Sabtu, 10 Januari 2015

5087. Muslim wajar membersihkan minda dari memperakui syiah saudara seIslam mereka.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Assalamualaikum warohmatullahi wabarakatuh.


Meja www.peceq.blogspot.com  
  • Kewujudan syiah lebih kepada tipu daya, pecah belah, prajudis dan kejahatan yahudi laknatullah yang sejak zaman berzaman cemburu, iri hati, busuk hati dan sakit hati dengan orang Islam. Bezanya agama Islam dengan syiah iblis lakhnat. 

    Syiah adalah kepercayaan di luar Islam. Syiah adalah kafir.

    1. Agama Islam dibawa oleh Nabi Muhammad Rasulullah atas perintah Allah Subhanuwatalla.
    Seorang yahudi bernama Abdullah bin Saba ' Al Himyari (Majmu 'Fatawa 4/ 435) adalah penyibar syiah, yang awalnya berpura-pura beragama Islam. Kemudian mengahwini beberapa orang perempuan Arab Islam dan dari keturunan inilah syiah mula bertapak zaman berzaman.

    2. Rukun Islam: (HR Muslim no. 1 daripada Ibnu Umar)
    i. Mengucap Dua Kalimah Syahadat
    ii. Solat
    iii. Puasa
    iv. Zakat
    v. Haji
    Rukun anutan orang syiah: ([Lihat Al Kafi Fil Ushul 2 /18 karya Imam Besar Syiah Al Kulaini 2 /634] Kedudukan Al Kulaini di Syiah = Kedudukan Imam Bukhari di Sunni)
    i. Solat
    ii. Puasa
    iii. Zakat
    iv. Haji
    v. Wilayah/Kekuasaan

    3. Rukun Iman bagi orang Islam ada 6 perkara iaitu:
    i. Percaya kepada Allah
    ii. Percaya kepada Malaikat
    iii. Percaya kepada Kitab- Kitab
    iv. Percaya kepada Nabi dan Rasul
    v. Percaya kepada hari Qiamat
    vi. Percaya kepada Qadha Qadar.
    Rukun iman aturan orang syiah ada 5 perkara iaitu:
    i. Tauhid
    ii. Kenabian
    iii. Imamah
    iv. Keadilan
    v. Qiamat

    4. Kitab suci umat Islam Al Quran yang berjumlah 6236 ayat. Kitab suci syiah "Mushaf Fathimah" yang berjumlah 17.000 ayat (Lebih banyak tiga kali ganda dari Al Qur'an milik kaum Muslimin) . (Lihat kitab mereka Ushulul Kafi karya Imam Besar Syiah Al Kulaini 2 /634)

    5. Azan menurut Agama Islam:
    (Allahu Akbar) 4 kali
    (Asyhadu Allā ilāha ILLALLAH) 2 kali
    (Asyhadu anna Muhammadan Rasulullah) 2 kali
    (Hayya 'alash sholah) 2 kali
    (Hayya' alal Falah) 2 kali
    (Allahu Akbar) 2 kali
    (lā ilāha ILLALLAH) 2 kali
    Azan menurut orang syiah: (www.youtube.com/watch?v=ffuZ8Fy9Ed0)
    (Allahu Akbar) 4 kali
    (Asyhadu Allā ilāha ILLALLAH) 2 kali
    (Asyhadu anna Muhammadan Rasulullah) 2 kali
    (Asyhadu anna ' Aliyyan waliyullōh) 2 kali
    (Hayya ' alash sholah) 2 kali
    (Hayya' alal Falah) 2 kali
    (Hayya ' alā khoiril ' amal) 2 kali
    (Allahu Akbar) 2 kali
    (Lā ilāha ILLALLAH) 2 kali

    6. Islam meyakini bahawa solat diwajibkan pada 5 waktu. Orang syiah mewajibkan bahawa penyembahan hanya 3 waktu saja .

    7. Islam meyakini bahawa solat Jumaat hukumnya wajib. [QS Al Jumu'ah: 9] Orang syiah meyakini bahawa solat Jumaat tidak wajib hukumnya.

    8. Islam menghormati seluruh sahabat Rasulullah dan meyakini mereka orang-orang terbaik yang digelari Radhiallahu'Anhum oleh Allah. [QS At Taubah: 100] Kepercayaan syiah meyakini bahawa seluruh sahabat Rasulullah telah kafir (Murtad) kecuali Ahlul Bait (Versi mereka) Salman Al Farisi, Al Miqdad bin Al Aswad dan Abu Dzar Al Ghifari. [Ar Raudhoh Minal Kafi Karya Imam Besar Syiah Al Kulaini 8/245-246]

    9. Islam meyakini bahawa Abu Bakar adalah orang yang terbaik dari Umat Muhammad setelah Rasulullah, kemudian Umar bin Al Khatthab, kemudian Utsman bin 'Affan dan kemudian 'Ali bin Abi Talib. Anutan syiah meyakini bahawa orang terbaik setelah Rasulullah adalah Ali bin Abi Talib. Abu Bakar dan Umar bin Al Khatthab adalah dua berhala Quraisy yang terlaknat. [Ajma'ul fadha'ih karya Al Mulla Kazhim hal. 157]

    10. Islam meyakini bahawa Abu bakar adalah orang yang paling berhak menjadi khalifah sepeninggalan Rasulullah. Orang syiah meyakini bahawa orang yang paling berhak menjadi khalifah sepeninggal Rasulullah adalah Ali bin Abi Talib kerana hubungan kekeluargaan yang paling rapat dengan Rasulullah.

    11. Islam meyakini bahawa Abu Bakar adalah khalifah pertama yang sah. Orang syiah memposisikan Abu Bakar sebagai perampas kekhalifahan dari 'Ali bin Abi Talib.

    12. Islam meyakini bahawa Mu'awiyah bin Abi Sufyan, 'Amr bin Al' Ash, Abu Sufyan termasuk sahabat Rasulullah. Orang syiah meyakini bahawa mereka pengkhianat dan telah kafir (Murtad) dari Islam.

    Perhatian: Berkemungkinan orang-orang syiah di sekitar anda akan mengingkari tulisan ini sambil berkata: " Syiah tidak seperti ini! " Tetapi mereka tidak layak mengingkari perkataan-perkataan ulama-ulama besar mereka kerana bahan bacaan yang kami gunakan dalam penyusunan artikel ini menggunakan kitab -kitab pokok Syiah yang ditulis oleh ulama-ulama besar Syiah sebagai rujukan dan dari laman web rasmi mereka.

    Ibnu Babawaih Al Qummi, salah seorang ulama besar syiah, berkata: kami menyakini bahawa taqiyah adalah wajib, siapa yang meninggalkannya sama seperti meninggalkan solat. [Al I'tiqadat hal 114]

    Artikal diedit dari link:
    http://sensasisabahan.blogspot.com/…/perbezaan-antara-agama…

    My Dashboard. 
    s3v3n

    s3v3n.
IP

Tiada ulasan: