Khamis, 24 April 2014

4911. Alam semula jadi memang berkesan sejak lama dulu dan tiada kaedah lain yang dicipta oleh saintis, jurutera atau doktor yang boleh mengatasi kejadian semula jadi ini - Sudut Islam itulah KeAgongan Allah SWT.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  

  • Lintah Berjaya Cantum Cuping Telinga Remaja Yang Putus - Tranungkite



    Seorang remaja perempuan berusia 19 tahun berjaya menyelamatkan telinganya yang putus selepas diserang seekor anjing, dengan bantuan lintah.

    Pakar bedah berjaya menyambung semula telinga yang putus itu menggunakan lintah, yang bertindak menghisap darah ketika proses penyambungan dilakukan.

    Dia dirawat oleh Dr Stephen Sullivan, yang menggunakan kaedah berkenaan selepas beliau gagal mencari arteri halus di telinga yang bertindak untuk memberikan oksigen kepada darah, sekali gus memastikan telinga itu `hidup’.

    Selepas dua minggu, lintah itu telah digunakan dan ia melekat di telinganya .

    Remaja itu kini telah pulih sepenuhnya dan kejadian itu hanya meninggalkan parut yang kecil di telinganya.

    Pendengarannya juga tidak terjejas dan dia perlu menjalani rawatan selama dua minggu di hospital itu.

    “Penggunaan lintah itu adalah sementara, ketika badan bertindak balas dengan arteri baru.

    “Alam semula jadi memang berkesan sejak lama dulu dan tiada kaedah lain yang dicipta oleh saintis, jurutera atau doktor yang boleh mengatasi kejadian semula jadi ini,’’ kata Dr. Sullivan yang mengakui ada pesakit yang terkejut dengan rawatan menggunakan lintah ini.

    s3v3n

    s3v3n.
IP

"Lebuh Obama" - jangan dok angkat teloq sampai macam tu...

ali allah ditta at tumpang sekole...? - 16 seconds ago
*Pembodek Najib mahu sebatang jalan di Putrajaya dinamakan "lebuh Obama"...* *Blogger Shahbudin Husin mendakwa salah seorang penasihat Perdana Menteri yang bertaraf menteri dikatakan mahu meletakkan sebatang jalan di Putrajaya dengan nama “Lebuh Obama” sempena lawatan Presiden Amerika Syarikat itu ke Malaysia Sabtu ini.* *Katanya, jalan yang dikenalpasti untuk ditukar nama itu ialah salah satu jalan yang menjadi laluan menuju beberapa kementerian dan tidak jauh daripada Masjid Putrajaya.* *“Percubaan meletakkan nama Obama ini tidak lain ialah untuk menggembirakan hati Najib yang t... more »

Anwar Kemukakan 35 Alasan Rayu Ketepi Sabitan

atsixty at ZAKRI ALI - 4 minutes ago
*PUTRAJAYA - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim memfailkan petisyen rayuan terhadap hukuman penjara lima tahun bagi kesalahan meliwat di Pejabat Pendaftaran Mahkamah Persekutuan hari ini dengan mengemukakan 35 alasan rayuan kenapa sabitan dan hukuman terhadapnya perlu diketepikan. Rayuan tersebut difailkan oleh peguam Zaleha Al-Hayat, iaitu seorang pembantu mendiang Karpal Singh kira-kira 2 petang, sejam sebelum tempoh pemfailan tamat. Dalam alasan petisyen rayuan itu, peguam Anwar telah menyatakan panel hakim Mahkamah Rayuan telah tersalah arah apabila... more »

HUDUD DI KELANTAN .. REALITI BUKAN ILUSI .. PANDANGAN DARI PAKAR UNDANG-UNDANG DAN PERLEMBAGAAN.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 39 minutes ago
*Perlembagaan negara menyekat niat kerajaan Kelantan nak laksanakan hudud .. Noktah!!!!*

Ahmad Said akan berhenti pada 11 Mei ini?

kerengga at KERENGGA - 48 minutes ago
Zabidi Saidi Blogger Sayuti Omar menyifatkan Ahmad Said akan jadi macam David Moyes. ANALYSIS PETALING JAYA: Dahulu heboh kononnya Menteri Besar (MB) Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim mahu ditukar apabila ADUN Kajang, Lee Chin Cheh mengosongkan kerusi untuk Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding di situ bagi membolehkan beliau dilantik sebagai MB yang baharu. Tetapi perancangan manusia tidak

Apakah Gajah akan tunduk kepada pelanduk?

atsixty at ZAKRI ALI - 49 minutes ago
* Pas mesti meneruskan hasrat membentangkan usul rang undang-undang persendirian mengenai hudud di Parlimen dan tidak sesekali tunduk kepada penentangan DAP serta Parti Keadilan Rakyat (PKR) hanya demi menjaga hati pakatan pembangkang. Bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa berkata, perjuangan untuk menegakkan hukum Islam adalah cita-cita tertinggi penubuhan parti itu dan usaha ber-kenaan tidak seharusnya dikendurkan atau digagalkan hanya kerana tentangan daripada DAP dan PKR. Menurutnya, sekarang adalah waktu terbaik untuk Pas membentangkan rang undang-undang itu... more »

Belum Selesai MH370 & Penculikan Di Sabah, Kapal Jepun Pula Disamun

greenboc at KELAB GREENBOC - 1 hour ago
B*ekas ketua TLDM kesal Malaysia gagal kesan isyarat kecemasan kapal Jepun yang dirompak* Kegagalan penguatkuasa maritim Malaysia mengesan isyarat kecemasan dari kapal Jepun yang disamun dekat Pulau Ketam awal pagi Selasa lalu dikesali oleh Ahli Parlimen Lumut, Laksamana Pertama (B) Imran Abdul Hamid. Bekas ketua staf Logistik Markas Armada Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) itu mempersoalkan apakah pengawasan agensi penguatkuasaan maritim negara begitu longgar sehingga tidak peka terhadap kapal bermasalah di perairan Selat Melaka. “Kapal Jepun ada alat kecemasan, kenapa Malaysi... more »

Pemimpin PAS..Hang Mai Sini Jap, Baca Ni

Addin Deen at Addin - 1 hour ago
Oleh kerana ada yang beranggapan bahawa saya enggan membantu Kelantan dalam isu pelaksanaan hudud selain mendakwa saya berdolak-dalik, saya berasa perlu untuk menjelaskan beberapa perkara yang mungkin kelihatan remeh. Saya ke Kelantan dua minggu lalu untuk menghadiri mesyuarat jawatankuasa teknikal pelaksanaan hudud yang dipengerusikan oleh timbalan menteri besar. Bagaimanapun oleh kerana tidak ada siapa yang menunggu saya di lapangan terbang saya membuat keputusan untuk balik semula ke Kuala Lumpur selepas dua jam. Saya menganggap ia sangat ganjil kerana sejak 1996 lagi sentiasa a... more »

Doktor Tolak Potong Tangan Pesalah Hudud Di Kelantan ??

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
[image: Photo: Doktor Tolak Potong Tangan Pesalah Hudud Di Kelantan ?? Persatuan Perubatan Malaysia (MMA) menyatakan rasa terkejut mereka berhubung rancangan Kelantan menggunakan khidmat pakar bedah untuk memotong tangan pesalah hudud jika ia undang-undang itu dikuat kuasa. Presidennya Dr NKS Tharmaseelan (kanan) berkata, memotong anggota badan seseorang, walaupun penjenayah, “bertentangan dengan amalan dan etika perubatan”. Katanya, Pertubuhan Kesihatan Dunia (WHO) menasihatkan doktor-doktor supaya tidak menyaksikan atau memperakui hukuman sebat terhadap penjenayah, apatah lagi pem... more »

Masjid Negara dahulu dibina dengan wang judi?

kerengga at KERENGGA - 1 hour ago
Masjid Negara yang merupakan mercu Kuala Lumpur sejak 50 tahun lalu mula dibina pada tahun 1963 dan siap dibina pada 1965. Ianya dibina di atas tanah seluas 13 ekar yang dahulu menempatkan sebuah gereja iaitu The Venning Road Brethren Gospel Hall. Menurut rekod masjid ini yang telah melalui berbagai ubah-suai sejak ia dibina ketika Almarhum YTM Tunku merupakan PM Malaysia kini boleh meneptakan

FOTO - SUASANA CEMAS DALAM PESAWAT FIREFLZ SEMALAM

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
*Gambar dari pesawat sia baru-baru ni, turbulence agak dahsyat.* *Rilek jangan kecoh-kecoh, jangan panik semua. Harap bertenang..'Pada pandangan aku, ini situasi biasa dalam penerbangan terutamanya semasa melalui cuaca buruk. * *Ia dinamakan 'Air Pocket' dimana ia boleh berlaku dalam mana-mana penerbangan apatah lagi membabitkan pesawat kecil seperti Fireflyz. Dalam bahasa mudahnya turbulence.. terjadi sebab kapal terbang tu against the power of atmosphere.* * Posted by Jeebond BLM *

Tiada ulasan: