Isnin, 3 Ogos 2015

5703. Permata Yang Kambus.


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆


اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“” 
MUHASABAH DIRI KERANA ALLAH. 

Bila hamba-Nya tidak menjaga aib dirinya sendiri seperti tidak peduli "Apa itu AURAT" maka secara perlahan-lahan Allah akan membuka aib hamba-Nya yang sering menghina, menyorak dan memperlekeh sesama makhluk Allah hamba-Nya. Sebagai perempuan mereka kena fikir dan teliti serta mengamal Bagaimana pakaian perempuan waktu berSOLAT menghadap Allah? dan itulah sebenar-benarnya AURAT bagi seseorang perempuan hamba Allah yang menutupi bentuk dan merangkumi suara. Allah berfirman yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69).

Tanda-tanda Allah menutup pintu hati hamba-Nya ialah mereka hanya pandai bercakap tentang logik dunia, tetapi dari satu sudut PENGESAAN ALLAH mereka masih membiar isterinya dan anak perempuannya mengabai AURAT yang wajib dipatuhi sama ada sebagai lelaki atau perempuan. Mereka memperjuangkan Dunia tetapi mengabaikan Akhirat. Apa yang Allah kehendaki ialah Allah beri ruang hamba-Nya untuk hidup di dunia dengan mementingkan Akhirat tanpa mengabaikan kehidupan dunia. Sebagaimana Allah telah berfirman yang bermaksud: ..Kehidupan dunia hanyalah kesenangan yang memperdaya [QS. AL 'IMRAN (3):185]. 

Allah kurniakan hamba-Nya itu panjang umur, sihat walafiat serta bonus usia yang melangkaui usia Nabi Muhammad (63 tahun) untuk bertaubat dan kembali ke Jalan Yang Diredhai Allah, sebelum terlambat. Masihkah ingat, tempat tinggal sudah kata PERGI dan kubur kata MARI. Itu pun masih beruntung kalau bumi sudi menerima jasad kita. Maksud firman Allah: “Perkataan yang baik dan pemberian maaf, lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun.” (Al Baqarah: 263).

Janganlah sampai akhirnya bukan setakat PERMATA YANG KAMBUS tetapi TAQWA dan IMAN turut berkubur, seawal sebelum terpisahnya roh dari jasad. Berjuanglah untuk memperkukuh Taqwa dan Iman kerana Allah, sebagaimana firman Allah yang bermaksud:  “Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku.” (QS. Yusuf: 86). Jangan sampai Allah Tuhan Yang Maha Esa menutup pintu hati hamba-Nya dan menutup pintu taubat untuk hamba-Nya bertaubat. Nauzubillah MinzaliQ. 

In Syaa Allah bermanfaat. 
Wassalamu.
  • Kabinet baru adalah kabinet 1MBD...

    ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 17 minit yang lalu
    *Bila DAP menimbulkan isu ini ( 1MDB ), nampak macam tidak ada perhatian dari pihak kita. Tapi bila Tun Dr Mahathir lihat isu ini, dia kaji dan dia tahu isu ini boleh bawa mudarat kepada negara kita. * *Beza antara Tony Phua dengan Tun Mahathir .... Tony Phua timbulkan isu ini untuk mengalahkan BN dalam Pilihanraya. Tun Mahathir nampak, cara ini memang boleh mengalahkan kita, kecuali kita sendiri ambil masalah ini dan selesaikan.Kita diminta sabar dan tunggu siasatan dan laporan dari PAC dan Petugas Khas, rakyat tertunggu2 dan tertanya2 .... tiba2 orang yang du... lagi »

    Hukum bunuh untuk orang yang bawa parti Islam baru ?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 40 minit yang lalu
    *Oleh Ridzwan Abu Bakar * *"TEGAS TANGANI ANASIR DALAM JAMAAH"* ditulis oleh Izwan Abdul Halim (Exco Pemuda Pas Malaysia). Saya menerima satu artikel yang disebarkan dalam alam maya yang berjudul Saya amat terkejut apabila membaca artikel yang menyimpulkan hukuman bunuh terhadap "kumpulan yang datang bawa mari Parti Islam dasar Islam juga" yang dinisbahkan kalam tersebut kepada seorang tokoh agama di negeri Kedah. Saya MENGANGGAP bahawa kenyataan ini amat bahaya, bahkan memasarkan kembali pemikiran takfiri di kalangan masyarakat. Di sini saya turunkan petikan tersebut beserta ula... lagi »

    Mungkin PAS hanya dapat bertahan 2 tahun lagi ?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 41 minit yang lalu
    *Oleh Hasbie Muda* 1. Ramai yang berminat nak menyertai Gerakan Harapan Baru (GHB) mengemukakan persoalan ini. Mereka was-was apabila Presiden PAS meramalkan bahawa GHB hanya mampu bertahan 2 tahun sebelum melingkup. 2. Pertamanya, perkara yang akan berlaku pada masa depan adalah dalam ilmu Allah. Walau bagaimanapun sesiapa sahaja berhak membuat unjuran politik berasaskan sejarah serta kajian yang mungkin mereka lakukan. Ramalan atau unjuran untuk boleh jadi betul dan boleh jadi salah. 3. Izinkan saya berbeza pandangan dengan Presiden PAS dalam soal ini. 4. Survival sesebuah parti ... lagi »

    PM: Tak perlu 'yes man', tapi janganlan 'no man'

    atsixty pada ZAKRI ALI - 42 minit yang lalu
    Najib Kutuk Pembangkang Pertahankan Seluar Dalam Lebar *Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menafikan rombakan kabinet Selasa lalu bertujuan mewujudkan kabinet yes man (pak turut).Beliau sebaliknya berkata Umno akan runtuh jika semua orang dalam parti itu menjadi penurut semata-mata.“Saya tak mahu yes man, tapi janganlah 'no men' di luar,” katanya ketika merasmikan mesyuarat agung tahunan Umno Hulu Selangor hari ini.Beliau juga berkata pihak yang berbeza pandangan boleh menyuarakannya melalui ruang sedia ada dan tidak perlu mengikut cara pembangkang.“(Pembangka... lagi »

    Keluarga bimbang kemungkinan ditangkap, Muhyiddin hubungi Zahid

    atsixty pada ZAKRI ALI - 42 minit yang lalu
    *[image: Keluarga bimbang kemungkinan ditangkap, Muhyiddin hubungi Zahid]Susulan kebimbangan disuarakan keluarga terhadap keselamatan dirinya, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata beliau terpaksa menghubungi Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi untuk mengesahkan sama ada benar dirinya akan ditangkap.* *Timbalan presiden Umno itu berkata, tiada sebarang kesalahan dilakukan sehingga boleh mengakibatkan dirinya dikenakan tindakan undang-undang, lebih-lebih lagi selepas dirinya digugurkan sebagai timbalan perdana menteri oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.* *... lagi »

    GHB tidak beri kesan kepada PAS, kata PAS Kedah

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 0 saat yang lalu
    [image: Post Pic] SHAH ALAM: Pergerakan wadah baru oleh kumpulan progresif PAS yang nekad menubuhkan Gerakan Harapan Baru (GHB) tidak memberikan ancaman sepertimana dibayangkan hingga menyangka PAS akan pupus, demikian kata Pesuruhanjaya PAS Kedah, Dr Ahmad Fakhruddin Syeikh Fakhrurazi. "Sama ada mereka akan pecah undi, yang itu kita tak dapat nak jangka lagi. Kita pun tidak tahu dia nak masuk pilihan raya ke tak masuk, atau dia nak tubuh parti politik betul-betul ke atau dia gempar sahaja. Politik ni macam-macam", katanya seperti yang dilaporkan dalam laman web rasmi PAS. PAS K... lagi »

    Mat Sabu enggan komen apa-apa berkaitan PAS lagi

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 0 saat yang lalu
    [image: Pengerusi protem Gerakan Harapan Baru (GHB) Mohamad Sabu berkata beliau sudah menjadi ahli biasa dan enggan mengulas apa-apa yang berkaitan dengan PAS. – Gambar fail The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 2 Ogos, 2015.] Pengerusi protem Gerakan Harapan Baru (GHB) Mohamad Sabu berkata beliau sudah menjadi ahli biasa dan enggan mengulas apa-apa yang berkaitan dengan PAS. Pengerusi protem Gerakan Harapan Baru (GHB) Mohamad Sabu menyatakan hari ini, beliau kini enggan mengulas apa-apa yang berkaitan dengan PAS. Bekas timbalan PAS itu, lebih mesra dikenali sebagai Mat Sabu,... lagi »

    Satu harga yang mahal perlu dibayar untuk sokongan umum

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 0 saat yang lalu
    oleh Alyaa Alhadjri TANGGA BATU: Perdana Menteri Najib Razak tiba di Dataran 1Malaysia di Pantai Klebang di sini, dengan paluan gendang pada kira-kira jam 9 malam pada 1 Ogos. [image: Ahmad Zahid Hamidi]Ahmad Zahid Hamidi Satu sambutan meriah ketika Najib melangkah masuk, ditemani oleh isterinya Rosmah Mansor, Timbalan Perdana Menteri Ahmad Zahid Hamidi, Yang di-Pertua Negeri Melaka Mohd Khalil Yaacob dan isteri, dan juga ketua menteri Melaka Idris Haron. Acara malam itu - Solidariti Aidilfitri Bersama Perdana Menteri - telah dihadiri oleh lebih 50,000 orang, atau setidak-tidaknya ji... lagi »

    MEMANG BERBALOI BODEK, AMPU, JILAT NAJIB

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 24 minit yang lalu
    *JANGAN MAIN-MAIN... Lawak2 bangang & bodoh dia pon, NAIK JUGA PANGKAT..* *Kalau dulu kebangsaan jer, sekarang dah antarabangsa tau.. Ada peluang ler tu naik jet mewah VVIP bersama Rosmah & Najib terbang ke luar negara (antarabangsa).. Bertuahnya badan..*

    Mat Sabu enggan komen apa-apa berkaitan PAS lagi

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 27 minit yang lalu
    OLEH YASMIN RAMLAN Pengerusi protem Gerakan Harapan Baru (GHB) Mohamad Sabu berkata beliau sudah menjadi ahli biasa dan enggan mengulas apa-apa yang berkaitan dengan PAS. – Gambar fail The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari. Pengerusi protem Gerakan Harapan Baru (GHB) Mohamad Sabu menyatakan hari ini, beliau kini enggan mengulas apa-apa yang berkaitan dengan PAS. Bekas timbalan PAS itu, lebih mesra dikenali sebagai Mat Sabu, berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan presiden parti Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang seolah-olah berpihak kepada perdana menteri sejak kebelakanga... lagi »

    Isu Altantuya dibangkitkan dalam AGM UMNO Kluang..

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 57 minit yang lalu
    Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini menerima sambutan hangat ketika hadir ke mesyuarat agung tahunan Umno bahagian Kluang, berbeza dengan mood di Seremban dan Kota Melaka semalam. Muhyiddin, yang digugurkan sebagai timbalan presiden Umno dipercayai kritikan berhubung isu 1MDB, dijadual berucap kepada 400 orang perwakilan. Mesyuarat pula dijangka panas apabila terdapat usul menuntut penjelasan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menjelaskan dakwaan skandal terhadapnya, termasuk isu 1MDB dan pembunuhan Altantuya Shaariibu. “Isu itu masih menjadi persoalan termasuk siapa yang member... lagi »

    .#TangkapNajib# Video-Uncle Soh yang ditangkap ketika sedang bersajak

    canang pada Cananglahnie - Sejam yang lalu
    Uncle Soh yang ditangkap ketika bersajak.#TangkapNajib#DemiMalaysia Posted by Demi Malaysia on 1hb Ogos 2015

    Badi Mahathir kini sudah terkena Najib Oleh Mohd Sayuti Omar

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
    *[image: Badi Mahathir kini sudah terkena Najib]Segala tindakan Najib Razak termasuk tindakan secara pejam mata (berani) memecat timbalannya Muhyiddin Yassin, serta tindakan susulan oleh PDRM tentunya atas arahan Zahid Hamdi yang baru menerima ghanimah jawatan TPM dari Najib, menahan beberapa individu tertentu tidak akan menyelesaikan masalah Najib.* *Bahkan segala tindakan itu memberi alasan dan hujah baharu kepada penentang Perdana Menteri itu agar berundur. Tindakan itu menimbulkan kemarahan dan kebencian baharu kepadanya. Kalau dahulu orang di luar Umno yang serabut dan benci ... lagi »

    Ustaz Kazim hentam Azalina Othman kaw2

    PBO™ pada pen buruk online ™ - Sejam yang lalu
    TEGUR LEMBAGA PENAPISAN FILEM (LPF) JANGAN BERFIKIRAN SEMPIT ... USTAZ KAZIM ELIAS BELASAH AZALINA OTHMAN isu Azalina Othman Assalamualaikum...lama sungguh saya mendiamkan diri didlm arena FB ni, rasa aman bila tak muat status atau berkongsi info.. Tp rasanya lagi tidak aman bila terbaca laporan ada org yg mengatakan kalau setakat berpegang2 atau adegan2 tertentu antara bukan mahram dlm drama

    Mungkin PAS hanya dapat bertahan 2 tahun lagi ?

    kerengga pada KERENGGA - 2 jam yang lalu
    Hasbie Muda 1. Ramai yang berminat nak menyertai Gerakan Harapan Baru (GHB) mengemukakan persoalan ini. Mereka was-was apabila Presiden PAS meramalkan bahawa GHB hanya mampu bertahan 2 tahun sebelum melingkup. 2. Pertamanya, perkara yang akan berlaku pada masa depan adalah dalam ilmu Allah. Walau bagaimanapun sesiapa sahaja berhak membuat unjuran politik berasaskan sejarah serta kajian yang

    'Tindakan pada Muhyiddin kena ikut saluran'

    atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
    *Sebarang tindakan pada Tan Sri Muhyiddin Yassin, jika perlu, mesti mengikut saluran sedia ada, kata Naib Presiden Umno Datuk Seri Hishammuddin Hussein.“Kita ada pengurusan parti."Jadi pandangan seorang Majlis Tertinggi tidak akan jadi muktamad, kalau sekiranya saluran...,” katanya.Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Abdul Aziz Kaprawi semalam dilapor tidak menolak kemungkinan Muhyiddin dihadapkan ke Lembaga Disiplin Umno kerana penyebaran sebuah video.Video pendek itu memuatkan rakaman beliau mendakwa Najib mengakui wang (AS$700) RM2.6 bilion masuk ke dalam akaunnya.Hisha... lagi »

    Siapa kata pilihan raya esok, ada banyak masa lagi, kata Najib yang kena virus Mat Maslan..!!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata, Barisan Nasional (BN) dan Umno masih mempunyai banyak masa untuk meraih keyakinan orang ramai kerana pilihan raya tidak akan diadakan "hari ini atau esok". Kenyataan beliau itu dilihat seperti menjawab dakwaan timbalan presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin minggu lepas yang BN akan tewas dalam pilihan raya umum jika ia diadakan sekarang. "Ada orang kata kita akan kalah jika pilihan raya diadakan hari ini. Siapa kata pilihan raya hari ini? Bukan hari ini, bukan esok," kata Najib pada mesyuarat agung tahunan Umno bahagian Hulu Selangor d... lagi »

    Hudud: Sekarang Ini Jawapannya, Kenapa Takut Kepada Selain Allah?

    Green Boc pada KELAB GREENBOC - 2 jam yang lalu
    N*ik Amar: Pas tangguh laksana hudud bimbang darurat* KOTA BHARU - Tindakan Kerajaan Kelantan menangguhkan pelaksanaan hudud di negeri itu, yang dirancang pada awal 1990an, kerana khuatir sejarah diisytiharkan darurat 1978 akan berulang. Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Pendidikan dan Dakwah, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata, atas pengalaman itu Kelantan mengambil langkah yang berhati-hati dalam melaksanakan sebarang undang-undang. *“Berdasarkan pengalaman (Pas Kelantan), Kita bimbang kalau teruskan usaha ini (laksana hudud) mungkin tindakan-tindakan yang tidak baik ... lagi »

    Gambar Kemalangan Ngeri Yang Pasti Buat Anda Tak Boleh Tidur

    Nas Rul pada dairishare - 2 jam yang lalu
    According to the speedometer of the Toyota Hilux, this reckless man of 51 years was 170 km / h. The subject tried to overtake another car and collided with a bus coming in the opposite direction. The spectacular crash left him literally headless. *The pictures may be disturbing*. look at them carefully.

    Giliran Muhyiddin Yassin jawab tuduhan pemimpin UMNO

    mantaro pada SISI BUKIT - 2 jam yang lalu
    Timbalan Presiden UMNO Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini menafikan dakwaan kononnya beliau berhasrat mahu menumbangkan kerajaan. Muhyiddin menegaskan, selaku orang nombor dua di dalam parti yang ditunjangi orang Melayu, adalah tidak munasabah dan tidak ada niat untuk beliau melakukan perkara itu sebaliknya akan terus membantu menegakkan kerajaan. "Sejak bila saya mahu jatuhkan kerajaan. Dua hari selepas saya digugurkan daripada kabinet, saya tidak pergi ke mana-mana dan hanya duduk di rumah," katanya berucap merasmikan persidangan perwakilan UMNO Bahagian Kluang, di Kluang, Ahad. ... lagi »

    Pertemuan Mahyuddin Dengan Sultan Johor : Beliau Merupakan Peminpin Sejati Pujian Sultan.

    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 2 jam yang lalu
    Sekeping gambar Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar bersama bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan menteri besar Johor membawa seribu makna apabila dimuat naik ke Internet petang ini.Turut bergambar bersama, Tengku Mahkota Johor (TMJ) Tunku Ismail Sultan Ibrahim, permaisuri Johor, serta Menteri Besar Johor Datuk Seri Khaled Nordin.Melalui akaun Facebook bola sepak

    Muhyiddin janji tak akan jadi bisu

    atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
    *Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini berkata beliau tidak akan membisu daripada bercakap soal melibatkan kepentingan rakyat, termasuk 1MDB.“Bila sebut ini kawan-kawan politik bagi saya nasihat: 'Tan Sri bukan TPM lagi. Cakap baik-baik.'“Manalah tahu kalau ada pihak nak cari salah supaya jawatan timbalan presiden (Umno) saya tergugat.“Takkan sebagai timbalan presiden saya membisu. Saya harus cakap. Tapi saya tak bisu kerana saya tak berada dalam keadaan sindrom bisu,” katanya.*

    Muhyiddin selar kenyataan 'esok bukan pilihan raya'

    atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
    *Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan anggota kabinet Datuk Ahmad Maslan sebagai sombong susulan ulasannya berkaitan peluang BN dalam pilihan raya.Ahmad dilapor berkata tidak perlu menjawab berhubung peluang BN dalam pilihan raya kerana 'esok' tiada lagi pilihan raya.Muhyiddin menyamakan kenyataan Ahmad itu dengan budak kecil yang tidak mahu apa-apa apabila dewasa atas alasan masih lagi kecil.Kenyataan Muhyiddin itu disambut dengan gelak ketawa oleh 400 perwakilan Umno bahagian Kluang yang mengadakan mesyuarat tahunan mereka.Muhyiddin sebelum digugu... lagi »

    MH370: Serpihan Dipercayai Pintu Pesawat Ditemui Di Pulau Reunion

    kerengga pada KERENGGA - 2 jam yang lalu
    Pemandangan dari udara di Saint-Andre, Pulau Reunion, Perancis, menunjukkan pantai di mana serpihan pesawat dan bagasi koyak ditemui pada 29 Julai lalu. AFP SERPIHAN bangkai dipercayai bahagian pintu pesawat dijumpai terdampar di pulau sama di mana serpihan flateron Boeing 777 ditemui. Polis di Pulau Reunion, sebuah pulau kecil di Perancis telah mendedahkan bahawa satu lagi serpihan telah

    Abby Abadi Bakal Umum Perkahwinan Kali Ke3

    canang pada Cananglahnie - 3 jam yang lalu
    Tahniah kepada *Abby Abadi* kerana bakal diijabkabulkan pada 14 Ogos tahun ini, bersama lelaki pilihan hati yang dikenali sebagai Jai Ezzany. Perkara tersebut diumumkan Abby sendiri melalui akaun Instagram miliknya. *BACA*: Memey Suhaiza Tidak Kisah Suami Rapat Dengan Abby Abadi [image: Abby Abadi Umum Bakal Kahwin Kali Ketiga - ROTIKAYA_in]“Panjang nak cerita. Apapun, kami ambil keputusan untuk mempercepatkan ‘kerja baik’ ini agar sentiasa berada di bawah keredhaan Allah dan tidak terlibat dgn perkara-perkara yang tidak diingini. Beberapa minggu je lagi ni” “Syukur Allah permudahkan... lagi »

    Astaghfirullah.. bawak-bawaklah insaf 'akak' kata Kazim Elias kepada Azalina

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 3 jam yang lalu
    Penceramah terkenal, Datuk Mohd Kazim Elias menegur Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said, berkenaan saranan Azlina terhadap Lembaga Penapisan Filem (LPF) agar tidak berfikiran sempit dan mengkaji semula garis panduan penapisan bagi penerbitan drama atau filem. Datuk Mohd Kazim atau lebih dikenali sebagai ustaz Kazim berkata, saranan itu adalah saranan 'songsang' kerana sebagai makhluk ALLAH kita disarankan mencegah kemungkaran walaupun dalam lakonan. "Lama sungguh saya mendiamkan diri di dalam arena FB ni, rasa aman bila tak muat status atau berkongsi... lagi »

    Alkisah siAuta Kari....

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 3 jam yang lalu
    INTIPATI UCAPAN N BALA SUBRAMANIAM DI PERKARANGAN MASJID AL FATAH KUANTAN 1 OGOS 20159 1. Saya masih ingat ketika mula-mula bertemu Tok Guru Nik Aziz, beliau berkata kepada saya, “Bala, kalau kamu mahu harta dan kekayaan, pergilah kepada MIC. Tapi kalau mahu bersama kebenaran, marilah kepada kami.” Maka saya memilih kekal bersama PAS ke hari ini kerana PAS memperjuangkan Islam dan berada di pihak yang benar. 2. Berada di dalam PAS, saya telah banyak belajar tentang Islam. Saya boleh datang ke masjid. Kalau saya dalam MIC, pastinya Umno tak akan ajak saya ke masjid dan saya tidak ... lagi »

    Gambar bersama Muhyiddin-sultan, 'pemimpin sejati' dipuji

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
    Sekeping gambar sultan, Tengku Mahkota Johor (TMJ) dan menteri besar membawa seribu makna apabila dimuat naik ke Internet petang ini. Facebook bola sepak Johor, yang dinaungi, TMJ memuat naik gambar mereka bergambar bersama, kemungkinan dalam pertemuan mereka di Istana Serene Johor Bahru hari ini. Tanpa menyentuh secara jelas, gambar itu dimuat bersama tulisan memuji "pemimpin sejati", "Pemimpin sejati tidak mencipta pengikut, mereka membentuk lebih ramai pemimpin," menurut tulisan itu.

    Muhyiddin sangkal tohmahan untuk tumbang kerajaan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
    Beliau mengulangi ikrar untuk terus memperkukuh parti dengan menyuarakan pandangan sendiri. [image: muhyiddin_talk_600] PETALING JAYA: Timbalan Presiden UMNO Tan Sri Muhyiddin Yassin menafikan dakwaan bahawa beliau ingin menumbangkan kerajaan. Katanya, tohmahan pihak tertentu terhadap dakwaan berkenaan juga tidak munasabah kerana sebagai orang nombor dua dalam parti, beliau akan terus membantu memperkukuh kerajaan. “Sekarang saya sudah ada masa untuk isteri dan anak-anak, namun, saya akan kekal, selagi tanggungjawab ada, saya akan bantu Presiden dan tidak lepaskan tanggungjawab. “Kita... lagi »

    ROYAL SYMPATHY FOR MUHYIDDIN, REBUKE FOR NAJIB: True leaders don't create more followers, they create more leaders - Johor Prince

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
    Former deputy prime minister Muhyiddin Yassin received a thumping morale booster from the Johor Sultan who summoned him for a private audience over his shock sacking from the Cabinet by Prime Minister Najib Razak. It is not clear what transpired during the hour-long meet, also attended by Johor's outspoken Crown Prince Tunku Ismail and Mentri Besar (Chief Minister) Khaled Nordin. However a picture posted by Tunku Ismail showing a beaming Muhyiddin posing alongside with royal family has gone viral. In what appears to be another rebuke against Najib for Muhyiddin's controversial sackin... lagi »

    Pertemuan Muhyiddin-sultan berlangsung sejam

    atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
    *Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar menerima kunjungan bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini.Muhyiddin tiba bersama isterinya Norainee Abdul Rahman dan menghadap sultan dan Tengku Mahkota Johor Tunku Ismail.Menteri Besar Datuk Seri Khaled Nordin turut hadir dalam pertemuan kira-kira sejam di di Istana Bukit Serene di Johor Bahru.Muhyiddin dilihat keluar daripada istana pada jam 4.35 petang sambil melambai kepada wartawan yang meunggu di luar pagar istana.Tengku Ismail pula kemudian berangkat keluar daripada istana dengan sebuah ... lagi »

    Zahid Hamidi Nafi Keluar Kenyataan Akan Tutup Semua Laman Sosial Kita Bantai

    atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
    *Berikutan satu berita viral yang mendakwa akan menutup semua laman sosial, Timbalan Perdana Menteri yang baharu, Ahmad Zahid Hamidi tampil menafikan perkara tersebut.Penafian itu dibuat oleh beliau di laman Twitter rasmi miliknya, @Zahid_Hamidi.* *"Saya tidak pernah keluarkan kenyataan berikut. #DSZH ", tulis beliau di tweet tersebut.* *Berita viral tersebut diterbitkan oleh blog harianmetro.org dengan tajuk "TPM BARU LULUSKAN UNTUK TUTUP SEMUA LAMAN SOSIAL SELASA INI". - Siakapkeli.my* *Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook. * ... lagi »

    Utusan Nasihat Ahmad Maslan Hati-Hati Bila Bercakap

    atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
    *Hari ini, Datuk Ahmad Maslan dinasihati oleh Akhbar Utusan Malaysia supaya menjadi seorang yang lebih bijak setelah pelantikan beliau sebagai Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri.Kata-kata nasihat yang dilemparkan melalui ruangan pojok Awang Selamat itu berkata Ahmad Maslan perlu menggunakan peluang kedua yang diberi untuk membaiki kelemahan dirinya yang seringkali mengeluarkan kenyataan kontroversi tanpa mengendahkan kesan terhadap kerajaan dan masyarakat."Harap-harap Ahmad akan ambil iktibar pengalaman sebelum ini yang kerap mencetuskan kontr... lagi »

    Sultan Johor Titah Muhyiddin Menghadap Petang Ini

    atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
    * Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar dilapor menitahkan bekas timbalan perdana nenteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menghadap baginda, hari ini.* * Perjumpaan itu dikatakan akan membincangkan isu penggugurannya daripada jawatan nombor dua dalam kerajaan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.* * Memetik sumber, Astro AWANImelaporkan Muhyiddin dijangka menghadap sultan pada 3.30 petang di Istana Bukit Serene di Johor Bahru.* * Suara tidak puas hati terhadap pengguguran Muhyiddin, yang lantang bersuara dalam isu 1MDB, banyak datang daripada Johor, kubu kuat beliau.* *... lagi »

    Kembalikan jawatan Muhyiddin, kata Pemuda Umno Kluang

    atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
    *Pemuda Umno Kluang mendesak presiden parti Melayu itu, Datuk Seri Najib Razak mengembalikan jawatan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai timbalan perdana menteri kerana secara konvensyen, pemegang jawatan berkenaan adalah timbalan presiden Umno.* *Ketua Pemuda Umno Cawangan Bandar Bahagian Kluang, Azizul Ali berkata tindakan Najib menggugurkan Muhyiddin daripada Kabinetnya dalam rombakan pada Selasa membelakangkan 145,000 suara yang memilih Muhyiddin ketika pemilihan Umno sebelum ini."Ahli-ahli parti sentiasa mahukan supaya parti yang menguasai kerajaan. Per... lagi »

    Selepas dipecat, sambutan 'hangat' buat Muhyiddin di Kluang

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu

    Skandal 1MDB - Kenapa Tun M Bercakap Pada Media asing

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu

    TS Sanusi - Beza Pemecatan Muhyiddin Dgn Musa/Anwar

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu

    Selepas dipecat Najib, Sultan Johor arah Muhyiddin menghadap

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu

    Usul kes Altantuya, skandal 1MDB dalam AGM Umno Kluang

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu

    Muhyiddin menghadap sultan Johor

    canang pada Cananglahnie - 6 jam yang lalu
    Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar menerima kunjungan bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini. Muhyiddin tiba bersama isterinya Norainee Abdul Rahman dan menghadap sultan dan Tengku Mahkota Johor Tunku Ismail. Menteri Besar Datuk Seri Khaled Nordin turut hadir dalam pertemuan kira-kira sejam di di Istana Bukit Serene di Johor Bahru. Muhyiddin dilihat keluar daripada istana pada jam 4.35 petang sambil melambai kepada wartawan yang meunggu di luar pagar istana. Tengku Ismail pula kemudian berangkat keluar daripada istana dengan sebuah kereta mewah R... lagi »

    Sultan Johor Minta Mahyuddin mengadap Istana

    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 6 jam yang lalu
    Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar dilapor menitahkan bekas timbalan perdana nenteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menghadap baginda, hari ini. Perjumpaan itu dikatakan akan membincangkan isu penggugurannya daripada jawatan nombor dua dalam kerajaan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. Memetik sumber, Astro AWANImelaporkan Muhyiddin dijangka menghadap sultan pada 3.30

    Rosmah beri tempoh masa 48 jam untuk mohon maaf

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 7 jam yang lalu
    PETALING JAYA: Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor memberi tempoh masa 48 jam kepada wartawan Asia Sentinel, John Berthelsen untuk menuntut maaf secara sukarela. Melalui kenyataan media yang dikeluarkan firma guaman yang mewakili Rosmah, Tetuan Noorhajran Mohd Noor, ia menegaskan telah diberi kuasa mengeluarkan kenyataan berhubung artikel yang disiarkan ‘Malaysia PM’s Wife Seek Central Bank Gabenor’s Ouster’. Tuntutan itu dibuat susulan tulisannya yang mengaitkan beliau terbabit dalam cubaan memecat Gabenor Bank Negara, Tan Sri Zeti Akhtar Abdul Aziz. Dalam artikel... lagi »

    HOT!!! PAS Kawasan Kuala Terengganu Putus Hubungan Dengan Raja Kamarul Bahrin Kerana Sertai GHB.. Jom Terjah!!!

    sahabat sejati pada SEDAKA Sejahtera™ - 7 jam yang lalu
    Susulan tindakan Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah yang mengiisytiharkan dirinya secara rasmi sebagai Pengerusi Harapan Baru Terengganu, Pas Terengganu mengambil keputusan untuk tidak lagi bekerjasama dengan beliau lagi. Setiausaha Pas Kawasan Kuala Terengganu Mohd Soud@Said@Mat Ali berkata, keputusan itu diambil setelah hasil mesyuarat Pas Kuala Terengganu semalam. "Pas kawasan Kuala Terengganu yang bermesyuarat pada 1hb Ogos 2015 berpegang kepada perkeliling isu Harapan Baru yang dikeluarkan Pas Pusat bertarikh 29hb Julai 2015 rujukan: PAS/PA/2.01/1... lagi »

    HANGAT!!! AGM Umno Kluang yang dirasmikan oleh Muhyiddin kemukakan usul Altantuya dan 1MDB (video)

    kerengga pada KERENGGA - 7 jam yang lalu
    Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini menerima sambutan hangat ketika hadir ke mesyuarat agung tahunan Umno bahagian Kluang, berbeza dengan mood di Seremban dan Kota Melaka semalam. Muhyiddin, yang digugurkan sebagai timbalan presiden Umno dipercayai kritikan berhubung isu 1MDB, dijadual berucap kepada 400 orang perwakilan. Mesyuarat pula dijangka panas apabila terdapat usul menuntut

    Dia bukan penjenayah, Muhyiddin ketuai 14 pilihanraya kecil.

    mantaro pada SISI BUKIT - 8 jam yang lalu
    IPOH - Ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican mahu anggota parti menghormati Timbalan Presiden, Tan Sri Muhyiddin Yassin. Reezal Merican menegaskan bahawa Muhyiddin meletakkan perjuangan parti mengatasi segala-galanya walaupun digugurkan dalam rombakan Kabinet baru-baru ini. Menurutnya, apa yang penting adalah supaya ahli-ahli Umno kekal bersatu dalam menghadapi situasi yang mencabar. "Muhyiddin masih Timbalan Presiden kita dan sebagai ahli, kita harus menghormati beliau kerana beliau meletakkan kepentingan parti mendahului kepentingan peribadi. ... lagi »

    TPM BARU LULUSKAN UNTUK TUTUP SEMUA LAMAN SOSIAL SELASA INI ? Kita Bantai

    atsixty pada ZAKRI ALI - 8 jam yang lalu
    [image: Zack Ahmad's photo.] *Akses Facebook Akan Disekat Di Malaysia - Malaysia boleh mengikut langkah Iran dan China bagi menyekat akses ke laman web sosial Facebook sekiranya langkah itu mampu membendung sebarang perbuatan serta tindakan yang boleh menggugat keamanan negara.* * Pengerusi Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (Gaps), Hamidzun Khairuddin, tindakan itu perlu difikirkan kerana ada pengguna yang menggunakan laman sosial itu bagi menyebarkan fitnah, menghina agama dan kaum serta mencaci-maki pemimpin negara.* * Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) juga... lagi »

    Cawangan Khas serbu rumah Timbalan Pendakwa Raya SPRM, cari dokumen 1MDB

    atsixty pada ZAKRI ALI - 8 jam yang lalu
    *Ahmad Sazilee, yang dipinjamkan dari Jabatan Peguam Negara merupakan antara tiga individu yang ditahan pada awal pagi Sabtu bagi membantu siasatan polis berhubung beberapa laporan polis yang dibuat terhadap Rewcastle-Brown. - Gambar Fail* * KUALA LUMPUR: Polis menyerbu pejabat Timbalan Pendakwa Raya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, Ahmad Sazilee Abdul Khairi pada Sabtu malam untuk mencari dokumen yang berkaitan dengan syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB).Menurut sumber SPRM kepada Astro AWANI, serbuan selama dua jam bermula pukul 7 malam o... lagi »

    “Saya tidak akan lepaskan jawatan

    canang pada Cananglahnie - 8 jam yang lalu
    *Seremban* – Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, beliau tidak akan melepaskan jawatan sebagai Perdana Menteri hanya disebabkan gesaan segelintir pihak. Sebaliknya, Najib berkata, beliau akan terus menunaikan tanggungjawab kerana mendapat kepercayaan tiga juta ahli UMNO di negara ini. “Jika seorang suruh saya turun (lepaskan jawatan), saya tidak akan turun kerana terdapat lebih tiga juta ahli UMNO yang mahukan saya terus memimpin parti. “Saya bukan angkuh tetapi saya diamanahkan oleh ahli dan rakyat untuk mentadbir menerusi proses demokrasi. Untuk itu saya minta supaya... lagi »

    Belum pun sempat panas buntut duduk di kerusi menteri dah kena sembur.........

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 8 jam yang lalu
    *Azalina, jangan rasa jadi menteri lebih besar daripada kuasa Allah* *Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said* *Oleh Siti Fatimah IshakBANGI, Sabtu – "Timbalan Mufti Perak, Ustaz Zamri Hashim mengingatkan kepada Datuk Seri Azalina Othman Said yang baru dilantik sebagai menteri untuk tidak merasa dirinya lebih besar daripada kuasa Allah.“Sepatutnya dia sebagai seorang menteri perlu insaf dan faham bahwa dia masih tidak terlepas daripada menjadi hamba Allah. Apabila menjadi menteri bertambahlah tanggungjawabnya menjadi khalifah Allah............."* Sebe... lagi »

    Skandal 1MDB: Polis serbu pejabat timbalan pendakwa raya SPRM

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu

    Muhyiddin: Ahmad Maslan 'budak kecil sombong'

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu

    Badi Mahathir kini sudah terkena Najib

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
    *Segala* tindakan Najib Razak termasuk tindakan secara pejam mata (berani) memecat timbalannya Muhyiddin Yassin, serta tindakan susulan oleh PDRM tentunya atas arahan Zahid Hamdi yang baru menerima ghanimah jawatan TPM dari Najib, menahan beberapa individu tertentu tidak akan menyelesaikan masalah Najib. Bahkan segala tindakan itu memberi alasan dan hujah baharu kepada penentang Perdana Menteri itu agar berundur. Tindakan itu menimbulkan kemarahan dan kebencian baharu kepadanya. Kalau dahulu orang di luar Umno yang serabut dan benci dengan Najib tetapi tindakan terbaru mengundang ... lagi »

    Muhyiddin selar kenyataan 'esok bukan pilihan raya' Ahmad Maslan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
    Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan anggota kabinet Datuk Ahmad Maslan sebagai sombong susulan ulasannya berkaitan peluang BN dalam pilihan raya. Ahmad dilapor berkata tidak perlu menjawab berhubung peluang BN dalam pilihan raya kerana 'esok' tiada lagi pilihan raya. Muhyiddin menyamakan kenyataan Ahmad itu dengan budak kecil yang tidak mahu apa-apa apabila dewasa atas alasan masih lagi kecil. Kenyataan Muhyiddin itu disambut dengan gelak ketawa oleh 400 perwakilan Umno bahagian Kluang yang mengadakan mesyuarat tahunan mereka. Muhyiddin sebelum digugurkan s... lagi »

    Adakah Muhyiddin merancang penyingkirannya?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
    oleh Hazlan Zakaria Rombakan Kabinet berlaku beberapa hari lalu. Dan melihat kepada keadaan di mana Muhyiddin Yassin menjadikan dirinya mangsa lantas diangkat pejuang Umno, saya tertanya-tanya samada bekas Timbalan Perdana Menteri itu sengaja melakukan provokasi agar beliau disingkir daripada Kabinet. Dengan tersenyum seraya berkata “Saya menerima” keputusan PM sambil menuturkan janji taat setia kepada pucuk pimpinan dan parti, mungkinkah keadaan ini yang dimahukannya? Adakah beliau merancang penyingkirannya? Muhyiddin dan lain-lain telah diberi amaran lebih awal bahawa Perdana Ment... lagi »

    Bagaimana kedudukan Muhyiddin sebagai Timbalan Presiden Umno?…

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
    *Oleh Azri El* SEKALIPUN dipecat daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri (TPM), Tan Sri Muhyiddin Yassin masih lagi Timbalan Presiden Umno.Malah, hari ini pun pada sidang media di kediamannya di Bukit Damansara, beliau berkata, akan terus berkhidmat sebagai Timbalan Presiden Umno. Namun, selamatkan kedudukannya itu selepas beliau bukan lagi TPM? Mengikut amalan parti Melayu itu dan Barisan Nasional (BN), jawatan Perdana Menteri (PM) disandang oleh Presiden Umno, manakala TPM adalah untuk Timbalan Presiden Umno. Namun kini, Muhyiddin bukan lagi TPM. Beliau baru sahaja ‘dipecat’ Datu... lagi »

    Najib dan Zahid, pertembungan hitam dengan putih

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
    oleh Shahbudin Husin Keluarga, rakan-rakan dan orang Perak mungkin paling gembira dengan perlantikan Ahmad Zahid Hamidi sebagai Timbalan Perdana Menteri yang baru menggantikan Muhyiddin Yassin yang dipecat pada Selasa lalu. Sejak merdeka, inilah kali pertama pemimpin dari Perak dianugerahkan jawatan kedua tertinggi itu dalam kerajaan. Tentunya juga lebih ramai yang mengharapkan beliau tidak kecundang di tengah pendakian sebagaimana beberapa Timbalan Perdana Menteri sebelum ini dan seterusnya dapat menjadi orang Perak pertama berjaya menduduki puncak singgahsana Seri Perdana akhi... lagi »

    Kenyataan ‘esok’ Ahmad Maslan lawak antarabangsa, kata Muhyiddin

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
    Kenyataan "esok bukan pilihan raya" oleh Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Ahmad Maslan disifatkan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai "lawak antarabangsa" kerana katanya, ia tidak masuk akal. Timbalan presiden Umno itu berkata, apabila menyatakan "Barisan Nasional (BN) akan tewas sekiranya pilihan raya umum (PRU) diadakan esok", beliau maksudkan parti itu mungkin akan mengalami kekalahan dalam PRU akan datang sekiranya tiada tindakan diambil terhadap isu berbangkit dan ia sebagai peringatan untuk Umno kekal berkuasa. "Memang saya tahu esok tak pilihan raya. ... lagi »

    TPM baru beri jaminan tak tangkap saya, kata Muhyiddin

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu

    Najib Makin Kecut Perut.. Ini Buktinya

    atsixty pada ZAKRI ALI - 9 jam yang lalu
    *Pemberontakan Akar Umbi Umno Bermula.. Najib Bakal Berkubur. * *Pemberontakan akar umbi Umno bermula di Selatan tanah air pada ketika Tan Sri Muhyiddin Yassin pulang ke Pagoh hari ini selepas 3 pemimpin sayap bahagian di Johor mengumumkan peletakan jawatan mereka. * *Dua ahli jawatankuasa (AJK) Pemuda Umno Bahagian Tenggara hari ini meletakkan jawatan mereka susulan hilang kepercayaan kepada kepimpinan Presiden Datuk Seri Najib Razak selepas tindakan drastiknya memecat Muhyiddin daripada Kabinet pada Selasa lalu.* *"Peletakan jawatan ini kerana saya melihat perjuangan kepimpina... lagi »

    JIKA RM2.6B UNTUK DANA PILIHANRAYA, KENAPA AKAUN BANK NAJIB DITUTUP? Siapa diperbodohkan????

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
    Siapa bodoh? Siapa diperbodohkan? Dan siapa merelakan dirinya dibodohkan? Jawapan kepada semua persoalan itu mungkin akan diketahui oleh kita semua tidak berapa lama lagi. Tetapi ketika itu adakah yang berani menunjalkan seseorang sebagai bodoh atau lebih rela memperbodohkan diri sendiri sebagai bodoh sekali lagi? Ketika mula-mula The Wall Street Journal atau WSJ membuat dakwaan mengenai wang RM2.6 bilion yang dikatakan mengalir masuk ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri Najib Razak, sementara ramai mahu tahu kebenaran dakwaan itu, kumpulan pro beliau pantas mengatakan ia adala... lagi »

    Maksiat: Ustaz Kazim Elias tegur Azalina

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
    SHAH ALAM - Penceramah terkenal, Datuk Mohd Kazim Elias menegur Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said, berkenaan saranan Azlina terhadap Lembaga Penapisan Filem (LPF) agar tidak berfikiran sempit dan mengkaji semula garis panduan penapisan bagi penerbitan drama atau filem. Datuk Mohd Kazim atau lebih dikenali sebagai ustaz Kazim berkata, saranan itu adalah saranan 'songsang' kerana sebagai makhluk ALLAH kita disarankan mencegah kemungkaran walaupun dalam lakonan. "Lama sungguh saya mendiamkan diri di dalam arena FB ni, rasa aman bila tak muat status at... lagi »

    Usul Altantuya, 1MDB dalam AGM Umno Kluang

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
    Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini menerima sambutan hangat ketika hadir ke mesyuarat agung tahunan Umno bahagian Kluang, berbeza dengan mood di Seremban dan Kota Melaka semalam. Muhyiddin, yang digugurkan sebagai timbalan presiden Umno dipercayai kritikan berhubung isu 1MDB, dijadual berucap kepada 400 orang perwakilan. Mesyuarat pula dijangka panas apabila terdapat usul menuntut penjelasan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menjelaskan dakwaan skandal terhadapnya, termasuk isu 1MDB dan pembunuhan Altantuya Shaariibu. “Isu itu masih menjadi persoalan termasuk siapa yang memberi... lagi »

    'Bagi ruang sikit pada kawan-kawan PAS' - Umno Lembah Pantai

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
    Umno Lembah Pantai menyokong penuh kerjasama antara Umno dengan PAS. Ketuanya, Datuk Seri Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin berkata ini kerana Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sendiri yakin dengan pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najub Razak. Beliau berkata demikian ekoran kenyataan Abdul Hadi dan Mursyidul Am PAS, Datuk Haron Din yang mahu presiden Umno itu kekal mentadbir negara. "Dua hari lepas presiden ada sebut walaupun ada orang Umno yang suruh dia letak jawatan tetapi jelas Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Mursyidul Am PAS mengatakan mahu Najib ke... lagi »

    Badi Mahathir kini sudah terkena Najib

    mso.im pada . - 10 jam yang lalu
    *DARI BINGKAI MATA* *Segala* tindakan Najib Razak termasuk tindakan secara pejam mata (berani) memecat timbalannya Muhyiddin Yassin, serta tindakan susulan oleh PDRM tentunya atas arahan Zahid Hamdi yang baru menerima ghanimah jawatan TPM dari Najib, menahan beberapa individu tertentu tidak akan menyelesaikan masalah Najib. Bahkan segala tindakan itu memberi alasan dan hujah baharu kepada penentang Perdana Menteri itu agar berundur. Tindakan itu menimbulkan kemarahan dan kebencian baharu kepadanya. Kalau dahulu orang di luar Umno yang serabut dan benci dengan Najib tetapi tindakan ... lagi »

    GHB: Pas Kuala Terengganu putus hubungan dengan Raja Bahrin

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
    Tindakan itu dibuat selepas Ahli Parlimen Kuala Terengganu itu menerima pelantikan sebagai beliau Pengerusi GHB negeri Terengganu. [image: pas-ulama-raja-bahrin] PETALING JAYA: Pas Kuala Terenggaanu memutuskan segala bentuk hubungan dengan Ahli Parlimennya, Raja Datuk Kamarul Bahrin Shah susulan pengumuman beliau Pengerusi Gerakan Harapan Baru (GHB) negeri Terengganu. Keputusan itu dibuat ia mengadakan mesyuaratnya pada 1 Oogos 2015. Dalam kenyataannya, Pas Kuala Terengganu menjelaskan tindakan itu dibuat selepas Raja Bahrin mengesahkan beliau menerima jawatan berkenaan yang diumumkan ... lagi »

    Umno cawangan mana yang berani sangat berusul tu.......?

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 10 jam yang lalu
    Umno cawangan usul ‘lebih agresif’ terhadap Najib jika gagal jawab dakwaan OLEH MOHD FARHAN DARWIS *Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dikatakan perlu memberi jawapan terhadap dakwaan yang melanda kepimpinannya, jika tidak, tindakan 'agresif' perlu dikenakan terhadapnya.* – Gambar fail The Malaysian Insider, 2 Ogos, 2015. Umno Cawangan Taman Datuk Amar Diraja mengusulkan agar kaedah yang lebih "agresif" diambil sekiranya Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak gagal memberikan jawapan terhadap dakwaan yang melanda kepimpinannya. Usul yang dibawa pada mesyuarat perwakilan Umno Bahag... lagi »

    Utz Harun Din, sila umum putus hubungan dgn PKR!

    atsixty pada ZAKRI ALI - 10 jam yang lalu
    * Dicatat oleh TheSniper**di Ahad, Ogos 02, 2015*

    154 Ketua UMNO bahagian sokong pecat Muhyiddin, rombak Kabinet - Aziz Kaprawi

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
    Ini membuktikan Perdana Menteri tidak membuat keputusan bersendirian sebaliknya mendapat sokongan majoriti pemimpin UMNO. [image: aziz-kaprawi-umno] PETALING JAYA: Pengguguran Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Perdana Menteri dibuat selepas mendapat sokongan lebih 150 Ketua UMNO bahagian. Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Abdul Aziz Kaprawi berkata, pemimpin parti berbincang isu itu menerusi applikasi Telegram selepas Muhyiddin mengkritik 1MDB ketika berucap merasmikan majlis Mesyuarat UMNO Bahagian Cheras pada Ahad lalu. “Dalam tempoh tujuh jam (pada Isnin), 154 UMNO Bahagia... lagi »

    Wang dalam akaun peribadi Najib bukan milik rakyat - Rahman Dahlan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
    Wang dalam akauan amanah PM adalah derma daripada penyokong parti yang tidak didedahkan identitinya. [image: umno,-1mdb,-Rahman-Dahlan,-Najib] PETALING JAYA: UMNO memberi kebenaran Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak untuk mempunyai akaun amanah bagi pihak parti atas kapasitinya sebagai Presiden UMNO. Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan berkata, ia bukan perkara baru kerana mereka yang menyandang kedudukan itu sebelum ini juga mempunyai akaun yang sama. “Saya hendak memberitahu bahawa UMNO mempunyai peruntukan dalam perlembagaan yang membena... lagi »

    Diantara pelapik-pelapik baru dengan pelapik-pelapik pencen

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
    *Oleh Aspan Alias* Sekali fikir apa yang dialami oleh Muhyiddin sekarang adalah disebabkan sikap dan tindakan beliau yang membenarkan dirinya dipergunakan untuk kepentingan orang lain. Akhirnya beliau terhumban ketepi juga kerana memberikan sokongan dan sanggup dirinya dipermainkan oleh orang lain juga. Setengah pemikiran politik yang saya dengar bercakap Muhyiddin terbuang disebabkan oleh orang yang sama juga. Beliau adalah orang yang memainkan peranan penting dalam usaha menjatuhkan Abdullah Badawi. Beliau menolak Abdullah Badawi dengan berhempas pulas bukan kerana Abdullah Bada... lagi »

    Muhyiddin mahu jadi PM?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
    *Oleh Anuar Mohd Nor* Umno bergolak – pemecatan Timbalan Perdana Menteri dan angkatan yang mempersoalkan 1MDB menyaksikan pergolakan baru dalam Umno. Datuk Seri Zahid Hamidi menggantikan Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam apa yang dikatakan usaha untuk mengukuhkan kabinet yang akan menyokong Datuk Seri Najib Razak . Tindakan memecat – menggantikan bukan sahaja tertumpu pada rombakan dalam kabinet malah penukaran – menggantikan Peguam Negara merupakan langkah yang dikatakan untuk menguatkan keadaan Najib yang tercabar hebat. Semua disusun atas alasan tertentu – memastikan Najib terus menj... lagi »

    Sultan Johor titah Muhyiddin menghadap petang ini

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
    *KUALA LUMPUR*: Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar telah menitahkan bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menghadap baginda, hari ini. Sumber ketika dihubungi Astro AWANI, berkata Muhyiddin dijangka menghadap Sultan Johor pada 3.30 petang di Istana Bukit Serene di sini. "Saya dimaklumkan Sultan akan memanggil beliau ke Istana berikut," kata sumber tersebut. Sementara itu, portal berita The Malaysian Insider dipetik berkata, perjumpaan itu dijangka akan membincangkan isu pengguguran beliau daripada Kabinet serta isu-isu semasa. Muhyiddin juga dijangka ak... lagi »

    PAS Perlu Bekerjasama Dengan GHB – Ustaz Hasrizal

    kerengga pada KERENGGA - 11 jam yang lalu
    PAS perlu bekerjasama dengan Gerakan Harapan Baru (GHB) untuk menggelakkan pertembungan sesama sendiri pada pilihan raya umum akan datang, kata Ustaz Hasrizal Abdul Jamil. Ustaz Hasrizal, penggerak laman saifulislam.com merupakan salah seorang pemikir awal yang mencadangkan kumpulan progresif PAS supaya membentuk parti Islam baharu. “Mudah-mudahan ada perbincangan yang baik, contohnya

    Najib bertegas sekali lagi, tidak akan berundur OLEH MOHD FARHAN DARWIS

    atsixty pada ZAKRI ALI - 11 jam yang lalu
    [image: Zack Ahmad's photo.] *Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menegaskan, suara yang mendesak beliau berundur terlalu sedikit jika dibandingkan 3 juta ahli Umno yang mengundinya sebagai presiden. Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan mesyuarat perwakilan Umno Bahagian Kota Melaka, di Melaka petang tadi. * * Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menegaskan, suara yang mendesak beliau berundur terlalu sedikit jika dibandingkan 3 juta ahli Umno yang mengundinya sebagai presiden. Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan mesyuarat perwakilan Umno Bahagian ... lagi »

    Skandal 1MDB: Cawangan Khas serbu rumah Timbalan Pendakwa Raya SPRM, cari dokumen 1MDB

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 11 jam yang lalu
    *KUALA LUMPUR*: Polis menyerbu pejabat Timbalan Pendakwa Raya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, Ahmad Sazilee Abdul Khairi pada Sabtu malam untuk mencari dokumen yang berkaitan dengan syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB). Menurut sumber SPRM kepada Astro AWANI, serbuan selama dua jam bermula pukul 7 malam oleh sekumpulan pegawai Cawangan Khas merampas sejumlah dokumen berkaitan. Serbuan di pejabat Ahmad Sazilee di Bahagian Operasi Khas SPRM, Putrajaya itu turut merampas satu komputer riba. Difahamkan, polis turut merampas dokumen "Perintah Operasi" iaitu dokumen yan... lagi »

    Skandal 1MDB: Polis Cawangan Khas serbu pejabat timbalan pendakwa raya di SPRM

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 11 jam yang lalu
    [image: Pegawai Cawangan Khas daripada Polis Diraja Malaysia melakukan serbuan ke pejabat Timbalan Pendakwa Raya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia bagi mengambil semua dokumen berkaitan siasatan 1Malaysia Development Bhd malam tadi. – Gambar The Malaysian Insider, 2 Ogos, 2015,] Pegawai Cawangan Khas daripada Polis Diraja Malaysia melakukan serbuan ke pejabat Timbalan Pendakwa Raya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia bagi mengambil semua dokumen berkaitan siasatan 1Malaysia Development Bhd malam tadi. Pegawai Cawangan Khas menghabiskan masa selama 2 jam melakukan serbuan k... lagi »

    Hadi, Haron jumpa Najib 3 kali bincang isu hudud, kata sumber

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 11 jam yang lalu
    Mursyidul Am PAS Datuk Dr Haron Din serta Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang sudah 3 kali bertemu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bagi membincangkan cadangan pelaksanaan hukum hudud di negara ini, kata satu sumber pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam. Sumber itu memberitahu, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom membayangkan dalam satu pertemuan pada Ramadan lalu kesungguhan Putrajaya untuk memastikan hukum Islam itu boleh dilaksanakan di negara ini. Menurut sumber, Jamil berkata demikian ketika menjawab persoalan peserta Majlis Dialog dan Buka P... lagi »

    Harapan baru mendapat sambutan di Jertih, Besut.

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 11 jam yang lalu
    Kurang lebih 24 jam selepas pulang dari Multaqa' Ulama Sedunia di Beirut, Lubnan, Ustaz Ahmad Awang telah bergegas ke Jertih, Besut, Terengganu untuk menyantuni para hadirin di sebuah majlis bersama-sama kepimpinan Gerakan Harapan Baru. Turut hadir ialah Tuan Haji Mohamad Sabu, YBM Raja Dato' Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad, Dr Hatta Ramli, Saudara Faiz Fadzil, Saudara Hasbie Muda dan lain-lain. Multaqa' Ulama' Sedunia telah berlangsung di Beirut, Lubnan pada 28-29 Julai 2015.Dengan sambutan luar biasa, terbukti aspirasi rakyat untuk melihat suatu perubahan yang berpaksikan keb... lagi »

    Suatu permohonan yang tak masuk dek akal.............

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 12 jam yang lalu
    Kembalikan jawatan Muhyiddin, kata Pemuda Umno Kluang Tan Sri Muhyiddin Yassin tiba di Dewan Pekan Rabu Dewan bagi merasmikan mesyuarat Umno Bahagian Kluang, di Johor, pagi ini. Beliau mendapat sokongan padu daripada Umno Kluang yang mendesak jawatannya sebagai timbalan perdana menteri dikembalikan. – Gambar The Malaysian Insider oleh Seth Akmal, 2 Ogos, 2015. Pemuda Umno Kluang mendesak presiden parti Melayu itu, Datuk Seri Najib Razak mengembalikan jawatan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai timbalan perdana menteri kerana secara konvensyen, pemegang jawatan berkenaan adalah timbalan... lagi »

    [BERGAMBAR] Syabas Raja Bahrin, Pengerusi Harapan Baru Terengganu!

    Green Boc pada KELAB GREENBOC - 12 jam yang lalu
    P*as Terengganu putus hubungan dengan Raja Bahrin* Susulan tindakan Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah yang mengiisytiharkan dirinya secara rasmi sebagai Pengerusi Harapan Baru Terengganu, Pas Terengganu mengambil keputusan untuk tidak lagi bekerjasama dengan beliau lagi. Setiausaha Pas Kawasan Kuala Terengganu Mohd Soud@Said@Mat Ali berkata, keputusan itu diambil setelah hasil mesyuarat Pas Kuala Terengganu semalam. "Pas kawasan Kuala Terengganu yang bermesyuarat pada 1hb Ogos 2015 berpegang kepada perkeliling isu Harapan Baru yang dikeluarkan Pas Pus... lagi »

    Menteri Kontroversi Terkedu Dengan Statement Media Pro Umno..

    Addin Deen pada Addin - 12 jam yang lalu
    Akhbar Utusan Malaysia hari ini menasihati Datuk Ahmad Maslan supaya menjadi pemimpin yang bijak susulan pelantikan beliau sebagai timbalan menteri perdagangan antarabangsa dan industri yang berkuat kuasa Rabu lalu. Melalui ruangan pojok Awang Selamat, akhbar edisi mingguan milik Umno itu menyarankan Ahmad menggunakan peluang kedua yang diberi untuk memperbaiki kelemahan dirinya yang sering mengeluarkan kata-kata kontroversi tanpa mengendahkan kesan terhadap kerajaan dan masyarakat. "Harap-harap Ahmad akan ambil iktibar pengalaman sebelum ini yang kerap mencetuskan kontroversi mel... lagi »

    Pendirian PAS Kuala Terengganu

    AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 12 jam yang lalu
    Pendirian PAS Kuala Terengganu Terhadap YBM Raja Dato’ Kamarul Bahrin Shah, AP Kuala Terengganu Assalamualaikum Wrt Wbt [image: IMG-20150801-WA0080]Kepada Semua Ahli PAS Kawasan Kuala Terengganu Tuan/puan, PENDIRIAN PAS KAWASAN KUALA TERENGGANU TERHADAP YBM RAJA DATO’ KAMARUL BAHRIN SHAH (AHLI PARLIMEN KUALA TERENGGANU) Sebagaimana yang dimaklumi bahawa YBM Raja Dato’ Kamarul Bahrin Shah (Ahli Parlimen Kuala Terengganu) telah diisytiharkan secara rasmi sebagai Pengerusi Gerakan Harapan Baru (GHB) negeri Terengganu sepertimana yang telah diumumkan dalam himpunan GHB pada 31.7.2015 di J... lagi »

    [VIDEO & GAMBAR] Himpunan #TangkapNajib Bertukar Menjadi #TangkapRakyat

    atsixty pada ZAKRI ALI - 12 jam yang lalu
    *Protes #TangkapNajib diteruskan, ramai ditangkap ingkar amaran polisDua ahli Parlimen pembangkang ditangkap hari ini selepas tidak mengendahkan amaran polis untuk bersurai berhampiran kompleks membeli-belah Sogo di Kuala Lumpur hari ini, menjelang protes #TangkapNajib petang ini. * *Wail rakyat PKR itu – ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Teja Chang Lih Kang dan Adun Simpang Pulai Tan Kar Hing – ditahan pukul 2.20 petang selepas mereka tidak mempedulikan arahan polis yang sudah mula mengambil tindakan terhadap peserta protes itu. Kehadiran begitu ramai pihak polis dapat d... lagi »

    Tempias kabinet Najib kepada Umno Kelantan

    mso.im pada . - 12 jam yang lalu
    * PANDANGAN PAGI* *Walaupun* rombakan kabinet Najib Razak minggu lepas adalah untuk mengukuhkan kedudukannya dan membuang duri dalam daging dalam Umno, (Muhyuddin Yassin) tetapi sedikit sebanyak ia memberi tempias kepada Umno Kelantan apabila dua orang timbalan menteri baharu berasal dari negeri itu. *Ahmad Jazlan Yaakob*Perlantikan Asyraf Wajdi Dusuki dan Ahmad Jazlan Yaakob itu menggembirakan rakyat Kelantan amnya dan khasnya Umno kerana ia memberi kesan kepada parti itu. Kedua-dua mereka merupakan muka baharu yang dikira dapat memberi suntikan semangat kepada Umno Kelantan. Asy... lagi »

    Kaya betul KERAjaan Najib. Asal aja jumpa geng mereka pasti tabur janji projek berbilion2 ringgit..

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 12 jam yang lalu
    *APA NAK HERAN.. satu akaun bank peribadi Najib (yg dah terkantoi) pon dah ada RM2.6 bilion. Rosmah pula RM2 juta.. Itu blom lagi akaun2 bank yg blom terkantoi..* *Pandai betoi mereka laki bini 'MENABUNG'.. Menabung atau korek tabung rakyat..??!!*


    Hard grind to unravel MH370 mystery
      (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
    Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
    dan 
    kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
    kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

    Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob...
    Meja peceq.blogspot.com  . 

    My Dashboard. 
    s3v3n

    s3v3n.
IP

Tiada ulasan: