Rabu, 30 April 2014

4958. Peranan Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) dalam Catuan Air Selangor.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  


AKHIRNYA TEMBELANG SIAPA DALANG CATUAN AIR DI SELANGOR PECAH JUGA!!!!!!

Catuan air di Selangor akan ditarik balik mulai esok, kata Pengerusi Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN), Datuk Ismail Kassim, lapor akhbar The Star, hari ini. 

Tindakan diambil selepas mengambilkira usaha yang diambil oleh kerajaan negeri Selangor untuk menambahkan sumber air mentah.


"Ekoran itu, Span bersetuju menarik balik catuan air peringkat 1,3 dan 4 di Selangor dan Kuala Lumpur," kata Ismail di perkarangan sidang Dewan Undangan Negeri Perlis hari ini.


Semalam, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendesak agar catuan air di Selangor dihentikan berikutan hujan yang berterusan.

ERTINYA YANG MENGARAHKAN CATUAN DIBUAT IALAH SURUHANJAYA PERKHIDMATAN AIR NEGARA (SPAN) YANG DI PENGERUSIKAN OLEH ADUN UMNO TAMBUN TULANG, PERLIS MERANGKAP ADIK KEPADA SHAHIDAN KASSIM, DATO' ISMAIL KASSIM.

BILA RAKYAT MERUNGUT DIA BUAT MATI KUTU .. BILA NAK BATALKAN CATUAN DIA MELOMPAT DULU NAK DAPAT BATUAN POLITIK (POLITICAL MILAGE).


KINI ITU PEMIMPIN UMNO MAU DILIHAT DIALAH YANG JUARA DALAM ISU CATUAN AIR DITAMATKAN SEDANGKAN HAKIKATNYA OMAK KAU SUDAH PUN BUAT ARTIKEL PEMBATALAN ITU SEMALAM BETAPA YAB TAN SRI DATO' MENTERI BESAR SELANGOR BERKERAS CATUAN AIR DI HENTIKAN SEGERA WALAUPUN MENDAPAT TENTANGAN HEBAT DARI PIHAK YANG BERKEPENTINGAN.

KINI RAKYAT SUDAH TAHU SIAPA PUNYA KERJA MENYEBABKAN AIR DI SELANGOR DI CATU BEGITU LAMA!!!!!!.

Sumber: (http://omakkau.blogspot.com/2014/04/akhirnya-tembelang-siapa-dalang-catuan.html
Anda mungkin juga meminati:



Dashboard 

s3v3n

s3v3n.

Suaram ingatkan Menteri Wilayah, Dataran Merdeka kawasan awam

atsixty pada ZAKRI ALI - 17 minit yang lalu
[image: Dataran-Merdeka]*KUALA LUMPUR 30 APR: Suara Rakyat Malaysia (Suaram) mengingatkan Menteri Wilayah & Kesejahteraan Bandar, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor bahawa Dataran Merdeka adalah kawasan awam.* *“Diingatkan bahawa Dataran Merdeka adalah kawasan orang awam dan soal permohonan permit dengan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur tidak sepatutnya timbul,” tegas Suaram dalam kenyataan.* * Adnan sebelum ini mengatakan bahawa Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) tidak akan membenarkan perhimpunan berlangsung di Dataran Merdeka walaupun pihak penganjur telah memohon permit.* * Tega... lagi »

Guru tuisyen bimbang skandal dengan anak murid terkantoi

PBO™ pada pen buruk online ™ - 25 minit yang lalu
Saya gadis berusia 24 tahun dan mempu­nyai kekasih berusia 17 tahun yang juga pelajar saya. Saya mengajar kelas tuisyen secara peribadi kepada keluarga yang memerlukan perkhidmatan saya. Saya lebih gemar me­ngajar pelajar secara perseorangan. Mengenai kekasih saya, tidak dinafikan kesungguhannya memikat saya menyebabkan saya terima permintaannya untuk jadi pasangan. Mulanya saya keberatan

Harta Karun Pulau Nangka Sudah Ditemui..

atsixty pada ZAKRI ALI - 30 minit yang lalu
* Pencarian harta karun yang dilakukan di Pulau Nangka bermula dengan projek kajian sejarah dan eksplorasi pada 1995 yang dilaksanakan Perbadanan Muzium Melaka (Perzim).Ia dilakukan dengan penuh kesabaran dan ketekunan sehingga berterusan sehingga kini.Peringkat awal ia dijalankan secara senyap tanpa diketahui oleh masyarakat luar meskipun umumnya mengetahui berkemungkinan wujudnya harta karun bernilai berbilion ringgit di pulau berkenaan.Sebelum itu, beberapa usaha dijalankan baik individu atau berkumpulan untuk mengesan apa yang dikatakan sebagai harta ka... lagi »

Rupanya Dalang Sebenar Catuan Air Di Selangor Terbongkar

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
*Catuan air di Selangor akan ditarik balik mulai esok, kata Pengerusi Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN), Datuk Ismail Kassim dan juga Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim dalam satu kenyataan berasingan hari ini.* *Kira-kira tujuh juta pengguna air sekitar Lembah Klang bakal menarik nafas lega dengan pengumuman itu apabila bekalan air dijangka pulih seperti biasa esok dikebanyakan kawasan atau selewat-lewatnya Jumaat bagi kawasan yang bertekanan rendah.* *Keputusan itu dibuat kerajaan negeri dalam satu mesyuarat pada Isnin lalu dengan Suruhanjaya Perkhidmatan... lagi »

Himpunan 1 Mei diteruskan depan Dataran Merdeka..

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sejam yang lalu
Himpunan 1 Mei yang diadakan untuk membantah pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) akan diteruskan di Jalan Raja berhadapan Dataran Merdeka. Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu berkata, hasil perbincangan dengan pihak polis, persetujuan dicapai supaya himpunan tersebut diadakan di lokasi berkenaan dan tiada perarakan dibuat. "Hasil pertemuan dengan OCPD Dang Wangi semalam, keputusan telah dicapai bahawa Himpunan 1 Mei akan dibuat di Jalan Raja, tempat sambutan hari kemerdekaan selalu dibuat. "Tiada perarakan menuju ke Jalan Raja dibenarkan, jadi orang ramai akan ber... lagi »

Catuan Air Untuk Negeri Selangor Akan Di Tamatkan..

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
Archidea Cronixx [image: Photo: Dah.. Dah.. Dah.. Jangan nk kecoh2.. Catuan Air Untuk Negeri Selangor Akan Di Tamatkan..]

Wanita Ini Minta Mayatnya Di Paparkan Seolah-Olah Masih Hidup

Nas Rul pada dairishare - Sejam yang lalu
Seorang wanita bernama Mickey Easterling, New Orleans, mati akibat strok pada usia 83. Beliau adalah seorang wanita yang ceria yang tidak mahu pengebumian biasa seperti orang lain, sebaliknya, memutuskan bahawa apabila dia mati, mayatnya mestilah dipaparkan seolah-olah dia masih hidup, dan harapan beliau telah dipenuhi, mencapai dengan cara ini, upacara pengebumian agak jarang berlaku.

Kata Khalid dia akan jadi MB setakat penggal ini saja

mso.im pada . - Sejam yang lalu
SUSUPAN PETANG *Maaflah* petang-petang begini sambil minum kopi Aceh dan kueh "kosong" saya nak mulakan posting ini dengan ketawa ala-ala Ahli Parlimen Kuala Langat, Abdullah Sani; hahahahaaaaa. Kenapa saya memilih ketawa Abdullah Sani kerana sesuai untuk mengulik hati saya apabila terbaca cuplikan twiter MB Selangor Abdul Khalid Ibrahim yang berbunyi; Saya tidak bercadang menjadi MB penggal ketiga, tetapi hanya akan menghabiskan penggal ini." Dia juga menyebut pada akhirnya nanti dia mahu dikenali orang ya... lagi »

Tidak Tahukah Nur Jazlan Hudud Sudah Diterima Pakai Oleh Nenek Moyang UMNO?

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
*Minta Umno sokong laksana hudud kerja sia-sia - Nur Jazlan KUALA LUMPUR: Usaha PAS mendekati Umno untuk menyokong pelaksanaan hudud adalah sia-sia kerana parti itu pasti telah melaksanakan hukum jenayah Islam itu jika ia menjadi satu keutamaan. Walaupun terdapat sokongan jelas di kalangan beberapa pemimpin Umno untuk menyokong dua rang undang-undang persendirian yang bakal dibawa wakil PAS di Dewan Rakyat bagi mengetepikan halangan pelaksanaan hudud di Kelantan, Ahli Parlimen Pulai, Datuk Nur Jazlan Mohamed berkata, ia tidak termasuk dalam perancangan Umn... lagi »

" Hudud Tidak Adil, Hudud Tidak Ismamik. Berilah Hidayah Kepada Hamba Ini Ya Allah "

tikaq buloh pada tikaqbuloh blogspot - 2 jam yang lalu
Maka terjawaplah sudah manusia yang menghantar surat buat Tuan Guru Nik Abdul Aziz untuk menolak Enakmen Kanun Jenayah Syariah 1993 di Kelantan bukannya Karpal Singh tetapi Mahathir Mohammad... Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, beliau pada 1994 telah meyakinkan PAS untuk menggugurkan tuntutan untuk pelaksanaan hudud kerana ia *tidak Islamik.* Beliau justeru tertanya-tanya kenapa pentadbiran perdana menteri sekarang Datuk Seri Najib Razak (*kanan*) melayan permintaan sebegitu sekarang. “Mereka fikir mungkin kerajaan memerlukan sokongan,” kata Mahathir kep... lagi »

Dari Melaka!!!! ‘Harta Karun’ Gagal Ditemui di Pulau Nangka Setakat Hari Ini.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka pada SEDAKA Sejahtera™ - 2 jam yang lalu
[image: harta karun] MELAKA – Smart Partnership International (M) Sdn Bhd syarikat, yang menjalankan kerja mencari harta peninggalan zaman Kesultanan Melayu Melaka dianggarkan bernilai berbilion ringgit di Pulau Nangka, gagal menemui harta itu setakat ini. Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Idris Haron berkata kontrak pencarian selama empat bulan bermula Januari lepas yang diperoleh syarikat itu, akan tamat pada 12 tengah malam ini. Mulai esok, katanya kerja pencarian itu akan dilaksanakan oleh sebuah syarikat lain, yang akan menumpukan pencarian di kawasan lain di pulau itu. “Sebena... lagi »

MH370: Adakah dakwaan wanita balik umrah benar?

AL-BINORY pada Al - Binory - 2 jam yang lalu
*[image: nampak pesawat di laut andaman1]KUALA LUMPUR*: Adakah dakwaan seorang wanita rakyat Malaysia yang baru pulang dari menunaikan umrah pada 8 Mac lalu yang ternampak sebuah bangkai pesawat yang besar berwarna perak di perairan Laut Andaman berkait dengan dakwaan terbaru sebuah*syarikat*penerokaan Australia yang telah menemui bangkai pesawat MH370 Penerbangan Malaysia (MAS) yang hilang sejak 8 Mac lalu. Dalam laporan Astro Awani pada 21 Mac lalu, wanita tersebut, Raja Dalelah Raja Latife, 53 mendakwa melihat bangkai sebuah pesawat yang sebahagiannya tenggelam dan sebagaian lagi ... lagi »

~MENJENGOK BLOG NGOK....

atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
Guruyaya OK [image: ~MENJENGOK BLOG NGOK.... ~~ALAHAI POK JIB CEPAT2LAH LETAK JAWATAN...KUTUKAN DARI BLOGGER MACAI NAMPAKNYA LEBIH DAHSYAT DARI PEJUANG PR...~~bersama Raja Mohd Shahrim , Guruyaya OK Papazi , Cucu Tok Jah Mongey , King Ahmad , Ibu Zai , Buletin Utama , Pejuang Rakyat , Inspirasi Syakilla , Suara Keadilan Sabah Jefri Chua , Gin Marvel , Merida Adeana , Jasin Hebat Desakan supaya Perdana Menteri Najib Tun Razak meletakkan jawatannya semakin mendapat momentum di kalangan blogger pro- Umno, menndakan satu isyarat terhadap wujudnya usaha bersepadu dari dalam parti UMNO s... lagi »

S/U Agung PAS diperintah bayar ganti rugi RM100K kepada FELDA

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 2 jam yang lalu
Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali, dan empat lagi diperintahkan membayar ganti rugi RM100,000 kepada FELDA selepas didapati memfitnah konglomerat itu. Kenyataan fitnah itu adalah berhubung dakwaan FELDA menjual minyak sawit mentah kepada Israel. Hakim Mahkamah Tinggi Lee Heng Cheong membuat perintah itu selepas membenarkan tuntutan saman FELDA terhadap semua defendan. Beliau turut memerintahkan defendan membayar kos sebanyak RM30,000 kepada FELDA lapor Berita Harian di SINI Sebelum ini pada 21 April lalu kes samam sama terhadap PKR selesai bila Setiausaha Agung PKR Datu... lagi »

VIDEO HIMPUNAN BANTAH GST 1 Mei 2014 (Prelude)

Orang ni pada Orang ni - 3 jam yang lalu
Ucapan khas dan amanat daripada Dato' Tuan Ibrahim bin Tuan Man (Official)kepada semua peserta HIMPUNAN GST esok. SELAMAT BERHIMPUN. SEMOGA KALIAN SEMUA BERADA DALAM LINDUNGAN ALLAH, KETUA SEGALA KERAJAAN. I LOVE YOU ALL *الله أكبر الله أكبر الله أكبر* *Terima Kasih kepada :Hijau FM (Audio Tuan Guru)markaz pas fb dan Markas PAS Whatsapp Group (gambar)Hj Hadi @ Abg Hadi @ Pengurus Shoutul Amal (Muzik latar)* *Sumber: FB * Aszfia Haris

Calon Ini Yang Setia Kepada Parti Dan Perjuangan DS Anwar Ibrahim.

atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
Joseph Dass [image: Mustafa unfazed by defections from PKR G Vinod | April 17, 2013 The PKR candidate for the Pasir Salak parliamentary seat in Perak admits it will be tough for him to win the seat from Umno as it is a rural seat. PETALING JAYA: Perak PKR is not affected by Ahmad Taufik Hassan’s departure from the party, said PKR candidate for the Pasir Salak parliamentary seat, Mustafa Kamil Ayub “It’s merely psychological warfare and there is no impact. PKR and Pakatan presence in the state remains strong,” said Mustafa in an interview. On April 2, Pasir Salak PKR division chief A... lagi »

PEMILIHAN KEADILAN 2014 ... KJ SUDAH KANTOI MENIPU!!!!!!

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 3 jam yang lalu
*Dapat sumber maklumat dari blog Pro UMNO gred haprak bangsat ... cerita seinci dia kasi tebar sampai 10 km , pintal gila dengan tujuan dan niat nak jatuhkan kredibiliti pemimpin KeADILan/PR amnya dan KeADILan khasnya.Omak Kau mengambil pendirian .. yang benar tidak akan disorokkan .. yang salah tidak akan disapu dibawah permadani buruk .. memang ada sedikit kekecuhan berlaku semasa pemilihan Cabang Kemaman tetapi bukanlah sampai terbang kerusi meja dan beterabur kertas undi atas lantai.Kejadian ini yang cuba diambil kesempatan oleh KJ selaku Ketua Pemuda UMNO Malaysia untu... lagi »

Balasan tunai cabar Tuhan

kerengga pada KERENGGA - 3 jam yang lalu
Ipoh: “Mereka menjerit mencabar kuasa Tuhan sambil mencekik isteri saya sekuat hati. Akhirnya dosa mereka dibalas apabila ketiga-tiga mereka mati ditembak polis Ahad lalu,” kata seorang ahli perniagaan bergelar Datuk yang enggan namanya didedahkan. Dalam kejadian jam 4 pagi pada 4 Januari lalu, sekumpulan tiga perompak dipercayai warga Indonesia memecah masuk rumah mangsa di Kampung Dendang,

Tiada ulasan: