Sabtu, 26 April 2014

4925. Engkau Belum Tua, Engkau Belum Tahu. Tunggulah Saat Engkau Akan Tua Nanti.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  



Benar, kita tdk berhak mengatakan dia durhaka, bagaimana kl kita puji saja yuk, wah anak yg baik, sudah tdk mau tau keadaan orang tua, bagaimana keadaan orang tua, makan nya cukup kah hari ini, orang tua baik2 saja atau tidak, bahkan orang tua meninggal saja tdk tau, sungguh anak yg peduli dan patuh. (Anggap saja kiamat sudah dekat)


  • Anak Paling Durhaka, Tidak Tahu Ibunya Telah Menjadi Tulang di Kamar Sebelah

    Rubrik: Asia | Kontributor: Moh Sofwan Abbas - 25/04/14 | 11:51 | 25 Jumada al-Thanni 1435 H
    Jenazah sang ibu setelah 8 bulan meninggal (alwatanvoice.com)
    Jenazah sang ibu setelah 8 bulan meninggal (alwatanvoice.com)
    dakwatuna.com – 
    Kuwait. Telah terjadi hal yang sangat aneh di Kuwait. Seperti sebuah cerita rekaan, tapi benar-benar terjadi. Dua orang anak perempuan tidak mengetahui bahwa ibu mereka telah meninggal dunia 8 bulan yang lalu. Padahal mereka hidup dalam flat yang sama. Baru diketahui setelah tubuh ibu mereka mengurai dan hanya tinggal baju dan tulang belulang dibalut baju. Seperti diberitakan Today’s Opinion, Kamis (24/4/2014).
    Surat kabar Kuwait, Al-Wathan, Rabu (23/4/2014) mengabarkan bahawa hasil otopsi menunjukan ibu tua itu meninggal 8 bulan yang lalu. Sedangkan intelijen menyatakan tidak ada unsur pidana pembunuhan dilakukan oleh kedua anak perempuannya.
    Kedua anak telah diperiksa dan terbukti tidak mengetahui perihal kesehatan ibu mereka sejak beberapa bulan sebelumnya, walaupun mereka berdua tinggal bersama ibu mereka. Hal itu menurut pengakuan mereka, karena mereka sibuk dengan pekerjaan harian mengingat mereka termasuk keluarga yang kurang mampu.
    Hal itu membuat mereka tidak terpikir untuk mengetahui keadaan ibunya yang terbaring di kamar sebelah. Mereka biasa keluar rumah di pagi hari, dan pulang di malam hari. Mereka kira ibu mereka keluar kamar setiap hari untuk makan, minum dan sebagainya selepas kepergian mereka. Lalu masuk ke kamar lagi untuk kembali tidur seperti biasanya.
    Terkuaknya peristiwa tragis ini berawal saat salah seorang anaknya yang lain dan telah lama terbaring di rumah sakit, ingin dan meminta bertemu dengan ibunya. Oleh karena itu, dia dibawa ke rumahnya. Setelah masuk kamar barulah diketahui bahwa ibunya sudah meninggal dan hanya tersisa tulang belulang yang tertutup bajunya. (msa/dakwatuna)

    Redaktur: 
    Moh Sofwan Abbas

    My Dashboard. 
    s3v3n

    s3v3n.
IP

Konten Terkait Sebelumnya:


Hutan Batu Yang Menakjubkan Di China

Nas Rul at dairishare - 1 hour ago
Hutan batu Shilin terletak di wilayah Yunnan di China. Ini adalah tempat yang unik, menurut para penyelidik, terbentuk sekitar 200 juta tahun lalu sebagai akibat dari pergerakan plat tektonik, dan hujan dan angin memainkan peranan penting dalam pembentukan selanjutnya dari bentuk aneh seperti itu. By the way, penduduk asli mendalami tahyul dan legenda tentang keajaiban alam.

Bersuami tapi masih tiduri tiga lelaki

PBO™ at pen buruk online ™ - 2 hours ago
Dia sudah bersuami dan mempunyai empat anak tetapi mengaku masih bujang. Akibatnya Mei Marlina - wanita dari Ngawi di Jawa Timur itu - terperangkap dalam masalah berpanjangan, Mei 35, kini didakwa mempunyai dua suami serentak, selain menjalin hubungan dengan lelaki ketiga sebagai kekasih. {baca lagi klik butang papar ... } Kes berkenaan dilaporkan kepada polis oleh seorang penduduk

Ahli keluarga MH370 tahan kakitangan MAS di Beijing...

ali allah ditta at tumpang sekole...? - 3 hours ago
[image: pic: AFP] *Malaysia Airlines (MAS) mengesahkan kakitangannya ditahan di sebuah dewan utama di Lido Hotel di Beijing oleh ahli keluarga penerbangan MH370 semasa mereka melahirkan rasa tidak puas hati untuk mendapatkan butiran berhubung kehilangan pesawat itu, pada 3 petang 24 April.* *Dalam satu kenyataan hari ini MAS berkata lebih 200 anggota keluarga meminta seorang pegawai Malaysia hadir memandangkan hanya kakitangan MAS yang hadir semasa sesi taklimat.* *"Seramai 10 kakitangan syarikat penerbangan itu kemudian dimaklumkan supaya menunggu di dewan utama sementara sekumpu... more »

Kubur bercahaya, ini penjelasan Harussani

PBO™ at pen buruk online ™ - 4 hours ago
“Kalau betul kubur berkenaan bercahaya, ia membawa tanda yang cukup baik kepada jenazah berkenaan, namun setiap penyebaran berita itu mestilah dilakukan dengan bukti yang sahih,” kata Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria. Harussani berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai penyebaran berita dan gambar liang lahad wanita berusia 35 tahun dari Bukit Gantang, Taiping, dekat sini yang

Senarai MB MB Yang Akan Digugurkan ??

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
[image: Menteri Besar 2014 Gugur] *Selepas berlabuhnya Pilihanraya Umum ke 13 yang cukup panas dalam sejarah politik di Malaysia selama ini, Datuk Seri Najib telah mengumumkan senarai menteri besar Malaysia seperti yang anda saksikan hari ini.* *Hakikatnya yang sebenarnya terdapat beberapa negeri Barisan Nasional yang diletakkan calon menteri besar sebagai tujuan strategi politik bagi negeri dianggap “agak panas” dengan harapan sedikit sebanyak dapat meredakan perbalahan dikalangan pemimpin peringkat tertinggi dan kem-kem politik di peringkat negeri. Tetapi….* *Tetapi selepas ... more »

INI BUKTI DSAI EJEN AMERIKA SYARIKAT ... KALAU PAKATAN RAKYAT MENJADI PEMERINTAH NEGARA, DSAI AKAN JADI BADUT TUNDUK KEHENDAK AMERIKA SYARIKAT???

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 5 hours ago
*Apa bukti lagi rakyat nak bahawa memang sah DSAI ejen Amerika Syarikat kalau Pakatan Rakyat memerintah negara ini akan tunduk segala kehendak Amerika Syarikat .. akan jadi badut dan pro Amerika Syarikat.Lainlah kalau Najib Razak jadi PM .. langsung Amerika tidak naik muka .. Najib memang terkenal seantaro dunia sebagai pemimpin yang amat berani .. tidak gentar dengan super power Obama Presiden AS.Keberanian Najib Razak memang diakui dan dipuji sekutu dan seteru.*

Berita Gempar Dari Beijing.. Saksikanlah

Addin Deen at Addin - 5 hours ago
Sepuluh kakitangan Malaysia Airlines ( MAS ) telah dijadikan tebusan di dewan di Lido Hotel di Beijing malam tadi telah pun dibebaskan . Mereka dibebaskan pada kira-kira 03:00 selepas ditahan selama lebih daripada lapan jam. Adalah dipercayai pelepasan itu berikutan tekanan daripada pegawai kerajaan walaupun butir-butir di mana pihak-pihak yang terlibat berunding pembebasanmasih tidak lengkap. Difahamkan bahawa Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan MAS Ahmad Jauhari Yahya kini dalam mesyuarat teknikal peringkat tinggi dan butir-butir apa yang berlaku akan disediakan semasa sidang akhba... more »

10 Kakitangan MAS Dijadikan Tebusan Oleh Ahli Keluarga Penumpang MH370 Di Beijing

Addin Deen at Addin - 5 hours ago
Sepuluh kakitangan Malaysia Airlines ( MAS ) telah dijadikan tebusan di dewan di Lido Hotel di Beijing malam tadi telah pun dibebaskan . Mereka dibebaskan pada kira-kira 03:00 selepas ditahan selama lebih daripada lapan jam. Adalah dipercayai pelepasan itu berikutan tekanan daripada pegawai kerajaan walaupun butir-butir di mana pihak-pihak yang terlibat berunding pembebasanmasih tidak lengkap. Difahamkan bahawa Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan MAS Ahmad Jauhari Yahya kini dalam mesyuarat teknikal peringkat tinggi dan butir-butir apa yang berlaku akan disediakan semasa sidang akhba... more »

" Coretan Sebuah Kisah Benar Yang Membuatkan Hati Kita Merasa Hiba "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 5 hours ago
Coretan semalam..tersua dan lunch dgn hamba Allah ini merupakan bapa muda awal 30an...membawa anak kecil lelaki umur 3 bulan di bawah panas terik matahari. Sejak 2 minggu lalu berjalan hampir 2 km setiap hari sambil membawa anak kecilnya itu ke sebuah pasaraya tempat kerja si isteri untuk menghantar makanan yg dimasaknya sendiri di bilik yang disewa RM300 sebulan. Baru sahaja berhenti kerja sebagai pengawal keselamatan untuk sementara bagi menjaga anak sementara si isteri tak melepaskan tawaran kerja yg terpaksa diambil. Dah lama tak makan nasi berlauk katanya sambil menghirup ... more »

Pemilihan PKR 2014 bukan soal siapa MB Selangor semata - mata

AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 6 hours ago
Pemilihan PKR 2014 bukan soal siapa MB Selangor semata - mata 25 April 2014 *PEMILIHAN PKR 2014 IALAH PERSOALAN MEMBENTUK PASUKAN KE PUTRAJAYA BUKAN SIAPA MB SELANGOR SEMATA -MATA* bijak Azmin menggunakan akaun media sosial dia minta anak buahnya tanya dan dia menjawab dengan sindiran - Minggu ini akan bermulalah proses pengundian untuk Pemilihan PKR 2014 bagi negeri Sarawak, Pahang, Kelantan, Terengganu, Johor dan Melaka. Jumlah ini membawa kepada lebih 70 Cabang. Namun meneliti realiti walaupun ia mewakili jumlah keanggotaan yang besar namun semua hanya mens... more »

Dadah: Pelakoan Dan Pelawak Terkenal, Saiful Apek Didenda RM2,500 Dan Diletak dalam Pengawasan 3 Tahun.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 6 hours ago
Pelakon dan pelawak terkenal Saiful Apek bersama tiga pekerjanya masing-masing dikenakan denda RM2,500 oleh Mahkamah Tinggi Shah Alam, hari ini selepas didapati bersalah memasukkan dadah jenis kanabis ke dalam badan, empat tahun lalu. Hakim Datuk Nurchaya Arshad membuat keputusan itu selepas membenarkan rayuan pendakwaan terhadap perintah Mahkamah Majistret Petaling Jaya yang membebaskan mereka daripada pertuduhan pada 30 September tahun lalu. Beliau turut memerintahkan semua tertuduh diletakkan di bawah pengawasan selama tiga tahun. Pada 30 September tahun lalu, Majistret Ahmad Sol... more »

Sicelaka ini hina hudud!!

kerengga at KERENGGA - 6 hours ago
Ini gambar celaka yang hina hudud!! Persatuan Perubatan Malaysia (MMA) mencadangkan kerajaan PAS Kelantan menggunakan khidmat pemotong daging untuk melaksanakan hukuman hudud. Presiden MMA, Datuk Dr NKS Tharmaseelan, berkata petugas perubatan yang bertauliah tidak sanggup untuk melakukan perkara sedemikian. "Prosedur (potong tangan) sangat rumit. "Jika doktor tidak tergamak

Berita yang tidak akan tersiar di akhbar Malaysia....

Alhusseyn Alhusseyn at al-Husseyn - 6 hours ago
Sewaktu berlepas ke Beijing pada 21 April, beliau berkata, “…Hari Rabu saya boleh balik dan hari Khamis kita boleh umumkan …” Apasal tidak bersama untuk memberikan taklimat kepada ahli waris, wahai Tuan Pengerusi Jawatankuasa Waris Penumpang? Apakah Pengerusi Jawatankuasa Waris Penumpang , Hamzah Zainuddin masih belum pulang dari Beijing? Sebelum ini dilaporkan, beliau akan mengumumkan pelan bantuan kewangan dan pelan tindakan kepada waris penumpang MH370 sebaik sahaja pulang dari Beijing, China pada Khamis ini (24 April, semalam).Beritanya ada * di sini* Sehingga hari ini, Jumaa... more »

Atuk bunuh gadis bimbang hubungan seks didedah

kerengga at KERENGGA - 7 hours ago
Maha Sarakham (Thailand): Seorang lelaki berusia 71 tahun yang mendakwa diugut remaja perempuan, ditahan atas tuduhan membunuh, Sabtu lalu. Daeng Kothana dari daerah Chaing Yuen didakwa membunuh remaja terbabit kerana berselisih pendapat. Mayat remaja berusia 17 tahun itu ditemui dalam keadaan hanya berbaju dan dengan dua kesan luka di leher serta belakang kepala, dipercayai akibat

Dosa yang Memusnahkan Peradaban Kuno

Detik Islam at Detik Islam - 7 hours ago
[image: pompeii-human] * Kufur nikmat dan syirik (kaum saba’) * Menentang syariat dan risalah para nabi dan rasul Allah (kaum Nabi Syu’aib). * Angkuh dan menyombongkan diri (Fir’aun dan peradaban Mesir Kuno). * Perilaku seks menyimpang dan seks bebas (kaum Sodom, Gomorroh, dan Pompeii). * Berlaku curang dan mengkhianati amanat (kaum Nabi Shalih). * Menindas dan mengugut orng-orang beriman (kaum Yahudi Najran). ***sumber dari tahajjud.net

Lagi Cepat Anwar Dipenjarakan Lagi Cepat Najib & UMNO BN Ditumbangkan

greenboc at KELAB GREENBOC - 7 hours ago
B*iarkanlah Najib Penjarakan Anwar...* Menjelang rayuannya didengar di Mahkamah Persekutuan yang dijangka dalam tempoh terdekat ini, Anwar Ibrahim membayangkan bahawa beliau mungkin akan dipenjara sekali lagi kes liwat yang dihadapinya. Walaupun mengemukakan 35 hujah untuk menolak keputusan Mahkamah Rayuan yang sebelumnya menjatuhkan hukuman penjara lima tahun kepadanya, beliau tetap merasakan peluangnya untuk bebas adalah tipis. Selain memberi alasan bahawa beliau tidak mendapat perbicaraan yang adil serta mahkamah yang didapatinya bersikap "bias", Anwar juga kelihatan mengeluh... more »

" Ku Nan Kata Ramai Orang Pergi Main Judi Dengan Wang (BR1M). Ada Bukti Kah??? "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 7 hours ago
Bukti ada kah macha?? jangan main sedap mulut bercakap saja nanti jadi fitnah. Jangan buat-buat lupa siapa yang menggalakkan judi kalau bukan kerajaan Malaysia. Siapa yang buka pusat judi siap terbesar di Asia lagi, siapa yang memperbanyakkan kedai nombor ekor, siapa yang bagi lesen judi cyber cafe semuanya kerajaan takkan PR pula. Bila jadi macam nih baru nak salahkan pengguna BR1M berjudi. Kau dan kerajaan yang sediakan lubang kemudian bila orang menggunakan lubang itu maka kamu katakan orang itu yang bersalah. Kalau nak berhentikan BR1M pun bagilah alasan yang lain. Senang-sen... more »

Perghhh !! Pengurus “Tak tahu macam mana air mani saya boleh ada dalam kemaluannya”

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 7 hours ago
“Tak tahu macam mana air mani saya boleh ada dalam kemaluannya” KUALA LUMPUR – Seorang pengurus restoran berusia 40 tahun yang mengahwini gadis bawah umur yang juga mangsa rogolnya berkata dia tidak tahu bagaimana kesan air maninya boleh ditemui pada kemaluan gadis itu. Riduan Masmud berkata ia juga sesuatu yang tidak logik apabila dua helai sapu tangan di tempat duduk belakang turut

Wanita Ini Nekad Mahu Gugurkan Kandungannya Untuk Jadi Terkenal

Nas Rul at dairishare - 7 hours ago
Faktanya kini, masih ramai wanita di dunia ini yang tidak bahagia ketika mengetahui dirinya hamil. Salah satunya dirasakan oleh wanita Josie Cunningham yang bersumpah akan menggugurkan janinnya yang sudah berusia 4 bulan, demi meraih kerjaya yang cemerlang. Josie kini yang kini telah berusia 24 tahun, baru saja melakukan pembedahan pembesaran payudara untuk penampilan dalam acara reality show Big Brother. Kehidupan Josie dengan dunia malam dan pelacuran menyebabkan dirinya kini hamil 4 bulan. Dengan sangat percaya diri, baru-baru ini Josie mengumumkan kepada media bahawa dirinya m... more »

VIDEO - Peguam Terkenal Suleiman Abdullah Menggantikan Mendiang Karpal ?

atsixty at ZAKRI ALI - 8 hours ago
Post by Pakatan Harapan Rakyat.

PAS Kelantan Sudah Masuk Jerat?

Addin Deen at Addin - 8 hours ago
Pas Kelantan menyambut baik kenyataan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak semalam yang menegaskan bahawa kerajaan tidak pernah menolak hudud sebagai hukum yang ditetapkan oleh ALLAH SWT. Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah menyifatkan kenyataan itu satu perkembangan yang amat positif dan akan memberi laluan mudah kepada Kelantan untuk melaksanakan hukum tersebut. Beliau berharap dengan kenyataan Perdana Menteri semalam akan memudahkan kerajaan negeri Kelantan membentangkan usul rang undang-undang persendirian pada sidang Dewan Rakyat nanti. ...more »

Biarkanlah Najib Penjarakan Anwar...

atsixty at ZAKRI ALI - 8 hours ago
*Menjelang rayuannya didengar di Mahkamah Persekutuan yang dijangka dalam tempoh terdekat ini, Anwar Ibrahim membayangkan bahawa beliau mungkin akan dipenjara sekali lagi kes liwat yang dihadapinya. * *Walaupun mengemukakan 35 hujah untuk menolak keputusan Mahkamah Rayuan yang sebelumnya menjatuhkan hukuman penjara lima tahun kepadanya, beliau tetap merasakan peluangnya untuk bebas adalah tipis.Selain memberi alasan bahawa beliau tidak mendapat perbicaraan yang adil serta mahkamah yang didapatinya bersikap "bias", Anwar juga kelihatan mengeluh dengan proses mempercepatkan pendeng... more »

Dia tak ada tangan bukan kerana HUDUD

Abdullah Othman at Tempayan Retak - 9 hours ago
Mensyukuri apa yang kita ada lebih baik dari merungut apa yang kita tak ada. Sesusah-susah kita di sini, sebenarnya masih ada yang lebih susah di luar sana. Gambar di atas adalah insan yang dilahirkan tidak mempunyai tangan. Sudah menjangkau usia puluhan tahun kaki menjadi 'tangan' untuk dia. Jika kita jijik dan merasa hina makanan yang terpijak kaki tetapi insan ini kakilah yang menyuap makanan untuk mengalas perutnya. Allah lahirkan dia tak ada tangan. Tangannya hilang bukan keran hukuman hudud yang memberikan hukum memotong tangan bagi pencuri yang disabitkan bersalah dengan f... more »

Rakyat Bangkit Bantah GST ??

atsixty at ZAKRI ALI - 9 hours ago
Media Pakatan Rakyat [image: Photo: #1Mei : Himpunan hari pekerja 2014 membawa tema membantah GST, ini sesuai dengan seruan Perdana Menteri sendiri ketika membentangkan buget dan ketika menyebut fasal GST beliau sendiri ingin melihat respon rakyat. #MediaPakatan LIKE dan sebarkan pages ini; www.facebook.com/mediapakatan Like✔Share✔Comment✔ ☛| Media Pakatan Rakyat |☚ untuk update dari kami] *1Mei : Himpunan hari pekerja 2014 membawa tema membantah GST, ini sesuai dengan seruan Perdana Menteri sendiri ketika membentangkan buget dan ketika menyebut fasal GST beliau sendiri ingin mel... more »

SEPULUH KAKITANGAN MAS YANG DITAHAN DAN DIJADIKAN TEBUSAN OLEH KELUARGA PENUMPANG MH370 DIBEBASKAN !

atsixty at ZAKRI ALI - 9 hours ago
*HEBOH KATANYA SEPULUH KAKITANGAN MAS YANG DITAHAN DAN DIJADIKAN TEBUSAN OLEH KELUARGA PENUMPANG MH370 LIDO HOTEL BEIJING SEMALAM SELEPAS TAKLIMAT HARIAN, TELAH DIBEBASKAN SETELAH DITAHAN SELAMA LEBIH KURANG 8 JAM!!!! * *Sepuluh kakitangan Malaysia Airlines ( MAS ) telah dijadikan tebusan di dewan di Lido Hotel di Beijing malam tadi telah pun dibebaskan .Mereka dibebaskan pada kira-kira 03:00 selepas ditahan selama lebih daripada lapan jam.Adalah dipercayai pelepasan itu berikutan tekanan daripada pegawai kerajaan walaupun butir-butir di mana pihak-pihak ya... more »

"Dengar khabar ada empat MB perlu di ganti?..betul ke?..

atsixty at ZAKRI ALI - 9 hours ago
AKforty Seven *[image: "Dengar khabar ada empat MB perlu di ganti?..betul ke?..boleh ke mereka terima andainya mereka digantikan..tunggu dan lihat..semoga musibah MIRH ini bakal memporak perandakan mereka..siapa2 pun yg ganti..2×5 jer..harimau digantikan dengan buaya..sama2 kaki ngap." -za-]* *"Dengar khabar ada empat MB perlu di ganti?..betul ke?..* *Boleh ke mereka terima andainya mereka digantikan..tunggu dan lihat..* *Semoga musibah MIRH ini bakal memporak perandakan mereka..siapa2 pun yg ganti..2×5 jer..* *Harimau digantikan dengan buaya..sama2 kaki ngap."* *-za-*

Alhamdulillah.. Ada Jugak MP PAS Yang Berani Lawan GERAKAN

Addin Deen at Addin - 9 hours ago
S Apakah umno menggunakan rakan-rakan parti BN untuk menyerang Pas dalam isu pembentangan rang undang-undang hudud negeri Kelantan... Kalau betul umno ikhlas nak sama-sama nak melaksanakan hudud di bumi Malaysia, sepatutnya rakannya tak berani nak tunjuk kurang ajar....Pakat baca petikan di sini. Iklan C (ii)

Senarai Menteri Besar Malaysia 2014 Yang Digugurkan? Punca Menteri Besar Disingkirkan

AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 9 hours ago
by Staff Berita Semasa on April 21, 2014 [image: Menteri Besar 2014 Gugur] Senarai Menteri Besar Malaysia 2014 Yang Digugurkan : Selepas berlabuhnya Pilihanraya Umum ke 13 yang cukup panas dalam sejarah politik di Malaysia selama ini, Datuk Seri Najib telah mengumumkan senarai menteri besar Malaysia seperti yang anda saksikan hari ini. Hakikatnya yang sebenarnya terdapat beberapa negeri Barisan Nasional yang diletakkan calon menteri besar sebagai tujuan strategi politik bagi negeri dianggap “agak panas” dengan harapan sedikit sebanyak dapat meredakan perbalahan dikalangan pemimpin... more »

Najib arah beri geran MOSTI RM100j pada syarikat komersil

AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 9 hours ago
Najib arah beri geran MOSTI RM100j pada syarikat komersil - - (Azuan Ab Rahman) [image: rafizi_pkrHQ_Mosti]PETALING JAYA 21 APR: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak campur tangan dengan mengarahkan Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (MOSTI) meluluskan geran penyelidikan dan pembangunan (R&D) bernilai RM100 juta kepada sebuah syarikat yang menjalankan projek komersial. Menurut Rafizi, hasil kajian dibuat menunjukkan pemberian geran kepada syarikat NSE Resources Corporaton (M) Sdn Bhd Tindakan itu kata Rafizi bertentangan dengan prosedur dan tatacara biasa pemberian ... more »

Akhirnya penipuan terkini kerajaan terbongkar

PBO™ at pen buruk online ™ - 10 hours ago
Skandal Geran MOSTI: Timbalan Menteri Cuba Buat Silap Mata, PM & Menteri Wajar Buat Akuan Bersumpah Saya sedia maklum kenyataan Timbalan Menteri MOSTI, Datuk Dr Abu Bakar Mohammad Diah yang menafikan bahawa kementeriannya pernah memberi apa-apa geran kepada syarikat NSE Resources Corporation Sdn Bhd. Gambar fail. Di dalam sidang medianya yang dipetik Malaysiakini semalam, beliau menegaskan

Murid Tahun 2 Maut Dilenyek Treller

atsixty at ZAKRI ALI - 10 hours ago
*Tindakan seorang murid berusia lapan tahun berteduh daripada panas terik di bawah lori seberat 10 tan sementara menunggu ketibaan bas sekolahnya berakhir tragedi apabila badannya hancur digilis tayar kenderaan berat itu selepas pemandunya dikatakan tidak menyedari kehadiran kanak-kanak berkenaan. Dalam kejadian jam 11 pagi di Jalan Kastam Baru di sini semalam, mangsa Syarif Junior Langbas Jul Husin ditemui dengan masih berpakaian seragam dan menggalas beg dengan hampir seluruh badannya hancur digelek tayar kenderaan itu. Pemandu yang menyedari menggilis sesua... more »


Tiada ulasan: