlaku dan mampu menyelamatkan 2.2 juta penduduk sekiranya Syabas menambah baik prestasi NRW kepada 5 peratus.

    Namun, keengganan kerajaan pusat menerima saranan kerajaan negeri dimana pengurusan air perlu tidak perlu diserahkan kepada syarikat swasta menyebabkan rakyat terpaksa menanggung beban.

    Kita tahu Syabas akan mengaut keuntungan daripada pengurusan air yang dilaksanakan selama ini, tapi sekarang ini kita nampak jelas yang Syabas memang tidak mampu dan tidak cekap untuk mengendalikan pengurusan air ini.

    Duit dah dapat. Tapi masalah berlaku sampai hari ini. Jangan lagi jadikan rakyat sebagai mangsa semata-mata keuntungan yang cuba diperoleh, sebab keadaan sekarang dah makin kritikal.

    Kalau dulu dengar saranan kerajaan negeri, banyak kawasan yang terselamat daripada dicatu.

    Tapi disebabkan kedegilan mereka, rakyat yang terpaksa menanggung bebanannya.




    Artikal 3/3: 

    Akibat Islam jadi-jadian?. 

    Comments:

    Anonymous said...
    ckp kat depa, kalau tak ada air untuk wudhu', boleh tayamum.

    kalau depa junub, suruh aje guling2 atas tanah.
    Anonymous said...
    Ramai yang dah tua dalam gambar tu. Tak tahu ke macam mane nak berwudu` kalau tak ada air. Malukan bangsa saje. Namanya Islam, tapi bodoh melayunya tahap gaban. Bahlol
    Anonymous said...
    Ramai yang dah tua dalam gambar tu. Tak tahu ke macam mane nak berwudu` kalau tak ada air. Malukan bangsa saje. Namanya Islam, tapi bodoh melayunya tahap gaban. Bahlol
    Anonymous said...
    perghhh pi kantooi
    Anonymous said...
    Ayoyo...mau buat biskut sama itu kek...barang2 tarak pigi beli ka...itu barang semua pon ada GST la...itu otak ada kat itu juboq juga punya worang....
    Anonymous said...
    Tu yang aku malas nak komen..kalau komen jugak mula la nak keluar yang menyumpah dan mencarut......meh dulu berkawan dgn orang bawahan ni pak2 menteri..baru la kotang tahu mcmana kehidupan marhaen ni...
    Anonymous said...
    Bapak kpd segala bodo @ org paling bodo di alam semesta. Kecik2 dlu tk nk mampos..dh tue2 nk mampos memalukn dri sndri
    Anonymous said...
    islam jadi jadian.dapat la isi perut anak bini lebih sikit


    Perghhh !!! Gambar Ni Sah Menunjukan Bertapa Bangangnya Depa ??

    Nak jadi ahli UMNO memang kena jadi tak cerdik banyak, takleh cerdik sikit². 

    mase orang ngajor bab fardhu ain, duk tengok TV3 merapu, bila ada masalah bab agama, konon nak jadi hero last² jadi BAHLOL kbt.kalau tak ada air Tayamum la.Kikiki.
    Lagi menteri bangang diangkat jadi menteri..moloh tak boleh buat kawan...dan pekak punya kaki..
    Blogger Home. 
    s3v3n

    s3v3n
    copyright©

Paling Banyak Di Terjah Tau !!! Sila Gunakan Fire Fox Atau I E ..kalau Ada Malwira



Blog list The Blogger

Tiada ulasan: