Rabu, 16 April 2014

4680. Dunia Melayu Hari Ini Semakin Ketinggalan?. Part 1.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  . Moral Melayu Semakin Tercemar, Setelah Semakin Lama Semakin Terang-Terangan Golongan Lalai Islam Beramai-ramai Menampilkan Wajah Kesyaitanan Laknatullahnya. 

Akibat bermegah dengan ilmu dunia?. Ada 3 Kisah. 
  • Kisah Satu: Gadis Mengaku Teman Lelaki Upah RM20 Lakukan Hubungan Seks

    Melaka – Seorang lelaki merempuh masuk sebuah rumah dan berlawan dengan dua lelaki demi menyelamatkan anak perempuannya yang berusia 13 tahun daripada menjadi pelacur.

    Dia menerima panggilan telefon daripada tuan rumah wanita, yang memaklumkan dia ternampak dua lelaki membawa seorang lagi lelaki ke dalam rumah di mana kanak-kanak itu berada.

    Dia bergegas ke rumah tersebut dan merempuh masuk ke dalamnya.Ketika itu dia melihat dua lelaki ada di dalam rumah.

    Kedua-dua lelaki itu cuba meghalang dia daripadmenyelamatkan anak perempuannya.Dia menjerit sekuat hati ketika dua lelaki berkenaan cuba menyerangnya.

    Jiran yang terdengar jeritan tersebut segera bergegas ke tempat kejadian dan membantunya menyelamatkan anaknya daripada menjadi mangsa sindiket pelacuran.

    “Saya mahu bertanya mengapa dia terlibat dengan dadah. Saya telah banyak kali memberitahu dia supaya tidak bercampur dengan budak jahat,” katanya semalam sambil mengakui yang dia tidak boleh tidur sejak insiden tersebut berlaku.

    “Saya tidak percaya yang perkara ini sedang berlaku. Saya masih trauma.”

    “Anak perempuan saya berkata bahawa dia terlibat dengan dadah dan menerima RM20 setiap kali dia mengadakan hubungan seks bersama teman lelakinya, yang juga membawa dia ke hotel,” tambahnya

    “Hati saya hancur ketika saya melihat anak perempuan saya selain berasa malu apabila diberitahu jiran bahawa dia adalah seorang daripada remaja perempuan yang terlibat dalam aktiviti pelacuran di kawasan tersebut.”

    Bapa remaja tersebut berkata bahawa insiden 26 Julai itu adalah kali ketiga anaknya lari dari rumah.

    Bapa kepada empat orang anak yang berumur 46 tahun itu memberitahu, anak perempuannya sering mendapat keputusan cemerlang sehinggalah dia mula bercampur dengan rakan yang ‘tidak baik’ selepas peperiksaan UPSR.

    Usahawan tersebut berkata, dia tidak akan memaafkan sesiapa yang melacurkan “anak kesayangannya’ itu.

    Mengimbas kembali insiden melibatkan anaknya itu, lelaki berkenaan mendakwa, anaknya lari dari rumah untuk pertama kali bersama teman lelaki berumur 26 tahun pada bulan Oktober tahun lalu.

    Pihak polis kemudiannya berjaya menjejaki remaja tersebut setelah bapanya membuat laporan dan hasil pemeriksaan menunjukkan bahawa dia telah dirogol.

    Dia kemudiannya lagi sekali lari bersama teman lelakinya dalam masa beberapa jam setelah dijumpai. Kali ini, mereka didapati pergi ke Ampang, Kuala Lumpur.

    Keluarga remaja tersebut kembali mencari dan pada masa yang samamemeriksa akaun Facebook anak perempuannya itu.

    Apa yang memeranjatkan, teman lelaki anaknya itu telah menawarkan perkhidmatan seks – lengkap dengan butir anak perempuannya dalam laman sosial tersebut.


    Sementara itu, pihak polis Melaka telah melancarkan operasi untuk menjejaki seorang lelaki yang berumur 26 tahun, yang dipercayai telah melacurkan remaja tersebut kepada sembilan orang lelaki.

    Ketua Polis Melaka, Datuk Chuah Ghee Lye berkata bahawa seorang lelaki berumur 36 tahun yang dipercayai adalah salah seorang pelanggan remaja tersebut kini telah didakwa di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan pada 2 Ogos lalu.

    Beliau juga berkata bahawa pihak polis kini sedang menjejaki baki lapan lelaki yang terlibat. -mstar 

    Kisah 2: 

    Polisi Kerajaan UBN Menjahanamkan Moral Anak Gadis Negara Ini....Guruyaya OK

    BELI BUKU TEKS....Eheeeheeehh..beli buku teks rupanya budak pompuan nii...???~~
     

    Pelajar Perempuan Bertelanjang Sambil Menipu Ibunya

    http://youtu.be/s6dn_YwnRNc ......(dilarang melihat berdosa tauuu ) ehehh nak tengok juga...
    **Pesanan penting buat remaja..


    Berhati-hatilah…lain kali kalau nak beli buku teks.. beli buku teks ajelah… bukan berbogel kat hotel…

    Kisah tiga. 
    WANITA INI DIBELASAH RAKAN SERUMAH KERANA TEGUR MUKADIMMAH ZINA


    Niat baik seorang wanita cuba menasihati rakannya supaya tidak membawa pulang teman lelaki ke rumah sewa didiami dibalas dengan derita apabila dia cedera teruk ditendang dan dipijak berulang kali.

    Dalam kejadian jam 4 pagi kelmarin, mangsa yang berusia 28 tahun cedera di kepala dan badan selepas diserang rakan serumahnya itu di Pandan Indah, di sini.

    Sumber polis berkata, kejadian berlaku apabila mangsa yang sedang tidur di biliknya terjaga sebaik mendengar bunyi bising di ruang tamu.

    Menurutnya, mangsa yang membuka pintu bilik terkejut apabila terserempak seorang lelaki dipercayai kekasih rakan serumahnya itu.


    “Mangsa kemudian memanggil rakan serumahnya itu sebelum menegur perbuatan dosa berkenaan.

    Teguran itu bagaimanapun menyebabkan suspek tidak berpuas hati.

    “Suspek yang berusia 20-an memaki hamun namun mangsa hanya mendiamkan diri,” katanya.

    Menurutnya, suspek kemudian bertindak menumbuk dan menendang mangsa sambil diperhatikan teman lelakinya itu.

    “Tidak cukup dengan itu, suspek turut memijak kepala dan perut mangsa sebaik mangsa terjatuh.

    Mangsa cuba merayu supaya tidak diapa-apakan namun rayuannya tidak diendahkan.

    “Suspek dikatakan memukul mangsa hampir 10 minit sebelum berhenti sebaik ditenangkan teman lelakinya itu.

    Pasangan itu kemudian bergegas meninggalkan rumah itu,” katanya.

    Katanya, suspek mengugut mahu mencederakan mangsa sekiranya dia masih mencampuri urusannya.

    “Mangsa yang mengalami kecederaan di kepala dan badan dibawa rakan lain ke Hospital Ampang (HA), di sini,” katanya.

    “Mangsa yang dirawat sebagai pesakit luar kemudian tampil membuat laporan di Balai Polis Pandan Indah, di sini,” katanya.

    Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang Asisten Komisioner Khairuldin Saad ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan kejadian berkenaan.


    Blogger Home. 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Meja www.peceq.blogspot.com  
  • Papagomo semakin tersepit dengan dosa sendiri

    PBO™ at pen buruk online ™ - 10 minutes ago
    “Saya ke IPD Sentul semalam dan menyerahkan bukti termasuk jawapan Parlimen dan keratan akhbar. Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli memaklumkan beliau telah hadir ke IPD Sentul semalam bagi memberikan keterangan dan menyerahkan bukti berhubung siasatan laporan polis beliau terhadap pengendali blog pro Umno, Papa Gomo iaitu Wan Muhammad Azri Wan Deris. Kes ini disiasat di bawah Seksyen 119

    'Selesai kes babit orang Islam, bukan Islam di mahkamah sivil'

    atsixty at ZAKRI ALI - 13 minutes ago
    *Seorang pakar undang-undang mencadangkan supaya kes-kes pertikaian antara orang Islam dan bukan Islam diadili di Mahkamah Sivil bagi memudahkan kes mereka didengar di satu tempat yang sama. Timbalan Dekan Kuliyyah Undang-Undang Ahmad Ibrahim, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) Prof Dr Najibah Mohd Zin berkata langkah itu boleh menjadi penyelesaian kepada permasalahan orang bukan Islam, yang pada masa ini tidak dapat menuntut keadilan di Mahkamah Syariah bila pasangan mereka memeluk agama Islam. Pada masa sama, ia juga dapat mengelakkan dua si... more »

    Kerana Wudhu Beron Memeluk Islam

    kerengga at KERENGGA - 13 minutes ago
    Prof Leopold Werner von Ehrenfels, seorang psikiater dan sekaligus neurology dari Austria, menemui sesuatu yang menakjubkan terhadap wudhu. Ia mengemukakan satu fakta yang sangat mengejutkan. Bahawa pusat-pusat saraf yang paling peka dari tubuh manusia ternyata berada di sebelah dahi, tangan, dan kaki. Pusat-pusat saraf tersebut sangat sensitif terhadap air segar. Dari sini ia menemui hikmah

    Zahida Rafik gagal ketepikan saman bekas pemandu peribadi

    canang at Cananglahnie - 35 minutes ago
    Pelakon Zahida Rafik hari ini gagal mengetepikan saman yang difailkan bekas pemandu peribadinya berhubung tuduhan memfitnah dalam sebuah akhbar tabloid berkaitan kehilangan wang RM200,000. Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Hue Siew Kheng menolak permohonan Zahida untuk mengetepikan saman yang difailkan Noor Azman Azemi serta memerintahkan Zahida membayar kos RM3,500 kepada lelaki itu. Hue membuat keputusan itu di dalam kamarnya di hadapan peguam Latheefa Koya yang mewakili Noor Azman dan Jeffrey John yang mewakili Zahida. Latheefa memberitahu pemberita bahawa Hue menolak permohonan itu atas... more »

    BULAN LEPAS NEGERINYA KENA BUAT CATUAN AIR .. BULAN INI CAKAP BESAR NAK JUAL AIR TERAWAT KE SELANGOR DAN KUALA LUMPUR!!!

    OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 35 minutes ago
    *Inilah dinamakan pemimpin yang jenis tidak sedar diri ... jenis cakap besar berdegar-degar tapi ekor begelumang taik .. bulan lepas negerinya terpaksa adakan catuan air .. bulan ni berlagak hebbat nak jual air terawat ..Woi!!! Mat Hasan .. pada kau jual air pada Selangoir lebih baik kau jaga rakyat kau yang kekurangan air.. Ada faham!!!!!!* *Kerajaan Negeri Sembilan bersedia untuk menjual air terawat kepada Selangor dan Kuala Lumpur yang kini menghadapi masalah bekalan air. * *Menteri Besar Datuk Seri Mohamad Hasan berkata kerajaan negeri tiada masalah menjual air ke negeri ber... more »

    TAHNIAH KERAJAAN KETUANAN UMNO MENIPU!!! ANDA YANG BANGANG, KAMI YANG SENGSARA!!!

    atsixty at ZAKRI ALI - 43 minutes ago
    Jeneral Yakuza Ogawa [image: Photo: TAHNIAH KERAJAAN KETUANAN UMNO MENIPU!!! ANDA YANG BANGANG, KAMI YANG SENGSARA!!! [Dedah] Satu Lagi Projek Kerajaan Umno BN Gagal, RM365 Juta Wang Rakyat Hangus Projek kawal lalulintas gagal, RM365 juta wang rakyat hangus!!! Satu lagi projek kerajaan Barisan Nasional menelan ratusan juta ringgit wang rakyat menemui kegagalan.Bukan sahaja gagal, Sistem Maklumat Pengangkutan Bersepadu (ITIS) turut menuntut tambahan dana supaya diselamatkan. Projek ITIS bernilai RM365 juta yang dilancarkan kerajaan pada 2002 bagi menyelesaikan masalah kesesakan lalu... more »

    Menjelang Pemilihan MPP

    atsixty at ZAKRI ALI - 43 minutes ago
    Joseph Dass *[image: Joseph Dass's photo.]* *Menjelang Pemilihan MPP, kami Ahli PKR, sudah peka atau tahu sangat tentang beberapa Pemimpin Parti yang telah menyandang jawatan seperti Timb Presiden, Ketua Wanita,Biro Politik yang diakui seperti Pewakilan Kaum India ( tapi bukan MIC) dan Timbalan AMK seMalaysia.* * Apakah kelayakan mereka2 ini, berpandu dari prestasi masing2 ini???* * Pandai2 buat pemilihan untuk menegakkan Keadilan untuk Rakyat dan khususnya kepada Penyokong asal.. .* [image: Joseph Dass's photo.]

    Anwar: Umuno guna hudud alih isu rasuah, MH370

    canang at Cananglahnie - 49 minutes ago
    Umno tidak ada alasan moral untuk membicarakan hudud kerana ia adalah aspek syariah yang menjamin keadilan dan kebajikan rakyat berbanding dengan amalan rasuah BN yang berleluasa kini, kata Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim. Sambil mengingatkan ahli dan penyokong Pakatan Rakyat supaya tidak terpengaruh dengan dakyah itu, katanya, Umno mendakwa menyokong pelaksanaan hudud di Kelantan tetapi pada masa yang sama menolak cadangan supaya undang-undang Islam berkenaan dikuatkuasakan di Terengganu.

    " 10 Gambar Operasi Menyelamat Mangsa Feri Korea Karam. Hampir 300 Dipercayai Masih Hilang "

    tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 53 minutes ago
    1. Dua orang disahkan maut. 2. 164 penumpang telah berjaya diselamatkan. 3. Hampir 300 mangsa lagi masih hilang. 4. Mangsa kebanyakannya terdiri daripada pelajar. (Reuters) - Almost 300 people were missing after a ferry sank off South Korea on Wednesday, the coastguard said, in what could be the country's biggest peacetime disaster in nearly 20 years. The ferry was carrying 459 people, of whom 164 were rescued, coastguard officials said. Two people were confirmed dead after the ferry listed heavily onto its side and capsized in apparently calm conditions off South Korea's... more »

    Saya akan cuba tanya Ustaz Don secara personal - Wardina

    kerengga at KERENGGA - 55 minutes ago
    HARAKAHDAILY KUALA LUMPUR:“Saya akan cuba tanya Ustaz Don secara personal. Dah hantar dah pun email. Semoga saya dapat mewakili ribuan lagi orang awam yang keliru. Insya Allah khair,” tulis selebriti Wardina Safiyyah menerusi facebooknya semalam. Sehubungan itu, beliau mengucapkan terima kasih kepada semua. Ini ekoran tulisannya menerusi facebook pada 14 April yang menyeru para ulama,

    NASIB ORANG BUKAN ISLAM PADA HARI AKHIRAT

    Suatu Perjalanan Maya at SUATU PERJALANAN MAYA - 1 hour ago
    Di kalangan para pembaca sekalian pasti ada yang pernah terlintas soalan: “Apakah nasib orang bukan Islam di akhirat kelak? Apakah mereka semuanya akan diazab dalam neraka? Bagaimana dengan nasib orang yang tidak pernah mendengar tentang Islam?” Sebenarnya persoalan ini telah disentuh oleh Allah Subhanahu waTa'ala dan Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam di dalam al-Qur’an dan hadis. Persoalan inilah yang menjadi fokus penulisan saya untuk bulan ini. *Petunjuk Daripada al-Qur’an* Allah Subhanahu waTa'ala berfirman: Dan tiadalah Kami mengazabkan sesiapapun sebelum Kami mengut... more »

    Memiliki Ekor Pada Tubuh Budak Ini Di Agungkan Seperti Dewa

    Nas Rul at dairishare - 1 hour ago
    Kelainan fizikal umumnya dilihat sebagai kekurangan pada tubuh manusia. Namun, kelainan fizikal yang dialami seorang kanak-kanak lelaki 6 tahun di India ini dianggap sebagai suatu berkah oleh keluarganya. Ini kerana, Amar Singh dianggap mempunyai hubungan dengan salah satu dewa di agama Hindu, Hanoman, kerana mempunyai ekor di bahagian belakang tubuhnya. Amar mempunyai ekor sepanjang 24 cm yang berupa rambut panjang tumbuh di belakang bahagian bawah tubuhnya. Menurut keluarganya, Amar sudah mempunyai rambut di belakangnya sejak dia lahir. Rambut itu terus tumbuh panjang hingga di ... more »

    Ibrahim Ali laksana tin kepek..

    mso.im at . - 1 hour ago
    SUSUPAN SENJA *Benarlah* kata orang lidah tidak bertulang boleh cakap apa saja sama ada apa yang diucapkan itu betul atau tidak. Orang yang cakap ikut sedap mulut juga selalu nampak anak kuman kurus di seberang laut tetapi tak nampak ibu gajah bunting yang bertenggek di birai mata. *Inchek Ibrahim Ali.*Perumpamaan itu tepat untuk ditohok ke atas belakang Incek Ibrahim Ali yang hendak tunjuk 'agah dan helenan' dengan memaki hamun pemimpin DAP dan PKR yang tidak bersetuju dengan langkah kerajaan K... more »

    Kerajaan UMNO sahaja yang cerdik, kerajaan negara lain semua bodoh

    PBO™ at pen buruk online ™ - 1 hour ago
    Usaha menaik taraf sistem pertahanan negara mesti dimulakan dengan siasatan terhadap laporan penyelewengan dalam pembelian peralatan pertahanan, kata Ketua Penerangan PAS Puat, Datuk Mahfuz Omar. Sambil menyokong kenyataan Menteri Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein untuk menaik taraf sistem pertahanan negara, beliau berkata, jika usaha menaik taraf sistem pertahanan itu tidak

    Gadis Mengaku Teman Lelaki Upah RM20 Lakukan Hubungan Seks

    greenboc at KELAB GREENBOC - 2 hours ago
    .MELAKA – Seorang lelaki merempuh masuk sebuah rumah dan berlawan dengan dua lelaki demi menyelamatkan anak perempuannya yang berusia 13 tahun daripada menjadi pelacur. Dia menerima panggilan telefon daripada tuan rumah wanita, yang memaklumkan dia ternampak dua lelaki membawa seorang lagi lelaki ke dalam rumah di mana kanak-kanak itu berada. Dia bergegas ke rumah tersebut dan merempuh masuk ke dalamnya.Ketika itu dia melihat dua lelaki ada di dalam rumah. Kedua-dua lelaki itu cuba meghalang dia daripadmenyelamatkan anak perempuannya.Dia menjerit sekuat hati ketika dua lelaki ...more »

    MP Seputeh Teresa Kok kena ragut...

    ali allah ditta at tumpang sekole...? - 2 hours ago
    *Dalam kejadian di Taman Rainbow itu, suspek cuba meragut rantai leher tetapi setelah Teresa menjerit, dia melarikan diri tanpa berjaya mendapatkannya.Mangsa dan dua anak saudaranya berumur 11 dan lima tahun tidak mengalami sebarang kecederaan.Teresa membuat laporan polis di balai polis Sentul pada tengah hari semalam.Menurut polis, setakat ini tiada tangkapan dibuat dan pihak berkuasa menyeru sesiapa yang mempunyai maklumat mengenai kes ini supaya tampil menyalurkannya.Polis juga berkata akan menambah kekerapan rondaan dan tindakan pencegahan di sekitar kawasan berkenaan.... more »

    FIZO OMAR BERITAHU ORANG NAK BELI TUDUNG KELUARAN BINI DIA KENA BERATUR SEAWAL JAM 4.00 PAGI SEMATA-MATA NAK DAPATKAN NOMBOR GILIRAN .... PERGH!!!! ... DAHSYAT!!!!!

    OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 minute ago
    *Hebat sangat ke tudung jenama Fareeda ni??? .. Walaupun mahal nak beli kenja beratur seawal jam 4.00 pagi .. ertinya rakyat yang kelas berada dan berduit pun kena beratur seawal jam 4.00 pagi untuk mendapatkan baru nombor giliran .. dahlah kena beratur seawal jam 4.00 pagi nak beli tudung dalam lingkungan harga RM200 sehelai tapi hanya boleh beli 2 tudung sahaja.Berduit .. kena beratur seawal jam 4.00 pagi dipintu kedai hanya untuk dapatkan nombor giliran .. dah dapat nombor kena tunggu baru boleh masuk .. dah boleh masuk hanya dibenarkan boleh bel... more »

    Aku Cuba Memahami Bagaimana Melayu Terbahagi Kepada Pecahan Menggunakan Flowchart Ringkas

    Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 15 minutes ago
    1. Carta perpecahan Melayu mengikut jantina 2. Carta perpecahan Melayu mengikut politik 3. Carta perpecahan Melayu mengikut agama ............. Aku masih lagi dalam proses membuat beberapa carta lain. Aku berharap agar usaha aku ini dapat membuat aku lebih memahami sosiologi masyarakat kita.

    ~~Pengguna Internet diancam jenayah siber salah sendiri~~

    atsixty at ZAKRI ALI - 18 minutes ago
    *Guruyaya OK Papazi* *[image: Photo: ~~Pengguna Internet diancam jenayah siber salah sendiri~~ Assalamualaikum dan Selamat bertemu kembali, internet merupakan keperluan penting dalam kehidupan kita pada hari ini. Dengan adanya komputer peribadi dan peranti mudah alih, semua lapisan masyarakat dapat menikmati aktiviti online pada bila-bila masa dan di mana saja. Bilangan pengguna internet Malaysia mencecah 18 juta pada tahun 2012 dan dijangka akan mencapai 25 juta pada tahun 2015. Tapi tahukah anda aktiviti online menggunakan internet sekarang ni boleh mendedahkan kita kepada... more »

    PARLIMEN Harus Tegur TIGA HAKIM Makhamah Rayuan.... YB Azmin Ali

    atsixty at ZAKRI ALI - 46 minutes ago
    *Orenji Ren Oren* *10/4/2014 Aturan Urusan No.21 Usul YB Gombak Azmin Ali berkenaan kelakuan hakim2 Mahkamah Rayuan mensabitkan Ketua Pembangkang Dato Seri Anwar Ibrahim di Parlimen hari ni. * *Maksud Usul: Bahawa Parlimen kene tegur kelakuan hakim2 Mahkamah Rayuan yg mensabitkan Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim dihukum 5 tahun 7/3/2014. Parlimen boleh tegur kelakuan hakim menurut Perkara 127 Perlembagaan Persekutuan dgn usul lbh 1/4 jumlah ahli (56). Dah 63. Lbh dari cukup. * * Bila tang kes Anwar Ibrahim, Shafee Dollah loyar UMNO takpa. Tapi nak pakai loyar MP PKR, tak boleh....more »

    Latihan Unit Komando Wanita Di Palestin

    Nas Rul at dairishare - 48 minutes ago
    Ahli-ahli wanita pengawal presiden Palestin mengambil bahagian dalam sesi latihan di bandar Tebing Barat Yerikho April 6, 2014.

    Kredibiliti rumah pasangsiap, rumah Limas Pelembang

    mso.im at . - 1 hour ago
    *Semasa* saya di Pelembang Sumatera Selatan baru-baru ini saya sempat pergi ke Indralaya untuk melihat perusahaan membuat rumah pasang siap jenis rumah Limas iaini rumah tradisional masyarakat Pelembang yang terkenal sejak turun termurun. Kedudukan kawasan perusahaan itu dari kota Pelembang kira-kira 35km. Perusahaan membuat rumah Limas pasang siap ini merupakan perusahaan komersial bagi sesetengah penduduk di situ. Masyarakat Pelembang memang terkenal dengan seni pertukangan tangan. *Pandangan dari bahagian dalam.*Di sepanjang ke Indrayala yang juga merupakan jalan utama untuk me...more »

    SCHIEBEL CAMCOPTER S-100 : HELIKOPTER TANPA JURUTERBANG AUSTRIA

    ISs at Green Life.. - 1 hour ago
    Nampaknya kebanyakkan kuasa-kuasa besar mula menggunakan pesawat kawalan jauh tanpa juruterbang secara meluas. Sebelum ini kami pernah menunjukkan pesawat tanpa juruterbang X-47 Tentera Laut Amerika dan Soar Eagle keluaran China. Hari ini mari kita lihat *Schiebel Camcopter S-100* sebuah helikopter tanpa pemandu keluaran *Austria*. Camcopter S-100 kini digunakan oleh tentera *Jerman, Jordan, Libya, China *dan* UAE* sebagai pesawat peninjau mereka. Selain berfungsi sebagai pesawat peninjau, helikopter ini juga boleh melancarkan roket dan menjadi platform sistem radar. Helikopter s... more »

    [VIDEO CCTV] MP Seputeh Mangsa Terbaru Cubaan Ragut

    greenboc at KELAB GREENBOC - 1 hour ago
    Anggota Parlimen Seputeh Teresa Kok menjadi mangsa terbaru jenayah apabila cuba diragut berhampiran kediaman keluarganya di Sentul, Kuala Lumpur, oleh dua lelaki bermotosikal. Dalam kejadian di Taman Rainbow itu, suspek cuba meragut rantai leher tetapi setelah Teresa menjerit, dia melarikan diri tanpa berjaya mendapatkannya. Mangsa dan dua anak saudaranya berumur 11 dan lima tahun tidak mengalami sebarang kecederaan. Teresa membuat laporan polis di balai polis Sentul pada tengah hari semalam. Menurut polis, setakat ini tiada tangkapan dibuat dan pihak berkuasa menyeru sesia... more »

    Beri kuasa pemerintahan tempatan kepada Wilayah Persekutuan Labuan !! Tulisan Oleh: Mohammad Syahmi Zurhan.

    atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
    [image: Photo: Beri kuasa pemerintahan tempatan kepada Wilayah Persekutuan Labuan !! Tulisan Oleh: Mohammad Syahmi Zurhan. April 16, 2014. Negara kita ialah negara persekutuan. Generasi awal negara kita berjuang membantah Malayan Union bagi menjamin negara kita kekal sebagai sebuah persekutuan. Dengan adanya persekutuan,wujudlah konsep wilayah persekutuan di Malaysia. Konsep wilayah persekutuan pertama sekali diwujudkan oleh Amerika Syarikat ketika AS mewujudkan ibu negara mereka iaitu Washington, District of Columbia. Ia satu konsep yang baik bagi sebuah negara persekutuan kerana m... more »

    PENCARI BANGKAI YAKIN LOKASI TEPAT PESAWAT MH370 TERHEMPAS SUDAH DI TEMUI.

    OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
    *Seorang pemburu bangkai yakin pasukan mencari sudah menemui kawasan di mana pesawat Malaysia Airlines MH370 terhempas dan kotak hitam dipercayai akan dikesan tidak lama lagi, lapor Sydney Morning Herald (SMH).* *Pengarah Blue Water Recoveries, Davied Mearns, dalam program 7.30 ABC semalam, berkata beliau yakin berdasarkan kepada kekuatan mereka, empat ping yang dikesan kapal tentera laut Australia, Ocean Shiled minggu lalu adalah dari kotak hitam.* *“Saya fikir, pada asasnya mereka sudah menemui kawasan bangkai,” SMH memetiknya sebagai berkata dalam program berkenaan.* *“Walau...more »

    Rakaman CCTV cubaan ragut terhadap Teresa Kok tersebar!!

    Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 2 hours ago
    Anggota Parlimen Seputeh Teresa Kok menjadi mangsa terbaru jenayah apabila cuba diragut berhampiran kediaman keluarganya di Sentul, Kuala Lumpur, oleh dua lelaki bermotosikal. Dalam kejadian di Taman Rainbow itu, suspek cuba meragut rantai leher tetapi setelah Teresa menjerit, dia melarikan diri tanpa berjaya mendapatkannya. Mangsa dan dua anak saudaranya berumur 11 dan lima tahun tidak mengalami sebarang kecederaan. Teresa membuat laporan polis di balai polis Sentul pada tengah hari semalam. Menurut polis, setakat ini tiada tangkapan dibuat dan pihak berkuasa menyeru sesiapa ... more »

    Penjelasan Kristian Kenapa Mereka Guna Bahasa Melayu Promosi Muzikal EASTER.

    Soz Cyili at Ameno World - 2 hours ago
    Kesian orang2 kristian kat negara neh. Serba tak kena jadinya melayan ragam NGO Islam. Baru2 neh ISMA sound Kristian. Isu nya berkisar tentang satu banting yang mempromosikan teater sempena sambutan hari easter bagi penganut kristian. Lihat ; Dan ini pula respon mereka ; Gereja Pentecostal di Seremban berkata mereka mengikut undang-undang untuk meletakkan banting dalam bahasa Melayu bagi

    MIC gagal 50 tahun rangka hala tuju ekonomi kaum India – YB V Sivakumar (DAP Batu Gajah)

    atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
    *Kerajaan gagal untuk membantu meningkatkan status sosio-ekonomi kaum India di negara ini. * *Sejak kemerdekaan tidak ada apa-apa dasar ataupun program khas untuk membantu masyarakat India yang miskin. * *Kerajaan Perikatan mahupun Barisan Nasional tidak menunjukkan komitmen yang benar-benar serius dalam meningkatkan status sosio-ekonomi kaum India. Malah, terdapat banyak bukti kaum ini ditindas secara licik selama ini.* * Parti MIC yang sepatutnya memperjuangkan hak kaum India pula menjadi 'Pak Angguk' kerana kepentingan dan kedudukan politik dalam kerajaan. * *Pemimpin ini meng... more »

    " Punca Kerajaan Lemah Didedahkan Oleh Bekas Ketua Polis Negera Ini "

    tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 2 hours ago
    Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan berkata isu keselamatan perlu diberi penekanan utama kerana ia mencerminkan kekuatan pentadbiran sesebuah negara. Katanya, kerajaan akan dianggap lemah jika terdapat kelemahan dalam soal keselamatan. “Jika soal keselamatan tidak dijaga, orang akan cakap kerajaan lemah, itu sebabnya pemimpin perlu baiki ciri keselamatan dalam negara,” katanya pada forum bertajuk Situasi Melayu Pasca PRU13 yang diadakan di Kuala Lumpur, malam tadi. Beliau berkata, berdasarkan pemerhatiannya, perubahan polisi yang membabitkan politik menyukarkan pegaw... more »

    Misteri MH370: Najib bidas Anwar

    atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
    [image: Misteri MH370: Najib bidas Anwar] *PUTRAJAYA - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini membidas kenyataan seorang pemimpin pembangkang yang kononnya mampu menyelesaikan misteri kehilangan MH370 dalam satu saat.* *Beliau menyifatkan dakwaan pemimpin tersebut sebagai tidak masuk akal dan memperbodohkan rakyat Malaysia.* * n pesawat MH370 yang sudah memasuki hari ke-39, hari ini memerlukan sokongan dari negara luar berikutan kerumitan dan cabarannya yang di luar dugaan.* *Najib berkata, kehilangan"Ini memang tidak masuk akal sama sekali malah memperbodohkan pe...more »

    MAJLIS PERBANDARAN DUNGUN NAIKKAN HARGA LESEN PERNIAGAAN BERGANDA KERANA SUDAH TIDAK MAMPU BAYAR GAJI KAKITANGANNYA????

    OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 3 hours ago
    *KUALA TERENGGANU - Kerajaan negeri menegaskan kenaikan harga lesen perniagaan dikenakan Majlis Perbandaran Dungun (MPD) kepada peniaga di kawasan pentadbirannya adalah munasabah. Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said berkata, kenaikan itu berasaskan perkembangan semasa kerana MPD terpaksa menanggung kos pengurusan yang sentiasa meningkat, selain ia tidak pernah dinaikkan sejak puluhan tahun lalu. “Kenaikan juga berlaku di tempat lain dan justifikasi dibuat berasaskan saiz serta jenis perniagaan,” katanya ketika menjawab soalan Wan Hapandi Wan Nik (Pas-Sura) yang berta... more »

    Polis sahkan sita telefon bimbit YB Tian Chua

    atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
    [image: Polis sahkan sita telefon bimbit Tian Chua] *KUALA LUMPUR - Polis mengesahkan pihaknya telah menyita telefon bimbit milik Ahli Parlimen Batu, Tian Chua di sebuah hotel di Petaling Jaya kira-kira pukul 8 malam tadi.* *Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Ahrasa ketika dihubungi Bernama hari ini berkata telefon bimbit Naib PKR itu disita untuk membantu polis menyiasat kes di bawah Akta Hasutan 1948.* *"Maklumat lanjut mengenai kes ini akan disiarkan melalui siaran media nanti, yang dilakukan (Bahagian) Hal Ehwal Awam Ibu Pejabat P... more »

    Inilah Air Terjun Antara Yang Paling Indah Dan Unik Di Dunia

    Nas Rul at dairishare - 3 hours ago
    Buat anda yang suka dengan keindahan air terjun, anda pasti takjub melihat keindahan air terjun paling unik di dunia ini. Cukup menarik! Air terjun ini yang terletak di Romania, di Bozovici, wilayah Caras-Severin. Air terjun Izvorul Bigar, mempunyai tebing setinggi 8 meter dan tertutup lapisan lumut hijau. Air yang mengalir berasal dari sungai musim bunga yang menuju ke aliran sungai kecil di bawahnnya. Kalau anda berkesempatan ke Romania jangan lupa melawat ke Taman Nasional chéile Nerei-Beusnisa di bahagian selatan Gunung Anina, wilayah Caras-Severin.

    RUMAH BERBENTUK PIRAMID

    ISs at Green Life.. - 3 hours ago
    *Piramid Giza* ialah satu-satunya keajaiban purba dunia yang masih wujud. Struktur yang dibina oleh Firaun Khufu ini sudah berdiri megah lebih dari*4500 tahun*. Ada yang mempercayai binaan berbentuk piramid mempunyai kuasa mistik yang mampu memperlahankan proses penuaan. Juan Carlos Ramos ialah seorang artis 3D dan beliau menghasilkan sebuah rumah berkonsepkan piramid. Rumah 2 bilik lengkap dengan studio rakaman ini agak menarik juga rupanya. Kenapa kita tidak ada rumah berbentuk piramid. Adakah kerana ianya tidak praktikal ataupun kita semua tidak terpengaruh dakyah illuminati F... more »

    LARAKI MOTORS EPITOME : KERETA 1750 KUASA KUDA

    ISs at Green Life.. - 3 hours ago
    *Epitome* ialah konsep kenderaan berprestasi tinggi pertama dari Laraki Motors. *Laraki Motors *dimiliki oleh *Abdussalam Laraki*, seorang pereka kapal layar mewah yang berasal dari *Maghribi.* Beliau mahu mengembangkan sayap perniagaan beliau dengan mereka kenderaan pula. Epitome diperbuat daripada gentian karbon dan diperkasakan enjin *V8 7 Liter* dengan *1750 kuasa kuda*. Keunikan Epitome ialah ia dilengkapi dua tangka minyak. Satu tangki untuk minyak petrol biasa manakala sebuah lagi untuk minyak dengan tahap *Oktana*yang lebih tinggi. Jika pemilik Epitome mahu memecut dengan... more »

    MINIATUR RUMAH IBADAT DIPERBUAT DARIPADA SENJATA API DAN PELURU

    ISs at Green Life.. - 4 hours ago
    Dalam sejarah peradaban manusia, beratus konflik dan jutaan nyawa melayang kerana perbezaan ideologi. Sebagai contoh agama samawi Kristian, Islam dan Yahudi adalah tiga agama yang sudah berbunuhanan antara satu sama lain selama ratusan tahun lamanya. *Al Farrow *seorang artis dari *San Francisco* menunjukkan simbolik hubungan antara agama dan keganasan yg dihalakan menggunakan "perintah agama". Siri miniatur rumah ibadat beliau yang diberi tajuk *Relinquiries *ialah koleksi miniatur masjid, gereja dan synagogue yang dibina menggunakan senjata api dan peluru. Sebuah symbolism yang ... more »

    Kecoh Perak lawan JDT,kumpulan seluar celoreng masuk padang.

    mantaro at SISI BUKIT - 4 hours ago
    Siapakah mereka yang berseluar celoreng, anggota tentera atau orang awam?Rambut sudah kelihatan pendek.Sebaik selesai perlawanan Perak lawan JTD ,anggota berseluar celoreng pun ramai yang masuk padang.Apakah mereka ini bodyguard JTD atau Perak?

    YB Nurul desak kerajaan semak semula indeks kemiskinan

    atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
    [image: Nurul desak kerajaan semak semula indeks kemiskinan] *PETALING JAYA - PKR mendesak kerajaan mengkaji semula indeks kemiskinan sebenar negara dalam mengejar impian negara berpendapatan tinggi menjelang 2020.* *Naib Presidennya, Nurul Izzah Anwar mendakwa jika kadar lama gaji iaitu RM700 sebulan tidak disemak semula, dikhuatiri peratus gaji pekerja daripada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) akan jatuh daripada 28 peratus pada 2012 kepada 21 peratus pada tahun sasaran.* *"Perangkaan ini yang disasarkan Pemandu dalam Program Transformasi Ekonomi mereka, sedangkan di Korea S... more »

    Dun Terengganu TOLAK usul laksana hudud

    atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
    [image: Dun Terengganu TOLAK usul laksana hudud] *KUALA TERENGGANU - Dewan Undangan Negeri Terangganu hari ini menolak usul supaya melaksanakan Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Hudud dan Qisas) Terengganu yang diluluskan oleh dewan itu pada 7 Julai 2002.* *Usul tersebut dibawa oleh Ustaz Mohd Nor Hamzah (PAS-Bukit Payong) di bawah peraturan mesyuarat Fasal 30 Peraturan-peraturan dan Perintah Tetap Dun.* *Bagaimanapun, Yang Dipertua Dun, Mohd Zubir Embong menolak usul tersebut.* *Kandungan usul beliau seperti di bawah.* *Bahawa persidangan ini hendaklah ditangguh mengikut Fasal ... more »

    Rafizi jelaskan kenapa Reformasi 2.0 digerakkan..

    Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 4 hours ago
    Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli amat jelas mengenai mesej utama yang dibawa dalam kempen Reformasi 2.0 terbaru parti itu, iaitu untuk menendang keluar kerajaan Barisan Nasional (BN) bagi meperbaiki institusi Malaysia. Ahli Parlimen Pandan itu berkata, beliau berharap untuk melakukan provokasi kepada generasi muda dalam mempersoalkan kebebasan kehakiman dan salah guna undang-undang supaya mereka boleh membangunkan komitmen terhadap keadilan dan reformasi sosial. “Mereka tidak faham, dorongan untuk menewaskan BN sebenarnya bukan mengenai kuasa. Ia mengenai membaiki institusi dan...more »

    Akhirnya.. Tembelang Anwar Terbongkar Lagi?

    Addin Deen at Addin - 5 hours ago
    Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini membidas kenyataan seorang pemimpin pembangkang yang kononnya mampu menyelesaikan misteri kehilangan pesawat Malaysia Airlines MH370 dalam satu saat. Beliau menyifatkan dakwaan pemimpin tersebut sebagai tidak masuk akal dan memperbodohkan rakyat Malaysia. Najib berkata kehilangan pesawat MH370 yang sudah memasuki hari ke-39, hari ini memerlukan sokongan dari negara luar berikutan kerumitan dan cabarannya yang di luar dugaan. “Ini memang tidak masuk akal sama sekali malah memperbodohkan pertimbangan akal budi rakyat Malaysia kesel... more »

    AMARAN Kepada Pengguna Facebook !

    atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
    Guruyaya OK Papazi [image: Photo: KUALA LUMPUR - Pengguna laman sosial Facebook di negara ini perlu berhati-hati dengan pautan laman sesawang berantai yang disyaki mengandungi pepijat 'Heartbleed', iaitu sejenis penggodam akaun pengguna. Bermula awal minggu lalu, pepijat Heartbleed atau CVE-2014-0160 yang belum diketahui asal-usulnya, membolehkan penggodam mencuri data peribadi pengguna Facebook bagi tujuan yang tidak baik. Awal minggu ini, Reuters melaporkan kerajaan Amerika Syarikat mengeluarkan amaran kepada institusi perbankan dan perniagaan di negara itu agar memperketat kawal... more »

    Perghhh : Macai UMNO .Terkedu Lihat Majlis Bandaran Pulau Pinang Beri Kelulusan Kepada Banner Himpunan Reformasi 2.0

    Abu Luqman at Media Orang Kampung - 5 hours ago
    MACAI-MACAI UMNO MEROYAN NAIK ANGIN SATU BADAN APABILA MAJLIS PERBANDARAN PULAU PINANG (MPPP) BERI KELULUSAN KE ATAS SEPANDUK HIMPUNAN AMAN REFORMASI 2.0 PERINGKAT PULAU PINANG. Kerana Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) mengeluarkan permit kebenaran kepada penganjur Himpunan Aman Reformasi 2.0 Peringkat Pulau Pinang untuk mengantung kain pemidang dan sepanduk maka sudah ada

    Daging lembu tak cukup,mana Ketua Wanita UMNO menghilang..???

    Orang ni at Orang ni - 5 hours ago
    http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Bawamasuklembudarinegaraluar/Article *Hmmmm... Otak kiri aku imbau kegagalan gomen dalam mengurus tadbir isu bekalan daging negara bilamana Kak Jatt masih belum bayar balik RM250 juta....* Gambar: Imbauan isu Lembu dan Pemimpin UMNO...

    Beli Kain, Beli Kasut Pun Ada Cukai GST Kata Menteri.

    Soz Cyili at Ameno World - 5 hours ago
    Jika kerajaan kuat maka rakyat juga akan kuat? Apa kena mengena dengan rakyat pula kalau kerajaan kuat merasuah? Kuat menyeleweng? Kuat membohong? Kuat merompak? Kuat menyalahgunakan kuasa? Kuat makan duit cukai? Jika kerajaan kuat merasuah, rakyat juga akan kuat melawan. Gunakan ayat yang betul untuk terangkan keadaan sebenar wahai menteri. Jangan spin sana sini untuk menutup pembohongan

    Nurul Izzah Difitnah Tayang Plakad "SAYA DAH SINGLE"

    greenboc at KELAB GREENBOC - 5 hours ago
    Fitnah semacam sudah menjadi satu budaya bagi UMNO dan sekalian macainya. Mereka mengada-adakan yang tiada seperti apa yang dilakukan terhadap pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat dimana dicetakkanmereka menerbitkan gambar ahli parlimen PR dan kemudian diberikan kapsyen yang tidak pernah pun diungkapkan oleh ahli parlimen berkenaan seperti yang berlaku ke atas Teresa Kok dan Tian Chua tempohari. Terbaru, ahli parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar menjadi mangsa dimana golongan macai UMNO telah mengedit plakad yang dipegang oleh Nurul Izzah dan dituliskan "SAYA DAH SINGLE". Kemud... more »

    Moment Menakjubkan Apabila Beruang Kelaparan

    Nas Rul at dairishare - 5 hours ago
    Dah macam tarzan beruang ni, hanya untuk dapatkan makan dalam sarang burung tiruan tu.

    Kredibiliti rumah pasangsiap rumah Limas Pelembang

    mso.im at . - 5 hours ago
    KESENIAN *Semasa* saya di Pelembang, Sumatera Selatan baru-baru ini saya sempat pergi ke Indralaya untuk melihat perusahaan membuat rumah pasang siap jenis rumah Limas, iaini rumah tradisional masyarakat Pelembang yang terkenal sejak turun termurun. *Rumah Limas yang sudah siap untuk dijual.*Kedudukan kawasan perusahaan itu dari kota Pelembang kira-kira 35km. Perusahaan membuat rumah Limas pasang siap ini merupakan perusahaan komersial bagi sesetengah penduduk di situ. Orang Pelembang memang ter...more »

    " FRU Menyuraikan Kekecohan Yang Berlaku Diantara Penyokong Perak Dan JDT "

    tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 5 hours ago
    JDT oh JDT. Kalau tidak silap admin ini adalah kekecohan yang ketiga berlaku yang melibatkan team JDT. Sebelum nih JDT dan Terengganu, JDT dan Pahang.

    Hudud tetap di laksanakan - Presiden PAS

    cikgu pencen at cikgu pencen - 5 hours ago
    Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang (gambar) berkata parti itu tetap akan melaksanakan undang-undang hudud sekalipun ditentang oleh DAP dan PKR, rakan sekutunya dalam pakatan pembangkang. Sambil menyatakan sokongan terhadap usaha kerajaan Kelantan mahu melaksanakan undang-undang itu, Abdul Hadi berkata hudud sudah wujud dalam PAS sebelum penubuhan pakatan. "Ini benda yang (wujud) terlebih awal daripada pakatan pembangkang. Dengan sebab itu kita tak ada masalah untuk kemukakan (laksana hudud)," katanya yang ditemui di luar persidangan Dewan Undangan Negeri Terengganu, di Kua... more »

    Pelajar saman universiti milik Syed Mokhtar kerana gagal beri notis penutupan operasi

    atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
    [image: Pelajar saman universiti milik Syed Mokhtar kerana gagal beri notis penutupan operasi] *Enam pelajar Universiti Antarabangsa Albukhary (AiU) hari ini memfailkan saman terhadap universiti itu kerana dakwaan gagal memberi notis penutupan AiU mengikut tempoh yang ditetapkan oleh Akta Institusi Pendidikan Tinggi Swasta.* *Plaintif terdiri daripada Mohd Raimy Fahmy Mohd Radzi, 22; Muhamad Hanif Ahmad Fauzi, 21; Hanif Hafifi Mahali, 21; Mohamad Hanif Kamaruddin, 21; Muhammad Syafiq Abd Shamad, 21, dan Farhan Sani Safiyuddin, 20.* *Saman itu yang difailkan di pejabat Pendaftar ... more »

    [BONGKAR] Taktik Terkini Penjualan Power Bank Palsu | Nampak Macam Original

    Que Achmad at Que Achmad menulis... - 5 hours ago
    *[BONGKAR] Taktik Terkini Penjualan Power Bank Palsu | Nampak Macam Original | *Satu masalah besar apabila anda menggunakan smartphone adalah baterinya yang tidak tahan lama. [image: powerbankpalsu] Bagi mengatasi masalah ini, powerbank dijual bagi membolehkan pengguna mengecas smartphone mereka dimana-mana sahaja tanpa perlu menggunakan elektrik. *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* Kebanyakan peranti terkini di pasaran menggunakan bateri ‘Li-Polymer’ sebagai sumber kuasa, manakala kebanyakan powerbank pula menggunakan bateri ‘cylindrical/prismatic Li-Ion’. Masalah utama bateri Li-Io... more »

    6 GAMBAR PARA PENYOKONG BOLA SEPAK PERAK MENGAMUK SEBAB KALAH 1-0 DITANGAN JDT SEHINGGA MENGUNDANG FRU GUNA WATER CANON DAN GAS PEMEDIH MATA.

    OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 6 hours ago
    *Empat penyokong Perak ditahan polis kerana merusuh dengan membaling batu, suar, mercun dan pelbagai objek ke dalam padang serta penyokong Johor Darul Ta'zim (JDT) selepas menyaksikan pasukan mereka tewas 1-0 dalam saingan Liga Super di Stadium Perak, di sini malam tadi.Kekecohan itu turut mengakibatkan jurugambar NSTP Supian Ahmad dan beberapa penyokong JDT turut cedera akibat dibaling objek keras termasuk batu.Difahamkan, dua anggota polis termasuk FRU turut cedera pada mata dan kepala akibat dibaling batu oleh penyokong terbabit.Kekecohan dikatakan mula te... more »

    Selepas Sebulan MH370 Hilang, Keluarga Mangsa Mula Dikejar Oleh Bank

    Addin Deen at Addin - 6 hours ago
    Institusi perbankan adalah tempat di mana mereka meminjamkan anda payung dalam cuaca baik dan meminta anda supaya mengembalikan semula apabila mulai hujan" memetik kata-kata penyair Amerika Robert Frost lebih tepat menggambarkan dilema mereka yang berurusan dengan institusi perbankan hari ini. Akan tetapi bagaimana seseorang itu menggambarkan perasaannya apabila sebuah bank menghubungi keluarga penumpang pesawat MH370 masih hilang mengenai pinjaman perumahan beliau? Dilaporkan bahawa Zamani Zakaria (foto di atas), 56, bapa kepada Mohd Rahman Zamani, 33, baru-baru ini telah mene... more »

    Kisah Benar Pakar Bedah dengan Pesawat Yang Rosak

    Detik Islam at Detik Islam - 6 hours ago
    Kisah benar berlaku di Pakistan. Seorang Dr Pakar Bedah terkenal bernama Dr Ishan tergesa-gesa menuju airport. Beliau akan menghadiri Seminar Dunia dalam bidang perubatan yang akan membincangkan penemuan terbesarnya di dalam bidang perubatan. Setelah perjalanan pesawat kira-kira 1 jam, tiba-tiba pesawat mengalami gangguan dan perlu mendarat di airport yang terdekat. Beliau pergi ke bilik penerangan dan berkata: "Saya ini doktor pakar, setiap minit nyawa manusia bergantung pada saya dan sekarang kamu meminta saya menunggu pesawat dibaiki dalam tempoh 16 jam?" Pegawai itu menjawab: ...more »

    " Berbaloi Berjuang Untuk Negara Sekuler Malaysia. Sedih Orang Islam Berbicara Seperti Ini "

    tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 7 hours ago
    MCA, DAP, MIC dan parti-parti di Malaysia timur mesti membentuk gabungan baru bersama orang Melayu yang mahukan demokrasi dan kedaulatan undang-undang, kata bekas menteri undang-undang Datuk Zaid Ibrahim “Negara kita sekular dan ia harus terus begitu. Berbaloi berjuang untuknya,” katanya. Menulis dalam blognya, Zaid menyelar pemimpin Islam di Semenanjung Malaysia dengan mendakwa kesalahan dalam negara ini mesti dikaitkan dengan golongan itu. Bagaimanapun, rakan mereka di Sabah dan Sarawak, tambahnya, tidak tergoda untuk “mengislamkan” negara ini. Menurut Zaid lagi, pemimpin Isl... more »

    Jom Lihat Model Wanita Cantik Tapi Berpenyakit Kulit

    Nas Rul at dairishare - 15 hours ago
    Winnie Harlow aka Chantelle Winnie adalah top model yang mempunyai keadaan kulit yang dikenali sebagai "vitiligo" atau dalam bahasa melayu "penyakit sopak". Vitiligo adalah keadaan yang menyebabkan kelainan pada bahagian kulit. Ia berlaku apabila, sel-sel yang bertanggungjawab untuk pigmentasi kulit, kulit mati atau tidak dapat berfungsi.

    Apa kata orang yang pernah Saman Hudud Negeri Kelantan

    Abdullah Othman at Tempayan Retak - 18 hours ago
    Datuk Zaid Ibrahim menulis dalam blognya mengajak MCA, DAP, MIC dan parti-parti di Malaysia timur mesti membentuk gabungan baru bersama orang Melayu yang mahukan demokrasi dan kedaulatan undang-undang. Dalam tulisanya lagi *“Negara kita sekular dan ia harus terus begitu. Berbaloi berjuang untuknya,” * Zaid dalam tulisannya menyelar pemimpin Islam yang kononnya menderita “inadequacy syndrome” dalam psikologi tingkah laku dan ini tergambar oleh keperluan berterusan pemimpin ini mempertingkat harga diri sendiri, walaupun kemudian berakhir dengan masalah lebih besar. Kata Zaid “Mere... more »

    Tindakan DAP & PKR Tolak Hudud Adalah Tindakan Yang Betul.

    atsixty at ZAKRI ALI - 18 hours ago
    * Kenapa pula betul? Adakah tindakan PAS yang favor kepada hukuman hudud salah pula?Baru2 neh Anwar Ibrahim menegaskan PR bersepakat mengekalkan apa yang telah disepakati bersama dalam isu hudud.Sebelum ini mereka bersetuju untuk tidak bersetuju. Dan pendirian itu sekali lagi dibangkitkan apabila UMNO tiba2 diperlihatkan alim, favor kepada pelaksanaan hudud dan tiba2 aje entah dari mana dan sejak bila mereka menjadi sangat suka kepada hudud dan mahu ia dilaksanakan kat negara neh.UMNO menggunakan HUDUD untuk survival politik mereka. Aku dah jenuh u... more »

    Orang Ipoh Warning Pasukan JDT

    Abdullah Othman at Tempayan Retak - 19 hours ago
    Dua buah bas yang membawa pemain pasukan Johor Darul Takzim (JDT) untuk perlawanan Liga Super menentang Perak di sini malam ini telah diconteng cat kuning awal pagi tadi. Cat kuning yang tertulis* `this is Ipoh'* dilakukan oleh pihak tidak bertanggungjawab semasa bas berkenaan diletakkan di kawasan tempat letak kenderaan bersebelahan sebuah hotel di sini. Nampaknya pasukan JDT tak disukai oleh semua rakyat Malaysia kerana sikap pentadbir mereka. Dulu sukan memupuk semangat persaudaran tetapi kalau sukan didahulukan dengan hawa nafsu yang rakus, maka ini jadinya. *TEMPAYAN RETAK* ... more »

    Tembelang UMNO Pecah: Tolak Usul Pelaksanaan Hudud

    Abdullah Othman at Tempayan Retak - 19 hours ago
    Dewan Undangan Negeri (DUN) Terengganu hari ini telah menolak usul supaya melaksanakan Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Hudud dan Qisas) Terengganu yang diluluskan oleh dewan itu pada 7 Julai 2002. Usul tersebut dibawa oleh Ustaz Mohd Nor Hamzah (*PAS-Bukit Payong*) di bawah peraturan mesyuarat Fasal 30 Peraturan-peraturan dan Perintah Tetap Dun. Speaker DUN Terengganu, Mohd Zubir Embong (UMNO) pagi tadi menolak usul yang dibawa oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Payong berkenaan, di bawah peraturan mesyuarat Fasal 30 Peraturan-peraturan dan Perintah Tetap DUN. YB Us... more »

    Masalah Suami Isteri Zaman Cyber

    ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 19 hours ago
    “DISEBABKAN rasa sayang, saya masih lagi bersabar dengan kerenah isteri yang suka main online game,” kata seorang suami mengenai sikap isterinya. Kakitangan swasta, Amin Budi (bukan nama sebenar), 30, berkata, dia menyedari sikap buruk isterinya selepas bulan madu pertama mereka apabila Dina, 27, tidak pernah berenggang dengan iPad yang merupakan salah satu barang hantaran perkahwinan yang dihadiahkannya dua tahun lalu. Pada awalnya Amin berkata, isterinya yang juga seorang suri rumah sepenuh masa tidak menunjukkan ketagihan kerana tetap melayannya dengan baik, namun apabila menj... more »

    MH370 : Dimana perikemanusiaan? Yang hilang belum ditemui, Bank dah kejar keluarga mangsa ..

    Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 20 hours ago
    "Institusi perbankan adalah tempat di mana mereka meminjamkan anda payung dalam cuaca baik dan meminta anda supaya mengembalikan semula apabila mulai hujan" memetik kata-kata penyair Amerika Robert Frost lebih tepat menggambarkan dilema mereka yang berurusan dengan institusi perbankan hari ini. Akan tetapi bagaimana seseorang itu menggambarkan perasaannya apabila sebuah bank menghubungi keluarga penumpang pesawat MH370 yang masih hilang mengenai pinjaman perumahan mangsa? Dilaporkan bahawa Zamani Zakaria, 56, bapa kepada Mohd Rahman Zamani, 33, baru-baru ini telah menerima panggi... more »

    MACAI-MACAI UMNO MEROYAN NAIK ANGIN SATU BADAN APABILA MAJLIS PERBANDARAN PULAU PINANG (MPPP) BERI KELULUSAN KE ATAS SEPANDUK HIMPUNAN AMAN REFORMASI 2.0 PERINGKAT PULAU PINANG.

    OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 21 hours ago
    *Kerana Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) mengeluarkan permit kebenaran kepada penganjur Himpunan Aman Reformasi 2.0 Peringkat Pulau Pinang untuk mengantung kain pemidang dan sepanduk maka sudah ada macai-macai UMNO meroyan naik angin satu badan mempersoalkan justifikasinya.Nampak sangat macai-macai UMNO ini jenis otak sempit, jumud, beku dan kaku. Pihak lain tidak boleh .. hanya parti UMNO/BN sahaja yang layak diberikan permit .. jenis penyokong parti tidak bertamadun berfikiran seperti hidup dizaman batu dan masih mengamal politik kunu purba pupus tarikh.*

    Tim Saifuddin: Nak menang PRU, sokong kami SIRI 11

    AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 21 hours ago
    Tim Saifuddin: Nak menang PRU, sokong kami Kumpulan “Menuju Masa Depan” yang diketuai Datuk Saifuddin Nasution Ismail hari ini memberi tawaran untuk memenangi Pilihan Raya umum ke-14 (PRU14). Saifuddin berkata gagasan yang dibentangkan beliau dan sekutunya calon naib presiden Rafizi Ramli dan Nurul Izzah Anwar bakal membaris tiga tumpuan khusus bagi mencapai matlamat itu. Antaranya adalah untuk menarik golongan muda pelbagai latar belakang menyertai parti kerana berdasarkan data pengundi, majoriti pengundi pada PRU14 bawah 30 tahun. "Hanya 35 hingga 38 peratus anggota PKR di bawa...more »

    Ustaz Don dikritik Wardina, tapi kenapa .. panas ni beb!

    PBO™ at pen buruk online ™ - 21 hours ago
    Wardina Safiyyah telah menyeru para ulama, ustaz dan mufti di Malaysia supaya menyemak semula kandungan ceramah oleh Ustaz Don Daniyal kerana dikhuatiri menyebarkan maklumat tanpa rujukan. Sebelum itu Wardina ada berkongsi mengenai kompilasi video KOMPILASI HADIS PALSU DAN PENDUSTAAN DON DANIYAL dari seorang wanita yang bernama Nur Puteri Dayana dengan menulis ayat ayat berikut: “Saya bukanlah

    Selepas Sebulan MH370 Hilang, Bank Mula Kejar Keluarga Mangsa

    greenboc at KELAB GREENBOC - 21 hours ago
    Institusi perbankan adalah tempat di mana mereka meminjamkan anda payung dalam cuaca baik dan meminta anda supaya mengembalikan semula apabila mulai hujan" memetik kata-kata penyair Amerika Robert Frost lebih tepat menggambarkan dilema mereka yang berurusan dengan institusi perbankan hari ini. Akan tetapi bagaimana seseorang itu menggambarkan perasaannya apabila sebuah bank menghubungi keluarga penumpang pesawat MH370 masih hilang mengenai pinjaman perumahan beliau? Dilaporkan bahawa Zamani Zakaria (foto di atas), 56, bapa kepada Mohd Rahman Zamani, 33, baru-baru ini telah mene... more »

    Zaid Ibrahim Mahu Malaysia Bertegas Tolak Islam

    atsixty at ZAKRI ALI - 21 hours ago
    *MCA, DAP, MIC dan parti-parti di Malaysia timur mesti membentuk gabungan baru bersama orang Melayu yang mahukan demokrasi dan kedaulatan undang-undang, kata bekas menteri undang-undang Datuk Zaid Ibrahim* *“Negara kita sekular dan ia harus terus begitu. Berbaloi berjuang untuknya,” katanya.* *Menulis dalam blognya, Zaid (kanan) menyelar pemimpin Islam di Semenanjung Malaysia dengan mendakwa kesalahan dalam negara ini mesti dikaitkan dengan golongan itu.Bagaimanapun, rakan mereka di Sabah dan Sarawak, tambahnya, tidak tergoda untuk “mengislamkan” negara ini.Menurut Zaid... more »

    " Gempar !!! Sejak Bila Pelabuhan Kelang Sudah Menjadi Dermaga Kapal USA ??? "

    tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 21 hours ago
    Berlegar dilaman sosial. Beberapa keping gambar yang didakwa kapal perang USA telah berlabuh di Pulau Indah Pelabuhan Kelang. Diharap ada mana-mana pihak yang mewakili Pelabuhan Kelang atau Kementerian pengangkutan yang boleh memberi penjelasan.

    This Is Kelantan

    ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 21 hours ago
    MACHANG - Lebih 20 tahun berniaga, keuntungan tidak pernah menjadi keutamaan Azliza Mat Adam, namun sebaliknya lebih mementingkan kesetiaan pelanggannya. Pengusaha kuih dari Kampung Pangkal Changgong itu tetap mengutamakan harga lama sejak lima tahun lalu, walaupun orang ramai heboh bercakap mengenai kenaikan harga barang.Baginya, selagi tidak membebankan dan merugikan, dia tetap mengekalkan harga lama bagi lebih 10 jenis kuih yang diusahakan dan dijual di Kiosk Mara, di sini. “Saya usahakan perniagaan kuih ini sejak lebih 20 tahun lalu dan menjadi sumber pendapatan utama keluarg... more »

    Ke mana lesap dana R&D RM1.152 bilion Mosti?

    atsixty at ZAKRI ALI - 21 hours ago
    [image: Photo: Tuesday, 15 April 2014 Ke mana lesap dana R&D RM1.152 bilion Mosti? PETALING JAYA - Pengarah Strategik PKR hari ini mempersoalkan berhubung perbelanjaan geran Penyelidikan dan Pembangunan (R&D) bernilai RM1.152 bilion yang dikendalikan Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (Mosti). Rafizi Ramli yang mendedahkan kononnya berlaku penyelewengan dana awam turut mempersoalkan wujudnya campur tangan didakwa oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam membuat keputusan memberikan geran pada jumlah yang sangat besar. "Dalam dua minggu ini, saya akan mendedahkan... more »

    Siapa Sangka Gadis Montel Ini Boleh Bertukar Jadi Begitu Cantik

    Nas Rul at dairishare - 22 hours ago
    This girl was 14 years old: As often happens in life - we are all from ugly ducklings turn into swans. Continuing miraculous transformation normal teenage girl with an ugly appearance into a beautiful girl.

    PEMILIHAN KEADILAN 2014 .... KALAU MAU UBAH BN DI PUTRAJAYA MAKA KEADILAN MESTI UBAH KETUA WANITA KEADILAN GANTIKAN DENGAN PEMIMPIN BARU!!!!!

    OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 22 hours ago
    *JOM UBAH ... INI KALILAH .. PR GANTI BN .... Begitulah bergemanya bunyi slogan dan laungan ketika PRU 13 lalu.Rata-rata para pemerhati dan penganalisis politik sama tempatan maupun luar negara menyatakan PRU 13 lalu adalah peluang terbaik dalam sejarah akan berlaku pertukaran parti pemerintah dengan Pakatan Rakyat mampu menang majoriti mudah.Akhirnya walaupun PR menang 53% undi popular tetapi sekadar mampu menang 89 kerusi parlimen .. suatu pencapaian yang jauh tersasar .Selain dari undi awal dan pos undi warga luar bandar dan pendalaman teruta... more »

    6 Wanita yang Tak Boleh Dijadikan Isteri

    canang at Cananglahnie - 22 hours ago
    6 Wanita yang Tak Boleh Dijadikan Isteri ADA begitu banyak wanita di dunia ini. Rasululullah SAW sudah memberikan arahan kepada kita bagaimana harus memilih wanita yang boleh didekati dan dijadikan pendamping. Namun, selain itu, ternyata ada juga wanita dengan kriteria yang tak boleh didekati dan bahkan dijadikan istri. Siapa saja mereka? Berikut ini adalah kriteria wanita yang harus dijauhi oleh lelaki, dan jangan jadikan sebagai istrinya: 1. Wanita “Ananah” : wanita yang banyak mengeluh. Apa yang diberi atau dilakukan suami untuk rumah tangganya semua tidak suka dan tidak berpuas... more »

    Rosmah terkejut, lutut menggeletar, badan lemah....

    atsixty at ZAKRI ALI - 22 hours ago
    [image: Photo: Rosmah terkejut, lutut menggeletar, badan lemah.... Isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor berharap masyarakat menghentikan sebarang spekulasi berhubung kehilangan pesawat Malaysia Airlines MH370 demi menjaga hati dan emosi anggota keluarga penumpang dan anak kapal. "Jangan buat spekulasi selagi tak dapat maklumat sahih. Saya harap seluruh dunia dapat memikirkan perasaan kaum keluarga 239 orang yang menaiki pesawat itu," katanya. Katanya sesiapa yang mempunyai maklumat sahih dan kredibel perlu tampil ke depan dalam usaha ke arah mengesan pesawat itu yang hila... more »

    Tindakan DAP & PKR Tolak Hudud Adalah Tindakan Yang Betul.

    Soz Cyili at Ameno World - 23 hours ago
    Kenapa pula betul? Adakah tindakan PAS yang favor kepada hukuman hudud salah pula? Baru2 neh Anwar Ibrahim menegaskan PR bersepakat mengekalkan apa yang telah disepakati bersama dalam isu hudud. Sebelum ini mereka bersetuju untuk tidak bersetuju. Dan pendirian itu sekali lagi dibangkitkan apabila UMNO tiba2 diperlihatkan alim, favor kepada pelaksanaan hudud dan tiba2 aje entah dari mana dan

    (4 FOTO) HEBOH GEGAK GEMPITA SATU MALAYSIA SEBUAH KAPAL PERANG US BERLABUH DI WESTPORT PULAU INDAH, PELABUHAN KELANG!!!!

    OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 23 hours ago
    *Heboh di alam maya dipercayai sebuah kapal perang US berlabuh di Westport, Pulau Indah, Pelabuhan Kelang hari ini ... Untuk tujuan apa tidaklah diketahui.Mohon pihak berwajib memberikan penjelasan demi pencerahan.*

    BERAPI!!! Bila Popularnyer Mereka : Wardina vs Ustaz Don.. Apa Sebenarnya? Jom Terjah!!!

    sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 23 hours ago
    Wardina telah menyeru para ulama, ustaz dan mufti di Malaysia supaya menyemak semula kandungan ceramah oleh Ustaz Don Daniyal kerana dikhuatiri menyebarkan maklumat tanpa rujukan. Sebelum itu Wardina ada berkongsi mengenai kompilasi video ‘KOMPILASI HADIS PALSU DAN PENDUSTAAN DON DANIYAL‘ dari seorang wanita yang bernama Nur Puteri Dayana dengan kapsyen Perkongsian Wardina ini telah menimbulkan pelbagai reaksi, ada yang menyokong dan ada yang menghentam tindakan beliau yang menegur Ustaz Don secara terbuka, dan Wardina telah memberi respon berikutnya : We have a right to ask…. W... more »

    " Reaksi Rosmah Sebaik Kehilangan MH370, Terkejut, Menggeletar Lutut, Badan Lemah, Ek Eleh !!! "

    tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 1 day ago
    Isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor berharap masyarakat menghentikan sebarang spekulasi berhubung kehilangan pesawat Malaysia Airlines MH370 demi menjaga hati dan emosi anggota keluarga penumpang dan anak kapal. "Jangan buat spekulasi selagi tak dapat maklumat sahih. Saya harap seluruh dunia dapat memikirkan perasaan kaum keluarga 239 orang yang menaiki pesawat itu," katanya. Katanya sesiapa yang mempunyai maklumat sahih dan kredibel perlu tampil ke depan dalam usaha ke arah mengesan pesawat itu yang hilang sejak 8 Mac lepas. Beliau berkata demikian ketika d... more »

    Wardina Kritik Ustaz Don.. Ini Penjelasannya

    Addin Deen at Addin - 1 day ago
    Wardina telah menyeru para ulama, ustaz dan mufti di Malaysia supaya menyemak semula kandungan ceramah oleh Ustaz Don Daniyal kerana dikhuatiri menyebarkan maklumat tanpa rujukan. Sebelum itu Wardina ada berkongsi mengenai kompilasi video ‘KOMPILASI HADIS PALSU DAN PENDUSTAAN DON DANIYAL‘ dari seorang wanita yang bernama Nur Puteri Dayana dengan kapsyen Perkongsian Wardina ini telah menimbulkan pelbagai reaksi, ada yang menyokong dan ada yang menghentam tindakan beliau yang menegur Ustaz Don secara terbuka, dan Wardina telah memberi respon berikutnya : We have a right to ask…. ...more »

    Maaf Rosmah, Saya Tak Percayakan Penipuan Anda..

    Soz Cyili at Ameno World - 1 day ago
    Aku tak percayakan kenyataan mama Rosmah. Sudah2 la mama nak buat2 citer untuk tarik simpati orang. Aku yang suka bodek2 ko pun rasa getik membacanya tau tak? Tak masuk lagi orang2 di luar sana yang memang sah2 menyampah gila babi kat ko. Hish Rosmah, Rosmah apa nak jadi dengan engkau neh?  Rosmah berkata sebagai seorang wanita dan ibu, beliau dapat menyelami kesedihan dirasai anggota

    Pasukan Perak tolonglah belasah Johor Darul Takzim.

    mantaro at SISI BUKIT - 1 day ago
    PERAK perlu fokus mencari 3 mata untuk keluar dari zon penyingkiran. Mampukah mereka berbuat demikian menentang JOHOR DT Selasa ini?

    Berpakaian tidak kemas semasa memandu pun kena saman?

    Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 day ago
    Semua pada kenderaan yang dipandu cukup syarat. Cukai jalan dan lesen memandu masih sah laku, cermin tidak gelap, pakai tali pinggang keledar, tidak memandu di bawah pengaruh alkohol. Boleh dikatakan tidak ada silapnya bagi seorang lelaki yang enggan dikenali selepas dikenakan saman polis di Banting pagi tadi. Sambil tertanya-tanya apa kesalahannya, polis yang mengeluarkan saman menulis kesalahan yang dilakukan adalah ‘Tidak berpakaian kemas semasa memandu’. "Saya bukan telanjang ketika memandu. Masih berpakaian tetapi saya dikenakan saman yang tidak pernah saya dengar iaitu menjad... more »

    Terengganu Tolak Usul Hudud.

    Soz Cyili at Ameno World - 1 day ago
    Setakat sembang aje kan? KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH Ooiii bloggers UMNO.. dah dah pergi kutuk geng2 kat Terengganu pula. Sebagai pejuang Islam korang kena la buat macam tue kan. Alhamdullilah, aku bukan pejuang Islam. Aku tak layak nak kutuk2 macam bloggers UMNO pejuang islam yang suci murni. Taraf aku gelak berdekah2

    Kajian menunjukkan BN, Umno lemah uruskan ekonomi selepas PRU13

    atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
    *Media Pakatan Rakyat*

    [ Heboh ] Wardina Safiyyah kritik Ustaz Don di facebook ?

    Abu Luqman at Media Orang Kampung - 1 day ago
    [ Heboh ] Wardina Safiyyah kritik Ustaz Don di facebook ? Wardina Safiyyah kritik Ustaz Don di facebook - Wardina telah menyeru para ulama, ustaz dan mufti di Malaysia supaya menyemak semula kandungan ceramah oleh Ustaz Don Daniyal kerana dikhuatiri menyebarkan maklumat tanpa rujukan. Sebelum itu Wardina ada berkongsi mengenai kompilasi video ‘KOMPILASI HADIS PALSU DAN PENDUSTAAN DON

    Putrajaya Jelas Takut Kepada Kebangkitan Rakyat Pimpinan Anwar !!

    atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
    Pakatan Rakyat Infomedia [image: Photo: Putrajaya nampaknya cuba menyukarkan lagi keadaan Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan memfailkan rayuan balas untuk meningkatkan lagi hukuman penjara lima tahun terhadap ketua pembangkang itu yang didapati bersalah atas kes liwat bulan lepas. Pihak pendakwa raya mahukan Mahkamah Persekutuan untuk mengenakan masa penjara lebih daripada lima tahun. Menyebat Anwar memang tidak akan terjadi kerana beliau sudah 66 tahun.] *Putrajaya nampaknya cuba menyukarkan lagi keadaan Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan memfailkan rayuan balas untuk meningkatkan lagi... more »

    [VIDEO & GAMBAR] Sekolah Keb Kangkar Tebrau Terbakar Dipanah Petir

    greenboc at KELAB GREENBOC - 1 day ago
    Kejadian petir yang berlaku petang semalam dikatakan telah menyebabkan Sek Keb Kangkar Tebrau terbakar teruk. Semasa kejadian, dilaporkan tiada pelajar berada di blok berkenaan berikutan hanya 1 sesi sahaja belah pagi. Selain dari sekolah berkenaan, panahan petir yang berlaku petang semalam juga telah menyebabkan beberapa rumah di Jalan Rumbia Taman Daya turut terbakar *IKLAN BERBAYAR* Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita, Atasi Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE. KLIK *SINI* LIKE kami di *SINI*

    Din ni kelepiaq bila ditanya CNN dan Din tu pula buat lawatan pendidikan tanpa seorang Pegawai Pendidikan pun...

    ali allah ditta at tumpang sekole...? - 1 day ago
    *Datuk Seri Hishammuddin Hussein, who has been at the forefront of Malaysia's efforts to locate flight MH370, found himself under CNN's spotlight yesterday after the global news network showed him ducking several probing questions from its senior international correspondent, Nic Robertson.* *The acting Transport Minister was at the Putra World Trade Centre (PWTC) on Sunday to visit the 14th Defence Service Asia (DSA) 2014 exhibition when he was asked by Robertson on when the military had informed civilian authorities that the Malaysia Airlines flight had been picked up by its ra... more »

    Lagi mayat berbungkus ditemui

    canang at Cananglahnie - 1 day ago
    Penduduk tempatan kecoh sekali lagi apabila satumayat siap berbungkus ditemui seperti dikafan di tepi Jalan Perusahaan 4, Bukit Minyak di Bukit Mertajam hari ini. Mayat lelaki dipercayai rakyat Myanmar itu ditemui orang awam yang melalui kawasan berkenaan pada pukul 8 pagi. Timbalan Ketua Polis Pulau Pinang Datuk A.Thaiveegan berkata tiada dokumen pengenalan diri ditemui dan polis tidak menolak kemungkinan mangsa mati di tempat lain sebelum mayatnya diletak di kawasan itu. Polis juga tidak menemui sebarang kesan kecederaan pada mayat itu, katanya kepada pemberita di sini hari ini.... more »

    Cerita Sebenar Di Sebalik Laporan Polis Isu Azan Terlalu Kuat

    atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
    *Rakyat Malaysia khususnya yang beragama Islam pasti terkejut dengan satu laporan polis yang tersebar baru-baru ini. * *Manakan tidak, jikalau si pembuat laporan adalah seorang non-muslim sudah tentu kita terkejut. Namun, kali ini adalah seorang lelaki melayu muslim. Dan sudah tentu ramai yang marah akan tindakan lelaki itu. Namun agak menghairankan apabila gambar wajah lelaki itu seakan tidak melambangkan wataknya. * *Dengan ketayap yang sentiasa melekat di kepala dan perwatakan yang sederhana, sudah tentu ada perkara lain yang membuatkan bel... more »

    Terkini!!! DUN Terengganu Tolak Usul Laksana Hudud.. Jom Terjah!!!

    sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 1 day ago
    Dewan Undangan Negeri Terangganu hari ini menolak usul untuk melaksanakan Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Hudud dan Qisas) Terengganu yang diluluskan dewan itu pada 7 Julai 2002. Usul tersebut dibawa oleh Mohd Nor Hamzah (PAS-Bukit Payong) bawah peraturan mesyuarat Fasal 30 Peraturan-peraturan dan Perintah Tetap DUN, lapor*Harakahdaily*. Speaker Mohd Zubir Embong bagaimanapun dilapor menolak usul tersebut.

    Media Dedah Umno BN Sembunyi Maklumat Misi Pencarian MH370?

    Addin Deen at Addin - 1 day ago
    Satu laporan rangkaian CNN melaporkan, telefon bimbit milik pembantu juruterbang penerbangan MH370 membuat sambungan dengan menara telekomunikasi di Pulau Pinang, tetapi tiada tanda menunjukkan panggilan dibuat. Satu sumber rasmi Amerika Syarikat yang tidak dinamakan dalam laporan itu memetik maklumat didakwa dikongsi oleh penyiasat Malaysia. Sumber itu mendedahkan, menara komunikasi itu mengesan telefon bimbit Fariq Ab Hamid membuat carian perkhidmatan selama 30 minit selepas pesawat tersebut dilencongkan dari haluan asalnya pada 8 Mac. "Jarang sekali, pada fikiran saya bagi sese...more »

    Gadis jadi hamba seks demi untung mudah

    atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
    *Polis Kontinjen Selangor berjaya menyelamatkan sembilan wanita warga Filipina dipercayai dipaksa untuk menjadi pegawai perhubungan pelanggan (GRO) dalam serbuan yang dijalankan di sebuah pusat hiburan di Kelana Jaya, di sini malam tadi.Dalam serbuan jam 10.10 malam itu polis turut menahan seorang lelaki berusia 24 tahun dipercayai penjaga premis berkenaan dan seorang wanita warga asing yang bekerja di premis terbabit.Sumber berkata, sembilan wanita yang berusia antara 21 hingga 38 tahun itu dipercayai dieksploitasi oleh pemilik premis untuk bekerja sebagai GRO bagi mer... more »

    Video - AYAM DEN LAPEH !!

    atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago

    " Di Layan Seperti Penjenayah Besar Hanya Kerana Status Tweet "

    tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 1 day ago
    MP Batu Tian Chua mendakwa polis merampas satu komputer tablet dan telefon mudah alih miliknya dalam satu operasi pada malam tadi, didakwa berhubung tulisan MP Batu itu di Twitter yang didakwa “menghasut”. Chua mendakwa sepasukan polis berpakaian preman bertindak demikian pada kira-kira jam 7.30 semasa beliau sedang menyertai satu mesyuarat di Hotel Armada di Petaling Jaya. "Pasukan serbuan polis mengepung Hotel Armada seolah-olah mereka mahu menangkap penjenayah besar dan mereka memalukan saya di khalayak umum di hadapan tetamu saya. “Kawan-kawan, saya kini tidak boleh dihubung... more »

    Kehidupan Menyedihkan Kanak-Kanak Di Tempat Pembuangan Sampah

    Nas Rul at dairishare - 1 day ago
    Hidup adalah Perjuangan, begitulah pepatah mengatakan. Bekerja demi sesuap nasi untuk makan, kenyataan ini berlaku di negara yang banyak konfik iaitu Filipina bertempat di kotanya Cebu.

    Kementerian Sahkan Penutupan Universiti Antarabangsa Albukhary

    Abdullah Othman at Tempayan Retak - 1 day ago
    Kementerian Pendidikan mengesahkan telah menerima surat penutupan operasi daripada Universiti Antarabangsa Albukhary (AiU) yang beroperasi di Alor Setar, Kedah. Bagaimanapun, Menteri Pendidikan II Datuk Seri Idris Jusoh ketika ditemui tidak mahu menjelaskan punca sehingga membawa kepada penutupan operasi universiti milik penuh hartawan Malaysia, Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary. KPM kini sedang memantau supaya kebajikan pelajar dan kakitangan universiti berkenaan mendapat pembelaan sewajarnya. KPM juga sedang melakukan tinjauan dan perbincangan dengan pihak universiti itu terutama m... more »

    HUJAH MACAI UMNO SINGAPURA JUGA MELAKSANAKAN GST..

    canang at Cananglahnie - 1 day ago
    HUJAH MACAI UMNO SINGAPURA JUGA MELAKSANAKAN GST.. Bangang tak sudah2 macai UMNO ni, tak tengok ker Margin pendapatan bagi setiap warga negara di antara rakyat Malaysia dgn Singapore? Bahalol : Gaji cikgu sekolah rendah di Singapura kalau ditukar dalam RM berjumlah RM6000.00 sedangkan di Malaysia dalam RM1500.00 perbezaan 4 kali ganda.. atau 400%. Memang harga barang di Singapura mahal dari Malaysia sekitar 60-100% ( plus GST ). Tetapi kalau dibandingkan dengan gaji di Malaysia maka kuasa beli rakyat Singapura berbanding dengan rakyat Malaysia pada kadar perbezaan adalah sekitar 300-...more »

    Rosmah kata lutut dia mengeletar bila dengar tentang MH370.. Eh eh banyaknya jam dia..

    Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 day ago
    Gambar-gambar yang disertakan bersama artikel ini ialah gambar-gambar Rosmah Mansor dalam beberapa aktiviti yang berkaitan dengan insiden MH370.. Apa yang menarik perhatian aku bukanlah mimik muka Rosmah ketika meninjau situasi tersebut.. Tapi jam tangan yang dipakai oleh Rosmah, apa yang jelas dalam ketiga-tiga gambar ini semua jam tangan tersebut adalah berbeza... Selama ini aku sangkakan hanya beg tangan koleksi dia.. rupa-rupanya jam tangan pun banyak juga.. tentu mahal kan?? Tapi macai tak kisah... sebab depa makan rumputpun tak apa.. asal pemimpin kaya raya.. *Rosmah: Saya... more »

    Kehancuran institusi Malaysia...Ini buktinya - Dicatat oleh Tuk Kiyai

    atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
    *Menteri Pertahanan dan pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein masih mengelak memberi kenyataan mengenai saat penting selepas MH370 didapati hilang. * *Satu ketika dahulu, Malaysia dikenali dengan institusinya – perkhidmatan awam yang memudahkan pembangunan pesat daripada sebuah ekonomi berasaskan pertanian kepada ekonomi perindustrian, sistem kehakiman baik mengikut Komanwel dan tentera yang mengalahkan pemberontakan komunis. * * Hari ini selepas 50 tahun sebagai sebuah negara, dari Perlis ke Sabah apa yang kita lihat adalah kebodohan dan ketidakcekapan, ... more »

    Terkini: Pesawat Airbus A320 berlanggar dengan Airbus A319

    Abdullah Othman at Tempayan Retak - 1 day ago
    Selepas kejadian MH370 hilang semua berita mengenai kapalterbang menjadi viral di media sosial. Malah akhbar utama tidak ketinggalan. Semalam dilaporkan terjadi perlanggaran antara dua pesawat iaitu Airbus A320 dengan Airbus A319. Kejadian yang berlaku di Lapangan Terbang Antarabangsa Yangon pada awal pagi. Menurut maklumat penulis twitter yang berada di tempat kejadian kejadian ini dapat ditanggani dan pelanggaran ini tidaklah teruk. Walaubagaimana pun penerbangan telah ditunda. Nampaknya makin tak selamat bila berada di kapal terbang! *TEMPAYAN RETAK* http://tempayanretak.blogs... more »

    Khalid Ibrahim Dedahkan Siapa Dia Di Sisi Anwar.....

    atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
    * Calon timbalan presiden PKR Tan Sri Khalid Ibrahim berkata parti itu tidak akan mendapat keuntungan dari pemimpin yang hanya menjadi “pak turut” kepada ketua umumnya Datuk Seri Anwar Ibrahim. Khalid mendakwa golongan yang mengintai jawatan itu suka menurut dan tidak berani menyanggah arahan ketua pembangkang itu. “Ini tidak bermakna kita perlu menyanggah setiap masa, tetapi kita perlu seimbang. Jadi saya menawarkan diri untuk menyeimbangkan parti, sebagai faktor penyeimbang,” katanya dalam satu pertemuan dengan para penyokongnya di Seberang Jaya, Pulau Pinan... more »

    DENGAR .... DENGAR .... DENGAR .... JELAJAH REFORMASI 2.0 JALAN KUBUR, PANTAI DALAM, 20HB APRIL 2014 JAM 8.30 MALAM.

    OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
    *Kepada rakyat yang cintakan Keadilan benci Kezaliman ... rakyat yang berpegang teguh kepada Keluhuran Perlembagaan dan Kedaulatan Undang-undang jangan lupa luangkan masa kita kasi gegar dengan menyampaikan suatu mesej yang jelas dan terang kepada sang penguasa betapa rakyat tidak buta dan tuli.Kita berkumpul secara aman sepertimana di izinkan perlembagaan negara agar kerajaan sedia ada tidak terus bersikap zalim semata-mata mau mempertahankan kuasa.*

    Made In Malaysia: Ya Hanana Versi Disko??

    Abdullah Othman at Tempayan Retak - 1 day ago
    Sekarang ini selawat ke atas nabi telah menjadi satu yang baru dan versi baru di Malaysia. Bila saya menulis satu artikel "Selawat Perdana Malam Cinta Allah & Rasul Trend Baru UMNO Mendekati Rakyat?"" ada yang komen kononnya saya serba tak kena untuk umno; buat baik pun tak boleh buat jahat tak boleh. Saya sebenarnya tak salahkan UMNO atau Najib nak buat apa sahaja yang berhubung Islam tetapi saya tekankan dalam penulisan saya ialah "trend".. sama juga artis pakai tudung trend.. Memang kita faham ada artis atas kesedaran pakai tudung, tapi ada yang menjadikan trend.. Sekarang ad... more »

    Calon Wakil Rakyat Jadi Spiderman Panjat Rumah Untuk Berkempen

    Nas Rul at dairishare - 1 day ago
    Kalau di malaysia cara calon wakil rakyat berkempen ketika maraih undi, biasanya di lakukan dengan cara berceramah atau datang berkumpulan bertemu dengan penduduk di sekitar kawasan berkempen. Tetapi berlainan dengan calon wakil rakyat di India seorang calon anggota legislatif bernama Gaurav Sharma yang berkempen dengan memakai pakaian Spiderman. Sharma berkempen dengan memanjat dinding di rumah penduduk di Mumbai, India. Sharma mendapat gelaran The Indian Spiderman kerana aksi kempen yang memanjat dinding rumah bertingkat untuk mengajak warga memilih dirinya ketika pilihan raya. ... more »

    Polisi Kerajaan UBN Menjahanamkan Moral Anak Gadis Negara Ini....

    atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
    *Guruyaya OK* *BELI BUKU TEKS....Eheeeheeehh..beli buku teks rupanya budak pompuan nii...???~~ * *Pelajar Perempuan Bertelanjang Sambil Menipu Ibunya http://youtu.be/s6dn_YwnRNc ......(dilarang melihat berdosa tauuu ) ehehh nak tengok juga... **Pesanan penting buat remaja..* * Berhati-hatilah…lain kali kalau nak beli buku teks.. beli buku teks ajelah… bukan berbogel kat hotel…*

    PELBAGAI BENCANA @ KEMALANGAN BERLAKU MELIBATKAN BURUNG BESI...

    atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
    *Guruyaya OK* *NAMPAKNYA SEPERTI ADA YANG TIDAK KENA DENGAN PESAWAT PENERBANGAN DI ASIA KETIKA INI~~ PELBAGAI BENCANA @ KEMALANGAN BERLAKU MELIBATKAN BURUNG BESI...ITUPUN PEMIMPIN REGIM TIDAK MAHU MENGAMBIL IKTIBAR..ASYIK MELANCONG , SHOPPING, MAIN GOLF KELUAR NEGARA..~~ TERKINI! Pesawat Airbus A320 Berlanggar Dengan Airbus A319... KUALA LUMPUR – Tiada kecederaan atau kemalangan jiwa dilaporkan ekoran perlanggaran antara pesawat Airbus A320, XY-AGT milik Golden Myanmar Airlines dengan pesawat Airbus A319, XY-AGR milik Myanmar Airways International hari ini. Kejadian yang b... more »

    " Kisah Sebenar Dari Seorang Jamaah Masjid Dan Pencerahan Dari Dr Maza Tentang Isu Lelaki Repot Polis Kerana Tarhim Dan Azan "

    tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 1 day ago
    *Penjelasan Dari Seorang Jamaah Masjid Perjiranan Pasir Gudang* Assalamualaikum Mungkin sebahagian dari saudara2ku telah mengetahui isu report polis yang dibuat oleh En Md Said ( yg tersebar di FB dan Wassup ) tentang Tarhim dan Azan yang terlalu kuat oleh Masjid Perjiranan 9. Taman Air Biru. Pasir Gudang sehari dua inikan? Saya rasa terpanggil untuk menerangkan isu sebenarnya apa sebab perkara ini terjadi : Beliau adalah seorang jemaah yang amat istiqamah solat berjemaah di Masjid itu. Sebelum ini beliau dan sebahagian dari jemaah masjid telah memaklumkan dengan AJK Masjid ... more »

    Wanita ini dibelasah rakan serumah kerana tegur mukadimmah zina

    PBO™ at pen buruk online ™ - 1 day ago
    Niat baik seorang wanita cuba menasihati rakannya supaya tidak membawa pulang teman lelaki ke rumah sewa didiami dibalas dengan derita apabila dia cedera teruk ditendang dan dipijak berulang kali. Dalam kejadian jam 4 pagi kelmarin, mangsa yang berusia 28 tahun cedera di kepala dan badan selepas diserang rakan serumahnya itu di Pandan Indah, di sini. Sumber polis berkata, kejadian berlaku

    Bas Sekolah Masuk Ke Dalam Takongan Kumbahan Seorang Maut..1 Kritikal

    Abu Luqman at Media Orang Kampung - 1 day ago
    Al fatihah bdk 4 tahun tadika meninggal..van sklolah parking tk tarik hand break..pemandu turun lintas kn bdk2 tadika lain...dlm tu ada 6 org...4 stabil 1 kritikal 1 meninggal..masuk loji kumbahan bila van trgelunsur...sadis...kjadian baru jap kt tmn u...skudai inalillah..

    Kenapa Najib Terlalu Takut Rakyat Akan Menukar Kerajaan ?? MAFIABOSS MELAYU

    atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
    * Dalam sebuah majlis penyerahan geran hak milik tanah di Kuantan pada Khamis, 10 April lalu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengingatkan rakyat agar tidak bertindak sewenang-wenangnya menukar kerajaan yang ada pada hari ini.Ini kerana, katanya, kerajaan yang ada pada hari ini telah terbukti mampu melaksanakan perubahan dan pembangunan yang dikehendaki oleh rakyat."Sebab kalau kita nak tukar, boleh jadi apa yang kita harapkan itu tidak boleh ditunaikan, bukan nak tukar semata-mata kerana nak tukar tapi mesti tahu apa kesudahannya," kata beliau dalam ucapannya.Apa ya... more »

    Kisah Ulama Jahat

    Detik Islam at Detik Islam - 1 day ago
    *TAFSIR AYAT 175 HINGGA 177 SURAH AL A’RAAF* 175. Dan bacakanlah kepada mereka (Wahai Muhammad), khabar berita seorang Yang Kami beri kepadanya (pengetahuan mengenai) ayat-ayat (Kitab) kami. kemudian ia menjadikan dirinya terkeluar dari mematuhinya, lalu ia diikuti oleh Syaitan (dengan godaannya), maka menjadilah dari orang-orang Yang sesat. 176. Dan kalau Kami kehendaki nescaya Kami tinggikan pangkatnya Dengan (sebab mengamalkan) ayat-ayat itu. tetapi ia bermati-mati cenderung kepada dunia dan menurut hawa nafsunya; maka bandingannya adalah seperti anjing, jika Engkau menghalauny... more »

    Kenyataan yg sungguh sombong dari UPKO/BN Penampang !!

    atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
    *Penampang PR Supporters Club - The Volunteers For CHANGE* *YB Terrence Siambun (Moyog/PR) cuma menyatakan bahawa lantikkan Pengerusi JKKK harus dilakukan melalui pemilihan yg dilakukan oleh penduduk-penduduk kampung disamping beliau menyatakan apakah ciri-ciri yang patut ada sebagai pengerusi JKKK sesebuah kawasan itu. Malangnya, UPKO/BN Penampang dengan sombong menyuruhnya menubuhkan JKKKnya sendiri. Adakah UPKO sudah hilang kewarasannya dalam usaha meraih sokongan dari rakyat? JKKK ditubuhkan untuk menyelia keadaan pembangunan serta keselamatan sesebuah kampung dan suda... more »

    " Siapa Yang Berbohong Dalam Isu Panggilan Call #MH370?? Shabery Cheek Atau NST Dan Pegawai AS Yang Menyokong NST "

    tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 1 day ago
    Seorang pegawai Amerika Syarikat (AS) berkata telefon bimbit milik pembantu juruterbang MH370 dihidupkan dan berhubung dengan menara telekomunikasi di Pulau Pinang, tetapi tidak menunjukkan sebarang panggilan dibuat, lapor CNN. Ini susulan daripada siasatan penyiasat memeriksa jutaan rekod telefon bimbit untuk mencari bukti mengenai kewujudan panggilan dibuat dari pesawat itu selepas ia hilang, katanya. Sebahagian dakwaan itu menguatkan lagi laporan akhbar New Straits Times pada hujung minggu lalu, yang memetik penyiasat Malaysia sebagai berkata Fariq Abdul Hamid cuba membuat p... more »

    Timbalan Presiden, pilih berdasarkan perjuangan, bukan ringgit

    mso.im at . - 1 day ago
    ULASAN PERTANDINGAN *Semasa* minum di Kuala Krai sebelum berlepas ke Kuala Lumpur malam kelmarin saya ditanya oleh seorang calon yang akan bertanding merebut jawatan peringkat cabang PKR di situ mengenai apakah alasan Anwar Ibrahim bertanding merebut jawatan presiden yang kini disandang oleh isterinya Dr Wan Azizah Wan Ismail. Pertanyaan itu disebabkan dia merasa bingung dengan apa yang berlaku. *Pilihlah berdasarkan nilai perjuangan bukan nilai ringgit!* Ini kerana kalau Anwar benar-benar ingin kepada jawatan itu, be... more »

    TERKINI ! KOMEN PENGARAH FILEM TITANIC TENTANG #MISSINGMH370 & BLUEFIN-21 ! #prayformh370

    atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
    *Guruyaya OK* *Komen dari pengarah filem terkenal #missingmh370 James Cameron di laman web Reddit Ask Me Anything (AMA).* * Cameron yang merupakan penerbit, penulis kepada beberapa filem seperti Avatar, Titanic, Terminators 1 dan 2, dan Aliens juga merupakan seorang peneroka laut dalam dan pecinta alam sekitar. * * Mengenai bagaimana mencari pesawat MH370 itu, Cameron berkata jika isyarat ping yang diterima sah menunjukkan ianya dari kotak hitam pesawat, maka pasukan pencarian perlu melancarkan apa yang dipanggil ‘searching box’ atau kawasan pencarian. “Langkah seterusnya ada...more »

    Isu lelaki dakwa Azan menganggu : Ini penjelasan sebenar dari Jemaah Masjid

    Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 day ago
    Salinan laporan polis oleh seorang lelaki, Mohd Said yang mendakwa laungan azan menganggu tidurnya menimbulkan rasa kurang senang orang ramai. Lebih-lebih lagi bilamana yang membuat laporan itu adalah seorang lelaki yang beragama islam. Dan yang menghairankan, ketika ditemui, wajahnya tidak melambangkan wataknya. Dengan ketayap di kepalanya, pakaian sederhana, sudah tentu dia mempunyai alasan yang kukuh mengambil tindakan membuat laporan polis. Mohd Said ketika didatangi oleh orang ramai yang tidak berpuas hati dengan laporan polis yang dibuat olehnya. Hari ini, seorang Jemaah ... more »

    Masalah Bekalan Daging Selesai 1Malam Selepas Kerajaan Masuk Campur !!!!

    Soz Cyili at Ameno World - 1 day ago
    KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KELAKAR NAK MAMPOS la dorang neh kan. Semalam kemain lagi pongpang2 isu bekalan daging. Lihat sini ==> http://amenoworld.blogspot.com/2014/04/

    Gambar Bapa Selamatkan Anaknya Sebelum Mati Di Lenyek Lori

    Nas Rul at dairishare - 1 day ago
    Seorang bapa mengorbankan nyawanya untuk menyelamatkan anaknya dengan menolaknya dari di leyek lori. Hsiung Kuo menolak anaknya Yong dari terkena roda lori sesaat sebelum kenderaan yang sama melenyeknya hingga mati di Quanzhou City di tenggara China. Polis berkata anak-beranak itu menungang skuter elektrik yang dipandu oleh Yong, 47, dan bapanya yang berusia 71 tahun ke dalam bandar, di Wilayah Fujian di negara ini. Imej CCTV menunjukkan anak-beranak itu berhenti sebentar di lintasan dan sebuah lori datang ke kearah mereka dan melanggar skuter mereka, dengan pantas bapa menola... more »

    Pesanan untuk pejuang meloyo...

    atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
    Jeneral Yakuza Ogawa [image: Photo: Pesanan untuk pejuang meloyo... Tegakkan jika mahu umno hidup 1000 tahun lagi.. jika macai umno gagal (bodoh kan rakyat malaysia) maka umno akan mampoih jika bani melayu semakin bijak Dan cerdik :D Hidup meloyo ! hidup umno! rumah panda rm25juta. Cincin beruang panda rm40juta. Kah..kah..kah Share for pesanan dan amant yang sangat1penting ini !!! -AP-] *Tegakkan jika mahu umno hidup 1000 tahun lagi.. jika macai umno gagal (bodoh kan rakyat malaysia) maka umno akan mampoih jika bani melayu semakin bijak Dan cerdik Hidup meloyo ! hidup umno! ... more »

    Memilukan!!! (Gambar2) Van Sekolah Gelongsor Masuk Loji Kumbahan.. Ini Kisahnya, Jom Terjah!!!

    sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 1 day ago
    SKUDAI – Kegembiraan enam murid yang pulang dari tadika bertukar tragedi apabila van yang dinaiki menggelongsor lalu terjunam ke dalam loji kumbahan di Taman Universiti, di sini, semalam. Mangsa yang meninggal dunia dalam kejadian jam 11.30 pagi itu adalah Muhammad Azri Aqif Azhar, 4. Ketua Polis Daerah Johor Bahru Utara, Asisten Komisioner Mohd Khamsani Abdul Rahman berkata, tragedi menyayat hati itu melibatkan mangsa bersama lima yang lain iaitu Nur Aima Abd Razak, 5; Muhammad Hadif Syauqi Samsol Akamal, 5; Daniel Asyraf Abdullah, 5; Danial Aiman Hakimi Md Gefri, 6 dan Sakinah ... more »

    "Pilih Saya, Saya Bukan Pak Turut Anwar"

    atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
    Muslimah Fi Sabilillah [image: Photo: “Parti kita tidak boleh hanya ada satu orang untuk berfikir. Jika saya jadi bos, saya juga mahu pak turut. Jika orang terus kata 'tidak' kepada saya mungkin kata 'kita tak boleh bekerjasama'. "Anwar dan saya sebaya tapi ada pengalaman berbeza. Kami boleh jadi gandingan yang baik http://www.malaysiakini.com/news/259944 #JommKitaZaasstt Ummu Umairah Ummu Umairah Fi Sabilillah] *“Parti kita tidak boleh hanya ada satu orang untuk berfikir. Jika saya jadi bos, saya juga mahu pak turut. Jika orang terus kata 'tidak' kepada saya mungkin kata 'kita t... more »

    15 Corong Speaker Digunakan Semasa Bacaan Tarhim & Ceramah Fardhu Ain....

    greenboc at KELAB GREENBOC - 1 day ago
    P*enjelasan Sebenar Lelaki Buat Aduan Polis Dakwa Diganggu Laungan Azan Yang Nyaring* Salinan laporan polis oleh seorang lelaki, Mohd Said yang mendakwa laungan azan menganggu tidurnya menimbulkan rasa kurang senang orang ramai. Lebih-lebih lagi bilamana yang membuat laporan itu adalah seorang lelaki yang beragama islam. Dan yang menghairankan, ketika ditemui, wajahnya tidak melambangkan wataknya. Dengan ketayap di kepalanya, pakaian sederhana, sudah tentu dia mempunyai alasan yang kukuh mengambil tindakan membuat laporan polis. Mohd Said ketika didatangi oleh orang ramai yang ... more »

    KENA SAMAN KERANA BERPAKAIAN TIDAK KEMAS KETIKA MEMANDU??????

    OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
    *Kali pertama Omak Kau dengar ianya menjadi suatu kesalahan di bawah Akta Pengangkutan Jalan 1987 tidak berpakaian kemas ketika memandu.Berpakaian kemas ini adalah subjektif ... lain orang lain pandangan dan penilaiannya .. kalau berbogel itu sepakat sekata ianya tidak senonoh .. tetapi menyaman pemandu kerana berpakaian tidak senonoh inilah kali pertama Omak Kau dengar .Berlaku awal pagi tadi Banting, Selangor .. Ikut hukum akal logik sudah pasti kenderaannya ada cukai jalan, mempunyai lesen memandu yang sah, tayar kereta ok .. tidak cermin gelap .. nombor plat ikut saiz... more »

    Wanita Sabah cantik bah!

    atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
    *Memang wanita Sabah cantik bah!, itu antara laporan yang sering saya khabarkan pada kawan-kawan yang bertanya tentang perjalanan saya ke Sabah minggu lalu. Sebelum ini memang ada ke Sabah, tapi tak berurusan di persekitaran bandar, mungkin tak perasan sangat dengan kewujudan para wanita Sabah cantik di sana.Oleh kerana perjalanan kali ini hanya berlegar di sekitar Kota Kinabalu sahaja, maka sudah tentu terserempak dengan berbagai kumpulan, berbagai kaum dan bangsa serta agama di sekitar kota. Memang sudah menjadi lumrah manusia akan berpusu-pusu menuju ke kota atau pusat ... more »

    Calon PRU PAS kena bayar RM5000,kepada Wakil Rakyat UMNO.

    mantaro at SISI BUKIT - 1 day ago
    *KUALA LUMPUR:* Mahkamah Tinggi (Rayuan dan Kuasa Khas) di sini pada Khamis menolak dua saman yang difailkan calon PAS bagi membatalkan kelayakan wakil rakyat Barisan Nasional (BN) Perak sebagai anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Perak. Hakim Datuk Zaleha Yusof membuat keputusan itu dalam kamar selepas membenarkan permohonan wakil rakyat BN Mohamad Kamil Shafie (Manong) dan Datuk Shahrul Zaman Yahya (Rungkup) bagi membatalkan saman pemula yang difailkan calon PAS, Jamil Dzulkarnain dan Mohd Misbahul Munir Masduki. Peguam Datuk Firoz Hussein Ahmad Jamaluddin yang mewakili Mohamad ... more »
    Blogger Home. 
    s3v3n

    s3v3n
    copyright©
IP

Tiada ulasan: