Jumaat, 2 Mei 2014

4976. The Chinaman System - Sistem Bekerja Yang Membunuh Akal dan Emosi Pekerja Secara Perlahan-lahan dan Dalam Keadaan Senyap Sunyi Sekali.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  
  • Kerajaan Akan Perkenalkan Dasar Hujung Minggu Pejabat Mesti Tutup Bila Matahari Terbit Dari Barat
    Membaca surat khabar hari ini, ada dinyatakan kerajaan akan mengambil langkah menggubal dan menambah baik akta dan undang2 berkaitan hak pekerja.

    Oleh kerana kita tahu kerajaan kita adalah sebuah kerajaan yang bekerja cara "at the moment", jadi lebih selamat kalau aku assume ini semua hanyalah hot air propaganda kerajaan. Nak tau beberapa contoh lain? Tunggu hari guru nanti dan tengok berapa banyak janji2 kerajaan akan tabur kepada guru-guru untuk sedapkan hati guru-guru. Perlu diingatkan, ini semua aku reka sendiri dan aku tak rujuk mana2 buku pun jadi tak perlu kau bukak buku dan carik frasa "management using the system of at the moment concept."

    Dalam bidang pengurusan pun sama. Banyak majikan dan pengurus yang lebih mengutamakan at the moment concept ni. Kalau kau nak kenal orang2 camni dalam hirarki pejabat kau, dia ni adalah orang yang ada pangkat yang akan buat apa saja keputusan yang sesuai untuk pada masa itu, tanpa memikirkan masa depan nanti. Dia plan untuk hari ni dan petang tu.

    Banyak manager2 yang aku dah lalui yang lebih mengamalkan konsep ni dalam mentadbir sebab, aku tak tau lah kenapa, orang2 yang dilantik akan lebih mementingkan periuk nasik sendiri dan kedudukan sendiri terlebih dahulu. Tidak ramai orang yang nak buat sesuatu untuk long term gain, semuanya kejar short term gain.

    Ramai yang takut mati dulu kot sebelum rasa benefit?
    Entah lah.

    Di Malaysia, benda yang paling merencatkan development negara kita sebenarnya adalah cara kita bekerja, Kita bekerja menggunakan Chinaman System. It's all about now and it's all about me. Kalau kau tak percaya benda tu kau cuba kerja dalam 4-5 tahun, kemudian kau tengok balik dah kat mana kau sekarang. Apa perubahan yang berlaku pada kau? Adakah kau dah improve? Improve tu bukan bermaksud dari segi gaji tapi dari segi human capabilities.

    Kita, kerja untuk capital. Kebanyakan kita bekerja, target kita adalah gaji. Gaji, gaji, gaji, gaji. Skill development kita terencat. Tapi kita tau benda ni. Kita sedar. Kita bukan bodoh benar sampai tak sedar benda tu. Cuma, kita tak tau macam mana nak kembangkan lagi diri kita. Sebab kebanyakan antara kita, ditekan oleh the Chinaman System.

    Pagi petang siang malam untuk kerja. Hari Rabu, wife aku pegi talk guru-guru, penceramah kata guru-guru sepatutnya pentingkan kepentingan tugas guru dulu sebelum kepentingan peribadi. Bullshit gila kau nak apply The Chinaman System kepada sistem pendidikan kita.

    Bagaimana nak mengenal pasti sama ada kau adalah sebahagian daripada sistem Chinaman ini? Hidup kau untuk kerja, sehinggakan pada bila-bila masa pun jika kau diarahkan bertugas, kau akur, tanpa ada apa2 imbuhan tambahan. Paling senang, kau takut dengan  majikan kau jika kau tak dapat bekerja pada waktu yang kau tak sepatutnya bekerja.

    Itu, adalah masalah mental yang dibawa oleh The Chinaman System.

    Dari dulu, aku dah kata, masalah paling besar mengenai kualiti hidup di Malaysia adalah bila kerajaan membenarkan syarikat2 meletakkan frasa "Syarikat boleh meminta anda bekerja pada mana2 waktu yang diperlukan tanpa syarikat perlu membayar apa2 imbuhan melainkan atas budi bicara syarikat."

    Ramai yang tak setuju dengan frasa tu tapi sebab nak kerja, ramai yang sign. Cek kontrak kau! Mesti ada.

    Bila kerajaan dah benarkan syarikat2 ni letakkan syarat2 macam tu dalam kontrak, yang mangsanya nanti, adalah pekerja. Tengok lah betapa berat sebelahnya bargaining power pekerja dengan majikan, ramai pekerja yang kena tindas, takut nak mengadu sebab takut kehilangan kerja.

    Dan di sinilah failure terbesar kerajaan Malaysia sekarang ni. Jika kita nak menuju menjadi negara maju, ada beberapa benda yang perlu diubah dan perlu diperkenalkan.

    1. Pengenalan dasar tutup pejabat selepas 6 petang compulsory
    2. Pengenalan dasar triple pay jika perlu bekerja overtime meliputi SEMUA LEVEL
    3. Pengenalan dasar hari minggu adalah hari untuk keluarga atau skill enhancing time COMPULSORY
    4. Pengenalan dasar severance package untuk semua khasnya pekerja swasta
    5. Pengenalan dasar gaji minimum mengikut jam
    6. Perubahan kepada akta untuk menghalang syarikat mengenakan syarat2 yang tidak munasabah dalam kontrak pekerja dan majikan

    Nak jadi negara maju...kita kena let go The Chinaman System ni. Tapi yang menghairankan aku bila aku selalu menghadapi situasi camni;

    "Seorang pekerja punyalah berapi nak mengubah apa saja yang dia rasakan tak betul dalam sistem management pejabat dia dengan bermacam idea dan dia juga sedar pelbagai improvement yang boleh dilaksanakan. Tapi bila dia telahpun dipromote ke atas, dia akhirnya jadi macam orang2 yang dia duk kutuk selama ni dan jadi tukang angguk dan tukang geleng."

    Pelik bang. Apasal la benda tu terjadi kat majoriti orang2 yang dapat pegang kuasa? Takut? Dah kena pegang telur? Tau yang meredah lautan api akan membuat kulit terbakar? Tak ramai yang berani nak redah lautan api kot?

    Itulah dia mangsa2 The Chinaman System, satu sistem yang sangat efektif untuk memastikan yang pekerja, terus patuh bekerja. 

    My Dashboard. 
    s3v3n

    IP
    s3v3nه
Meja www.peceq.blogspot.com  





 

Bila Orang Berpakaian Tetapi Telanjang, Melenting Bab Islam Dengan Perkara Yang Bersumberkan Perkara Dusta. - manusia?, binatang?, jin Laknatullah?, syaitan Laknatullah?, Iblis Laknatullah?. 

Pelakon Kutuk 'DAP SIAL' Kantoi Malu.



Kesian kat ko kak. Aku kalau kesian kat orang kan, aku gelak. Itu tandanya aku 'khesiaaannn sangatttt' dekat ko kak.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Citer lawak pasal pelakon neh bermula disini ;

Menurut pandangan aku, aku tak rasa ko hanya tolak PKR dan DAP aje kot. Ko tolak banyak benda juga dalam hidup ko kan, AMYZA AZNAN?

KAH KAH KAH

Mengamok pasal penyebaran gambar kat bawah neh ;


Gambar di atas adalah fitnah.

Ini adalah penyebaran maklumat palsu. YB Tian Chua tak pernah berkata2 demikian pun. YB Tian Chua neh sebenarnya seseorang yang sempoi dan tolenrasi agama dia agak baik. Bukan jenis yang racist. Itu sebab dia relax aje berkawan dengan orang2 pelbagai bangsa dan agama. Tapi tak ramai yang tahu tue. Termasuklah Amyza Aznan yang dok kutuk2 Tian Chua.

Dan la kedua2 mangkok ayun di atas tak solat jumaat.

Sembang kencang la pula. 

Untuk rekod, Tian Chua memang berada di negara dia sendiri. Negara dia ialah Malaysia. Kot2 si Amyza neh tak faham2 lagi la.

Kafir?
Lahanat?

Dah tengok diri sendiri kat cermin ke belum? Just tanya.  

Dan, nasihat aku. Baik amek pendekatan macam aku neh. Kita jangan sembang kencang bab akhlak dan moral dengan orang. Reti la malu sikit. Lebih2 lagi sembang bab ISLAM. Bukan apa, bila kita tengok diri kita pun tah hapa2 perangainya, wajar ke kita dok cakap2 benda2 yang kita sendiri pun kelam kabut nak amalkan? Ye tak? 

Nasihat dari seseorang yang bukan pejuang Islam kepada penyokong parti yang perjuangkan Islam, UMNO.

Oke bai.


Sumber: (http://amenoworld.blogspot.com/2014/04/pelakon-kutuk-dap-sial-kantoi-malu.html)

Misha Omar sah milik Firos Ezzwan Rossly dengan sekali lafaz

PBO™ pada pen buruk online ™ - 7 minit yang lalu
Penyanyi Misha Omar, 32, hari ini sah bergelar isteri kepada juruterbang Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS) Firos Ezzwan Rossly, 32, dengan hanya sekali lafaz. Majlis akad nikah yang disempurnakan oleh abang Misha, Mohd, Rose Omar dan disaksikan oleh Imam Mukim Chempaka iaitu Ahmad Kamil Mat itu berlangsung di Hotel Renaisance di sini, kira-kira pukul 9.30 pagi ini. Misha atau nama

Selami amanat Anwar di Dataran Merdeka

mso.im pada . - 18 minit yang lalu
ULASAN *Mohamad Sabu diharap terus memimpin demonstrasi.**Apakah* ucapan Anwar Ibrahim di laman bangunan bersejarah Sultan Abdul Samad di Dataran Merdeka pada himpunan TURUN bantah GST petang semalam merupakan ucapan terakhir beliau di khayalak sebelum berkelana kali kedua di Sungai Buloh? Sekiranya mahkamah Persekutuan menolak rayuan Anwar untuk mengenepikan hukum penjara lima tahun yang telah dijatuhkan oleh mahkamah Rayuan, Anwar tidak ada pilihan lain melainkan menjalani hukum penjara....lagi »

Kerajaan Akan Perkenalkan Dasar Hujung Minggu Pejabat Mesti Tutup Bila Matahari Terbit Dari Barat

Mantot pada Cursing Malay : Terus Terang - 36 minit yang lalu
Membaca surat khabar hari ini, ada dinyatakan kerajaan akan mengambil langkah menggubal dan menambah baik akta dan undang2 berkaitan hak pekerja. Oleh kerana kita tahu kerajaan kita adalah sebuah kerajaan yang bekerja cara "at the moment", jadi lebih selamat kalau aku assume ini semua hanyalah hot air propaganda kerajaan. Nak tau beberapa contoh lain? Tunggu hari guru nanti dan tengok berapa banyak janji2 kerajaan akan tabur kepada guru-guru untuk sedapkan hati guru-guru. Perlu diingatkan, ini semua aku reka sendiri dan aku tak rujuk mana2 buku pun jadi tak perlu kau bukak buku dan... lagi »

Aksi Pertama Kali Anak Burung Hantu Keluar Dari Sarang

Nas Rul pada dairishare - 53 minit yang lalu
Jurugambar amatur Vladimir Kogan menyembunyi diri dan menunggu dengan sabar Menanti tiga anak burung hantu yang muncul dari sarang mereka di bandar Beit She "an. Dikenali sebagai Athene NOCTUA atau Owls kecil, burung-burung yang suci bagi dewi Athens dalam mitologi Yunani dan biasanya ditemui di bahagian kawasan panas dari benua Eropah, Asia dan Afrika Utara. Mereka membesar sehingga 10 inci panjang dan memangsa serangga, cacing tanah dan burung bahkan mamalia kecil. Ketiga anak-anak burung hantu seolah-olah melakukan ritual dan bersiap sedia untuk melakukan penerbangan pertama... lagi »

Kumpulan 50 Anak Muda Ini Dihantar Siapa Untuk Mulakan Pergaduhan?

atsixty pada ZAKRI ALI - 56 minit yang lalu
*Sejurus selepas Perhimpunan 1 Mei berakhir, berlaku pertempuran‎ yang melibatkan antara kumpulan anak muda dan petugas media.Kumpulan anak muda yang dianggarkan seramai 50 orang itu dilihat berpakaian hitam dengan membawa sepanduk‎ “Unite against racism global”, berarak sekitar Dataran Merdeka dengan membakar suar.Bagaimanapun pergaduhan berlaku apabila kumpulan tersebut melanggar kamera media hingga menyebabkan pertengkaran mulut berlaku.Bagaimanapun keadaan menjadi tegang apabila seorang kumpulan dari anak muda tersebut cuba bertindak mengasari petugas m... lagi »

Amanah Dalam Kerja

ijoks2009 pada Kami SokongTokguru - Sejam yang lalu
Sekarang ni sifat amanah sukar di cari ibarat mencari sebutir permata di tengah tengah padang pasir..

PEMILIHAN KEADILAN 2014 .. JPP BERTINDAK BATALKAN KEPUTUSAN CABANG BATANG SADONG, KETUA CABANG YANG MENANG PEMILIHAN TANPA BERTANDING DISYOR UNTUK DI PECAT DAN PENGAWAS PENGUDIAN YANG BERKOMPROMI DENGAN CALON BERTANDING JAWATAN TINGGI PARTI DIGANTUNG SERTA MERTA!!!!

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - Sejam yang lalu
*Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) PKR menggunakan kuasa mereka dengan menggantung cabang Batang Sadong, Sarawak selepas mendapati sah penipuan berlaku semasa proses pengundian minggu lalu.Pengerusi JPP Datuk Johari Abdul turut mengambil tindakan tegas dengan mengesyorkan jawatankuasa disiplin parti memecat pimpinan yang memenangi pemilihan cabang itu, termasuk ketuanya yang menang tanpa bertanding.“Setelah diberikan bukti kukuh dan saya tanpa lengah terus ke Batang Sadong dan buat siasatan dengan JPP Sarawak dan kita jumpa perbezaan-perbezaan yang luar biasa ... lagi »

(Bongkar) Usaha untuk memenjarakan Anwar Ibrahim lebih dari 10 tahun!!

PBO™ pada pen buruk online ™ - Sejam yang lalu
"Menteri-menteri apa kau ingat aku takut," ungkap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika menyampaikan ucapan penutup himpunan bantah GST di ibu negara, hari ini. Mendakwa ada cubaan untuk memenjarakannya oleh beberapa menteri, Anwar bagaimanapun berkata, perkara itu langsung tidak menggusarkannya. "Kepada menteri-menteri yang berusaha untuk memenjarakan saya, ingat saya takut? {baca

Respon Menteri Demo Anti GST - Kerajaan Tetap Laksana GST, Sudah Kaji Selama 30 Tahun.

Soz Cyili pada Ameno World - Sejam yang lalu
30 tahun lamanya. 30 tahun lamanya kerajaan telah melakukan kajian demi kajian untuk mempersiapkan negara ke arah pelaksanaan GST. Pergh. 30 tahun tue. Berapa lama masa yang telah kerajaan gunakan pula untuk ; 1. Memastikan harga rumah di negara ini stabil agar semua rakyat mampu membelinya? 2. Harga kenderaan di negara ini berbaloi dengan harga dan kualiti yang ditawarkan supaya pembeli

Habis Madu Sepah Dibuang.. Zul Nordin Dipecat Perkasa?

Addin Deen pada Addin - 2 jam yang lalu
Datuk Zulkiflli Noordin menafikan beliau meninggalkan kumpulan pendesak Melayu, Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) namun sekadar melepaskan jawatan naib presiden bagi mengukuhkan Umno menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14). Beliau berkata, dengan bekas pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman yang menggantikan tempatnya, lebih mudah bagi Perkasa membantu Umno menjelang pilihan raya akan datang. "Saya masih ahli cuma tidak mahu pegang jawatan. Kita dah berbincang untuk beri laluan kepada Abdul Rashid sebagai naib presiden untuk tumpu P... lagi »

Paderi Brunei Sokong Hudud

ijoks2009 pada Kami SokongTokguru - 2 jam yang lalu
[image: Reaksi hudud di Brunei]*Peguam Negara Brunei, Hayati Pehin Mohd Salleh * BANDAR SERI BEGAWAN - BRUNEI. Kod Panel Syariah diperkenalkan di Brunei tidak menggalakkan penindasan atau kekejaman. Kenyataan itu disampaikan mufti negara itu, Awang Abdul Aziz selepas ia diumumkan Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah semalam. “Memotong tangan, rejam atau sebat tidak dilakukan sebarangan. Ada syarat yang adil sebelum dilaksanakan,” katanya kepada The Brunei Times. Pelaksanaan hukuman itu turut diterima seorang paderi Kristian yang berharap, undang-undang itu tidak dilaksanakan t... lagi »

SEMPENA HARI PEKERJA SEMALAM, NAJIB BAGI CEK "BACK DATED" BERTARIKH 31HB DISEMBER 2013 BERNILAI RM23,364.700 KEPADA CUEPACS!!!!!!!

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 2 jam yang lalu
*KUBANG PASU 1 Mei - Kerajaan tidak akan mengurangkan bilangan penjawat awam yang kini berjumlah lebih 1.5 juta seperti diperkatakan oleh pemimpin pembangkang jika mereka memerintah negara ini, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.* *Perdana Menteri berkata, sebaliknya kerajaan tetap menjaga kebajikan penjawat awam walaupun pada masa sama pembangkang berhasrat untuk menguncupkan saiz perkhidmatan golongan tersebut.* *"Kerajaan tidak ada cadangan untuk mengurangkan bilangan penjawat awam seperti yang diperkatakan oleh pemimpin pembangkang. Mereka gambarkan sekiranya dapat kuasa, ada ya... lagi »

Bekas Suami Ugut Sebar Gambar Bogel

atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
*Akibat dendam terhadap bakal suami bekas isterinya, seorang lelaki mengugut menyebarkan gambar bogel bekas isterinya jika wanita itu meneruskan niatnya untuk berkahwin dengan suami baru, kelmarin. Difahamkan, mangsa berusia 36 tahun itu bercerai dengan bekas suaminya dua tahun lalu sebelum keluarganya mencarikan jodoh baru untuk wanita berkenaan dua bulan lalu. Bagaimanapun, bekas suami mangsa yang tidak menyukai pilihan keluarga wanita itu menyebabkan dia mengugut menyebarkan gambar bogel mangsa di Internet sekiranya meneruskan perkahwinannya dijadualkan berlan... lagi »

Laporan Awal Kehilangan MH370 Mendedahkan Kepincangan Kerajaan.. Saksikanlah

Addin Deen pada Addin - 2 jam yang lalu
Lebih banyak persoalan ditimbulkan tentang kehilangan misteri penerbangan MH370 lapan minggu lalu, terutamanya respons daripada pihak berkuasa berkenaan – Jabatan Penerbangan Awam (DCA) dan tentera – selepas pesawat Boeing 777-200ER milik Malaysia Airlines (MAS) hilang bersama 239 orang. Menteri Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Hussein yang juga merupakan pemangku Menteri Pengangkutan mengeluarkan laporan awal malam tadi, laporan sama dihantar kepada Pertubuhan Penerbangan Awam Antarabangsa (ICAO) minggu lalu. Ia termasuk butiran kargo yang dibawa dan rakaman perbualan di antara ... lagi »

TAN SRI KHALID PEMIMPIN BERJIWA BESAR BILA ENGGAN MENJADI MENTERI BESAR SELANGOR UNTUK PENGGAL KETIGA!!!

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 2 jam yang lalu
*Bila pengumuman dibuat secara terbuka ini maka tidak perlulah ada gerakan mau menolak beliau ... tidak mabuk dengan kuasa yang ada tetapi sekadar mau menyudahkan beberapa dasar demi kebaikkan rakyat yang tertangguh.Sebagai Dato' Menteri Besar Selangor kemampuan dan kebebolehan beliau menjadi pentadbir yang hebat sudah terbukti dan tiada siapa boleh menidakkannya.Kini perlu diberikan peluang kepada beliau untuk membantu Pakatan Rakyat merampas Putrajaya dengan menjadi pentadbiran Selangor yang diterajuinya selama dua penggal sebagai contoh hidangan untuk ra... lagi »

" Bodek Kerajaan Sikit Barulah Najib Boleh Penuhi Tuntutan Kah Kah Kah "

tikaq buloh pada tikaqbuloh blogspot - 2 jam yang lalu
Penjawat awam yang terlibat dalam perhimpunan membantah Cukai Barang dan Perkhidmatan (CBP) di Dataran Merdeka hari ini dianggap sebagai pengkhianat dan tidak layak bergelar penjawat awam. Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) Azih Muda berkata penjawat awam yang terlibat dalam perhimpunan yang menentang kerajaan itu melanggar Akujanji dan Ikrar Perkhidmatan yang telah dibuat. "Sebelum ini saya sudah maklumkan bahawa penjawat awam tidak boleh terlibat dalam apa jua perhimpunan yang menentang kerajaan kerana mereka telah pun melafazka... lagi »

PEMILIHAN PKR 2014 - Calon2 Yang Bertanding Jangan Ikut Perangai UMNO !!

atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
Joseph Dass *Jika sudah sedia nak bertanding, bersiap sedia untuk mengamalkan kejujuran dan keamanan yang paling penting, menjaga martabat dan ketelusan nama Parti Keadilan Rakyat. * * Jangan kata JPP, atau siapa juga yang pantau, mereka2 ini juga yang akan berdepan dengan Timbalan Presiden lapas keputusan nanti. * * Seperti Kes Altantuya, tujuan membunuh beliau sehingga hari ini Rakyat tidak tahu...Sama juga Pegawai2 JPP yang di tindak itu sehingga Ahli Parti bertanya tanya siapa yang upah mereka buat kerja yang kotor dan jijik ini????* *omakkau.blogspot.com*

KALAU PARA PEMIMPIN DAN MACAI UMNO INGAT DSAI TAKUT DIHUMBAN KEDALAM PENJARA MEREKA SILAP BESAR.

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 2 jam yang lalu
*Kenangan 1974 tatkala DSAI memimpin Demonstrasi Baling , anak-anak muda bangkit pertahan hak golongan miskin dan tertindas.Sudah 40 tahun berjuang untuk rakyat .. pernah duduk dipersada kuasa nombor dua negara .. pernah dihumban kedalam penjara dengan tuduhan di reka cipta .. namun sedikit pun tidak gugur bulu romanya untuk terus lawan pemerintahan yang korup dan zalim.Lagi diasak dengan pelbagai fitnah lagi kental bangkit segar melawan .. inilah pemimpin yang rakyat mau .. berakhlak, pintar dan berani.*

Tindakan Tendang Jurugambar Sebab Nak Selamatkan Diri.

Soz Cyili pada Ameno World - 3 jam yang lalu
Sekumpulan anak muda bertopeng berpakaian serba hitam, yang menggelar diri mereka sebagai "Antifa", telah menendang jurugambar Xin Hua ketika mahu mengambil gambar mereka.Mereka telah berarak di Jalan Raja selepas Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan bahawa perhimpunan anti-GST telah berakhir.Seorang anggota kumpulan tersebut telah bertindak melontar batang kayu bendera ke

Akibat Pembedahan Plastik Wanita-Wanita Cantik Ini Jadi Hodoh

Nas Rul pada dairishare - 3 jam yang lalu
The Worst Plastic Surgery Disasters Ever

Polis Nafi Dakwaan Papagomo & Macai UMNO Kononnya Ada Peserta Anti-GST Ditikam

atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
[image: Photo: Jumaat, 02 Mei 2014.. FITNAH PAPAGOMO ! Polis Nafi Dakwaan Papagomo & Macai UMNO Kononnya Ada Peserta Anti-GST Ditikam Kuala Lumpur - Tiada peserta perhimpunan bantah cukai barang dan perkhidmatan (GST) cedera atau ditikam seperti didakwa di internet, kata Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad. Beliau berkata gambar yang didakwa dihantar oleh Twitter Papa Gomo menunjukkan seorang peserta terlantar atas pengusung akibat ditikam merupakan gambar lama. Zainuddin memberitahu Bernama, dakwaan tersebut "tidak benar sama sekali." Tentang laporan ... lagi »

Laporan awal MH370 timbulkan banyak persoalan daripada jawapan..

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 3 jam yang lalu
Lebih banyak persoalan ditimbulkan tentang kehilangan misteri penerbangan MH370 lapan minggu lalu, terutamanya respons daripada pihak berkuasa berkenaan – Jabatan Penerbangan Awam (DCA) dan tentera – selepas pesawat Boeing 777-200ER milik Malaysia Airlines (MAS) hilang bersama 239 orang. Menteri Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Hussein yang juga merupakan pemangku Menteri Pengangkutan mengeluarkan laporan awal malam tadi, laporan sama dihantar kepada Pertubuhan Penerbangan Awam Antarabangsa (ICAO) minggu lalu. Ia termasuk butiran kargo yang dibawa dan rakaman perbualan di antara... lagi »

" Perbezaan DAP Tolak Hudud Dengan Parti Komponen BN Tolak Hudud Mana Lagi Kurang Ajar "

tikaq buloh pada tikaqbuloh blogspot - 4 jam yang lalu
DAP menolak Hudud dengan alasan bercanggah dengan perlembagaan dan tidak termasuk di dalam perbincangan bersama PR. DAP menolak hudud bukan dengan cacian atau hinaan terhadap hukum hudud. Wanita MCA Gerakan pula mengatakan kalau hudud dilaksanakan maka wanita-wanita dan kanak-kanak akan menjadi sasaran perogol. Chua Soi Lek pula kata negara yang menjalankan hukum Islam akan terkebelakang, korup dan tidak selamat. Tetapi para pengampu-pengampu UMNO BN termasuklah NGO Islam dan macai-macai UMNO BN hanya melihat kalantangan DAP menolak hukum hudud tetapi tidak sedar MCA dan M... lagi »

KHAS BUAT MACAI MACAI UMNO : DS ANWAR IBRAHIM Menteri Kewangan TERBAIK !!

atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
Suara Rakyat's photo. [image: Photo: Sekali lagi page 'pengampu' BN Friends of BN - Barisan Nasional SOROK 'fakta' kepincangan & keBOROSan KERAjaan BN urustadbir kewangan negara !!! MOHON #SHARE - SEBARKAN FAKTA!!! TERBUKTI selama DS Anwar Ibrahim jadi Menteri Kewangan hutang negara dapat dikurangkan tahun demi tahun... p/s: Mengapa akhir tahun 1998 hutang negara meningkat??? KERANA TUN MAHATHIR AMBIL ALIH SEBAGAI MENTERI KEWANGAN SLPS PEMECATAN ANWAR PADA 2/9/1998... Jom LIKE jap :) ----> https://www.facebook.com/suararakyatpage] *Sekali lagi page 'pengampu' BN Friends of B... lagi »

TOLONG JANGAN SESEKALI FITNAH SAMM......

atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
Azmann Yusoff [image: Azmann Yusoff's photo.] *INI LAH GROUP YANG MEMBUAT HURU HARA petang tadi.... Saya tau SIAPA Ketua dia...LU DATANG NAK BIKIN KECOH APA HAL???* [image: Azmann Yusoff's photo.] *Lagi pic Geng BERTOPENG...* [image: Lagi pic Geng BERTOPENG...]

Hangat!!! (Gambar) Beratus "Spider-Man 'SERANG' Pulau Pinang.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka pada SEDAKA Sejahtera™ - 4 jam yang lalu
Spidey mania: Peminat Spider-Man bergambar semasa cubaan untuk memecah rekod bagi "Himpunan Terbesar bagi Orang Berpakaian Seperti Spider-Man' di pawagam TGV di Gurney Paragon Mall di Pulau Pinang. *GEORGE TOWN:* Pengaruh Spider-Man benar-benar memberi semangat kepada peminat filem itu apabila mereka berpakaian kostum adiwira berwarna biru dan merah ketika menonton filem sekuel Spider-Man. Para penonton filem yang lain di pawagam dikejutkan dengan sekumpulan 342 orang, termasuk seorang wanita berusia 73 tahun, tiba pada majlis pra-tonton *The Amazing Spider-Man 2: Rise of Electro *pa... lagi »

Perghhh !!! Kumpulan Mangkuk Ayun Yang Merosakan Himpunan Aman GST..

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 5 jam yang lalu
GAMBAR BUDAK KUMPULAN ANTIFA MALAYSIA YANG TUNJUKKAN ISYARAT LUCAH KEPADA WARTAWAN SEMASA HIMPUNAN BANTAH GST TERSEBAR DI INTERNET!!!! Kredit Omakau. Kumpulan anak muda yang berpakaian serba hitam dan memakai bandana bagi menutup identiti individu menggelarkan diri mereka sebagai Antifa Malaysia telah melakukan provokasi kepada media pada jam 4.15 petang tadi di hadapan bangunan

Gambar Zoo Tertua Di Eropah yang Diambil Pada Tahun 1955

Nas Rul pada dairishare - 5 jam yang lalu
Zoo Denmark Copenhagen telah ditubuhkan pada tahun 1859, menjadikannya salah satu daripada institusi zoologi tertua di Eropah. Lebih 27 ekar dipenuhi dengan kandang haiwan dan tarikan pelancong. Tidak sama seperti zoo secara umum, gambar-gambar lama zoo Copenhagen akan membuka mata anda. Pada tahun 1955, ia adalah masa yang sama sekali berbeza. Orang dengan pelbagai kepercayaan yang jauh berbeza dari orang-orang moden. Imej-imej dari masa yang begitu pelik, mereka seolah-olah benar-benar kagum apa yang mereka lihat.

Kantoi!! Fitnah Cybertroppers Umno Berkenaan Himpunan Anti GST Terbongkar

Addin Deen pada Addin - 5 jam yang lalu
Tiada peserta perhimpunan bantah cukai barang dan perkhidmatan (GST) cedera atau ditikam seperti didakwa di internet, kata Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad. Beliau berkata gambar yang didakwa dihantar oleh Twitter Papa Gomo menunjukkan seorang peserta terlantar atas pengusung akibat ditikam merupakan gambar lama. Zainuddin memberitahu Bernama, dakwaan tersebut "tidak benar sama sekali." Tentang laporan bahawa tiga jurukamera media cedera semasa membuat liputan perhimpunan itu, beliau berkata pihak polis belum menerima sebarang laporan mengenainy...lagi »

10 GAMBAR SEBAGAI BUKTI BICARA MENOLAK FITNAH MACAI-MACAI UMNO KONONNYA KAUM TIONGHUA TIDAK TURUT SERTA DALAM HIMPUNAN AMAN BANTAH GST SEMALAM.

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 5 jam yang lalu
*Semalam heboh macai-macai UMNO buat cerita propaganda adu domba kononnya kaum Tionghua tidak turut serta Himpunan Aman Bantah GST atas alasan GST menguntungkan perniagaan mereka.Gambar-gambar diatas adalah bukti betapa kaum Tionghua bukan sedikit angkanya turut serta bersama-sama dengan rakyat membantah pelaksanaan GST oleh kerajaan sombong, bobrok, zalim UMNO mulai bulan April 2015 sebanyak 6%.Pengikut UMNO memang sah jenis spesis ganjil .. semua rakyat dalam dunia maukan harga barang-barang keperluan dibeli dengan harga murah tetapi mereka adalah sebaliknya .. lagi mahal la... lagi »

Iklan Syaitan dan Aurat

Detik Islam pada Detik Islam - 5 jam yang lalu
Begini ke cara syaitan menghasut? begini kah mudahnya wanita menunjuk auratnya? ya Allah lindungi lah kami hamba-hamba mu yg hina lagi keji dari Syaitan yang direjam...lindungi lah keluarga kami sahabat kami saudara mara kami dan yg seislam dengan kami...

Ahmad Maslan Bagi Amaran Kepada Yang Bantah GST

atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
*Apahal lu ni Ahmad Maslan oiii... lu ingat Rakyat yang Tahu Brfikir dan Mahu Berfikir dengan Akal Fikiran akan Berdiam Diri jika sudah Kerajaan Umno/Bn Tak Peduli dengan BANTAHAN kepada GST dan tetap akan Melaksanakan GST, kecuali lah Rakyat yang disebelah SINUNN yang lebih kepada Menggunakan KEPALA LUTUT memang lah dia orang Tak Peduli.* *Atas sebab disebelah Sinunnn tu MENU Utama nya adalah OTAK LEMBU NFC dan OTAK UDANG dari Kolam Udang Noh Omar menjadi SANTAPAN Kegemaran dia orang, tetapi Kami disebelah Rakyat yang Tahu Berfikir dan Mahu Menggunakan Akal Fikiran tetap akan Memb... lagi »

GAMBAR BUDAK KUMPULAN ANTIFA MALAYSIA YANG TUNJUKKAN ISYARAT LUCAH KEPADA WARTAWAN SEMASA HIMPUNAN BANTAH GST TERSEBAR DI INTERNET!!!!

PBO™ pada pen buruk online ™ - 6 jam yang lalu
Kumpulan anak muda yang berpakaian serba hitam dan memakai bandana bagi menutup identiti individu menggelarkan diri mereka sebagai Antifa Malaysia telah melakukan provokasi kepada media pada jam 4.15 petang tadi di hadapan bangunan Sultan Abdul Samad dengan mengeluarkan perkataan kesat dan lucah seperti 'Fuck Media' sambil mengeluarkan isyarat jari tengah. Kumpulan berkenaan berarak bersama

MISTERI ANAK HILANG SEMASA TIDUR TERUNGKAI (GAMBAR)

Na'im Nikmat pada Na'im Nikmat @blog - 6 jam yang lalu
Beliau ingat anaknya dah hilang. Dah kecoh buat laporan polis dan meneliti semua gambar yang diambil (termasuk gambar di atas), baru perasan anaknya di mana. SUMBER:OH! MEDIA

Politik Malaysia Dan Fitnah Seolah-Olah Tak Dapat Di Pisahkan

ijoks2009 pada Kami SokongTokguru - 6 jam yang lalu
Klik untuk besarkan gambar

INILAH PRESIDEN CUEPACS YANG GELARKAN KAKITANGAN AWAM YANG HADIR SAMA HIMPUNAN BANTAH PELAKSANAAN GST SEBAGAI PENGKHIANAT!!!!

PBO™ pada pen buruk online ™ - 7 jam yang lalu
Penjawat awam yang terlibat dalam perhimpunan membantah Cukai Barang dan Perkhidmatan (CBP) di Dataran Merdeka hari ini dianggap sebagai pengkhianat dan tidak layak bergelar penjawat awam. Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) Azih Muda berkata penjawat awam yang terlibat dalam perhimpunan yang menentang kerajaan itu melanggar Akujanji dan Ikrar

MH370 - Laporan awal dan senarai cargo...

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 10 jam yang lalu
*Kerajaan Malaysia mengeluarkan salinan laporan awal mengenai kehilangan pesawat Malaysia Airlines Penerbangan MH370, yang ia dikemukakan kepada Pertubuhan Penerbangan Awam Antarabangsa (ICAO) awal bulan lepas.Dalam satu kenyataan, Menteri Pertahanan yang yang pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata keputusan untuk mengeluarkan laporan itu, yang bertarikh 9 April, telah dibuat selepas pasukan pakar dalaman selesai menyemak dokumen tersebut.Bersama laporan itu, kerajaan juga mengeluarkan rakaman audio komunikasi antara kokpi... lagi »

Fakta yang perlu anda ketahui mengenai laporan awal MH370 yang dikeluarkan kerajaan

PBO™ pada pen buruk online ™ - 10 jam yang lalu
Laporan awal MH370, yang turut mengandungi rakaman audio perbualan antara kokpit dan Pusat Kawalan Trafik Udara Kuala Lumpur serta senarai kargo, dikeluarkan hari ini oleh Kementerian Pengangkutan. Laporan itu turut memuatkan peta laluan penerbangan, pelan tempat duduk penumpang selain dokumen tambahan yang memberi maklumat lanjut berkaitan tindakan yang diambil antara 1.38 pagi dan 6.14

Jom Lihat: Ada Sesuatu Yang Ganjil Pada Kereta Ini

Nas Rul pada dairishare - 10 jam yang lalu
Bike made out of an old Pontiac Fiero.

Tiada ulasan: