Selasa, 18 Ogos 2015

5748. Bahasa itu cerminan peribadi.

#
♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆


اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)
“”
Saya tidak akan makan daging babi untuk mendapatkan undi dari Cina. 

Apalah perlunya  Zahid Hamidi, TPM yang baru ni mendabik dada mengisytiharkan diri "beliau tidak akan makan daging babi untuk meraih undi daripada pengundi Cina."  Atau mungkinkah  beliau sekadar mahu menyindir pemimpin lain yang sanggup melakukan perkara jijik seumpama itu? 

Siapakah pemimpin yang beliau sindir itu? Kata-kata Zahid itu mempunyai maksud yang sungguh mendalam. Makan daging babi adalah perkara yang ditegah dan diharamkan dalam agama Islam. Memakannya, bermakna kita telah menderhaka kepada perintah larangan Allah. 

Tapi persoalannya ialah, sesorang Islam yang mengaku baik seperti Zahid itu tidak makan babi kerana larangan Allah atau kerana jijik dengan babi yang ramai kita menganggapnya sebagai binatang paling pengotor! Kalau benar sebab larangan Allah, apakah makan hasil dari rasuah, maka  Allah tidak larang? Rasuah tidak jijik kan Zahid? 

Kalau pun Zahid seorang manusia yg suci, tidak pernah makan atau ambil rasuah, pastinya dia juga tidak akan berkawan dan mempertahankan orang yang suka makan rasuah. Mereka ni semua tak makan babi walaupun dimasak kicap.... 
Dana RM2.6 billion yang dikatakan derma itu adalah dianggap sebagai pemberian rasuah kalau nak ikut garis panduan pentafsiran rasuah SPRM.  Hahaha! Memang tipikal orang Melayu Islam, memandang jijik pada babi, atau ayam yg tidak disembelih....tapi tidak pada gejala rasuah!  

Maka sebab itu, mana-mana orang Melayu pun akan marah dan terasa tersinggung yang teramat sangat dan berasa terhina kalau ada Cina yang datang menghadiahkan kepadanya daging babi atau ayam mati tanpa disembelih..... Tapi kalau bawa hadiah berupa ang-pow berjuta-juta malah berbillion rm .....Apa macam Zahid ??  

TAMPIN, 16 Ogos - Walaupun mengekalkan hubungan yang sihat antara kaum yang berbeza di Malaysia adalah penting, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi kepada perwakilan Umno hari ini bahawa terdapat beberapa garis-garis yang beliau tidak akan seberangi seperti makan daging babi untuk meraih undi daripada pengundi Cina. Baca lagi di sini

  • #

    Tuesday, August 18, 2015

    Azwan Ali kutuk Muhyiddin, sifatkan bekas TPM ‘amat merbahaya’ FMT Reporters
    azwan-ali_muhyiddin_600
    Adik kepada Menteri Besar Selangor itu menyelar tindakan Muhyiddin mengkritik Najib dan UMNO dalam Mesyuarat UMNO Bahagian di seluruh negara.

    PETALING JAYA: Selebriti tempatan, Azwan Ali ‘bikin panas’ lagi dengan kenyataan kontroversinya dan kali ini dia mengutuk Tan Sri Muhyiddin Yassin.

    Menerusi akaun Instagram, Azwan yang menggelarkan dirinya ‘Diva AA’ membuat kenyataan menyelar Muhyiddin yang berterusan menyerang kepemimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak.

    Azwan bakal mencetuskan kemarahan ramai menyifatkan bekas Timbalan Perdana Menteri sebagai ‘duri dalam daging’ dan ‘amat merbahaya’ kerana kritikan terhadap Najib dan UMNO.

    “Tak habis-habis ke hulu ke hilir. Kesian. That day siap buat PC ‘Saya terima dengan hati terbuka’

    Now? 

    Ko dah kenapa? Stop your nonsense. Duri dalam daging amat-amat merbahaya. Get away!”, tulisnya.
    Sumber: (http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2015/08/azwan-ali-kutuk-muhyiddin-sifatkan.html



    Muhammad al fatih




    Dikongsi secara umum  -  Semlm 2:54 PTG


    Mari kita berdoa serta saling doa mendoakan sesama Islam. 
    Doa Melihat Keindahan Alam


    رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذا بَاطِلاً سُبْحَانَكَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ

    Maksudnya: Ya Tuhan kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari siksa neraka (QS. Ali Imran : 191)

    Doa Kebaikan Dunia dan Akhirat


    رَبَّنَا آَتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآَخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ 

    Maksudnya: “Ya Tuhan kami, berilah kami kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat dan peliharalah kami dari siksa neraka.” (QS. Al Baqarah: 201) 

    Doa Terhindar Dari Kedengkian dalam hati 


    رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلًّا لِلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّكَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ

    Maksudnya: “Ya Rabb kami, ampunilah kami dan saudara-saudara kami yang telah beriman lebih dahulu dari kami, dan janganlah Engkau tanamkan kedengkian dalam hati kami terhadap orang-orang yang beriman. Ya Rabb kami, sungguh Engkau Maha Penyantun lagi Maha Penyayang.” (QS Al-Hasyr [59]:10) 


    وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَٰكِنْ لَا تَشْعُرُونَ

    Maksudnya: “Dan janganlah kamu mengatakan (bahawa) sesiapa yang terbunuh dalam perjuangan membela Ugama Allah itu: orang-orang mati; bahkan mereka itu orang-orang yang hidup (dengan keadaan hidup yang istimewa), tetapi kamu tidak dapat menyedarinya.” (Al BAQARAH 154) 


    الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ


    Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam. 
    Hard grind to unravel MH370 mystery
    (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
    Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
    dan 
    kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
    kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

    Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob...
    Meja peceq.blogspot.com  . 


    My Dashboard. 
    s3v3n


    s3v3n.
    #

Selangor sedia kaji semula skim air percuma - MB Azmin Ali - Mohamad Fadli

atsixty pada ZAKRI ALI - 17 saat yang lalu
[image: Azmin-Ali,-water-tariffs,-Selangor] *Ini berikutan terdapat rakyat menggunakan air percuma itu bagi tujuan lain seperti berkebun dan kolam renang. * *SHAH ALAM: Kerajaan Selangor bercadang untuk meneliti semula skim air percuma 20 meter padu pertama setiap bulan yang pada asalnya bertujuan untuk membantu rakyat.* *Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali berkata, kajian semula skim air percuma itu berikutan terdapat rakyat menggunakan air percuma itu bagi tujuan lain seperti berkebun dan kolam renang.* *“Sedangkan rakyat miskin yang tidak ada kolam air tidak mendapat manf... lagi »

SIAPA MAHU GULING KERAJAAN?

MOHAMED NASSER MOHAMED pada kaki sakat - 20 minit yang lalu
Sejak akhir Julai yang lalu selepas rombakan kabinet yang khabarnya dibincangkan melalui media sosial *‘What’s App’*, kecoh diperkatakan terdapat usaha menggulingkan kerajaan. Berita ini dimulakan oleh Timbalan Perdana Menteri yang juga Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi. Khabarnya beliau mempunyai bukti yang sah mengenai perkara ini. Dengan jawatan sebagai Menteri yang bertanggungjawag terhadap keselamatan dalam negeri dan polis, maklumat yang dinyatakan tentulah tidak mustahil. Jika benarlah dakwaan itu, maka Perdana Menteri keenam ini bakal melakar satu la... lagi »

Komplot gulingkan Najib kerana gagal selesai isu 1MDB – Kadir Mohamad Fadli

atsixty pada ZAKRI ALI - 26 minit yang lalu
[image: Khadir-Sheikh_najib_1mdb_600] *Presiden IKATAN tidak menolak kemungkinan Ahli Parlimen BN berbuat demikian kerana ditawarkan wang.* *PETALING JAYA: Bekas menteri Kabinet, Tan Sri Abdul Khadir Sheikh Fadzir berkata, dakwaan wujudnya komplot untuk mengulingkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam kalangan Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) kerana kecewa skandal 1MDB gagal diselesaikan.* *Presiden Parti Ikatan Bangsa Malaysia (IKATAN) itu berkata, ahli UMNO sudah letih melihat keadaan perkembangan politik semasa terutamanya tindakan kerajaan melengah-lengahkan s... lagi »

Najib minta pesara bantu jernihkan keadaan

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 27 minit yang lalu
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak menggesa golongan pesara membantu kerajaan membetulkan pelbagai fitnah yang disebarkan termasuk di media sosial. Beliau berkata ini kerana, mereka lebih memahami dasar-dasar kerajaan kerana ada di antara mereka ada yang telah berkhidmat sejak Malaysia mencapai kemerdekaan dan menjadi saksi kepada pelbagai fasa transformasi yang dilalui negara. "Saya minta tolong uar-uarkan perkara yang baik kerana (pesara) faham dasar kerajaan... banyak fitnah di media sosial yang terpaksa kita betulkan. Tolong bantu saya jernihkan keadaan," katanya. B... lagi »

" GAGAL MENJAGA ADAB TATA SUSILA, PROGRAM TV3 DA'I MENDAPAT KRITIKAN HEBAT DI LAMAN SOSIAL "

tikaq buloh pada tikaqbuloh blog - 30 minit yang lalu
Ini pandangan aku, nak setuju atau tidak ikut penilaian masing-masing. Pada aku program ini hanyalah bermotifkan keuntungan semata-mata. Mengharapkan rating yang tinggi dengan jumlah sms yang tinggi bagi meraih keuntungan. Ustaz mana tah yang jaga program nih sampai benarkan peserta lelaki dan perempuan diikat kaki walaupun berjarak. Hafez Sabri ‪#‎Share‬ n ‪#‎viral‬ Semalam Da'i Millinea mula berpencak di TV3. Prgram ini dikatakan membawa mesej dakwah, para peserta yang menggelarkan diri mereka dai'e diprogramkan pihak penerbit utk lalui aktiviti: 1. Wargame lelaki perem... lagi »

Mahu bersama PKR atau tidak, PAS hantar mesej keliru

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 31 minit yang lalu
[image: PAS dijangka keseorangan dalam pilihan raya akan datang berikutan penubuhan pakatan baharu melibatkan DAP, PKR dan parti Islam baharu, Amanah. – Gambar fail The Malaysian Insider, 18 Ogos, 2015.] PAS dijangka keseorangan dalam pilihan raya akan datang berikutan penubuhan pakatan baharu melibatkan DAP, PKR dan parti Islam baharu, Amanah. PAS gagal memberi isyarat jelas kepada penyokongnya samada mahu terus bekerjasama dengan PKR atau tidak selepas berpisah dengan DAP, kata penganalisis. Ini kerana, dalam isu saman bekas menteri besar Selangor terhadap PKR, jelas PAS terus me... lagi »

Mahathir Buktikan Dakwaan Terhadap Najib Benar..Saksikanlah

Addin Deen pada Addin - 37 minit yang lalu
Tun Dr Mahathir Mohamad mengingatkan Datuk Seri Najib Razak, beliau mungkin boleh membeli pilihan raya tetapi perdana menteri itu tidak boleh melakukan demikian untuk mengekalkan popularitinya. Bekas perdana menteri itu berkata, dengan pelbagai usaha Najib menghalang siasatan ke atas syarikat sarat hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB), ia memperlihatkan segala tuduhan ke atas presiden Umno itu mempunyai asas. “Dengan tindakan itu, Najib secara berkesan menghentikan siasatan kehilangan berbilion ringgit yang dilaburkan dalam 1MDB dan kemunculan RM2.6 bilion ke dalam akaun N... lagi »

Azalina, shit Najib lebih busuk daripada shit Mahathir

mso.im pada . - 43 minit yang lalu
*SELEPAS JOGGING* *Azalina Othman Said.**Berbaloi* juga Najib Razak membawa masuk semula bekas puteri Umno Azalina Othman Said ke dalam kebinet. Tidak pasti kenapa dahulu Azlina digugurkan dari jemaah menteri, dan kini dia dibawa masuk semula. Apakah Najib dapat merasakan kabinetnya semacam kekurangan tanpa Azalina? Apakah Azalina digugurkan dahulu kerana menteri itu ada disiasat oleh SPRM yang membabitkan wang ratusan ribu ringgit yang ditemui dalam kereta bekas Setiausaha Politiknya? Azalina juga turut sama dikaitkan dengan satu projek dibawah kementerian Pelancongan yang dipegan... lagi »

Si "haramjadah' dan FGV

PBO™ pada pen buruk online ™ - 55 minit yang lalu
FGV NAJIB APA DAH JADI pada saham FGV skrg yg pengerusinya PERNAH TERPALIT DENGAN RASUAH !!! JATUH LAGI.. DAH TINGGAL RM1.41 hoiiii... PENEROKA2 tau ker tak ni.... Tak kan kluar kat TV3suku atau Utusan.. Siap sedialah korang tanggung rugi bila tanah2 peneroka korang yg dicagarkan main saham FGV tu... KALAU TANAH KORANG TERGADAI NANTI.. carilah Najib lah yer

Shahrir Samad : Dulu 'Anak Jantan' sekarang 'Anak Bapuk'?

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 56 minit yang lalu
Presiden Umno berharap ahli parti itu tidak mendiamkan diri apabila pemimpin mereka diserang...janganlah apabila (sudah) dapat, semua senyap. *Dah dapat duit jangan senyap, kata Najib.* Mungkin sebab itu, maka tidak hairanlah ada yang bersungguh-sungguh mempertahankan Najib, hanya kerana dah digula-gulakan oleh Najib.... Mereka terpaksalah menggadai marwah diri mereka lantaran nak membalas budi yg dah tertelan. Antaranya ialah Shahrir Samad, yang suatu ketika dulu pada 1988, telah letak jawatan sebagai Ahli Parlimen Johor Baharu bagi menyahut cabaran dan sindiran Dr. Mahathir untu... lagi »

Jangan Abaikan Obat Ini !!

atsixty pada ZAKRI ALI - 56 minit yang lalu

Menjatuhkan kerajaan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
Amin Ahmad Baru-baru ini muncul kenyataan berkenaan tindakan yang menjejaskan demokrasi berparlimen selepas Datuk Seri Najib Razak, perdana menteri Malaysia dikritik hebat dalam isu 1MDB dan juga sejumlah wang melebihi USD700 juta yang masuk ke akaun beliau. Tindakan yang menjejaskan demokrasi berparlimen ini digambarkan sebagai usaha untuk menjatuhkan kerajaan. Sebenarnya, perihal menjatuhkan kerajaan ini beberapa kali muncul dalam wacana politik Malaysia terutama sejak Reformasi 1998. Maka, mungkin sudah tiba masanya ia dibincangkan secara terbuka. *Sejarah dan sistem* Menjatuhkan... lagi »

Himpunan ulama progresif serlah keterbukaan politik Islam

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
A Shukur Harun Sehari suntuk mengikuti sekumpulan ulama progresif dalam majlis Nadwah Ulama Nahdhah Jadidah 2015 (Nunji '15) di Shah Alam Sabtu lalu mendedahkan kita kepada keterbukaan fiqh yang merangkumi politik Islam sesuai dengan keadaan masyarakat majmuk di negara ini. Nunji '15 itu berjaya mengumpulkan ulama yang berfikiran terbuka dan mendukung aspirasi Gerakan Harapan Baru (GHB) yang bercita-cita membawa rakyat Malaysia kepada Islam sebagai "Rahmatan lil Alamin" (Rahmat seluruh alam) dengan sifatnya yang teguh, anjal, toleran dan adil. Ini satu perkembangan baharu dalam memah... lagi »

Azwan Ali kutuk Muhyiddin, sifatkan bekas TPM ‘amat merbahaya’ FMT Reporters

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
[image: azwan-ali_muhyiddin_600] *Adik kepada Menteri Besar Selangor itu menyelar tindakan Muhyiddin mengkritik Najib dan UMNO dalam Mesyuarat UMNO Bahagian di seluruh negara.* *PETALING JAYA: Selebriti tempatan, Azwan Ali ‘bikin panas’ lagi dengan kenyataan kontroversinya dan kali ini dia mengutuk Tan Sri Muhyiddin Yassin.* *Menerusi akaun Instagram, Azwan yang menggelarkan dirinya ‘Diva AA’ membuat kenyataan menyelar Muhyiddin yang berterusan menyerang kepemimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak.* *Azwan bakal mencetuskan kemarahan ramai menyifatkan bekas Timbalan Perdana Menteri s... lagi »

MALAYSIA 2

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
*By Tun Mahathir Mohamad* 1. What is happening in Malaysia today is unprecedented. The rule of law has been turned upside down and the people seem powerless to do anything to put it upright again. 2. This is because the very leader entrusted with upholding the law has become the subject of the due process of the law. It is alleged that he has broken the law. As no one is above the law, it follows that he must be investigated to determine if indeed he had broken the law. 3. Although this is unprecedented in Malaysia, this had happened in many other countries, including in the developed... lagi »

‘Apabila pemimpin suka minta derma…’ - Faiz Fadzil

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
[image: Faiz Fadzil] SHAH ALAM - Exco anak muda Harapan Baru, Faiz Fadzil berkata, rasuah adalah punca kepada segala permasalahan yang berlaku di dalam negara ini. Ujarnya, dengan hanya cara menghapuskan rasuah sahaja dapat menyelamatkan Malaysia daripada terus ditimpa malapetaka. "Kalau rasuah dapat dihapuskan segala masalah dapat diselesaikan, sebab itulah kalau kita lihat negara yang maju seperti Sweden dan New Zealand gejala rasuah mereka sangat rendah tetapi Malaysia sangat tinggi. "Sebab itulah kita kena menjadi pemimpin yang menjadi contoh dan tauladan, kena bersifat a... lagi »

Ahmad Said jadi mangsa 1MDB rupanya

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
*TERDEDAH* *Ahmadambil masa lama untuk jelas kebenaran.**Salah* sangka pada jangka. Masa Najib Razak pecat Ahmad Said sebagai MB Terengganu tidak lama dahulu semua orang kata Najib pandai dan tindakan betul memecat seorang MB yang nampak tidak berapa cerdik. Sebenarnya dari segi pencapaian kedua mereka lebih kurang sahaja. Najib hanya bercerita dia pecat Ahmad Said kerana sudah cukup tempoh yang Ahmad akan jadi MB setahun sahaja, selepas dilantik semula. Kononnya mereka ada berjanji sedemikian? Hari ini apabila timbul cerita 1MDB, baru orang tahu siapa yang lebih cerdik antara A... lagi »

PAS gagal sebagai parti politik yang berjaya

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
*Oleh Hasbie Muda* 1. Ramai adik mahasiswa dan rakan FB yang bertanyakan saya sama ada mereka perlu join GHB atau kekal dengan PAS. Kebanyakan mereka faham dengan apa yang melanda PAS mutakhir ini. 2. Saya tidak suka mendoktrin atau memaksakan pilihan tertentu kepada mereka. Buatlah pilihan ikut pertimbangan yang rasional. Mungkin ini nasihat untuk yang lain juga. 3. Saya katakan bahawa PAS tidak gagal sebagai sebuah gerakan Islam (Harakah Islamiah). Urusan tarbiyah, dakwah, kebajikan, pendidikan awal Islam dan pelbagai aspek ternyata PAS di depan berbanding gerakan Islam yang la... lagi »

RM2.6 Bil Derma PERIBADI Najib, Bukan Untuk Parti ! Sebab Tentang IS ( Yang Belum Wujud Ketika itu ! Huh ??? )

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
PANAS - Pengganas IS Belum Wujud Ketika Najib Terima Derma RM2.6 Billion *Tu dia .... ABIM pun dah enter frame dalam isu Derma RM2.6 Bil Najib ...... Lagi ramai pemimpin2 Umno cuba menjawab bagi pihak Najib tanpa mereka sendiri tahu apa sebenarnya yang berlaku, akan semakin bercelaru jalan cerita ( atau spin ) yang cuba dilakukan oleh pro Najib !Kali ni Presiden ABIM, Amidi Abdul Manan beri komen kepada kenyataan yang dibuat oleh Ketua Umno Bahagian Kuantan Datuk Wan Adnan sepertimana laporan Sinar semalam. Kita cek dulu apa kata Wan Adnan -- Najib beri penj... lagi »

Berita untuk menambah kegembiraan Hj Hadi dan wala'unnya

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
Tapi setelah bermesyuarat pada 13 Ogos Nik Amar dan Setiuasaha PAS yg baru, Takiyudin baru nak kumpul maklumat ....baru ambil tindakan .... Make $35 per hour : http://bit.ly/elance_web Tapi setelah bermesyuarat pada 13 Ogos Nik Amar dan Setiuasaha PAS yg baru, Takiyudin baru nak kumpul maklumat ....baru ambil tindakan .... Make $35 per hour : http://bit.ly/elance_web *Tolong ambil perhatian kepada wala'un PAS yang siang malam membebel dalam fesbuk suruh mereka yg join GHB keluar dari PAS. * * Haji Hadi sendiri pun kata dia gembira dan bahagia bila aktivis parti yang kebanyaka... lagi »

Sekitar Gambar 2 Letupan di Bangkok: 2 rakyat M'sia antara 16 terkorban

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - Sejam yang lalu
Kematian dua rakyat Malaysia itu disahkan oleh pegawai Kedutaan Malaysia di ibu negara Thailand malam tadi. Letupan pada kira-kira 7 malam (8 malam waktu Malaysia) berlaku di persimpangan Ratchaprasong, berdekatan dengan Kuil Erawan dan pusat beli-belah Bangkok. Ia turut merosakkan beberapa kereta dan motosikal. Selain itu, laporan menyatakan beberapa penjaja jalanan dipercayai antara


Ke mana perginya integriti Shahrir?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
*Oleh Akmal Nasir* Pengakuan ahli Parlimen Johor Baru Tan Sri Shahrir Samad mengenai sumbangan atau derma daripada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kepada pimpinan akar umbi Umno sebagai satu perkara normal adalah amat mendukacitakan. Beliau memberikan gambaran seolah-olah penggunaan wang dalam politik Umno adalah amalan kebiasaan. Lebih menjengkelkan lagi apabila Shahrir masih gagal untuk menafikan pendedahan daripada Sarawak Report yang beliau sendiri menerima RM1 juta daripada akaun peribadi Najib selepas Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13). Integriti beliau yang sebelum ini dia... lagi »

PARAH!!! (Gambar2) Program Da'i Musim 3 Dikritik HEBAT, Netizen Mohon TV3 Buka Mata.. Jom Terjah!!!

sahabat sejati pada SEDAKA Sejahtera™ - 2 jam yang lalu
Program Da'i musim ketiga mendapat kritikan ramai apabila dikatakan tidak menjaga batas-batas yang sepatutnya dijaga di dalam adab pergaulan. Pandangan seorang pengguna Facebook, Emmelynn Amal Alyn, yang mengkritik program itu disokong oleh ramai pengguna Facebook yang lain. *"Saya mengambil inisiatif untuk tonton semula rancangan da'i 3 ni. Takut semalam marah sangat sampai tahap halusinasi."*, tulis Emmelynn. Emmelynn juga memberikan beberapa perkara yang dilihat tidak kena dalam program tersebut. Antara satunya adalah sesi luahan cinta yang tidak kesampaian. *"Saya puji dengan... lagi »


Dato Husam Boleh Saman Mereka Yang Memfitnahnya...

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 4 jam yang lalu
Greenboc Salinan surat balas dan soalan tambahan: YB Dato Haji Hanipa Haji Ahmad, Pengerusi Baldah Toyyibah (Prasarana) Sdn Bhd. *PELAWAAN LAWATAN BERSAMA KE TAPAK TEBANGAN ULU SAT* Saya mengucapkan ribuan terima kasih atas kesudian YB Dato menjawab surat saya bertarikh 28 Syawal 1436/13 Ogos 2015. Dari surat itu, saya simpulkan atau memberikan komen seperti di bawah: *A. Tiada Penglibatan YB Dato Husam Musa Dari Pembalakan Lebuhraya Rakyat* Penjelasan YB Dato dalam isu ini sangat saya alukan. Saya berharap, melalui jawapan rasmi ini, tidak ada mana-mana pihak, termasuk Y... lagi »


Rupanya Ini Kejutan Perhimpunan Bersih 4?

atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
*Rupanya Ini Kejutan Perhimpunan Bersih 4? Perhimpunan Bersih 4 yang dijadualkan 29 dan 30 Ogos ini di Kuala Lumpur, bakal membawa kelainan apabila ia dijangka akan turut disertai pimpinan dan penyokong Umno, kata penganalisis politik Dr Maszlee Malik.* *Pensyarah Universiti Islam Antarabangsa Malaysia itu berkata demikian susulan tindakan penganjurnya menjemput Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Nur Jazlan Mohamed menyertainya, selepas beliau mengatakan tidak ada masalah dengan perhimpunan itu.* *"Kita mungkin akan menyaksikan satu kelainan dalam Bersih kali ini, iaitu kehadiran... lagi »


Siapa awek JPJ cun ini? (Gambar)

kerengga pada KERENGGA - 9 jam yang lalu
Siapa awek JPJ cun ini? Foto Instagram "TOLONGLAH saman saya!" demikian berpuluh-puluh komen dalam perkongsian mengenai 'awek JPJ cun' ini dalam masa satu hari. Siapakah siapa awek JPJ cun ini sebenarnya? Berdasarkan laman foto Instagram, 'gadis JPJ cun' tersebut adalah Mira Filzah yang merupakan seorang model dan pelakon. Difahamkan, beliau kini terlibat dalam telemovie komedi

KANTOI!! IS Tak Wujud Lagi Ketika Najib Terima Derma RM2.6 Billion tu..

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 9 jam yang lalu
Betullah kata orang-orang lama yang dah lama berkecimpung dalam politik di Permatang Pauh ni.. kata depa "Orang bodoh jadi makanan orang cerdik dalam politik", "Kalau dah bodoh memang mudah untuk diperbodohkan".. Tapi itu dulu.. generasi sekarang bukannya mudah untuk diperbodohkan kecuali kelompok yang taksub dengan pemimpin tertentu.. Ini mengenai 'Derma RM2.6 Bilion' yang dikatakan telah diterima oleh Najib dan menurut Ketua Bahagian UMNO Kuantan derma tersebut adalah derma politik dari Arab Saudi kepada negara ini. Menurut Ketua Umno Bahagian Kuantan, Datuk Seri Wan Adnan Wan M... lagi »

Kuasa Politik Baharu: Apa Anak Muda Mahu

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu

NAMPAK SANGAT BOHONGNYA...

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
*KANTOI... Najib BOHONG LAGI !!!* * Nak menipu rakyat tetapi kantoi dengan FAKTA..* * ISIS ditubuhkan pada April 2013,* * Isytihar Daulah Islam pula Jun 2014..* * tapi 'DERMA' masuk pada Mac 2013... camaner tu *

SEBAB NAJIB KATA.. Haram jadah kpd mereka yg tolak penyenaraian FGV dlm Bursa Saham..

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
*APA DAH JADI pada saham FGV skrg yg pengerusinya PERNAH TERPALIT DENGAN RASUAH !!!* * JATUH LAGI.. DAH TINGGAL RM1.41 hoiiii...* * PENEROKA2 tau ker tak ni....* * Tak kan kluar kat TV3suku atau Utusan..* * Siap sedialah korang tanggung rugi bila tanah2 peneroka korang yg dicagarkan main saham FGV tu... KALAU TANAH KORANG TERGADAI NANTI.. carilah Najib lah yer *

Anak ke-2 Nik Aziz tak sertai GHB tapi...

kerengga pada KERENGGA - 9 jam yang lalu
Anak kepada bekas mursyidul Am PAS Nik Omar Nik Aziz tidak akan menyertai Gerakan Harapan Baru (GHB) demi menghormati keluarganya, namun pemikiran beliau bersama NGO itu, kata Pengerusi GHB Kelantan Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah. "Nik Omar tidak masuk GHB, fikrah (pemikiran) memang bersama (kita) tetapi beliau tak akan masuk kerana dalam kedudukan keluarganya (dan) kedudukan bondanya.

Guling kerajaan satu propaganda murahan - Nasruddin

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 10 jam yang lalu
Ketua Penerangan Pas, Nasruddin Hassan berkata apa yang lebih melucukan ialah apabila rancangan untuk pilihan raya umum lebih awal turut disifatkan beliau sebagai sebahagian usaha untuk menggulingkan kerajaan. - *Foto TRP/Mokhsin Zamani* KUALA LUMPUR, 17 Ogos: Pas menyifatkan kenyataan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi bahawa usaha untuk menukar Perdana Menteri dengan mewujudkan kerajaan perpaduan melalui proses akuan bersumpah di Parlimen sebagai langkah untuk menggulingkan kerajaan adalah satu propaganda murahan. Ketua Penerangan Pas, Nasruddin Hassan berka... lagi »

Usul tak percaya pada Najib sukar berjaya...

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 10 jam yang lalu
*Dr Mahathir Mohamad meramalkan bahawa Datuk Seri Najib Razak tidak akan berjaya disingkirkan sebagai perdana menteri melalui undi tidak percaya di Dewan Rakyat.* *“Ini amat sukar memandangkan semua anggota Umno dilihat berhutang kepadanya. Dan pembangkang pula tidak mempunyai cukup anggota untuk meluluskan usul itu,” katanya.* *Komentar beliau itu hadir sewaktu Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Zahid Hamid mendakwa seorang anggota parlimen Umno menyediakan akuan bersumpah di kalangan MP BN dan pembangkang bagi mengisytiharkan mereka mempunyai majoriti dalam Dewan Rakyat.* *Wa... lagi »

Saya tidak akan makan daging babi untuk mendapatkan undi dari Cina

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 10 jam yang lalu
Apalah perlunya Zahid Hamidi, TPM yang baru ni mendabik dada mengisytiharkan diri "beliau tidak akan makan daging babi untuk meraih undi daripada pengundi Cina." Atau mungkinkah beliau sekadar mahu menyindir pemimpin lain yang sanggup melakukan perkara jijik seumpama itu? Siapakah pemimpin yang beliau sindir itu? Kata-kata Zahid itu mempunyai maksud yang sungguh mendalam. Makan daging babi adalah perkara yang ditegah dan diharamkan dalam agama Islam. Memakannya, bermakna kita telah menderhaka kepada perintah larangan Allah. Tapi persoalannya ialah, sesorang Islam yang mengaku b... lagi »

Dato Husam Boleh Saman Mereka Yang Memfitnahnya...

Green Boc pada KELAB GREENBOC - 10 jam yang lalu
Salinan surat balas dan soalan tambahan: YB Dato Haji Hanipa Haji Ahmad, Pengerusi Baldah Toyyibah (Prasarana) Sdn Bhd. *PELAWAAN LAWATAN BERSAMA KE TAPAK TEBANGAN ULU SAT* Saya mengucapkan ribuan terima kasih atas kesudian YB Dato menjawab surat saya bertarikh 28 Syawal 1436/13 Ogos 2015. Dari surat itu, saya simpulkan atau memberikan komen seperti di bawah: *A. Tiada Penglibatan YB Dato Husam Musa Dari Pembalakan Lebuhraya Rakyat* Penjelasan YB Dato dalam isu ini sangat saya alukan. Saya berharap, melalui jawapan rasmi ini, tidak ada mana-mana pihak, termasuk YB Dato atau ... lagi »

X

Tiada ulasan: