Sabtu, 26 April 2014

4929. Kisah Satu Surat.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  
  • Setan, Syaitan, Sultan (Part 3)
    Sultan Muhammad V (mukasurat 84) 
    Wartawan: Perkara pertama yang terlintas di dalam fikiran sebaik sahaja menaiki takhta Kesultanan Kelantan

    Sultan: Perkara pertama ialah untuk memilih nama rasmi yang akan dipakai selaku Sultan iaitu Sultan Muhammad V dan perkara kedua ialah untuk menukar seruan “Daulat Tuanku” yang lazim digunakan sebelum ini kepada seruan “Allahu Akhbar”. Pada pandangan saya, inilah yang paling sesuai kerana secara tidak langsung siapa yang melafazkannya akan memperolehi pahala. Itulah yang terbaik untuk rakyat saya. - (Sumber: mstar.com.my)


    Bab 3 - Surat Terbuka Untuk Sultan Ibrahim - (mukasurat 85 - 107)
    Antara isi kandungan

    SURAT TERBUKA UNTUK SULTAN IBRAHIM (YEM)

    Bismillahirohmanirohim, 

    “Dan Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka menyembah-Ku” (Ad-Dzariyat: 56) 

    Saudara, 


    Sorrylah, kalau saya tak panggil saudara dengan panggilan yang ‘Duli Maha Mulia Tuanku’ atau ‘Tunku’. Saya kenal diri dan Tuhan saya. Saya tahu asal tok nenek saudara dan asal usul saya, lagipun kita umat Islam hanya Allah saja yang layak menggunakan perkataan “Maha”, hanya Allah subhana wa taala dengan sifat dan zatNya yang berhak menggunakan perkataan “Maha”, kerana Dia Raja Sekalian Alam. Tun Dr.Mahathir memang nama dia macam tu, Mahathir begitu juga dengan motor Yamaha. Dia Yang Maha Kuasa, itu pun kita bercakap dengan Tuhan kita guna perkataan “Aku” dalam niat solat. “Sahaja aku sembahyang Subuh dua rakaat kerana Allah taala”. Tak ada pun berpatik-patik dengan Tuhan yang disembah. Aku aje. So, no big deal Bro. Saya guna perkataan kawan, awak, I, me dengan you. 

    Awak bukannya ‘Tuan kawan’. ‘Kawan’ dan awak selaku makhluk yang diciptakanNya hanya bertuhankan Allah, tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah dan Muhammad pesuruh Allah dan kita perlu takut hanya pada Allah yang menjadikan kita. Kerana Dia, kita berada di dunia ini dan kepada Dia kita akan kembali. Hanya Allah yang Maha Agung, tak ada manusia agung melainkan dia sudah sampai ke peringkat insanul kamil, bertaraf ‘ahsanu taqwim’ seindah-indah dan semulia-mulia kejadian. 

    La illa ha illaha illallah Muhammad Rasulullah. Itulah syahadat yang kita ucapkan sebagai hamba Allah, maka kawan hanya takut pada Allah. Hanya Allah yang Maha Kuasa. Tidak bergerak sesuatu melainkan gerak Allah. Awak tak boleh marah “aku” guna perkataan “kawan” sebagai ganti nama ‘aku’, suka hati akulah kerana aku orang Johor, dan awak pun orang Johor juga. Bahasa “kawan awak” ini, bahasa orang Johor. Kalau Tok awak dulu, “Wak Neyeh Sultan Ismail menggunakan bahasa “me, you” bahasa elit Johor. 

    Saudara, 

    Allah Tuhan kita. Nabi Muhammad Rasul dan Nabi kita, Al Quran imam kita, Kaabah kiblat kita dan orang Islam adalah saudara kita. Sejak bila dalam Islam ada kasta? Ada manusia yang dipuji macam dewa? Berada di atas undang-undang. 
    Apakah saudara sudah lupa bahawa Saidina Bilal bin Raba muazzin terbilang asalnya seorang hamba abdi berkulit hitam, akhirnya dia menjadi sahabat. Tahu kenapa? 

    Ingat saudara, Allah murka pada manusia yang angkuh, kejam dan tidak adil. Kalau tak dengar cakap Tuhan, itu tanda nak meredum. Tugas Nabi Muhammad s.a.w ialah meruntuhkan berhala yang disembah oleh Arab Jahiliyah, baginda menyambung tugas Nabi Ibrahim a.s. selaku pesuruh Allah, akhirnya hiduplah Daulah Islamiah. Selain membebaskan hamba abdi dan menghidupkan keadilan, kita perlu menentang kekejaman, kezaliman dan keangkuhan dan kembalikan manusia ke fitrah asalnya. Baginda Rasulullah s.a.w seorang yang zuhud. Ingat! Selagi tidak ada keadilan selama itu tidak akan ada kedamaian. Islam itu peace, mahukan kedamaian perlu bersikap toleransi. Loving, giving, caring, sharing and forgiving

    Sifat inilah mahmudah. Sifat terpuji, bukan kekal dengan sifat mazmumah, sifat terkeji, riak, takabur, pemarah, dendam, hasad dengki, gila harta, bakhil, penakut, gila pangkat dan gelaran. 

    Negara kita hari ini dalam keadaan yang tidak aman dan tenteram terutama dalam jiwa rakyat yang merasakan demokrasi sudah mati, dimatikan oleh mereka yang ‘berbaju kebal’ dengan sifat mazmumah mereka. Boleh melanggar undang-undang suka hati mak bapak dia aje. dan ramai yang terpengaruh dengan dongeng falsafah Nietzsche Tuhan sudah matiyang dipopularkan oleh Kassim Ahmad dalam sajaknya Sidang Roh

    Bila mereka fikir TUHAN sudah mati mereka pun jadi FIRAUN merasakan diri Tuhan. Akhirnya jadi macam Firaun Moden di Timur Tengah. 
    Negara kita sudah merdeka hampir 55 tahun, nampaknya yang betul-betul merdeka di negeri Johor adalah saudara dan kerabat diraja Johor boleh bermaharajalela di atas jalan raya, ada askar sendiri, apa polis yang ikut saja perintah kerabat diraja. Perangai macam itu amat tidak disenangi oleh penduduk negeri Johor. Awak jangan lupa bahawa sudah tidak ada lagi status “rakyat Johor” seperti di zaman Tok awak, Sultan Ibrahim ketika menjadi sultan. Akibat mengkritik Sultan dalam Sunday Mirror, Dato’ Onn dibuang negeri ke Singapura. Onn Jaafar dan keluarga terpaksa hidup sebagai nelayan di Singapura. Sedangkan Dato’ Onn bin Jaafar adalah adik ipar sultan. Cik Dara, kakak Dato’ Onn adalah isteri Sultan Ibrahim. 

    Kawan tulis surat terbuka pada awak ini bukan semata-mata kerana yang teraniya dan dizalimi. Syed Abdullah bin Hussien Al-Attas, yang lebih dikenali sebagai Uncle Seekers itu anak kawan yang ditangkap dengan macam-macam tuduhan oleh polis Johor di Senawang mengikut cerita kerana kehendak awak juga. Betul ke? Kalau betul cerita ini, awak telah merosakkan nama baik polis dan kerajaan BN. Jangan kerana nila setitik, rosak susu sebelanga. Seekor kerbau membawa lumpur, semua kerbau yang memang suka bermain lumpur jadi tambah kotor

    Brother, 

    Mak awak orang Inggeris, awak bukanlah anak raja yang pertama berasal dari England. Helen Bartholomewa adalah wanita Inggeris pertama yang menjadi Permaisuri Johor, isteri Sultan Ibrahim yang ditabalkan sebagai permaisuri bergelar Sultanah Helen. Apakah salah kawan panggil awak ‘Brother’? Ini panggilan popular hari ini. Lagipun kita orang Islam ini bersaudara. Tak salah gua panggil lu Bro kan, baru sama frequency dan wave length. Bila bercakap dengan bahasa rakyat ini kita lebih mesra, tak ada ‘shoulder length’, baru hidup silaturrahim, macam kita bercakap dengan Tuhan semasa solat yang mustahak ‘niat’. 

    Semua amal bermula dengan niat. Tak ada bezanya orang Ajam dan orang Arab atau Sultan dengan Rakyat. Sultan itu pun rakyat juga, tidak akan ada sultan tanpa rakyat. Kenapa bila jadi sultan, ibarat orang yang sudah menyeberang jambatan, buang tongkat? Tak elok buat perangai kaduk naik junjung. Ingat, bahasa menunjukkan bangsa. Pesan orang tua-tua,“biar mati anak, jangan mati adat”. Orang Melayu ada adat istiadatnya. 

    Datuk awak dulu pun rakyat biasa aje, bermula dengan gelaran “Temenggong”. Kemudian Che Tun Abu Bakar Maharaja Johor. Semulia-mulia manusia ialah yang paling taqwa (Al-Quran). Bukan manusia yang diagung-agungkan oleh manusia kerana pangkat, kemasyhuran, kuasa dan kekayaan. Beristighfar minta keampunan dari Tuhan. 

    Waktu saya menulis, saya berada di dalam dunia saya sendiri, anda juga berada didalam dunia anda namun jika kita berani melihat dengan ‘mata hati’ kita tidak akan kata yang hitam itu putih dan yang putih itu hitam. Soalan pertama yang mesti dijawab nanti ‘marabukka?’ siapa Tuhan kamu? Apakah kita perjuangkan hari ini sama seperti janji kita bahawa Allah Tuhan kita, dan kita tidak akan menyembah selain Allah? 

    Keadilan adalah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Adakah kita nak jawab dengan diri kita sendiri? Apakah kita telah mengikut Al-Quran dan Sunnah? Atau kita ikut agama tok nenek kita? Saya tahu bukan mudah hendak berjumpa dengan saudara kerana terlalu banyak hulubalang-hulubalang di keliling. Sebelum meneruskan tulisan kepada anda, cuba baca yang tersirat di sebalik surat Abdullah Munshi. Uncle Seekers pun namanya Abdullah. Abdullah itu ertinya hamba Allah. Hamba Allah tak bertuankan manusia, tak takut dengan manusia bila berkata benar. 
    “Ingat-ingat Tengku, yang akan ditanya oleh Allah Ta’ala segala hal rakyat kepada rajanya pada hari kemudian. Dan siapa lagi kalau bukan Tengku yang mula sekali masuk neraka adalah segala raja-raja yang zalim ke atas rakyatnya... Maka janganlah Tengku kira orang yang menjadi raja itu terlebih besar dan terlebih mulia daripada rakyatnya melainkan orang yang terkecil lagi hina adanya. Iaitu hamba segala hamba Allah. - Kisah Pelayaran Abdullah Munshi 

    Kafir Quraisy takut dengan dakwah yang dibawa Rasulullah berkembang pesat dan pengikut Rasulullah bertambah ramai. Mereka kemudian mengutus Utban bin Rabi’ah berjumpa Rasulullah dan menawarkan beberapa tawaran supaya baginda dapat bekerjasama dengan mereka. Namun Rasulullah tetap tegas dengan pendiriannya menolak tawaran itu dan tidak akan meninggalkan perjuangannya berdakwah menegakkan syiar Islam. Walaupun dijanjikan dengan harta kekayaan, pangkat dan kuasa baginda tetap menolak segala tawaran yang diberikan itu. 

    Saudara, 

    Rakyat di Malaysia umumnya dan bangsa Melayu khususnya telah menempuhi banyak daerah perubahan di sepanjang sejarahnya. Peri laku dan cara berfikir saudara patut turut berubah sama, kalau tak berubah nanti rebah. Dulu rakyat tak ada pilihan melainkan percaya bulat-bulat apa yang tersiar di media massa arus perdana yang di miliki oleh mereka yang berkuasa. Itu dulu, dulu lain sekarang lain nyanyian Tan Sri SM.Salim. Anak-anak zaman dulu, takut dengan ibu bapa, takut dengan guru, dengan perkataan derhaka. Itu dulu. Sebab itu jangan kerana awak bergelar Sultan awak fikir awak bolehbersultan di mata beraja di hati. 

    Kita kini berada di era milenium, anak murid tak takut guru, anak tak pedulikan ibu bapa, rakyat tidak takut kerajaan. Inikan pula Raja-Raja, anda perlu dikejutkan supaya tak terus terlena. Di dunia tanpa sempadan di mana media baru yang tak memerlukan percitakan beritanya tersebar diseluruh dunia dimana ikan kecik boleh makan ikan besar. Jika anda tak sedar, demi masa sesungguhnya anda hidup dalam kerugian. 
    Do Deigo De Sequera
    Saudara selaku seorang sultan yang menjadi Ketua Agama, saudara sepatutnya mengkaji sejarah. Tahukah saudara punca kenapa Portugis ‘Benggali Putih’ menyerang dan menawan Melaka pada bulan Ogos 1511? Jika tidak kerana perangai Sultan Mahmud Shah yang dikenali dengan sikapnya yang terburu-buru, termakan hasutan para batu api di keliling raja yang mengatakan Panglima Do Deigo De Sequera datang untuk menyerang Melaka, sedangkan mereka datang untuk berniaga pada tahun 1409. Ingat apa yang terjadi pada Sultan Mahmud Shah II (1699) nama Mahmud juga akhirnya mati dijulang. Raja Adil, Raja disembah, Raja zalim, Raja disanggah akibat menyalahgunakan kuasa. Sebab itu bapak saudara menukar nama kepada Sultan Iskandar. Antara sebab Sultan Mahmud dibunuh oleh Laksamana Bentan kerana sikap terburu-buru tak dapat kawal nafsu, mudah terpengaruh dengan hasutan. Akhirnya membelah isteri Laksamana kerana termakan seulas nangka. Itu pun perempuan mengandung mengidam. Kuasa adalah amanah. Allah boleh menarik balik dalam sekelip mata. Sejarah Kesultanan Johor tamat bila Sultan Mahmud dibunuh ketika mahu pergi menunaikan solat Jumaat. Dia seorang homosexual dan bisexual, makamnya di Kampung Marhom Kota Tinggi.
    Dalam surah An-Naml: Allah s.w.t menyentuh tentang Ratu Saba’ dengan ayat yang bermaksud:

    Raja perempuan itu berkata; “ Sesungguhnya raja-raja apabila masuk ke sebuah negara, mereka akan merosakkannya dan mereka menjadikan penduduknya yang mulia kepada hina dina, dan sedemikian itulah mereka akan lakukan.” 

    Dan Kami tujukan perbicaraan kepada apa yang telah mereka kerjakan dari jenis amal yang mereka pandang baik, lalu Kami jadikan dia terbuang sebagai debu yang berterbangan. (Al-Furqan, ayat 23) 

    Ayat-ayat Allah ini menerangkan hakikat amalan-amalan yang dilakukan oleh sesetengah manusia bagi tujuan dunia semata-mata. Akibatnya semua amalan itu menjadi sia-sia. Inilah yang telah terjadi kepada sebuah kerajaan yang tidak taat kepada perintah Allah. Jika sesat di hujung jalan, kembalilah ke pangkal jalan. Sakit berubat, berdosa bertaubat. Sifat Tuhan Maha Pengampun. 

    Saudara kena ingat, kuasa yang ada setakat ‘amanah’. Sepatutnya Johor sudah tak ada raja lagi. Sultan Mahmud tak ada keturunan, digantikan oleh Sultan Abdul Jalil anak Tun Habib, tiba-tiba muncul Raja Kechil yang menjadi anak gundik berperang dengan Sultan Abdul Jalil, akhirnya anak Bendahara Tun Habib yang lari dibunuh di Pekan mati dan kuburnya di Kampung Marhom Pekan. 
    Perbuatan awak yang angkuh dan sombong menunjuk-nunjuk kuasa dan kekayaan boleh memporak perandakan institusi Raja-Raja, akibatnya ramai saudara kerabat di negeri yang boleh sakit jiwa dibuatnya nanti, bila tersedar yang rakyat hari ini ramai yang tak suka pada raja tetapi suka mahu jadi anak raja, apa lagi boleh jadi Tengku Mahkota atau Raja Muda macam anak awak, Ismail yang merasakan dirinya Prince Charles. Orang kampung tahu kerabat diraja Johor buat kesalahan apa saja dengan mudah terlepas dari undang-undang mereka yang ada kuasa boleh tutup sebelah mata. Ingat, patience has its limit. Jangan sampai cacing naik ke mata. Kucing bila terdesak dipersok boleh bertukar menjadi harimau. Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tidak ada gunanya, apa jadi kepada Institusi Raja jika BN kecundang PRU ke-13 nanti?..... 

    Untuk tempahan melalui pos, sila beri maklumat seperti dibawah... 

    1. Nama penuh 
    2. Nombor telefon 
    3. Alamat  
    4. Bukti pembayaran melalui bank (RM60) dan email kepada 

    a) azmiapa@gmail.com (klik) (Maybank : 164155570335 Raihan Izati bte Azmi) 
    b) kerajaarakyat@gmail.com (klik) 
    c) alhusseyn471@yahoo.com.my (klik) (CIMB: 0816-0075101-52-0 Mohamed Ali Hussain) 
    d) manjungmari@gmail.com (klik) (Maybank : 158097625245 - Mohmad Afandi Ahmad) 
    e) otaimanjung@gmail.com (klik) (Maybank : 1580 9762 5245 - Mohmad Afandi Ahmad) 
    f) kitasemuauncleseekers@gmail.com (klik) (Maybank : 1580 9762 5245 - Mohmad Afandi Ahmad) 
      
    Setan, Syaitan, Sultan (Part 1) - Di Pasaran 
    Setan, Syaitan, Sultan (Part 2) - Peguam Di Buru Oleh Raja 
    Setan, Syaitan, Sultan (Part 3) - Surat Terbuka Untuk Sultan Ibrahim 
    Setan, Syaitan, Sultan (Part 4) - Penyamun Tarbus: Benar Atau Fitnah? 

    s3v3n

    s3v3n.
IP

Gadis Cantik Ini Di Gelar Ratu Barbie Dari China

Nas Rul at dairishare - 17 minutes ago
Anda pasti sudah biasa mendengar mengenai fenomena manusia barbie. Bahkan, ada yang menjalani hidupnya seperti Boneka Barbie tanpa makan dan minum, seperti Valeria Lukyanova, ia memutuskan hanya bertahan hidup dengan cahaya matahari dan udara sahaja. Kini, ada lagi seorang gadis cantik yang berasal dari China yang menjadi gadis Barbie yang baru. Gadis ini jadi terkenal kerana ramai yang mengkaguminya di dunia maya, khususnya dari China hingga Jepun. Gadis unik dan comel ini bernama Yun Tang. Yun Tang masih berusia 19 tahun dan kini ia masih menuntut di salah satu universiti di A... more »

Senarai MB Yang Digugurkan Dan Punca MB Di Singkirkan

Addin Deen at Addin - 17 minutes ago
Senarai Menteri Besar Malaysia 2014 Yang Digugurkan : Selepas berlabuhnya Pilihanraya Umum ke 13 yang cukup panas dalam sejarah politik di Malaysia selama ini, Datuk Seri Najib telah mengumumkan senarai menteri besar Malaysia seperti yang anda saksikan hari ini. Hakikatnya yang sebenarnya terdapat beberapa negeri Barisan Nasional yang diletakkan calon menteri besar sebagai tujuan strategi politik bagi negeri dianggap “agak panas” dengan harapan sedikit sebanyak dapat meredakan perbalahan dikalangan pemimpin peringkat tertinggi dan kem-kem politik di peringkat negeri. Tetapi….Teta... more »

" Berkat Ilmu Yang Dimiliki Oleh Seorang Ulama Dunia Yang Bernama Tuan Guru Nik Abdul Aziz "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 26 minutes ago
Lebih 100 orang yang terdiri daripada golongan ibu bapa dengan membawa anak-anak kecil mereka untuk di tahnikkan oleh Bekas Menteri Besar Kelantan Tuan Guru Nik Abdul Aziz. Allahuakbar, seawal pagi mereka sanggup berbaris untuk mendapatkan berkat daripada seorang ulama yang diiktiraf oleh dunia untuk anak-anak mereka. Bertempat di Masjid Pulau Melaka atau lebih dikenali sebagai Masjid Tok Guru. Sayunya hati bila mengenangkan keadaan Tuan Guru Nik Aziz yang semakin uzur tetapi masih aktif berdakwah tanpa mengira penat dan lelah. Admin mendoakan agar Tok Guru Nik Aziz sentiada d... more »

Ini gambar celaka yang hina hudud!!

atsixty at ZAKRI ALI - 32 minutes ago
[image: Photo: Sicelaka ini hina hudud!! Ini gambar celaka yang hina hudud!! Persatuan Perubatan Malaysia (MMA) mencadangkan kerajaan PAS Kelantan menggunakan khidmat pemotong daging untuk melaksanakan hukuman hudud. Presiden MMA, Datuk Dr NKS Tharmaseelan, berkata petugas perubatan yang bertauliah tidak sanggup untuk melakukan perkara sedemikian. "Prosedur (potong tangan) sangat rumit. "Jika doktor tidak tergamak melakukannya maka anda perlu cari tukang potong daging," katanya pada satu sidang media di Kuala Lumpur, hari ini. Beliau berkata, pihaknya tidak akan campur tangan jika a... more »

BN MENANG RAKYAT SENANG SUNGGUH!!!!! ... SEWA TAPAK PASAR RAMADHAN DARI RM2,500 NAIK RM3,500!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 32 minutes ago
*Apa lagi bukti yang rakyat Kedah mau ... UMNO/BN bukan sebarang parti .. UMNO/BN adalah parti keramat .. parti membela nasib rakyat .. parti yang kuat berpegang kepada janji .. parti yang tidak tahu menipu rakyat.Kesenangan macam mana lagi rakyat hendak bila BN menang di Kedah ...Smua sedia maklum yang berniaga di Pasar Ramadhan adalah mereka yang berpendapatan rendah yang ingin mencari wang lebih ... untung tidak seberapa .. kalau dah naik sewa sampai RM1,000 .. apa untung yang ada??? .. Cekik darah betul!!!Rupa-rupa slogan BN MENANG RAKYAT SE... more »

(Edisi bagus) Tarif air di Pulau Pinang bakal naik 20 peratus

PBO™ at pen buruk online ™ - 33 minutes ago
Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang (PBAPP) akan mengemukakan cadangan untuk menaikkan tarif air pada kadar purata 20 peratus kepada Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) minggu depan. Pengurus Besar PBAPP, Jaseni Maidinsa berkata, cadangan kadar kenaikan tarif air itu telah diluluskan anggota Mesyuarat Kerajaan Negeri Pulau Pinang. {baca lagi klik butang papar ... } Beliau berkata,

Allahu Rabbi!!! 10 Tahun Adik Sendiri "DIRATAH" Oleh Dua Abang Kandung Sendiri Secara Bergilir-Gilir.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 33 minutes ago
Alor Gajah – Dua beradik layak digelar ‘abang durjana’ apabila dipercayai sanggup merogol adik kandungnya secara bergilir-gilir sejak 10 tahun lalu dan kejadian terbaru pada Ahad lalu. Tindakan terkutuk kedua-dua lelaki awal 20-an itu terbongkar selepas gadis 19 tahun berkenaan, nekad melarikan diri dari rumah mereka di sebuah taman perumahan di daerah ini. Dalam kejadian jam 10 malam kelmarin, mangsa bertindak keluar dari rumah sebelum mendapatkan bantuan jiran untuk membuat laporan di Balai Polis Alor Gajah, jam 12 tengah malam pada hari sama. Sumber berkata, mangsa yang tidak beke... more »

Status Terakhir Facebook Allahyarhamah Adzlin Lin Sebelum Kembali Ke Rahmatullah

greenboc at KELAB GREENBOC - 46 minutes ago
AAllahyarhamah Adzlin Lin Halimi dari Ipoh, Perak dan telah meninggal di Hospital KL pada 20.4.2014 jam 8.52am hari Ahad kerana menghidap kanser payudara dan merebak ke tulang sum-sum serta hatinya. Dan berikut ialah status terakhir yang elah dimuat naik di *facebook*miliknya 4 hari sebelum kematiannya. Semoga Allah mencucuri rahmatNya ke atas roh beliau dan dimasukkan di kalangan hamba2Nya yang solehah.... Al-fatihah. *BACA: [BERGAMBAR] IKTIBAR - Jenazah Haslianatul Azlin Tersenyum & Kuburnya Bercahaya* *BACA: Respon Mufti Perak Mengenai Kubur Ibu Tunggal Yang Bercahaya*

Habis Manis Sepah Dibuang...

atsixty at ZAKRI ALI - 49 minutes ago
Pakatan Rakyat Infomedia [image: Photo: Habis Menggundi, Penyokong Dibuang - Inilah nasib yang menimpa penyokong kuat Regim Umno BN di FELDA NEW ZEALAND, PAHANG yang merupakan kubu kuat Umno BN apabila Page BWA menuduh mereka ini sebagai BIADAP. Inilah nasib orang kampung yang dipergunakan oleh Regim Umno BN bagi kepentingan politik dan kuasa mereka, bukan untuk membela rakyat marhean.] *Habis Menggundi, Penyokong Dibuang - * *Inilah nasib yang menimpa penyokong kuat Regim Umno BN di FELDA NEW ZEALAND, PAHANG yang merupakan kubu kuat Umno BN apabila Page BWA menuduh mereka ini ... more »

Najib Dan Pemimpin Umno Patut Malu Dengan Kenyataan Non Muslim Ini..

Addin Deen at Addin - 1 hour ago
Persatuan Hindu Sangam Malaysia bersetuju agar penjualan arak dalam peswat penerbangan dihentikan kerana ajaran agama tersebut melarang perbuatan itu. Presidennya Datuk RS Mohan Shan berkata, arak dilarang kepada penganut Hindu kerana ianya boleh membawa mudarat kepada peminumnya. "Arak boleh membawa kepada satu tahap di mana peminumnya boleh hilang kesedaran diri. Seterusnya individu tersebut mungkin akan melakukan sesuatu di luar kawalan. "Oleh itu Hindu melarang minum arak kerana mendatangkan banyak keburukan daripada kebaikan," katanya seperti dilapor akhbar Sinar Harian hari ... more »

Tharmaseelan minta jaga mulut anda

mso.im at . - 1 hour ago
REAKSI SABTU Cadangan dan hasrat menggila sesetengah pihak untuk melihat terlaksananya hukum hudud di negara ini adalah tidak waras atau pun berpijak di bumi nyata serta melihat kepada realiti masyarakat negara ini. Mereka yang mahukan hukum hudud dilaksanakan tanpa mengambil kira kesan sampingan, sebaliknya hanya mengharapkan keredhaan Allah semata-mata adalah mereka yang kuat berilusi dan tidak memahami hakikat dan rahmat disebalik undang-undang itu diperintahkan. *NKS Tharmaseelan, jaga mulut.*Kit... more »

" Cadangan Yang Amat Bodoh Dari MMA (Persatuan Perubatan Malaysia) "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 1 hour ago
Apa yang nak dikatakan. Dia kafir memang jahil tentang selok belok agama Islam, cuma kesilapannya ialah dia tidak tahu tentang hukum hudud tetapi nak bercakap. Dia bercakap hanya bersandarkan seperti apa yang dikatakan oleh pemimpin UMNO dan MCA. Hudud potong tangan. Bila sebut hudud semua ingat potong tangan, hudud mempunyai banyak pecahan bukan, bukan semestinya bila sebut hudud mesti potong tangan. Ini adalah pemahaman Mahathir yang membuatkan orang-orang kafir membuat kenyataan sebegini. Aku tetap salahkan Pemimpin UMNO dan Kerajaan yang menimbulkan persepsi salah tentang hud... more »

Karya Seni Menakjubkan Pada Tubuh Manusia

Nas Rul at dairishare - 2 hours ago
hasil karya sebelum ini dari Hikaru Cho. Seniman ini biasa menggunakan cat akrilik untuk melukis bentuk mata, mulut, resleting, dan palam elektrik di tempat yang tidak semestinya ada pada bahagian tubuh manusia. Kali ini, pada foto yang disiarkan pada 6 Mac 2014 ini, Hikaru Cho Berperanan dalam Kempen Global bertajuk: "My Body My Rights". Sebagai sebahagian daripada kempen Global ini, Hikaru Cho melukis para model dengan ketelitian yang luar biasa.

HEBOH!!! Rozita Ibrahim (Pengasas Sendayu Tinggi) Tidak Lagi Berpurdah Selepas 3 Tahun.. Ini Pendedahan Beliau Sendiri, Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 2 hours ago
Budaya berpurdah bukan budaya di negara ini dan ia lebih dikaitkan dengan Al Arqam, Pas atau anti kerajaan.. Saya memang tidak pernah menyertai Pas, Al Arqam atau mana-mana politik. Saya tidak arif dan bukan ahli agama, niat hati hanya satu iaitu mendidik hati dan terus menyemai rasa cintakan islam..!! Bukan mudah mendidik hati.. Iman itu ada pasang surutnya, hati ini tak tetap pendiriannya.. Saya tidak mahu hati seronok bila dipuji dan tidak mahu bangga sebagai orang yang dikenali. Apabila berpurdah ketika itu amatlah selesa kerana orang tidak mengenali saya. Rasa selamat bila be... more »

Najib bagi 'green light' kepada hudud, tapi rahsia sudah terburai ..

PBO™ at pen buruk online ™ - 2 hours ago
UMNO tidak menolak hudud dan menyokong niat baik Pas untuk melaksanakannya dengan membentang usul mengenai hukum Islam itu di Dewan Rakyat. Presidennya, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, bagi tujuan itu, UMNO sedia untuk mendengar penjelasan Pas berhubung usul yang ingin dibawa ke Parlimen. "Majlis Tertinggi UMNO mengambil ketetapan menyokong kenyataan saya semalam bahawa kita tidak menolak

8 Keajaiban Solat Tahajud Yang Ramai Tak Tahu

Detik Islam at Detik Islam - 2 hours ago
Solat Tahajud adalah solat yang sangat mulia. Ianya termasuk dalam Solat Sunnat Mu’akad (solat yang dituntut oleh Syara’). Solat Tahajud boleh dikerjakan paling minima sebanyak dua rakaat dan dilakukan sepanjang malam asalkan pelakunya sempat tertidur. Namun waktu yang paling utama untuk melakukannya adalah pada sepertiga akhir dari malam. Pesanan Dari Imam Nawawi: “Bila engkau tidak mampu bangun malam untuk SOLAT TAHAJUD, juga tidak mampu berPUASA di siang hari,maka ketahuilah bahawa sesungguhnya engkau telah dihalangi untuk melakukannya kerana MAKSIAT dan DOSA yang membelenggumu. ... more »

Ini Bukti Bergambar Anwar Ejen Amerika.. Saksikanlah

Addin Deen at Addin - 2 hours ago
Apa bukti lagi rakyat nak bahawa memang sah DSAI ejen Amerika Syarikat kalau Pakatan Rakyat memerintah negara ini akan tunduk segala kehendak Amerika Syarikat .. akan jadi badut dan pro Amerika Syarikat. Lainlah kalau Najib Razak jadi PM .. langsung Amerika tidak naik muka .. Najib memang terkenal seantaro dunia sebagai pemimpin yang amat berani .. tidak gentar dengan super power Obama Presiden AS. Keberanian Najib Razak memang diakui dan dipuji sekutu dan seteru. ~ *omakkau* Iklan C (ii)

LAWAK UNTUK HARI INI (GAMBAR)

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 3 hours ago
Rasuah dalam negara pun tak mampu handle ada hati nak tolong negara lain???

" Inilah Bukti Bergambar Anwar Bekerja Sama Rapat Dengan Usa Seperti Dakwaan Mahathir "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 3 hours ago
Ini kalau betul-betul Anwar habis gegar satu Malaysia oleh geng-geng Pekida, Perkasa, dan pejuang-pejuang kalimah Allah. Tapi oleh kerana ini adalah gambar Najib dengan Obama maka semuanya menjadi seperti orang yang kena pukau senyap seribu bahasa. Masa Anwar diumukan menjadi calon PRK Kajang yang lepas semua pemimpin BN dan NGO keluar kenyataan perpusu-pusu menghentam Anwar. Mahathir sampai kata undi Anwar adalah undi Amerika. Tapi hari ini lain pula jadinya " undi Najib sudah menjadi undi Amerika " USA menjajah tidak semestinya dengan senjata. TPPA adalah satu jenis jajahan al... more »

Gambar Seawal Pagi Orang Pakat Pakat Beratur Hendak Berjumpa Tuan Guru NIk Aziz

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 3 hours ago
HAMPIR 100 ORANG SANGGUP BERATUR SEAWAL PAGI DEKAT RUMAH MURSYIDUL AM PAS, TUAN GURU DATO' BENTARA SETIA NIK AZIZ NIK MAT SEMATA-MATA UNTUK BUAT TAHNIK KEATAS ANAK-ANAK MEREKA. y Kelihatan lebih kurang 100 orang datang bawa bayi masing-masing ke Masjid Tok Guru di Pulau Melaka, Kota Bharu, Kelantan untuk buat tahnik ke atas anak masing-masing.Ya Allah, mereka mohon keberkatan alim

Nik Nazmi dibebas daripada tuduhan anjur perhimpunan di Kelana Jaya

PBO™ at pen buruk online ™ - 4 hours ago
PUTRAJAYA 25 April - Mahkamah Rayuan hari ini melepas dan membebaskan Pengarah Komunikasi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nik Nazmi Nik Ahmad daripada tuduhan menganjurkan satu perhimpunan di Stadium Kelana Jaya, Mei tahun lalu. Panel tiga hakim diketuai oleh Datuk Mohamad Ariff Md. Yusof yang bersidang bersama Datuk Mah Weng Kwai dan Datuk Dr. Hamid Sultan Abu Backer memutuskan demikian selepas

BIARKAN AZMIN DAN KHALID BERBALAH DI LUAR, KITA ANGKAT SAIFUDDIN

AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 4 hours ago
BIARKAN AZMIN DAN KHALID BERBALAH DI LUAR, KITA ANGKAT SAIFUDDIN JIKA TS Khalid berjanji di Kuantan bahawa sekiranya beliau menang Kerusi Timbalan Presiden PKR, beliau akan pastikan di dalam PRU 14 akan datang tiada lagi masalah calon "payung terjun". Ertikata lain, suara akar umbi akan didengar. Maknanya, sedikit betul apa yang aku selalu sebut bahawa isu calon "payung terjun" ini lah yang menjatuhkan markah Azmin sekarang. Jika TS Khalid berjanji sedemikian, sebenarnya itulah yang lebih awal dijanjikan oleh Saifuddin Nasution salah seorang calon yang menawarkan diri merebut Keru... more »

Hutan Batu Yang Menakjubkan Di China

Nas Rul at dairishare - 7 hours ago
Hutan batu Shilin terletak di wilayah Yunnan di China. Ini adalah tempat yang unik, menurut para penyelidik, terbentuk sekitar 200 juta tahun lalu sebagai akibat dari pergerakan plat tektonik, dan hujan dan angin memainkan peranan penting dalam pembentukan selanjutnya dari bentuk aneh seperti itu. By the way, penduduk asli mendalami tahyul dan legenda tentang keajaiban alam.

Bersuami tapi masih tiduri tiga lelaki

PBO™ at pen buruk online ™ - 8 hours ago
Dia sudah bersuami dan mempunyai empat anak tetapi mengaku masih bujang. Akibatnya Mei Marlina - wanita dari Ngawi di Jawa Timur itu - terperangkap dalam masalah berpanjangan, Mei 35, kini didakwa mempunyai dua suami serentak, selain menjalin hubungan dengan lelaki ketiga sebagai kekasih. {baca lagi klik butang papar ... } Kes berkenaan dilaporkan kepada polis oleh seorang penduduk

Ahli keluarga MH370 tahan kakitangan MAS di Beijing...

ali allah ditta at tumpang sekole...? - 9 hours ago
[image: pic: AFP] *Malaysia Airlines (MAS) mengesahkan kakitangannya ditahan di sebuah dewan utama di Lido Hotel di Beijing oleh ahli keluarga penerbangan MH370 semasa mereka melahirkan rasa tidak puas hati untuk mendapatkan butiran berhubung kehilangan pesawat itu, pada 3 petang 24 April.* *Dalam satu kenyataan hari ini MAS berkata lebih 200 anggota keluarga meminta seorang pegawai Malaysia hadir memandangkan hanya kakitangan MAS yang hadir semasa sesi taklimat.* *"Seramai 10 kakitangan syarikat penerbangan itu kemudian dimaklumkan supaya menunggu di dewan utama sementara sekumpu... more »

Kubur bercahaya, ini penjelasan Harussani

PBO™ at pen buruk online ™ - 10 hours ago
“Kalau betul kubur berkenaan bercahaya, ia membawa tanda yang cukup baik kepada jenazah berkenaan, namun setiap penyebaran berita itu mestilah dilakukan dengan bukti yang sahih,” kata Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria. Harussani berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai penyebaran berita dan gambar liang lahad wanita berusia 35 tahun dari Bukit Gantang, Taiping, dekat sini yang

Tiada ulasan: