Isnin, 13 Julai 2015

5620. Yahudi senaraikan Aman Palestin sebagai organisasi pengganas dan merampas dana bantuan kemanusiaannya.


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
*
Dana Aman Palestin dirampas, dituduh pengganas
Badan yang giat membantu Palestin, Aman Palestin menafikan tuduhan dibuat Israel yang menyenaraikan badan itu dalam senarai organisasi pengganas. 



Ketua Pegawai Eksekutif Aman Palestin Berhad, Awang Suffian Awang Piut berkata, tindakan itu menjadi alasan untuk pasukan rejim tersebut merampas wang dana Al-Aqsa Association untuk program Ramadan hasil sumbangan rakyat Malaysia.


“Aman Palestin sebagai sebuah badan bantuan kemanusiaan antarabangsa menafikan sekeras-kerasnya tuduhan tersebut. Objektif penubuhan Aman Palestin adalah untuk mengumpul dana daripada rakyat Malaysia untuk disalurkan kepada rakyat Palestin yang ditindas secara kejam di tanah air mereka sendiri oleh penjajah Zionis Israel.

“Pertubuhan kami tidak pernah sekali-kali terbabit dalam apa juga aktiviti keganasan mahupun menyokong atau memberi dana kepada mana-mana pihak bagi tujuan keganasan,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.


Semalam, Portal berita Palestine News Network melaporkan Israel merampas wang sumbangan Al-Aqsa Association selepas Kementerian Pertahanan Israel menyenaraikan organisasi itu dalam senarai pengganas dua minggu lalu.


Menteri Pertahanannya, Moshe Ya’alon mengarahkan Israeli Occupation Forces (IOF) untuk merampas tanpa amaran sejumlah wang yang banyak milik Al-Aqsa Association dari bank.


Dalam pada itu, pihak Aman Palestin mengutuk tindakan merampas wang dana untuk program ‘Ramadhan Charity Project 2015’ itu yang akan disalurkan kepada rakyat Palestin.


“Aman Palestin menyalurkan dana dikumpulkan semata-mata demi membantu rakyat Palestin menjalani kehidupan dengan membekalkan bantuan makanan, keperluan perubatan, infrastruktur, pertanian serta keperluan asas lain yang telah dinafikan oleh pihak rejim.


“Kami juga mengutuk tindakan pihak rejim Zionis yang merampas wang dana dari akaun bank milik Al-Aqsa Association. Dana ini adalah untuk program Ramadhan Charity Project 2015, di mana hampir 20,000 rakyat Palestin di tanah Palestin '48 tanpa mengira agama akan menerima bantuan dalam bentuk pek makanan, baucer makanan, jamuan berbuka puasa serta sumbangan kepada anak-anak yatim dan fakir miskin,” katanya.


Sehubungan itu, pihaknya menyeru agar negara-negara jiran Palestin dan komuniti antarabangsa turut mengutuk tindakan Israel tersebut.


“Aman Palestin berpendirian bahawa pengisytiharan rejim Zionis terhadap Aman Palestin ini adalah taktik terbaru untuk menekan rakyat Palestin agar terus hidup sengsara, iaitu dengan menyasarkan organisasi bantuan kemanusiaan seterusnya menghalang bantuan daripada disalurkan.


“Kami ingin menyeru negara-negara jiran Palestin serta komuniti antarabangsa agar turut mengutuk tindakan ini dan menggesa pihak rejim menghentikan 'harrasment' mereka kepada organisasi bantuan kemanusiaan.


“Aman Palestin berasa terpanggil untuk menjawab dan menyelar fitnah pihak rejim ini semata-mata demi tanggungjawab kami kepada semua penyumbang, serta untuk menjelaskan perkara sebenar kepada masyarakat antarabangsa,” katanya.


Tegasnya, meskipun ditekan, Aman Palestin tidak akan sesekali berhenti daripada meneruskan perjuangan suci itu dalam memberikan bantuan, tenaga, masa dan wang ringgit kepada rakyat Palestin untuk mengembalikan hak mereka sebagai sebuah negara yang merdeka lapor
Sinar Harian

  • Artikel Tun Terbaru: CUKAI
    Written By canang on Ahad, 12 Julai 2015 | 7/12/2015 08:25:00 PTG
    Artikel Tun Terbaru: CUKAI 


    1. Salah satu pencapaian terbesar Malaysia adalah dalam kutipan cukai. Rakyat Malaysia dengan rela hati membayar cukai. Mereka takut tindakan undang-undang diambil terhadap mereka. Mereka lebih takut lagi jika serbuan dibuat ke atas perniagaan dan kediaman mereka oleh pihak berkuasa cukai pendapatan. Saya tahu ini kerana saya diserbu apabila saya dipecat daripada parti dan bekerja sebagai seorang pengamal perubatan. 
     
    2. Mereka dapatkan potongan buku cek saya dan tiada apa yang saya katakan dapat meyakinkan mereka bahawa wang dalam akaun saya bukan semuanya milik saya. Akhirnya saya terpaksa membayar lebih daripada dua kali ganda apa yang mereka mendakwa saya tidak isytiharkan. 

    3. Orang-orang cukai pendapatan sentiasa mencari-cari orang-orang yang hidup di luar kemampuan mereka. Mereka akan membuat penyerbuan atas orang-orang ini dan akan memaksa mereka membayar cukai tambahan jika sekiranya mereka rasakan bahawa pelakunya tidak membayar penuh mengikut kekayaan mereka. 

    4. Tetapi akhir-akhir ini kita lihat sikap memilih dalam tumpuan orang-orang cukai pendapatan. 

    5. Sebagai contoh, anak tiri Perdana Menteri dilaporkan telah membelanjakan beratus-ratus juta USD atau Ringgit membeli kediaman mewah di London, New York dan Hollywood. Beliau juga membelanjakan berjuta-juta membiayai pengeluaran filem “The Wall Street Wolf” 

    6. Apabila Pejabat Perdana Menteri mendakwa inilah wang yang diwarisi, saudara-saudara Najib membantah. Bapa mereka tidak kaya dan tidak meninggalkan beratus-ratus juta Ringgit untuk keluarga. Malah Najib terpaksa mengakui bahawa Tun Razak tidak mempunyai wang sebanyak itu yang ditinggalkan kepada keluarganya. Jadi dari manakah wang ini datang? 

    7. Adalah didakwa bahawa wang itu adalah daripada perniagaan. Jika dia telah membuat begitu banyak wang daripada perniagaan pasti beliau akan membayar cukai pendapatan. Sudahkah orang-orang cukai pendapatan siasat beliau mengenai keuntungan perniagaannya? Berapa banyak cukai telah dia bayar? Sudah tentuIah ini adalah rahsia. Tetapi saya berharap ini bukan satu penyelindungan (cover-up). 

    8. Kemudian ada pula Jho Low. Dia membeli sebuah bank dengan harga US$260 juta. Dari mana beliau dapat wang ini? Adakah ia dipinjam? Adakah dia telah menjual bank ini dan membayar cukai ke atas keuntungan. 

    9. Beliau juga telah membeli rumah-rumah pangsa mewah di New York dan Hollywood. Dari mana datangnya beratus-ratus juta wang yang diguna untuk membayar semua ini? Adakah dia telah membayar cukai atas mereka? 

    10. Saya percaya eksekutif-eksekutif 1MDB dan anak-anak syarikatnya dibayar gaji yang tinggi. Ada mereka membayar cukai ke atas pendapatan mereka? 

    11. Saya difaham bahawa Perdana Menteri, sebagai penasihat kepada 1MDB, tidak dibayar apa-apa. Dia dibayar gaji Perdana Menteri, yang saya tahu adalah jauh lebih kecil daripada apa yang eksekutif perniagaan dapat. Tetapi Kerajaan membayar elaun-elaun, bil elektrik dan air, pengangkutan, tempat tinggal dan lain-lain. Oleh itu, gaji semua boleh disimpan dan dibelanjakan. 

    12. Masih, gaya hidup yang mewah pasti melibatkan kos yang tinggi. Pasti lebih daripada apa yang saya simpan selepas 29 tahun di dalam Kerajaan. 

    13. Sudah tentu ini adalah rahsia. Tetapi saya ingin bertanya, sudahkah orang-orang cukai pendapatan menyiasat sumber wang dan cukai yang dibayar? 

    14. Kita bercakap mengenai kesamarataan di sisi undang-undang. Di negara ini raja-raja pun tertakluk kepada undang-undang tertentu. Ia adalah intipati keadilan. Kita mesti sama rata di sisi undang-undang dan kita perlu dilihat sama rata. Setiap orang yang perlu disiasat oleh agensi-agensi Kerajaan mesti disiasat. Tidak boleh ada diskriminasi.
    Sumber: http://chedet.cc/?p=1790
    http://btmmari.blogspot.com/2015/07/artikel-tun-terbaru-cukai.html
    Gobind : Buka semula kes bunuh bos Ambank
    Peguam Gobind Singh Deo mahu peguam negara membuka semula kes pembunuhan pengasas AmBank Hussain Najadi yang dibunuh pada 2013.

    MP Puchong dari DAP itu berkata dakwaan anak Hussain, Pascal Najadi bahawa siasatan kes itu tidak lengkap, menimbulkan keraguan serius terhadap kredibiliti polis Malaysia dan Pejabat Peguam Negara.

    "Ia juga mencetuskan keraguan terhadap maklum balas ketua polis negara tiga hari lalu, bahawa kes itu telah selesai.

    “Ini adalah perkara yang sangat serius. Ini bukan kali pertama kita mendengar kes di mana terdapat aduan berkaitan perkara ini,” katanya dalam kenyataannya hari ini.

    “Kita ada, antara lain, kes Teoh Beng Hock walaupun penemuan jelas dan syor Mahkamah Rayuan, tiada apa yang berlaku (tindakan) dan kes Altantuuya Shaariibuu sehingga kini, persoalan yang masih kekal siapa yang mengarahkan pembunuhan beliau dan mengapa," katanya lagi.

    Semalam, Pascal mendakwa suspek dalam kes itu, Lim Yuen Soo sudah kembali ke negara ini menggunakan nama samaran dan mempunyai hubungan dengan seorang isteri ahli politik kanan di Malaysia..

    Beliau dimaklumkan mengenai perkara itu oleh satu sumber yang enggan didedahkan ketika bercakap kepada Malaysiakini dari Russia melalui Skype.

    [Baca berita asal]http://wak-labu.blogspot.com/2015/07/gobind-buka-semula-kes-bunuhbos-ambank.html

    CUKUPLAH KAMI MENJADI HAMBA KEPADA SI TUA TERKUTUK!

    Semalam, tersebarnya aduan seorang pegawai Angkatan Tentera Malaysia yang tidak berpuas hati dengan arahan pegawai kanan ATM yang didakwa kejam dan menzalimi pegawai bawahan. 

    Surat aduan itu dihantar kepada Menteri Pertahanan, Dato' Seri Hishamuddin Tun Hussin, Panglima Angkatan Tentera, dan panglima-panglima perkhidmatan. Baca aduan pegawai berkenaan di bawah: 

    Adalah sesuatu yang amat zalim dan kejam apabila hari raya pertama kami dikerahkan seperti hamba abdi menyiapkan hidangan, persiapan dan serba yang diinginkan hanya kerana ingin beraya bersama panglima. 

    Padahal kami ada keluarga, anak dan isteri, mak bapa dan sanak saudara kami di kampung halaman untuk diziarahi. Apalah gunanya beraya dengan panglima? Apa faedahnya? 

     Cukup-cukuplah kami menjadi hamba. Di bulan yang mulia khasnya aidil fitri, tak ada siapa pun nak meraikan panglima lagi. Kalaupun mak bapa panglima dah mati dan mereka hidup tak ada adik beradik. 

    Cukup-cukuplah menyusahkan anggota bawahan. Tak payah panggil ramai-ramai untuk meraikan hari raya bersama panglima. Kami tak suka! Tak kira dimana, di perbatasan ke, di kem ke, sama saja. Kami terpaksa menjadi hamba kerana nak jaga panglima, nak bagi mereka gembira. 

    Pegawai-pegawai kerah saja padahal kami amat terseksa. Bayangkan panglima lojistik, Dato Razif (tua kutuk) sanggup mengarahkan anggota beraya bersama beliau saban tahun sehingga petang setiap hari raya. Hati busuk tak ada otak. 

    Kenapa kami terpaksa beraya dengan beliau? Tak habis-habis kena layan si tua kutuk itu. Kena layan isteri beliau lebih dari jaga raja. Kalau budaya bodoh ini diteruskan, sememangnya pihak atasan kementerian amat tidak perihatin dengan kebajikan anggota ATM. 

     Cuba fikir, kalau Krismas di US atau di UK, apakah Panglima dia akan tahan semua untuk sambut Krismas sekali ke? Anggota tentera akan memberontak. 

    Bukan nak disamakan kafir dengan Islam tetapi pemahaman para jeneral ATM lagi teruk dari pemahaman orang-orang kafir. Kebajikan anggota tidak difikirkan. Sembang saja, hipokrit, berlagak tetapi tak ada otak. 

    Hari Raya amat sensitif. Mereka zalimi kami sekarang kerana mereka ada kuasa. Mudah-mudahan keturunan mereka akan dizalimi oleh orang lain. Semoga Allah membalas kezaliman mereka. 

    -ANGGOTA ATM 

    Anggota ATM yang tidak diketahui identiti itu memohon agar menteri berkenaan mengambil tindakan dan memberikan ruang untuk anggota-anggota yang mendapat keizinan untuk bercuti diberi ruang untuk bersama dengan keluarga tanpa gangguan sesiapa. 

    "Kami reda menjaga kedaulatan negara sekiranya ditakdirkan kami bertugas. Itu tugas kami bersengkang mata menjaga negara tetapi bukan berjaga dan letih menjaga dan memuaskan nafsu panglima di hari raya," katanya. 

    Surat aduan itu juga turut dihantar kepada beberapa portal berita untuk siaran. ~malaysiansmustknowthetruth

    Sumber: http://alhusseyn51.blogspot.com/2015/07/cukuplah-kami-menjadi-hamba-kepada-si.html



    Hard grind to unravel MH370 mystery
      (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
    Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
    dan 
    kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
    kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

    Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob... 
    Meja peceq.blogspot.com  .
    My Dashboard. 
    s3v3n


    s3v3n.
IP

Siapa agaknya dua Menteri yang bakal disingkirkan Najib lepas Aidilfitri ini?

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 11 minit yang lalu
Dua Menteri Kabinet dijangka digugurkan menerusi rombakan kabinet yang diramal dilakukan selepas sambutan Aidilfitri. Akhbar Mingguan Malaysia dalam ruangan Bisik-bisik Awang Selamat pada Ahad meramalkan, salah seorang Menteri yang digugurkan itu akan ditawarkan sebagai Pengerusi di sebuah syarikat berkaitan kerajaan (GLC). Akhbar itu turut meramalkan Menteri Pembangunan luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Shafiee Apdal akan bertukar portfolio. Shafie, antara pemimpin UMNO yang dilihat tidak senada dengan Datuk Seri Najib Tun Razak dalam kontroversi 1MDB. Malah, cakap-cakap polit... lagi »

Panel penyiasat perlu bongkar bukan tutup lubang...

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 37 minit yang lalu
*Kerana asyik bercakap mengenai akaun bank AS$700 juta (RM2.6 bilion) milik Perdana Menteri Mohd Najib Abdul Razak, kita seolah-olah lupa isu sebenar, iaitu penyiasatan ke atas 1MDB.* *Kita kena terus tumpu perhatian kepada 1MDB kerana inilah punca masalah dan dari sinilah bermulanya jejak wang (money trail) yang berpuluh-puluh bilion itu.Alhamdulillah, nampaknya sejak seminggu dua ini selera dan modus operandi badan-badan penyiasat telah berubah. Daripada mata kasar, nampak mereka lebih serius, bebas, terbuka dan telus menyiasat hal-hal berkaitan 1MDB, termasuk ... lagi »

Keadilan untuk Najdi-Ambank

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 41 minit yang lalu
LIM YUEN SOO di kehendaki oleh pihak berkuasa kehakiman Malaysia untuk pendakwaan / menjalani hukuman. Pascal Najadi, anak pengasas AmBank yang dibunuh, Hussain Najadi telah melancarkan satu laman Facebook khusus utk menyelesaikan pembunuhan bapanya, #Justice4najadi. Pascal, seorang jurubank persendirian yg berpangkalan di Rusia, mendakwa pembunuh bapanya dikaitkan dgn akaun AmBank peribadi Perdana Menteri Najib Razak. Najib telah dituduh mengalihkan kira-kira AS $ 700mil wang kerajaan ke dalam akaun peribadinya di AmBank. Pascal juga mendakwa 'dalang pembunuh', Lim Soo Yuen ada... lagi »

Pemandangan Tragedi Hp Klone d Plaza Law Yat

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - Sejam yang lalu
Inilah keadaan malam ni di pkaza Law yat. kuala lumpur.setakat keadaan terkawal.

RAGU!!! Mohon Peguam Negara Buka Semula Kes Pembunuhan Pengasas Ambank, Mengapa? Jom Terjah!!!

sahabat sejati pada SEDAKA Sejahtera™ - Sejam yang lalu
Peguam Gobind Singh Deo mahu peguam negara membuka semula kes pembunuhan pengasas AmBank Hussain Najadi yang dibunuh pada 2013. MP Puchong dari DAP itu berkata dakwaan anak Hussain, Pascal Najadi bahawa siasatan kes itu tidak lengkap, menimbulkan keraguan serius terhadap kredibiliti polis Malaysia dan Pejabat Peguam Negara. "Ia juga mencetuskan keraguan terhadap maklum balas ketua polis negara tiga hari lalu, bahawa kes itu telah selesai. “Ini adalah perkara yang sangat serius. Ini bukan kali pertama kita mendengar kes di mana terdapat aduan berkaitan perkara ini,” katanya dalam k... lagi »

Pergaduhan di Low Yat: Jangan mainkan semangat Melayu!

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sejam yang lalu
Mohd Razlan meminta semua pihak bersabar sementara menunggu siasatan terperinci daripada pihak polis dan menyelesaikan masalah itu. Foto fail TRP BANDAR TUN RAZAK, 12 Julai: Pergerakan Pemuda Umno Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur mahu semua pihak terutamanya anak muda di Kuala Lumpur, tidak memainkan sentimen perkauman dalam kejadian pergaduhan di Plaza Low Yat baru-baru ini. Ketuanya, Mohd Razlan Muhammad Rafii, berkata sebagai ibu negara, Kuala Lumpur merupakan ‘jendela’ kepada segala penyebaran maklumat tidak kira sama ada sahih atau tidak sesuatu perkara itu. “Apa sahaja maklu... lagi »

Kaitan Rahsia Antara 1MDB Dan Parti Baru GHB

kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
ramziredang Benarlah hidup kita ini penuh dengan rahsia tersirat. Mereka merancang, Allah swt merancang tetapi perancangan Allah swt mengatasi segala perancangan. Ada dua peristiwa besar yang melanda negara kita, iaitu rentetan rentetan 1MDB dan juga buhan parti Islam baru menggantikan PAS iaitu Gerakan Harapan Baru. Tanpa kita sedari keduanya ada kaitan rahsiarancangan penu. Peristiwa 1

[GAMBAR & VIDEO] Bas Rombongan Bawa Nor Azli Taliban Ke Ayer Hitam Terbakar

Green Boc pada KELAB GREENBOC - 2 jam yang lalu
N*ak pergi berbuka, bas terbakar* Seremban: Seramai 24 orang yang dalam perjalanan menghadiri majlis berbuka puasa di Johor berdepan detik mencemaskan apabila bas persiaran dinaiki mereka terbakar, petang semalam. Dalam kejadian 3.15 petang itu, bas yang dalam perjalanan dari Shah Alam ke Johor secara tiba-tiba berasap sebelum berhenti di tepi jalan di Kilometer 264 Lebuhray PLUS arah selatan, berhampiran plaza tol Seremban. Difahamkan, cemas dengan keadaan itu, pemandu bas meminta semua penumpang masing-masing 17 lelaki dan tujuh wanita turun menyelamatkan diri. Penolong Pengu... lagi »

Cukuplah kami menjadi hamba Panglima tua kutuk itu luah Anggota Tentera

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 2 jam yang lalu
Semalam, tersebarnya aduan seorang pegawai Angkatan Tentera Malaysia yang tidak berpuas hati dengan arahan pegawai kanan ATM yang didakwa kejam dan menzalimi pegawai bawahan. Surat aduan itu dihantar kepada Menteri Pertahanan, Dato' Seri Hishamuddin Tun Hussin, Panglima Angkatan Tentera, dan panglima-panglima perkhidmatan. Baca aduan pegawai berkenaan di bawah: Adalah sesuatu yang amat zalim dan kejam apabila hari raya pertama kami dikerahkan seperti hamba abdi menyiapkan hidangan, persiapan dan serba yang diinginkan hanya kerana ingin beraya bersama panglima. Padahal kami ada k... lagi »

KOLEKSI GAMBAR PEMANDANGAN DI PLAZA LOW YAT MALAM INI

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 2 jam yang lalu
*Semalam kecuh dengan satu pergaduhan yang tercetus di Plaza Low Yat sehingga menyebabkan kerugian lebih dari RM70,000.Tukang amuk dan mangsa amuk dikatakan sama-sama disasat pihak berkuasa.Beberapa video dan gambar insiden tersebut turut tersebar di media sosial dan blog dengan pelbagai versi dan cerita terhadap punca kejadian diutarakan oleh para penggiat media sosial dan blog termasuk para komentar.Nampaknya ada pihak yang tidak berpuas hati dengan kejadian semalam mengakibatkan sekitar lebih kurang 100 orang kebanyakkannya masyarakat Melayu sedang berkumpul di Pla... lagi »

Peguam Tawar Diri Beri Khimat Guaman Kepada Budak Melayu Yang Merusuh Di Plaza Law Yat

canang pada Cananglahnie - 2 jam yang lalu
Mohon bantuan untuk share.. sesiapa yang kenal budak Melayu yang dituduh merusuh di Low Yatt Kemarin... tolong PM saya segera... ada pihak guaman yang sanggup bantu jika dia dipihak yag benar... Urgent.... 0123303577- Shairi SUMBER

CUKUPLAH KAMI MENJADI HAMBA KEPADA SI TUA TERKUTUK!

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 2 jam yang lalu
Semalam, tersebarnya aduan seorang pegawai Angkatan Tentera Malaysia yang tidak berpuas hati dengan arahan pegawai kanan ATM yang didakwa kejam dan menzalimi pegawai bawahan. Surat aduan itu dihantar kepada Menteri Pertahanan, Dato' Seri Hishamuddin Tun Hussin, Panglima Angkatan Tentera, dan panglima-panglima perkhidmatan. Baca aduan pegawai berkenaan di bawah: Adalah sesuatu yang amat zalim dan kejam apabila hari raya pertama kami dikerahkan seperti hamba abdi menyiapkan hidangan, persiapan dan serba yang diinginkan hanya kerana ingin beraya bersama panglima. Padahal kami ada ... lagi »

PENGUMUMAN RASMI.....TMJ telah meletak jawatan sebagai Presiden Persatuan Bolasepak Negeri Johor

canang pada Cananglahnie - 2 jam yang lalu
PENGUMUMAN RASMI Saya, selaku Setiausaha Kehormat Persatuan Bolasepak Negeri Johor, pada hari ini mengisytiharkan bahawa DYAM Brigadier Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim,Tunku Mahkota Johor, telah meletak jawatan sebagai Presiden Persatuan Bolasepak Negeri Johor pada pukul 5 petang tadi. Untuk makluman semua, YB Dato' Haji Ismail Bin Karim, Setiausaha Kerajaan Johor telah dilantik menjadi Presiden Persatuan Bolasepak Negeri Johor. Walaubagaimanapun segala perancangan, pengurusan kewangan, pentadbiran, pembentukan akademi dan stadium baru serta polisi persatuan akan diter... lagi »

Jangan Mudah Terpedaya Dengan Apa Yang Anda Lihat

Nas Rul pada dairishare - 3 jam yang lalu
Visi kami adalah mudah tertipu. Sebagai contoh, lukisan menakjubkan realistik, bermain dengan perspektif dan warna, dan regangan ke dalam unsur-unsur seni bina jarak dan mewujudkan ilusi . Kesan optik juga digunakan dalam fotografi. Kadang-kadang walaupun yang amatur pun boleh membuat "memperdaya" gambar.

Dana Aman Palestin dirampas, dituduh pengganas

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 4 jam yang lalu
Badan yang giat membantu Palestin, Aman Palestin menafikan tuduhan dibuat Israel yang menyenaraikan badan itu dalam senarai organisasi pengganas. Ketua Pegawai Eksekutif Aman Palestin Berhad, Awang Suffian Awang Piut berkata, tindakan itu menjadi alasan untuk pasukan rejim tersebut merampas wang dana Al-Aqsa Association untuk program Ramadan hasil sumbangan rakyat Malaysia. “Aman Palestin sebagai sebuah badan bantuan kemanusiaan antarabangsa menafikan sekeras-kerasnya tuduhan tersebut. Objektif penubuhan Aman Palestin adalah untuk mengumpul dana daripada rakyat Malaysia untuk dis... lagi »

Pot Bunga Yang Tumpah Menghasilkan Taman Yang Indah

Dwi Asmara pada Dunia Cacamarba - 4 jam yang lalu
Banyak yang menganggap bunga menjadi percikan menyegarkan di halaman belakang atau taman mereka, jadi mengapa tidak memperkuat kesan dengan membuat mereka benar-benar tampak seperti sejumput cat tumpah? Desain ini taman kreatif akan menunjukkan bagaimana Anda dapat membuat bunga terlihat seperti sungai tumpah dan gundukan warna cair! Tidak ada satu cara yang benar atau salah untuk membuat taman tumpah-pot Anda, tapi satu hal yang paling patut ditiru adalah bahwa Anda harus mengubur sekitar setengah dari pot di dalam tanah. Ini, tentu saja, membuat seperti pot tumpah. Sisanya adalah ... lagi »

Gobind : Buka semula kes bunuh bos Ambank

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 4 jam yang lalu
Peguam Gobind Singh Deo mahu peguam negara membuka semula kes pembunuhan pengasas AmBank Hussain Najadi yang dibunuh pada 2013. MP Puchong dari DAP itu berkata dakwaan anak Hussain, Pascal Najadi bahawa siasatan kes itu tidak lengkap, menimbulkan keraguan serius terhadap kredibiliti polis Malaysia dan Pejabat Peguam Negara. "Ia juga mencetuskan keraguan terhadap maklum balas ketua polis negara tiga hari lalu, bahawa kes itu telah selesai. “Ini adalah perkara yang sangat serius. Ini bukan kali pertama kita mendengar kes di mana terdapat aduan berkaitan perkara ini,” katanya dalam k... lagi »

Artikel Tun Terbaru: CUKAI

canang pada Cananglahnie - 5 jam yang lalu
Artikel Tun Terbaru: CUKAI 1. Salah satu pencapaian terbesar Malaysia adalah dalam kutipan cukai. Rakyat Malaysia dengan rela hati membayar cukai. Mereka takut tindakan undang-undang diambil terhadap mereka. Mereka lebih takut lagi jika serbuan dibuat ke atas perniagaan dan kediaman mereka oleh pihak berkuasa cukai pendapatan. Saya tahu ini kerana saya diserbu apabila saya dipecat daripada parti dan bekerja sebagai seorang pengamal perubatan. 2. Mereka dapatkan potongan buku cek saya dan tiada apa yang saya katakan dapat meyakinkan mereka bahawa wang dalam akaun saya bukan semuanya m... lagi »
@

Tiada ulasan: