Khamis, 30 Julai 2015

5693. Supaya kita tidak terjebak dengan tindakan PRA-MATANG.

♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
# In Syaa Allah “Wasatiyah” bukan sekadar cakap atau penyedap telinga. Sebaliknya Wasatiyah (Kesederhanaan) ialah antara pelengkap kehidupan seseorang MUSLIM yang dituntut Allah kepada hamba-hamba-Nya yang bernama manusia yang bersifat makhluk.

INDAH TO SHARE. (Part 1)

Hal sebegini penting bagi orang yang dikelaskan sebagai DEWASA supaya bukan sahaja kita tidak memusnahkan INTEGRITI diri tetapi yang lebih bahaya sebagai MUSLIM ialah musnahnya TAQWA dan IMAN dalam ROH. NauzubillahminzaliQ.

Ketika Kiamat Sudah Dekat, Orang Tidak Lagi Mengucap Salam

Detik Islam pada Detik Islam - 44 minit yang lalu
ISLAM telah mengatur kehidupan ini dengan begitu indah. Bahkan ketika kita tersenyum kepada saudara kita, maka akan tercatat sebagai sedekah. Senyum yang menyenangkan disertai ucapan salam adalah salah satu hal yang seringkali Rasulullah lakukan terhadap sesiapa. Maka dari itu sudah seharusnya kita selaku umat Muslim meneladani sikap Rasulullah tersebut. Mengucapkan salam sambil tersenyum ketika bertemu dengan sesama muslim akan menjadi awal hubungan yang baik bagi kita. Namun, ketika salam itu hanya terucap pada orang-orang tertentu, ini adalah salah satu tanda kiamat.

INDAH TO SHARE. (Part 2)

Kerana kerasukan syaitan laknatullah akhirnya manusia bersahabat dengan iblis laknatullah yang tidak pernah sujud menghormati bapa kita Nabi Adam di awal mula Allah jadikan manusia sebagaimana Allah perentahkan Malaikat dan Jin sujud hormat kepada kejadian Allah yang terbaharu di waktu itu.  Astaghfirullah.

Mashitah dan penipuan tentang kepimpinan PM
Farouk A. Peru

Golongan agamawan yang memanggil diri mereka sebagai "pewaris nabi" dan menggunakan label "alim ulama" (maksudnya "orang yang berilmu") adalah golongan yang cukup disegani di kalangan orang Melayu Islam.

Kalau sesiapa menyoal pandangan mereka, pasti banyak orang Melayu Islam yang akan tersentap dan nyaring menyanggah "kau tu siapa, ulama ke? Ulama belajar lebih 80 cabang ilmu" dan sebagainya. Dengan sikap yang amat taksub ini, tidak hairanlah yang golongan ulama boleh berkata apa saja dan masih boleh mendapat tepukan gemuruh daripada mereka.

Saya amat terpegun beberapa hari yang lepas membaca tentang ucapan Datuk Mashitah Ibrahim tentang kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang kononnya mencontohi Nabi Muhammad.

Paling menghairankan, bidang kepakaran Mashitah adalah bidang agama tetapi beliau memberi analisa yang begitu cetek dengan membanding sunah Nabi Muhammad dengan kepimpinan Najib yang sekarang ini begitu hebat dikritik.

Mungkinkah Mashitah menggunakan posisinya sebagai timbalan menteri di Jabatan Perdana Menteri untuk cuba mempengaruhi rakyat jelata supaya menyokong kepimpinan Najib dengan berkata yang kononnya Najib mencontohi Rasulullah? Mari kita fikirkan.

Hujah utama Mashitah ialah yang Rasulullah mengamalkan kepimpinan yang sederhana (atau dalam bahasa Melayu pentaksub Arab, "wasatiyah"). Kehidupan ini dikatakan sebagai moderat dan tidak ekstrem. Inilah dikatakan sebagai falsafah kepimpinan Najib. Adakah ini benar?

Perlu diingat, semasa Isis (Negara Islam Syria dan Iraq) pertama muncul dulu, Najib satu-satunya pemimpin yang memuji kemaraan mereka. Pujian Najib ni amat mengejutkan pembaca di media sosial yang sudah sedar pada masa itu yang Isis organisasi ekstremis amat merbahaya. Namun begitu, perdana menteri kita sendiri memuji Isis! Bagaimana pula begitu?

Ada 2 jawapan kepada masalah ini. Satu, Najib tidak sedar tentang apa yang dipercakapkannya. Jikalau demikian, beliau tidak mencontohi Nabi Muhammad. Nabi Muhammad pengikut setia Al-Quran (Surah Yunus, Ayat 15) dan jika fakta ini benar, maka Najib perlu mengetahui tentang apa yang dipercakapkannya sendiri. Dia perlu menyelidiki maklumat itu sebelum bersetuju.

Kemungkinan kedua, Najib memang sedar dan mengagumi Isis yang sememangnya teroris dan pembunuh. Jika ini benar, maka Najib sendiri bukanlah pemimpin sederhana tetapi pemimpin yang ekstrem. Kerenah jahat Isis setakat ini memang tidak dapat dipuji mahupun diberi alasan oleh pemimpin dunia malah mereka mengutuk Isis.

Jadi tindakan Najib memuji mereka sememangnya salah langkah yang jauhnya hingga ke laut, kata orang. Itulah sebabnya kita tidak mendengar apa-apa lagi mengenai Isis daripada Najib.

Pada saya, ucapan Najib yang memuji Isis itu dilakukan kerana beliau tidak menyedari siapa itu Isis. Beliau hanya bertaklidkan anasir jahat dalam Jabatan Perdana Menteri yang ada bersimpati dengan perjuangan pertubuhan tersebut. Namun begitu, beliau belum lagi mencontohi Nabi Muhammad yang hanya akan mengikut perkara diketahuinya.

Bagaimana pula dengan aspek lain kepimpinan Nabi Muhammad? Nabi Muhammad seorang yang gaya hidupnya amatlah sederhana. Baginda tidak mengadakan majlis besar-besaran atau mempunyai bangunan yang besar di mana VIP dan VVIP mendapat layanan istimewa. Baginda tidak duduk di tempat yang diangkat supaya baginda dapat dikenali sebagai seorang Rasul. Adakah ini budaya Umno? Rasanya tidak.

Bagaimana pula dengan perhubungan dengan pemimpin dunia? Nabi Muhammad bukanlah seorang yang angkuh tetapi baginda juga bukanlah seorang yang akan berkompromi dalam prinsip hidup. Adakah begitu kesnya dengan pemimpin negara kita?

Jika mereka benar-benar mencontohi Nabi Muhammad, mungkinkah mereka menggunakan syarikat "branding" daripada negara yang ada masalah dengan hak asasi manusia dan dikenali dunia dengan polisi pembersihan etnik mereka? Bagaimana pula dengan bermain golf dengan pemimpin yang polisinya menahan selama 15 tahun tanpa perbicaraan orang yang kononnya bersalah?

Bukan saja bermain golf tetapi saya rasa Nabi Muhammad tidak akan mengambil "selfie" dengan pemimpin demikian. Baginda tidak akan terpegun dengan sesiapa yang etikanya boleh dipersoalkan walaupun orang tersebut mempunyai kuasa yang tiada bandingannya.

Nabi Muhammad juga orang yang telus dalam kegiatan hariannya. Ini bermakna yang beliau tidak akan merahsiakan kegiatannya daripada orang ramai. Baginda tidak boleh berbelanja harta baitulmal (tempat penyimpanan harta) dengan senyap-senyap kepada kroninya.

Menurut Al-Quran, baginda memberi hujah yang baginda hidup di kalangan kaumnya seumur hidup. Jadi secara logiknya, segala kegiatannya boleh diketahui orang. Tiada alasan yang boleh diberi jika orang mahu menyelidik perbelanjaan Nabi Muhammad. Bolehkah ini dikatakan terhadap barisan kepimpinan kita?

Bagaimana pula dengan retorik perkauman? Adakah Nabi Muhammad mengadakan polisi yang berlainan untuk Salman Al-Farsi (berbangsa Parsi) atau Bilal ibn Rabah (berbangsa Habsyi). Tidak sama sekali!

Nabi Muhammad tidak boleh menggunakan sebarang retorik perkauman. Retorik begitu melanggar falsafah Islam yang menolak perkauman atau sebarang unsur rasis di kalangan manusia. Namun begitu, barisan kepimpinan Umno tiada masalah menghunus keris mereka dan berjanji untuk memandikan keris itu dengan darah kaum lain.

Adakah ini cara 'rahmatan lil alameen' (manusia yang mengasihani sekalian alam) iaitu Nabi Muhammad? Rasanya tidak. Sekali lagi gelagat pemimpin Umno jauh tersasar daripada contoh Nabi Muhammad.

Berbalik kita kepada Mashitah Ibrahim. Mashitah dulu pernah menyemarakkan api kemarahan dengan mendakwa yang orang bukan Islam membakar Al-Quran. Jadi dia pun menolak prinsip Al-Quran yang menyuruh kita menyelidiki sesuatu dakwaan sebelum mengikutinya. Dengan ucapan terkini daripadanya yang mendakwa yang perdana menteri mencontohi Nabi Muhammad, dapatlah dilihat yang Mashitah ini melacurkan agama Islam untuk kepentingan dirinya

-malaysianinsider- at 7/30/2015 09:59:00 PG

Sumber: http://gigitankerengga.blogspot.com/2015/07/mashitah-dan-penipuan-tentang.html.

INDAH TO SHARE. (Part 3)

Selagi PINTU TAUBAT ALLAH masih terbuka. Sampai ke mana dan sampai bila kita bergelumang hidup dengan tema PENDUSTA. Hendak di bawa ke mana PENGARUH dan KUASA serta HARTA BENDA mati tinggallah benda-benda itu semua setelah terputusnya hubungan seseorang dengan DUNIA. Pengaruh, Kuasa dan Harta bukan boleh jadi bahan pun untuk menjawab soalan di alam kubur tetapi benda-benda itu semua akan menjadi saksi di Pengadilan Allah di Akhirat kelak. SubhanAllah.

Aku menyeru kepada diriku kembalilah kepada ALLAH. ALLAH MAHA PENGAMPUN. Kita sayang ALLAH, ALLAH lebih sayangi kita. MasyaAllah.

Ya Allah perteguhkan IMANku kerana didalamnya merangkumi banyak hal termasuklah Integriti yang diwar-warkan manusia hamba-Mu Ya Allah dewasa ini.

Aameen Ya Allah
Wassalamu.

Tahukah Anda , Bagaimana Firaun Membangun Piramid?

Detik Islam pada Detik Islam - 2 jam yang lalu
Sudah sekian lama para saintis kebingungan tentang bagaimana sebuah piramid yang merupakan salah satu bangunan ajaib di dunia ini dibina. Terdapat pelbagai teori yang dikemukakan untuk mengetahui teknologi yang digunakan dalam pembangunan piramid ini kerana teknologi untuk mengangkat batu-batuan besar yang beratnya mencapai ribuan kilogram ke puncak bangunan belum memungkinkan di zamannya. Apakah rahasia di sebalik pembangunan piramid ini?

Sebagai orang yang berIman kita Muslim Ummat Muhammad sewajibnya tidak terpedaya dengan helah mereka. Mereka (orang kafir) secara bersembunyi menggunakan Al Quran sebagai rujukan dan kemudian mendakwa merekalah yang menemui itu ini. Nauzubillah MinzaliQ.


Thursday, July 30, 2015
Tahukah Anda , Bagaimana Firaun Membangun Piramid? 
Sudah sekian lama para saintis kebingungan tentang bagaimana sebuah piramid yang merupakan salah satu bangunan ajaib di dunia ini dibina. Terdapat pelbagai teori yang dikemukakan untuk mengetahui teknologi yang digunakan dalam pembangunan piramid ini kerana teknologi untuk mengangkat batu-batuan besar yang beratnya mencapai ribuan kilogram ke puncak bangunan belum memungkinkan di zamannya. Apakah rahasia di sebalik pembangunan piramid ini?

Harian Amerika Times edisi 1 Disember 2006, telah menyiarkan satu berita saintifis yang mengabarkan bahwa Firaun telah menggunakan tanah liat untuk membangun piramid. Menurut kajian tersebut, disebutkan bahawa batu yang digunakan untuk membuat piramid adalah dari tanah liat yang dipanaskan sehingga membentuk batuan keras yang sukar dibedakan dengan batu asalnya.

Al-Quran Telahpun Mempunyai informasi:

Jika dikaji lebih mendalam, ternyata Al-Quran telah menjelaskan perkara ini 1400 tahun silam sebelum kajian saintifik dijalankan. Perhatikan sebuah ayat Al Quran yang berikut:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
(Allah berfirman)

وَقَالَ فِرْعَوْنُ يَا أَيُّهَا الْمَلَأُ مَا عَلِمْتُ لَكُمْ مِنْ إِلَهٍ غَيْرِي فَأَوْقِدْ لِي يَا هَامَانُ عَلَى الطِّينِ فَاجْعَلْ لِي صَرْحًا لَعَلِّي أَطَّلِعُ إِلَى إِلَهِ مُوسَى وَإِنِّي لَأَظُنُّهُ مِنَ الْكَاذِبِينَ

“Dan berkata Fir’aun: ‘Hai pembesar kaumku, aku tidak mengetahui Tuhan bagimu selain aku. Maka bakarlah Hai Haman untukku TANAH LIAT kemudian buatkanlah untukku bangunan yang tinggi supaya aku dapat naik melihat Tuhan Musa, dan sesungguhnya aku benar-benar yakin bahawa Dia dari orang-orang pendusta.” (Al-Qasas: 38)
Para saintis mengatakan bahawa Firaun mahir di dalam bidang ilmu kimia dalam memproses tanah liat sehingga menjadi batu. Teknik yang mereka gunakan adalah sangat misteri jika dilihat dari spesifikasi  batu yang mereka tinggalkan.

Profesor Gilles Hug, dan Dr. Michel Barsoum menegaskan bahawa Piramid yang paling besar di Giza, dibuat dari dua jenis batuan yang terdiri dari batu asli dan batu-batu yang dibuat secara manual hasil dari olahan tanah liat.
Artikel kajian yang diterbitkan oleh majalah “Journal of the American Ceramic Society” menegaskan bahawa Firaun menggunakan tanah jenis slurry untuk membina monumen yang tinggi, termasuk piramid. Kerana tidak mungkin bagi seseorang untuk mengangkat batu berat ribuan kilogram. Sebaliknya pada dasar piramid, Firaun menggunakan batu asli.

Gilles Hug (duduk kiri) dan Dr. Michel Barsoum (berdiri)

Lumpur tersebut merupakan campuran lumpur kapur yang dipanaskan dengan  air garam dan ini akan menghasilkan  terbentuknya campuran tanah liat. Kemudian olahan itu dituangkan ke dalam tempat yang disediakan di dinding piramid. Ringkasnya lumpur yang sudah diaduk mengikut ukuran yang dikehendaki tersebut dibakar, lalu diletakkan di tempat yang sudah disediakan di dinding piramid.
Profesor Davidovits
Profesor Davidovits telah mengambil sampel batu piramid yang terbesar untuk dilakukan analisis dengan menggunakan mikroskop elektron terhadap batu tersebut. Hasilnya, Davidovits menegaskan bahawa batu itu diperbuat dari lumpur. Selama ini, tanpa penggunaan mikroskop elektron, ahli geologi belum mampu untuk membedakan antara batu alam dengan batu buatan manusia.

Sebelumnya, seorang saintis Belgium, Guy Demortier, telah bertahun-tahun mencari jawaban dari pembuatan batu besar di puncak-puncak piramid. Guy Demortier berkata, “Setelah bertahun-tahun melakukan penyelidikan dan kajian, sekarang barulah saya yakin bahwa piramid yang terletak di Mesir diperbuat dengan menggunakan tanah liat.”Piramid Bosnia

Penemuan oleh Dr Perancis Joseph Davidovits ini adalah hasil kajian yang memakan masa kira-kira dua puluh tahun. Sebuah kajian yang begitu lama terhadap piramid Bosnia, “Piramid Matahari” dan menjelaskan bahawa batu-batunya diperbuat dari tanah liat. Ini memperkuatkan lagi bahawa kaedah ini tersebar luas di masa lalu.
Gambar di atas menunjukkan kaedah tuangan batu berasal dari tanah liat telah dikenali sejak ribuan tahun yang lalu dalam teknologi yang berbeda baik Roma ataupun Firaun.

Bukti-bukti dari kajian menunjukkan kepada kita semua bahwa bangunan bangunan raksasa, patung-patung raksasa dan tiang-tiang yang ditemui dalam teknologi canggih zaman dahulu, juga dibuat dari tanah liat.

Al-Quran adalah kitab pertama yang menjelaskan rahsia bangunan piramid, bukan para Ilmuwan Amerika, maupun Perancis.

Kita tahu bahwa Nabi saw tidak pernah pergi ke Mesir dan tidak pernah melihat piramid, bahkan mungkin tidak pernah mendengar tentangnya. Kisah Firaun, terjadi sebelum masa hidupnya Nabi saw ribuan tahun yang lalu, dan tidak ada satu pun di muka bumi ini pada masa itu yang mengetahui tentang rahasia piramid. Sebelum ini, para saintis tidak pasti bahawa Firaun menggunakan tanah liat yang dipanaskan untuk membina monumen tinggi kecuali beberapa tahun kebelakangan ini.

Ajaib, 1400 tahun yang lampau, Nabi Muhammad saw, beratus tahun selepas berakhirnya Dinasti Firaun memberitahu bahwa Firaun membina monumen yang kini dikenali sebagai Piramid menggunakan tanah liat.

Kenyataan ini sangat jelas dan kuat untuk membuktikan bahawa Nabi Muhammad saw tidaklah berbicara mengikut hawa nafsunya melainkan petunjuk dari Allah swt yang menciptakan Firaun dan menenggelamkannya, dan Dia pula yang menyelamatkan nabi Musa. Dan Dia pula yang memberitahu kepada Nabi terakhir-Nya akan hakikat ilmiah ini, dan ayat ini menjadi saksi kebenaran kenabiannya di kemudian hari.

*sumber eramuslim.com
Sumber: http://detikislam.blogspot.com/2015/07/tahukah-anda-bagaimana-firaun-membangun.html. ?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FUHQdyX+%28Detik+Islam%29#.

#
##
###
BILA TAHI DISANGKA PENYELAMAT mungkinkah ALLAH sudah mula membuka aib atau ghaibah pendusta. Bersangka baik sudah tidak relevan buat golongan sedemikian rupa. Ghanimah (habuan) buat si pendusta dari Allah. Nauzubillah minzaliQ.

Malaysia Negara bertuah punya Menteri paling ramai diantara Negara2 Asean.

atsixty pada ZAKRI ALI - 48 saat yang lalu
Herman Monte Herman Arap [image: Herman Monte Herman Arap's photo.] *P/s;foto hanya menunjukkan Menteri2 penuh,belum termasuk timbalan Menteri.*

MySQLTuner series part 3 - minimizing MySQL memory footprint

Peter Leung pada Linux Commando - Seminit yang lalu
This is part 3 of the series on using MySQLTuner to optimize MySQL database performance and stability. Part 1 explains how to install and run MySQLTuner. Part 2 addresses the area of database defragmentation. This post illustrates how to manage MySQL memory footprint. MySQLTuner output MySQLTuner was used to analyze a WordPress database deployed on the *LAMP* platform (*L*inux, *A*pache, *M*ySQL, *P*HP). The host was a VPS server with only 512 MB of memory. $ perl mysqltuner.pl If you scroll down to the Recommendations section of the above report, it is hard to miss the eye-cat... lagi »

Pecat Muhyiddin: Najib belum selamat lagi?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 20 minit yang lalu
[image: Prof Madya Dr Shaharuddin Badaruddin] SHAH ALAM – Kedudukan Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai Perdana Menteri didakwa masih belum 'selamat' lagi meskipun beliau sudah menggugurkan Tan Sri Muhyiddin Yassin dari Kabinetnya. Demikian kata penganalisis politik, Prof Madya Dr Shaharuddin Badaruddin sambil menegaskan bahawa Najib hanya selamat jika beliau boleh memecat keahlian Muhyiddin dalam Umno seperti yang pernah dilakukan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 1998. “Adakah Najib sanggup menanggung risiko selepas ini? Muhyiddin ada kuasa dan k... lagi »

Skandal 1MDB: 'Badan petugas perlu ambil keterangan bekas TPM'

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 20 minit yang lalu
Pasukan petugas khas mengenai isu 1MDB yang juga menyiasat dakwaan RM2.6 bilion didepositkan ke akaun bank peribadi perdana menteri, digesa menyiasat dan mengambil keterangan bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk membantu siasatan. Ini perlu dilakukan kerana Muhyiddin nampaknya mempunyai maklumat mengenai dana yang didakwa didepositkan ke dalam akaun bank peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak, kata aktivis Umno Shahbudin Husin dalam posting blognya hari ini. Ini ekoran tersebarnya video bocor yang menunjukkan Muhyiddin memberitahu rakan-raka... lagi »

Tindakan ancam pengkritik 1MDB langsung tidak akan bantu Najib

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 20 minit yang lalu
oleh Khoo Kay Peng Malang sekali bahawa kontroversi 1MDB telah mencetuskan beberapa reaksi yang paling aneh daripada pihak berkuasa. Sebahagian daripada tindak balas ini memberi gambaran bahawa pihak-pihak yang bertanggungjawab bagi kejatuhan 1MDB sedang bekerja keras untuk menyembunyikan kebenaran. Tindakan menghalang ahli-ahli politik pembangkang, aktivis dan wartawan daripada meninggalkan negara, menyekat laman Internet dan menggantung kedua-dua mingguan dan harian *The Edge* adalah tindakan yang paling tidak dikehendaki daripada pihak berkuasa. Pejabat Perdana Menteri (PMO) juga... lagi »

Lepasan Universiti Kemunting jadi PM ke 7 ?

atsixty pada ZAKRI ALI - 30 minit yang lalu
*Tentunya orang Perak boleh tersenyum seketika kini.Ini kerana MP Bagan Dato Zahid Hamidi di pilih PMNajib untuk gantikan tempat TPM Muhyiddin Yassin.Anak saudara kepada Panglima PAS arwah Dato Hasan Adli ini mempunyai sejarah panjang dalam UMNO.Bekas pelajar sekolah agama di Perak ini pernah isytihar "perang" ke atas Dr Mahathir atas isu kroni dan nepotisme.Belia menjadi Ketua Pemuda UMNO di era Anwar menjadi Timbalan PM.Zahid bersama Anwar ketika krisis Mahathir-Anwar 1998 yang menyebabkan Mahathir hantar Zahid "menuntut ilmu" ke Universiti Kemunting.Selepas "lulus b... lagi »

Nazri Aziz mengarut lagi, kali ini berkenaan Muhyiddin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 30 minit yang lalu
oleh V Shuman Lupakan Ahmad Maslan atau Hasan Malek bagi "melayan" anda dengan komen-komen separuh masak mereka mengenai perkara-perkara yang sensitif. Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Nazri Aziz kini telah secara rasmi mengambilalih panji "karut-marut" daripada rakan-rakan partinya. Serangan lisan sombong Nazri terhadap tengku mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim kini telah terkenal di seluruh negara. Kali ini beliau telah melibatkan diri dalam pemecatan Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Perdana Menteri, menyatakan bahawa ia “cari nahas". *The Malaysian Insider* memetik belia... lagi »

SEKALI LAGI VIDEO CURI 'MENEMBAK' NAJIB, MUHYIDDIN PERLU SEGERA DISIASAT

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 30 minit yang lalu
Sekali lagi video rakaman curi "menembak" Najib Razak tersebar dengan meluas. Dan sekali lagi juga ia berkaitan dengan Muhyiddin Yassin, cuma mungkin yang merakamnya saja orang yang berbeza. Beberapa bulan sebelum ini telah tersebar rakaman video mengenai ucapan Muhyiddin di sebuah program tertutup UMNO di Janda Baik di mana beliau "memuntahkan peluru" dengan mahukan Najib memecat Ahli Lembaga Pengarah 1MDB, menyiasat CEOnya serta membenarkan polis masuk menjalankan siasatan terhadap syarikat pelaburan kerajaan yang bermasalah dan sarat hutang itu. Rakaman itu telah menggegarkan ne... lagi »

RM2.6 Bilion: Bekas TPM diberitahu, akaun Najib bukan urusannya kata Tun Faisal

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 30 minit yang lalu
Apa yang masuk ke dalam akaun bank peribadi Perdana Menteri Najib Abdul Razak bukan urusan bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, kata penasihat Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA), Tun Faisal Ismail Aziz. Ini selepas didedahkan dalam satu klip video bocor bahawa Muhyiddin telah bersemuka dengan Najib tentang RM2.6 bilion yang didepositkan ke dalam akaun bank peribadi perdana menteri. "Duit yang masuk ke dalam akaun peribadi, itu hak dan rahsia peribadi individu yang tidak perlu diisytiharkan kepada orang ramai. "Sama seperti duit yang dimasukkan ke dalam akaun periba... lagi »

Bekas Menteri Dedah Konspirasi Terhadap Muhyiddin?

Addin Deen pada Addin - 55 minit yang lalu
*Bekas Menteri Dedah Konspirasi Terhadap Muhyiddin?* Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak tidak mempunyai pilihan selain memecat timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin jika berhasrat untuk mengukuhkan kedudukan, kata bekas menteri parti Melayu itu. Walaupun dipecat daripada Kabinet, Muhyiddin masih timbalan presiden Umno serta mempunyai kuasa menggunakan saluran parti jika mahu melawan semula Najib, kata bekas menteri Tan Sri Zainuddin Maidin. Dan Najib perlu melakukannya dengan segera selepas tekanan lebih kuat apabila tersebarnya klip video semalam menunjukkan Muhyiddin mengataka... lagi »

Satu lagi bahagian Umno batal jemput Muhyiddin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 59 minit yang lalu
Sebuah lagi bahagian Umno telah menarik balik jemputannya kepada bekas Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk merasmikan mesyuarat perwakilannya. Ketua Umno Bahagian Sungai Besar Jamal Md Yunos dipetik oleh portal SuaraTV sebagai berkata dia bimbang Muhyiddin akan mengulangi perkara yang sama semasa merasmikan penutupan mesyuarat perwakilan Umno Cheras Ahad lalu. Muhyiddin antara lain berkata Umno akan *kalah* jika pilihan raya umum diadakan tidak lama lagi. Jamal dipetik berkata, Umno Sungai Besar amat gembira apabila Muhyiddin bersetuju untuk merasmikan mesyuarat ... lagi »

TRANSFORMASI

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
*FAHAMi APA* *iTU* *TRANSFORMASi* *Posted by Tukar Tiub*

Serpihan pesawat dipercayai MH370 ditemui di Pulau Reunion, Madagascar (Gambar dan video)

kerengga pada KERENGGA - 4 minit yang lalu
Serpihan pesawat yang tidak dikenali dijumpai terdampar di Pulau Reunion, Timur Madagascar, menimbulkan spekulasi serpihan itu dari pesawat MAS MH370 yang hilang lebih setahun yang lalu. Sebahagian daripada sayap kapal terbang telah terdampar di sebuah pulau terpencil berhampiran Madagascar, meningkatkan spekulasi bahawa ia boleh jadi pesawat Malaysia Airlines MAS MH370 yang hilang.

Ahmad Maslan Dakwa Video Pendedahan Muhyiddin Adalah Bohong

atsixty pada ZAKRI ALI - 4 minit yang lalu
*Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI), Datuk Ahmad Maslan menolak dakwaan video yang dirakamkan di kediaman Tan Sri Muhyiddin Yassin yang mendakwa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengakui wang sebanyak RM2.6 bilion telah dipindahkan ke akaun peribadinya."Itu tidak betul.. tidak ada pengaliran wang dan sebagainya. Sebenarnya presiden (Najib) telah memberi taklimat kepada kami Ahli Majlis Tertinggi (UMNO) tentang perkara yang berkaitan."Beliau tidak pernah menggunakan 1MDB dan masuk ke dalam akaun dia," katanya ketika ditemui pembe... lagi »

Mengapa Najib pecat Muhyiddin. Mungkin kah ini sebabnya?

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 4 minit yang lalu
Najib perlu pecat Muhyiddin untuk hentikan pemberontakan Umno, kata bekas menteri OLEH MD IZWAN Published: 30 July 2015 6:52 AM *Pemerhati politik menjangka langkah seterusnya yang akan diambil Datuk Seri Najib Razak adalah memecat Tan Sri Muhyiddin Yassin daripada jawatan timbalan presiden Umno.* – Gambar fail The Malaysian Insider, 30 Julai, 2015. Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak tidak mempunyai pilihan selain memecat timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin jika berhasrat untuk mengukuhkan kedudukan, kata bekas menteri parti Melayu itu. Walaupun dipecat daripada Kabinet, Muhyidd... lagi »

Jawatan TPM memang ghanimah buat Zahid

mso.im pada . - 7 minit yang lalu
*ULASAN * Kata Zahid Hamidi perlantikan beliau sebagai pengganti Timbalan Perdana Menteri mengganti Muhyiddin Yassin bukan merupakan satu ghanimah atau pun habuan. Itulah ulasan dan tanggapan Zahid sebaik beliau diumumkan akan menjadi timbalan perdana menteri. Kenapa Zahid memilih ayat dan perkataan itu? Ghanimah. Dari segi psikologisnya apabila seseorang itu bercakap mengenai sesuatu tajuk dan tema tertentu, bermakna dia bergulat dalam tajuk atau tema tersebut. Kalau dia berada di luar tema dan tajuk itu dia tidak akan bercakap mengenainya. Zahid akan memilih perkataan lain untuk ... lagi »

AHMAD MASLAN SANGKAL TUDUHAN MUHYIDDIN RM2.6 BILLION DIMASUKKAN KEDALAM AKAUN PERIBADI NAJIB

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 19 minit yang lalu
*Datuk Ahmad Maslan menafikan dakwaan Tan Sri Muhyiddin Yassin bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak mengakui dana berjumlah RM2.67 billion dimasukkan ke dalam akaun bank peribadinya.Beliau yang baru dilantik sebagai Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) berkata, dakwaan bekas Timbalan Perdana Menteri itu tidak benar.“Tidak betul. Tidak ada pengaliran (wang ke akaun Perdana Menteri) dan sebagainya. Sebenarnya Presiden parti telah berikan taklimat kepada kami Ahli Majlis Tertinggi tentang perkara itu.“Beliau tidak pernah... lagi »

Pecat Muhyiddin: TMJ perli siapa ni ..? Hehehe

PBO™ pada pen buruk online ™ - 36 minit yang lalu
Makin panas dan panas . Selepas apa yang berlaku pastinya pelbagai pihak memberikan reaksi samadapositif mahupun negatif . Tapi kebanyakkannya lebih cenderung kepada negatif .   Terkini , TMJ juga seakan memerli apa yang Najib Razak telah lakukan terhadap kabinetnya .   ‘Kalau Dah Nak Lemas, Najis Pun Capai’   Demikianlah kata-kata yang dinyatakan oleh Tengku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail

Ketika Kiamat Sudah Dekat, Orang Tidak Lagi Mengucap Salam

Detik Islam pada Detik Islam - 44 minit yang lalu
ISLAM telah mengatur kehidupan ini dengan begitu indah. Bahkan ketika kita tersenyum kepada saudara kita, maka akan tercatat sebagai sedekah. Senyum yang menyenangkan disertai ucapan salam adalah salah satu hal yang seringkali Rasulullah lakukan terhadap sesiapa. Maka dari itu sudah seharusnya kita selaku umat Muslim meneladani sikap Rasulullah tersebut. Mengucapkan salam sambil tersenyum ketika bertemu dengan sesama muslim akan menjadi awal hubungan yang baik bagi kita. Namun, ketika salam itu hanya terucap pada orang-orang tertentu, ini adalah salah satu tanda kiamat. Allah SWT me... lagi »

Video Muhyiddin Bercerita Perbualan Isu 1MDB Dengan PM Jadi Viral

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - Sejam yang lalu
PETALING JAYA: Sebuah 'video bocor' menunjukkan Tan Sri Muhyiddin Yassin yang sedang bercerita kononnya tentang butir-butir perbualan beliau dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berhubung 1MDB telah menjadi viral.Klip video itu yang kelihatan dirakam menggunakan telefon bimbit, menunjukkan Muhyiddin duduk dengan beberapa tetamu di rumahnya.Video 53 saat itu yang hanya dapat

[VIDEO & GAMBAR] TERKINI: Serpihan MH370 Ditemui Di Pulau Reunion?

Green Boc pada KELAB GREENBOC - Sejam yang lalu
S*erpihan misteri di Lautan Hindi mungkin daripada MH370, lapor AFP* Sekeping serpihan kapal terbang dijumpai terdampar di pulau La Reunion, di Lautan Hindi pada Rabu, mencetuskan spekulasi ia mungkin sebahagian daripada pesawat Malaysia Airlines (MAS) penerbangan MH370, lapor AFP. Serpihan misteri berukuran 2 meter itu kelihatan seperti sebahagian daripada sayap kapal terbang, ditemui mereka yang sedang membersihkan pantai. “Ia diselaputi kulit kerang, jadi boleh dikatakan ia sudah lama berada dalam air,” seorang saksi dipetik berkata kepada AFP. Pegawai pengangkutan udara Pe... lagi »

Sayap MH370 ditemui di Pulau Reunion?

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sejam yang lalu
Sebahagian sayap pesawat berkemungkinan jenis Boeing 737 seperti jenis yang digunakan penerbangan MH370 di temui di Pulau Reunion, yang terletak di Laut Hindi - Foto twitter Aviation Safety Network PULAU REUNION, 30 Julai: Seorang pakar penerbangan percaya beliau menemui bangkai pesawat MAS, penerbangan MH370, yang hilang pada Mac, tahun lalu. Bekas juruterbang tentera Xavier Tytelman, yang kini pakar dalam keselamatan penerbangan, dihubungi pagi Rabu oleh seorang penduduk di Pulau Reunion di Laut Hindi. Penduduk berkenaan menghantar beberapa foto bangkai kapal terbang, di mana d... lagi »

KENAPA MT UMNO 31 JULAI BATAL?

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
[image: Ismaily Bungsu C's photo.] *MT UMNO yang dijadualkan 31 Julai ini diberitakan dibatalkan. Kenapa dibatalkan? Apakah Najib tidak berani berhadapan dengan dua tokoh yang dia pecat itu?* * Lagi diberitakan Najib akan ketemu semua ketua2 bahagian seluruh negara di KL dan sekaligus akan ketemu kedua pemimpin yang dipecat itu.* * Apakah Najib akan berani berhadapan dengan keduanya atau ini juga akan dibatalkan?* * Jangan lupa, keduanya duduki kerusi dalam UMNO kesan dipilih oleh perwakilan dan untuk memecat keduanya bukan kuasa Najib dan kena berhadapan dengan perwakilan dengan... lagi »

Sudah ada cawangan Umno bangkit buat undi tak percaya kepada Presiden ??

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
*Gugur TPM: Cawangan Umno tidak sokong Presiden.* * Muhyiddin JOHOR BAHRU - Keputusan menggugurkan Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam senarai kabinet sebagai Timbalan Perdana Menteri mengundang rasa tidak percaya di kalangan akar umbi terhadap kepimpinan Presiden Umno.* * Ia membuatkan Umno Cawangan Kampung Pok yang berada dalam Bahagian Gelang Patah mengadakan satu mesyuarat tergempar semalam.* * Timbalan Ketua Cawangannya, Azman Abdul Rahman yang membawa usul berkenaan turut disokong kira-kira 200 ahli parti cawangan berkenaan.* * "Kami bukan mahu keluar dari parti ..dan masih set... lagi »

Ahmad Maslan nafikan dakwaan Muhyiddin wang 1MDB masuk ke akaun Najib

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sejam yang lalu
Inilah sifat macai sejati.. dakwaan belumpun disiasat tapi dia dengan penuh yakin dah menafikan dakwaan tersebut.. Dakwaan Muhyiddin belumpun disiasat oleh pihak berkuasa namun Ahmad Maslan dengan penuh yakin telah menafikan apa yang dikatakan telah didakwa oleh Muhyiddin itu. Penafiannya berdasarkan jawapan yang didengarnnya dari Najib sendiri iaitu ketika taklimat yang diadakan kepada Ahli Majlis Tertinggi UMNO sahaja.. Sedangkan menurut Muhyiddin Yassin penjelasan mengenai dakwaan skandal syarikat pelaburan itu menerusi 'fact sheet' yang diedarkan kepada jemaah menteri sebelum... lagi »

Timbalan Presiden Umno: Apa Kah Tan Sri Muhyiddin Akan Dipecat?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
1. Dakwaan Mantan Timbalan Perdana Menteri- Tan Sri Muhyiddin Yassin yang dipecat pada 28 Julai bahawa Perdana Menteri telah mengaku wang yang dilapor The Wall Street Journal pada 2 Julai berjumlah USD700juta telah dimasukkan ke akaun peribadi Perdana Menteri, mungkin menjadi pemangkin kepada pemecatan mantan TPM tersebut daripada jawatan Presiden Umno. Dengan dakwaan tersebut, tidak mungkin Muhyiddin boleh duduk dalam mesyuarat Majlis Tertinggi atau perhimpunan agung parti, kerana akan mempengaruhi arah tuju parti. 2. Dengan kedudukan Muhyiddin sebagai Timbalan Presiden Parti, beli... lagi »

Kebakaran Bukit Aman: Kebetulan atau alamat buruk?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
oleh Mike Tan Kebetulan apakah ini! Sehari selepas kita menyaksikan Muhyiddin Yassin dipecat daripada jawatan timbalan perdana menteri, peguam negara ditukarkan dan nasib tidak menentu siasatan 1MDB berikutan pelantikan empat ahli Jawatankuasa Kira-Kira Negara (PAC) – termasuk pengerusinya Nur Jazlan Mohamed – ke dalam kabinet, rakyat Malaysia boleh menambah satu lagi ke dalam senarai insiden yang hampir mustahil berlaku – kebakaran di ibu pejabat polis Bukit Aman yang terjadi hari ini. Kebakaran berlaku di tingkat 9 dan 10 Menara 2 yang menempatkan Jabatan Siasatan Jenayah dan J... lagi »

Adakah Mahdzir Khalid juga jadikan guru dan murid tikus makmal?

mantaro pada SISI BUKIT - Sejam yang lalu
Anggota Pentadbiran Kementerian Pendidikan Malaysia Menteri Pendidikan - YB Datuk Seri Mahdzir Khalid Timbalan Menteri Pendidikan - YB Tuan P. Kamalanathan P. Panchanathan - YB Senator Chong Sin Woon

Video Menggemparkan Tersebar..

Addin Deen pada Addin - 2 jam yang lalu
*Video Menggemparkan Tersebar.* Datuk Seri Najib Razak mengakui RM2.67 bilion dimasukkan ke akaun banknya, kata bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam satu klip video yang dibocorkan ke Internet. Dalam video itu, Muhyiddin kelihatan sedang memberitahu tetamu di rumahnya malam tadi, beliau bersemuka dengan Najib berhubung laporan The Wall Street Journal (WSJ) mengenai wang AS$700 juta (RM2.67 bilion) daripada syarikat berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang didakwa didepositkan ke akan peribadi perdana menteri itu. “Saya tanya dia (Najib) daripada ... lagi »

Tahukah Anda , Bagaimana Firaun Membangun Piramid?

Detik Islam pada Detik Islam - 2 jam yang lalu
Sudah sekian lama para saintis kebingungan tentang bagaimana sebuah piramid yang merupakan salah satu bangunan ajaib di dunia ini dibina. Terdapat pelbagai teori yang dikemukakan untuk mengetahui teknologi yang digunakan dalam pembangunan piramid ini kerana teknologi untuk mengangkat batu-batuan besar yang beratnya mencapai ribuan kilogram ke puncak bangunan belum memungkinkan di zamannya. Apakah rahasia di sebalik pembangunan piramid ini? Harian Amerika Times edisi 1 Disember 2006, telah menyiarkan satu berita saintifis yang mengabarkan bahwa Firaun telah menggunakan tanah liat unt... lagi »

SEMAKIN PANAS !! TMJ Bersuara Isu Muhyiddin Yassin Ditendang Kabinet Oleh Najib Razak By canang

atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
*Makin panas dan panas . Selepas apa yang berlaku pastinya pelbagai pihak memberikan reaksi samadapositif mahupun negatif . Tapi kebanyakkannya lebih cenderung kepada negatif .* *Terkini , TMJ juga seakan memerli apa yang Najib Razak telah lakukan terhadap kabinetnya .* *‘Kalau Dah Nak Lemas, Najis Pun Capai’* *Demikianlah kata-kata yang dinyatakan oleh Tengku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim pada petang tadi yang menimbul persoalan netizen apakah kata-kata itu berkaitan dengan rombakan kabinet yang diumumkan oleh Perdana Menteri.* *Difahamkan, kenyataan it... lagi »

Din kata Najib mengaku AS$700j masuk dalam akaunnya...

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 8 jam yang lalu
*Satu rakaman video(atas) menunjukkan Tan Sri Muhyiddin membincangkan mengenai dakwaan bahawa wang jutaan ringgit dipindahkan ke akaun peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menjadi perhatian pengguna Internet.Video sepanjang 53 saat itu menunjukkan bekas timbalan menteri besar itu berbual dengan beberapa orang tetamu di kediamannya, antaranya Menteri Besar Kedah Datuk Mukhriz Mahathir dan bekas menteri, Tan Sri Kadir Sheikh Fadzir.Sebahagian daripada rakaman itu tidak dapat didengar dengan jelas, namun secara umum, Muhyiddin dalam video itu nampaknya membangkitkan ... lagi »

Najib tidak boleh lari dari Muhyiddin....masih lagi sebantal dengan Muhyiddin

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 9 jam yang lalu
Walaupun sudah dipecat sebagai Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin masih lagi merupakan Timbalan Presiden UMNO sehinggalah pemilihan UMNO yang akan datang. Oleh kerana pemilihan UMNO yang sepatutnya diadakan pada 2016 telah ditangguhkan selama 18 bulan lagi untuk memberi laluan kepada pengukuhan parti dan pilihanraya ke 14 terlebih dahulu, ia dijangka hanya akan diadakan pada tahun 2018. Ini bermakna, meskipun tanpa jawatan dalam kerajaan, Muhyiddin masih lagi merupakan pemimpin nombor dua dalam UMNO sehinggalah tahun 2018 akan datang nanti. Ia bukan saja bermakna Najib... lagi »

Kadir terkilan video perbualan dengan Muhyiddin dirakam, disebar

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 9 jam yang lalu
FMT Reporters Dalam rakaman itu, Muhyiddin dikatakan mengaku bersemuka dengan Perdana Menteri berhubung dakwaan berbilion ringgit dimasukkan ke akaun peribadi. PETALING JAYA: Tan Sri Kadir Sheikh Fadzir membidas pihak yang menyebarkan video perbualannya dengan bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin. Katanya, perbuatan menyebarkan rakaman video perbualan peribadi itu merupakan tindakan tidak bertanggungjawab dan tidak beretika. “Itu hanyalah perbualan peribadi di antara saya dan dia (Muhyiddin) mana boleh dirakam kemudian disebarkan. Apa-apa sahaja perbualan periba... lagi »

Mashitah dan penipuan tentang kepimpinan PM

kerengga pada KERENGGA - 10 jam yang lalu
Farouk A. Peru Golongan agamawan yang memanggil diri mereka sebagai "pewaris nabi" dan menggunakan label "alim ulama" (maksudnya "orang yang berilmu") adalah golongan yang cukup disegani di kalangan orang Melayu Islam. Kalau sesiapa menyoal pandangan mereka, pasti banyak orang Melayu Islam yang akan tersentap dan nyaring menyanggah "kau tu siapa, ulama ke? Ulama belajar lebih 80 cabang ilmu"

Siapa Akan Disiasat: Muhyiddin kata Najib mengaku RM2.6 bilion masuk akaunnya ....

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
Datuk Seri Najib Razak mengakui RM2.67 bilion dimasukkan ke akaun banknya, kata bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam satu klip video yang dibocorkan ke Internet. Dalam video itu, Muhyiddin kelihatan sedang memberitahu tetamu di rumahnya malam tadi, beliau bersemuka dengan Najib berhubung laporan The Wall Street Journal (WSJ) mengenai wang AS$700 juta (RM2.67 bilion) daripada syarikat berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang didakwa didepositkan ke akan peribadi perdana menteri itu. “Saya tanya dia (Najib) daripada siapa? Dia tak sebut nama, tetapi ... lagi »
#

Tiada ulasan: