Isnin, 17 Ogos 2015

5744. Osama Bin Laden and his judo classmates.

#
♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆


اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

“”
Sejarah Yang Belum Pernah Anda Lihat Sebelum Ini Nas Rul 
Monday, 17 August 2015
William Harley and Arthur Davidson (1914).
Bill Gates's mugshot for driving without a license (1977).
Einstein and his furry shoes.
Osama Bin Laden and his judo classmates.
The last picture of the Titanic before sinking (1912).
The beloved Hachiko before his burial.
Charlie Chaplin and Albert Einstein.
Charlie Chaplin and Mathatma Gandhi.
Fidel Castro and Malcolm X (1960).
A woman that survived the Nagasaki bombing (1945).

Sumber: (http://dairishare.blogspot.com/2015/08/gambar-bersejarah-yang-belum-pernah.html



  • #

    Muhammad al fatih




    Dikongsi secara umum  -  Semlm 2:54 PTG


    Mari kita berdoa serta saling doa mendoakan sesama Islam. 
    Doa Melihat Keindahan Alam


    رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذا بَاطِلاً سُبْحَانَكَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ

    Maksudnya: Ya Tuhan kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari siksa neraka (QS. Ali Imran : 191)

    Doa Kebaikan Dunia dan Akhirat


    رَبَّنَا آَتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآَخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ 

    Maksudnya: “Ya Tuhan kami, berilah kami kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat dan peliharalah kami dari siksa neraka.” (QS. Al Baqarah: 201) 

    Doa Terhindar Dari Kedengkian dalam hati 


    رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلًّا لِلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّكَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ

    Maksudnya: “Ya Rabb kami, ampunilah kami dan saudara-saudara kami yang telah beriman lebih dahulu dari kami, dan janganlah Engkau tanamkan kedengkian dalam hati kami terhadap orang-orang yang beriman. Ya Rabb kami, sungguh Engkau Maha Penyantun lagi Maha Penyayang.” (QS Al-Hasyr [59]:10) 


    وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَٰكِنْ لَا تَشْعُرُونَ

    Maksudnya: “Dan janganlah kamu mengatakan (bahawa) sesiapa yang terbunuh dalam perjuangan membela Ugama Allah itu: orang-orang mati; bahkan mereka itu orang-orang yang hidup (dengan keadaan hidup yang istimewa), tetapi kamu tidak dapat menyedarinya.” (Al BAQARAH 154) 


    الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ


    Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam. 
    Hard grind to unravel MH370 mystery
    (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
    Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
    dan 
    kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
    kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

    Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob...
    Meja peceq.blogspot.com  . 


    My Dashboard. 
    s3v3n


    s3v3n.

    Tak tahu hal sebenar jangan cakap, tegur TMJ

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 minit yang lalu

    Rombakan kabinet Zam bagi selesai krisis negara, Umno

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 minit yang lalu

    ZAM: 'Melayu sedia bakar hangus Umno jika Najib kekal'

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 minit yang lalu

    DUN Perak, Anak Muda Harapan Baru gesa fokus kurang beban rakyat.

    mantaro pada SISI BUKIT - 10 minit yang lalu
    KENYATAAN MEDIA GERAKAN ANAK MUDA HARAPAN BARU NEGERI PERAK 17 OGOS 2015 (Isnin) PERSIDANGAN DUN: GESA FOKUS USAHA MENGURANGKAN BEBAN RAKYAT Gerakan Anak Muda Harapan Baru Negeri Perak mengharapkan Persidangan Dewan Undangan Negeri (Dun) Perak yang akan berlangsung pada 18 Ogos ini (Esok) fokus kepada usaha mengurangkan bebanan rakyat. Ketika ini, rakyat khususnya berpendapatan kecil dan sederhana sedang bergelut untuk mengharungi kehidupan seharian disebabkan peningkatan kos sara hidup. Himpitan kesengsaraan rakyat semakin dirasai selepas perlaksanaan cukai barangan dan perkhidmat... lagi »

    Guling kerajaan: Saya akan buat solat hajat! - Shahidan Kassim Shahidan Kassim

    atsixty pada ZAKRI ALI - 36 minit yang lalu
    *[image: Zar Ali's photo.] SHAH ALAM - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim akan mengadakan solat hajat bagi memohon petunjuk daripada ALLAH berhubung perbuatan menamakan namanya antara Ahli Parlimen BN yang menyokong untuk menggulingkan kepimpinan Perdana Menteri. * * Bercakap kepada Sinar Online, Shahidan berkata, bermula malam ini, beliau akan meminta alim ulama untuk bersama-sama mengadakan solat hajat bagi menunjukkan kebenaran. * * “Saya mohon kepada ALLAH, agar tunjukkan kekuasaannya yang lebih tinggi daripada perbuatan viral senarai nama Ahli Parli... lagi »

    Rupanya Ini Kejutan Perhimpunan Bersih 4?

    Addin Deen pada Addin - 36 minit yang lalu
    *Rupanya Ini Kejutan Perhimpunan Bersih 4?* Perhimpunan Bersih 4 yang dijadualkan 29 dan 30 Ogos ini di Kuala Lumpur, bakal membawa kelainan apabila ia dijangka akan turut disertai pimpinan dan penyokong Umno, kata penganalisis politik Dr Maszlee Malik. Pensyarah Universiti Islam Antarabangsa Malaysia itu berkata demikian susulan tindakan penganjurnya menjemput Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Nur Jazlan Mohamed menyertainya, selepas beliau mengatakan tidak ada masalah dengan perhimpunan itu. "Kita mungkin akan menyaksikan satu kelainan dalam Bersih kali ini, iaitu kehadiran p... lagi »

    Ktutbah Tampa Teks!!! Berapa banyakkah nilai "Billion" wang tunai?- Ustaz Ahmad Jailani

    canang pada Cananglahnie - Sejam yang lalu
    Nasib Buruk Semasa Kematian - Ustaz Ahmad Jailani ~ Angka yang sangat menggerunkan kita~ Berapa banyakkah nilai "Billion" wang tunai?~ Penyalahgunaan kuasa yang sangat menakutkan~ Perkara yang tak sepatutnya berlaku dalam masyarakat Islam~ Punca terjadinya salah guna kuasa~ Bagaimana melihat kawan yang jujur dan ikhlas~ Formula untuk mensejahterakan negara Posted by Zonkuliah on 13hb Ogos 2015

    Artis Pula Dituduh Larikan RM4.8 Juta

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
    *Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman), Zed Zaidi menjelaskan bahawa dia difitnah kononnya dia terlibat dengan kemelut Koperasi Pengiat Seni Selangor Berhad (KOSENI) yang tidak melunaskan bayaran RM4.8 Juta kepada usahawan Industri Kecil dan Sederhana (IKS).“Saya pernah menjadi penasihat KOSENI tetapi ontrak saya dah lama habis. Tiba-tiba keluar cerita saya ada kaitan dengan masalah usahan IKS yang belum mendapat bayaran mereka daripada KOSENI. Ini semua fitnah! Ada pihak mahu mensabotaj saya dengan memburukkan reputasi saya sebagai seorang selebriti dan Presiden S... lagi »

    Najib Razak Apasal Lu Suka Menipu...???

    noreply@blogger.com (Isa) pada IkutSukaAku - Isa - Sejam yang lalu
    Mangkuk hayun tak habis2 nak menipu rakyat, dia ingat rakyat nih bodoh macam lembu2 umno yang 3 juta ekoq tu agaknya.... Malaysiakini. Awal 2013 dia dah dapat duit derma... padahal IS belum wujud lagi, apasal la Malaysia dapat PM yang bangang tak bersempadan nih.... *PUTAR BELIT CAKERAWALA ALAM* Satu soalan tetapi jawapannya tidak menjawab sama sekali. Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak? Jawapan 1 : (Diam) Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak? Jawapan 2 : Akaun itu tidak wujud. Soalan : Apakah RM2.6 bilion da... lagi »

    Hubungan Najib - Sultan : TMJ Belasah Puad Zarkashi Tak tahu hal sebenar jangan cakap, tegur TMJ

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
    *Tunku Mahkota Johor menegur seorang pemimpin Umno negeri itu kerana membuat kenyataan bahawa tiada masalah antara sultan Johor dan perdana menteri.Brigadier Jeneral Tunku Ismail Sultan Ibrahim berkata seseorang itu tidak perlu membuat sebarang kenyataan tanpa menyedari cerita sebenar berkaitan perkara itu.“Merujuk pernyataan yang dibuat oleh seorang ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi mengatakan tidak ada masalah antara sultan Johor dan perdana menteri; ini adalah pendapat saya bahawa seseorang tidak perlu membuat kenyataan tanpa menyed... lagi »



    #

Tiada ulasan: