Jumaat, 18 April 2014

4723. Umno hilang senjata halang Hudud terlaksana. Natijahnya 149 orang MP Muslim (BN - 112 orang MP Muslim) dan MP Bukan Islam 48 orang sahaja (BN - 21 orang MP Bukan Islam).

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  
Siapa penghalang sebenarnya Hukum Hudud Terlaksana di Negara Yang Agama Rasminya ISLAM. Apakah sekadar Perlembagaan atau Pada Nama Sahaja. 

DATA TERKINI MP MALAYSIA. 

Natijahnya 

149 orang MP Muslim (BN - 112 orang MP Muslim). 
MP Bukan Islam 48 orang sahaja (BN - 21 orang MP Bukan Islam). 

PR 37 orang MP Muslim. 
PR 27 orang MP Bukan Muslim. 




  • Albangi Selangor Dengan pemergian mendiang Karpal Singh, UMNO bersedih teramat sangat kerana sudah hilang senjata untuk serang dan lagakan PR dan hilang perisai untuk menepis marah rakyat Muslim pada UMNO kerana UMNO BN tolak hudud...dan akhirnya kini UMNO telanjang bulat dengan sikap munafiknya. 

    Jumlah ahli Parlimen yg berugama Islam dalam BN 112 dan PR 37 =149 orang. Manakala jumlah ahli Parlimen bukan Islam ialah 21 BN dan 27 PR = 48 orang sahaja. Kalau ahli Parlimen Islam khususnya UMNO mahu sokong hudud, memang boleh. Tapi kebanyakannya munafik dan takut hudud terkena pada mereka. Adakah mereka ini jahat?

    Tetapi kita percaya ahli Parlimen bukan Islam dari PR sedia terima hudud kerana hudud untuk orang jahat dan yang suka buat jahat. Kenapa perlu takut dengan hudud kalau kita bukan orang jahat? Apakah UMNO ini jahat menyebabkan mereka menentang hudud dan spin kononnya ada hudud PAS? Apakah perlu orang bukan Islam nak halang hudud yang menjadi ajaran dan ibadah orang Islam?

    http://jomkitabaca.wordpress.com/.../umno-hilang-senjata.../

    Blogger Home. 
    s3v3n

    s3v3n
    copyright©
IP

MENTERI BESAR NEGERI SEMBILA NAIK ANGIN SATU BADAN APABILA TAWARA

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 40 seconds ago
SEREMBAN – "Jangan sombong sangat. Kalau tak nak, tak mengapa," kata Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hasan. Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang menolak tawaran negeri itu untuk menjual 20 juta gelen air sehari kepada Selangor dalam usaha membantu menangani krisis air di negeri itu. Menurut Mohamad, Negeri Sembilan tidak rugi apa-apa sekiranya Selangor enggan menerima tawaran itu, cuma beliau kasihan melihat rakyat Selangor terpaksa berdepan krisis air yang semakin meruncing. "Kalau tak hend... more »

Lagu Khas Umno (TERKINI!!!)

canang at Cananglahnie - 23 minutes ago

Dua Orang Guru Ini Mengelilingi Dunia Menggunakan Tuk-Tuk

Nas Rul at dairishare - 25 minutes ago
Ramai pengembara yang telah melakukan perjalanan mengelilingi dunia. Namun mungkin inilah kali petama ada orang yang mengelilingi dunia dengan menggunakan Tuk-tuk. Aksi itu dilakukan oleh sepasang guru dari British, Nick Gough dan Ricjard Sears. Selain mengembara, kedua orang itu juga dalam usaha untuk menggalakkan pendidikan di negara-negara yang dikunjunginya. Gough dan Sears telah melawat 27 negara. Keduanya pun mempunyai banyak cerita tentang cabaran yang mereka hadapi selama melakukan perjalanan. Di Tanzania, kedua orang cikgu itu terpaksa melakukan perjalanan di atas jalan-j... more »

Tuan Guru Nik Aziz Terkilan.. Berita Ini Mungkin Tidak Disiarkan Oleh Media Pro Umno

Addin Deen at Addin - 42 minutes ago
Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat terkilan kerana mendiang Karpal Singh tidak sempat untuk diberikan pemahaman tentang hudud. Katanya, beliau amat yakin, individu seperti Karpal Singh jika diberikan kefahaman yang sebenarnya tentang undang-undang ini, tidak akan mempunyai sebarang sebab untuk menolak undang-undang hudud. “Saya sifatkan pemergian beliau sebagai satu kehilangan kepada dunia politik tanah air kerana beliau amat dikenali sebagai seorang yang berprinsip dan sukar digugat pendiriannya,” kata beliau dalam satu kenyataan sambil mengucapkan takziah kepada keluarga be... more »

DUNIACACAMARBA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 44 minutes ago
DUNIACACAMARBA ------------------------------ - Zulkifli Noordin PERKASA Dihentam Kerana Politikkan Kematian Karpal Singh - Sampel Air Kencing Pemandu Lori Terlibat Kemalangan Karpal, POSITIF Ganja - DUN Terengganu TOLAK Usul Laksana Hudud, Siapa Dominan dalam DUN Terengganu? - [Wajib Baca] Hudud: Beza UMNO dengan Karpal Singh - Karpal Singh Meninggal Dunia Zulkifli Noordin PERKASA Dihentam Kerana Politikkan Kematian Karpal Singh Posted: 17 Apr 2014 12:39 AM PDT [MD] TERLAJAK perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya. Sinonim yang bol... more »

SIASAH

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 44 minutes ago
SIASAH ------------------------------ Qaradawi uji hubungan Qatar-GCC Posted: 17 Apr 2014 03:05 AM PDT Ilmuan Islam terkemuka, Dr Yusuf al-Qaradawi kini menjadi ujian yang getir kepada pemerintah Qatar dalam hubungannya dengan negara-negara jiran Majlis Kerjasama Teluk, GCC. Al-Qaradawi yang kini mempunyai kerakyatan Qatar dan mempunyai hubungan sangat baik dengan istana selama ini, telah muncul menjadi satu faktor yang menjejaskan hubungan Doha dengan GCC ekoran kelantangannya menyuarakan pandangan politiknya yang menyokong agenda dasar luar Qatar dan pro-Ikhwan al-Muslim... more »

“Siapa Pasukan Berbaju Putih yang Kebal Ditembak Itu?”

Detik Islam at Detik Islam - 54 minutes ago
Ayaturrahman Fi Jihadi Syria, menjadi kisah yang berkali-kali diceritakan para ulama Syria kepada Pasukan Wartawan Bersatu ( JITU ) di tengah-tengah Muktamar Ulama Syria yang di Turki pada 11 hingga 12/4/2014 lalu. Kisah pertama diceritakan pejuang asal Idlib, berhama Hasan. Dia datang ke Muktamar untuk menemani ayahnya, seorang ulama. Hasan bercerita, sebuah pesawat tentera Syria berlegar di udara untuk menyerang kampung-kampung kaum muslimin. Penduduk dan pejuang yang tidak mempunyai senjata canggih hanya boleh bertawakal kepada Allah. Mereka berdoa agar bom-bom tersebut tidak m... more »

Adun BN Kelantan Cedera,Isteri Maut Dalam Kemalangan

atsixty at ZAKRI ALI - 55 minutes ago
*Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kelantan kawasan Paloh, Datuk Nozula Mat Diah (gambar) mengalami cedera ringan manakala isterinya Datin Maziah Din maut dalam kemalangan di Kilometer 23 Jalan Cameron Highlands-Simpang Pulai di Ipoh hari ini. * *Ketua Polis Perak Datuk Acryl Sani Abdullah Sani berkata anak lelaki pasangan itu berumur 20-an turut berada di dalam kenderaan yang dipandu Nozula.* *Beliau berkata mereka yang selamat kini dirawat di Hospital Raja Permaisuri Bainun di sini manakala mayat Maziah dibawa ke rumah mayat hospital yang sama untuk bedah siasat.* *"Berdasarka... more »

KEMATIAN NGERI MENDIANG YB KARPAL SINGH .... ANTARA AKHLAK DAN FITNAH.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*Awal pagi semalam negara digegarkan dan dikejutkan dengan kematian seorang tokoh politik dan peguam berprofil tinggi, YB Karpal Singh akibat satu kemalangan ngeri di lebuhraya PLUS. Pembantu peribadi beliau turut maut dan pemandu serta anaknya turut cedera dalam kemalangan itu.* *Berbagai-bagai reaksi terbit dari berita kematian ini. Ada yang simpati dan ada yang bersorak, bahkan mengambil peluang untuk meluahkan dendam politik dan kemarahan dengan lontaran kata-kata tidak bermoral seperti ‘mampus’ dan sebagainya ke atas mendiang. Lebih menyedihkan ialah ungkapan sebegitu d... more »

" Zulkifli Noordin Dihentam Lagi Dengan Orang Sendiri "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 1 hour ago
*KUALA LUMPUR: * Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin hari ini membidas bekas Anggota Parlimen Kulim-Bandar Baharu Datuk Zulkifli Noordin susulan kenyataan tidak sensitifnya berhubung kematian pemimpin DAP Karpal Singh. Khairy yang juga Ketua Pemuda UMNO berkata kenyataan Zulkifli menerusi Twitter itu tidak menggambarkan sikap sebenar seorang Islam atau rakyat Malaysia dan beliau malu dengan perbuatan tersebut. "Sebarang kenyataan yang mempolitikkan kematiannya (Karpal Singh) dalam bentuk sedemikian rupa yang dilakukan oleh Zulkifli Noordin langsung tidak mencermin... more »

Tiada ulasan: