Google+ Badge

Rabu, 11 Februari 2015

5116. Dasar Penguasa Menyedarkan Rakyat Banyak, Dalam Erti Sebutir Keluh-kesah.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Assalamualaikum warohmatullahi wabarakatuh.

الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
Meja www.peceq.blogspot.com  
  • Keluhan tentera Amerika berperang ke Syria

    "Kami kini sudah lemah dan teramat penat untuk berperang ke Syria"

    Demikian keluhan oleh seorang tentera Amerika berpangkat Sarjan Satu, sebagaimana kandungan email yang diterima oleh wartawan Business Insider, Paul Szoldra hari Minggu (1/9/2013).

    "Kami ingin berehat, jadi saya lebih memilih untuk menolak pilihan bagi kita untuk berperang di Syria. Kami sudah penat memakai kasut bot, "tambahnya.

    Tentera Amerika yang disembunyikan namanya itu juga mengkritik dasar kerajaan Amerika yang berlagak menjadi polis dunia. Apa yang mereka lakukan di Afghanistan dan Iraq tidak mencapai kejayaan yang baik.

    "Apakah Amerika harus selalu tampil di depan? pada pandangan saya, tidak perlulah kita jadi polis dunia. Kita masih belum selesai di Afghanistan dan bagaimana mungkin untuk kita sekarang ini memutuskan berperang lagi di tempat lain? "rungut sarjan tersebut.
    Sementara itu, seorang bekas Koperal bernama Jack Mandaville, veteran Kor Infantri Marin yang pernah terlibat 3 kali ke medan pertempuran di Iraq juga mengadu hal yang lebih kurang sama. Dia mengkritik sikap para politikus dan kebijakan di pihak kerajaan yang begitu cepat mengisytiharkan perang pada negara lain, tetapi selepas itu mereka lupakan nasib para veteran dan korban perang yang melibatkan ramai tentera Amerika yang terbunuh.

    "Kami menyaksikan bagaimana ahli-ahli politik dan negara kami selalu bernafsu untuk segera menghantar kami ke medan perang, tapi setelah itu dengan cepat juga mereka lupakan kami hingga selama hampir satu dekad. Aku benar-benar muak dengan semua dasar luar negera di negara ini ...! "Geramnya.

    Benarlah apa yang pernah dikatakan oleh Usama bin Ladin rahimahullah-, "Jika kalian rakyat Amerika tahu bagaimana derita kami umat Islam akibat ketidakadilan yang dilakukan orang-orang Yahudi pada kami, sementara pemerintahan kalian terlibat di dalam perbuatan kezaliman itu, maka kalian akan tahu bahawasanya kita berdua (umat Islam dan rakyat Amerika) adalah sama-sama korban dari dasar-dasar Rumah Putih.

    *Diterjemahkan oleh Detik Islam dari sumber www.shoutussalam.com

    Sumber: (detikislam)
    My Dashboard. 
    s3v3n

    s3v3n.
IP

Tiada ulasan: