Khamis, 17 April 2014

4710. Rupa-rupanya kematian tidak menginsafkan sebahagian manusia yang masih hidup.

4710

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  

001. Menelanjangi Melayu Dari Sudut Sikap dan Perilaku Sebahagian Individu Didalamnya.

030. Penyakit Hasad Dengki.
Agaknya mereka merasakan kematian mereka yang akan menjemput nanti mereka mendapat layanan mati yang terlalu istimewa. Maka kematian orang lain menjadi sendaan dan fitnah mereka. Agaknya mereka menjangkakan nyawa ditangan mereka?. Astagfirullahalazim. Nauzubillahminzaliq. 






Sumber Screen Capture: (http://unitamal13.blogspot.com/2014/04/al-fatihah-perginya-seorang-syuhadah.html

Allah SWT tunjukkan muka sebenar pemusuh Hududmu 

" Mendiang tolak hudud, tapi mendiang perjuangkan kes gadis Islam nak pakai tudung di Singapura. Bandingkan dengan puak Islam yang tolak hudud, pastu dah la anak bini tak pakai tudung, anak bangsa sendiri takbleh pakai tudung kat tempat kerja pun diorang tak buat apa " - status terbaik KHi Aidarus .. 

Ya banyak isu rakyat beliau perjuang hingga berjaya di Parlimen. Anak seorang perdana menteri pula sedang menjamin waran tangkap Dr Kassim Ahmad yang hina Nabi, maki syariah, maki syariat aurat, kata hudud tiada dalam Al Quran (seperti ucapan Samy Velu 1999)... sekurangnya Karpal mengaku bahawa hudud adalah undang-undang agama Islam, cuma beliau menentang ia dilaksanakan kerana PERLEMBAGAAN!
Ingat istilah Perlembagaan. Chua Soi Lek mengatakan laksana Hudud ekonomi Islam jatuh dan merugikan negara. Seorang mantan perdana Menteri memaki hudud mengatakan jika laksanakan kelantan akan makan sup tangan (potong tangan) Ya Allah fahamkan bangsa ku siapa sebenarnya musush syariah mu! - doa saya sepanjang hari ini. 

Sumber: (http://landskapsiasah.blogspot.com/2014/04/allah-tunjukkan-muka-sebenar-pemusuh.html

IP

Hina kematian Karpal: MCA dakwa otak Zulkifli Noordin ‘penuh sampah'

atsixty at ZAKRI ALI - 43 seconds ago
*MCA mengecam bekas ahli Parlimen Kulim Bandar Baru Datuk Zulkifli Noordin sebagai tidak mempunyai otak kerana kenyataan tidak munasabah selepas kematian ahli politik veteran DAP, Karpal Singh awal pagi ini. * *Dalam kenyataan melalui akaun Twitter @zukiflinoordin beliau dilihat seolah-olah “lega” dengan kematian ahli Parlimen Bukit Jelutong itu kerana pelaksanaan hudud Kelantan akan lebih mudah dengan ketiadaan Karpal.* *"Nampaknya Zulkifli Noordin sudah hilang rasional dengan cuba mendapatkan perhatian politik apabila mengeluarkan kenyataan tidak berperikemanusiaan," kata Ketua Bi... more »

Sisi Karpal Singh Yang Macai Singh Tidak Tahu

greenboc at KELAB GREENBOC - 1 minute ago
Pemimpin dan ahli-ahli UMNO memberikan riaaksi yang berbeza-beza di dalam isu kematian Karpal Singh. Di saat ketika ada diantara pemimpin UMNO yang bersimpati dan mengucap takziah kepada keluarga mendiang dsimaping ada yang turut melahirkan kekaguman terhadap Karpal Singh, namun rata-rata para macai UMNO terus melamparkan penghinaan terhadap mendiang. Kami paparkan beberapa kisah, sekalipun Karpal dikatakan oleh beberapa macai sebagai anti-hudud malah anti-Islam, namun kisah-kisah di bawah membuktikan disebaliknya. Jasa Mendiang karpal Singh Membela Islam yang dizalimi Umno Ku... more »

Karpal seorang syuhadah::Unit Amal kena saman blog pembawa fitnah ini,

mantaro at SISI BUKIT - 10 minutes ago
Jabatan Amal Malaysia tidak bertangungjawab dengan tulis blog ini.Blog Unit Amal Profesional PAS*(Klik) bukan milik Jabatan Amal Malaysia.Selepas memfitnah Ketua Pemuda PAS Malaysia,Suhaizan Kaiat, Jabatan Amal(Unit Amal) pula difitnah di alam siber.*

Saya tak setuju wanita tak bertudung dihukum masuk neraka - Raja Azmi

canang at Cananglahnie - 19 minutes ago
*KUALA LUMPUR*: Produser Raja Azmi berkata isu bertudung yang dijawabnya kepada media elektronik baru-baru ini hanyalah pandangan sebagai seorang Islam dan minta tidak perlu diperbesarkan. “Kenapa ramai yang tidak berpuas hati dengan kenyataan saya yang tidak bersetuju wanita tak bertudung akan masuk neraka? “Sebenarnya saya bercakap sebagai seorang Islam yang punya pandangan tersendiri. Tak semestinya wanita yang bertudung itu sah akan masuk syurga tanpa dihisab dengan amalan yang lain. “Adakah berdosa besar saya yang baru pulang dari Umrah ini tidak bertudung? Menutup aurat buka...more »

ADUN PALOH TERLIBAT DALAM KEMALANGAN JALANRAYA .. ISTERINYA MENINGGAL DUNIA.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 32 minutes ago
*Omak Kau mendapat berita bahawa ADUN Paloh YB Dato' Norzula Mat Diah terlibat dalam kemalangan jalanraya petang tadi .. isterinya meninggal dunia .. beliau dan anaknya dalam keadaan kritikal.Salam takziah dari Omak Kau .. semoga rohnya di cucuri rahmat dan di tempatkan dengan orang-orang solehah .Kepada YB Dato' Norzula Mat Diah dan anaknya semoga cepat sembuh seperti sedia kala.Berita selanjutnya akan menyusul.*

Sampel air kencing pemandu lori terlibat kemalangan Karpal, positif ganja

canang at Cananglahnie - 38 minutes ago
Kenderaan jenis Toyota Alphard berwarna putih milik mendiang Karpal Singh remuk dalam kemalangan membabitkan sebuah lori seberat 5 tan di Lebuhraya Utara-Selatan berhampiran Gua Tempurung, awal pagi tadi. – Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abd Halim, 17 April, 2014.Kesan ganja ditemui dalam sampel air kencing pemandu lori yang terlibat dalam kemalangan dengan kenderaan Toyota Alphard milik mendiang Karpal Singh. Ketua Polis Perak, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani, berkata kepada The Malaysian Insider keputusan saringan awal ujian air kencing pemandu berusia 45 tahun itu mendapa... more »

Janda hanya berkain batik dicekup khalwat bersama teman

PBO™ at pen buruk online ™ - 43 minutes ago
Langkawi: Seorang janda beranak dua tidak serik apabila dicekup berkhalwat kali kedua dengan pasangan berlainan dan ditemui hanya berkain batik ketika ditahan di rumahnya di Kampung Makam Mahsuri di sini oleh sepasukan anggota penguat kuasa Pejabat Agama Daerah Langkawi (PADAL), awal pagi semalam. Wanita berusia 20-an yang mempunyai dua anak berusia lingkungan tiga dan empat tahun itu baru

Pemandu lori terkejut jeritan, dentuman kuat ?

atsixty at ZAKRI ALI - 46 minutes ago
"Bunyi dentuman kuat di belakang lori dan suara orang menjerit telah mengejutkan saya," demikian menurut pemandu lori Abu Mansor Mohd, 45, yang kenderaanya terlibat dengan kemalangan di Kilometer 306.1 Lebuhraya Utara Selatan laluan utara berhampiran Gua Tempurung di Kampar, awal pagi ini. *Kemalangan pada jam 1.10 pagi itu, mengakibatkan anggota Parlimen Bukit Gelugor Karpal Singh, 74, dan pembantu peribadinya Michael Cornelius maut di tempat kejadian.* *Ekoran itu, Abu Mansor berkata beliau memberhentikan kenderaannya dan melihat kenderaan serba guna (MPV) yang dinaiki lima penu... more »

NASIHAT BEKAS TIMBALAN MENTERI DAN AHLI MAJLIS TERTINGGI UMNO KEPADA MACAI-MACAI UMNO TERMASUK ZULKIFLI NOORDIN YANG MENYENTUH JIWA!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 54 minutes ago
*Ini baru dinamakan pemimpin memiliki jiwa besar ... matang berpolitik .. tapi sayang dia berada di kelompok yang salah kerana para macainya menganut politik songsang jenis garang tidak bertempat.Lazimnya pemimpin macam ini punya kualiti tiada tempat dalam haraki kepimpinan UMNO .. pemimpin macam ini dilihat oleh mereka hanya sesuai berada di jemaah Pakatan Rakyat sahaja.*

Wakil Rakyat PAS Turut Serta Menziarahi Mendiang Karpal Singh Di Kediamannya.. Jom Terjah!!!

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*[image: Mayat mendiang Karpal Singh tiba di Georgetown]* *GEORGETOWN: Mayat bekas Pengerusi DAP, mendiang Karpal Singh tiba di pekarangan kediamannya di Jalan Utama, Kebun Bunga, di sini, pada jam 3.40 petang tadi. * *ADUN Kubang Rotan, WR Mohd Nasir Mustafa yang juga selaku Naib Yang DiPertua PAS Kawasan Kuala Kedah bersama sahabat melakukan kunjungan takziah kepada keluarga Karpal Singh hari ini.* *Suasana sedih menyelubungi kawasan rumah yang dipenuhi sanak saudara, kenalan dan orang ramai yang menunggu mayat mendiang yang dibawa dari Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB),...more »

VIDEO - Perkembangan terkini pemergian Karpal Singh - Awani

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*Sementara itu, mayat mendiang Karpal Singh dibawa ke Pulau Pinang untuk urusan pengkebumian. Mayat mendiang dibawa menggunakan van dari Hospital Raja Perempuan Bainun di Ipoh dengan diiringi oleh polis lebih kurang pukul 1.30 tengahari.Dan untuk perkembangan lanjut kita bersama Harris Hardy Hakim yang kini berada di Pulau Pinang.* Sila layari http://www.astroawani.com untuk berita selanjutnya

TWEET ZULKIFLI NOORDIN YANG SECARA TETIBA TUKAR NADA PUJI MELAMBUNG MENDIANG YB KARPAL SINGH.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*Mula-mula hina .. lepas kena belasah kaw-kaw dari rakyat termasuk pemimpin-pemimpin UMNO/BN sampai kata rasa malu memilih dirinya sebagai calon UMNO/BN di Parlimen Shah Alam PRU 13 lalu dan otaknya penuh sarat dengan sampah sarap maka seperti di jangkakan Zulkifli Noordin terus buat pusingan 360 darjah.Terus puji melambung sehingga rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat pun tidak puji sepertimana beliau puji dan bodek mendiang YB Karpal Singh.Kalau tidak kerana di kecam hebat oleh para pemimpin UMNO/BN taubat lahom dia tidak akan puji punya .. perangai kotor lagi menjijikkan sunggu... more »

Karpal maut:polis kena ambil tindakan whatsapp "langkah mayat Karpal"ini.

mantaro at SISI BUKIT - 1 hour ago
Ada pihak tidak bertanggungjawab telah menyebarkan sms dan whatsapp melangkah mayat Mendiang Karpal ,kononnya ini merupakan arahan Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia,Suhaizan Kaiat. Mesej ini berniat jahat dan cuba mencemar nama baik Suhaizan dan Pemuda PAS Malaysia. Suhaizan Kaiat , menafikan menghantar arahan seumpama itu dan mengutuk perbuatan tidak bertanggungjawab ini.. Setiausaha Pemuda PAS Malaysia Sdra Nasaie Ismail sedang membuat laporan polis di IPD Shah Alam berhubung SMS jahat yang disebar atas nama Ketua Pemuda PAS Malaysia berhubung kematian YB Karpal Singh. Untuk maklum... more »

Wanita Di Rompak Tapi Orang sekeliling Hanya Melihat

Nas Rul at dairishare - 1 hour ago
Kejadian ini berlaku di Cina, ia belaku dengan pantas dan gadis itu tidak boleh berbuat apa-apa ...... juga, orang-orang sekeliling hanya jadi pemerhati ...Apakah dunia sekarang sudah tidak selamat lagi? Pemangsa dan juga mangsa di biarkan sahaja?..

Pemandu lori langgar Karpal Singh positif ganja

PBO™ at pen buruk online ™ - 1 hour ago
Ketua Polis Daerah Kampar Superintendan Ng Kong Soon, mengesahkan pemandu lori yang terbabit dalam kemalangan di KM 301.6 Lebuhraya Utara-Selatan (arah utara), membabitkan bekas Pengerusi DAP Kebangsaaan Karpal Singh, positif dadah jenis ganja pada saringan awal (gambar di dalam). Ekoran daripada itu simple tersebut dihantar ke Jabatan Patologi untuk pengesahan secara saintifik. Pemandu

SILING PWTC RUNTUH KENA BOM!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*Dua anggota tentera cedera ringan apabila sebahagian siling di tingkat dua Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) runtuh selepas demonstrasi letupan bom oleh pasukan tentera.Menurut pusat operasi Jabatan Bomba Kuala Lumpur, panggilankecemasan diterima pada jam 4.59 petang ini.Setibanya pihak bomba di tempat kejadian pada jam 5.06 petang mereka mendapati siling di kawasan beranda pusat itu telah runtuh.Gambar-gambar dari tempat kejadian menunjukkan pecahan kaca dan siling yang runtuh itu.Demonstrasi pengeboman itu adalah sebahagian daripada Pameran Perkhidmatan Pertahanan Asia... more »

Karpal The Tiger of Jelutong,bendera negeri tutup keranda Karpal.

mantaro at SISI BUKIT - 1 hour ago
Selepas seumur hidup berkhidmat kepada negara, kerajaan negeri Pulau Pinang akan mengiktiraf sumbangan Karpal Singh dengan mengadakan upacara pengebumian penghormatan negeri. Bendera Pulau Pinang akan dikibarkan separuh tiang sehingga selesai majlis pengebumiannya pada Ahad ini. Ketua Menteri Lim Guan Eng menyatakan bendera juga akan menutupi keranda Karpal.

Islam tidak galak umatnya ucap ‘Rest In Peace’

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 2 hours ago
Umat Islam tidak digalak untuk mengucapkan ucapan "Rest in peace (R.I.P)" kepada seseorang bukan Islam kerana ianya berunsur keagamaan yang diambil daripada Kristian, kata Majlis Fatwa Kebangsaan. Dalam satu kenyataan di laman sesawang mereka; www.e-fatwa.gov.my, Majlis Fatwa Kebangsaan berkata umat Islam bagaimanapun dibolehkan untuk menyampaikan rasa simpati dan takziah mereka kepada keluarga penganut bukan Islam selagi ia tidak memberi implikasi keagamaan. "Seorang Islam adalah amat tidak digalakkan untuk mengucapkannya kepada seorang bukan Islam. "Bagaimanapun, Islam tidak ... more »

Khairy malu dengan kenyataan Zul Noordin

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
*Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin hari ini membidas bekas MP Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin susulan kenyataan tidak sensitifnya berhubung kematian pemimpin DAP Karpal Singh. Khairy yang juga Ketua Pemuda Umno berkata kenyataan Zulkifli menerusi Twitter itu tidak menggambarkan sikap sebenar seorang Islam atau rakyat Malaysia dan beliau malu dengan perbuatan tersebut. * * "Sebarang kenyataan yang mempolitikkan kematiannya (Karpal Singh) dalam bentuk sedemikian rupa yang dilakukan oleh Zulkifli Noordin langsung tidak mencerminkan sikap rakyat Malaysia ... more »

Tiada ulasan: