Selasa, 10 Februari 2015

5110. Zaman Akhir - Antara Kuliah Islam dengan Maksiat.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Assalamualaikum warohmatullahi wabarakatuh.

Meja www.peceq.blogspot.com  

"Ustaz ditangkap ketika menyampaikan kuliah agama Islam di Nilai Negeri Sembilan, Maksiat tengok saja" 
  • Semalam punya cerita, seorang Ustaz yang bernama Nasaie Hanaffi telah ditangkap ketika sedang manyampaikan kuliah tanpa tauliah di Nilai N9. Kalau cuma takdok tauliah masalahnya. Tangkap kan dah mencukupi, apa kejadahnya sampai nak masuk mahkamah dan didakwa bagai.
    Apa salahnya lepas tangkap bagi kat Ustaz Nasaie ini lesen tauliah untuk mengajar. Ini Malaysia yang aku pelik, benda hiburan, pusat urut, arak, judi yang ada di Nilai tu cukup berlambak, panggil artis luar negara datang negara Malaysia buat konsert maksiat boleh pula bagi lesen, tapi bab ustaz menyampaikan kuliah-kuliah agama boleh tangkap dan didakwa, ini negara Islam atau negara kafir.
    Lagipun benda yang disampaikan oleh Ustaz Nasaie ini bukannya benda tak betul, bukannya benda sesat. Masalah tauliah ja pun. Dahlah tangkap semasa program berlangsung, dakwa pula di mahkamah, kalau bersalah kena bayar denda pula selapis.

    Takde tauliah punya kesalahan, tapi macam penjenayah besar. Padahal menyampaikan ilmu Islam pada orang ramai.

    " PENARI TIANG DENDA RM25. USTAZ MENGAJAR ILMU AGAMA TANPA TAULIAH RM1,500. INILAH UNDANG2 KAFIR "


    Cakap banyak pun tak guna. Ada akal Tuhan bagi sendiri nilai, orang yang membawa agama, menyampaikan tentang Islam hanya kerana tidak mempunyai tauliah dikenakan denda RM1,500.

    Orang yang membawa maksiat, lawan hukum Allah didenda hanya RM25 sahaja. Inilah undang-undang ciptaan manusia yang meletakkan Islam di bawah.Inipun ramai yang masih pertahankan.

    Sumber: (http://tikaqbuloh.blogspot.com/2015/02/penari-tiang-denda-rm25-ustaz-mengajar.html
    My Dashboard. 
    s3v3n

    s3v3n.
IP

Tiada ulasan: