Google+ Badge

Isnin, 25 Mei 2015

5259. You are not in my shoes, not even in my world.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Assalamualaikum warohmatullahi wabarakatuh.

الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
Meja www.peceq.blogspot.com  


  • Nota: Gambar pelakon berkenaan tidak dapat disiarkan kerana admin berpegang kepada Zat Allah.  Iaitu apa yang Allah perentahkan dan apa yang Allah larangi. 


    Monday, May 25, 2015


    Merotan Murid Tidak Relaven, Artis Yasmin Hani Terima Surat Terbuka Dari Guru. 

    Sebelum ini, pelakon dan pengacara Yasmin Hani telah mengeluarkan kenyataan di mana beliau menganggap budaya merotan murid oleh guru disekolah sudah tidak relevan lagi pada masa kini.

    Yasmin atau nama sebenarnya Yasmin Hani Ismail Richardson, 36, memberi pandangan  dengan mengatakan budaya merotan harus ditukarkan kepada kaedah yang lain kerana ia dilihat lebih berkesan mengikut peredaran zaman.

    Kerana tindakan Yasmin itu yang dilihat telah cuba 'mengajar' guru-guru,telah tampil seorang  guru yang menggelarkan dirinya Guru XYZ dimana guru tersebut telah menghantar surat terbuka bagi membalas balik kenyataan Yasmin.


    Berikut adalah kandungan surat tersebut:

    Dear Yasmin Hani,

    Firstly, thank you kerana memberi tips dan idea kepada guru how to handle kids nowadays. but let me tell you something dear, bidang ini bukan bidang anda. Anda cuma menjadi mata dan telinga kepada kami namun bukan menjadi kaki tangan hidung siku lutut seorang guru.

    Sekiranya anda tidak boleh membantu kami dalam urusan kerjaya kami, maka janganlah mengguris hati kami dengan kata-kata anda. Bukan saya menyokong tindakan guru merotan, namun saya yakin dan percaya, hanya kami yang berada di bidang ini tahu apa yang terbaik untuk murid.

    Kami tidak bodoh untuk asyik menghukum dan memarahi anak murid kerana jauh di sudut hati, marah itu kerana kami sayang. Mungkin anda dibesarkan dengan cara barat sehinggakan saya lihat kehidupan anda sekarang juga seperti itu, tapi kami hidup cara timur, caranya pun kena seperti itu.

    Saya juga tahu sekiranya saya seorang guru menegur anda di bidang anda secara terbuka, mungkin apa yang kami rasa sama seperti apa yang anda akan rasa. Sesungguhnya, saya harap sekiranya kami diberi peluang untuk menegur anda dan memberikan tips dan idea how to be an IDEAL Malaysian artist, pasti anda juga mengeluarkan kata-kata “you are not in my shoes, not even in my world”.

    Sebelum menegur urusan kami, alangkah lebih baik anda mengurus diri anda dulu yang tidak cukup kain berpakaian, yang mungkin menjejaskan akhlak anak anda sendiri. Sesungguhnya seorang murid yang baik itu adalah hasil didikan ibu dan bapa mereka dan apa saja perbuatan dan sifat mereka di sekolah, adalah kerana apa yang mereka lalui di rumah.

    Tugas kami mendidik namun yang membantu kami menjadikan seorang murid itu manusia adalah ibu bapa ataupun paling kurang penjaga mereka. Semoga kita saling menghormati dan tidak mengguris hati dengan kata-kata kerana saya yakin anda dan saya mahukan perkara yang terbaik untuk anak dan setiap murid di dunia ini.

    Saya mohon maaf sekiranya kata-kata saya menyinggung perasaan anda tapi saya juga menjadi wakil kepada hampir semua guru di Malaysia yang sedikit terasa dengan kata kata Puan :)

    Assalamualaikum dan Salam Perpaduan

    Sincerely,
    Guru XYZ :)

    Wah! kalau dibaca dari luahan guru ini ayat yang digunakan memang padat tetapi agak pedas dan makan dalam.

    Walaupun ada melihat pandangan Yasmin tersebut agak kena dengan keadaan tetapi tahukah kita diluar ini bagaimana pengalaman dan keadaan sebenar seorang guru di sekolah?. - Siakapkeli.my 



    Sumber: (atsixty-zakriali.blogspot.com)
    My Dashboard. 
    IP
    s3v3n

    s3v3n

Test

Tiada ulasan: