Jumaat, 24 Julai 2015

5668. Penyakit Hasad Dengki terus membara dalam jiwa pemimpin Melayu dan penyokongnya.

#
♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡


♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡
♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
Malunya tengok telatah jijik pemimpin Melayu yang kononnya pejuang Hukum Hudud, bila berkata, mengulas, menangkis atau berhujah “Astagfirullah” tak agak-agak. 

Sibuk dengki orang lain hendak tubuh NGO atau parti baru, dia punya pasallah. Khalayak yang jadi rakyat Malaysia yang jadi pengundi (Pengundi cerdik) akan menghukum siapa-siapa sahaja individu atau parti yang tidak disukainya. Kita tahukah mereka yang sedang berusaha menubuhkan parti baru itu berlafazkan Kalimah Allah Bismillah dan kerana Allah juga?

Inikah namanya pemimpin atau pejuang Hukum Hudud yang masih tidak jejak lagi ke Tanah yang dulu-dulunya bernama Tanah Melayu? Hal orang lain tidak puas hati kalah pemilihan dan hendak tubuhkan parti baru, itu hak individu atau kumpulan yang tidak terhalang dalam Sistem Demokrasi BerParlimen dan Raja BerPerlembagaan. Maka keluarlah berita sumpah-sumpah yang pelik-pelik. Sumpah yang menguggut keharmonian sesebuah rumah-tangga. Kerana parti rumah-tangga Muslim jadi galang gantinya. NauzubillahminzaliQ. Tingginya ilmu Taqwa dan Iman individu yang mengideakan dan seterusnya mendokumentasikan sumpahan itu? Serupa ala doktrin yahudi. 
JANGAN terlalu sibuk mencari kesalahan dan dosa orang lain 
SEDANGKAN kesalahan dan dosa diri sendiri belum diperbaiki. 
JANGAN terlalu mudah mengata orang MENIPU, SEDANGKAN diri sendiri belum tentu jujur.
Pejuang Hukum Hudud patut bahasanya indah serta percaya Qadha dan Qadhar Allah. Ada masa orang suka kita dan ada masa orang tidak sukai kita. Yang penting jangan buat orang tidak suka kita. Nampak lembik jati diri atau integriti selaku pemimpin. Haramlah penggajian dan elaun bila tidak lagi bersama kumpulan yang dipayunginya. Hak ahli dia suka dia kekal, tidak suka “Selamat Tinggal” Siap melebel individu, putar belit kata-kata lagi sekejap ia sekejap tidak ... Biskut ke? kejap ada kejap tak ada.

Parti yang macam itu hendak tumbangkan parti yang rakyat bagi ruang lama memegang tampuk pemerintahan Kerajaan Malaysia. Belum apa-apa sudah tunggang-langgang. Baru beberapa orang yang seakan-akan akan keluar parti sudah bising. Biarkan dia. Ingat sedikit cerita kisah “Si Luncai Terjun Dengan Labunya” Masing-masing ada cara yang Allah halalkan. Kalau ada yang sanggup mencarakan yang haram itu antara dia dengan Allah. Tutuplah pekong kejahatan selagi Allah masih menjaga aib kamu.

Keadaan ini setidak-tidaknya rakyat punya banyak pilihan bila PILIHanraya. Parti itu hendak hidup dua tahun atau dua minggu itu kisah rumah tangga orang lain. Sebagai Muslim kita kena doakan yang terbaik sesama Ummat Muhammad. Ini berpolitik sampai jadikan Masjid berImam dua buat apa? Itulah akibat politik di depan, IMAN taruk mana entah?

Pihak sebelah sudah mula memekong, dia yang sepatutnya jadi parti pesaing yang gah, jadi cemburu dan turut serta memekong. Kesihan dan sadis dengan pejuang asal parti yang berjuang kerana Allah sampai terpenjara. Ramai yang sudah kembali ke Rahmatullah. Tetapi parti yang ditinggalkannya jadi parti PELIK AMAT SANGAT.

Wassalamu.

Rombakan Kabinet: Shafie dijangka digugur, Ahmad Maslan Menteri penuh.??

atsixty pada ZAKRI ALI - 14 minit yang lalu
*[image: kabinet-malaysia-2013xx]* *Perdana Menteri dijangka membuat rombakan Kabinet sebelum Bajet 2016 dan rombakan terakhir sebelum pilihan raya. kabinet-malaysia-2013xx PETALING JAYA: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dijangka mengumumkan rombakan Kabinet antara awal Ogos hingga pertengahan Oktober sebagai persediaan terakhir untuk menghadapi pilihan raya umum akan datang. Akhbar China Press melaporkan, rombakan itu dilihat amat penting kerana dijangka merupakan barisan Kabinet terakhir sebelum ketibaan pilihan raya umum. Rombakan tersebut dijangka diadakan sebelum... lagi »

Hadi punca kematian Pakatan Rakyat

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 30 minit yang lalu
Hadi adalah punca utama kematian Pakatan Rakyat bukan saja kerana mencabul Dasar Bersama dan prinsip muafakat Pakatan Rakyat tetapi juga kerana cuba untuk menjadi “tuan” Pakatan Rakyat. Berat hati saya untuk menyatakan rasa kesal yang amat sangat apabila melihat Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang terus mengulang-ulang propaganda Umno bahawa DAP mahu menjadi “tuan” ke atas parti lain. Propaganda ini menyelindungkan pendirian politik baru beliau untuk menjadi pembela terkuat Datuk Seri Najib Razak dalam keadaan para pemimpin dan ahli Umno sendiri sedang mencari arah baru untu... lagi »

Ibu didakwa bunuh anak pagi Hari Raya

kerengga pada KERENGGA - 43 minit yang lalu
Seorang suri rumah dihadapkan ke Mahkamah Majistret di Kajang, hari ini atas pertuduhan membunuh anak perempuannya berusia 3 tahun pada pagi Hari Raya. Nor Nazierah Rahmat, 26, didakwa membunuh Nur Umairah Zainol Abdullah di rumahnya di Flat Sri Inang, Jalan Sri Inang Balakong, Kajang, antara 11 pagi 17 Julai dan 5 pagi 18 Julai lepas. Nazierah yang dilihat mengalirkan air mata ketika

Selamat Tinggal kekasihku, jangan kau ratapi pemergian ku ...

atsixty pada ZAKRI ALI - 59 minit yang lalu
*Pengarah pilihan raya baru PAS, Datuk Mustafa Ali dilihat telah cuba memujuk ahli-ahli Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) supaya terus kekal bersama PAS. Mustafa berjanji bahawa parti itu akan meletakkan calon lebih ramai bukan Islam dalam pilihan raya akan datang. Mustafa dalam satu kenyataan sebelum ini berkata : "Sekarang ini rasanya PAS akan bersendiri. Kita akan mengukuhkan sayap penyokong. Jadi Malaysia akan melihat lebih ramai calon bukan Islam diketengahkan PAS dalam pilihan raya. "Kita tiada halangan, jadi kita bebas tanding semua kerusi, termasuk keru... lagi »

Bank Negara cari dua bekas Pengarah Eksekutif 1MDB ini..

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sejam yang lalu
Bank Negara Malaysia (BNM) sedang mencari dua bekas pengarah eksekutif syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB), Casey Tang Keng Chee dan Jasmine Loo Ai Swan, bagi membantu siasatan di bawah Akta Kawalan Pertukaran Wang 1953. BNM dalam kenyataan mendedahkan butiran peribadi Tang, 50, yang beralamat di No. 112, Jalan 5/149G Taman Seri Endah, 57000 Kuala Lumpur. Manakala Loo, 42, kali terakhir beralamat di 25, Jalan Seri Beringin 2, Damansara Heights, 50480 Kuala Lumpur. "Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kedudukan individu ini boleh menghubungi Bank Negara Malaysia ... lagi »

AHLI PARLIMEN KOTA RAJA DR MARIAH MAHMUD NAFIKAN BELIAU TELAH KELUAR DARI PAS.

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - Sejam yang lalu
*Pada 21hb Julai 2015 lalu, heboh diperkatakan bahawa tiga wakil rakyat Pas di Selangor termasuk Dr Siti Mariah Mahmud mengesahkan akan menyertai parti baharu yang akan ditubuhkan oleh GHB pada 14 September ini.* *Dua lagi wakil rakyat terbabit ialah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Morib, Hasnul Baharuddin dan ADUN Hulu Kelang, Saari Sungib.Hari ini Ahli Parlimen Kota Raja Dr Siti Mariah Mahmud membuat penafian yang beliau sudah meninggalkan PAS.*

SEKADAR NAK INGATKAN KEMBALI SEBAB MELAYU MUDAH LUPA .... TAK PERLU PARTI ISLAM BARU KATA USTAZ AHMAD AWANG

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - Sejam yang lalu
*Tokoh ulama PAS, Ahmad Awang menolak penubuhan parti baru yang mungkin akan ditubuhkan oleh NGO Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa).* *Beliau berkata demikian selepas ditanya pemberita mengenai rancangan PasMa berkemungkinan akan menubuhkan parti Islam Jun ini.* *“Bagi saya, saya tak nak ada parti Islam yang baru sebab yang dah ada sekarang ini pun bukan mudah, untuk jadi (PAS) macam sekarang,” kata bekas naib presiden parti Islam itu.* *Membandingkan dengan Indonesia, Ahmad berkata walaupun negara itu lebih besar politiknya kini menjurus ke arah pengurangan parti.* *Ahm... lagi »

"PUCUK YANG DICITA - ULAM MENDATANG"

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
*Tanpa Disangka.. Andre Xavier Justo Buka Mulut * *Tanpa Disangka.. Andre Xavier Justo Buka Mulut. Kami merujuk kepada berita akhbar Singapura, Straits Times (ST) hari ini (24 Julai) di mana Andre Xavier Justo menuduh kami tidak membayar kepadanya apa yang dipersetujui bagi maklumat diberi berhubung skandal usaha sama 1Malaysia Development Berhad (1MDB)-PetroSaudi.* *Pertama, kami mengatakan wartawan ST pasti mempunyai hubungan "kuat" sehingga diberi akses kepada Justo di penjara Bangkok, sedangkan Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar, yang kini berada di Bangkok, setakat i... lagi »

Rombakan Kabinet: Shafie dijangka digugur, Ahmad Maslan Menteri penuh

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
Perdana Menteri dijangka membuat rombakan Kabinet sebelum Bajet 2016 dan rombakan terakhir sebelum pilihan raya. [image: kabinet-malaysia-2013xx] PETALING JAYA: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dijangka mengumumkan rombakan Kabinet antara awal Ogos hingga pertengahan Oktober sebagai persediaan terakhir untuk menghadapi pilihan raya umum akan datang. Akhbar China Press melaporkan, rombakan itu dilihat amat penting kerana dijangka merupakan barisan Kabinet terakhir sebelum ketibaan pilihan raya umum. Rombakan tersebut dijangka diadakan sebelum pengumuman Bajet 2016 pada 23 Ok... lagi »

Penggantungan The Edge, Financial Daily, Putrajaya dikecam

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
Bekas anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Saifuddin Abdullah mengecam tindakan Kementerian Dalam Negeri (KDN) menggantung permit penerbitan akhbar The Edge Media Group. "Saya mengutuk sekeras-kerasnya tindakan menggantung selama tiga bulan* The Edge* dan *Financial Daily,*" kata Saifuddin melalui status terbaru di Facebook beliau petang ini. Status tersebut dimuat naik susulan pengumuman The Edge Media Group mengenai tindakan kerajaan hari ini. Dalam kenyataan kumpulan media itu menyebut, penggantungan berkuat kuasa selama tiga bulan bermula 27 Julai ini. KDN dilaporkan bertinda... lagi »

Bagaimana laporan 1MDB The Edge ancam keselamatan negara ?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
Pemuda PKR menyeru Kementerian Dalam Negeri (KDN) menarik balik penggantungan terhadap akhbar harian dan mingguan The Edge Financial Daily dan The Edge kerana melanggar prinsip kebebasan media. Ketuanya, Nik Nazmi Nik Ahmad berkata, Putrajaya seharusnya menjawab segala tuduhan berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan bukannya menggantung penerbitan 2 akhbar itu yang mengundang rasa tidak puas hati rakyat. "Kerajaan Barisan Nasional (BN) haruslah menjelaskan mengapa laporan The Edge berkenaan 1MDB adalah 'memudaratkan dan boleh membawa gangguan kepada keselamatan dan keten... lagi »

Sekat atau tidak, Tun M tetap sasar 1MDB

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, beliau akan tetap menulis tentang isu 1MDB walaupun Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) menyekat Sarawak Report. "Saya tetap akan menulis (mengenai 1MDB)," kata bekas perdana menteri itu ketika ditemui pemberita di lobi sebuah hotel di ibu negara hari ini. Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai reaksinya terhadap kritikan yang dibuat kepada 1MDB selepas akses laman sesawang yang aktif membuat pendedahan mengenai agensi itu, *Sarawak Report*, disekat SKMM. Sarawak Report telah disekat oleh SKMM di bawah Akta Komunikasi dan ... lagi »
#

Tiada ulasan: