Selasa, 23 Jun 2015

5427. MasyaAllah.

.

Bismillahirrohmanirrohim 💜

Assalamualaikum Warahmatullah Wabarakatuh 💚
Allahumma Sholli 'Ala Sayyidina Muhammad 💖
Wa Ala 'Alihi Sayyidina Muhammad 💜
💙💜 Subhanallah Walhamdulillah Walaa ilaaha illahu Allahu Akhbar 💚💟
💖 Laa Haula Walaa Quwwata illa Billahil Alyyil Adzhiim 💙💚
💜💞 Allahumma Sholli Wasallim Wabarik Alahih 💙💜💚💟💘💖💝
— 


║∩∩∩∩∩∩∩∩∩║ 
☼¸.•*""*•.¸☼ 
¸.•*""*•.¸¸.•*""*•.¸☼ 
'''''''Masha ALLAH'''''''''' '''''''Subhan ALLAH'''''''

Bismillahirrahmanirrahim
☆╰●•☆☆╰●•☆☆╰●•☆☆╰●•☆

Jikalau engkau terasa duka dan pedih disebabkan oleh manusia, sifat, perbuatan, perkataan mereka.

Menangislah, namun niatkan tangisan itu bukan untuk dirimu atau manusia lain tapi kerana Allah.

Kerana ingin melegakan jiwa agar mampu Kembali bertenang dengan redha Allah dan kerana sedar diri memang layak diuji bagi meraih redhaNya & SyurgaNya.


♡ Bismillahirrahmanirrahim ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★

♡ Wa'alaikumussalam Warahmatullah Wabarakatuh ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆
La Ilaha IllAllah Muhammadur Rasulullah
♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡
♡ Ingatlah Allah Hati Menjadi Tenang ♡ 


◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆
اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ۩★۩

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ 
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆
Subhanallah walhamdulillah wala ilaha illallah wallahu akbar
✔ ✔ Sho-Nabii Muham
llu'Alanmad ﷺ ✔ ✔

Alhamdulillah...Selamat Pagi Sahabat

♡ SUBHAN ♡ ♡
♡ █▀█ █ █ █▀█ █▄█ ♡ ♡
♡ █▀█ █ █ █▀█ █▀█ ♡ ♡
ºº~•●●•~ºº
Shollu'Alan-Nabii Muhammad ﷺ ♡
~❥ Iyyakana'budu wa iyya kanasta'in” ♡
~❥ Subhanallah walhamdulillah wala ilaha illallah wallahu akbar ♡
~❥ Laahaula wala quwwata illa billahil ' aliyyil ' aziim ” ♡ 

 ◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆


◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

Foto Islampos.
Betulkan yang biasa
Biasakan yang BETUL

Hijab  punuk Unta, Tanda Akhir Zaman

ZAMAN sekarang ini, aneka jenis hijab telah merajalela. Hanya saja, kebanyakan dari gaya berhijab ini, bertentangan dengan apa yang ada dalam aturan Islam. Salah satunya ialah berjilboob dengan mengadakan punuk unta pada hijabnya. 


Hijab punuk unta yaitu menggunakan hijab tetapi ada tonjolan dibelakangnya seperti punuk unta. Tonjolan itu dapat berupa rambut yang digelung maupun sesuatu sebagai pengganti rambut agar terdapat tonjolan itu. Misalnya saja berupa bantal kecil yang sengaja dimasukkan agar memperindah bentuk.

Melalui sabdanya, Rasulullah telah memberitahukan kepada kita mengenai hal ini. Rasulullah bersabda:

مِنْ أَهْلِ النَّارِ لَمْ أَرَهُمَا قَوْمٌ مَعَهُمْ سِيَاطٌ كَأَذْنَابِ الْبَقَرِ يَضْرِبُونَ بِهَا النَّاسَ وَنِسَاءٌ كَاسِيَاتٌ عَارِيَاتٌ مُمِيلاَتٌ مَائِلاَتٌ رُءُوسُهُنَّ كَأَسْنِمَةِ الْبُخْتِ الْمَائِلَةِ لاَ يَدْخُلْنَ الْجَنَّةَ وَلاَ يَجِدْنَ رِيحَهَا وَإِنَّ رِيحَهَا لَيُوجَدُ مِنْ مَسِيرَةِ كَذَا وَكَذَا
۞رواه أحمد ومسلم في الصحيح ۞

“Ada dua golongan penduduk neraka yang belum aku melihat keduanya. Kaum yang membawa cemeti seperti ekor sapi untuk mencambuk manusia (maksudnya penguasa yang dzalim), dan perempuan-perempuan yang berpakaian tapi telanjang, cenderung kepada kemaksiatan dan membuat orang lain juga cenderung kepada kemaksiatan. Kepala-kepala mereka seperti punuk-punuk unta yang berlenggak-lenggok. Mereka tidak masuk surga dan tidak mencium bau wanginya. Padahal bau wangi surga itu tercium dari jarak perjalanan sekian dan sekian waktu (jarak jauh sekali),” (HR. Muslim dan yang lain).

Dalm hadits tersebut jelas bahwa wanita-wanita yang menggunakan punuk unta pada hijabnya termasuk golongan orang-orang yang merugi di akhirat kelak. Mereka tidak akan mencium bau surga yang sebenarnya dalam jarak yang jauh sekali pun dapat tercium. Tapi, itu memang sudah ketetapan dari Allah akibat kelakuan mereka sendiri. Mereka bangga dengan apa yang mereka pertontonkan. Padahal, dari perbuatan yang seperti itulah mereka telah berbuat kesalahan yang berakibat fatal bagi dirinya.

Hal tersebut telah dijelaskan oleh Rasulullah jauh sebelum hal itu terjadi. Tapi, Rasulullah memberitahukan kepada kita, bahwa salah satu tanda akhir zaman itu ialah adanya hijab punuk unta tersebut. Subhanallah, itulah kelebihan yang dimiliki oleh Nabi kita.

Allah telah memberi kabar akan adanya tanda akhir zaman itu melalui Nabi kita. Dan kini, apa yang disampaikan Nabi itu benar adanya. Apakah mungkin akhir zaman itu telah mulai dekat? Wallahu ‘alam.

Untuk itu, kewajiban kita kepada sesama muslim ialah saling mengingatkan. Jadi, apabila kita melihat seseorang yang berhijab seperti itu, tidak ada salahnya apabila kita menegurnya. Karena, boleh jadi mereka tidak mengetahui ketentuan Allah dan Rasul-Nya yang sebenarnya.

Bila seseorang yang ditegur itu tidak mau mendengarkan nasihat kita, maka tidak menjadikan dosa kepada kita. Pada hakikatnya, kewajiban kita hanya mengingatkan saja, dan apabila hal itu telah dilakukan maka gugurlah kewajiban kita itu. Yang salah adalah apabila kita mendiamkan mereka tetap berada dalam kesalahannya.

Sumber: (www.islampos.com)
Disaat dia tahu yang dia seekor kucing

Laporan: MARA, pegawai tinggi didakwa terbabit tipu beli harta di Australia 

Laporan akhbar Australia, The Age, mendakwa pegawai tinggi kerajaan Malaysia dan seorang bekas ahli politik didakwa membelanjakan RM65 juta dana awam untuk membeli sebuah blok apartmen di Melbourne, Australia, dengan membayar harganya RM13.7 juta lebih tinggi, yang kemudiannya didakwanya untuk membayar sogokan. 
The Age, yang membuat dakwaan itu dalam
laporan eksklusif hari ini, juga mendakwa penglibatan MARA, sebuah agensi pelaburan kerajaan, yang membeli hartanah itu pada 2013. 

Laporan penyiasatan The Age itu mendakwa sekumpulan pegawai Malaysia, dengan menggunakan dana pelaburan kerajaan Malaysia, membida harga untuk blok apartmen di Melbourne, daripada A$17 juta (RM51.5 juta) kepada A$22.5 juta (RM65 juta).

Akhbar itu mendakwa, tambahan A$4.75 juta (RM13.7 juta) itu kemudiannya didakwa dibawa keluar dari Australia melalui pengubahan wang haram dan didakwa dibayar sebagai sogokan di Malaysia.

The Age mendakwa firma Malaysia yang menerima sogokan yang dikatakan itu, berkait rapat dengan seorang tokoh kanan di agensi pelaburan kerajaan Malaysia, MARA.

Seorang lagi yang didakwa akhbar itu terlibat, ialah seorang pegawai kanan Malaysia dan bekas ahli politik yang mempunyai hubungan rapat dengan seorang menteri kabinet Malaysia. 

Malaysiakini telah menghantar emel kepada Menteri Kemajuan Luar Bandar Dan Wilayah, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal di mana MARA terletak di bawah kementeriannya; Ketua Pengarah MARA, Datuk Ibrahim Ahmad; Timbalan Ketua Pengarah, Datuk Salmah Hayati Ghazali untuk mendapatkan respons mereka terhadap dakwaan tersebut. 
 
Pautan sumber:
(atsixty-zakriali.blogspot.com)
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆
.

Tiada ulasan: