Rabu, 8 Julai 2015

5564. BismillahirRohmanirRohim Detik waktu dan detak hati itu sangat bermakna.


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
*
5 Minit Itu Sangat Bermakna ...
Yuk, Merenung Sejenak.

Pada suatu petang yang cerah, seorang cendekiawan ingin menikmati pemandangan laut dengan menyewa sebuah bot nelayan dari tepi pantai. Setelah harga sewa per jam disepakati, kedua-duanya turun ke laut.

Tidak jauh dari bibir pantai. Melihat nelayan terus bekerja keras mendayung perahu tanpa banyak bicara, sang cendekiawan bertanya:

"Apa bapak pernah belajar ilmu fizik tentang tenaga angin dan matahari?" "Tidak" jawab nelayan itu singkat.

Cendekiawan melanjutkan "Ah, jika demikian bapak telah kehilangan seperempat peluang kehidupan Bapak" Nelayan cuma mengangguk-angguk membisu.

"Apa bapak pernah belajar sejarah falsafah?" Tanya cendikiawan. "Belum pernah" jawab nelayan itu ringkas sambil menggeleng-gelengkan kepalanya.

Cendekiawan meneruskan
"Ah, jika demikian bapak telah kehilangan seperempat lagi peluang. kehidupan Bapak ". Si Nelayan kembali cuma mengangguk-angguk membisu.

"Apa bapak pernah belajar dan boleh berkomunikasi dengan bahasa asing?" Tanya cendikiawan. "Tidak boleh" jawab nelayan itu singkat.

"Aduh, jika demikian bapak total telah kehilangan TIGA PEREMPAT peluang kehidupan Bapak"

Tiba-tiba ...
Angin kencang bertiup keras dari tengah laut. Perahu yang mereka tumpangi pun oleng hampir terguling. Dengan tenang Nelayan bertanya kepada cendekiawan:

"Apa bapak pernah belajar berenang?" Dengan suara gemetar dan muka pucat ketakutan, orang itu menjawab "Tidak pernah"

Nelayan pun memberi komen dengan percaya diri kerana Allah "Ah, jika demikian, bapak telah kehilangan SEMUA peluang hidup bapak"

Pelajaran yang dapat dipetik dari kisah di atas:

• Jangan meninggikan diri lebih hebat dari orang lain.
• Jangan sombong, sebab akan direndahkan Allah.
• Kita semua mempunyai keterbatasan dan memerlukan orang lain.

Selamat menunaikan ibadah puasa,
Mohon maaf lahir & Bathin.

Sumber: www.tipscantikmu.com fanspage
Hard grind to unravel MH370 mystery
  (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
dan 
kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob... 

MAT SABU DI DAPATI TIDAK BERSALAH MEMFITNAH POLIS ISU BUKIT KEPONG.

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 8 minit yang lalu
*Mahkamah Sesyen di Butterworth hari ini mendapati bekas Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu tidak melakukan suatu kenyataan fitnah itu mengenai serangan komunis di Balai Polis Bukit Kepong pada tahun 1950.Mohamad, yang secara meluas dikenali sebagai Mat Sabu, dituduh membuat kenyataan itu dalam satu ceramah di Tasek Gelugor pada Ogos 2011.*

Adik Najib sindir Najib ke ni?

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 19 minit yang lalu
Adik kepada perdana menteri, Datuk Seri Nazir Razak hari ini memuat naik gambar bapanya, Tun Abdul Razak memimpin sekumpulan individu termasuk anggota polis meniti jambatan sempit di kawasan petempatan peneroka Felda suatu ketika dahulu. Nazir melalui laman Instagram miliknya, nazir.razak berkata, bapanya itu gemar melawat kawasan peneroka Felda. "Tun Razak gemar melawat petempatan peneroka Felda, ada jambatan sempit, dan anggota rombongan (termasuk polis) ikut dari belakang. "Begitulah mereka pada masa itu," katanya dalam kapsyen mengiringi gambar itu. Kiriman itu mengundang be... lagi »

BERSIH 4.0 - Sudah Kah Anda Bersedia ??

atsixty pada ZAKRI ALI - 19 minit yang lalu

Skandal 1MDB: 'Tak hairan jika PM diheret ke mahkamah' - Skandal 1MDB: Bukan akaun Najib, kata bos SRC - IGP: Pembunuhan pengasas Ambank, 1MDB tiada kaitan......benarkah...!!! - Dokumen tunjuk aliran wang ke akaun Najib amat berat, kata peguam - Polis akan siasat bagaimana WSJ dapat dokumen bank - Pascal bercakap tentang pembunuhan bapanya.....ada cerita besar ni...!!! - Dr M pada Najib: Tunjuk pada kita akaun bank anda.....ada berani "Pahlawan Bugis"..!! - IGP: Saranan 'nakal' tahan Dr Mahathir ... 

AKAUN YANG DIBEKU BUKAN KEPUNYAAN NAJIB KATA BOS SRC

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 41 minit yang lalu
*Pengarah Urusan SRC International Nik Faisal Ariff Nik Othman Ariff Kamil dikatakan telah membersihkan nama Datuk Seri Najib Razak yang terpalit dakwaan dana 1MDB disalurkan ke akaunnya.Perkara itu dinyatakan dalam laporan eksklusif laman pro-BN MYKMU hari ini, yang memetik sumber yang bercakap dengan Faisal.Laporan itu menyebut Faizal menafikan akaun-akaun yang terdapat dalam suratnya kepada AmBank merupakan akaun peribadi Najib, seperti didakwa media antarabangsa The Wall Street Journal (WSJ).“MYKMU turut mencabar WSJ menunjukkan sebarang bukti bahawa Nik Fai... lagi »

Apakah "nota persefahaman" sudah mulai dikaji?

mso.im pada . - 43 minit yang lalu
REAKSI *Pergolakan* yang berlaku dalam Pas hari ini nampaknya tidak membimbangkan seorang Naib Presiden Pas, Idris Ahmad *(foto) *yang parti itu akan kehilangan kerajaan mereka di Kelantan. Idris berkeyakinan kerajaan Pas Kelantan akan dapat dipertahankan. Alasan mudah diberikan oleh beliau, keyakinan itu berdasarkan kepada orang Kelantan mempunyai sentimen yang tinggi kepada agama. Selain itu Pas Kelantan juga mempunyai ahli yang ramai? Apakah sentimen keagamaan itu akan menyelamatkan keraj... lagi »

Pembunuh Umat Islam Rohinya Dikatakan Terkena Penyakit Misteri...?

atsixty pada ZAKRI ALI - 49 minit yang lalu
*Allah Bayar Cash Kepada Kamu Diatas Kezaliman Kamu..!!! Allahuakbar..!!! SEBARKAN SEBANYAKNYA....*

Kah kah kah !! WSJ pula akan disiasat bawah akta jenayah komputer!

PBO™ pada pen buruk online ™ - Sejam yang lalu
Polis akan menyiasat The Wall Street Journal (WSJ) susulan kebocoran dokumen berkaitan dakwaan terdapat dana AS$700 juta (RM2.6 bilion) dimasukkan ke dalam akaun Datuk Seri Najib Razak. Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata WSJ akan disiasat bawah Seksyen 4 Akta Jenayah Komputer 1997 kerana capaian tidak dibenarkan dengan niat melakukan kesalahan selanjutnya. Kita akan siasat Wall

Saman Sudah Difailkan Ke Atas Fitnah WSJ - Dokumen WSJ Terbukti Palsu, Fitnah Di Bulan Ramadhan - Hati Hati Ada Tangan Tangan Luar Mahu Kucar Kacirkan Rakyat Malaysia Sekarang - Sarawak Report Sudah Takut, Portal Sudah Ditutup Saman Sudah Difailkan Ke Atas Fitnah WSJ Posted: 07 Jul 2015 05:20 PM PDT Dokumen WSJ Terbukti Palsu, Fitnah Di Bulan Ramadhan Posted: 07 Jul 2015 06:03 AM PDT Hati Hati Ada Tangan Tangan Luar Mahu Kucar Kacirkan Rakyat Malaysia Sekarang Posted: 07 Jul 2015 12:47 AM ... 

PERDA Oh PERDA.. SPRM, Bila nak siasat?

Oren Reformis pada Era Pasca - Sejam yang lalu
Disyaki penyelewengan telah berlaku. Yang menghairankan, kenapa xde apa apa tindakan atau siasatan oleh pihak berkenaan?? Bende dah keco, dah membiak.. Takkan nak tunggu jd barah kot macam 1MDB??? Pengerusi, Timb Pengerusi, AJK... Patut disiasat SPRM.. Konon kat meeting pong pang pong pang.. Last last tergadai gak tanah.. Apa takkan xde yang berbunyi pertikai?? Baaaaaaaaaaaiii.. Tu tanah rezab utk rakyat, utk orang Melayu khususnya.. Bukan untuk diprabihkan kat korang dan konco2... Bro, bangkai xle nak tutup lama lama.. Baunya akan merebak gak.. Ini Shaik satu Malaya dah tau kaki... lagi »

[BERGAMBAR] UiTM Cawangan Dungun Terbakar

Green Boc pada KELAB GREENBOC - Sejam yang lalu
Dungun - Sebuah blok akademik di Universiti Teknologi Mara (UiTM) cawangan Dungun yang menempatkan kira-kira 200 penuntut hangus terbakar dalam kejadian kebakaran lewat petang tadi. Pegawai Penjaga Balai Bomba dan Penyelamat Dungun, Amri Mohamad berkata, kebakaran itu berlaku, kira-kira pukul 7 petang. "Kebakaran tersebut disedari oleh pelajar yang sedang membeli juadah untuk berbuka puasa di bazar Ramadan yang tidak jauh dari tempat kejadian. "Ketika kejadian hujan dan petir melanda di kawasan tersebut dan menurut pelajar kebakaran tersebut berlaku sejurus kilat menyambar salah... lagi »

Penganalisis politik cabar Tun M dedah sumber maklumat - Khairil Ashraf

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
[image: mahathir] *Kenyataan terhadap Najib oleh Tun M hanyalah dakwaan semata-mata yang tidak diketahui sumber maklumatnya.* *PETALING JAYA : Penganalisis politik, Prof Dr Ahmad Atory Hussain mempertikaikan sumber maklumat yang diperoleh Tun Dr Mahathir Mohamad yang digunakan untuk membuat pelbagai tuduhan terhadap Datuk Seri Najib Tun Razak.* *Katanya, segala kenyataan yang dilemparkan oleh bekas Perdana Menteri itu hanya merupakan dakwaan dan banyak pihak tidak mengetahui dari mana Dr Mahathir memperoleh sumber tersebut.* *“Ia hanyalah dakwaan sahaja. Kita pun tak tahu dari m... lagi »

Tun Mahathir Akan ditangkap??

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
* Mahathir akan ditangkap?* * Siasat dahulu sebelum tahan Dr Mahathir' - * * Musa Hassan Hamzah Hamid, * * KUALA LUMPUR: * * Cadangan penahanan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad oleh sesetengah pihak perlu dipastikan dahulu kedudukannya dalam isu yang melibatkannya. * * Demikian reaksi bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan terhadap saranan menahan Tun Dr Mahathir seandainya bekas perdana menteri itu menjadi dalang di sebalik laporan Wall Street Journal (WSJ) dan Sarawak Report. * * "Saya rasa siasatlah dulu, kan? * * Siasatan pun baru bermula; patut daripad... lagi »

Ganjaran RM900 ribu untuk Tebang Pokok Kurma Ini

atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
*JEDDAH: Seorang hartawan dan pelabur Arab Saudi sanggup menawarkan ganjaran sebanyak 1 juta riyal (RM898,000) kepada sesiapa yang dapat menebang sepohon kurma diluar pusat beli-belah yang dalam pembinaan, lapor akhbar Al Youm.Tawaran itu bukan saja lumayan, tetapi juga menarik kerana ada kisah unik di sebalik misteri pokok kurma itu sendiri yang terus berdiri di tengah-tengah kawasan letak kereta pasar raya berkenaan.Biarpun sepohon, pokok kurma itu bukan seperti pokok kurma lain kerana didakwa 'berpenghuni' atau menjadi rumah sekeluarga jin, sebagaimana di... lagi »

Akhirnya Peguam-peguam Najib mula bertindak, bukannya saman.. tapi..

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 2 jam yang lalu
Akhirnya Peguam-peguam Najib memulakan tindakan terhadap WSJ yang mendedahkan mengenai hampir USD700 Juta dari 1MDB masuk ke akaun Najib. Tapi pendekatannya nampak berbeza dengan apa yang telah dilakukan terhadap Malaysiakini, dalam hal Malaysiakini saman terus dikemukakan tapi WSJ pula nampak lembut pendekatannya. Perdana Menteri melalui Peguamnya memberi tempoh 14 hari kepada penerbitan itu untuk menjawabnya. "Kami diarahkan oleh pelanggan kami untuk mendapatkan pengesahan sama ada ia adalah pendirian anda, seperti dalam artikel itu, bahawa pelanggan kami menyalahgunakan ham... lagi »

Misteri Kehilangan Billionair Yahudi Dari Senarai Penasihat 1MDB

canang pada Cananglahnie - 2 jam yang lalu
PANAS - Misteri Kehilangan Billionair Yahudi Dari Senarai Penasihat 1MDB Namanya Bernard Arnault, orang terkaya di Eropah dan top ten terkaya di dunia ! Jenama seperti Dom Perignon, Bulgari, Louis Vuitton, Fendi, Sephora semuanya dibawah payung LVMH miliknya. Hartanya lebih dari USD41 billion ! Peeeergh ...... senang kalau ada warga 1MDB nak beli handbag berjenama world ! Pejabat PM ada simpan artikel Bernama bertarikh 29 Julai 2010 semasa Najib melantik Lembaga Penasihat 1MDB dan saya copy satu perenggan - The current board members are Minister in the Prime Minister's Department, Tan... lagi »

Ini dokumen yang memperincikan aliran wang ke akaun Najib

kerengga pada KERENGGA - 3 jam yang lalu
Carta daripada Wall Street Journal yang memperincikan perjalanan wang didakwa disalurkan ke akaun peribadi Datuk Seri Najib Razak. Akhbar The Wall Street Journal (WSJ) yang mendedahkan mengenai AS$700 juta dana didakwa disalurkan ke akaun bank peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kini memuatnaik dokumen online yang memperincikan perjalanan wang itu. Dokumen-dokumen itu termasuk

Hebat Hadi Awang Ni, Kes Fitnah Liwat DS Anwar Kenapa Tak Minta EMPAT SAKSI ?

atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
*Hj Hadi : WSJ mesti ada empat orang saksi untuk membuktikan dakwaan rasuah terhadap Najib Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, Islam menetapkan bahawa empat orang saksi diperlukan untuk mengesahkan laporan akhbar minggu lalu yg mendakwa kira-kira USD 700 juta (RM2.6 bilion) daripada pelabur negeri 1MDB telah disalurkan kpd akaun peribadi Najib. - KUALA LUMPUR, 7 Julai - Harian Antarabangsa Wall Street Journal (WSJ) perlu menyediakan sekurang-kurangnya empat orang saksi yang boleh dipercayai untuk menyokong dakwaan rasuah terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Na... lagi »
KOD BANNER BABAB.NET KOD WIDGET BABAB.NET

Tiada ulasan: