Isnin, 28 April 2014

4945. Rejab Bulan Allah SWT.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  
  • Hadis - Rejab Bulan Allah
    *

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ


    "Rejab adalah bulan Allah, Sya'ban adalah bulanku dan Ramadhan pula adalah bulan umatku". 

    Para muhadditsin tidak sekata dan tidak sepakat menghukumkannya sebagai maudhu`(Palsu). Jika ada yang menyatakannya sebagai maudhu`, maka ada pula yang akan menyatakan bahawa ianya bukan maudhu` tetapi dho`if dan sebagainya. 

    Imam as-Sayuthi rahimahUllah telah memasukkan hadits ini sebagai hadits yang ke 4411 dalam karya beliau "al-Jaami`ush Shoghir fi Ahaaditsil Basyiirin Nadziir". Jika sahaja hadits tersebut disepakati atas maudhu`nya, maka sudah pasti Imam as-Sayuthi yang terkenal dengan ilmu dan waraknya tidak akan bermudah-mudah meletakkannya dalam karya himpunan haditsnya tersebut. Sudah pasti Imam as-Sayuthi mengetahui akan hukum meriwayatkan hadits maudhu tanpa memperjelaskan kepalsuannya. Sebaliknya, Imam as-Sayuthi menjelaskan bahawa hadits tersebut ada mempunyai sanad yang mursal kepada seorang tabi`in yang agung iaitu Imam Hasan al-Bashri rahimahUllahsebagaimana diriwayatkan oleh Abul Fath bin Abil Fawaaris dalam kitabnya "'Amaali" dan darjatnya adalah DHO`IF (baca: dho`if bukan maudhu`).

    Selanjutnya, Imam al-Munawi rahimahUllah, pengarang "Faidhul Qadiir" yang merupakan syarah bagi "Jami`ush Shoghir" pada halaman 24, juzuk ke-4, setelah menukil pendapat al-Hafiz al-'IraqirahimahUllah yang menghukumkan hadits tersebut sebagai dho`if jiddan (terlalu dhoif) [lagi sekali bacanya "dho`if jiddan", bukan "maudhu` jiddan"], kerana hadits-hadist mursal yang dinisbahkan kepada Imam Hasan al-Bashri tidak mempunyai nilai di sisi para ahli hadits, menyatakan bahawa adalah pelik jika sanad hadits tersebut dihukumkan sebagai mursal sahaja. Ini adalah kerana Imam ad-Dailami dalam "Musnad al-Firdaus" telah meriwayatkan petikan - petikan hadits yang seumpamanya pada lafaz daripada tiga jalan yang bersambung kepada sahabat Junjungan, Sayyidina Anas r.a. Ibnu Nashr dan lain-lain muhaddits juga telah meriwayat petikan-petikan hadits yang seumpamanya dengan sanad yang sama. Maka ini menunjukkan bahawa hadits tersebut bukanlah semata-mata hadits mursal, tetapi hadits yang musnad yang bersambung sanad segala periwayatnya kepada Junjungan Nabi SAW.


    Wallahu a'lam.

    Sumber: http://bahrusshofa.blogspot.com/2009/06/rajab-bulan-allah.html 
    Link pilihan:
    Kelebihan Bulan Rejab 
    Memahami Hadis Dhaif
    *
    Anda mungkin juga meminati:

    s3v3n

    s3v3n.
IP

Sambung landasan 1km menghubungkan KLIA dan KLIA2 berharga RM100 juta...

ali allah ditta at tumpang sekole...? - 22 minutes ago
*Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) mempersoal mengapa pembayar cukai perlu membayar kira-kira RM100 juta untuk penyambungan KLIA Express bagi menghubungkan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) dan KLIA2 dengan jarak hanya satu kilometer.KLIA Express ialah sistem Express Rail Link (ERL) yang kini berfungsi menghubungkan KL Sentral dan Putrajaya Sentral."Walaupun jaraknya hanya satu kilometer tetapi kos pembinaannya yang dibiayai oleh kerajaan adalah RM100 juta."Lepas itu, masih lagi dikenakan bayaran untuk airport transfer dari KLIA to klia2. Kita pun nak ... more »

Ibrahim Ali pulak belasah Obama...

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 26 minutes ago
Datuk Ibrahim Ali hari ini senada dengan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, menyanggah kenyataan Presiden Amerika Syarikat (AS) Barack Obama yang menyifatkan Malaysia tidak akan berjaya jika bukan Islam tidak diberikan peluang yang sama. Presiden Perkasa itu berkata, kenyataan Obama itu tidak benar kerana selama ini bukan Islam menguasai 60% ekonomi negara. "Siapa miliki bangunan pencakar langit, gedung besar dan rumah kedai dalam bandar? "Kerajaan membiayai sekolah jenis kebangsaan walaupun ada yang mendakwa bertentangan dengan Perlembagaan," katanya dalam satu kenyataan hari ini. ...more »

Suami Kejam Potong Kedua Kaki Isterinya Guna Kapak

Nas Rul at dairishare - 27 minutes ago
Pakistan: Lelaki yang bernama Memoona Bibi, memotong kedua kaki isterinya ketika sedang bertengkar dua hari lalu. Menurut media tempatan, pasangan ini tinggal di Shahpur, Punjab, itu baru berkahwin dua bulan, seperti yang dilaporkan oleh akhbar the Daily Mail, Ahad (27/4). Bibi dilaporkan sedang bergaduh dengan isteri keduanya, Siddiq, soal rumah tangga. Dia kemudiannya menyerang isterinya itu dengan kapak dan me motong kedua kakinya. Pendudk tempatan berkata Bibi sering menyeksa isterinya semasa baru beberapa hari mereka berkahwin Mac lalu. Dalam pertengkaran dua hari lalu Bibi... more »

Siapa Agen Amerika ?

atsixty at ZAKRI ALI - 27 minutes ago
[image: Sekarang terserlah sudah siapa agen Amerika! Bukan setakat agen tetapi siap jemput dan puji melanton lanton pemimpin negara penyumbang kejatuhan negara Islam di seluruh dunia. Obama pun dah balik.. Tapi rakyat masih kurang jelas tujuan sebenar Obama beriya sangat datang kesini. Kalau ikut kaataa puaak UMNO, Obamaa datang ke sini atas jemputan kerajaan yg diterajui UMNO-BN. Oke.. Bangga x?? Kalau macam tu sila jawab persoalan yg telah lamaa timbul sejak sebelum PRU12 (2008) lagi.. Eeerrrr.. PERKASA mana??? Takkan 'bercuti' kot??? SIAPA SEBENARNYA AGEN AMERIKA? SIAPA SEBENARNY... more »

Hudud: PAS terkejut kenyataan Muhyiddin

atsixty at ZAKRI ALI - 57 minutes ago
* KUALA LUMPUR: PAS terkejut dengan kenyataan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang berkata Umno mahu berkerjasama dengan PAS untuk memberikan pemahaman tentang hudud.* *Naib Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, kenyataan Muhyiddin itu sekaligus memberi maksud bahawa Umno tidak pernah berbuat apa-apa untuk menjelaskan isu hudud kepada masyarakat selama ini."Kita terkejut dengan kenyataan Muhyiddin yang baru nak bagi penjelasan."Selepas 50 tahun lebih dah merdeka... maknanya Umno tak buat apa-apa selama ini untuk memberi kefahaman tentang undang-un... more »

KALAU ANGGOTA KEADILAN BENAR-BENAR SERIUS MAUKAN PAKATAN RAKYAT AMBIL ALIH PUTRAJAYA ... MAKA PILIHLAH PARA PEMIMPIN INI.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*Lagi sekali Omak Kau tegaskan .. kalau anggota KeADILan benar-benar serius mau Pakatan Rakyat ambil alih Putrajaya melalaui PRU 14 akan datang ini maka perlu juga serius dalam membuat pemilihan pucuk pimpinan KeADILan bagi membantu DSAI dan Kak Wan dengan kerjasama rakan-rakan dalam Gagasan Pakatan Rakyat agar ianya menjadi realiti.PRU 13 lalu pemimpin-pemimpin tertentu yang sedia ada telah diberi peluang melakukan yang terbaik untuk membantu tetapi ternyata kemampuan mereka tidak boleh menyumbang kepada UMNO/BN tumbang di Putrajaya.Beberapa jawatan pent... more »

Tradisi Perang Mercun Roket Oleh Bangsa Greek

Nas Rul at dairishare - 1 hour ago
Kita telah melihat banyak tradisi yang aneh , tapi ini adalah kebiasaan Bangsa Greek yang melibatkan dua gereja menembak ribuan roket ke satu sama lain cukup istimewa . Setiap tahun pada hari Minggu Easter , perang bunga api antara dua paroki saingan di pulau Greek kecil di Chios . Geng milik dua gereja ortodoks ( Saint Mark dan Panagia Erithiani ) di bandar Vrodandos roket api dengan satu tujuan - untuk memukul loceng gereja lain . Tentu saja , tidak semua roket mencapai sasaran. Tradisi roket sangat penting sehingga warga kota menghabiskan beberapa bulan mempersiapkan untuk itu .... more »

Selfie Dikait Dengan Penyakit Mental - Kata Saintis

greenboc at KELAB GREENBOC - 1 hour ago
Sekali sekala takpe juga. Aku rasa di zaman media sosial bermaharajalela neh tiada sesiapa pun yang tak pernah selfie. Mungkin semua ataupun hampir semua orang pernah tetapi tidak la sampai asyik2 selfie aje memanjang. Yang tu memang kategori kemaruk berselfie la jawabnya. Ada dua punca utama yang menyebabkan orang kerap berselfie ikut kajian. *1. Lack of confidence.* Dia rasa hanya dengan selfie dia boleh dapat puji pujian atas wajah dia. Baik lelaki atau perempuan. *2. Attention seeker / desperately looking for compliment.* Dia cantik dan hensem. Tetapi mencari perhatian dan po... more »

Berita Ini Menyakitkan Hati Najib Dan Pemimpin BN..

Addin Deen at Addin - 1 hour ago
Pemimpin Pakatan Rakyat (PR) meminta Amerika Syarikat yang merupakan "juara demokrasi" dunia agar menegur amalan demokrasi di Malaysia, yang disifatkan sebagai tempang dan tidak mematuhi sistem demokrasi itu sendiri. Antara yang paling ketara adalah kerajaan Barisan Nasional (BN) yang memerintah Persekutuan tidak mematuhi sistem Persekutuan atau 'federalism' di Malaysia apabila hak negeri yang bukan di bawah kuasa parti pemerintah di peringkat negeri diketepikan, kata Datuk Mustafa Ali. "Misalnya, kerajaan pusat menafikan hak negeri untuk mendapatkan royalti minyak di Kelantan," ka... more »

" Berita Gempar Dari Kelantan. PAS Terkejut Dengan Kenyataan Muhyiddin Dalam Pertemuan Dengan TNGA "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 1 hour ago
*KUALA LUMPUR:* PAS terkejut dengan kenyataan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang berkata Umno mahu berkerjasama dengan PAS untuk memberikan pemahaman tentang hudud. *Naib Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, kenyataan Muhyiddin itu sekaligus memberi maksud bahawa Umno tidak pernah berbuat apa-apa untuk menjelaskan isu hudud kepada masyarakat selama ini.* "Kita terkejut dengan kenyataan Muhyiddin yang baru nak bagi penjelasan. *"Selepas 50 tahun lebih dah merdeka... maknanya Umno tak buat apa-apa selama ini untuk memberi kefahaman tentang undang-unda... more »

Polis & BERNAMA Tidak Wajar Lagi Gunakan Istilah "Perhimpunan Haram"

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
[image: Photo: Polis & BERNAMA Tidak Wajar Lagi Gunakan Istilah "Perhimpunan Haram" PKR bidas IGP masih mahu notis 10 hari PAA Naib Presiden PKR N Surendran menyifatkan pendirian Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar bahawa mereka yang mengadakan perhimpunan awam masih perlu memberi notis 10 hari, sebagai 'tidak bertanggungjawab ', 'angkuh ', dan 'mengingkari' mahkamah Surendran berkata ekoran keputusan Mahkamah Rayuan bahawa adalah tidak sah untuk menghukum mereka yang gagal berbuat demikian, maka tidak ada undang-undang untuk menguatkuasakan keperluan tersebut. Alasan mahka... more »

7 Cara Amalan Kempiskan Perut Yang Buncit

kerengga at KERENGGA - 1 hour ago
Wanitakini Ramai yang mungkin sedar perubahan fizikal badan mempengaruhi cara pembawakan diri seseorang apabila berdepan dengan orang ramai. Perubahan fizikal seperti ‘perut buncit’ kadang-kadang membuatkan seseorang itu berasa malu atau tidak mempunyai keyakinan diri apabila ingin menonjolkan diri di khalayak ramai. Bukan itu sahaja, perut buncit juga merupakan tanda awal kepada pelbagai jenis

Bangsa Yang Kalah

joekacak at bradokapak - 1 hour ago
Bangsa Yang Kalah Minggu lalu, ketika seorang presiden negeri pengkalan setan. Datang bertamu di negerimu, (ketika kapal terbangmu belum dipulang) semua tok - tok lebai berlari - lari menyambutnya... Mencium - cium tangannya, meninggalkan segala larang dan pantang konservatif. Bahawa bukan beriman dilarang masuk rumah suci. Nazi - nazi berbaju melayu, segan lagi silu, menyorokkan sepanduk yang fundamentalis dan gila rejam sampai mati. Malu - malu dalam populist, orang - orang liberal pun bermuka - muka... Segala sumpah seranah bertukar puji memuji di hadapan negara kononnya demokrasi. Im... more »

Landasan Jarak 1KM Bernilai RM100juta !!!!! - Hanya Di Malaysia.

Soz Cyili at Ameno World - 1 hour ago
Kerajaan bayar. Bukan didedahkan oleh pembangkang kali neh. Sebaliknya didedahkan oleh PAC.  Baca sendiri kalau tak percaya ; Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) mempersoal mengapa pembayar cukai perlu membayar kira-kira RM100 juta untuk penyambungan KLIA Express bagi menghubungkan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) dan KLIA2 dengan jarak hanya satu kilometer.KLIA Express

Hudud: Media Sosial Bukan Islam Menyerang Dengan Fitnah

Abdullah Othman at Tempayan Retak - 1 hour ago
*‘Even without hudud, non-Muslims are affected’* tulisan Athi Shankar dalam FreeMalaysiaToday telah memberikan gambaran yang silap terhadap hudud oleh Gerakan national legal and human rights bureau chairman Baljit Singh sedangkan hukuman hudud tidak dikenakan kepada orang bukan Islam. Komen Baljit Singh lebih kepada permasalah undang rumahtangga antara muslim bukan muslim yang perkahwinan terbatal apabila salah seorang masuk Islam. Perkara ini telah dibangkitkan oleh NGO Islam supaya bukan Islam boleh hadir ke Mahkamah Syariah. Berkenaan hak penjagaan berbeza dengan hukuman hudud y... more »

Obama perkena Nasi Goreng USA

Abdullah Othman at Tempayan Retak - 1 hour ago
Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama khabarnya menikmati hidangan Melayu istimewa hari ini. Antaranya ialah nasi goreng, udang galah, ikan patin dan sambal belacan. Aku rasa nasi goreng USA! Kalau Obama datang ke Terengganu boleh makang kerepok lekor! *TEMPAYAN RETAK* http://tempayanretak.blogspot.com/ *(* Klik gambar untuk besarkannya)*

Pemilihan PKR 2014: Desakkan Itu Atas Kapasiti Anggota Parti

ReJaM at MiLo SuaM - 2 hours ago
Kenyataan Media28 April 2014Pemilihan PKR 2014: Desakkan Itu Atas Kapasiti Anggota PartiSeperti yang diketahui umum, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) adalah sebuah kumpulan pergerakkan anak muda yang bergerak di atas platform sebuah NGO. Komrad SAMM juga terdiri dari pelbagai latar belakang dan fahaman kepartian. Mutakhir ini, SAMM telah dituduh oleh sebuah akhbar tempatan kononnya SAMM

Adam AF Dan Fiza Elite Sah Bercerai Talak Satu Di Mahkamah Rendah Syariah

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
[image: fiza elite] *Fiza (tengah) ditemani rakan-rakan artis ketika hadir ke mahkamah* *SHAH ALAM: Pasangan selebriti Adam (AF) dan Fiza (Elite) sah bercerai talak satu di Mahkamah Rendah Syariah di sini pada tengah hari Isnin selepas tujuh bulan menjadi suami-isteri.Lafaz cerai dilakukan dihadapan hakim syarie, Tuan Muhamad Nazri Basrawi kira-kira pukul 1.05 petang mengikut Seksyen 47 Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam (Negeri Selangor) 2003.Adam atau nama sebenarnya Mohd Aizam Mat Saman, 31, berkata, dia dan Fiza bercerai secara baik tanpa sebarang tuntutan."Ya, hari ni...more »

Anwar Ibrahim Meets US National Security Council Director Ambassador Susan Rice

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
*PRESS STATEMENT* *FOR IMMEDIATE RELEASE* *Anwar Ibrahim, opposition leader of Malaysia, and Justice Party (PKR) advisor, along with Democratic Action Party (DAP) Secretary General Lim Guan Eng and Pan-Malaysian Islamic Party (PAS) Secretary General of Mustafa Ali met with United States National Security Advisor Ambassador Susan Rice this morning in Kuala Lumpur. * *Also present was US Assistant Secretary of State for East Asian and Pacific Affairs Daniel Russel. * *In the meeting Ambassador Rice conveyed a personal message from President Barack Obama to Anwar Ibrahim. * *... more »

Pesawat Ringan Terhempas di Pengkalan Chepa

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 2 hours ago
[AA] KUALA LUMPUR: Sebuah pesawat ringan terhempas di sebuah taman perumahan di Pengkalan Chepa, Kelantan tengah hari tadi. Kejadian berlaku di Taman Kurnia Jaya itu apabila pesawat latihan jenis Piper PA-28-161 milik Asia Pacific Flight Training Sdn Bhd itu sedang membuat penerbangan latihan di ruang udara Pengkalan Chepa sebelum mengalami masalah enjin. Menurut jurucakap Jabatan Bomba dan Penyelamat Kelantan, bomba menerima panggilan jam 12.43 tengah hari dan sebuah jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Pengkalan Chepa telah dikerah ke tempat kejadian untuk membantu mangsa. ...more »

FACEBOOKER FITNAH ROSMAH MANSOR SEPANTAS KILAT KENA CEKUP .. FACEBOOKER YANG FITNAH KAK WAN BILA LAGI NAK BERTINDAK!!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*Polis dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) digesa untuk mengambil tindakan segera menangani gejala fitnah di laman media sosial yang semakin berleluasa, tanpa sebarang diskriminasi parti politik.Exco Kerajaan Selangor, Rodziah Ismail berkata, jika perbuatan menggunakan medium media sosial ini tidak ditangani segera dkhuatiri gejala ini merosakkan demokrasi yang ada.Katanya, fitnah terbaru membabitkan Presiden PKR, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail juga adalah sangat melampau dan memerlukan tindakan undang-undang pihak berkuasa.“Saya harap... more »

Hudud Agenda Solo PAS, Pakatan Boleh Tolak

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 2 hours ago
Lanjutan dari pengumuman yang dibuat oleh menteri besar Kelantan berhubung keputusan untuk membentangkan rang undang-undang persendirian bagi membolehkan Enakmen Kanun Jenayah Syariah II Kelantan 1993 atau undang-undang hudud dikuatkuasakan di Kelantan, pelbagai pihak tampil memberikan pandangan, sama ada pro atau kontra. Sebagai sebuah parti yang sejak dari awal penubuhannya bergerak di atas landasan demokrasi, PAS menghormati dan mengalu-mengalukan apa jua pandangan dan kritikan yang diberikan. Dalam hal ini, PAS juga ingin menyatakan kesediaan untuk berdialog dengan mana-mana ...more »

PM Najib Harap Selfie Dapat Jadi Budaya Masyarakat Malaysia

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 2 hours ago
NGO-NGO Melayu yang tidak mahu dikenali, mengutuk sekeras-kerasnya tindakan mengaitkan perletakan jawatan Perdana Menteri Korea Selatan, Chung Hong-won dan desakan perletakan jawatan Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Razak. Secara kebetulan pula, perletakan jawatan Chong Hong-won berlaku ketika siri lawatan Barrack Obama, presiden Amerika Syarikat di Malaysia. "Saya pasti, ini adalah salah satu tindakan yang telah pun dirancang oleh pihak pembangkang untuk memburukkan imej Datuk Seri Najib dan kita tahu siapa lagi yang mempunyai taktik-taktik licik kalau bukan puak pembangk... more »

Pesawat Mas MH370 telah DIKETAHUI dimana LOKASI ianya Berada

AL-BINORY at Al - Binory - 2 hours ago
*Kedatangan Presiden Amerika Syarikat Barack Obama ke Negara Malaysia bukan sekadar LAWATAN yang BIASA tetapi adalah LUAR BIASA, dengan membawa juga BERITA BAIK buat Rakyat Malaysia dan juga Ahli Keluarga Pesawat Mas MH370 yang HILANG dan Tidak Dapat DIKESAN hingga kini. Dikatakan Pesawat Mas MH370 tersebut telah DIKETAHUI dimana LOKASI ianya Berada.* *Menurut SUMBER DALAMAN, Pesawat tersebut akan DITEMUI sebaik saja Presiden Barack Obama Pulang bebarapa hari selepas menghabiskan LAWATAN beliau di Rantau ASIA... itu Berita yang gua dapat dari Sumber Dalaman. Lu orang Hendak Pe... more »

[ Hot ] 6 Gambar lelaki letup kekasih yang sarat mengandung !

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 2 hours ago
[ Hot ] 6 Gambar lelaki letup kekasih yang sarat mengandung ! Seorang lelaki menculik kekasihnya berusia 21 tahun yang sarat mengandung sebelum mengikat kanister gas pada belakangnya yang dinyalakan apabila polis datang menyelamatkan wanita berkenaan. Li Moulian, 36, mengheret Xu Fan, 21, yang sedang tidur dari katilnya dan disumbat ke belakang keretanya sebelum dia mencederakan wanita

Terkini!!! Adam AF Dan Fiza Elite Sah Bercerai Talak Satu Di Mahkamah Rendah Syariah

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 3 hours ago
[image: fiza elite] *Fiza (tengah) ditemani rakan-rakan artis ketika hadir ke mahkamah* *SHAH ALAM:* Pasangan selebriti Adam (AF) dan Fiza (Elite) sah bercerai talak satu di Mahkamah Rendah Syariah di sini pada tengah hari Isnin selepas tujuh bulan menjadi suami-isteri. Lafaz cerai dilakukan dihadapan hakim syarie, Tuan Muhamad Nazri Basrawi kira-kira pukul 1.05 petang mengikut Seksyen 47 Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam (Negeri Selangor) 2003. Adam atau nama sebenarnya Mohd Aizam Mat Saman, 31, berkata, dia dan Fiza bercerai secara baik tanpa sebarang tuntutan. "Ya, hari ni s... more »

IKAN PUYU PUNYA PASAL...

Fizah Mohd at FizahMohd - 3 hours ago
Assalamualaikum.... Hihihi...kesian ikan puyu dipersalahkan... :-( Tapi takpe...walaupun ia dipersalahkan...ia tetap memberi kebahagian kepada kami sekeluarga... Kerana dia lah rumah kami ada aquarium....dulu-dulu kecil aje...sekarang dah besar aquariumnya....ada banyak jenis dah dalamnya......ada yang dah mati...akibat kelupaan kami nak masukkan air anti-clorine..ada yang bertahan lama hidupnya...dan yang paling lama adalah ikan puyu.... Ada kisah disebalik kewujudan aquarium di rumah kami nih....semuanya kerana ikan puyu...hihi dia tetap dipersalahkan lagi :-) Alkisahnya....sebena... more »

Surat Terbuka Untuk Obama - Dr. Jeyakumar - A Letter To Obama.

Soz Cyili at Ameno World - 3 hours ago
Ke hadapan Presiden Obama, Ingin sekali untuk diri ini untuk mengucapkan “Selamat datang ke Malaysia” kerana kami orang Malaysia secara amnya, orang yang senang menerima tamu, dan ramai daripada kami teruja kerana anda dinobat menjadi Presiden Amerika Syarikat Yang Ke 44. Kemampuan anda menyampaikan dan menggulungkan hujah – benar benar mengagumkan! Tetapi ada seperkara yang menahan saya

Gambar Kumpulan Penyamun Selamba Merompak Orang Di Mesin ATM

Nas Rul at dairishare - 3 hours ago
Gambar menunjukkan seorang lelaki yang cuba untuk mengambil wang dari mesin ATM berhampiran Katedral Notre Dame di Paris, yang mendapati dirinya dikelilingi oleh lima gipsi muda yang jelas ingin wang dari orang itu. Apa yang paling mengejutkan adalah bahawa kumpulan gipsi ini tidak menyembunyikan diri, malah secara terang-terangan merompak dan juga kehadiran kumpulan tersebut menjadi semakin membimbangkan di berhampiran ibu negara Perancis, di mana pelancong yang paling banyak menjadi sasaran.

COUNTDOWN TO 501

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
Pelangi Hijau [image: Photo: COUNTDOWN TO 501 Polis tidak boleh menggunakan Akta Perhimpunan Aman (PAA) untuk bertindak terhadap perhimpinan anti-GST pada 1 Mei di Kuala Lumpur kerana ia adalah Hari Pekerja yang disambut di seluruh dunia, kata badan pemantau pilihan raya, BERSIH. Polis mesti memberi perhimpunan itu komitmen yang sama bagi melancarkan laluan, sepertimana yang ia lakukan untuk lawatan dua hari Presiden Amerika, Barack Obama hujung minggu ini, kata jawatankuasa pemandu BERSIH "Polis tidak boleh menggunakan Akta Perhimpunan Aman 2012 untuk menghentikan perhimpunan te... more »

" Kalau Milo Mahal Belilah Kopi Murah Sikit. Harap Jangan Ada Menteri Ungkapkan Perkataan Ini "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 3 hours ago
GST tak mula lagi Milo dan mula naikkan barang dia dah. Padan muka hangpa terutamanya penyokong-penyokong UMNO BN. Aku memang tau dah kalau sokong BN ( Barang Naik ) rakyat akan sengsara, jadi tidak hairanlah kalau harga barang dok naik sedia dan tidak akan turun-turun dah. Macai-macai UMNO BN pasti akan bersorak gembira lepas nih. Dorang kan suka bab-bab naik harga nih, jangan nanti ada Menteri buat cadangan bodoh lagi sudahlah. Kalau tidak suka kenaikan harga barang dah tentu-tentu dia orang tidak akan mengundi UMNO Barisan Nasional (Barang Naik). Akhir sekali khas untuk penyok... more »

Dua Tahun Sesudah Bersih

joekacak at bradokapak - 3 hours ago
Hari ini dalam Sejarah.... 2 tahun yang lalu, pada tarikh yang sama seperti hari ini dan waktu ketika ini, aku sedang berjalan-jalan di sekitar Jalan Tunku Abdul Rahman bersama beberapa orang rakan. Kami berlegar-legar sebelum kumpulan kami semakin ramai dan berlakunya serbuan oleh FRU. Mereka menghalau kami lantas berlari menuju Jalan Sultan Ismail. Dari sana kami berarak menghala ke KLCC sebelum duduk bantah di hadapan KLCC. Beberapa minit kemudian, siren dibunyikan... tembakan rambang dimulakan. Gas pemedih mata mula dipancurkan. Ramailah yang bertempiaran lari tak kira juga a... more »

Budak 15 Tahun Serah Segalanya Setelah Dipujuk

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 3 hours ago
[BP] MIRI: Seorang gadis berusia 15 tahun yang bekerja di sebuah salun rambut di sini, petang kelmarin, membuat laporan polis bahawa dia ditipu oleh seorang lelaki yang memaksanya untuk menyerahkan tubuhnya. Pengadu dari Sungai Dalam di sini, dalam laporannya memberitahu, pada 23 April lalu, jam 11 pagi dia telah melakukan hubungan seks dengan lelaki berkenaan tanpa pengetahuan sesiapa. Katanya kejadian itu berlaku di bilik tidur suspek di kediamannya di kawasan perindustrian Piasau Utara di sini. Pengadu pada awalnya enggan berbuat demikian, namun telah dipujuk rayu oleh suspek ... more »

Kemalangan Feri Sewol: PM Korea Selatan Letak Jawatan

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 3 hours ago
Seoul: Perdana Menteri Korea Selatan Chung Hong-Won semalam meletak jawatan selepas mengakui gagal melaksanakan sebaiknya operasi menyelamat mangsa feri Sewol yang karam. Chung yang menyalahkan rasuah dan kejahatan manusia sebagai punca tragedi itu turut memohon maaf kepada rakyat Korea Selatan. “Saya meminta maaf kerana tidak dapat menghalang kejadian seumpama ini daripada berlaku, malah lebih teruk lagi gagal memastikan tindak balas sewajarnya. “Saya percaya sebagai perdana menteri saya perlu bertangungjawab dan dengan ini meletakkan jawatan. “Melihat kejadian ini, jelas te... more »

Himpunan 1 Mei: PAS Kedah sedia 56 buah bas - MUHAMMAD FAIZAL

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
*KUALA LUMPUR: Sebanyak 56 buah bas disediakan PAS Kedah kepada para penyokong dan ahlinya bagi mengikuti Himpunan 1 Mei di Kuala Lumpur nanti.Pesuruhjaya PAS Kedah, Datuk Mahfuz Omar memberitahu selain bas terdapat juga mereka yang hadir menaiki kenderaan sendiri mahupun pengangkutan awam."Tambang dibayar sendiri oleh mereka antara RM50 hingga RM60 setiap seorang."Setakat ini 56 buah bas dan kita menjangkakan akan ada penambahan bas lagi," jelasnya kepada Harakahdaily.Mahfuz yang juga Ketua Penerangan PAS Pusat turut menggesa agar organisasi PAS di seluruh negara ter... more »

Lelaki Letup Kekasih Hamil

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 4 hours ago
[HM] Beijing: Seorang lelaki menculik kekasihnya berusia 21 tahun yang sarat mengandung sebelum mengikat kanister gas pada belakangnya yang dinyalakan apabila polis datang menyelamatkan wanita berkenaan. Li Moulian, 36, mengheret Xu Fan, 21, yang sedang tidur dari katilnya dan disumbat ke belakang keretanya sebelum dia mencederakan wanita berkenaan dengan kejam di Huizhou, wilayah Guangdong di selatan China. Akibatnya pasangan itu terlantar sebelah-menyebelah di hospital manakala doktor berusaha menyelamatkan kedua-duanya. Namun ajaibnya, bayi dikandung Xu terselamat walaupun kece... more »

SEBUAH KAPAL TERBANG RINGAN TERJATUH DI PADANG GOLF!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 4 hours ago
*Sebuah kapal terbang latihan dari Akademi Latihan Penerbangan Asia Pacific (APFT) dilaporkan terjatuh di sebuah padang golf berhampiran Taman Kurnia, Kota Bharu, jam 12.30 tengah hari tadi.Pasukan Bomba dan Penyelamat berjaya mengeluarkan juruterbang yang tersepit.* *Pilot cedera agak parah kakinya patah dan di hantar ke Hospital Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian, untuk rawatan lanjut.*

Gambar Lelaki Tunjuk 'Isyarat' Kepada Rombongan Obama Ke Malaysia Tersebar..

Soz Cyili at Ameno World - 4 hours ago
Ada orang ambil gambar neh dan sebarkan di internet. Dia sebarkan sekali no plat individu terbabit. Aku tatau kenapa dia nak sebarkan gambar neh. Nak cari pemandu tersebut sebab nak bantai ke? Nak dakwa? Ataupun nak puji? Entahla. Tapi kalau aku yang jumpa individu neh aku nak ucapkan syabas dan bagus. Bukan setakat isyarat f#Ck aje yang patut ditunjukkan. Lebih dari itu lagi. Ini bukan zaman nak


"Saya memang masuk kemaluan saya ke dalam mulut dia...."

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 1 minute ago
*Bilal Mengaku Tidak Bersalah Rogol Pelajar* [UM] KUALA LUMPUR 25 April - Seorang bilal yang tempang kakinya mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas tuduhan merogol seorang pelajar tingkatan dua dan memaksa mangsa melakukan seks oral, bulan lalu. Shary A. Rahman, 50, yang juga penjual sate didakwa merogol mangsa yang merupakan anak kepada pembeli tetap sate yang dijualnya di dalam sebuah kereta Proton Wira di depan sebuah klinik di Setapak, di sini kira-kira pukul 11 malam, Mac lalu. Pertuduhan terhadapnya dikemukakan mengikut Seksyen 376(1) Kanun Keseksaa... more »

Polis & BERNAMA Tidak Wajar Lagi Gunakan Istilah "Perhimpunan Haram"

greenboc at KELAB GREENBOC - 3 minutes ago
P*KR bidas IGP masih mahu notis 10 hari PAA* Naib Presiden PKR N Surendran menyifatkan pendirian Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar bahawa mereka yang mengadakan perhimpunan awam masih perlu memberi notis 10 hari, sebagai 'tidak bertanggungjawab ', 'angkuh ', dan 'mengingkari' mahkamah Surendran berkata ekoran keputusan Mahkamah Rayuan bahawa adalah *tidak sah untuk menghukum mereka yang gagal berbuat demikian, maka tidak ada undang-undang untuk menguatkuasakan keperluan tersebut. Alasan mahkamah, tegas Surendran, ialah hak orang ramai untuk berhimpun secara aman tida... more »

Janda Tak Tahan

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 16 minutes ago
ANAK lelaki janda (kanan) lena tidur ketika pemeriksaan dillakukan. [HM] Melaka: Tindakan seorang janda membawa anak berusia lima tahun ketika berkhalwat dengan teman lelakinya terbongkar selepas mereka ditahan dalam serbuan di sebuah hotel bajet di Taman Merdeka Permai, Batu Berendam, semalam. Difahamkan, dalam serbuan jam 3.30 pagi itu, wanita berusia 33 tahun dari Kuala Lumpur itu membawa anak lelakinya ketika ditahan bersama pasangannya berusia 43 tahun. Menurut sumber, ketika pemeriksaan pasangan itu cuba menyembunyikan status mereka dengan mengaku sudah berkahwin sebelum di... more »

Gempar..!!! Rahsia Najib dan Barack Obama dalam kereta The Beast terbongkar

Orang ni at Orang ni - 23 minutes ago
Rahsianya ialah...Najib dikatakan konon-nya Pemimpin Dunia yang bertuah sebab dapat naik kereta Obama,konon-nya setelah dipelawa Obama...entah-entah Najib sendiri yang minta naik....hahahaha.... Apa la punya bahlol Media UMNO Munafikun...nama saja Melayu Islam tapi taksub dengan bangsa yang menindas umat Islam diseluruh dunia. Dapat naik kereta Obama pun dikatakan bertuah...Hahahaha..... Najib juga pemimpin Melayu bertuah didunia sebab ada bini yang suka tunjuk jambul terjojol...hahaha....

Penting !!!. Siapa Yang Menghalang Hudud ?? Perlembagaan Ataupun UMNO BN ?? Sila Baca "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 26 minutes ago
http://www.utusan.com *Dipetik Dari Kata-Kata Ustaz Ali Muda...* *Cerminan hukum : * *Hudud Allah itu wajib samalah seperti wajibnya solat. Tiada seorang ulama 'aamilin berkhilaf tentang perkara ini.* *Cerminan Politik :* *Pas bertegas sejak awal ditubuhkan untuk melaksanakan Hudud. Daripada sebuah parti sendirian, masuk barisan alternatif, masuk pakatan rakyat dan sampai bila-bila berusaha ke arah perlaksanaan hukum Allah ini.* *Kelantan dan Terengganu (1999-2004) telah membuktikan. Jika tiada halangan politik, ianya boleh dilaksanakan di bawah negeri. UMNO pula hanya melihat... more »

Tradisi Kejam Seterika Buah D@d@ Anak Perempuan Di Afrika

Nas Rul at dairishare - 1 hour ago
Semakin meningkatnya jumlah remaja perempuan di Afrika yang hamil muda kerana diperkosa atau mengalami gangguan dari seorang lelaki membuat si Ibu bimbang. Ini kerana sebahagian besar dari ibu-ibu di Afrika ini melakukan tindakan yang cukup melampau demi melindungi kehormatan anak mereka. Mereka sanggup menyeterika bahagian tubuh anak gadis mereka yang sekiranya dapat menarik perhatian lelaki iaitu bahagian payu daranya. Ngeri, Tradisi Berdasarkan catatan dari CNN (2011) Para ibu-ibu menggunakan sebuah alu yang sudah dipanaskan untuk meratakan payu - dara si anak. Pada kajian yang ... more »

Siapakah lelaki sebenar? USTAZ Mohd Lotfi Ariffin

canang at Cananglahnie - 1 hour ago
Dipos oleh Zul Hafiz Suhut.

Imam Besar Masjid Negara Ada Tegur Obama Pasal Pembunuhan Umat Islam Tak?

Soz Cyili at Ameno World - 1 hour ago
Semalam kemain bangga lagi orang2 agama dok bersama2 Obama melawat masjid negara. Woahh.. orang2 agama kalau bercakap pasal agama memang sembang kencang. Malu ai nak angkat muka tau. Rasa macam kerdil sangat melihat ilmu dorang. Dengan ilmu yang ada rasanya perjuangan dorang mesti hebat lagi dibandingkan dengan rakyat2 biasa macam aku neh kan.  Hebat, hebat. Hebat kepala hotak ko la. KAH KAH

'Menteri Tin Kosong' nak tunjuk hero lah pulak.. bidas Obama..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 2 hours ago
Depan Obama semuanya tunduk membisu, belakang Obama dia nak tunjuk hero pulak Menteri Tin Kosong ni.. Gelaran 'Menteri Tin Kosong' ni bukannya aku yang bagi tapi Blogger-blogger otai pro UMNO yang label Zahid Hamidi.. Sebabnya menurut mereka, Zahid ni bercakap macam hebat sangat.. tapi perlaksanaannya tak ada, antaranya ialah kononnya nak dedah siapa dalang tragedi Lahad Datu tu.. Dan juga nak ambil tindakan terhadap Mat Sabu yang dia tuduh mengamalkan 'Syiah' tu.. tapi sampai sekarang terbukti dia hanya bercakap tanpa sebarang fakta.. Bak kata orang.. 'His mouth faster then his... more »

Al-Fatihah!!! Lama Sudah Menderita Akibat Kanser, Pelakon Sidek Hussain Kembali Menghadap Pencipta Malam Tadi.. Takziah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 2 hours ago
[image: Menderita Akibat Kanser, Pelakon Sidek Hussain Meninggal Dunia Malam Tadi] Takziah diucapkan kepada ahli keluarga Allahyarham Sidek Hussain di atas pemergian pelakon veteran itu malam tadi di Hospital Kuala Lumpur (HKL). Menerusi beberapa laporan media, Sidek meninggal dunia kira-kira jam 11:55 malam Ahad di sisi isterinya, Sebiah Sulaiman akibat ketumbuhan di pipi yang semakin merebak menjadi kanser. Sidek dimasukkan ke HKL pada 22 April lalu apabila keadaan kansernya semakin serius hingga ke tahap empat hingga komplikasi penyakit itu merebak ke seluruh badan. [image: Menderi...more »

Mencari hujung jatuh hukum hudud (1)

mso.im at . - 2 hours ago
ENCANA KHAS *Kalau *dicari entri* '*hukum hudud' atau 'hudud' adalah paling popular disebut oleh rakyat Malaysia hari ini. Perkataan ini tertebar ke dalam minda banyak orang khasnya orang-orang politik Pas dan Umno. Soal hudud rancak diperkatakan. Ia terhenti ketika Barack Obama datang ke sini dan akan bersambung sebaik beliau pulang hari ini. *Abdul Hadi perlu berterus terang.*Ia mula timbul apabila kerajaan Kelantan bercadang untuk membentangkan *private bill* di parlimen bagi meminta pramisi kepada ... more »

" Awas Najib. Trend Berselfie Dikaitkan Dengan Masalah Mental. Jadi Jaga Tingkah Laku Kamu "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 2 hours ago
Admin hanya berkongsi artikel. Jadi Najib lepas nih kurang-kurangkan berselfie tu. Jangan sampai mendapat jolokan raja selfie pula, naya kamu nanti. Gambar kedua tu best, Obama bergambar selfie dengan Najib sementara Rosmah dok perhati dalam gambar hahahah. Jadi buat Najib godek-godeklah sikit artikel ini, biasalah pemimpin hebat Malaysia abad inilah katakan, perhatian akan tertumpu kepada kamu walaupun berselfie nih boleh dikatakan sudah menjadi amalan biasa pada hari ini terutamanya pengguna tegar laman sosial. Habis semua pertemuan dengan pemimpin dunia kau nak berselfie..... more »

Penyokong Pakatan Rakyat Jangan Bangga Sangat Dengan Kenyataan Obama Tentang Anwar.

Soz Cyili at Ameno World - 2 hours ago
Dasar takde pendirian. Kejap marah kejap menjilat. KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH Mampos aku lepas neh kena serangan maut. Dorang kan kuat sentap. KAH KAH KAH Rujukan video ; (function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1";

Beginilah Kehidupan Menyedihkan Dalam Penjara Di Afrika

Nas Rul at dairishare - 3 hours ago
Mengintai di penjara di ibukota sierra lione, Afrika. Mereka hidup sengsara dan tragis di dalam sel. Tanpa perkhidmatan yang baik dan mereka terpaksa hidup bersesak-sesak sepanjang hari. Jumlah dalam satu pejara ini ada sekitar 1000 banduan yang berhuni namun luas penjara itu tidak setanding dengan jumlah banduannya. Ini adalah mimpi buruk jurugambar Sepanyol Fernando Moleres telah yang memulakan foto-foto dokumentari Sierre Leone pada tahun 2007. Ini bukanlah tempat yang paling teruk di Bumi tetapi ada penderitaan manusia yang jauh melampaui apa yang temui di Penjara Pademba Road ... more »

BERITA YANG DI TUNGGU-TUNGGU OLEH MACAI-MACAI UMNO TANDA BERSYUKUR DAN BERTERIMA KASIH ... HARGA MILO AKAN DI NAIKKAN MULAI BULAN DEPAN

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 3 hours ago
*Gasak Sampai Terburai (GST) akan hanya dilaksanakan mulai April 2015 .. kira-kira setahun dari sekarang .. tetapi mulai bulan depan harga milo akan dinaikkan.Bayangkan apabila 6% Gasak Sampai Terburai (GST) mula di laksanakan .. masih nak beritahu rakyat yang harga keperluan harian tidak akan naik dan kehidupan rakyat tidak terjejas????Seperti biasa macai-macai UMNO/BN termasuklah para pemimpinnya akan cakap kalau rasa mahal jangan minum, minumlah minuman lain .. tiada siapa pun paksa suruh beli dan minum Milo.Itu baru Milo tetapi barang-barang keluaran Nestle pasti akan ... more »

Raja Bomoh Ingin Jumpa Obama, Bincang Misteri Kehilangan MH370

canang at Cananglahnie - 3 hours ago
Kuala Lumpur – Raja Bomoh, Datuk Mahaguru Ibrahim Mat Zin berkata beliau berhasrat untuk berjumpa dengan Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama bagi membincangkan beberapa perkara termasuk isu berkaitan misteri kehilangan pesawat MH370. Beliau yang menghubungi wartawan Suara TV petang tadi menjelaskan pihaknya mendapat alamat bahawa pesawat tersebut masih selamat dan berada di salah sebuah pulau yang berada di bawah kawalan Amerika Syarikat. “Datuk telah melakukan beberapa upacara perubatan tradisional sebelum ini dan menurut pandangan Datuk kapal terbang itu masih selamat dan berad... more »

PUSINGAN PERTAMA PEMILIHAN KEADILAN 2014 ... SUARA AKAR UMBI WANITA MAUKAN SUATU PERUBAHAN DI PERINGKAT KEPIMPINAN WANITA KEADILAN PUSAT DEMI LONJAKKAN KE PUTRAJAYA.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 9 hours ago
*Pusingan pertama selama dua hari berlangsungnya pemilihan KeADILan 2014 telah menyaksikan betapa suara akar umbi terutamanya dari golongan wanita maukan satu perubahan besar dalam saf kepimpinan tertinggi wanita pusat demi lonjakkan ke Putrajaya.Rata-rata dari maklum balas yang Omak Kau terima ialah jika KeADILan/Pakatan Rakyat berhajat mau tawan Putrajaya, langkah pertama yang wajib dilakukan ialah pucuk kepimpinan Wanita Keadilan Pusat mesti ditukar ganti.Ketua Wanita KeADILan Pusat yang sedia ada bukannya tidak baik dan bagus tetapi perlu yang lebih baik dan men... more »

Hadis - Rejab Bulan Allah

Lenggang Kangkung at TAZKIRAH - 9 hours ago
* "Rejab adalah bulan Allah, Sya'ban adalah bulanku dan Ramadhan pula adalah bulan umatku". *Para muhadditsin tidak sekata dan tidak sepakat menghukumkannya sebagai maudhu`(Palsu). *Jika ada yang menyatakannya sebagai maudhu`, maka ada pula yang akan menyatakan bahawa ianya *bukan maudhu` tetapi dho`if *dan sebagainya. Imam as-Sayuthi rahimahUllah telah memasukkan hadits ini sebagai hadits yang ke 4411 dalam karya beliau "al-Jaami`ush Shoghir fi Ahaaditsil Basyiirin Nadziir". Jika sahaja hadits tersebut disepakati atas maudhu`nya, maka sudah pasti Imam as-Sayuthi yang terkenal... more »

" Perkara Ini Kalau Diungkapkan Oleh Pemimpin PR DAP Sah Pejuang Ketuhanan Melayu Akan Mengamok "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 9 hours ago
Kalau yang bercakap itu adalah terdiri daripada pemimpin DAP atau PKR sudah pasti pejuang ketuhanan melayu Jati, Perkasa, Pekida akan riuh 1 malaysia. Bakal ada repot polis yang dibuat oleh NGO-NGO. Tapi apakan daya yang bercakap itu ialah Obama, maka semuanya terima walaupun berbeza dengan prinsip mereka ketuhanan melayu. Presiden Amerika Syarikat (AS) Barack Obama berkata Malaysia tidak akan menjadi negara maju sekiranya masih mendiskriminasikan golongan bukan Muslim dan minoriti. "Ini negara majoriti Muslim. Ada masanya mereka yang bukan Islam melihat diri mereka kekurangan ...more »

Najib Dan Rosmah Pasti Tersentap Dengan Pendedahan Ini..

Addin Deen at Addin - 9 hours ago
Pengerusi Bersih 2.0, Maria Chin Abdullah mengambil kesempatan pertemuan dengan Presiden Amerika Syarikat (AS) Barack Obama untuk mendedahkan kepincangan pentadbiran Datuk Seri Najib Razak sebagai punca ekstremis agama dan kaum berleluasa di Malaysia. Maria yang turut aktif dalam gerakan hak asasi manusia di Malaysia berkata, slogan demokratik dan kesederhanaan yang dilaungkan oleh Najib hanya topeng semata-mata. "Saya ambil peluang ini untuk menegaskan Malaysia bukan sebuah negara demokratik dan tidak sederhana, saya beritahu beliau (Obama)," kata Maria kepada The Malaysian Insid... more »

[VIDEO & TERJEMAHAN] PANAS: Obama Tegur Najib Depan-depan Dan Sokong Anwar!

greenboc at KELAB GREENBOC - 9 hours ago
O*bama: Bukan kami tidak pedulikan Anwar* Presiden AS Barack Obama berkata keputusannya untuk tidak mengadakan pertemuan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam kunjungannya ke Kuala Lumpur tidak bermaksud bahawa beliau tidak mempedulikan keadaan yang dialami oleh ketua pembangkang itu. Dalam satu sidang media bersama dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini, beliau diminta menjelaskan mengapa beliau tidak mengulas mengenai sabitan kes Liwat II ke atas Anwar. “Kenyataan bahawa saya tidak bertemu Anwar tidak menunjukkan kurang peduli,” katanya menurut laporan BBC. P... more »

KISAH PELIK TAPI BENAR ... 2 TAHUN LALU DIA LANGGAR SEORANG REMAJA HINGGA MAUT .. SEKARANG DIA MAHU SAMAN MANGSA BERKENAAN!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 9 hours ago
*TORONTO: Seorang wanita yang melanggar dan membunuh seorang remaja dalam satu nahas jalan raya hampir dua tahun lalu memfailkan saman ke atas mangsa kerana dia mengalami tekanan perasaan."Saya rasa macam kena main. Saya naik angin. Ini buat darah saya naik," kata bapa remaja itu, Derek Majewski seperti dipetik oleh The Toronto Sun.Dalam nahas pada pukul 1.30 pagi pada 28 Oktober 2012 itu, Brandon Majewski, 17, sedang berbasikal bersama dua rakannya apabila dia dilanggar oleh sebuah kenderaan SUV.Pemandu kereta itu, Sharlene Simon, 42, kini menyam... more »

SEORANG PEMANDU MAUT KERANA MEREMPUH PENGADANG TOL KAJANG SELATAN KERANA DI PERCAYAI CUBA MENGGELAK DARI MEMBAYAR TOL????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 9 hours ago
*KAJANG – Seorang pemandu maut apabila kereta jenis Peugeot yang dipandunya merempuh pengadang Tol Kajang Selatan, dalam kejadian kira-kira jam 9 pagi, semalam. Ketua Operasi, Mustaza Paijan berkata, mangsa yang berusia 32 tahun meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan dalaman manakala kereta miliknya rosak teruk di bahagian depan. “Mangsa patah kaki kerana tersepit di stereng dan darah keluar dari hidung dan telinganya. “Kita menggunakan peralatan hidraulik cutter bagi membuka pintu kereta dan telescopic untuk merenggangkan dashboard bagi mengeluarkan mangsa,”... more »

Terima kasihlah sebab doakan kubur saya bercahaya kata Kak Wan..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 10 hours ago
PKR pada Sabtu lalu mengecam tindakan pihak tidak bertanggungjawab menyebarkan berita gambar kononnya Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail telah meninggal dunia. Gambar yang tersebar di Facebook dengan nama pemilik 'Blue Wave Army' itu memaparkan wajah Wan Azizah dengan memakai cermin mata berada di dalam balutan kain kafan putih. Sekeping lagi gambar memaparkan tiga orang lelaki sedang memasukkan jenazah ke dalam liang lahad sambil diperhatikan orang ramai. Kenyataan di Facebook itu juga menyebut Wan Azizah sebagai 'isteri kedua ketua pembangkang' dan menggelarkannya... more »

Siapa kata Wanita Gemuk Tak Cantik, Ini Buktinya

Nas Rul at dairishare - 10 hours ago
Siapa kata wanita gemuk tidak boleh cantik, buktinya Moran Barrannes boleh melakukannya, dia berjaya menjuarai pertandingan kecantikan dan foto-foto juga sangat digemari di dunia maya. Ingin tahu bagaimana kecantikan moran, berikut foto-foto beliau.

MASIHKAH KORANG INGAT?

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 10 hours ago

[ info ] 7 Gambar Kenderaan Rasmi Presiden Barack Obama tercanggih di dunia

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 10 hours ago
Kenderaan Rasmi Presiden Barack Obama tercanggih di dunia- Sepanjang 5 meter dan berat 8 tan di lengkapi pintu kalis peluru setebal 20 cm dikenali sebagai "The Beast", Presiden Amerika Syarikat Barack Obama menaiki kenderaan rasminya sepanjang lawatan ke Malaysia iaitu Cadillac One. Semasa lawatan rasmi beliau, Presiden Barack Obama akan menggunakan khidmat

The Second Ice Age dan Petunjuk Zaman di Bumi Arab (Bahagian 1)

Detik Islam at Detik Islam - 10 hours ago
Zaman Semakin berputar mengikuti arus kelalaian manusia, terus berlalu secepat kemajuaan pembangunan yang mengubah wajah Dunia, menuju Nubuwat-nubuwat yang telah ditetapkan. *لِكُلِّ نبإٍ مُسْتَقَرٌّ, فَسَوفَ تَعْلَمُوْن* "Untuk setiap berita (yang dibawah oleh Rasul-rasul) ada (WaktU) terjadinya dan kelak kamu akan akan mengetahui". [Surat Al-Anaam:67] Hari Akhir atau Hari Kiamat merupakan sunnatullah yang digariskan oleh Sang Maha Kuasa yang wajib kita imani, di mana kita percaya bahawa disana terdapat hukum sebab akibat dalam setiap peristiwa dan kejadian yang disenariokan untuk... more »

Berita Terkini MH370 : Akhirnya Bukti Dimana Lokasi Pesawat Berada Dikenali Pasti - By canang

atsixty at ZAKRI ALI - 10 hours ago
*Kedatangan Presiden Amerika Syarikat Barack Obama ke Negara Malaysia bukan sekadar LAWATAN yang BIASA tetapi adalah LUAR BIASA, dengan membawa juga BERITA BAIK buat Rakyat Malaysia dan juga Ahli Keluarga Pesawat Mas MH370 yang HILANG dan Tidak Dapat DIKESAN hingga kini. Dikatakan Pesawat Mas MH370 tersebut telah DIKETAHUI dimana LOKASI ianya Berada.* *Menurut SUMBER DALAMAN, Pesawat tersebut akan DITEMUI sebaik saja Presiden Barack Obama Pulang bebarapa hari selepas menghabiskan LAWATAN beliau di Rantau ASIA... itu Berita yang gua dapat dari Sumber Dalaman. Lu orang Hendak Per... more »

BERSIH 2.0 KASI PECAH TEMBELANG KEPADA PRESIDEN OBAMA SIAPA NAJIB SEBENARNYA!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 10 hours ago
*Pengerusi Bersih 2.0, Maria Chin Abdullah mengambil kesempatan pertemuan dengan Presiden Amerika Syarikat (AS) Barack Obama untuk mendedahkan kepincangan pentadbiran Datuk Seri Najib Razak sebagai punca ekstremis agama dan kaum berleluasa di Malaysia. * *Maria yang turut aktif dalam gerakan hak asasi manusia di Malaysia berkata, slogan demokratik dan kesederhanaan yang dilaungkan oleh Najib hanya topeng semata-mata.* *"Saya ambil peluang ini untuk menegaskan Malaysia bukan sebuah negara demokratik dan tidak sederhana, saya beritahu beliau (Obama)," kata Maria malam tadi.* *"K... more »

FAKTA YANG MACAI-MACAI UMNO TIDAK TAHU SEBAB DIPADAMKAN DARI DI SIAR OLEH UTUSAN, BERITA HARIAN, RTM DAN TV3 TERMASUK ASTRO AWANI!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 11 hours ago
*Mungkin macai-macai UMNO yang menyokong UMNO secara membuta tuli dan memekak telinga bila melihat akan angka berfakta hutang negara dibawah Najib ini akan mula mencari kata-kata untuk di putar ... bukannya untuk mencari kebenaran tetapi untuk penyedap telinga dan halwa jiwa serta pedingin kepala.Rakyat yang berfikiran waras tidak akan dari kelompok anutan politik mana sekali pun akan ketar dan gelabah resah melihatkan betapa banyaknya negara kita berhutang ketika ini.Hutang sudah hampir RM550,000,000,000 ....Dulu pernah juga kedengaran para pemimpin UMNO jual minyak di ser... more »

" Dikir Barat Versi Ganu Kite. Sampai Goyang Pinggul Apa Cerita Nih "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 11 hours ago
Konsert Dikir Barat tidak bermoral yang direstui Umno Besut yang disajikan kepada penduduk tempatan. Di fahamkan konsert ini berlangsung selama 3 hari berturut turut di Kg. Pasir Akar, Besut, Terengganu DAAARUL IIIIMAAN! Selain dari mencalarkan imej Islam,konsert yang disajikan dengan tarian gelek berunsur lucah oleh penyanyi penyanyi wanita ini dilihat turut mencemarkan keaslian Dikir Barat itu sendiri. Menariknya di besut ini, pakai kupiah, berbaju melayu kain pelikat pun boleh berada di konsert begini.Inilah agaknya hasil didikan Umno yang kononnya memperjuangkan kesucia... more »

Obama tegur Najib,PM Korea berhenti dan Najib bila...

ali allah ditta at tumpang sekole...? - 15 hours ago
*"Masyarakat yg menghormati kedaulatan undang², menghormati kebebasan bersuara, yg menghormati pihak pembangkang untuk membangkang, walaupun mereka menyakitkan hati anda.." - Barack Obama* *Najib dan Obama mengadakan sidang media bersama selepas perbincangan dua hala di Putrajaya pagi ini. Mengulas mengenai hak asasi di Malaysia, Obama berkata: “Malaysia masih perlu berusaha dalam isu hak asasi, seperti juga AS. Saya komited dalam memastikan isu dibangkitkan dalam cara membina”. Tambahnya, beliau berkongsi pandangan Najib bahawa masyarakat yang menghormati hak sivil akan menja...more »

Koleksi Gambar Lawak - 411

Nas Rul at dairishare - 15 hours ago
koleksi gambar lawak

Kerisauan Micheal Jackson 18 Tahun Dulu Kini Menjadi Kenyataan?

kerengga at KERENGGA - 17 hours ago
Tranungkite Sebelum Al Gore membuat 'An Inconvenient Truth', sebuah film dokumentari tentang pemanasan global lebih kurang 18 tahun lalu Michael Jackson telah membuat lagu yang menggambarkan kerosakan yang bakal berlaku dengan tajuk 'Earth Song'. Perubahan iklim yang tidak menentu secara global sejak akhir-akhir ini di beberapa negara di dunia seperti memperlihatkan peringatan lagu 'Earth

Zahid Hamidi Terkedu Mendengar Berita Ni..

Addin Deen at Addin - 18 hours ago
Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini mengesahkan bahawa berlaku kecurian di rumah anak sulungnya, Nurul Hidayah, di Country Heights Kajang dekat sini. Beliau bagaimanapun berkata tiada sebarang kesan pecah masuk dalam kejadian itu. "Ya (ada kecurian), barang sahaja yang hilang, tapi pintu tak pecah, tingkap juga tak pecah," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Pertubuhan Keprihatinan Jenayah Komuniti Malaysia (MCCC) di sini. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Abdul Rashid Abdul Wahab ketika dihubungi Bernama turut mengesah... more »

Kelemahan kenderaan rasmi Obama, "Cadillac One" (The Beast) di kesan di Malaysia & Isreal !!

Abdullah Othman at Tempayan Retak - 19 hours ago
Cadillac One yang dikenali “The Beast” kenderaan rasmi Presiden Obama dikatakan adalah kenderaan terbaik dan paling baik di dunia. Kereta General Motors ini adalah keluaran 2009 dengan spesifikasi sangat khusus untuk keselamatan dan berciri sebuah kereta kebal menurut media. Sepanjang lima meter, seberat lapan tan, “The Beast” dilengkapi pintu kalis peluru setebal 20 cm. Badannya cukup kukuh diperbuat daripada besi keluli, titanium dan seramik. Tayarnya kalis bocor dan kerangka kalis letupan melindunginya daripada sebarang bom jalanan. Tangki minyak juga diperbuat daripada bahan... more »

Tan Sri Rais Yatim Mari Kejap Gua Nak Bagi Soalan dan Cadangan

atsixty at ZAKRI ALI - 19 hours ago
*Begini lah Tan Sri Rais Yatim... Perkataan UMNO tu berasal dari Perkataan Apa ya Tan Sri ???... boleh tak Tan Sri bagi tahu gua dari Perkataan Bahasa Apa Perkataan Umno tu... puas gua cari dalam Bahasa Melayu makna Perkataan Umno tu tapi Tak Jumpa lah Tan Sri, cuba Tan Sri CITE sikit dalam Bahasa Apa Perkataan Umno tu... kah kah kah !.* *Dalam Bahasa Melayu KUNO ke, dalam Bahasa Melayu DOLU-DOLU ke atau dalam Bahasa Bangsa Umno ke... PENING lah Tan Sri bila BUDAK BAWAH UMUR yang bertanyakan soalan Najis Mughalazah kepada Ulul Amri Umno tiba-tiba bertanyakan kepada gua dalam ... more »

" Ini Beza Yang Paling Ketara Antara Pemimpin Malaysia VS Negara Lain Seperti Korea Dan Jepun "

tikaq buloh at tikaqbuloh.blogspot.com - 19 hours ago
Di Jepun atau di Korea bahkan dikebanyakan negara lain kalau berlaku peristiwa besar yang mengakibatkan nyawa atau kegagalan dalam pentadbiran PM atau Menteri yang terlibat sudah pasti letak jawatan. Tapi di Malaysia bukan setakat letak jawatan, siap boleh pi shopping sakan, siap boleh rasmi lapangan terbang bagai. Dia buat macam tidak ada apa-apa bendapun yang berlaku. Perdana Menteri Korea Selatan mengumumkan untuk meletak jawatan bagi memikul tanggungjawab ke atas kritikan ke atas kerajaan ekoran tragedi feri karam 16 April lalu yang mengorbankan hampir 300 orang. Chung Hon... more »

Selepas Obama Pulang, MH370 Akan Dijumpai.. Ini Penjelasannya

Addin Deen at Addin - 19 hours ago
Malaysia pada mulanya agak liat untuk menandatangani perjanjian TPPA. Bukan sahaja ia mendapat tentangan daripada rakyat Malaysia, malah kerajaan yang ada pun tahu akan akibat buruk dengan menandatangani perjanjian ini. Ia disedari sebagai penjajahan cara baru Amerika. Lalu Amerika mencipta drama MH370. Mereka seolah olah datang membantu lantas mahukan balasannya melalui TPPA. Selain TPPA, Malaysia dilihat tempat yang paling strategik untuk menyekat China menjadi kuasa besar baharu. Selepas kem tentera di Filippina tiada, Amerika memerlukan base camp baru di laut China Selatan. S... more »

Ish!! Dikir Barat apa bendanya macam ni?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 19 hours ago
Hebat Ganu kite di bawah pentadbiran UMNO/BN ni.. dah nak sama tarafnya dengan negara-negara barat dalam menyajikan hiburan.. Satu konsert Dikir Barat dilaporkan telah berlangsung selama tiga hari berturut-turut di Kampung Pasir Akar, Besut, Terengganu baru-baru ini.. Selain dari mencalarkan imej Islam, konsert yang disajikan dengan tarian gelek berunsur lucah oleh penyanyi penyanyi wanita ini dilihat turut mencemarkan keaslian Dikir Barat itu sendiri. Lebih menarik lagi bilamana penonton-penontonya kelihatan terdiri dari lelaki-lelaki yang memakai kupiah, berbaju melayu kain peli... more »

TURUN 1 MEI- MAT SABU MENGHASUT

AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 20 hours ago

Tiada ulasan: