Google+ Badge

Selasa, 14 Julai 2015

5626. Sabarul Iman.


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
*
سبحان الله والحمدلله ولا اله الا الله والله اكبر

أسْتَغْفِرُ اللَّهَ الْعَظِيمَ الَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ وَ أَتُوبُ إِلَيْهِ
*

Segala puji milik Allah. Dalam masa yang sama Allah menjaga keselamatan anak ini. Solat itu satu kelembutan dan keperibadian.

Aamiin Ya Allah.
سبحان الله والحمدلله ولا اله الا الله والله اكبر

أسْتَغْفِرُ اللَّهَ الْعَظِيمَ الَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ وَ أَتُوبُ إِلَيْهِ
Is this the most patient dad ever Naughty kid interrupts fathers prayer time in mosque

ner wes
Link: youtube.
سبحان الله والحمدلله ولا اله الا الله والله اكبر

أسْتَغْفِرُ اللَّهَ الْعَظِيمَ الَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ وَ أَتُوبُ إِلَيْهِ
Astaugfirullah
Dunia Akhir Zaman
Bismillaah.

Assalamu'alaykum warahmatullah hi wa barakaatuh

Saudara dan saudari kaum Muslimin dan Muslimat, Muminin dan Mukminat renungan khususnya untuk para wanita dan diriku sendiri.

Sayidina Ali ra menceritakan suatu ketika melihat Rasulullah saw menangis manakala ia datang bersama Fatimah. Lalu keduanya bertanya mengapa Rasulullah saw menangis.

Beliau menjawab, "Pada malam aku di-isra'- kan , aku melihat perempuan-perempuan yang sedang disiksa dengan berbagai siksaan. Itulah sebabnya mengapa aku menangis. Karena, menyaksikan mereka yang sangat berat dan mengerikan siksanya.

Putri Rasulullah saw kemudian menanyakan apa yang dilihat ayahandanya. "Aku lihat ada perempuan digantung rambutnya, otaknya mendidih.

Aku lihat perempuan digantung lidahnya, tangannya diikat ke belakang dan timah cair dituangkan ke dalam tengkoraknya.

Aku lihat perempuan tergantung kedua kakinya dengan terikat tangannya sampai ke ubun-ubunnya, diulurkan ular dan kalajengking.

Dan aku lihat perempuan yang memakan badannya sendiri, di bawahnya dinyalakan api neraka. Serta aku lihat perempuan yang bermuka hitam, memakan tali perutnya sendiri.

Aku lihat perempuan yang telinganya pekak dan matanya buta, dimasukkan ke dalam peti yang dibuat dari api neraka, otaknya keluar dari lubang hidung, badannya berbau busuk karena penyakit sopak dan kusta.
Aku lihat perempuan yang badannya seperti himar, beribu-ribu kesengsaraan dihadapinya. Aku lihat perempuan yang rupanya seperti anjing, sedangkan api masuk melalui mulut dan keluar dari duburnya sementara malikat memukulnya dengan pentung dari api neraka,"kata Nabi saw.

Fatimah Az-Zahra kemudian menanyakan mengapa mereka disiksa seperti itu?

*Rasulullah menjawab, "Wahai putriku, adapun mereka yang tergantung rambutnya hingga otaknya mendidih adalah wanita yang tidak menutup rambutnya sehingga terlihat oleh laki-laki yang bukan muhrimnya.

*Perempuan yang digantung susunya adalah istri yang 'mengotori' tempat tidurnya.

*Perempuan yang tergantung kedua kakinya ialah perempuan yang tidak taat kepada suaminya, ia keluar rumah tanpa izin suaminya dan perempuan yang tidak mau mandi suci dari haid dan nifas.

*Perempuan yang memakan badannya sendiri ialah karena ia berhias untuk lelaki yang bukan muhrimnya dan suka mengumpat orang lain.

*Perempuan yang memotong badannya sendiri dengan gunting api neraka karena ia memperkenalkan dirinya kepada orang yang kepada orang lain bersolek dan berhias supaya kecantikannya dilihat laki-laki yang bukan muhrimnya.

*Perempuan yang diikat kedua kaki dan tangannya ke atas ubun-ubunnya diulurkan ular dan kalajengking padanya karena ia bisa shalat tapi tidak mengamalkannya dan tidak mau mandi junub.

*Perempuan yang kepalanya seperti babi dan badannya seperti himar ialah tukang umpat dan pendusta.

Perempuan yang menyerupai anjing ialah perempuan yang suka memfitnah dan membenci suami." Mendengar itu, Sayidina Ali dan Fatimah Az-Zahra pun turut menangis.

Dan inilah peringatan kepada kaum perempuan.
Sumber: (fb

Bismillahirrohmanirrohim.

39-73: Dan diiringkan orang yang bertakwa kepada Rab (Tuhan) mereka ke syurga berbondong-bondong, sehingga apabila mereka sampai kepadanya dan dibukakan pintu-pintunya, dan berkatalah kepada mereka penjaga-penjaganya: "Salam atas kamu, berbahagialah kamu, maka masuklah ke dalamnya dalam keadaan kekal.” 

39-74: Dan mereka mengucapkan: "Alhamdulillah (segala puji bagi Allah) yang memenuhi janji-Nya (Allah) kepada kami, dan mewariskan kepada kami bumi ini, kami tinggal dalam syurga di mana sahaja yang kami kehendaki." Maka sebaik-baik balasan bagi orang yang beramal. 

39-75: Dan engkau akan melihat para malaikat berlingkar di sekeliling ‘Arash. Mereka bertasbih dengan memuji Rab (Tuhan) mereka, dan diberikan keputusan antara mereka dengan benar dan diucapkan: "Alhamdulillah (segala puji bagi Allah), Rab (Tuhan) sekalian alam.”

Sumber: (fb)

Bismillahirrohmanirrohim.

Ibnu Abu Hatim mengatakan, telah menceritakan kepada kami Ahmad ibnul Qasim ibnu Atiyyah, telah menceritakan kepada kami Ahmad ibnu Abdur Rahman ad-Dustuki, telah menceritakan kepadaku ayahku, dari ayahnya, telah menceritakan kepada kami Asy'as ibnu Ishaq, dari Ja'far ibnu Abul Mughirah, dari Sa'id ibnu Jubair, dari Ibnu Abbas, bahawa orang-orang Bani Israel pernah bertanya,

"Hai, adakah Tuhan-mu tidur?" Musa a.s menjawab,

"Bertaqwalah kalian kepada Allah." Maka Tuhan menyeru kepadanya, "Wahai Musa, mereka bertanya kepadamu, apakah Tuhan-mu tidur? Maka ambil-lah dua buah botol, kemudian peganglah dengan kedua tangan-mu dan janganlah kamu tidur pada malam harinya." Nabi Musa a.s melakukan perkara itu. Ketika sepertiga malam hari lewat, Musa merasa mengantuk hingga dia jatuh terduduk, tetapi dia tersedar, lalu dengan segera dia membetulkan letak kedua botol itu. Tetapi ketika malam hari berada pada penghujungnya, Musa mengantuk dan kedua botol itu jatuh, lalu pecah. Maka Allah S.w.t berfirman, "Wahai Musa, seandainya Aku mengantuk, nescaya terjatuhlah langit dan bumi dan hancur berkecai, sebagaimana kedua botol yang ada pada tangan-mu itu terjatuh."

=========================================

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya)
(Al-Baqarah 2:255
— 
Sumber: (fb)
 

Hard grind to unravel MH370 mystery
  (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
dan 
kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob...
*

Keluar dari perangkap perkauman - Dyana Sofia

atsixty pada ZAKRI ALI - 4 minit yang lalu
*Pada hari Sabtu yang lalu kita dikejutkan dengan kekecohan yang berlaku di Plaza Low Yat di Kuala Lumpur sehingga menyebabkan keganasan dan kerosakan harta benda bernilai RM70,000. Sehubungan dengan itu, satu lagi kekecohan berlaku pada malam semalam di Plaza Low Yat sehingga menyebabkan lima orang cedera termasuk dua anggota media. Laporan beberapa media mengatakan insiden ini bermula apabila satu individu didapati mencuri telefon bimbit dan diserahkan kepada pihak berkuasa dan dilepaskan. Sejurus itu, individu terbabit datang semula bersama rakan-ra... lagi »

PAS Akan Pecat Mat Sabu Dan Sekutu Yang Tubuh Atau Taja Parti Baharu

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 5 minit yang lalu
KUALA LUMPUR: Mohamad Sabu dan kumpulan pemimpin progresif PAS akan dipecat daripada parti itu susulan tindakan mereka menubuhkan sebuah parti baharu. Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, Jawatankuasa Disiplin parti akan bertindak tegas terhadap sebarang usaha untuk melemahkan parti Islam berkenaan. "Saya ingatkan seluruh ahli parti bahawa mereka masih terikat

Video Kesabaran Ayah Solat Dipuji Media Barat

Detik Islam pada Detik Islam - 6 minit yang lalu
"Inikah ayah paling sabar di dunia?" Demikian judul yang dipilih oleh sejumlah media Inggeris ketika merilis video seorang muslim sedang menunaikan solat dan "diganggu" oleh anaknya yang masih kecil. Sekurang-kurangnya, the Mirror dan Englishnews adalah contoh dua media yang memberikan judul yang sama: Is this the most patient dad ever? Naughty kid interrupts father 's prayer time in mosque. Dalam video berdurasi 1 minit 56 saat ini tampak seorang ayah muslim sedang menunaikan solat di masjid. Namun, anaknya yang masih kecil terus mengganggunya. Mulai dari merempuh badannya ke tub... lagi »

Plaza Low Yat: papagomo, mana mau lari ...

PBO™ pada pen buruk online ™ - 3 jam yang lalu
Polis kini sedang memburu penulis blog Papagomo yang didakwa menyebarkan berita palsu sehingga mencetuskan pergaduhan di Plaza Low Yat, Kuala Lumpur, semalam, kata Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar. Turut akan disiasat ialah anggota polis yang melepaskan rakan yang mengiringi suspek yang dikatakan mencuri telefon itu, sehingga membolehkannya menyebarkan cerita bohong berkenaan insiden

Gambar-Gambar Pelik Yang Di Ambil Oleh Google Street

Nas Rul pada dairishare - 5 jam yang lalu
Gambar Pelik Yang Di Ambil Oleh Google Street

Husam Musa lega blogger rasis Papa Gomo ditahan polis.

mantaro pada SISI BUKIT - 7 jam yang lalu
TERIMA KASIH PDRM:TAHAN BLOGGER RASIS Langkah PDRM menahan blogger rasis sangat dialukan. Sudah lama blogger tajaan parti tertentu ini menimbulkan kerisauan masyarakat. Hari ini PDRm menyedari bahaya yg ditimbulkan oleh mereka. Diharap PDRM tidak selektif di lain waktu dalam membendung kesan blogger upahan ini. Penahanan Papa Gomo turut melegakan saya selaku rakyat Malaysia yang cintakan keharmonian dan keamanan. Mari kita kekalkan keharmonian tanah air ini. Terima kasih PDRM Husam Musa(sumber fb)

"SAY NO TO RACISM !!

atsixty pada ZAKRI ALI - 7 jam yang lalu
Ali Mech [image: Ali Mech's photo.] *Zaman sekarang bukan lagi zaman perkauman... gunakan akal fikiran yg waras dlm membuat sesuatu tindakan...kaum melayu, cina, india dn berbagai2 bangsa sudah boleh hidup dlm suatu keluarga besar...mengapa sifat2 spt ini mau dimainkan.......maaf kami benci pada perkauman....*
*

Tiada ulasan: