Sabtu, 12 April 2014

4595. Terpaksa melanggar undang-undang sebuah negara, kerana tindakan itu lebih baik dari mengambil langkah seumpama membunuh diri.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 
  • AKIBAT kehabisan minyak, seorang juruterbang mengambil keputusan untuk mendarat di jalan raya dan mengisi bahan bakar di stesen minyak di Daerah Beichuan, China.

    Pesawat ringan yang dipercayai dikendalikan oleh juruterbang warga asing itu pada mulanya mendarat di jalan raya sebelum dilihat beratur bersama kenderaan lain untuk masuk ke stesen minyak.
    Seorang jurucakap polis berkata, pihaknya telah mendapat laporan bahawa terdapat sebuah pesawat telah mendarat di jalan raya serta bergerak seperti kenderaan biasa.
    "Agak sukar untuk mempercayai laporan itu tetapi beberapa saksi yang tampil bersama gambar membuatkan kami akhirnya mempercayai laporan berkenaan,"  kata polis terbabit.


  • Jelasnya, siasatan polis masih mengesan lokasi pesawat itu mendarat dan berlepas selepas mengisi minyak. 

  • "Kami beranggapan pesawat itu mungkin kenderaan biasa tapi berbentuk kapal terbang, namun saksi berkata ia mempunyai keupayaan untuk terbang. 

  • "Malah, seorang atendan stesen minyak memberitahu, juruterbang itu menceritakan dia telah menghabiskan sebanyak £200,000 untuk pesawat berkenaan," ujarnya. 

  • Berikutan itu, pihak polis Beichuan kini sedang menjejaki juruterbang warga asing itu untuk siasatan. 

  • Blogger Home.

    s3v3n

    s3v3n
    copyright©
    Think

    Pusat Khidmat DUN Changkat Jering dan Parlimen Bukit Gantang digelidah penjenayah.

    mantaro at SISI BUKIT - 7 minutes ago
    Pusat Kihdmat Masyarakat ADUN Changkat Jering dan Wakil Rakyat Parlimen Bukit Gantang dipecah masuk .Didakwa penjenayah itu masuk pada awal pagi,12 April (Sabtu). YB Ustaz Idris Ahmad dan Ydp Ustaz Nordin Jaafar berada di Balai Polis Simpang untuk membuat aduan.

    YANG INI NAIB KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA TAK MAU DESAK SETIAUSAHA AGUNG UMNO BATALKAN KE?????

    OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 11 minutes ago
    *Sebelum ini macai-macai UMNO dari kandang Pemuda bukan main lagi tunjuk garang anti maksiat desak Teuku Adnan Teuku Mansor batalkan Topless Party di Jalan Ampang bawah jagaan DBKL.Yang ini apa pula tindakan dan suara bengis dari Pemuda UMNO?????* *Millionstar is coming in May and we are having a pre-party this Saturday night. Presents SongKrang Special "Shoot Da Girls!" Feat. Divas sensation guest DJ Darling Sabrina & DJ Faith will be performing this Saturday night! "2 bottles package deal!!"JW Black Label @RM638nett, Twin Tiger Tower @RM 238nett. Book early for best sea... more »

    Hujan lebat,banjir kilat , bekalan air kena catu di Taiping.

    mantaro at SISI BUKIT - 29 minutes ago
    Hujan lebat,banjir kilat,air pula dicatu.Rakyat sudah mula marah.Bandar Taiping tidak perlu dicatu air.YB Nga Kor Meng(Taiping) ,YB Leow(Aulong) dan YB Teh Kok Lim(Pokok Asam) turut bersama komuniti membantah air dicatu.Foto diambil berhadapan pejabap LAP Taiping. Pili bomba terpaksa dibuka.Penduduk Taiping perlu air.Sejarah perlu ditulis semula, kawasan terlembab di Malaysia,kena catu air.


    Latarbelakang Habib Ali Zaenal Abidin

    IbnuNafis at Tahu, Faham & Amal - 50 minutes ago
    Hari ini 12/4/2014.. Genap usia Al-Habib Ali Zaenal Abidin Bin Abu Bakar Al Hamid 40 tahun Nama penuh / Nasab beliau: Ali Zaenal Abidin Bin Abu Bakar bin Salim bin Hadi bin Salim Al Hamid bin Sheikh Abu Bakar. Berikut adalah sedikit sebanyak tentang latar belakang beliau:- 1974 – 1992 Beliau dilahirkan pada hari Jumaat, 12 April 1974, selepas solat Jumaat di Bondowoso, Jawa Timur,

    Pelik! Anjing Ini Mempunyai Dua Hiding

    Nas Rul at dairishare - 55 minutes ago
    Anjing Gembala Belgium dilahirkan dengan 2 hidung, yang menghadapi kesukaran mendapat penjaga baru disebabkan oleh kecacatan yang jarang. Snuffles berusia 5 bulan sebelum ini telah ditolak oleh empat pemilik, di Dog’s Trust Rehoming Centre di Uddingston, Glasgow. Walau bagaimanapun, selepas membuat iklan, pusat itu mendapat empat puluh mesej dan dua puluh panggilan telefon daripada orang di Amerika, United Kingdom, dan juga Afrika Selatan. Pamela Jackson dari pusat jagaan itu berkata beberapa keluarga hanya muncul dengan harapan seperti angin. Kecacatan Snuffles yang di sebabkan... more »

    Ping Ping sudah jadi Pinga?

    Alhusseyn Alhusseyn at al-Husseyn - 57 minutes ago
    Esok bateri kotak hitam akan 'kong'. Ping-ping dari kotak hitam tidak akan kedengaran lagi... Tinggal kepada kita yang hanya mampu terpinga-pinga...Kah! Kah! Kah! Ping sudah jadi 'Pinga'! Kita begitu dinyakinkan dan diberikan seribu harapan dengan ping-ping yang dikesan...rupa-rupanya mereka sekadar bermain ping-pong dengan melantunkan pelbagai cerita; kejap begini, kejap bukan begini.... kita semua terpinga-pinga dengan ping sana , ping sini....sebagaimana bila menonton permainan ping-pong jagoan. Laporan The Mirror menyatakan : Pencarian, termasuk Tentera Laut Diraja, seda... more »

    Pembantu juruterbang MH370 dilapor cuba hubungi seseorang sewaktu pesawat terbang rendah?

    Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 57 minutes ago
    Satu panggilan telefon telah dibuat oleh salah seorang anak kapal pesawat MH370 sewaktu pesawat itu terbang serendah 5000 kaki di ruang udara Pulau Pinang pada hari kehilangannya. Menurut laporan eksklusif akhbar New Straits Times, sumber panggilan tersebut datangnya dari telefon bimbit milik pembantu juruterbang. (Akhbar tersebut telah menamakan pembantu juruterbang tersebut sebagai Fariq Abdul Rahman, sedangkan nama sebenarnya ialah Fariq Abdul Hamid) Setakat jam 9.21 pagi tiada sebarang pembetulan dibuat menerusi portal akhbar tersebut. Sumber maklumat dari penyiasat kes itu m... more »

    PEMILIHAN KEADILAN 2014 ... KENAPA TAN SRI KHALID WAJAR DI ANGKAT SEBAGAI TIMBALAN PRESIDEN.

    OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
    *Pemilihan KEADILAN 2014 adalah pemilihan yang menentukan jaya gagalnya gagasan Pakatan Rakyat dimana KEADILAN sebagai antara pemain utamanya menduduki Putrajaya.* *Pemilihan kali ini cukup penting agar impian menjadi kenyataan .. untuk ianya menjadi kenyataan kena berpolitik secara realiti bukannya ilusi dan emosi... Berpolitik di luar kerangka ketaksuban dengan menjadikan isu remeh pendokong awal penubuhan KEADILAN sebagai senjata ampuh untuk pertahankan jawatan.* *Perkara utama yang harus di ambil kira untuk memilih pemimpin ialah kemampuan mengurus dan mentadbir organisasi..... more »


    Pemilihan PKR: Saifuddin kacau daun Azmin SIRI 8

    AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 1 hour ago
    Pemilihan PKR: Saifuddin kacau daun Azmin Malaysiakini Setiausaha Agung Datuk Saifuddin Nasution Ismail kini dilihat calon utama berpeluang merampas kerusi timbalan presiden PKR yang kini disandang orang lama parti itu Azmin Ali. Dengan penarikan diri penyandang naib presiden Tian Chua daripada persaingan sama, pasukan Saifuddin dilihat lebih kuat berbanding pasukan Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim. Tian Chua turut dilihat bersama pasukan Saifuddin yang turut disokong pemimpin popular PKR Rafizi Ramli dan Nurul Izzah Anwar. Kumpulan ini berpotensi mendapat sokongan g... more »

    Terkini + Panas!! Pembantu juruterbang MH370 buat panggilan telefon ketika terbang rendah 5000 kaki

    PBO™ at pen buruk online ™ - 1 hour ago
    berita terkini MH370 | terkini MH370 | MH370 terkini | perkembangan terkini MH370 Satu panggilan telefon telah dibuat oleh salah seorang anak kapal pesawat MH370 sewaktu pesawat itu terbang serendah 5000 kaki di ruang udara Pulau Pinang pada hari kehilangannya. Menurut laporan eksklusif akhbar New Straits Times, sumber panggilan tersebut datangnya dari telefon bimbit milik pembantu


    Kelab Malam Khas Untuk Kanak-Kanak Di Russia

    Nas Rul at dairishare - 2 hours ago
    A club for kids in Chelyabinsk, Russia called the “Underground Garage,” where children were partying all night long? I dont know if it is even legal or not, would you let your kids party here?

    " Petunjuk Terbaru #MH370. Pambantu Juruterbang Membuat Panggilan Semasa MH370 Terbang Rendah Di Pulau Pinang "

    tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 2 hours ago
    *KUALA LUMPUR*: Satu panggilan telefon telah dibuat oleh salah seorang anak kapal pesawat MH370 sewaktu pesawat itu terbang serendah 5000 kaki di ruang udara Pulau Pinang pada hari kehilangannya. Menurut laporan eksklusif akhbar New Straits Times, sumber panggilan tersebut datangnya dari telefon bimbit milik pembantu juruterbang. (Akhbar tersebut telah menamakan pembantu juruterbang tersebut sebagai Fariq Abdul Rahman, sedangkan nama sebenarnya ialah Fariq Abdul Hamid) Setakat jam 9.21 pagi tiada sebarang pembetulan dibuat menerusi portal akhbar tersebut. Sumber maklumat dari pe... more »

    [Video] 'Tukar Kerajaan Bakal Berakhir Dengan Tragedi', Adakah Najib Ugut Rakyat Malaysia ?

    canang at Cananglahnie - 3 hours ago
    Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengingatkan rakyat supaya tidak sewenang-wenangnya bertindak menukar kerajaan\ yang ada pada hari ini. Ini kerana, katanya, kerajaan hari ini terbukti mampu melaksanakan perubahan dan pembangunan yang dikehendaki rakyat. "Kita jangan nak tukar kerajaan (hari ini), kita nak perubahan, yang penting kita nak perubahan dan kemajuan...buat apa nak tukar sekiranya parti (Barisan Nasional) boleh menunaikan dan melaksanakan perubahan dan kemajuan, jadi buat apa nak tukar. "Sebab kalau kita nak tukar, boleh jadi apa yang kita harapkan itu tidak b... more »

    Profesor Izzi: 'Saya tidak sangka diaibkan begitu rupa'

    PBO™ at pen buruk online ™ - 4 hours ago
    Profesor Izzi Haji Ali Kes cabul yang melibatkan pensyarah dan juga penceramah terkenal, Prof Izzi kini hangat diperkatakan. Tidak wajar sekiranya seorang pendidik mengambil kesempatan ke atas pelajar mereka. Namun begitu, tidak wajar juga sekiranya kita terus menghukum beliau tanpa berikan ruang untuk beliau bela diri dan pihak berkenaan jalankan siasatan. Seperti yang kita sudah sedia


    Perghhh..Ini lah Berita Yang Macai Mahukan..Tapi Rakyat Miskin Menderita.

    Abu Luqman at Media Orang Kampung - 4 hours ago
    Kalau Cukai GST Akan Tambah Pendapatan....Dimana Pulak Harga Barang Akan Jadi Murah ?? Jawab Sat Wahai Macai-Macai BN Berita Yang Macai-Macai BN Seronok Sangat.... Nilah yang dikatakan sokong yang me bawa rebah. Kerana Tercampak seronok me yoking Hingga Tidak Tahu..apa dia GST dan kesana Kepada economic Keluarga..dan orang miskin. Menteri tak apa lah depa sokong ..

    Penjara Malaysia Antara terbaik Di Dunia, Tapi Banduan Mandi Bogel(?)

    greenboc at KELAB GREENBOC - 4 hours ago
    M*andi bogel di penjara: Timbalan Menteri akui ia memalukan* KUALA LUMPUR: Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Wan Junaidi Tuanku Jaafar bersetuju dengan Ahli Parlimen Bachok, Ahmad Marzuk Shaary berhubung isu banduan mandi berbogel di penjara satu perkara memalukan negara. Berjanji untuk mengambil perhatian dengan aduan tersebut, Junaidi berkata beliau akan menghubungi pihak penjara, khususnya Penjara Pengkalan Chepa untuk mendapatkan maklumat lanjut. Menurut beliau, aduan yang mengatakan banduan diarahkan untuk mandi bogel bersama lebih 100 banduan lain itu akan disiasat, sel... more »

    Ular Sawa Gergasi Jadi Teman Baik Sejak Kecil

    Nas Rul at dairishare - 5 hours ago
    Seorang budak lelaki dari Kemboja, Uorn Sambath, telah menjadi teman baik dengan ular sawa seberat 220 paun. Ular yang dinamakan Chamroeun, yang bermaksud "kemajuan" menjadi sebahagian dalam kehidupan mereka sejak ular masih kecil tujuh tahun lalu, yang ketika itu Uorn hanya berusia tiga bulan. Menurut ibu bapanya, Uorn akan tidur bersama-sama dengan ular itu dalam buaian, dan belajar merangkak bersama. Mereka berdua menjadi tarikan pelancong di kampung terpencil mereka. Ular ini hanya makan ayam, kira-kira 22 paun per minggu agak menjadi bebanan buat keluarga mereka.

    " Saifuddin Abdullah Perli Kerajaan Yang Menggunakan Khutbah JAKIM Dalam Isu GST "

    tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 5 hours ago
    Walaupun bekas Timbalan Menteri UMNO ini tidak menyatakan dengan spesifik khutbah yang berkaitan apa. Tapi admin serta para pengguna laman sosial yakin khutbah yang dimaksudkan oleh Saifuddin Abdullah ini ialah khutbah GST yang disediakan oleh JAKIM untuk Masjid Negara. Pemahaman admin dengan status di atas cukup mudah. Pandangan aku sebenarnya mungkin apa yang dimaksudkan oleh Saifuddin Abdullah ialah masih banyak lagi perkara dalam Islam yang perlu kita terangkan dalam isi khutbah Jumaat, dan bukannya berkhutbah mengenai GST yang sepatutnya tugas Kerajaan dan Kementerian berke... more »

    Mengapa Dajjal Tidak Disebutkan dalam Al-Quran?

    Detik Islam at Detik Islam - 5 hours ago
    Dalam bahasa Arab, istilah Dajjal lazim digunakan untuk menyebut "nabi palsu" namun, istilah ad-Dajjal yang dimaksudkan di sini merujuk pada sosok "pembohong" yang muncul menjelang dunia berakhir atau kiamat. Sosok itu juga disebut sebagai al-Masih ad-Dajjal yang dimaksudkan di sini adalah "Al-Masih Palsu". Menurut beberapa sumber, istilah ini berasal dari istilah Syria, yakni Meshiha Deghala yang telah menjadi perbendaharaan kata umum di Timur Tengah selama lebih dari 400 tahun sebelum al-Quran diturunkan. Dalam kamus Lisân al-Arab, dikemukakan bahawa Dajjal berasal dari kata daja... more »

    Kenapa pesawat ini mendarat di stesen minyak biasa?

    PBO™ at pen buruk online ™ - 6 hours ago
    AKIBAT kehabisan minyak, seorang juruterbang mengambil keputusan untuk mendarat di jalan raya dan mengisi bahan bakar di stesen minyak di Daerah Beichuan, China. Pesawat ringan yang dipercayai dikendalikan oleh juruterbang warga asing itu pada mulanya mendarat di jalan raya sebelum dilihat beratur bersama kenderaan lain untuk masuk ke stesen minyak. Seorang jurucakap polis berkata, pihaknya

    WoW Gempar!!! (Gambar2) Juruterbang Daratkan Pesawat Di Jalan Raya Dan Masuk Ke Stesen Minyak Untuk Isi Bahan Bakar.. Jom Terjah!!!

    sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 6 hours ago
    *AKIBAT* kehabisan minyak, seorang juruterbang mengambil keputusan untuk mendarat di jalan raya dan mengisi bahan bakar di stesen minyak di Daerah Beichuan, China. Pesawat ringan yang dipercayai dikendalikan oleh juruterbang warga asing itu pada mulanya mendarat di jalan raya sebelum dilihat beratur bersama kenderaan lain untuk masuk ke stesen minyak. Seorang jurucakap polis berkata, pihaknya telah mendapat laporan bahawa terdapat sebuah pesawat telah mendarat di jalan raya serta bergerak seperti kenderaan biasa. "Agak sukar untuk mempercayai laporan itu tetapi beberapa saksi yang ta... more »

    Sengit!!! Pemilihan Parti PKR : Tian Chua Tarik Diri, 4 Calon Bertanding Timbalan Presiden PKR, Wujud Team A, B Dan C.. Jom Terjah!!!

    sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 6 hours ago
    Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim sah mencabar isteri beliau Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail untuk merebut jawatan presiden parti itu. Ini merupakan percubaan pertama ketua pembangkang itu bertanding jawatan yang disandang Wan Azizah sejak penubuhan parti itu. Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Parti (JPP) Datuk Johari Abdul turut mengumumkan Tian Chua dan Elizabeth Wong menarik diri dari persaingan jawatan timbalan dan naib presiden PKR. Dalam sidang medianya pagi ini, Johari berkata selepas pencalonan peringkat pusat ditutup semalam, kebanyakan calon masih mengekalkan pencalo... more »

    The Way Of 'Aku Umat Muhammad SAW'

    Matt Evo at Kami SokongTokguru - 7 hours ago
    *بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.* *Assalamualaikum w.b.t/**ا**لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه* Meja *www.peceq.blogspot.com . (* http://peceq.blogspot.com/2014/04/4593-way-of-aku-umat-muhammad-saw.html*) * *Astagfirullahalazim. * - *Tengah Panas Nie.. Live sekarang Forum : Aku Umat Muhammad S.A... more »

    Tiada ulasan: