Jumaat, 18 April 2014

4748. Kisah Nabi Muhammad SAW dengan Pengemis Buta.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  
Ada beberapa artikal selepas artikal Nabi Muhammad SAW dengan Pengemis Buta. Buat meluaskan ilmu pengetahuan dan bermuhasabah diri kerana Allah SWT. 
IP

Senarai Ranking Universiti IPTA IPTS Terbaik Malaysia 2014? Respon Mahasiswa, Bekas Penuntut & Pensyarah?

AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 12 minutes ago
Senarai Ranking Universiti IPTA IPTS Terbaik Malaysia 2014? Respon Mahasiswa, Bekas Penuntut & Pensyarah? [image: ranking universiti terbaik malaysia] Senarai Ranking Universiti IPTA IPTS Terbaik Malaysia 2014 secara khususnya telah pun dikeluarkan. Ranking universiti terbaik Malaysia 2014 disusun berdasarkan kajian yang dikeluarkan secara terperinci oleh Quacquarelli Symonds (QS). Di Malaysia ada pelbagai universiti dan kolej universiti baik IPTS mahupun IPTS. Kebanyakannya hebat-hebat belaka. Universiti sendiri merupakan institusi pengajian tinggi dan pengkajian yang menawarkan ij... more »

Zulkifli Noordin dibidas lagi..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 19 minutes ago
Ulasan kontroversi MP Langkawi, Datuk Nawawi Ahmad dan bekas calon BN untuk Parlimen Shah Alam, Datuk Zulkifli Noordin berhubung kematian Karpal Singh dalam nahas jalan raya semalam "amat mengecewakan" dan "amat kasar", kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Joseph Kurup. Zulkifli semalam dalam laman mikroblog Twitter berkata kematian Karpal, yang tegas menolak pelaksanaan hudud selama ini akan memberi laluan kepada undang-undang itu dilaksanakan dengan mudah. Sementara Nawawi pula menerusi laman Facebook beliau menyiarkan gambar dipercayai mayat Karpal bersama keratan... more »

Berita Baik Buat Rakyat Selangor Dari Kerajaan Pakatan Rakyat !!

atsixty at ZAKRI ALI - 22 minutes ago
Jeneral Yakuza Ogawa [image: Photo: BERITA YANG BUAT PEMBANGKANG DI SELANGOR JADI SAWAN SEWEL ! Kah..kah..kah Habuan Buat Rakyat Selangor - Selangor Sedia Dana Bina Rumah Atas Tanah Sendiri: MB SHAH ALAM 18 APRIL : Dengan harga rumah yang kini melambung naik, rakyat Selangor berpeluang memohon dana Kerajaan Negeri bagi membina rumah di atas tanah kediaman keluarga.Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, bagaimanapun dana itu hanya akan dibuka dalam masa tiga tahun akan datang sementara tumpuan sekarang diberi kepada pembinaan rumah mampu milik.Katanya, Kerajaan Negeri ... more »

KENAPA IBU TUNGGAL INI DIARAH PINDAH SERTA MERTA DARI TAPAK PERNIAGAAN.

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
AbuBakar AlMuari's status. * [image: AbuBakar AlMuari's photo.]* *Hujan Gerimis di Muar.....* * Teringat bagaimana seorang ibu tunggal di Shah Alam yg menguruskan neseri anika bunga d arah pindah serta merta dari tapak perniagaan nya...kemana dia nak pergi ..takder perasaan kah? takder budi bicarakah pehak* *MBSA? Mohon lah pehak2 tertentu memberi perhatian perkara ini....camana kita pakat2 bantu... Yb Khalid Samad dan unit Amal tentu sedia membantu.....* [image: AbuBakar AlMuari's photo.] [image: AbuBakar AlMuari's photo.]

Menteri Bidas Zul Noordin & Nawawi Ekoran Kenyataan Perlekeh Kematian Karpal Singh

greenboc at KELAB GREENBOC - 1 hour ago
M*enteri: Ulasan Zul dan Nawawi 'amat kasar'* Ulasan kontroversi MP Langkawi, Datuk Nawawi Ahmad dan bekas calon BN untuk Parlimen Shah Alam, Datuk Zulkifli Noordin berhubung kematian Karpal Singh dalam nahas jalan raya semalam "amat mengecewakan" dan "amat kasar", kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Joseph Kurup. Zulkifli semalam dalam laman mikroblog Twitter berkata kematian Karpal, yang tegas menolak pelaksanaan hudud selama ini akan memberi laluan kepada undang-undang itu dilaksanakan dengan mudah. Sementara Nawawi pula menerusi laman Facebook beliau menyiarkan ...more »

Rapper Potong Zakar Sebelum Cuba Bunuh Diri

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 1 hour ago
[HM] Los Angeles: Seorang penyanyi rap yang pernah membuat persembahan bersama Wu-Tang Clan memotong zakarnya sebelum cuba membunuh diri dengan terjun dari sebuah bangunan, kata polis, semalam. Andre Johnson dikejarkan ke hospital semalam selepas dia terjun dari tingkat dua balkoni sebuah apartmen di Hollywood Utara. Johnson ditemui dalam keadaan parah di tepi jalan dan dibawa ke hospital dengan zakarnya yang terputus. Tidak dapat dipastikan jika doktor cuba mencantum semula zakarnya, lapor TMZ. Dia kini dirawat di Pusat Perubatan Cedars-Sinai di Los Angeles. Rakan penyanyi rap y... more »

Gambar Lawak Yang Hanya Terdapat Di Vietnam

Nas Rul at dairishare - 1 hour ago
Yang Hanya Terdapat Di Vietnam

"Jika ini pidato terakhir saya" - Anwar MOHD SABRI SAID

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
[image: Photo: 18 April 2014. "Jika ini pidato terakhir saya" - Anwar MOHD SABRI SAID Anwar menandatangani buku ucapan takziah di kediaman Karpal di Jalan Utama, Georgetown, Pulau Pinang. PERMATANG PAUH: Ketua Pembangkang, Dato' Seri Anwar Ibrahim mengingatkan rakyat Permatang Pauh supaya bangun menjadi benteng amanah dan ketelusan negara dan tidak mudah menggadaikan pronsip kepada Umno dan BN sekiranya beliau dipenjarakan buat kali kedua. Menurutnya, jika ditakdirkan semalam adalah pidato terakhir beliau di Permatang Pauh, Anwar mahu jentera Pakatan Rakyat diperkemaskan bagi mengha... more »

Bapa Bangga Anaknya Berusia 12 Tahun Lahir Anak Luar Nikah

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 1 hour ago
[HM] London: Bapa seorang budak perempuan berusia 12 tahun yang menjadi ibu termuda di Britain berkata semalam dia bangga dengan anaknya. Pelajar sekolah yang dihamilkan oleh teman lelakinya berusia 13, semasa masih di sekolah rendah ketika berumur 11 tahun, melahirkan bayi perempuan seberat 3.29kg Ahad lalu. Pada usia 12 tahun dan tiga bulan, dia lima bulan lebih muda daripada ibu termuda Britain sebelum ini. Murid tahun 7 dan bapa bayi itu, dikatakan dilamun cinta dan menjalin hubungan selama setahun, kini dipercayai ibu bapa termuda Britain. BAYI yang dilahirkan kanak-kanak p... more »

Selepas Kematiannya, Punca Sebenar Karpal Singh Tolak Hudud Didedahkan

Addin Deen at Addin - 1 hour ago
Bekas Ahli Jawatankuasa Umno bahagian Wangsa Maju, Shahbudin Husin mempertahankan tindakan bekas Pengerusi DAP, mendiang Karpal Singh yang selama ini menentang pelaksanaan hukum hudud dalam negara. Menurut Shahbudin, Karpal merupakan seorang yang tegar dalam memperjuangkan keadilan dan pemergiannya pastinya akan dirasai oleh mereka yang berpegang teguh kepada perlembagaan negara. “Hormati beliau sebagai manusia dan perjuangannya terhadap keadilan sepanjang hidupnya. Penentangannya terhadap hukum hudud barangkali boleh dimaafkan kerana beliau bukan beragama Islam yang memahami sepen... more »

" Video!! Lama-Lama Orang Islam Takdok Tangan Kata Mahathir. Lagi Bukti Mahathir Tidak Mahu Hudud "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 1 hour ago
Pemimpin kebanggaan penyokong-penyokong tegar UMNO. Terserlah penolakannya terhadap hukum hudud. Mahathir ingat semua orang macam dia jenis rembat harta rakyat. Kalau tidak buat kenapa mesti takut dengan hukum hudud. Sudahlah menolak malah menghina pula. Dalam video dia sebelum nih ada mempersoalkan tidak adil jika Islam potong tangan manakala bukan Islam hanya dipenjara. Hallo pakcik, kamu tahukah penjara hari nih dipenuhi dengan golongan bangsa apa?? Jawapannya ialah golongan bangsa melayu yang beragama Islamlah yang memenuhi penjara diseluruh Malaysia nih. Dadah, rogol, ragut,... more »

KISAH SERAM DI PETRONAS JALAN SUBANG AIRPORT

PBO™ at pen buruk online ™ - 1 hour ago
KISAH SERAM DI PETRONAS JALAN SUBANG AIRPORT Aku nak kongsi cerita dengan korang semua apa yang aku alami malam tadi, selalunya setiap hari Isnin dan Khamis aku ada game badminton, mula jam 09.00pm hingga 11.00pm, seperti biasa kalau ada game badminton aku akan lepak di ofis, buat apa yang patut sementara menunggu waktu game tu start. Sebabnya nak ulang alik rumah ke dewan tu jauh beb…. Jimat

Najib perlu jawab isu MH370, bukan putarbelit kenyataan saya – Anwar

AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 1 hour ago
Najib perlu jawab isu MH370, bukan putarbelit kenyataan saya – Anwar(Lyn Nasir) [image: #pray4MH370]PETALING JAYA 16 APRIL : Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim membidas kenyataan Perdana Menteri, Datuk Seri Najb Razak yang memanipulasi kenyataan beliau menerusi teks asal yang diterjemahkan dalam akhbar China, Southern Weekly, 5 April lalu. Tegasnya lagi, Najib tidak seharusnya memutarbelitkan kenyataan, sebaliknya menjawab soalan utama berhubung kehilangan pesawat MH370 seperti radar Markoni yang tidak boleh mengenal pasti laluan pesawat. “Najib putar belit kenyataan, menip... more »

Pembelaan Anwar dalam dakwaan liwat tidak berwibawa, kata Mahkamah Rayuan

AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 1 hour ago
Pembelaan Anwar dalam dakwaan liwat tidak berwibawa, kata Mahkamah Rayuan *OLEH V ANBALAGAN, PENOLONG PENGARANG BERITA* *April 18, 2014* [image: Hakim Datuk Balia Yusof Wahi, Datuk Aziah Ali dan Datuk Mohd Zawawi Salleh dalam kertas penghakiman yang dikeluarkan hari ini berkata penafian Datuk Seri Anwar Ibrahim semasa diarah membela diri tidak diambil kira untuk mewujudkan keraguan dalam kes pendakwaan. – Gambar fail The Malaysian Insider, 18 April, 2014.]Hakim Datuk Balia Yusof Wahi, Datuk Aziah Ali dan Datuk Mohd Zawawi Salleh dalam kertas penghakiman yang dikeluarkan hari ini ber... more »

Supercar Ferrari dan Lamborghini kemalangan di Damansara...

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 1 hour ago
Supercar Ferrari dan Lamborghini kemalangan di Damansara KEMALANGAN melibatkan dua buah kereta supercar di Kota damansara malam tadi.Menurut sumber,kereta jenis Lamborghini itu mengekori rapat kereta Ferrari di hadapannya dengan niat mengajak untuk berlumba sebelum terlanggar belakang Ferrari tersebut.Pemandu Ferrari yang baru pulang dari bermain badminton bersama rakannya dilaporkan tidak

Lepas Kecaman Bertalu-talu, Zul Noordin Tukar Nada

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Memory Remains [image: Photo: Lepas Kecaman Bertalu-talu, Zul Noordin Tukar Nada Bekas naib presiden PERKASA Zulkifli Noordin menukar nadanya selepas dicemuh oleh pelbagai pihak ekoran kenyataannya yang didakwa tidak sensitif terhadap kematian ahli politik veteran Karpal Singh. Zulkifli pagi ini menulis di Twitternya, Allah mematikan Karpal “yang menjadi penentang utama” pelaksanaan” hudud. Beberapa jam selepas menulis sedemikian, Zulkifli meluahkan rasa sedih dan memperakui perjuangan Karpal menentang ketidakadilan sepanjang berkhidmat sebagai wakil rakyat dan peguam. Zulkifli ma... more »

Anwar: Ini mungkin pidato terakhir saya...

ali allah ditta at tumpang sekole...? - 2 hours ago
*Ketua Pembangkang, Dato' Seri Anwar Ibrahim mengingatkan rakyat Permatang Pauh supaya bangun menjadi benteng amanah dan ketelusan negara dan tidak mudah menggadaikan pronsip kepada Umno dan BN sekiranya beliau dipenjarakan buat kali kedua.* *Berucap dalam ceramah Reformasi 2.0 di Seberang Jaya malam tadi, anggota Parlimen Permatang Pauh itu berkata: * *“Ini mungkin pidato terakhir saya di sini.”* *Beliau antaranya mengingatkan orang ramai terhadap “ketidakadilan” sekitar kesnya.* *Menurutnya, jika ditakdirkan semalam adalah pidato terakhir beliau di Permatang Pauh, Anwar mahu j... more »

ROGOL: 527 pelajar dan kakitangan lelaki di sebuah sekolah menengah beri sampel DNA

kerengga at KERENGGA - 3 hours ago
Paris: Seramai 527 pelajar dan kakitanan lelaki di sebuah sekolah menengah di barat Perancis diminta memberi sampel DNA untuk membantu siasatan polis mencari perogol seorang remaja perempuan, hujung tahun lalu. Pejabat pendakwa raya berkata, ujian dimulakan semalam dan dijangka diteruskan sehingga Rabu di sekolah Fenelon-Notre Dame, tempat remaja berusia 16 tahun berkenaan diserang dan

Aduhai!!! Selebriti Wardina: "Saya Sayangkan Ustaz Don Dan Mereka Yang Cintakan Agama. Namun..." Isu Ini Masih Berlarutan, Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 3 hours ago
[image: Status Facebook Wardina yang memaklumkan tindakannya bertanya sendiri kepada penceramah Don Daniyal bagi mendapatkan pengesahan butir ceramah yang dikatakan tidak berlandaskan Al Quran dan sunnah.]*Status Facebook Wardina yang memaklumkan tindakannya bertanya sendiri kepada penceramah Don Daniyal bagi mendapatkan pengesahan butir ceramah yang dikatakan tidak berlandaskan Al Quran dan sunnah*.Selebriti, Wardina Safiyyah mengkritik penceramah agama terkenal Don Daniyal apabila mendakwa kandungan ceramah yang disampaikan tidak sahih dan terlalu taksub pada kisah mistik serta ti... more »

Kalau Namanya UMNO - Confirm Bodoh !!

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
Jasin Hebat [image: Photo: kalau dah bebai jangan pulak tunjuk bagus $$ sahabat2 di klate pakat2 share posting ni $$]

Jikalau Macam Inilah Kertas Penghakiman, Hampir Pasti Anwar Ke Penjara Lagi

Addin Deen at Addin - 3 hours ago
Mahkamah Rayuan yang mensabitkan hukuman Datuk Seri Anwar Ibrahim atas dakwaan liwat memutuskan kenyataan ketua pembangkang itu di kandang tertuduh tidak berwibawa kerana ia adalah penafian kosong. Hakim Datuk Balia Yusof Wahi, Datuk Aziah Ali dan Datuk Mohd Zawawi Salleh dalam kertas penghakiman yang dikeluarkan hari ini berkata penafian Anwar semasa diarah membela diri tidak diambil kira untuk mewujudkan keraguan dalam kes pendakwaan. "Satu pembelaan berwibawa adalah seseorang menjawab bukti yang ditunjukkan oleh pihak pendakwaan. Ia juga penting untuk tertuduh (Anwar) menjelaska...more »

BERITA YANG BUAT PEMBANGKANG DI SELANGOR JADI SAWAN SEWEL !

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
Jeneral Yakuza Ogawa [image: Photo: BERITA YANG BUAT PEMBANGKANG DI SELANGOR JADI SAWAN SEWEL ! Kah..kah..kah Habuan Buat Rakyat Selangor - Selangor Sedia Dana Bina Rumah Atas Tanah Sendiri: MB SHAH ALAM 18 APRIL : Dengan harga rumah yang kini melambung naik, rakyat Selangor berpeluang memohon dana Kerajaan Negeri bagi membina rumah di atas tanah kediaman keluarga.Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, bagaimanapun dana itu hanya akan dibuka dalam masa tiga tahun akan datang sementara tumpuan sekarang diberi kepada pembinaan rumah mampu milik.Katanya, Kerajaan Negeri ... more »

Pasti Penyokong Kerajaan Yang Sokong Hudud Berasa Marah Dengan Statement Anti Hudud Ini

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 3 hours ago
Kau tau siapa yang gembira melihat berita dalam video di atas? Peragut. Atau lebih detail lagi...peragut Melayu. "Syukur Alhamdulillah Tun backup kita!" jerit peragut2 seluruh Malaysia. Untuk Azizi Araby, pasti impian kau berkecai kan, sebab pada kau, Karpal ni adalah batu penghalang hudud dijalankan dekat Malaysia. Aku nak teka, cuba bagitau kalau aku salah, Tun Mahathir idola kau kan? Sorilah. Karpal baru sorang. Ramai lagi yang kena mati bang. Terlalu awal untuk kau bergembira.

Tiada ulasan: