Ahad, 22 Jun 2014

5060. Macam² . Ada³.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  
PESANAN: Jangan Guna GoogleChrome Jika Ada Gangguan Malware.

Kredit: (http://gigitankerengga.blogspot.com)
  • Akibat Pendedahan Berani Mati MH370, Sharifah Sofia Disantau..

     Akibat pendedahan 'berani mati' ini agaknya Sharifah Sofia Syed Rashid kini khabarnya sedang menderita akibat perbuatan khianat.


     
    Berikut kenyataan yang dikeluarkan beliau sebelum ini yang menyatakan kebimbangan tentang perbuatan khianat santau yang cuba dihantar kepadanya dan cerita terkini tentang keadaan beliau yang ditulis oleh 'saudara terdekat' beliau di wall fb beliau.






    Kami di Bloglist Malaysia mendoakan agar Sharifah Sofia Syed Rashid segera sembuh dari penderitaan yang dihadapinya dan dilindungi Allah SWT dari perbuatan khianat dan jahat ini.



    Bloglist Malaysia 

    Pendedahan Terkini MH370 Dari Sharifah Sofia Syed Rashid

    Pendedahan Berani mati kedudukan terkini MH370:

    Sekali lagi maklumat bocor.... pendedahan oleh seorang pegawai tertinggi India yg mengatakan bahawa media rasmi di sini diarah oleh kedutaan Amerika agar menafikan penduduk Maldivies melihat pesawat yg menyerupai MH370 terbang rendah selitar jam 6.15 pagi menuju keselatan kepulauan hindi.

    Susulan daripada bukti ini penyiasat dan pakar-pakar penerbangan menyimpulkan bahawa radar yg dikesan oleh Inmarsat yg mengatakan MH370 berakhir dilautan Hindi adalah teori rekaan semata-mata bagi mengalihkan perhatian dunia yg sebenarnya pesawat MH370 sudah lama mendarat di Diego Garcia sebuah landasan ketenteraan Amerika Laknatullah !!!.

    Okey ikuti perkembangan terbaru pendedahan demi pendedahan MH370 dibawah ini bersama pakar-pakar penerbangan dlm dan luar negara serta beberapa penyiasat terkenal.

    Mengapa satelit Inmarsat mengatakan lokasi terakhir MH370 dikesan ialah berada ditengah-tengah lautan hindi. Adakah ianya teori ataupun konspirasi jahat Amerika yg sengaja diwujudkan bagi menyakinkan dunia ianya telah berakhir di situ. Yang sebenarnya Amerika memilih lautan Hindi kerana semua sedia maklum lautan ini merupakan lautan yg paling dalam di dunia dan paling ganas sekali.

    So jika MH370 terhempas dilautan hindi adalah agak mustahil utk pasukan yg menyertai SAR mengesannya sbb mungkin sudah tenggelam dan hanyut dipukul ombak yg mmg kuat. Pasal itu penyiasat menyimpul bahawa negara yg menyertai misi SAR terpaksa memberhentikan misi mencari MH370 setelah menemui jalan buntu dan sebaliknya mereka (Amerika) sebenarnya sedang berunding dengan negara-negara berkenaan bagi mencipta teori bagaimana utk mewujudkan MH370 terhempas atau sebagainya setelah segala teori yg mereka cipta gagal dibuat kerana Allah s.w.t telah menggagalkan perancangan mereka. teruskan berdoa kerana Perancanggan Allah adalah sebaik-baiknya dan tepat.

    Baru tadi penyiasat mendedahkan bahawa kedudukan terkini penumpang dan anak-anak kapal MH370 berada di Diego Garcia telah dipindahkan ke sebuah pulau yg terdapat di negara India. Mereka semua ditempatkan di suatu lokasi rahsia.

    Manakala sumber risikan yg mungkin berpaling tadah telah mendedahkan lokasi kesemua penumpang MH370 berada di negara ini tetapi enggan mendedahkan lokasi terperinci. Susulan pendedahan pegawai tertinggi di India itu terus mendapat respon dari penyiasat yang menyimpulkan teori utk mewujudkan MH370 terhempas ataupun berakhir dilautan hindi adalah rekaan semata-mata bagi mengelakkan ianya dikesan oleh dunia dan mengalihkan pandangan dunia bahawa yg sebenarnya pesawat MH370 sudah lama mendarat pada pagi kejadian.

    Sofia tertarik dgn seorang hamba Allah yg telah mengemail sofia utk dikongsikan di wall ini yg berbunyi: " Obama berjaya dlm misinya setelah melawat Malaysia dan beberapa negara Lain. China dapat dijinakkan hasil lawatan rasmi PM M'sia. Rusia dapat ditundukkan. Amerika dan Yahudi masih terasa tersepit dan takut akibat hamas dan fatah bergabung membentuk kerajaan Perpaduan di Palestin "

    Penyiasat melaporkan rentetan peristiwa kehilangan MH370 yg sebenarnya ada kaitan yg berlaku di washington DC (11 Sept.) bagi mengaitkan Islam dgn keganasan walaupun sehingga kini Amerika tiada lagi bukti yg kukuh peristiwa sept. itu didalangi oleh ekstremis Islam dan hanya menuduh al-Qaeda utk menunjukkan pada dunia yg Islam ini mmg jahat.

    Teori utk mengaitkan MH370 telah dihijacked oleh kumpulan militan Islam (Al-Qaeda) sedang dicipta oleh Amerika Laknatullah plus Israel Yahudi jika rundingan akhir gagal disepakati.

    Ketibaan Barack Obama ke Malaysia dgn pesawat rasminya Air Force One di Lapangan terbang Subang baru-batu ini. Fakta menarik yg semua rakyat Malaysia mungkin tidak tahu dibelakang takbir iaitu

    (i) 2 pesawat Amerika telah landing di Subang dan satu stanby di KLIA dan dikawal rapi oleh tenteranya dan tidak boleh mana-manapun termasuk tentera Malaysia mahupun PDRM menghampiri pesawat yg berada di subang mahupun di KLIA.

    (ii) Apa yg menarik dan peliknya pesawat yg stanby dan berada di landasan KLIA diletakkan dibahagian Kargo MAS dan pintu utama kapal terbang ini menghala ke arah penerbangan bukan sebaliknya yg berlaku ke atas mana-mana kapal terbang di dunia jika selamat mendarat.

    (iii) Kesemua remote control kereta yg diparking dilandasan kargo MAS KLIA berdekatan pesawat US ditempatkan gagal berfungsi dan mereka semua terpaksa membuka dan menutup pintu kereta secara manual.

    (iv) Kereta yg Barack Obama dtgnya khas dari US sendiri bukannya kereta yg berada di Malaysia. Manakala tempat tinggal Obama bukannya dihotel 5 star sebaliknya dirumah mewah milik warga negara Amerika sendiri. Dimaklumkan juga sekitar rumah tersebut sepanjang Obama menginap dijaga sendiri oleh tentera yg dtgnya dari Amerika sendiri.

    Pendek cerita all made in Amerika not Malaysia. Kesimpulannya penyiasat telah merumuskan bahawa kedatangan Obama ke Malaysia dan negara-negara yg dilawatinya adalah satu sandiwara dan lakonan semata-mata .Sebaliknya adalah utk memaklumkan bahawa pesawat MH370 berada di dlm keadaan selamat dibawah tentera Amerika.

    Penyiasat mengatakan bahawa kerajaan India sebenarnya mempunyai bukti yg kukuh malah radar negara tersebut sebenarnya telah mengesan terlebih dahulu pesawat MH370 lalu di situ kerana ugutan dan campur tangan kedutaan Amerika yg berpangkalan di sana akhirnya kerajaan India terpaksa akur dan menafikan penduduknya nampak MH370 terbang rendah menuju keselatan kepulauan lautan hindi sekitar jam 6.15 pagi.

    Ini dikukuhkan lagi dengan terbocornya maklumat dari agen risikin yg mengatakan pegawai tertinggi India sendiri telah mendedahkan hal yg sebenarnya berlaku. Mereka merancang... Allah juga merancang.... tetapi perancangan Allah lagi tepat.........

    Dipetik dari facebook Sharifah Sofia Syed Rashid

    My Dashboard. 
    s3v3n

    s3v3n.
IP

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  
  • Jambatan Kayu Berusia 1000 Tahun Kukuh Hingga Sekarang


    Seperti yang kita ketahui bahawa bangunan yang menggunakan bahan dari kayu tidak akan boleh bertahan lama melebihi yang terbuat dari konkrit. Namun sebuah jambatan kayu di China telah bertahan dan kukuh selama 1000 tahun.

    Jambatan tersebut adalah jambatan Yangmeizhou, berada di desa Xiadang, Shouning County, China. Dengan menggunakan bahan binaan dari kayu, jambatan tersebut masih berdiri dengan kukuh sehingga hari ini. Dipetik dari Dailymail, jambatan kayu tersebut dibina pada masa Dinasti Ming, iaitu sekitar 1000 tahun lalu. Jambatan tersebut menghubungkan hutan dengan tanaman yang rimbun, hal ini menjadi spekulasi bahawa tidak adanya kerosakkan alam dan akibat banjir yang membuatkan jambatan tetap kekal utuh.

    Dilihat dari struktur binaannya, jambatan tersebut memperlihatkan betapa pakarnya tangan-tangan pembuatnya yang sangat menakjubkan. Kayu-kayu yang digunakan disatukan dengan teknik luar biasa, seperti sebuah tenunan yang terbuat dari kayu. Bentuk jambatan yang melengkung menyatukan dengan kedua sisi sungai, sedangkan untuk melindungi penggunanya dari hujan dan panas, terdapat atap yang kukuh disepanjang jambatan.

    Kerana keadaannya yang tetap terjaga walau telah berusia tua, jambatan ini bahkan dimasukkan dalam warisan dunia oleh UNESCO.




    My Dashboard. 
    s3v3n

    s3v3n.
IP

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  
  • Allah SWT Maha Pelindung dan Maha Penolong.

    Nauzubillah Minzaliq

    Organ Manusia Sekarang Dijual Dengan Harga Yang Tinggi !!


    Photo: Agaknya kanak2 yg hilang x jmpa2 spt kes adik yg hilang kat pj dulu tu(lupa dah nama dia), begini kot pengakhiran dia? Dilapah dlm van utk diambil organ dalaman dan dijual oleh sendikit pasaran gelap?? Skg diorg culik bkn utk mtk duit tebusan lagi dah, tp nakkan organ kanak2 tersebut utk diperdagangkan, betapa zalim&kejamnya mahluk yg bnama manusia.... kpd yg ada ank kecil tu, tlg lah jaga ank anda sebaiknya, jgn leka walau sekejap, kerana malang x berbau, sesal dulu pndapatan, sesal kemudian dah x bguna..
    Agaknya kanak2 yg hilang x jmpa2 spt kes adik yg hilang kat pj dulu tu(lupa dah nama dia), begini kot pengakhiran dia? 

    Dilapah dlm van utk diambil organ dalaman dan dijual oleh sendikit pasaran gelap?? Skg diorg culik bkn utk mtk duit tebusan lagi dah, tp nakkan organ kanak2 tersebut utk diperdagangkan, betapa zalim&kejamnya mahluk yg bnama manusia.... kpd yg ada ank kecil tu, tlg lah jaga ank anda sebaiknya, jgn leka walau sekejap, kerana malang x berbau, sesal dulu pndapatan, sesal kemudian dah x bguna..

    My Dashboard. 
    s3v3n

    s3v3n.
IP

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  
  • DEMI BOLA BRAZIL BUNUHI ANAK JALANAN

    Polisi Brazil tengah membersihkan Brazil dari banyaknya anak-anak jalanan agar Brazil terlihat bersih saat menyelenggarakan World Cup nantinya yang akan diadakan di Brazil.

    Polisi Brazil tengah membersihkan Brazil dari banyaknya anak-anak. Maka anak-anak jalanan dihabisi oleh polisi. Dibunuhi.

    Fakta mengerikan dari dzalimnya Kapitalisme. Demi event dari para kapitalis yang menjadikan olahraga sebagai event meraup keuntungan, nyawa manusia jadi tidak berharga.

    Inilah bukti bahwa jika dunia ini dikelola dengan aturan yang dibuat manusia hanya akan melihat sisi keuntungan tanpa melihat sisi keagamaan. Sudah saatnya Islam kembali memimpin dunia dan menjadi peradaban yang menjadikan manusia termanusiakan kembali. [SandsAlfatih]
    My Dashboard. 
    s3v3n

    s3v3n.
IP

Mahasiswi UM Kecam Arahan Tanggal Purdah

Kumpulan Mahasiswi Islam Universiti Malaya mengecam tindakan mengarahkan seorang siswi menanggalkan purdahnya untuk masuk ke dewan peperiksaan.

Pengerusi Hal Ehwal Mahasiswi Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya (Hewi-PMIUM), Sobiroh Puzi (gambar) berkata, tindakan seorang pengawas peperiksaan itu bukan sahaja mengaibkan siswi terbabit malah menafikan hak beliau mengamalkan ajaran agama.

“Jika pemakaian purdah dilarang dengan alasan undang-undang UM tidak membenarkan, mengapakah larangan berkenaan hal ini tidak pernah dinyatakan secara jelas serta penguatkuasaan berkenaan larangan ini tidak juga dimaklumkan kepada mahasiswa UM sendiri,” soal beliau dalam satu kenyataan.

Beliau mengulas kejadian Isnin lalu, di mana seorang siswi daripada Akademi Pengajian Melayu telah diarahkan keluar daripada dewan peperiksaan ketika peperiksaan berlangsung, untuk menanggalkan purdah yang dipakainya.

Mengulas lanjut beliau berkata, pihak seksyen peperiksaan kampus itu juga bertindak secara “double-standard”, apabila hanya siswi tersebut yang dikenakan tindakan sedemikian.

Sedangkan kata beliau, rata-rata siswi lain yang juga berpurdah tidak pula dikenakan tindakan yang sama jika ia benar-benar melanggar peraturan universiti.

“Lebih menghairankan, lebih ramai mahasiswi yang berpakaian menjolok mata di dalam kampus serta terang-terangan melanggar peraturan pemakaian pelajar tidak pula dikenakan tindakan tatatertib oleh pihak berwajib,” kata beliau lagi.

Pihak Hewi PMIUM juga katanya, menuntut pihak pentadbiran UM dapat menjelaskan kepada mahasiswa berkenaan isu pemakaian purdah di dalam kampus.

“Jika benar ia dilarang, di mana hitam putihnya dan apakah justifikasi larangannya?

“Kami juga menuntut agar penguatkuasaan dan tindakan tegas dikenakan kepada mahasiswa yang menyalahi etika berpakaian di dalam kampus seperti yang termaktub di dalam peraturan universiti,” tegasnya.

Dalam Perlembagaan Universiti Malaya 1997, terdapat peruntukan dalam Jadual C (Arahan Am Peperiksaan) dibahagian 3 (e) yang larang pelajar memakai apa-apa pakaian yang menutup muka, pakaian yang tidak sopan dan tidak sesuai dengan keadaan, selipar, topi, seluar pendek dan sarung tangan (kecuali pelajar perubatan di klinik dan makmal) di dewan peperiksaan.

Zulaikha Adam tutup akaun facebook


Zulaikha Adam Pelajar UM Akhirnya Tutup Akaun Facebook | Berita terkini

Susulan luahan tidak puas hatinya mengenai isu memakai purdah tersebar dilaman sosial, Zulaikha Adam telah mengambil keputusan untuk menutup akaun Facebook peribadinya. Tinjauan terkini mendapati pautan akaun Facebook Zulaikha Adam sudah tidak lagi ditemui.
Zulaikha Adam Pelajar UM Akhirnya Tutup Akaun Facebook
Terdahulu pada 16 Jun 2014, Zulaikha Adam yang juga merupakan seorang Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) telah meluahkan rasa tidak puas hati terhadap pengawas UM yang memaksanya untuk membuka purdah ketika sedang menjawab soalan peperiksaan.

Peraturan UM yang melarang wanita memakai purdah ketika peperiksaan kini menjadi perbincangan hangat di laman sosial.
Sumber: (http://greenboc.blogspot.com/2014/06/mahasiswi-um-kecam-arahan-tanggal-purdah.html)

Tiada ulasan: