Khamis, 24 April 2014

4909. Hudud - Mengajak dan Mengajar Umat Islam Erti Ketabahan dalam MengEsakan Allah SWT.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  
  • Doktor tolak keras pakar bedah bantu hudud
    Persatuan Perubatan Malaysia (MMA) menyatakan rasa terkejut mereka berhubung rancangan Kelantan menggunakan khidmat pakar bedah untuk memotong tangan pesalah hudud jika ia undang-undang itu dikuat kuasa.
    Presidennya Dr NKS Tharmaseelan (kanan) berkata, memotong anggota badan seseorang, walaupun penjenayah, “bertentangan dengan amalan dan etika perubatan”.

    Katanya, Pertubuhan Kesihatan Dunia (WHO) menasihatkan doktor-doktor supaya tidak menyaksikan atau memperakui hukuman sebat terhadap penjenayah, apatah lagi pemotongan anggota badan.

    “Saya mohon kerajaan Kelantan memikirkan semula hasrat mendapatkan pakar bedah bagi melakukan kerja 'kasar' melaksanakan undang-undang yang bertentangan dengan amalan dan etika perubatan.

    “Saya secara peribadi menentang sebarang undang-undang yang memerlukan pencacatan...

    “Meminta pakar bedah untuk melaksanakan pemotongan jauh lebih serius dan sudah tentu ditentang oleh MMA,” katanya dalam kenyataan.

    Timbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah (kiri) semalam dilaporkan berkata, pihaknya merancang menggunakan khidmat pakar bedah bagi memotong tangan penjenayah yang disabitkan kesalahan jika hudud mula dikuatkuasakan tahun depan.

    Katanya, selesai hukuman itu, pesalah terbabit sudah boleh pulang ke rumah tanpa perlu menjalani sebarang hukuman lain seperti penjara.

    Tharmaseelan berkata, doktor dilatih untuk menjaga, merawat dan menyembuhkan dan ia mesti mendapat persetujuan pesakit, walaupun seorang penjenayah.

    Beliau juga berkata, MMA akan membuat laporan terhadap doktor yang terlibat dengan pemotongan tangan kepada Majlis Perubatan Malaysia jika ia berlaku.

    “Ia boleh menyebabkannya disingkir daripada daftar perubatan sebagai doktor. MMA juga akan bertindak terhadapnya dan mengeluarkannya daripada persatuan.


    Sumber: (http://www.malaysiakini.com/news/260932
    My Dashboard. 
    s3v3n

    s3v3n.
IP

Lintah Berjaya Cantum Telinga Remaja Yang Putus

kerengga at KERENGGA - 5 minutes ago
Tranungkite Seorang remaja perempuan berusia 19 tahun berjaya menyelamatkan telinganya yang putus selepas diserang seekor anjing, dengan bantuan lintah. Pakar bedah berjaya menyambung semula telinga yang putus itu menggunakan lintah, yang bertindak menghisap darah ketika proses penyambungan dilakukan. Dia dirawat oleh Dr Stephen Sullivan, yang menggunakan kaedah berkenaan selepas beliau

Pergghh : Sayang Pakwe . Tangan Di Kelar..Bodoh Punya Budak Sekolah

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 4 minutes ago
Sweetnyerrrr.!!!! Ini bukanlah kes pertama anak remaja buat tindakan bodoh mengelar lengan semata-mata mahu tunjukkan kasih sayang pada kekasih. Sesudah lengan dikelar, muat naik pula gambar darah di laman sosial untuk tagih perhatian.Diharapkan selepas ini ibu bapa pantaulah laman sosial anak masing-masing untuk pastikan tidak ada kebodohan seperti ini menimpa keluarga anda.Kepada adik

Video Lelaki Tua Di Langgar Kereta Api Hanya Cedera Ringan

Nas Rul at dairishare - 4 minutes ago
Sebuah kejadian yang mengejutkan yang berlaku di Republik Czech. Seorang datuk berusia 77 tahun dilanggar Kereta Api. Ajaibnya, dia berjaya selamat dan hanya kehilangan kasutnya. Lelaki tua yang tidak diketahui namanya tersebut dilanggar namun beberapa saat kemudian dia berdiri dan ketika diperiksa petugas polis ia hanya mengalami luka-luka kecil. Kejadian mengerikan tersebut dirakam oleh kamera CCTV. Dia sempat berhenti dan membetulkan kasutnya sebelum akhirnya cuba melintasi rel kereta api, walau pun palang sudah turtutup. Selepas dia menyedari Kereta Api kelajuan tinggi datang... more »

[BONGKAR] Skandal Geran: MOSTI Cuba Tipu Rakyat, Edar Senarai Lama Penerima Geran!

atsixty at ZAKRI ALI - 4 minutes ago
*Skandal Geran MOSTI: Timbalan Menteri Cuba Buat Silap Mata, PM & Menteri Wajar Buat Akuan Bersumpah Saya sedia maklum kenyataan Timbalan Menteri MOSTI, Datuk Dr Abu Bakar Mohammad Diah yang menafikan bahawa kementeriannya pernah memberi apa-apa geran kepada syarikat NSE Resources Corporation Sdn Bhd. Gambar fail. * *Di dalam sidang medianya yang dipetik Malaysiakini semalam, beliau menegaskan perkara-perkara berikut: 1. Senarai 4,556 penerima geran dari MOSTI di bawah Rancangan Malaysia Ke-9 menunjukkan tiada geran yang diberikan kepada NSE Resources Corporation Sdn Bhd ...more »

Gempar!!! (Gambar) 11 Maut Akibat Dipanah Petir Ketika Berteduh... Sadisnyer!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 9 minutes ago
[image: Lembu] Alor Gajah: Seorang penternak mengalami kerugian hampir RM25,000 selepas 11 lembu peliharannya mati akibat dipanah petir di Kampung Telok Berembang, Lubok Cina, di sini, semalam. Dalam kejadian kira-kira jam 5.30 petang, haiwan berkenaan dikatakan sedang berteduh di bawah pokok berhampiran kandang ketika hujan lebat yang disusuli petir. Ketika berteduh, berlaku tiga dentuman petir yang dipercayai menyambar kawanan ternakan itu. Kejadian disedari pemilik lembu Mat Pisar Mansor, 46, yang berada tidak jauh dari tempat kejadian. *KAWANAN lembu milik Mat Pisar mati aki... more »

Ketua Pembangkang, DS Anwar: Ya, Saya Akan Ke Penjara Lagi.. Apa Sebenarnya? Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 42 minutes ago
Ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau yakin terpaksa kini hampir tiada jalan lain dari segi undang-undang untuk menghadapi tuduhan Liwat II. Dalam satu wawancara dengan majalah antarabangsa *The Diplomat*, ketua pembangkang itu berkata beliau yakin akan kembali ke penjara kerana tidak mendapat pendengaran yang adil di mahkamah. "Melihat kepada nama hakim (Mahkamah Rayuan) dan cara mereka mempercepatkan proses tersebut, mereka malah tidak membenarkan saya meminta beberapa hari untuk mendapatkan dokumen perubatan. "Maka, melihat kepada penghakiman (Mahkamah Ray... more »

SPR lantik Pengarah JPS jadi Pegawai Pengurus PRK Bukit Gelugor..!!

atsixty at ZAKRI ALI - 49 minutes ago
*Biasanya yang dilantik jadi Pegawai Pengurus Pilihanraya adalah Pegawai Daerah. Bila SPR lantik Pengarah JPS negeri jadi Pegawai Pengurus PRK Bukit Gelugor ni mungkin depa ada 'plan CELAKA' yang depa nak buat.* *AstroAwani melaporkan:* *Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini menetapkan 25 Mei sebagai hari mengundi untuk Pilihan Raya Kecil (PRK) di Parlimen Bukit Gelugor.* *Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof yang mengumumkan perkara itu, turut menetapkan 12 Mei tarikh penamaan calon. - AstroAwani. * *Bab tarikh 25 Mei tu aku takdak isu apa kut, kira standard macam PRK... more »

VIDEO - Panas!! Seluar Najib Terlondeh..

atsixty at ZAKRI ALI - 30 minutes ago
*Dalam agenda untuk terus memperbodohkan rakyat dan dalam masa yang sama menjadikan pakatan antara PAS, PKR dan DAP haru biru, Najib hari ini dilaporkan telah berkata Kerajaan Barisan Nasional tidak pernah menolak hukum hudud..* *Kenyataannya ini dipercayai dikeluarkan bagi mengumpan para penyokong PAS yang kelihatan agak terkilan bilamana media-media tunggangan UMNO menyiarkan laporan mengenai penolakan perlaksanaan hukum hudud oleh Anwar Ibrahim..* *Anwar sebelum ini dilaporkan telah berkata, hudud hanya dapat dilaksanakan sekiranya pembaharuan dilakukan terhadap jabatan agama Isl... more »

MADRASAH UNTUK PENGANUT BARISAN NASIONAL SAHAJA?????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 33 minutes ago
*AL-MADRASAH BARISAN NASIONAL AHLI SUNNAH WALJAMAAH ... MADRASAH ANNAJMIYAH KG TEBING PENGKALAN KUBUR, TUMPAT KELANTAN .. Haji Abdullah Bin Haji Saamah ( A N N A J M I ).Apakah hanya penganut Barisan Nasional sahaja yang layak dan dibolehkan mengguna Madrasah ini??????Guru pondok ini pernah dapat RM2juta dari Tok Pa Pengerusi Perhubungan UMNO Kelantan .. tapi punyalah bangang .. duit tu bukannya duit UMNO/BN pun sampai nak istihar Madrasah Barisan Nasional.Patutlah JPJ pernah saman kerana tiada cukai jalan, tiada insuran dan lesen memandu sudah tamat tempoh dan tidak dihidu... more »

Catuan Air - Jangan Salahkan Tuhan !!

atsixty at ZAKRI ALI - 45 minutes ago

Gagal kawal nafsu, lelaki bernafsu songsang ini akhirnya terima padah

kerengga at KERENGGA - 47 minutes ago
Lelaki bernafsu songsang terima padah Suspek (tengah) dibawa ke mahkamah untuk mendapatkan perintah reman. GEORGETOWN: Seorang pelajar tingkatan satu terpaksa menghadapi detik hitam yang mungkin sukar dilupakan dalam hidupnya apabila dicabul seorang lelaki bernafsu songsang di sebuah stesen minyak terbiar di Jalan Air Itam di sini kelmarin. Dalam kejadian kira-kira jam 7 petang itu, mangsa

Anwar: Ya, saya akan ke penjara lagi

canang at Cananglahnie - 51 minutes ago
Ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau yakin terpaksa kini hampir tiada jalan lain dari segi undang-undang untuk menghadapi tuduhan Liwat II. Dalam satu wawancara dengan majalah antarabangsa *The Diplomat*, ketua pembangkang itu berkata beliau yakin akan kembali ke penjara kerana tidak mendapat pendengaran yang adil di mahkamah. "Melihat kepada nama hakim (Mahkamah Rayuan) dan cara mereka mempercepatkan proses tersebut, mereka malah tidak membenarkan saya meminta beberapa hari untuk mendapatkan dokumen perubatan. "Maka, melihat kepada penghakiman (Mahkamah Rayua... more »

WANITA MENGANDUNG BUNUH DIRI DI TERMINAL ONE SEREMBAN, NEGERI SEMBILAN.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 55 minutes ago
*Seremban: Seorang wanita berusia 43 tahun maut selepas bertindak bunuh diri dengan terjun daripada tingkat enam di tempat letak kereta di Terminal One di sini, kira-kira jam 4 petang tadi.Saksi kejadian hanya dikenali sebagai Sopian, 22, berkata, dia yang mahu mengambil keretanya di tingkat dua pasar raya itu ternampak wanita terbabit, Loh Kwee Moi mahu terjun daripada tingkat enam berkenaan.Katanya, dia yang menjerit meminta wanita itu tidak melakukan perbuatan itu gagal apabila wanita yang dilihatnya mengandung itu nekad terjun bersama beg tangannya.Mayat wanita itu dibaw... more »

Mulai Besok, Brunei Terapkan Rajam Bagi Pezina dan Gay. Kecaman Datang dari PBB dan Kelompok LGBT.

canang at Cananglahnie - 1 hour ago
Pemerintahan Brunei Darussalam akan menerapkan hukuman rajam bagi kaum homoseksual di negara tersebut. Hukuman ini juga akan diberlakukan untuk pelaku zina di negara yang mulai tahun ini menerapkan hukum syariah itu. Seperti diberitakan *Huffington Post *pekan lalu, Kesultanan Brunei telah merevisi hukum pidana negara dan menggantinya dengan hukum syariah. Dalam hukum baru, eksekusi mati dengan rajam akan diterapkan untuk para pelaku zina, hubungan di luar nikah, perkosaan, dan sodomi yang biasa dilakukan kaum gay. Hukuman mati juga akan diberikan atas dakwaan penistaan ayat-aya... more »

(Video) Polis Trafik Kantoikan 'Hubungan Sulit' Seorang Lelaki Dan Wanita Dalam Kereta

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*Sepandai-pandai tupai melompat...* *Seorang pemandu telah diarahkan berhenti oleh seorang polis trafik akibat tidak memakai tali pinggang keledarnya. Penumpang wanita di sebelahnya juga tidak memakai tali pinggang keledar.Pegawai trafik tersebut kemudiannya memberi 'tarbiah' kepada pemandu tersebut mengenai bahaya dan kesalahan tidak memakai tali pinggang keledar.Setelah selesa berceramah, pegawai tersebut meminta lesen memandu lelaki tersebut. Lelaki tersebut kemudian memaklumkan beliau tertinggal dompetnya di rumah.Beliau kemudian menghubungi isterinya untuk membawa d... more »

Belum rakyat bayar GST, menteri BN pula membazir sakan

kerengga at KERENGGA - 1 hour ago
WAN NORDIN WAN YAACIOB Sejak Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) diperkenalkan khususnya setahun kebelakangan ini, rakyat telah digesa untuk akur menerima cukai baru ini yang dikhabarkan efisyen demi kelangsungan ekonomi negara. Malahan, Rang Undangundang Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) telah pun diluluskan di Parlimen dengan majoriti 118 ahli Parlimen BN menyokong penuh rang

Bantah GST ! bantah TPPA ! Khas untuk macai kera-umno yang daif tentang pelembagaan persekutuan...

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
[image: Photo: 1 mei #dataran merdeka !!! Bantah GST ! bantah TPPA ! Khas untuk macai kera-umno yang daif tentang pelembagaan persekutuan... Nahh .... amek nih! guru tabika kemas dah bersuara... kah..kah..kah HIDUP RAKYAT!!! -AP-] Jeneral Yakuza Ogawa * Nahh .... amek nih! guru tabika kemas dah bersuara... kah..kah..kah HIDUP RAKYAT!!! *

Menteri Sains,Teknologidan Inovasi main silap mata...

ali allah ditta at tumpang sekole...? - 1 hour ago
*Penafian geran kontroversi RM100j tambah keliru...* *PKR mendakwa Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI) Datuk Abu Bakar Mohamad Diah cuba membuat silap mata melalui penafian pemberian geran kontroversi kepada sebuah syarikat swasta.Parti itu mendakwa, penafian Abu Bakar, termasuk tindakannya mengedarkan senarai lebih 4,000 penerima geran penyelidikan (R&D) MOSTI, hanya menambahkan kekeliruan.Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli (kiri) juga mempertikaikan pengedaran maklumat penerima geran bawah Rancangan Malaysia Ke-9 (antara 2006-2010) sedangkan kelulusan kepada syar...more »

PINJAMAN AH-LONG KINI LEBIH ISLAMIK (GAMBAR)

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 2 hours ago
Agak-agakler bro...

Subhanallah, Ikuti Jejak Ayah, Putera Van Dorn Masuk Islam

canang at Cananglahnie - 2 hours ago
PUTRA Arnoud Van Doorn, seorang pembuat film antiIslam *Fitna* yang masuk Islam tahun lalu, dikabarkan telah mendapat hidayah mengikuti jejak Sang Ayah masuk agama Islam. *The Khaleej Times* melaporkan pada hari Senin (21/4/2014) bahwa Iskandar Van Doorn telah bersyahadat bersama 37 orang lain di Dubai International Peace Convention. “Saya melihat ayah saya menjadi lebih damai setelah masuk Islam, saat itulah saya menyadari ada sesuatu yang baik dalam agama ini dan itu membuat saya mengubah persepsi saya menjadi Muslim,” kata Iskandar. Iskandar mengatakan bahwa setelah ayahnya masuk... more »

SUSPEK LELAKI YANG MEMPUNYAI TATOO HARIMAU TEMBAK DUA ANGGOTA POLIS CAWANGAN KERETA PERONDA (MPV) BERJAYA DI CEKUP!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*LELAKI MEMPUNYAI ‘TATOO HARIMAU’ DITAHAN SHAH ALAM, 24 April –Seorang lelaki Mualaf berbangsa Cina yang dipercayai suspek dalam kes tembak dua anggota polis dari Cawangan kereta Peronda (MPV) di Taman Lembah Maju, Pandah Indah, Ampang Jaya dua minggu lalu telah ditahan polis. Lelaki berusia 44 tahun itu ditahan oleh sepasukan polis dari Bahagian Siasatan Jenayah, Ibu Pejabat Polis Daerah Ampang Jaya dalam satu serbuan di sebuah rumah yang terletak di Lorong Gunung Rapat 11, Taman Cemerlang Rapat, Ipoh, Perak. Semasa pemeriksaan dapati seorang wanita Cina berada dalam rum... more »

[BONGKAR] Skandal Geran: MOSTI Cuba Tipu Rakyat, Edar Senarai Lama Penerima Geran!

greenboc at KELAB GREENBOC - 2 hours ago
S*kandal Geran MOSTI: Timbalan Menteri Cuba Buat Silap Mata, PM & Menteri Wajar Buat Akuan Bersumpah* Saya sedia maklum kenyataan Timbalan Menteri MOSTI, Datuk Dr Abu Bakar Mohammad Diah yang menafikan bahawa kementeriannya pernah memberi apa-apa geran kepada syarikat NSE Resources Corporation Sdn Bhd. *Gambar fail.* Di dalam sidang medianya yang dipetik Malaysiakini semalam, beliau menegaskan perkara-perkara berikut: 1. Senarai 4,556 penerima geran dari MOSTI di bawah Rancangan Malaysia Ke-9 menunjukkan tiada geran yang diberikan kepada NSE Resources Corporation Sdn Bhd 2. Be... more »

HUKUM HUDUD .. NAJIB KANTOI MENIPU!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*ALOR SETAR: Datuk Seri Najib Razak, menegaskan Kerajaan Pusat tidak pernah menolak hudud, namun mengakui masih banyak yang perlu diselesai dan diperhalusi sebelum undang-undang itu dapat dilaksanakan.Justeru, Perdana Menteri menjemput semua ulama pondok untuk sama-sama memperhalusi dan melakukan ijtihad baharu berhubung hudud, supaya keadilan yang menjadi matlamat induk pelaksanaannya terjamin."Kerajaan Pusat sokong mana-mana pihak sekali pun yang ingin melaksanakan hudud...namun sebelum itu perlu dipastikan masyarakat Islam benar-benar memahaminya secara mendalam... begitu ... more »

SURAT DARI PEMUDA GERAKAN UGUT NAK AMBIL TINDAKAN UNDANG-UNDANG JIKA PAS MASIH JUGA MENERUSKAN HASRAT MELAKSANAKAN HUKUM HUDUD DI KELANTAN TERSEBAR LUAS DI INTERNET!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 3 hours ago
*Inilah surat yang diserahkan oleh Pemuda Gerakan rakan baik UMNO dalam komponen Barisan Nasional yang ugut dan gertak nak ambil tindakan undang-undang melalaui mahkamah jika PAS masih berdegil meneruskan hasrat nak laksanakan hukum hudud di Kelantan.*

Panas!! Seluar Najib Terlondeh..

Addin Deen at Addin - 3 hours ago
Dalam agenda untuk terus memperbodohkan rakyat dan dalam masa yang sama menjadikan pakatan antara PAS, PKR dan DAP haru biru, Najib hari ini dilaporkan telah berkata Kerajaan Barisan Nasional tidak pernah menolak hukum hudud.. Kenyataannya ini dipercayai dikeluarkan bagi mengumpan para penyokong PAS yang kelihatan agak terkilan bilamana media-media tunggangan UMNO menyiarkan laporan mengenai penolakan perlaksanaan hukum hudud oleh Anwar Ibrahim.. Anwar sebelum ini dilaporkan telah berkata, hudud hanya dapat dilaksanakan sekiranya pembaharuan dilakukan terhadap jabatan agama Islam ... more »

DI SINGAPURA SEBUAH LORI TENGGELAM KERANA JALAN RUNTUH BERHAMPIRAN TAPAK PEMBINAAN TEROWONG..

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 3 hours ago
*SINGAPURA - Sebahagian jalan Upper Changi Road runtuh pagi ini menyebabkan tayar sebuah lori terperosok ke dalam lubang. Pemandu lori yang hanya mahu dikenali sebagai Su berkata, ketika kejadian dia sedang memandu di jalan tersebut menuju ke Terminal Feri Tanah Merah sekitar jam 8.30 pagi tadi. "Trak tidak boleh bergerak sebaik ia tenggelam ke dalam lubang itu. Saya segera memanjat keluar," kata Su seperti yang dilaporkan The Straits Time Singapore. Kemalangan itu berlaku kira-kira 50 meter dari tapak pembinaan Downtown Line 3. Sementara itu, seorang pekerja pembinaan ber... more »

Siapa Kau Nak Judge-Judge Aku Ni? Kau Ingat Kau Baik Sangat Ke?

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 3 hours ago
Kalau ditanyakan, semua orang tahu macam mana nak identify orang Islam. Yang wanitanya macam gini, pakai tudung labuh, susah nak bajet bentuk badan macam mana. Yang lelaki pulak berjanggut, pakai kopiah ke, pakai serban ke, mesti pakai seluar labuh, pakai jubah ke. Itulah dia imej orang Islam dan imej yang sama jugak kini digelarkan sebagai "pakaian rasmi terrorist." Ini berlaku kerana betapa dangkalnya pemikiran puak2 mat saleh yang senang benar nak stereotaipkan orang Islam dan terrorisme. Padahal, kalau kau Muslim pun kau tau, terrorist dengan Islam tak sama. Orang putih ni sebe... more »

Hari Ini Najib Bersuara.. Hari Ini Juga Tembelangnya Terbongkar

Addin Deen at Addin - 3 hours ago
Dalam agenda untuk terus memperbodohkan rakyat dan dalam masa yang sama menjadikan pakatan antara PAS, PKR dan DAP haru biru, Najib hari ini dilaporkan telah berkata Kerajaan Barisan Nasional tidak pernah menolak hukum hudud.. Kenyataannya ini dipercayai dikeluarkan bagi mengumpan para penyokong PAS yang kelihatan agak terkilan bilamana media-media tunggangan UMNO menyiarkan laporan mengenai penolakan perlaksanaan hukum hudud oleh Anwar Ibrahim.. Anwar sebelum ini dilaporkan telah berkata, hudud hanya dapat dilaksanakan sekiranya pembaharuan dilakukan terhadap jabatan agama Islam ... more »

Luahan Hati Isteri Pramugara, Dakwa K`jaan Menipu & Rancang Plot Drama MH370

kerengga at KERENGGA - 3 hours ago
Selepas lebih 40 hari kehilangan pesawat MH370, isteri kepada pramugara Hazrin Mohamed Hasnan atau lebih dikenali dengan nama Rain, Maizura Othaman hari ini sekali lagi meluahkan perasaannya secara terbuka melalui rangkaian media sosial, Instagram. Bagaimanapun, kali ini apa yang ditulisnya lebih bermotifkan mencari kebenaran yang didakwa disembunyikan oleh pihak tertentu kepada waris

Najib Kata Kerajaan Tak Pernah Tolak Hudud?.. Tapi.. Cuba Tengok Video Ni..

Addin Deen at Addin - 4 hours ago
Dalam agenda untuk terus memperbodohkan rakyat dan dalam masa yang sama menjadikan pakatan antara PAS, PKR dan DAP haru biru, Najib hari ini dilaporkan telah berkata Kerajaan Barisan Nasional tidak pernah menolak hukum hudud.. Kenyataannya ini dipercayai dikeluarkan bagi mengumpan para penyokong PAS yang kelihatan agak terkilan bilamana media-media tunggangan UMNO menyiarkan laporan mengenai penolakan perlaksanaan hukum hudud oleh Anwar Ibrahim.. Anwar sebelum ini dilaporkan telah berkata, hudud hanya dapat dilaksanakan sekiranya pembaharuan dilakukan terhadap jabatan agama Islam ... more »

Anwar yakin beliau akan dipenjarakan kerana dakwaan meliwat...??

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
[image: Zar Ali III's photo.] *Datuk Seri Anwar Ibrahim (gambar) yakin beliau akan dipenjarakan bahkan mungkin lebih lama daripada tempoh lima tahun sebagaimana yang diputuskan ekoran kes liwatnya kerana mendakwa proses mahkamah terlalu bias terhadapnya. Atas dasar itu, ketua umum PKR itu mendedahkan pemimpin negara luar termasuk bekas naib presiden Amerika, Al Gore dan presiden Irish Mary Robinson menasihatkan beliau semasa kunjungannya ke London baru-baru ini agar tidak pulang ke Malaysia dan masuk penjara. Beliau juga berkata, keengganan... more »

Madrasah Barisan Nasional,MCA dan MIC pun boleh guna

Orang ni at Orang ni - 4 hours ago
Madrasah Barisan Nasional...hahaha.... Siap ada pula tulis "*a*hli sunnah waljamaah". Cina MCA dan india MIC pun ahlinya juga ke..!!?? Setahu aku dalam Barisan Nasional ada banyak kompenan-kompenan...gamaknya ahli MCA,MIC dan GERAKAN boleh guna juga bangunan bernama Madrasah Barisan Nasional ni...hahaha... Dah macam nama bas ekpress pula puak UMNO ni buat kat Madrasah... Orangni cadangkan UMNO BN ujudkan pula lepas ni tokong dan kuil Barisan Nasional pula...hahaha.....

Lelaki Gay Terima Padah, Ditendang Ketika Cuba Hisap Kemaluan Remaja

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 4 hours ago
[SH] GEORGETOWN – Seorang pelajar tingkatan satu terpaksa menghadapi detik hitam yang mungkin sukar dilupakan dalam hidupnya apabila dicabul seorang lelaki bernafsu songsang di sebuah stesen minyak terbiar di Jalan Air Itam di sini kelmarin. Dalam kejadian kira-kira jam 7 petang itu, mangsa yang berusia 13 tahun dikatakan baru pulang dari sekolah sebelum didatangi suspek yang secara tiba-tiba keluar dari sebuah kereta. Menurut sumber, suspek pada mulanya mengajak mangsa berbual sambil bertanya bersekolah di mana sebelum berlaku perkara sumbang yang menjengkelkan. “Suspek mungkin ... more »

Najib kata K'jaan tak pernah tolak hudud?.. Tapi.. Cuba tengok video ni..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 4 hours ago
Dalam agenda untuk terus memperbodohkan rakyat dan dalam masa yang sama menjadikan pakatan antara PAS, PKR dan DAP haru biru, Najib hari ini dilaporkan telah berkata Kerajaan Barisan Nasional tidak pernah menolak hukum hudud.. Kenyataannya ini dipercayai dikeluarkan bagi mengumpan para penyokong PAS yang kelihatan agak terkilan bilamana media-media tunggangan UMNO menyiarkan laporan mengenai penolakan perlaksanaan hukum hudud oleh Anwar Ibrahim.. Anwar sebelum ini dilaporkan telah berkata, hudud hanya dapat dilaksanakan sekiranya pembaharuan dilakukan terhadap jabatan agama Islam... more »

Anwar dakwa mahkamah bias dalam rayuan kes liwatnya

AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 4 hours ago
Anwar dakwa mahkamah bias dalam rayuan kes liwatnya *OLEH V ANBALAGAN* *April 24, 2014* [image: Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa sikap prejudis Mahkamah Rayuan menafikan beliau daripada mendapat perbicaraan yang adil, sebagaimana termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan. – Gambar fail The Malaysian Insider, 24 April, 2014.] Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa sikap prejudis Mahkamah Rayuan menafikan beliau daripada mendapat perbicaraan yang adil, sebagaimana termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan. – Gambar fail The Malaysian Insider, 24 April, 2014.Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata,...more »

MoU AIR SELANGOR ... BILA DIDEDAHKAN KANDUNGAN MEMORANDUM PERSEFAHAMAN (MoU) PENSTRUKTURAN AIR NEGERI SELANGOR DENGAN PUSAT OLEH MB TAN SRI KHALID HANYA 12 INDIVIDU SAHAJA YANG DATANG MELIHAT .. YANG LAIN SEKADAR CAKAP KENCANG MELEBEHI PERANGAI TONG DRUM KOSONG!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 4 hours ago
*Sebalik desakan keras terhadap Menteri Besar Selangor agar mendedahkan kandungan Memorandum Persefahaman (MoU) Penstrukturan Air dengan Pusat, hanya 12 orang sahaja yang mengambil peluang melihat dokumen itu sepanjang tempoh ianya dipamerkan.Dokumen yang diklasfikasikan di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA) itu didedah kepada awam bermula 7 hingga 18 April lalu iaitu sepanjang Dewan Negeri Selangor bersidang.Ianya dibuat selepas banyak pihak mempertikai kerajaan Selangor kononnya enggan berkongsi kandungan MoU yang ditandatangani oleh Abdul Khalid dan Menteri Tenaga, Tek... more »

" Subhanallah, Jasad Bercahaya Sebaik Hendak Ditutup Oleh Papan Liang Lahad "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 4 hours ago
Gambar ini admin terima daripada rakan admin. Menurut rakan admin beliau menerima gambar ini daripada seorang Ustaz dari Perak melalui aplikasi Telegram. Kalau admin tersilap tentang lokasi kejadian tolong perbetulkan diruang komen. Jasad adalah seorang wanita berstatus ibu tunggal yang meninggal akibat kanser payudara di Hospital Kuala Lumpur pada hari Ahad yang lepas. Kejadian ini berlaku disalah sebuah tanah perkuburan kampung di Cangkat Jering Taiping Perak. Difahamkan amalan yang selalu dilakukan oleh jenazah ini ialah selalu berzikir sehinggalah akhir hayatnya. Semoga dite... more »

Cita-cita PR untuk hilangkan deposit BN di Kajang tidak kesampaian

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
PRK Bukit Gelugor 25 Mei, Peluang Untuk BN Hilang Deposit Cerah! *Pilihanraya kecil Parlimen Bukit Gelugor 25 Mei Pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gelugor, Pulau Pinang akan diadakan pada 25 Mei ekoran kematian penyandangnya dari DAP, Karpal Singh. * *Manakala hari penamaan calon pula ditetapkan pada 12 Mei, kata Pengerusi Suruhanjaya Pilihan (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Yusof hari ini. Karpal yang mewakili kerusi tersebut sejak tahun 2004, meninggal dunia dalam kemalangan berhampiran Kampar pada 17 April lalu. Ini merupakan pilihan raya kecil keempat selepas pilihan ra... more »

INILAH WAJAH PARA SOLDADU MAYA PEMUDA UMNO YANG BARU DI TUBUHKAN SEDANG IKRAR ANGKAT SUMPAH AKU JANJI.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 4 hours ago
*Akhirnya wujudlah sebuah biro yang dinamakan Biro Media Sosial (BMS) Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia yang dikepalai seorang Exco Pemuda UMNO Malaysia Ibdilillah Ishak.Pagi ini berlangsung upacara angkat sumpah taat setia aku janji tidak berbelah bagi timbul tenggelam bersama Pemuda UMNO Malaysia. .. Hidup Ku dan Mati Ku semata-mata untuk UMNO sahaja. ( lebih kurang gitulah)Dulu dinamakan Unit Media Baru (UMB) Pemuda UMNO .. sekarang di beri "face lift" solekkan baru dengan nama baru tapi jiwa dan perangai kekal lama.Dulu para pemimpin UMNO mengeluh bengang habis kecewa ... more »

kerengga at KERENGGA - 5 hours ago
Lelaki bernafsu songsang terima padah Suspek (tengah) dibawa ke mahkamah untuk mendapatkan perintah reman. GEORGETOWN: Seorang pelajar tingkatan satu terpaksa menghadapi detik hitam yang mungkin sukar dilupakan dalam hidupnya apabila dicabul seorang lelaki bernafsu songsang di sebuah stesen minyak terbiar di Jalan Air Itam di sini kelmarin. Dalam kejadian kira-kira jam 7 petang itu, mangsa

PERINGATAN!!!!! .. JANGAN LUPA TARIKH KERAMAT 1HB MEI 2014 INI .. HANYA TINGGAL 7 HARI LAGI!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 5 hours ago
*YANG LUPA DI PERINGATKAN .. YANG INGAT TOLONG INGATKAN YANG PELUPA SEBAB INI SEMUA ADALAH UNTUK KEPENTINGAN RAKYAT .. DEMI MASA DEPAN RAKYAT .. DEMI MASA DEPAN ANAK CUCU CICIT SEMUA RAKYAT .JANGAN KITA DIKUTUK, DI CACI , DI KEJI OLEH ANAK CUCU CICIT KITA KERANA SIKAP KITA YANG KURANG PEKA.HIDUP BIAR MEMBERI MAKNA BUKANNYA HIDUP SEKADAR DI HINA.Suatu perhimpunan "100,000 May Day" sempena Hari Pekerja Sedunia anjuran MTUC bakal diadakan di Dataran Petaling Jaya, Amcorp Mall, PJ pada 1hb Mei 2014 jam antara 7.00 pagi hingga 12.00 tengah hari.Ucapan pembakar semangat dan p... more »

TIADA KAIN BURUK BENDERA BN BERGUNA JUGA!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 6 hours ago
*Pekebun yang bijak, inovatif dan tidak membazir serta pinta dan pro kitar semula ... pekebun contoh yang mesra alam dan mampu berfikir meletakkan hak kepada tempat yang sebenarnya.*

Warga Emas Bunuh Gadis Bimbang Hubungan Seks Terdedah

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 6 hours ago
[HM] Maha Sarakham (Thailand): Seorang lelaki berusia 71 tahun yang mendakwa diugut remaja perempuan, ditahan atas tuduhan membunuh, Sabtu lalu. Daeng Kothana dari daerah Chaing Yuen didakwa membunuh remaja terbabit kerana berselisih pendapat. Mayat remaja berusia 17 tahun itu ditemui dalam keadaan hanya berbaju dan dengan dua kesan luka di leher serta belakang kepala, dipercayai akibat dihentak dengan objek tumpul. Polis berkata, mayat mangsa ditemui di kawasan hutan berhampiran pagar Universiti Maha Sarakham pada tengahari Ahad lalu. Sebuah motosikal juga ditemui di tempat keja... more »

Wanita Punyai 2 Suami, 1 Kekasih

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 6 hours ago
[HM] Nganjuk: Dia sudah bersuami dan mempunyai empat anak tetapi mengaku masih bujang. Akibatnya Mei Marlina - wanita dari Ngawi di Jawa Timur itu - terperangkap dalam masalah berpanjangan, Mei 35, kini didakwa mempunyai dua suami serentak, selain menjalin hubungan dengan lelaki ketiga sebagai kekasih. Kes berkenaan dilaporkan kepada polis oleh seorang penduduk Warujayeng, Bagus Putro Prabowo, 29, yang juga suami kedua Mei. Mei dikatakan berkahwin dengan suami pertamanya, Deny Wijaya yang berasal dari daerah yang sama di sebuah gereja. Hasil perkahwinan itu mereka mempunyai em... more »

Pesawat Firefly pulak terpaksa patah balik...

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 6 hours ago
Satu penerbangan Firefly ke Kota Bharu terpaksa berpatah balik ke Pulau Pinang, 15 minit selepas berlepas pagi ini disebabkan masalah teknikal. “Kami berlepas dari Pulau Pinang pada jam 7 pagi dan selepas kira-kira 15 minit, kapten mengumumkan kami berpatah balik. "Roda pesawat tidak boleh disimpan semula selepas berlepas,” kata penumpang Phuah Kylie kepada Malaysiakini pagi ini. Semakan dengan petugas kaunter Firefly Pulau Pinang mengesahkan bahawa pesawat itu ditukar dengan pesawat lain memandangkan baikpulih tidak boleh dilakukan dalam masa ditetapkan. Penumpang pesawat penerb... more »

Last stok !!!

AL-BINORY at Al - Binory - 7 hours ago
Cepat dapatkn baju muslimah yg trendy ni sebelum licin terus Dari stok kami.. ... Kami nk bg rege adik bradik ja.. ....Harga modal ± Harga pos saja.. .. Kualiti kain, in Sya Allah. ..best! ! Berminat, blh pm km secepat mungkin ya@ Wassap di : 013-592 3051 [image: Foto As-sidr shopz & collections.] [image: Foto As-sidr shopz & collections.]

Terkini!!! PRK Bukit Gelugor.. Ini Pengumuman SPR.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 7 hours ago
Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini mengumumkan Pilihan Raya Kecil Bukit Gelugor akan diadakan pada 25 Mei manakala hari penamaan calon ditetapkan pada 12 Mei ini. Pengerusinya, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof (gambar) berkata, seramai 82,431 pengundi akan menjalankan tanggungjawab mereka pada kali ini yang mencatatkan 82,255 pengundi biasa, 148 pengundi awal dan 28 pengundi tidak hadir luar negara. "Tarikh pengundian awal ditetapkan pada 21 Mei dan Dewan Sri Pinang, Georgetown akan digunakan sebagai pusat penamaan calon dan pusat penjumlahan undi rasmi. "Sebanyak 21 pusat men... more »

AHLI PARLIMEN YANG GELAR KAKITANGAN MAJLIS PERBANDARAN PULAU PINANG (MPPP) SEBAGAI KUCING KURAP KINI DISANJUNG OLEH PARA MACAI UMNO HANYA DISEBABKAN DIA DESAK AGAR MB SELANGOR DI PECAT!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 7 hours ago
*Dulu masa dengan lantang kencang gelar kakitangan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) sebagai kucing kurang bukan main lagi hiruk pikuk kecoh macam nak terbalik dunia para macai UMNO desak agar ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi tarik balik kata-kata menghina itu .. Satu tindakan biadap dan kurang ajar sampai ugut nak buat demo.Jom kita terjah sejarah perangai dan gelagat Ahli Parlimen Jelutong yang buat bukan sahaja kakitangan awam marah malahan membangkitkan rasa meluat rakyat tempatan betapa sikap ... more »

" Kedatangan Obama Bukan Kebanggaan Tapi Suatu Malapetaka. Sejak 48 Tahun Lalu Najib Memecah Tradisi "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 7 hours ago
Apa sebenarnya yang nak ditunjukkan oleh Najib dan konco-konconya berikutan kehadiran Presiden US Barrack Obama datang ke Malaysia. Adakah semata-mata mahu menunjukkan kepada dunia bahawasanya negara Malaysia yang kerdil juga boleh mendapat perhatian daripada kuasa besar dunia ataupun hanya sekadar menjalinkan usahasama. Sementara ramai rakyat berpendapat kehadiran Obama hanyalah untuk satu risikan negaranya untuk melihat apa yang ada di Malaysia. Tidak ada kepentingan untuk Obama hadir ke Malaysia. Hampir kesemua Negara Islam yang menerima kunjungan daripada Presiden US ini akan...more »

Lelaki Minta Isteri Dihalau dari Rumah Kerana Enggan Berasmara Sejak 10 Tahun Lalu

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 7 hours ago
[HM] Harare: Seorang lelaki memohon mahkamah membenarkan isterinya dihalau dari rumah kelamin mereka selepas didakwa gagal membenarkannya mengadakan hubungan seks sejak lebih 10 tahun lalu. Godfrey Ruwande mendakwa isterinya Abigail Chingwa mula enggan melayan kemahuan batinnya sejak 2003. Ketika memberi keterangan di mahkamah semalam, Ruwande berkata, kali terakhir mereka mengadakan hubungan asmara adalah lebih 10 tahun silam. Memberi keterangan di depan majistret Gamuchirai Siwardi, Ruwande berkata, Abigail menjalin hubungan sulit dengan rakan sekerjanya dan mula hilang nafs...more »

VIDEO - Saya Tidak Sokong Hudud - Nur Jazlan

atsixty at ZAKRI ALI - 8 hours ago
*KUALA LUMPUR: Usaha PAS mendekati Umno untuk menyokong pelaksanaan hudud adalah sia-sia kerana parti itu pasti telah melaksanakan hukum jenayah Islam itu jika ia menjadi satu keutamaan.Walaupun terdapat sokongan jelas di kalangan beberapa pemimpin Umno untuk menyokong dua rang undang-undang persendirian yang bakal dibawa wakil PAS di Dewan Rakyat bagi mengetepikan halangan pelaksanaan hudud di Kelantan, Ahli Parlimen Pulai, Datuk Nur Jazlan Mohamed (gambar) berkata, ia tidak termasuk dalam perancangan Umno bagi masyarakat berbilang kaum di negara ini.“Jika tidak, dat... more »

Inilah Manusia Bodoh Yang Merasakan Dirinya Hebat

Nas Rul at dairishare - 8 hours ago
Bukan pertama kalinya kita melihat gambar orang-orang dengan pengubahsuaian tubuh yang luar biasa dan melampau, dan lebih mengerikan, orang-orang ini memang benar-benar gila mengubah tubuh mereka dalam hal yang ekstrim. Kali ini kita lihat orang ini, selain mempunyai beberapa tindikan di wajahnya dan telah membelah lidahnya seperti ular dan yang lebih ekstrim lagi ia mempunyai lubang besar di pipi.. !! Agak-agaknya semasa dia makan macam mana ye?

[EKSKLUSIF] Dosa Mengumpat Hanya Boleh Diampun Oleh Mangsa | WAJIB BACA !!!

Que Achmad at Que Achmad menulis... - 8 hours ago
*[EKSKLUSIF] Dosa Mengumpat Hanya Boleh Diampun Oleh Mangsa | WAJIB BACA !!! | *Mengumpat ialah menceritakan atau menyebut keburukan atau kekurangan seseorang kepada orang lain. [image: mengumpat] Rasullah S. A. W. menjelaskan mengenai mengumpat separti sabda nya bermaksud: *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* “Mengumpat itu ialah apabila kamu menyebut perihal saudaramu dengan sesuatu perkara yang dibencinya”(Hadis Riwayat Muslim) Mengumpat berlaku sama ada disedari atau tidak. Perbuatan itu termasuk apabila menyebut atau menceritakan keburukan biarpun tanpa menyebut nama pelakunya te... more »

Pilihan Raya Kecil Bukit Gelugor pada 25 Mei..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 8 hours ago
Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini mengumumkan Pilihan Raya Kecil Bukit Gelugor akan diadakan pada 25 Mei manakala hari penamaan calon ditetapkan pada 12 Mei ini. Pengerusinya, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof (gambar) berkata, seramai 82,431 pengundi akan menjalankan tanggungjawab mereka pada kali ini yang mencatatkan 82,255 pengundi biasa, 148 pengundi awal dan 28 pengundi tidak hadir luar negara. "Tarikh pengundian awal ditetapkan pada 21 Mei dan Dewan Sri Pinang, Georgetown akan digunakan sebagai pusat penamaan calon dan pusat penjumlahan undi rasmi. "Sebanyak 21 pusat men... more »

PRK Bukit Gelugor 25 Mei, Peluang Untuk BN Hilang Deposit Cerah!

greenboc at KELAB GREENBOC - 8 hours ago
Pilihanraya kecil Parlimen Bukit Gelugor 25 Mei Pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gelugor, Pulau Pinang akan diadakan pada 25 Mei ekoran kematian penyandangnya dari DAP, Karpal Singh. Manakala hari penamaan calon pula ditetapkan pada 12 Mei, kata Pengerusi Suruhanjaya Pilihan (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Yusof hari ini. Karpal yang mewakili kerusi tersebut sejak tahun 2004, meninggal dunia dalam kemalangan berhampiran Kampar pada 17 April lalu. Ini merupakan pilihan raya kecil keempat selepas pilihan raya umum lalu, yang akan menelan belanja RM 1.9 juta. Parlimen Bukit Gelugor m... more »

Gambar Sempoi : Subhanalahh Syarikat Ini Utamakan Solat dan Keselamatan.

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 8 hours ago
Subhanalahh Syarikat Ini Utamakan Solat dan Keselamatan. Gambar ini di Indonesia semoga kita semua suka usaha murni syarikat Ini..dan Diberkati..Amin. gambar terbaik dari syarikat ini.sebelum ini admin belum pernah lihat gambar seperti ini.. yang dipaparkan oleh mana mana syarikat di Malaysia..kalau ada tolong tunjukan dimana..dok cari ni

Jaga-jaga pejabat dipecah masuk,mungkin kerja Blue Wave Army.

mantaro at SISI BUKIT - 8 hours ago
PAS Bukit Gantang kena berhati-hati, dua pejabat sudah dipecah masuk.Mungkin kerja kumpulan Blue Wave Army,mereka kerja buat fitnah.

VIDEO - KES FITNAH LIWAT 2: "Hanya Saiful Tak mandi 2 Hari Untuk Simpan Bukti" - PEGUAM AUSTRALIA

atsixty at ZAKRI ALI - 9 hours ago
Rohana Kamarudin [image: FENING! FENING!.... "Saya difahamkan bahawa seorang Muslim, selepas persetubuhan, dikehendaki untuk mandi junub sebelum dia boleh melakukan solat. Jadi, soalan itu berterusan tentang bagaimana Saiful melakukan solat. "Dalam 25 tahun pengalaman saya dalam undang-undang jenayah, saya tidak pernah lihat seseorang itu tidak mandi selama dua hari untuk mengekalkan bukti forensic "Sebaliknya, saya rasa mangsa mahu cepat mandi untuk menghilangkan bau badan pelaku - Trowell] *FENING! FENING!.... "Saya difahamkan bahawa seorang Muslim, selepas persetubuhan, dikehen... more »

PRK PARLIMEN P051 BUKIT GELUGOR .. SPR MENETAPKAN 25 MEI TARIKH MEMBUANG UNDI, 21 MEI UNDI AWAL DAN 12 MEI PENAMAAN CALON.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 9 hours ago
*Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) hari ini telah menetapkan bahawa tarikh pembuangan undi Pilihanraya Kecil (PRK) Parliemn P051 Bukit Gelugor ialah pada 25hb Mei 2014 bersamaan dengan hari Ahad .. tarikh undi awal pula di tetapkan pada 21hb Mei 2014 bersamaan dengan hari Rabu ... Hari penamaan calon pada 12hb Mei 2014 bersamaan dengan hari Isnin.PRK diadakan sempena kematian mendiang YB Karpal Singh dalam suatu kemalangan maut baru-baru ini.* *Pada pilihan raya umum Mei 2013, Karpal Singh menang kerusi itu dengan majoriti 41,778 undi menewaskan calon BN, Teh Beng Yeam ... more »

Kisah Mei Marlina yang mempunyai 2 suami, 1 kekasih

kerengga at KERENGGA - 9 hours ago
Nganjuk: Dia sudah bersuami dan mempunyai empat anak tetapi mengaku masih bujang. Akibatnya Mei Marlina - wanita dari Ngawi di Jawa Timur itu - terperangkap dalam masalah berpanjangan, Mei 35, kini didakwa mempunyai dua suami serentak, selain menjalin hubungan dengan lelaki ketiga sebagai kekasih. Kes berkenaan dilaporkan kepada polis oleh seorang penduduk Warujayeng, Bagus Putro

Tudia, kawalan keselamatan Obama ketika di Malaysia kelak

PBO™ at pen buruk online ™ - 9 hours ago
Bersedialah dengan kawalan keselamatan peringkat tertinggi menjelang ketibaan Presiden Amerika Syarikat (AS) Barack Obama di ibu negara pada Sabtu ini. Menjadi tradisi apabila pemimpin tertinggi AS itu berada di luar negara, tahap keselamatan sama ada di jalan raya mahupun ruang udara sering dititik-beratkan. Selain kehadiran polis, beberapa jalan utama di ibu negara akan ditutup dengan 'zon

" Khalid Ibrahim Kena Sound Keras Dengan MP PR Ini "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 9 hours ago
Orang kata sehari dua boleh tahan lagi. Tapi kalau sampai makan bulan ginilah jadinya, semua orang pun makan hati, geram, marah. Persoalannya adakah sekiranya Khalid diganti akan selesai masalah air di Selangor. Pada aku selagi Syabas masih ada orang-orang UMNO didalamnya maka susahlah kerajaan negeri untuk menyelesaikan isu air Selangor ini. Syabas memainkan peranan penting dalam isu ini, kelemahan Khalid juga dilihat sebagai penyumbang utama masalah ini. Cuma apa yang diutarakan Jeff Ooi ini agak kasar penggunaan bahasanya. 6 tahun Selangor ditadbir oleh PR, isu paling besar ia... more »

OPS "LAHAD DATU" BELUM LAGI ‪#‎MISSINGMH370‬.

atsixty at ZAKRI ALI - 9 hours ago
Guruyaya OK [image: ~ ~OPS "LAHAD DATU" BELUM LAGI #MISSINGMH370..~~ Kerajaan membelanjakan sebanyak RM174 juta sepanjang Ops Daulat bagi menangani pencerobohan pengganas Sulu di Lahad Datu dan Semporna, Sabah pada Mac 2013. Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Shahidan Kassim berkata, daripada jumlah tersebut Kementerian Pertahanan menanggung kos sebanyak RM89 juta, Kementerian Dalam Negeri (RM49 juta), Polis Diraja Malaysia (RM30 juta) dan Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (RM6 juta). Menurut beliau, selain itu Kawasan Kese­lamatan Khas Pantai Timur Sa­­bah (Es... more »

Hudud : Impian PAS Berkecai

Addin Deen at Addin - 9 hours ago
PETALING JAYA: PAS sama sekali tidak dapat merealisasikan impian untuk melaksanakan hudud di Kelantan kerana ia tidak akan mendapat 148 undi untuk mendapat sokongan dua pertiga apabila rang undang – undang berkenaan hudud dibentangkan semasa sidang Parlimen dalam bulan Jun. Pada masa sekarang PAS kekurangan 39 undi. Umno dengan sejumlah 88 undi dan undi PAS sebanyak 21 hanya berjumlah 109. Jumlah 148 ini penting kerana ia merupakan jumlah dua pertiga yang membolehkan pindaan perlembagaan terhadap Perkara 8 dan Jadual Sembilan Perlembagaan Persekutuan dibuat. Ini kerana Perkara 8 a...more »


Gambar Menarik Yang Di Ambil Tepat Pada Waktunya

Nas Rul at dairishare - 10 hours ago
Gambar Yang Di Ambil Tepat Pada Waktunya

Peguam UMNO Menarik Kes Saman Terhadap YB Tian Chua Dan Mustafa Ali ?

atsixty at ZAKRI ALI - 10 hours ago
Guruyaya OK [image: ~~SINGGAH SEBENTAR DI BLOG MACAI...MARAH SUNGGUH MACAI2 BILA PEGUAM MEREKA MENARIK KES SAMAN TERHADAP TIAN CHUA DAN MUSTAFA ALI..HABIS TUU DAH TIADA KES MACAM MANA PEGUAM UMNUU NAK LAWAN =D ~~ mai kita pakat baca dan bagi nasi tambah komen..!!! ----------tajuk dan gambar original dari blogger macai.dibawah ini ----- Tarik Kes Saman ... PEGUAM UMNO SUKA MAIN 'TELUR' Pengajaran bagi Hafarizam Harun agar tidak SYOK SENDIRI, memandai-mandai sehingga membelakangkan kepimpinan parti apabila membuat keputusan. Memalukan, suatu tindakan bodoh yang telah diambil oleh pegu... more »

Bukan Di Selangor.. Tapi Tempat Ini Selalu Berlaku Gangguan Air?

Addin Deen at Addin - 10 hours ago
Tidak di catu tetapi terlalu kerap terganggu bekalan .. bahasa lain .. ayat lain tetapi maknaya hampir serupa. Oleh itu jangan terlalu mendabik dada cakap besar berdegar-degar sampai beritahu satu dunia hendak bekalkan air ke negeri Selangor .. ibu negeri sendiri pun bekalan air asyik semput. Sebelum buka mulut cakap besar pastikan suluh muka dulu kat cermin berpuluh kali.. ~*omakkau* Iklan C (ii)

Tiada ulasan: