Isnin, 28 April 2014

4942. Akibat Kebodohan Pemandu.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  
  • Kelemahan kenderaan rasmi Obama, "Cadillac One" (The Beast) di kesan di Malaysia & Isreal !! - Ahad, 27 April 2014
    Cadillac One yang dikenali “The Beast” kenderaan rasmi Presiden Obama dikatakan adalah kenderaan terbaik dan paling baik di dunia. Kereta General Motors ini adalah keluaran 2009 dengan spesifikasi sangat khusus untuk keselamatan dan berciri sebuah kereta kebal menurut media.

    Sepanjang lima meter, seberat lapan tan, “The Beast” dilengkapi pintu kalis peluru setebal 20 cm. Badannya cukup kukuh diperbuat daripada besi keluli, titanium dan seramik. 

    Tayarnya kalis bocor dan kerangka kalis letupan melindunginya daripada sebarang bom jalanan. Tangki minyak juga diperbuat daripada bahan kalis letupan. 

    The Beast turut dilengkapi senapang “shot-gun” dan kamera penglihatan malam. Memiliki persediaan oksigen sendiri dan bekalan darah.
    Walaupun hebat kereta ini telah memalukan Presiden Obama semasa lawatannya ke Isreal Mac 2013 lalu bila kereta yang tangkinya di isi petrol bukan diesel menyebabkan terpaksa ditunda. 
    Akibat kebodohan pemandunya kereta bernilai $1.5 juta dollar ini tak boleh bergerak. Obama terpaksa menggunakan kereta keduanya untuk acara lawatan di Isreal. (rujuk di sini

    Obama's limo BREAKS DOWN in Israel: President's $1.5m 'Beast' is towed away as he arrives for historic first visit - after his driver puts GAS in the tank instead of diesel

    • U.S. President Barack Obama makes his first trip to Israel of his presidency
    • Obama's limo- dubbed The Beast- broke after the driver put gas in the tank instead of diesel
    • All eyes on Obama and Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu as the two leaders are known to have a rocky relationship
    • Israelis are already infuriated by the trip as it comes just days before Passover and Obama's security protocols shut down much of Jerusalem

    Di Malaysia pula, hebat mana  kereta ini, ada oksigen dan bekalan darah... tapi minyaknya masih tak mampu untuk bergerak jauh dan tak ada bekalan minyak..
    TEMPAYAN RETAK - http://tempayanretak.blogspot.com/ - (* Klik gambar untuk besarkannya)

    s3v3n

    s3v3n.
IP

Zahid Hamidi Terkedu Mendengar Berita Ni..

Addin Deen at Addin - 8 minutes ago
Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini mengesahkan bahawa berlaku kecurian di rumah anak sulungnya, Nurul Hidayah, di Country Heights Kajang dekat sini. Beliau bagaimanapun berkata tiada sebarang kesan pecah masuk dalam kejadian itu. "Ya (ada kecurian), barang sahaja yang hilang, tapi pintu tak pecah, tingkap juga tak pecah," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Pertubuhan Keprihatinan Jenayah Komuniti Malaysia (MCCC) di sini. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Abdul Rashid Abdul Wahab ketika dihubungi Bernama turut mengesah... more »

Kelemahan kenderaan rasmi Obama, "Cadillac One" (The Beast) di kesan di Malaysia & Isreal !!

Abdullah Othman at Tempayan Retak - 47 minutes ago
Cadillac One yang dikenali “The Beast” kenderaan rasmi Presiden Obama dikatakan adalah kenderaan terbaik dan paling baik di dunia. Kereta General Motors ini adalah keluaran 2009 dengan spesifikasi sangat khusus untuk keselamatan dan berciri sebuah kereta kebal menurut media. Sepanjang lima meter, seberat lapan tan, “The Beast” dilengkapi pintu kalis peluru setebal 20 cm. Badannya cukup kukuh diperbuat daripada besi keluli, titanium dan seramik. Tayarnya kalis bocor dan kerangka kalis letupan melindunginya daripada sebarang bom jalanan. Tangki minyak juga diperbuat daripada bahan... more »

Tan Sri Rais Yatim Mari Kejap Gua Nak Bagi Soalan dan Cadangan

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*Begini lah Tan Sri Rais Yatim... Perkataan UMNO tu berasal dari Perkataan Apa ya Tan Sri ???... boleh tak Tan Sri bagi tahu gua dari Perkataan Bahasa Apa Perkataan Umno tu... puas gua cari dalam Bahasa Melayu makna Perkataan Umno tu tapi Tak Jumpa lah Tan Sri, cuba Tan Sri CITE sikit dalam Bahasa Apa Perkataan Umno tu... kah kah kah !.* *Dalam Bahasa Melayu KUNO ke, dalam Bahasa Melayu DOLU-DOLU ke atau dalam Bahasa Bangsa Umno ke... PENING lah Tan Sri bila BUDAK BAWAH UMUR yang bertanyakan soalan Najis Mughalazah kepada Ulul Amri Umno tiba-tiba bertanyakan kepada gua dalam ... more »

" Ini Beza Yang Paling Ketara Antara Pemimpin Malaysia VS Negara Lain Seperti Korea Dan Jepun "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 1 hour ago
Di Jepun atau di Korea bahkan dikebanyakan negara lain kalau berlaku peristiwa besar yang mengakibatkan nyawa atau kegagalan dalam pentadbiran PM atau Menteri yang terlibat sudah pasti letak jawatan. Tapi di Malaysia bukan setakat letak jawatan, siap boleh pi shopping sakan, siap boleh rasmi lapangan terbang bagai. Dia buat macam tidak ada apa-apa bendapun yang berlaku. Perdana Menteri Korea Selatan mengumumkan untuk meletak jawatan bagi memikul tanggungjawab ke atas kritikan ke atas kerajaan ekoran tragedi feri karam 16 April lalu yang mengorbankan hampir 300 orang. Chung Hon... more »

Selepas Obama Pulang, MH370 Akan Dijumpai.. Ini Penjelasannya

Addin Deen at Addin - 1 hour ago
Malaysia pada mulanya agak liat untuk menandatangani perjanjian TPPA. Bukan sahaja ia mendapat tentangan daripada rakyat Malaysia, malah kerajaan yang ada pun tahu akan akibat buruk dengan menandatangani perjanjian ini. Ia disedari sebagai penjajahan cara baru Amerika. Lalu Amerika mencipta drama MH370. Mereka seolah olah datang membantu lantas mahukan balasannya melalui TPPA. Selain TPPA, Malaysia dilihat tempat yang paling strategik untuk menyekat China menjadi kuasa besar baharu. Selepas kem tentera di Filippina tiada, Amerika memerlukan base camp baru di laut China Selatan. S... more »

Ish!! Dikir Barat apa bendanya macam ni?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 hour ago
Hebat Ganu kite di bawah pentadbiran UMNO/BN ni.. dah nak sama tarafnya dengan negara-negara barat dalam menyajikan hiburan.. Satu konsert Dikir Barat dilaporkan telah berlangsung selama tiga hari berturut-turut di Kampung Pasir Akar, Besut, Terengganu baru-baru ini.. Selain dari mencalarkan imej Islam, konsert yang disajikan dengan tarian gelek berunsur lucah oleh penyanyi penyanyi wanita ini dilihat turut mencemarkan keaslian Dikir Barat itu sendiri. Lebih menarik lagi bilamana penonton-penontonya kelihatan terdiri dari lelaki-lelaki yang memakai kupiah, berbaju melayu kain peli... more »

TURUN 1 MEI- MAT SABU MENGHASUT

AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 1 hour ago

Muhyiddin Yassin ambil berkat Tok Guru Nik Aiz.

mantaro at SISI BUKIT - 1 hour ago
Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menziarahi Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di kediamannya di Pulau Melaka, Kota Bharu Kelantan, hari ini Changkat Jering-Berbanding Najib yang suka bergambar dengan Obama. Muhyiddin Yassin lebih berminat untuk bertemu Tok Guru Nik Abdul Aziz.Muhyiddin Yassin tidak suka "selfie"

Bantahan TPPA & hukuman mati 529 anggota Ikhwan pada ccara Obama

Abdullah Othman at Tempayan Retak - 1 hour ago
Sekumpulan siswa mengambil peluang untuk menyuarakan bantahan ke atas Perjanjian Perdagangan Trans Pasifik (TPPA) dan pendirian AS berhubung hukuman mati ke atas 529 anggota Ikhwanul Muslimin di Mesir semasa acara presiden AS Barack Obama di Dewan Tunku Canselor Universiti Malaya, Kuala Lumpur hari ini. Tahniah kepada kumpulan pelajar ini, walaupun sekitar 10 orang siswa mereka berjaya menyatakan pandangan tersebut untuk ditonton seluruh dunia. Masej yang dipamerkan memalui poster membantah TPPA dan juga poster membantah penggulingan kerajaan Mesir ketika Obama sedang menyampaikan ...more »


Najib menunggu 50 tahun untuk "selfie" dengan Presiden Amerika.

mantaro at SISI BUKIT - 2 hours ago
Najib selfie bersama Obama.Semua orang tahu, Presiden Amerika berkuasa penuh untuk menyerang negara umat Islam seperti Iraq,membantu as-Sisi mengguling kerajaan Ikhwanul Muslimin ,Mesir.Semua orang tahu,Amerika sekutu Israel yang kuat,bersama Israel membunuh umat Islam di PalestineJika dahulu membunuh orang Vietnam dalam Perang Vietnam.Semua orang tahu penasihat Najib ialah APCO.

Najib buat malu Malaysia tak boleh sebut perkataan “proliferation” (bersama video)

Abdullah Othman at Tempayan Retak - 2 hours ago
Perdana Menteri Malaysia DS Najib hari ini buat malu dan diketawakan oleh hadiri dihadapan Presiden Barack Obama ketika beruncap sidang media di Seri Perdana, Putrajaya petang tadi. Memang sah "PM kangkung". Najib yang sukar untuk menyebut perkataan Inggeris “proliferation” dan beberapa kali tapi gagal sehingga Obama membantu "Ia (perkataan) yang susah. Saya selalu tersilap," bagi nak 'cover' PM kita. Hadiri terus ketawa dan Najib kemudian menggantikan perkataan itu dengan "spread". Video kejadian yang memalukan negara hari ini.. *TEMPAYAN RETAK* http://tempayanretak.blogspot... more »

Selfie Dikait Dengan Penyakit Mental - Najib Please Take Note.

Soz Cyili at Ameno World - 3 hours ago
Sekali sekala takpe juga. Aku rasa di zaman media sosial bermaharajalela neh tiada sesiapa pun yang tak pernah selfie. Mungkin semua ataupun hampir semua orang pernah tetapi tidak la sampai asyik2 selfie aje memanjang. Yang tu memang kategori kemaruk berselfie la jawabnya. Ada dua punca utama yang menyebabkan orang kerap berselfie ikut kajian. 1. Lack of confidence. Dia rasa hanya dengan

Jom Lihat Bagaimana Wanita Kuku Terpanjang Tidur

Nas Rul at dairishare - 3 hours ago
Beginilah gaya tidur seorang yang sedang menjaga kuku supaya tetap tejaga dari kerosakan. Hanya itu pose tidur yang sesuai bagi pemilik kuku terpanjang. Jadi bagi pemilik kuku terpanjang terpaksa tidur meniarap dan meluruskan tangan. Ingin tahu bagaimana pose tidur wanita pemilik kuku terpanjang itu.

Feri karam PM Korea Selatan letak jawatan.. MH370 hilang PM Malaysia buat bodo..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 3 hours ago
Perdana Menteri Korea Selatan Chung Hong-Won meletak jawatan atas bertanggungjawab terhadap insiden feri karam yang menyebabkan lebih 300 orang terkorban dan hilang. "Saya memohon maaf kerana tidak dapat menghalang perkara ini berlaku dan tidak dapat memberi respon atas perkara ini," katanya. "Saya percaya, sebagai Perdana Menteri, saya perlu bertanggungjawab dan meletak jawatan," Sewol, feri penumpang terbesar, karam bersama 476 penumpang -kebanyakkan daripada mereka kanak-kanak sekolah - dalam perjalanan menuju ke selatan pulau peranginan Jeju pada 16 April lalu. Sehingga Ahad... more »

PANAS!!! (Gambar) Timbalan Perdana Menteri Adakan Lawatan Tertutup Dengan Tuan Guru Datuk Nik Aziz Nik Mat Di Rumah Tuan Guru.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 4 hours ago
KOTA BHARU – Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin petang ini meluangkan masa kira-kira 40 minit melawat bekas Menteri Besar Kelantan yang juga Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat. Muhyiddin tiba jam 4.40 petang dan mengadakan pertemuan secara tertutup di rumah Nik Aziz sebelum berlepas pulang ke Kuala Lumpur jam 5.25 petang

Berita Terkini MH370 : Akhirnya Bukti Dimana Lokasi Pesawat Berada Dikenali Pasti

canang at Cananglahnie - 4 hours ago
Kedatangan Presiden Amerika Syarikat Barack Obama ke Negara Malaysia bukan sekadar LAWATAN yang BIASA tetapi adalah LUAR BIASA, dengan membawa juga BERITA BAIK buat Rakyat Malaysia dan juga Ahli Keluarga Pesawat Mas MH370 yang HILANG dan Tidak Dapat DIKESAN hingga kini. Dikatakan Pesawat Mas MH370 tersebut telah DIKETAHUI dimana LOKASI ianya Berada. Menurut SUMBER DALAMAN, Pesawat tersebut akan DITEMUI sebaik saja Presiden Barack Obama Pulang bebarapa hari selepas menghabiskan LAWATAN beliau di Rantau ASIA... itu Berita yang gua dapat dari Sumber Dalaman. Lu orang Hendak Percaya ata... more »

GAMBAR MESRA PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT DENGAN PEMIMPIN TERTINGGI AMERIKA.

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 4 hours ago
Kalau pemimpin PR yng bergambar mesra begini esok keluar berita "Pemimpin PR proksi Amerika" kah3...

Tiada ulasan: