Isnin, 17 Ogos 2015

5746. Di Penghujung Usia. Alhamdulillah ...bertuah dapat anak yang baik.

#
♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆


اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

“”
Sedih...Kematian Seorang Diri Anak Yatim Bernama Wassim Zakou. 
kematian seorang diri anak yatim Wassim Zakour
Ini bukan satu filem drama atau cerita fiksyen.

Wassim Zakour, dia hidup sebagai seorang yatim dan mati keseorangan. Beliau kehilangan keluarganya akibat serangan. 

Dia berkaki ayam, dia hanya mempunyai sepasang kasut saiz bapanya (terlalu besar untuk kakinya), untuk melindungi kaki dari tar, kaca pecah, kesejukan dan kelaparan. 

Dia hanya mempunyai kepingan roti yang lama untuk dimakan. 

Kasihan, dahulunya dia bekerja menjual sampah dan kitar semula apa yang dia jumpai. Dia selalu membawa sebuah beg hitam bersamanya supaya dapat menyimpan semua khazanah dia. Termasuklah kasut buruk, roti lama, dan sampah untuk dijual. 

Tetapi Syiah tetap tidak mahu dia teruskan hidup. Kini, dia terbaring di kaki lima jalan. Dua minggu telah berlalu. Dalam keadaan tubuhnya yang lemah dan separuh mereput. Setia bersamanya, beg hitam dengan sedikit khazanah, berserta kasut buruk yang sedkit besar yang sering dia gunakan untuk melindungi kakinya. 

#
Penghujung Usia...Kudrat abah tidak sekuat dulu lagi. Seorang pemuda duduk di hadapan laptopnya. Login facebook. Benda pertama sekali dia check adalah inbox. Hari ini dia terlihat sesuatu yang dia terlepas pandang selama ini. 
Bahagian ‘OTHER’ di inboxnya. Ada satu, dua mesej. Mesej pertama, spam. Mesej kedua dibukanya. Mesej 3 bulan yang lepas tarikhnya. Ditatap isinya,

“Salam. Ini kali pertama abah cuba guna facebook. Abah cuba tambah kamu sebagai kawan tapi tak dapat. Abah pun tak faham sangat benda ni. Abah cuba hantar mesej ini kepada kamu. Maaf, abah tak biasa sangat menaip. Ini pun kawan abah yang ajarkan.

Ingat tak bila pertama kali kamu ada henfon? Masa tu kamu tingkatan 4. Abah kesian semua anak-anak sekarang ada henfon. Jadi, abah hadiahkan pada kamu satu. Dengan harapan, kamu akan call abah kalau kamu ada nak kongsi masalah tentang asrama atau sekolah atau apa-apa saja. Tapi, kamu hanya call abah seminggu sekali.

Tanya tentang duit makan dan belanja. Abah terfikir juga, topup RM10 tapi call abah tak sampai 5 minit boleh habis ke prepaid tu?

Masa kamu kecil dulu, abah ingat lagi bila kamu dah boleh bercakap. Kamu asyik panggil, ‘Abah, abah, abah’. Abah seronok sekali anak lelaki abah panggil abah. Panggil mama. Abah seronok dapat bercakap dengan kamu walaupun kamu mungkin tidak ingat dan tak faham apa abah cakapkan di umur kamu 4, 5 tahun. Tapi, percayalah. Abah dan mama cakap dengan kamu banyak sangat. Kamulah penghibur kami di saat kami berduka. Walaupun hanya dengan keletah gelak tawa si kecil.

Bila kamu sekolah rendah. Abah ingat lagi kamu selalu bercakap dengan abah ketika membonceng motor dengan abah setiap pergi dan balik sekolah. Macam-macam kamu ceritakan pada abah. Tentang cikgu, sekolah, kawan-kawan. Abah jadi makin bersemangat bekerja keras cari duit untuk biaya kamu ke sekolah. Sebab kamu seronok sekali. Gembira. Ayah mana tidak gembira anak suka ke sekolah belajar.

Bila kamu sekolah menengah. Kamu ada kawan-kawan baru. Kamu balik dari sekolah, kamu masuk bilik. Kamu keluar bila masa makan. Kamu keluar dengan kawan-kawan. Kamu mulai jarang bercakap dengan abah. Kamu pandai. Akhirnya masuk asrama. Di asrama, jarak antara kita makin jauh. Kamu cari kami bila perlu. Kamu biarkan kami bila tak perlu. Abah tahu, naluri remaja. Abah pun pernah muda. Akhirnya, abah dapat tahu kamu ada kekasih. Ketika di universiti, sikap kamu sama sahaja ketika di sekolah menengah. Jarang hubungi kami.

Bila balik cuti, kamu dengan henfon kamu. Kamu dengan laptop kamu. Kamu dengan internet kamu. Kamu dengan dunia kamu. Abah tertanya-tanya juga sendiri. Adakah kawan istimewa itu lebih penting dari abah dan mama? Adakah abah dan mama cuma diperlukan bila kamu nak nikah sahaja sebagai pemberi restu? Adakah kami ibarat tabung pada kamu sahaja?

Hakikatnya, kamu jarang berbicara dengan abah lagi. Ada pun boleh dibilang dengan jari. Berjumpa tapi tak berkata-kata. Sebumbung tapi seperti tak bersua. Bertegur bila cuma hari raya. Tanya sepatah, jawab sepatah. Dileter, kamu tarik muka. Dimarah, kamu tak balik cuti.

Malam ni, abah sebenarnya rindu sangat pada kamu. Bukan mahu berleter, mengungkit atau membangkit. Cuma abah dah terlalu tua. Abah dah di hujung 60 an. Kudrat abah tidak sekuat dulu lagi.

 Abah tak minta banyak… Kadang-kadang, abah cuma mahu kamu berada di sisi abah. Berbicara tentang hidup kamu. Luahkan apa yang terpendam dalam hati kamu. Menangis pada abah. Mengadu pada abah. Bercerita pada abah seperti kamu kecil-kecil dulu. Apapun.

 Maafkan abah atas curhat abah ini. Jagalah solat. Jagalah hati. Jagalah iman. Mungkin kamu tidak punya waktu berbicara dengan abah. Namun, jangan pula kamu tidak punya waktu berbicara dengan Tuhan. Usah letakkan cinta di hati pada seseorang melebihi cinta kepada Tuhan. Mungkin kamu terabaikan abah. Namun jangan kamu mengabaikan Tuhan. Maafkan abah atas segalanya.”

Pemuda menitiskan air mata. Dalam hati perit tidak terkira. Mana tidaknya. Tulisan ayahandanya itu dibaca setelah 3 bulan beliau pergi buat selama-lamanya. Di saat tidak mungkin lagi mampu memeluk tubuh tua ayahnya.

~~~Hargai orang tua kita selama dia masih hidup...kadang kala kita terlalu sibuk dengan kerja...sampaikan kita lupa akan dia yg membesarkan kita...memberi pendidikan utk kita bekerja..mengajar kita berjalan utk bekerja.. JANGAN NANTI ANAK KITA AKAN MELUPAKAN KITA SEPERTIMANA KITA MELUPAKAN IBUBAPA KITA

#
Alhamdulillah ...bertuah dapat anak yang baik. 
  • #

    Muhammad al fatih





    Dikongsi secara umum  -  Semlm 2:54 PTG


    Mari kita berdoa serta saling doa mendoakan sesama Islam. 
    Doa Melihat Keindahan Alam


    رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذا بَاطِلاً سُبْحَانَكَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ

    Maksudnya: Ya Tuhan kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari siksa neraka (QS. Ali Imran : 191)

    Doa Kebaikan Dunia dan Akhirat


    رَبَّنَا آَتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآَخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ 

    Maksudnya: “Ya Tuhan kami, berilah kami kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat dan peliharalah kami dari siksa neraka.” (QS. Al Baqarah: 201) 

    Doa Terhindar Dari Kedengkian dalam hati 


    رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلًّا لِلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّكَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ

    Maksudnya: “Ya Rabb kami, ampunilah kami dan saudara-saudara kami yang telah beriman lebih dahulu dari kami, dan janganlah Engkau tanamkan kedengkian dalam hati kami terhadap orang-orang yang beriman. Ya Rabb kami, sungguh Engkau Maha Penyantun lagi Maha Penyayang.” (QS Al-Hasyr [59]:10) 


    وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَٰكِنْ لَا تَشْعُرُونَ

    Maksudnya: “Dan janganlah kamu mengatakan (bahawa) sesiapa yang terbunuh dalam perjuangan membela Ugama Allah itu: orang-orang mati; bahkan mereka itu orang-orang yang hidup (dengan keadaan hidup yang istimewa), tetapi kamu tidak dapat menyedarinya.” (Al BAQARAH 154) 


    الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ


    Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam. 
    Hard grind to unravel MH370 mystery
    (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
    Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
    dan 
    kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
    kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

    Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob...
    Meja peceq.blogspot.com  . 


    My Dashboard. 
    s3v3n


    s3v3n.

    MP BN dakwa 'senarai 20' antikerajaan fitnah

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 14 minit yang lalu
    Dua anggota parlimen BN hari ini menafikan dakwaan terlibat dengan gerakan untuk menggulingkan kerajaan. Penafian itu dibuat berikutan tersebarnya senarai 20 orang wakil rakyat BN yang didakwa terlibat dengan gerakan tersebut. Anggota parlimen Parit Sulong, Datuk Noraini Ahmad (*gambar*) berkata dakwaan terhadapnya palsu, fitnah dan berniat jahat. "Ini palsu dan fitnah yang berniat untuk memporak-perandakan kerajaan. “Benda ini fitnah. Tak ada (asas)," katanya ketika dihubungi *Malaysiakini*. Sabtu lalu, Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Zahid Hamidi mendakwa terdapat seorang pem... lagi »

    MB Selangor: Walau kos meningkat, Air Percuma 20m3 diteruskan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 minit yang lalu

    Tony Pua: Kita Tak Nak Lagi Satu Kerajaan Yang Rasuah

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 minit yang lalu

    Mat Sabu: Melayu Rasuah, Kita Lawan, Cina Rasuah, Kita Lawan, India Rasuah, Kita Lawan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 23 minit yang lalu

    Salahuddin Ayub: Dalam Hati Kami Ada Rakyat, Dalam Hati Rakyat Ada Kami

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 23 minit yang lalu

    Berita palsu: DAP mahu IGP tangkap Rahman Dahlan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 23 minit yang lalu

    MP Segambut persoal kebolehan Najib ‘mengira’

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 23 minit yang lalu

    Politiking bertambah hebat, negara terus sengsara

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 54 minit yang lalu
    oleh Ian McIntyre Politik di Malaysia kini menjadi semakin rumit sejak pilihanraya umum lepas dengan pelbagai masalah yang melanda kedua-dua gabungan pemerintah BN dan Pembangkang. Dan situasi ini menjadi lebih sukar menjelang bulan-bulan mendatang kerana pilihanraya negeri Sarawak perlu diadakan tidak melebihi bulan Ogos, tahun hadapan. Apabila pilihanraya umum ke 14 berlaku, senario politik di negara ini dijangka menjadi situasi yang lebih mencabar. Kini, semua orang yang mengambil tahu tentang isu politik pastinya mengetahui yang ketua BN Najib Razak sedang diserang hebat keran... lagi »

    Kenapa PAS bersama dengan DAP, kemudian putus, tapi terus dengan KeADILan?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 54 minit yang lalu
    *Oleh ZULHIMI AT-TAKIRI * OBJEKTIF PAS adalah untuk bawa Islam dalam negara. Ini tidak pernah berubah. Islam berkembang lebih cergas dalam keadaan negara aman, adil, wujud kebebasan bersuara, dan ekonomi yang tidak menekan rakyat. Lepas Perjanjian Hudaibiyah dakwah Islam berkembang lebih pesat. Hasilnya dalam setahun setengah lepas Hudaibiyah, Rasulullah s.a.w. berjaya menawan Makkah dengan penganut Islam berlipat kali ganda. Jadi PAS mahukan suasana negara yang lebih baik supaya Islam dapat dikembangkan. Punca Malaysia dalam keadaan teruk, bahkan lebih teruk lagi sekarang ini ialah ... lagi »

    Berita untuk menambah kegembiraan Hj Hadi dan wala'unnya

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - Sejam yang lalu
    Tolong ambil perhatian kepada wala'un PAS yang siang malam membebel dalam fesbuk suruh mereka yg join GHB keluar dari PAS. Haji Hadi sendiri pun kata dia gembira dan bahagia bila aktivis parti yang kebanyakannya terdiri dari kalangan professional digugurkan dan tersingkir keluar parti dan menganggapnya sebagai proses pembersihan.... PAS berahi sangat nak singkirkan keahlian mereka, tapi cuma cakap-cakap saja tanpa berani bertindak. Pada 8 Ogos lalu keluar kenyataan nak pecat... Tapi setelah bermesyuarat pada 13 Ogos Nik Amar dan Setiuasaha PAS yg baru, Takiyudin baru nak kumpul ... lagi »

    [VIDEO] Pengampu Najib, Ahmad Maslan Kena Boo & Puad Zakarshi Kena Tegur...

    Green Boc pada KELAB GREENBOC - Sejam yang lalu
    T*epukan buat Muhyiddin, 'boo' untuk Ahmad Maslan* Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Ahmad Maslan disambut dengan 'boo' dan ejekan sewaktu Mesyuarat Perwakilan Umno bahagian Pontian sekalipun beliau adalah timbalan bahagian kawasan itu. Ia berbeza dengan bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang disambut dengan tepukan sewaktu ketibaannya dan ketika sampai ke kemuncak ketika menyampaikan ucapannya. Laungan "Hidup Tan Sri!" beberapa kali turut bergema dalam dewan sepanjang beliau menyampaikan ucapan. Bagaimanapun, Ahmad, yang juga MP... lagi »

    Ketua Polis Negara, kami faham perasaan anda

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    Banyak persoalan telah dilontarkan oleh Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar tentang perhimpunan Bersih 4 yang bakal berlangsung kurang dua minggu sahaja lagi. Kami faham keresahan KPN dan juga mereka yang mempunyai banyak prejudis terhadap perhimpunan tersebut. Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) telah menulis surat kepada KPN, memaklumkan tentang perhimpunan Bersih 4 serta kesediaan pihak kami untuk bertemu dan berbincang dengan KPN. Namun KPN hanya mengutuskan Ketua Polis Daerah Dang Wangi untuk bertemu dan bermesra dengan kami. Justeru, adalah tidak adil bag... lagi »

    Agensi cari jodoh: Ideologi politik penting sebelum temukan pasangan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    [image: Agensi cari jodoh: Ideologi politik penting sebelum temukan pasangan]*KUALA LUMPUR*: Bagi kebanyakan individu, perbezaan pendirian politik mungkin tidak menjadi persoalan besar dalam membina sesuatu hubungan. Tetapi bagi Zainuddin Md Jaafar, 50, seorang pengurus agensi cari jodoh, perkara itu amat dititikberatkan sebelum mempertemukan pasangan yang benar-benar ingin mencari jodoh. Bak kata orang, semua kena serasi. "Saya takut kalau saya bagi (ideologi politik) seorang merah seorang biru, nanti bergaduh. "Nanti kalau jadi (kahwin), tidur sebantal tetapi mimpi lain-lain, ... lagi »

    Bersih 4 beri kelainan dengan penyertaan pimpinan Umno, kata penganalisis

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    [image: Bersih 4 yang diadakan pada masa rakyat sedang keliru tentang situasi politik negara dijangka akan membawa kelainan dengan penyertaan penyokong Umno. – Gambar fail The Malaysian Insider, 17 Ogos, 2015.] Bersih 4 yang diadakan pada masa rakyat sedang keliru tentang situasi politik negara dijangka akan membawa kelainan dengan penyertaan penyokong Umno. Perhimpunan Bersih 4 yang dijadualkan 29 dan 30 Ogos ini di Kuala Lumpur, bakal membawa kelainan apabila ia dijangka akan turut disertai pimpinan dan penyokong Umno, kata penganalisis politik Dr Maszlee Malik. Pensyarah Univers... lagi »

    Pendedahan jurucakap BN bukti Najib ‘ganggu’ siasatan 1MDB, kata Azmin

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    [image: Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali berkata ayat-ayat daripada Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional Datuk Abdul Rahman Dahlan dasarnya bermakna perdana menteri sengaja mengganggu siasatan berterusan yang dilaksanakan oleh pasukan petugas khas 1MDB. – Gambar fail The Malaysian Insider, August 17, 2015.] Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali berkata ayat-ayat daripada Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional Datuk Abdul Rahman Dahlan dasarnya bermakna perdana menteri sengaja mengganggu siasatan berterusan yang dilaksanakan oleh pasukan petugas khas 1MDB. ... lagi »

    Rafidah pun tidak yakin sama sekali dakwaan 'guling kerajaan' Zahid

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sejam yang lalu
    Ketika polis memulakan siasatan berhubung dakwaan wujud gerakan menjatuhkan kerajaan, bekas menteri Umno Tan Sri Rafizah Aziz pula tidak termakan dengan cerita-cerita sebegitu. Katanya, beliau terkejut dan tidak yakin sama sekali dengan dakwaan itu, yang mula-mula dilontarkan oleh Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi kelmarin. Rafizah berkata, ketika pelbagai isu, termasuk berkaitan 1MDB dan derma RM2.6 bilion, masalah ekonomi serta pandangan ultra pelbagai bidang, tiada faedah untuk bertindak demikian. “Tidak ada faedahnya bagi sesiapa juga, terutama dalam U... lagi »

    Abdul Rahim nafi terlibat komplot guling kerajaan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    [image: Abdul Rahim Bakri] KOTA KINABALU - Ahli Parlimen Kudat, Datuk Abdul Rahim Bakri menafikan sekeras-sekerasnya laporan media sosial yang mengaitkan nama beliau dengan 19 ahli Parlimen lain yang dikatakan berkomplot untuk menjatuhkan kerajaan. "Laporan itu adalah tidak bermoral, fitnah, serkap jarang dan bertujuan mencemarkan imej ahli-ahli Parlimen khususnya (dari) Umno dan BN," katanya dalam kenyataan kepada Bernama di sini, hari ini. Abdul Rahim berkata, tidak ada sesiapa datang menemui beliau atau untuk berkomplot malah semenjak dua minggu lalu beliau tidak menemui sesiap... lagi »

    Lagi MP BN sangkal dakwaan mahu guling kerajaan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    [image: Noraini Ahmad] BATU PAHAT – Ahli Parlimen Parit Sulong, Datuk Noraini Ahmad membuat satu laporan polis, di ibu negara, hari ini, setelah menyedari namanya tersenarai dalam 20 ahli parlimen yang terlibat dalam komplot guling kerajaan. Menegaskan dirinya tidak terlibat langsung dalam agenda itu, Noraini berkata apa yang tersebar di media sosial itu hanyalah fitnah semata-mata. Menurutnya, penyebaran maklumat itu dilakukan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab yang turut mengaitkan namanya bersama 19 ahli parliman Barisan Nasional (BN) yang lain. “Saya menafikan tuduhan in...lagi »


    Terima RM1 juta daripada Najib perkara biasa, kata Shahrir Samad

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    [image: Ahli Parlimen Johor Bahru Tan Sri Shahrir Samad berkata beliau tidak teragak-agak untuk bekerjasama dengan menjelaskan dalam siasatan bagaimana wang tersebut digunakan sekiranya diminta berbuat demikian. – Gambar fail The Malaysian Insider, 17 Ogos, 2015.] Ahli Parlimen Johor Bahru Tan Sri Shahrir Samad berkata beliau tidak teragak-agak untuk bekerjasama dengan menjelaskan dalam siasatan bagaimana wang tersebut digunakan sekiranya diminta berbuat demikian. Pengerusi Majlis Ahli Parlimen Barisan Nasional (BNBBC) Tan Sri Shahrir Samad mempertahankan dirinya yang didakwa mener... lagi »

    Wahai Najib, bangsa Melayu bukan bangsa bangsat

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    Orang Melayu bukan bangsat tanpa UMNO tetapi UMNO yang bangsat kerana mengkhianati orang Melayu dan negara Malaysia sejak sekian lama ini. *[image: zairil]* *Oleh Zairil Khir Johari* Saya merujuk kepada kenyataan Perdana Menteri Dato’ Sri Najib Tun Razak ketika merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Gerik di Dewan Serbaguna Gerik pada 16 Ogos 2016, sebagaimana dilaporkan oleh Malaysiakini: “Tiada Umno berkuasa terbangsatlah bangsa Melayu di bumi ini. Saya sebagai presiden akan lakukan supaya Umno dan Barisan Nasional terus berkuasa di bumi bertuah ini.” Sebelum membuat kenyataan... lagi »

    Rahman seolah sahkan wujud draf pertuduhan ke atas Najib

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    Kenyataan Rahman Dalam menerusi temubual dengan akhbar The Star menimbulkan lebih banyak persoalan yang perlu dijawab oleh kerajaan. [image: RAHMAN-DAHLAN_najib_600] PETALING JAYA: Kenyataan Pengarah Komunikasi Strategi Barisan Nasional (BN), Datuk Abdul Rahman Dahlan dilihat seakan-akan mengesahkan kewujudan draf kertas pertuduhan terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Ketua Angkatan Muda Keadilan, Nik Nazmi Nik Ahmad berkata, Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan itu menerusi wawancara yang dilapor sebuah akhbar berbahasa Inggeris pada Ahad meng... lagi »

    Rafidah tak yakin dakwaan 'guling kerajaan' Zahid

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    Ketika polis memulakan siasatan berhubung dakwaan wujud gerakan menjatuhkan kerajaan, bekas menteri Umno Tan Sri Rafizah Aziz pula tidak termakan dengan cerita-cerita sebegitu. Katanya, beliau terkejut dan tidak yakin sama sekali dengan dakwaan itu, yang mula-mula dilontarkan oleh Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi kelmarin. Rafizah berkata, ketika pelbagai isu, termasuk berkaitan 1MDB dan derma RM2.6 bilion, masalah ekonomi serta pandangan ultra pelbagai bidang, tiada faedah untuk bertindak demikian. “Tidak ada faedahnya bagi sesiapa juga, terutama dalam U... lagi »

    BERANI KERANA BENAR, TAKUT KERANA SALAH !!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    *MASIHKAH ANDA INGAT.. jika Anwar & pembangkang buat demonstrasi jalanan dicanangnya satu M'sia ia melanggari undang-undang & ia bukan budaya kita.. TETAPI.. bila kedudukan UMNO/BN terancam di bawah pemerintahan Najib, boleh plok dikatanya demonstrasi jalanan merupakan ikhtiar terakhir untuk menggulingkan Najib Razak dari jawatan Perdana Menteri..!!!*

    DAULAT TUANKU.. SELURUH RAKYAT BERSAMA TUANKU !!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    *Rupa2nya 'bekas' Ahli Parlimen BN-Batu Pahat Puad Zarkashi yg DAH KALAH pada PRU13 baru2 ini NAK BODEK NAJIB pula dgn kenyataan SYOK SENDIRINYA kononnya hubungan Najib & Sultan Johor tiada masalah..*

    I will not interfere with any party, says IGP

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

    Tak tahu hal sebenar jangan cakap, tegur TMJ

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

    Rombakan kabinet Zam bagi selesai krisis negara, Umno

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

    ZAM: 'Melayu sedia bakar hangus Umno jika Najib kekal'

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

    DUN Perak, Anak Muda Harapan Baru gesa fokus kurang beban rakyat.

    mantaro pada SISI BUKIT - Sejam yang lalu
    KENYATAAN MEDIA GERAKAN ANAK MUDA HARAPAN BARU NEGERI PERAK 17 OGOS 2015 (Isnin) PERSIDANGAN DUN: GESA FOKUS USAHA MENGURANGKAN BEBAN RAKYAT Gerakan Anak Muda Harapan Baru Negeri Perak mengharapkan Persidangan Dewan Undangan Negeri (Dun) Perak yang akan berlangsung pada 18 Ogos ini (Esok) fokus kepada usaha mengurangkan bebanan rakyat. Ketika ini, rakyat khususnya berpendapatan kecil dan sederhana sedang bergelut untuk mengharungi kehidupan seharian disebabkan peningkatan kos sara hidup. Himpitan kesengsaraan rakyat semakin dirasai selepas perlaksanaan cukai barangan dan perkhidmat... lagi »

    Guling kerajaan: Saya akan buat solat hajat! - Shahidan Kassim Shahidan Kassim

    atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
    *[image: Zar Ali's photo.] SHAH ALAM - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim akan mengadakan solat hajat bagi memohon petunjuk daripada ALLAH berhubung perbuatan menamakan namanya antara Ahli Parlimen BN yang menyokong untuk menggulingkan kepimpinan Perdana Menteri. * * Bercakap kepada Sinar Online, Shahidan berkata, bermula malam ini, beliau akan meminta alim ulama untuk bersama-sama mengadakan solat hajat bagi menunjukkan kebenaran. * * “Saya mohon kepada ALLAH, agar tunjukkan kekuasaannya yang lebih tinggi daripada perbuatan viral senarai nama Ahli Parli... lagi »

    Rupanya Ini Kejutan Perhimpunan Bersih 4?

    Addin Deen pada Addin - 2 jam yang lalu
    *Rupanya Ini Kejutan Perhimpunan Bersih 4?* Perhimpunan Bersih 4 yang dijadualkan 29 dan 30 Ogos ini di Kuala Lumpur, bakal membawa kelainan apabila ia dijangka akan turut disertai pimpinan dan penyokong Umno, kata penganalisis politik Dr Maszlee Malik. Pensyarah Universiti Islam Antarabangsa Malaysia itu berkata demikian susulan tindakan penganjurnya menjemput Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Nur Jazlan Mohamed menyertainya, selepas beliau mengatakan tidak ada masalah dengan perhimpunan itu. "Kita mungkin akan menyaksikan satu kelainan dalam Bersih kali ini, iaitu kehadiran p... lagi »

    Ktutbah Tampa Teks!!! Berapa banyakkah nilai "Billion" wang tunai?- Ustaz Ahmad Jailani

    canang pada Cananglahnie - 3 jam yang lalu
    Nasib Buruk Semasa Kematian - Ustaz Ahmad Jailani ~ Angka yang sangat menggerunkan kita~ Berapa banyakkah nilai "Billion" wang tunai?~ Penyalahgunaan kuasa yang sangat menakutkan~ Perkara yang tak sepatutnya berlaku dalam masyarakat Islam~ Punca terjadinya salah guna kuasa~ Bagaimana melihat kawan yang jujur dan ikhlas~ Formula untuk mensejahterakan negara Posted by Zonkuliah on 13hb Ogos 2015

    Artis Pula Dituduh Larikan RM4.8 Juta

    atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
    *Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman), Zed Zaidi menjelaskan bahawa dia difitnah kononnya dia terlibat dengan kemelut Koperasi Pengiat Seni Selangor Berhad (KOSENI) yang tidak melunaskan bayaran RM4.8 Juta kepada usahawan Industri Kecil dan Sederhana (IKS).“Saya pernah menjadi penasihat KOSENI tetapi ontrak saya dah lama habis. Tiba-tiba keluar cerita saya ada kaitan dengan masalah usahan IKS yang belum mendapat bayaran mereka daripada KOSENI. Ini semua fitnah! Ada pihak mahu mensabotaj saya dengan memburukkan reputasi saya sebagai seorang selebriti dan Presiden S... lagi »

    Najib Razak Apasal Lu Suka Menipu...???

    noreply@blogger.com (Isa) pada IkutSukaAku - Isa - 3 jam yang lalu
    Mangkuk hayun tak habis2 nak menipu rakyat, dia ingat rakyat nih bodoh macam lembu2 umno yang 3 juta ekoq tu agaknya.... Malaysiakini. Awal 2013 dia dah dapat duit derma... padahal IS belum wujud lagi, apasal la Malaysia dapat PM yang bangang tak bersempadan nih.... *PUTAR BELIT CAKERAWALA ALAM* Satu soalan tetapi jawapannya tidak menjawab sama sekali. Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak? Jawapan 1 : (Diam) Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak? Jawapan 2 : Akaun itu tidak wujud. Soalan : Apakah RM2.6 bilion da... lagi »

    Hubungan Najib - Sultan : TMJ Belasah Puad Zarkashi Tak tahu hal sebenar jangan cakap, tegur TMJ

    atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
    *Tunku Mahkota Johor menegur seorang pemimpin Umno negeri itu kerana membuat kenyataan bahawa tiada masalah antara sultan Johor dan perdana menteri.Brigadier Jeneral Tunku Ismail Sultan Ibrahim berkata seseorang itu tidak perlu membuat sebarang kenyataan tanpa menyedari cerita sebenar berkaitan perkara itu.“Merujuk pernyataan yang dibuat oleh seorang ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi mengatakan tidak ada masalah antara sultan Johor dan perdana menteri; ini adalah pendapat saya bahawa seseorang tidak perlu membuat kenyataan tanpa menyed... lagi »

    Lihat lagi
    #

Tiada ulasan: