Khamis, 17 April 2014

4691. Usah biar diri mudah diperdaya.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  
IP

YB Karpal Singh maut dalam kemalangan di Lebuhraya Gopeng

ReJaM© at MiLo SuaM - 2 minutes ago
‎BERITA sedih diterima sebentar tadi, Ahli Parlimen Bukit Gelugor yang juga seorang peguam terkenal, YB Karpal Singh‎ meninggal dunia di dalam satu kemalangan maut di Lebuhraya Utara Selatan, kawasan Gopeng.Kereta jenis Alphard yang dinaiki beliau bersama empat lagi, dikatakan bertembung‎ dengan sebuah lori 3 tan.Berita ini dipetik dari sebaran pelbagai sumber media sosial, twitter dan facebook.

Jangan Mudah Terpedaya Apa Yang Anda Jika Lihat Ini

Nas Rul at dairishare - 32 minutes ago
Perhatikan dengan teliti berapa ekor haiwan yang anda nampak? Pasti ada yang keliru kan? Jika anda lihat gambar seterusnya pasti anda akan dapat jawanpannya ... Apa yang anda lihat hanyalah bulu di bahagian kaki daripada tenggiling gergasi atau bahasa orang putihnya "giant anteater" yang kelihatan seperti seekor panda sedang menghidu tanah! Melihat dengan lebih dekat, dan anda akan melihat moncong nipis, mata kecil dan satu telinga kanan di atas. Ilusi ini disebabkan oleh warna bulu tenggiling, berwarna hitam dan putih membentuk apa yang kelihatan seperti mata panda, telinga dan hi... more »

Ustad Don baca tak ttsurat ni?

PBO™ at pen buruk online ™ - 2 hours ago
Bismillahirrahmanirrahim. Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Salaam a'laikum warah matullahi wabarakatuh. Ke hadapan Ostad Don Daniyal yang dihormati, moga anda dan keluarga berada di bawah lembayung kasih sayang dan rahmatNya, InshaAllah. Wahai Ostad, Baru-baru ini seantero Tanah Melayu gempar dengan dua dakwaan anda: Bani Tamim itu merujuk kepada Tanah Melayu Fatwa

Ustaz Don Jawab Kritikan Wardina.. Ini Jawapannya

Addin Deen at Addin - 2 hours ago
KUALA LUMPUR - Selepas dikritik secara terbuka di laman Facebook oleh artis, Wardina Safiyyah Fadlullah Wilmot, penceramah bebas, Ustaz Don Daniyal tampil menjawab dakwaan kononnya beliau tidak membuat rujukan sebelum membuat ceramah. Mengakui terkilan dengan tindakan Wardina, Ustaz Don menegaskan, adalah tidak adil sekiranya beliau dinilai bersandarkan video yang diedit daripada ceramahnya sebelum ia dijadikan alat untuk menyerangnya secara keterlaluan. Sambil menyifatkan tuduhan yang dilemparkan itu sebagai berat, penceramah terkemuka itu mempersoalkan niat Wardina menggunakan ma... more »

Ramai penderma pahala di internet: Adakah kita salah seorang daripadanya?

kerengga at KERENGGA - 3 hours ago
Ramai penderma pahala di internet SHAH ALAM: "Ramai yang saban hari menderma pahalanya di internet," demikian tulis Pensyarah Bahagian Pengajian Islam, Fakulti Sains Kemanusiaan Universiti Sains Malaysia (USM), Prof Madya Datuk Dr Asri Zainul mengenai fenomena masyarakat kita kini yang menggunakan alam siber untuk mencerca orang lain. Menurut Dr Asri, 'derma' yang dimaksudkan sama ada

Zahida Rafik gagal ketepikan saman bekas pemandu peribadi By canang

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
*Pelakon Zahida Rafik hari ini gagal mengetepikan saman yang difailkan bekas pemandu peribadinya berhubung tuduhan memfitnah dalam sebuah akhbar tabloid berkaitan kehilangan wang RM200,000.* *Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Hue Siew Kheng menolak permohonan Zahida untuk mengetepikan saman yang difailkan Noor Azman Azemi serta memerintahkan Zahida membayar kos RM3,500 kepada lelaki itu.* *Hue membuat keputusan itu di dalam kamarnya di hadapan peguam Latheefa Koya yang mewakili Noor Azman dan Jeffrey John yang mewakili Zahida.* *Latheefa memberitahu pemberita bahawa Hue menolak permo...more »

Panass..!!! Dr. Harlina Halizah Siraj Tegur Rozita Che Wan

canang at Cananglahnie - 3 hours ago
Sekarang ini heboh berkenaan Rozita Che Wan pakai skirt yang sangat singkat sehinggakan menampakkan tempat yang tidak sepatutnya.. Mungkin Dr. Harlina atau Dr. Har ini bukan sahaja menegur Che Ta, tetapi menegur semua artis yang suka memberi komen tanpa berfikir. Antara komen Dr. Har adalah. FROM DR HAR WITH LOVE TEGURAN IKHLAS BUAT YANG BERKENAAN Salam ukhuwah Atas dasar tanggungjawab dan amanah, Dr Har memberanikan diri meng- ajukan pandangan terhadap fenomena semasa yang amat membimbangkan di mana semakin ramai ahli masyarakat yang tidak lagi peduli dan kisah dengan teguran oran... more »

Gempar..!!! Penyokong PAS diugut akan dibuat laporan Polis sebab ambil BR1M

Orang ni at Orang ni - 4 hours ago
Kecoh kat media UMNO Munafiqkun konon-nya seorang penyokong PAS berusia 41 tahun itu telah ambil dua kali baucar BR1M bernilai RM650. Maka munculah hero dalam kisah ini konon-nya sorang mamat berjawatan Pentadbir Mukim DUN Wakaf Bharu bernama Rosli Abdul Ghani mengugut atau mengertak akan buat laporan polis kalau tak pulangkan balik duit BR1M tersebut...hebat macai ini...hahaha... Tapi yang peliknya seorang penghulu juga dikatakan ambil dua kali baucar tersebut...tapi tak pula disebut penyokong mana-mana parti....hahaha... Apapun aku respek juga kat penyokong PAS yang dikatakan a... more »

Mahkamah Putuskan Wan Muhammad Azri Bukan Penulis Blog 'PapaGomo'

PBO™ at pen buruk online ™ - 4 hours ago
Berita ini menggembirakan papagomo danmacai - macai yang lain? Hahahha secara logic, DS Zahid Hamidi dah cakap pasal Wan Muhammad Azri dan status papagomo dalam parlimen. rujuk siniuntuk perincian. Itu salah satu dokumen yang boleh menunjukkan Wan Muhammad Azri adalah papagomo. Mustahil Kementerian Pertahanan, Panglima ATM dan Menteri tidak tahu Wan Muhammad Azri yang diberi kelulusan untuk

Sah!! Bangkai Pesawat MH370 Telah Ditemui?

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
*Seorang pemburu bangkai yakin pasukan mencari sudah menemui kawasan di mana pesawat Malaysia Airlines MH370 terhempas dan kotak hitam dipercayai akan dikesan tidak lama lagi, lapor Sydney Morning Herald (SMH).* *Pengarah Blue Water Recoveries, Davied Mearns, dalam program 7.30 ABC semalam, berkata beliau yakin berdasarkan kepada kekuatan mereka, empat ping yang dikesan kapal tentera laut Australia, Ocean Shiled minggu lalu adalah dari kotak hitam.* *“Saya fikir, pada asasnya mereka sudah menemui kawasan bangkai,” SMH memetiknya sebagai berkata dalam program berkenaan.* *“Walaupu... more »

Ustaz Don jawab tuduhan Wardina..Sila Baca

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 4 hours ago
Ustaz Don jawab tuduhan Wardina KUALA LUMPUR - Selepas dikritik secara terbuka di laman Facebook oleh artis, Wardina Safiyyah Fadlullah Wilmot, penceramah bebas, Ustaz Don Daniyal tampil menjawab dakwaan kononnya beliau tidak membuat rujukan sebelum membuat ceramah. Mengakui terkilan dengan tindakan Wardina, Ustaz Don menegaskan, adalah tidak adil sekiranya beliau dinilai bersandarkan

Zahida Rafik Gagal Ketepikan Saman Bekas Pemandu Peribadi

greenboc at KELAB GREENBOC - 4 hours ago
Pelakon yang pernah dikaitkan dengan , Datuk Seri Shapie Apdal, Zahida Rafik gagal mengetepikan saman yang difailkan bekas pemandu peribadinya berhubung tuduhan memfitnah dalam sebuah akhbar tabloid berkaitan kehilangan wang RM200,000. Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Hue Siew Kheng menolak permohonan Zahida untuk mengetepikan saman yang difailkan Noor Azman Azemi serta memerintahkan Zahida membayar kos RM3,500 kepada lelaki itu, Bernama dipetik. Hue membuat keputusan itu di dalam kamarnya di hadapan peguam Latheefa Koya yang mewakili Noor Azman dan Jeffrey John yang mewakili Zahida. ... more »

Banyak betul kuman dalam lokap di Malaysia!

Abdullah Othman at Tempayan Retak - 4 hours ago
Seorang lelaki yang ditahan polis minggu lepas atas kesalahan berkaitan dadah ditemui mati dalam lokap di Balai Polis Jinjang, di ibunegara tengah malam tadi. Lelaki meninggal dunia kerana jangkitan kuman dan kes ini diklasifikasikan sebagai mati mengejut (SDR). Bernama dalam laporannya menyebut Ketua Polis Daerah Sentul ACP Zakaria Pagan berkata kematian A.Mogan, 48, hanya disedari selepas mendapati suspek terbaring dalam keadaan mulut berbuih dalam sel itu pada pukul 12.45 tengah malam. Katanya lagi, selepas mendapati suspek tidak sedarkan diri, polis menghubungi pasukan p... more »

Tokoh muda ini bakal presiden Indonesia

kerengga at KERENGGA - 4 hours ago
Abd Shukur Harun Pengumuman Ketua Umum Parti PDI-Perjuangan (PDIP), Megawati Soekarnoputri mengenai bekas Wali Kota Solo, Jokowi (Joko Widodo) akan menjadi calon Pemilu Presiden parti itu 9 Julai nanti tidak memeranjatkan 248 juta rakyat Indonesia. Jokowi kini Gubernur Daerah Khusus Ibukota (DKI) Jakarta. Beliau dilahirkan pada 21 Jun 1961 dan beragama Islam. Calon muda ini sangat popular

Bini Kedua Mengamuk, Kadi Pula Tak Mahu Jawab Soalan

Mohd Khalil at USTAZ MOHD KHALIL (Kadi Kluang), Blog Peribadi Saya - 4 hours ago
Dalam beberapa soalan di facebook, ada berapa soalan yang rasanya tidak perlu dijawab. Bukan tak pandai nak jawab atau kedekut ilmu, tapi hati-hati nak jawab. Kalau jawab juga, mungkin boleh meledakkan sesuatu. Ramai yang tertanya-tanya.... soalan apa itu? Siapa yang bertanya itu? Kenapa tak mahu jawab? Jawapannya, yang menyoal itu mendakwa sebagai isteri kedua kepada seseorang. Kejadiannya adalah pada hari raya lepas. Nak cerita juga, yang sehari dua sebelum raya, pada hari raya dan sehari dua lepas raya, banyak pertanyaan dalam facebook. Bolehkah kita simpulkan yang masalah ruma... more »

Ibrahim Ali laksana tin kepek..

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
*Inchek Ibrahim Ali.* *Benarlah kata orang lidah tidak bertulang boleh cakap apa saja sama ada apa yang diucapkan itu betul atau tidak. * *Orang yang cakap ikut sedap mulut juga selalu nampak anak kuman kurus di seberang laut tetapi tak nampak ibu gajah bunting yang bertenggek di birai mata.* *Perumpamaan itu tepat untuk ditohok ke atas belakang Incek Ibrahim Ali yang hendak tunjuk 'agah dan helenan' dengan memaki hamun pemimpin DAP dan PKR yang tidak bersetuju dengan langkah kerajaan Kelantan hendak mengemukakan undang-undang persendirian di parlimen bagi membolehkan Kelanta... more »

Video Ustaz Don yang dikritik Wardina tidak ikut al_quran dan berpandu sunnah.

mantaro at SISI BUKIT - 5 hours ago
* Foto Ustaz Don.* *Video didakwa* *kompilasi hadis palsu dan pendustaan Ustaz Don Daniya‎l selama 19 minit 55 saat itu telah menjadi isu.(klik) **(klik)* Sementara itu selebriti Wardina Safiyyah meminta kerajaan menyiasat kandungan ceramah tersebut.

INI BETUL2 MANUSIA KEDEKUT (GAMBAR)

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 5 hours ago
Dah nazak mcm ni pun boleh pakai lg...

Gadis Mengaku Teman Lelaki Upah RM20 Lakukan Hubungan Seks

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
*Melaka – Seorang lelaki merempuh masuk sebuah rumah dan berlawan dengan dua lelaki demi menyelamatkan anak perempuannya yang berusia 13 tahun daripada menjadi pelacur. * *Dia menerima panggilan telefon daripada tuan rumah wanita, yang memaklumkan dia ternampak dua lelaki membawa seorang lagi lelaki ke dalam rumah di mana kanak-kanak itu berada. Dia bergegas ke rumah tersebut dan merempuh masuk ke dalamnya.Ketika itu dia melihat dua lelaki ada di dalam rumah. Kedua-dua lelaki itu cuba meghalang dia daripadmenyelamatkan anak perempuannya.Dia menje... more »

PUNCA SEBENAR LELAKI LAPOR POLIS LAUNGAN AZAN DI MASJID TERLALU KUAT.

Rakyat Malaysia khususnya yang beragama Islam pasti terkejut dengan satu laporan polis yang tersebar baru-baru ini. Manakan tidak, jikalau si pembuat laporan adalah seorang non-muslim sudah tentu kita tidak terperanjat. Namun, kali ini adalah seorang lelaki melayu muslim. Dan sudah tentu ramai yang marah akan tindakan lelaki itu. Namun agak menghairankan apabila gambar wajah lelaki itu seakan tidak melambangkan wataknya. Dengan ketayap yang sentiasa melekat di kepala dan perwatakan yang sederhana, sudah tentu ada perkara lain yang membuatkan beliau tampil membuat laporan polis itu.... more »

Bermewah Macam Rosmah, Siapa Sabotaj Muhyiddin?

kerengga at KERENGGA - 5 hours ago
Shahbudin Husin Berikutan pendedahan mengenai lawatan mewah Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin ke Dubai yang lebih dipenuhi dengan acara main golf dan menikmati jamuan mewah berbanding menghadiri program rasmi berkaitan pendidikan bermula 8 hingga 12 April lalu, Ketua Setiausaha Negara, Ali Hamsa memberi amaran tidak akan berkompromi terhadap penjawat awam yang membocorkan rahsia

Perempuan yang Haram Dinikahi

canang at Cananglahnie - 5 hours ago
MENIKAH merupakan sebuah ibadah yang melimpahkan banyak pahala bagi orang yang melakukannya dengan semata-mata mengharap ridha Allah swt. Pada hakikatnya menikah adalah salah satu gerbang utama untuk mempersatukan cinta kedua insan dengan tali kasih sayang yang halal dan suci. Berbicara tentang halal, tidak semua perempuan dapat dinikahi oleh laki-laki sekalipun keduanya beragama islam. Sebelum menikahi seorang perempuan, hendaknya laki-laki harus dapat menelusuri apakah perempuan tersebut halal untuk dinikahi atau tidak. Karena, jika laki-laki menikahi perempuan yang haram untuk di... more »

VIDEO - MH370 : Banyak Yang Disembunyikan Oleh Kerajaan Umno BN !

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
*MH370: Persoalan utama masih belum dijawab* *[sinar]- Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa kerajaan masih belum menjawab beberapa persoalan utama mengenai kehilangan MH370 yang sudah masuk hari ke-39.Menurutnya, kerajaan sepatutnya memberikan maklumat dan jawapan mengenai radar yang tidak dapat mengesan pertukaran laluan pesawat MH370 dan juga isi kargo yang dibawa oleh pesawat tersebut."Perdana Menteri Malaysia harus tampil ke hadapan untuk menjawab persoalan-persoalan ini, jangan sembunyikan apa-apa maklu... more »

Ini video menjadi pertikaian Wardina terhadap Ustaz Don (bersama video)

Abdullah Othman at Tempayan Retak - 6 hours ago
Tindakan Wardina Safiyyah yang menegur Ustaz Don Daniyal secara terbuka di laman facebook mendapat pelbagai reaksi dari pengguna-pengguna laman sosial. Berlaku serang menyerang antara peminat setia dua selebriti ini. Wardina dikatakan membuat teguran gara-gara selepas menonton sebuah video *"KOMPILASI HADIS PALSU DAN PENDUSTAAN DON DANIYAL"* yang dimuatnaik oleh seorang wanita bernama Nur Puteri Dayana baru-baru ini. Dia kemudian meminta para ulama, ustaz dan mufti di Malaysia supaya menyemak semula kandungan ceramah oleh Ustaz Don Daniyal kerana dikhuatiri menyebarkan maklumat t... more »

Isu Hadis Palsu, TV AlHijrah Teliti Video Ceramah Ustaz Don

kerengga at KERENGGA - 6 hours ago
PETALING JAYA: Stesen televisyen TV AlHijrah sedang meneliti isi kandungan beberapa video yang disebarkan di laman sosial termasuklah tuduhan kononnya ustaz selebriti Don Daniyal yang dikatakan telah menyampaikan ceramah bersama hadis-hadis palsu. Pegawai Perhubungan Korporat TV AlHijrah, Irwan Abdul Rahman berkata, pihaknya juga akan mengambil kira beberapa pandangan pihak-pihak yang

MALAYSIA TANGGUH PENDEDAHAN MAKLUMAT PENTING MH370

PBO™ at pen buruk online ™ - 6 hours ago
MH370: ADAKAH MALAYSIA TELAH TANGGUHKAN PENDEDAHAN MAKLUMAT PENTING PESAWAT MH370? | Jika benar, kenapa Malaysia bertindak untuk menangguhkan pendedahan maklumat penting tersebut? SEKILAS PANDANG: Wah, rupanya Putrajaya boleh bertindak balas dengan pantas apabila ia mahu! Hanya beberapa jam selepas CNN melaporkan semalam (10 April) bahawa Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) telah melancarkan

Gadis Cun Jadi Super Model Di Usia 14 Tahun

Nas Rul at dairishare - 6 hours ago
Mungkin banyak yang mengira gadis ini berumur 20 tahun keatas, namun gadis yang berasal dari keturunan Tibet ini baru berumur 14 tahun. Gadis yang satu ini terpilih menjadi model terbaik dunia dalam acara yang digelar oleh Ford Models, sebuah syarikat fashion dunia yang biasa mencari bibit unggul model cantik dari 54 negara di dunia. Dalam ajang ini pemenang rata-rata biasanya dimenangi oleh orang-orang bangsa caucasian, akan tetapi untuk tahun-tahun sekarang tidak tahu alasannya apa, pemenang super model dunia dipegang dikalangan asia, seperti pada tahun 2008 dimenangi oleh Kore... more »

Video YB Teresa Kok Jadi Mangsa Ragut

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
*DUA suspek yang cuba meragut Teresa Kok bertindak melarikan diri apabila ahli Parlimen Seputeh itu menjerit meminta bantuan dalam kejadian pukul 7 petang Ahad lalu di Taman Rainbow, Jalan Ipoh di sini. * *Ketua Polis Daerah Sentul, ACP Zakaria Pagan berkata, ketika kejadian itu Teresa sedang bersiar-siar bersama dua anak saudaranya masing-masing berusia 11 dan 5 tahun sebelum didatangi dua suspek berbangsa india yang menunggang motorsikal. * * Kedua-dua suspek itu cuba meragut rantai emas yang dipakai beliau, namun cubaan tersebut gagal selepas Teresa yang terperanjat d... more »

Janda Resah Jadi Buruan Seks

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
*MANGSA menunjukkan ugutan yang diterimanya melalui pesanan ringkas yang dihantar bekas teman lelakinya.Kuala Lumpur: Seorang janda resah apabila menjadi buruan puluhan lelaki miang yang menghubungi telefon bimbitnya dengan tujuan menagih perkhidmatan seks daripadanya sejak lebih sebulan lalu.Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Chong, 35, berkata, gangguan itu bermula apabila identiti, gambar dan nombor telefon bimbitnya tersebar di sebuah laman web `Badoo' pada Februari lalu.Menurutnya, dia mensyaki identitinya itu disebarkan oleh bekas teman lelakinya bermotifk... more »

Terkini: Cubaan Menjunam Pesawat Southwest Airlines Gagal! (bersama video)

Abdullah Othman at Tempayan Retak - 7 hours ago
Wah lagi berita pasal kapal terbang... Tindakan seorang lelaki yang cuba membuka pintu pesawat milik Southwest Airlines ketika penerbangan berada pada ketinggian 30,000 kaki telah menimbulkan menimbulkan suasana panik & gempar dikalangan penumpang dan anak kapal di Amerika Syarikat. Menurut maklumat kejadian ini berlaku ketka pesawat tersebut dalam penerbangan dari Chicago ke California. Tindakan lelaki ini boleh membunuh semua penumpang dan anak kapal kata kapten kapal berkenaan. Bagaimanapun kejadian ini dapat diselamat oleh tindakan cepat tiga orang penumpang kapal terbang ber... more »

TV Al-Hijrah siasat Ustaz Don,ceramah guna hadis palsu.

mantaro at SISI BUKIT - 7 hours ago
*PETALING JAYA: *Stesen televisyen TV AlHijrah sedang meneliti isi kandungan beberapa video yang disebarkan di laman sosial termasuklah tuduhan kononnya ustaz selebriti Don Daniyal yang dikatakan telah menyampaikan ceramah bersama hadis-hadis palsu. Pegawai Perhubungan Korporat TV AlHijrah, Irwan Abdul Rahman berkata, pihaknya juga akan mengambil kira beberapa pandangan pihak-pihak yang berpengetahuan soal Agama Islam sebelum memutuskan bentuk tindakan yang sepatutnya. "Kami sedang kumpulkan beberapa perkara dan mengkaji semula semua video dan komen yang disebarkan itu sama ada dar...more »

MINYAK MASAK JENAMA AVENA YANG BERKULAT DIJUAL DI PASARAYA!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 7 hours ago
*Sudah heboh kini bahawa minyak masak keluaran tempatan jenama AVENA berkulat telah dijual kepada orang ramai.Tarikh pupus masih lama tetapi sudah berkulat keputih-putihan macam lendir .. jenama ini banyak terdapat di Pasaraya Tesco dan Giant.Mohon pihak berwajib mengambil tindakan yang sewajarnya ....* *Minyak masak berasakan sawit ini dikeluarkan Syarikat Pacific Oils and Fats Industries Sdn Bhd yang berpengkalan di Johor Bharu. Syarikat Pacific Oils and Fats Industries Sdn Bhd dipercayai dimiliki oleh orang Melayu/Islam.*

Live!!!-10 Tanda Besar Sebelum Kiamat.. Berdasarkan Hadis Sahih.Kuliah Peringatan Akhir Zaman oleh Ustaz Fawwaz Md Jan.

canang at Cananglahnie - 7 hours ago
[LIVE][RUM]Sirah Lengkap Rasulullah (siri 8) - Ustaz Wadi Annuar

" Respon Daripada Ustaz Mustaffa Kamal Ekoran Kritikan Wardina Kepada Ustaz Don "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 7 hours ago
Aku bukan berniat nak menghentam Wardina Safiyyah. Dan tidak juga menyokong penuh apa yang Ustaz Don telah nyatakan. Perkara ini agak mengelirukan dan memerlukan jawapan daripada alim ulama. Kita bukanlah orang yang berhak untuk bercakap soal isu ini. Ada baiknya kita serahkan kepada alim ulama membuat penilaian. Apapun sedikit pencerahan daripada Ustaz Mustaffa Kamal.

Mahkamah Putuskan Wan Muhammad Azri Bukan Papagomo ????????????????

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
[image: Photo: Wednesday, 16 April 2014. Mahkamah Putuskan Wan Muhammad Azri Bukan Papagomo ???????????????? KOTA BHARU 16 April - Mahkamah Tinggi Kota Bharu memutuskan Wan Muhammad Azri Wan Deris hari ini bukan pengendali laman blog Papa Gomo sepertimana yang didakwa sebelum ini. Keputusan tersebut berikutan Peguam kepada Datuk Shukri Mohamed, Hisham Fauzi, gagal membuktikan Wan Azri sebagai Papa Gomo dalam tuntutan saman RM10 juta terhadap defendan. Ketika membacakan keputusan, mahkamah mendapati tiada sebarang dokumen yang boleh membuktikan Wan Azri sebagai Papa Gomo malah keter... more »

Pembukaan rasmi syarikat arak oleh Perdana Menteri?

kerengga at KERENGGA - 8 hours ago
Betulke ni macam tak percaya je... bukan ke Umno parti yang memperjuangkan AGAMA DAN BANGSA Sumber

'Kit Siang sokong hukum hudud dalam diam'

atsixty at ZAKRI ALI - 8 hours ago
[image: 'Kit Siang sokong hukum hudud dalam diam'] *KUALA LUMPUR - Tindakan Penasihat DAP, Lim Kit Siang yang terus memilih untuk berdiam diri di sebalik tumpuan umum mengenai pendiriannya berhubung pelaksanaan hukum hudud di Kelantan, disifatkan sebagai demi menjaga kedudukan ahli keluarganya di Pulau Pinang dan masa depan sendiri dalam parti.* *Bekas Ketua Cawangan DAP Taman Seri Sungai Pelek, Tan Tuan Tat menyifatkan, sikap berdiam diri itu sering diguna pakai oleh Kit Siang apabila tersepit antara kepentingan parti dan usahanya untuk memastikan Pulau Pinang tetap menjadi 'h... more »

Tiada ulasan: