Jumaat, 18 April 2014

4721. Air Mata Hamba Allah SWT.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  

:: AIR MATA HAMBA :: 
Pernah tak kita MENANGIS kerana: 
~ Takutkan Allah SWT? 
~ Takut dengan api neraka Allah SWT? 
~ Dosa kita dengan Allah SWT? 
~ Menangis kerana rindukan syurga Allah SWT? 
~ Menangis rindukan kekasih Allah (Nabi Muhammad SAW& Para Anbiya')? 
~ Menangis takutkan azab kubur? 
~ Menangis kerana melanggar perintah Allah SWT? 

Berapa kali setiap kali DOA kita menangis? Berapa kali tiap kali SUJUD kita menangis? Berapa kali kita bangun SOLAT SUNAT TAUBAT dan menangis? Berapa kali kita menangis apabila BACA KISAH TENTANG API NERAKA? Berapa kali kita menangis tiap kali BERZIKIR akan kebesaran Allah? Dan berapa kali kita menangis KERANA Allah? 

p/s : Menangislah, kadangkala manusia terlalu SOMBONG untuk menangis.. Lalu untuk apa AIR MATA DICIPTA, bukan hanya bahagia yang ada di dunia, air mata diciptakan bukan untuk dikeluarkan untuk sesuatu yang TIDAK BERMANFAAT, bukan untuk KEKASIH YANG TIDAK HALAL BUATMU tetapi hanya untuk Dia.. Terima kasih Allah kerana menciptakan air mata ini..♥♥ 

:: Sujud dan Menangislah Kerana Allah :: 

Sumber:  
shared Tentera Fisabillillah (Bangkitlah Wahai Umat Islam)'s photo
shared Zizan Raja Lawak's photo
shared Hamba Allah SWT Umat Rasulullah SAW's status


Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

Tiada ulasan: