Sabtu, 4 Julai 2015

5524. Lebih banyak daripada apa yang saya simpan.

.

♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
http://wak-labu.blogspot.com/2015/07/jangan-mudah-terpedaya-dengan-cerita.html
Mahathir Pandai Makan Pandai Simpan !!
 
Dr M: 29 tahun dalam k'jaan pun tak semewah Najib Dr M: 29 tahun dalam k'jaan pun tak semewah Najib

Dr Mahathir Mohamad berkata “gaya hidup mewah” Datuk Seri Najib Abdul Razak melebihi apa yang diperolehnya selama 29 tahun berkhidmat dalam kerajaan.

“Dia (Najib) dibayar gaji perdana menteri, yang setahu saya jauh lebih kecil daripada apa yang eksekutif perniagaan dapat.


“Tetapi kerajaan bayar elaun, bil elektrik dan air, pengangkutan, rumah dan sebagainya supaya semua gaji boleh disimpan dan dibelanjakan.


“Tetapi gaya hidup mewah itu perlukan wang yang banyak. Ia mesti lebih banyak daripada apa yang saya simpan selepas 29 tahun dalam kerajaan,” tulisnya dalam blog. - M'kini 


Artikel Penuh: http://bm.malaysia-chronicle.com
Sumber: (http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2015/07/mahathir-pandai-makan-pandai-simpan.html)

DAKWAAN WSJ TERHADAP NAJIB ... TUDUHAN TIDAK BERASAS KERANA TIDAK DISERTAKAN BUKTI DOKUMEN KATA KJ.

Dakwaan media antarabangsa, Wall Street Journal (WSJ) terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tidak boleh diterima, kerana ia tidak disertakan dengan dokumen dan bukti kukuh.

Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, pendedahan WSJ kononnya dana hampir US$700 juta (RM2.6 bilion) dimasukkan ke akaun peribadi Najib itu, dibuat berdasarkan laporan portal Sarawak Report yang kesahihannya dipertikaikan.

“Siapa-siapa pun boleh membuat tuduhan dan pendedahan, tetapi jikalau tiada bukti yang kukuh, kita tidak boleh terima pendedahan tersebut.

“Dalam hal ini (dakwaan WSJ), saya tidak nampak ada bukti yang kukuh, mereka kata ada dokumen, tetapi sekarang tidak ada apa-apa dokumen yang dikemukakan,” katanya selepas menghadiri majlis penyampaian sumbangan Ramadan, di Masjid Bandar Beris Baru, hari ini.

Menteri Belia dan Sukan itu berkata, dalam prinsip perundangan dan mahkamah, beban untuk membuktikan sesuatu tuduhan terletak di bahu pihak yang membuat tuduhan itu, bukannya pihak yang dituduh.

Ditanya sama ada Perdana Menteri dan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) perlu mengambil tindakan undang-undang terhadap WSJ, beliau berkata, ia terpulang kepada kedua-dua pihak terbabit.

Sumber: (http://omakkau.blogspot.com/2015/07/dakwaan-wsj-terhadap-najib-tuduhan.html)

Mengapa tak dedah hasil siasatan laporan bank Singapura atas 1MDB, soal Kadir

Datuk A Kadir Jasin mempersoalkan mengapa pihak Bank Negara Malaysia (BNM) tidak mendedahkan hasil siasatan terhadap laporan pihak berkuasa kewangan Singapura ke atas 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Kata bekas ketua pengarang New Straits Times itu, kini hampir sebulan selepas BNM mengesahkan menerima satu laporan mengenai 1MDB daripada Penguasa Kewangan Singapura (MAS).

"Kalau penangkapan Xavier Andre Justo di Thailand menjadi modal besar kepada kerajaan dan penyokong perdana menteri, mengapa BNM berdiam diri mengenai hasil siasatan MAS ke atas simpanan 'unit' 1MDB di Singapura?" kata Datuk A Kadir Jasin dalam entri terbaru blognya hari ini.

Kadir merujuk kepada tindakan penyokong 1MDB yang menggunakan isu tangkapan bekas pengarah PetroSaudi tersebut untuk menutup mulut pengkritiknya.

Jika benar laporan BNM tersebut positif, Kadir berkata mengapa ia tidak diuar-uarkan dan dijelaskan kepada orang awam.

"Kalau hasil penyiasatan itu positif kepada 1MDB, mengapakah BNM tidak menguar-uarkannya sebaliknya berselindung di sebalik kerahsiaan (confidentiality)?

"Kalau laporan MAS itu positif, hebahkanlah saja demi membersihkan nama 1MDB dan membebaskan Bank Negara sendiri daripada tuduhan cuai (oversight)!" katanya.

Gabenor BNM Tan Sri Dr Zeti Akhtar Aziz pada Mei lalu mengesahkan menerima laporan daripada MAS.

Sebelum itu, sebuah laman mendedahkan Bank BSI Singapura menolak dokumen yang dibekalkan 1MDB berhubung akaun Brazen Sky Limited di Singapura, mengatakan penyata bank itu adalah palsu belaka.

Laporan MAS kepada BNM dikatakan berkaitan dengan penyata palsu tersebut.

Malah, Putrajaya juga membuat pusingan U apabila mengatakan wang syarikat sarat hutang 1MDB yang dibawa pulang daripada Pulau Cayman tidak disimpan di bank di Singapura walaupun pada awalnya mengatakan terdapat wang tunai disimpan di sana.

Kadir juga mencabar BNM untuk membuat siasatan seperti yang didedahkan Wall Street Journal (WSJ) dan Sarawak Report mengatakan sejumlah wang berbilion ringgit dimasukkan ke akaun peribadi Datuk Seri Najib Razak.

Kedua-duanya memetik dokumen siasatan 1MDB yang dijalankan kerajaan Malaysia, dengan Sarawak Report mendakwa peguam negara sedar mengenai hal itu.

"Dan adakah BNM dalam penyiasatannya berani 'menyeluk pekasam' seperti ini?" tulis Kadir yang disertakan dengan link laporan ke Sarawak Report. – TMI
Sumber:
(http://wak-labu.blogspot.com/2015/07/mengapa-tak-dedah-hasil-siasatan.html)

.

Tiada ulasan: