Rabu, 9 September 2015

5956. Islam memuliakan perempuan.

Bismillahirrohmanirrohim.
Lu gangster ? Lu pakai tatu ? Lu pakai subang ? Lu pakai rantai ? Lu pakai seluar pendek ? Lu pakai senjata ? Lu warna rambut ? Lu ingat lu sudah cukup gangster dan kuat ka apa ? Lu ingat sikit atas sana ada lagi kuat maa . Bila2 masa saja lu punya nyawa boleh habis maa . Lu punya nama setakat tinggi atas mata manusia tarak cukup kencang maa . 

Sekarang lu sarung lu punya diri sama lu punya keluarga dengan lu punya agama . Kasi sembah sama DIA . Baru ada syok meh . Ini dunia hanya pentas lakonan dan trofinya di Akhirat . Lu mau Syurga kaa lu mau Neraka?

Sendiri mau ingat lahhh , Allah lagi Maha Berkuasa .
###########


WANITA ITU MULIA DALAM ISLAM
----------EDISI TA'JUB-----------
🔘
Tahukah engkau ......
Bahwa yang pertama kali tinggal di Masjidil Haram adalah
' W A N I T A '
Itulah ibunda kita 'Siti Hajar'
istri Nabi Ibrahim 'Alaihis Salam.
🔘
Tahukah engkau ....
Bahwa yang pertama kali beriman kepada Rasulullah Shalallahu 'Alaihi Wasallam adalah
'W A N I T A'
Itulah istri beliau 'Siti Khadijah' Radhiyallahu 'Anha ....
🔘
Tahukah engkau ....
Bahwa darah yang pertama kali tumpah di jalan ALLAH Subhanahu wa Ta'ala adalah darah
'W A N I T A'
Itulah darah 'Syahidah Sumayyah' ibunya Ammar Bin Yasir .....
🔘
Tahukah engkau .....
Allah Subhanahu wa Ta'ala menurunkan Al-Qur'an dan di dalamnya ada Surah bernama
'W A N I T A'
(An-Nisaa')
Itulah surah ke 4, dan surah terpanjang ke 4 dalam Al-Qur'an, ada 176 ayat setelah Al-Baqarah 286 ayat ; Al-ARaaf 206 ayat dan Ali Imran 200 ayat.
Sementara Surah 'Ar-Rijaal' (Laki-Laki) tidak kita temukan didalam 114 Surah.
🔘
Tahukah engkau......
Nabi Saw bersabda :
"aku berwasiat pada kalian agar bersikap baiklah terhadap
'W A N I T A'
Itulah kalimat yang beliau ulang2 hingga 3 kali dalam khutbah perpisahan beliau (wada') sebelum beliau Shalallahu 'Alaihi Wasallam meninggalkan kita semua selamanya...
🔘
Tahukah engkau .......
Nabi Saw bersabda :
"Siapa yang memiliki
3 Anak Wanita
kemudian mendidiknya dan berhasil baik dalam pendidikannya, maka itu akan menjadi pembebas baginya dari Api Neraka"
Sahabat bertanya :
"Bagaimana jika hanya 2 Anak Wanita saja wahai Rasulullah?"
Jawab Nabi Shalallahu 'Alaihi Wasallam :
"2 Anak Wanita pun bisa"
Kata Sahabat lagi :
"Bagaimana bila hanya 1 Anak Wanita saja Baginda Rasul?"
Jawab Nabi Shalallahu 'Alaihi Wasallam :
"1 Anak Wanita pun juga bisa"
🔘
Tahukah engkau....
bahwa Surga itu terletak dibawah kaki
Ibu (Wanita)
"Al-Jannatu Tahtaa aqdaamil Ummahaat :
"Surga itu berada dibawah telapak kaki Ibu"
Adakah kemuliaan yang melebihi semua ini bagi
'W A N I T A'... ??
Katakanlah wahai para wanita : "Alhamdulillahi 'Alaa Ni'matil Islam"
karena dg ISLAM engkau mulia.
Jadi........Jika engkau mengatakan bahwa Islam adalah agama yang tidak memuliakan
'W A N I T A'
Maka engkau mengambil sebuah kesimpulan yang 'Salah Besar'...
Wallahu A'lamu
Sumber: (Sini)
(SINI)
Ektra:
Ratu Air Mata Berkisah. 

Syria 😭 
Masa sy jd "foreigner" dulu kt sana, balik sekolah dr rumah my sheikhah, teringin nk mkn piza ada cheese + zaitun dlm cermin tu. 

Tp kira duit, ada a few lira je. Xcukup. Jd beli yg kosong je minta dibungkuskan. Sekali ammu tu bungkus yg piza yg mahal tu, and i said pls2 jgn. Sy nk yg tu je. Makin byk dia letak. 

Sy so takut. 

Matila nk byr mcmne! 😢 Ammu senyum. Then ada one lady approach. Dia tnya sy, kamu dtg sini belajar hadis? Belajar Quran? Berapa org di rumah kamu? I said yes, ada 7 org. 

Dia suruh org kedai tu add more! Bg kt sy. Dan nk bg sy duit belanja. Tp sy tanak. Ya Allah, murahnya hati 😭
Sy pn bawa balik roti2 mcm2 tu pd adik2 serumah sy and we are so happy, seminggu lebih cukup bekalan.

Pernah sy naik taxi sorang2 ond way nk gi umah sheikhah, sy nangis diam2 sbb masa tu tgh takut nk kna balik msia sorang2. Nk turun taxi, sy nk bg duit. 

Tp ammu tu ckp, cukuplah kalau awak gembirakan hati awak & selamat smpai disini. Nanges lg 😭😭

Masa dpt ijazah sanad Al-Quran, sy attend 3 majlis berasingan meraikan sy. Dapat byk sgt2 hadiah dan food. Diraikan mcm puteri raja oleh org2 syria, mereka bkn ahli keluarga sy pn. 

Sy xmampu nk buat apa2, berair mata dr mula majlis smpai akhir. Sheikhah akn peluk sy, dan bisik katanya "doakanlah kami ya aishah ratu air mata, kami mahu doa dr mu" Lg kuat sy nangeh 😭😭

Sheikhah sy, smpai skrg tiap waktu tiap saat asyik risaukan sy. Padahal keadaan dia jauh lebih merisaukan sy! Lailahaillallah 😭😭 
Tengok gmbr ni dan gmbr2 lain.. xmampu nk pandang. 😭😭 Sbb dulu kita hidup dgn mereka & xsanggup dgr khabar2 derita tentang mereka. 

Doa kami sentiasa utk mu Syria! Damailah jiwa2 yg berjuang sedang syurga tersedia menanti ruh2 mu pulang. 

Allahumma Ameen!#Allah Save Syria Ameen! 😭😭 #Bersama kita meneruskan legasi2 Al-Quran agar sentiasa kehadapan! 

#Hulurkan tgn ringankan beban #Akumasih punya "Amanah" dgn Allah yg harus TERUS dikerjakan.
 — feeling sedih.
Sumber: (Sini)
Selanjutnya:-
(Sini)
Jalan menuju Allah itu SUNGGUH tidak mudah, tp CintaNya benar2 TERINDAH ~

Dulu, ayah selalu pesan. "Kalau boleh, bacalah tafsir yg ayah beli, paling tidak setahun habis satu jilid pun xpe dah. Isi hari2 dgn faham isi2 Al-Quran " Ternyata ada bezanya membaca Al-Quran dgn sekadar bicara, dgn membaca Al-Quran dgn hati, jiwa & faham. Bismillah, tafaqquh tafsir yg pertama. Moga Allah permudahkan lisanku dlm menyampaikan agamaMu. Ameen. Pesan ayah ringkas bila disuarakan rasa risau padanya " InShaaAllah dipermudahkan diatas keikhlasan kita! ‪#‎Bukan‬ Mudah Menjaga "Ikhlas"
— ngrasa wallahulmusta'aan ing Takaful Ikhlas Berhad - Head Office, Bangsar South.
Ada "Tarbiyyah" dlm " Ujian"
1) Allah bagi kita "Nikmat"
Untuk latih kita bersyukur. Apa cara bersyukur? Kita makin dekat dgn Allah. Allah bg kita ilmu, kita makin dekat dgn Allah. Allah bg kita harta, kita makin dekat dgn Allah. Allah bg kita isteri, kita makin dekat dgn Allah. Allah bg kita suami, kita makin dekat dgn Allah. Allah bg kita anak, kita makin dekat dgn Allah. Allah bg kita mak ayah, kita makin dekat dgn Allah.

Allah bg apa sekali pn, kita makin dengan Allah. Kita hargai "nikmat" itu tidak sedikitpun & sekalipun membanding2kan dgn kurniaan org lain apa lg berbangga baik pd level "hati" atau level & maqam terbesar "media sosial"

Doa, solat, ibadah, Al-Quran berjalan seiring nikmat, malah bertambah2 lg doa & ibadah kita mcm rayuan kita pd Allah sebelum hadirnya nikmat itu. Bukan nya bila dah dpt, "okay da dapat, yeay! That's it. kbai!"
2) Allah uji kita dgn "Nikmat"
Untuk latih kita dgn "sabar" Nikmat itu kemudian bertukar membuat kita payah, membuat kita susah, membuat kita rasa derita, membuat kita stress! Tp ingat, Allah tengah latih kita dgn "Sabar". Sabar tu datangnya dgn "training" dan bukan "theory "

Tak kira la apa nikmat tu, baik bisness yg problem, baik anak2 yg buat hal, baik org tua yg berubah sifat & qudratnya, baik pekerjaan yg so stress, baik ilmu yg mencabar & x lulus exam, atau apa sekalipun hatta lipas berjoget2 dlm kereta pun, tp kita "sabar"

 Keep calm & steady. Dan kita makin dekat dgn... Allah. Remember "to react accordingly". Jgn sampai "training" sabar ini menukarkan kita jd suami, isteri, ayah, ibu, anak, apatah lg Hamba durhaka. Nauzubillahi min zalik! Moga Allah jauhkan kita daripada hal itu.
3) Allah ambil balik "Nikmat" itu.
Mak aih.. Ini level "harder" sket. Tak semua orang boleh "adapt" dgn ini. Ingat, inilah level dimana Allah sedang mengajar kita erti "Redha "

Segala milikMu Allah, maka dikembalikan selayaknya padaMu. Baik harta, ilmu, ibubapa, pangkat, suami, isteri, anak2 hatta apa jua sekalipun, saat ia kembali pd Mu, maka kita belajar utk Redha. Apa itu redha? Kita tak marah, kita tak merungut, kita x bising, dan kita xpernah tanya pd Allah "Why me??!". Sebab kita faham itu adalah "tarbiyyah" Allah. Saat Allah ambik balik, kita sujud, dan kita makin dekat dengan Allah. Nangis? Ya kita nangis, tp bkn dgn org, jauh lg dgn fesbuk, tp dengan Allah :') Itu tandanya kita sudah "matang" 
Emotikon smile

Sebab? kita ingat "Hati yg bahagia adalah hati yang benar-benar mencintai Allah" Emotikon smile Orang yg diuji Allah, maka berbahagialah. It's either two. Samada Allah memberikan kamu "kesembuhan" atau Allah memberikan kamu "syurga". ATAU Allah akan memberikan kamu kedua2nya. Allahumma Ameen! \(",)/ ‪#‎Keep‬ praying & keep believing! ‪#‎Lailah‬ saeidah 
Emotikon smile


tiada lg berlakunya pengulangan". Rules hidup, mudah. Apa yg baik, kita ambil. Pada khilaf manusia, kita ambil pengajaran & mendoakan mereka kebaikan mudah2an bertemu jln pulang. Dan bab ni pn kena ambil cakna. Bukan dgn cara amik gmbr dia yg tgh wat salah tu, then post kt FB dgn caption "mga dia bertaubat". BUKAN. Malah AIB itu jatuh pd kedua2nya. Yg di post, aib pd dibuka khilaf/aib dosanya. Yg menge post, aib pd dirinya refleksi pd akhlaqnya. Kecuali dlm hal2 tertentu misalnya, kes2 kezaliman atau peringatan kpd masyarakat akan bahayanya seseorang yg boleh mengundang 
kemudharatan. Org mengata mengumpat belakang kite? Tak pee      

Diamkan saja itu yg lebih baik. Bukan buat kita kurus or gemok pon XD Ayah sy selalu pesan, yg penting bina keperibadian yg dekat dgn Tuhan, dan jgn sekali hidup dgn "jiwa nk cari gaduh dgn org". Sbb kita harus hidup sbg org yg "berjiwa besar". Itu sifat sebenar seorang muslim. Seeru ala barakatillah. Grow stronger everyone! Barakallahufikum! ‪#‎Live‬ healthy in & out ! \(",)/

4:02/4:02


Bersama al-Quran. Hidupkan balik hati yang mati. Basahkan balik mata yang yang kering. Apabila ahlinya berbicara.

(SINI)

BUKU SI PENGECUT ALVIN TAN DIJUAL DI PASARAN? - KENAPA KDN TAK GAM?


Ini merupakan salah satu status provokasi oleh si pengecut Alvin Tan melalui media sosial. Dia menghina dan terus menghina Islam. Baculnya, dia tiada di Malaysia dan kini berada di United States of America.

Dalam masa yang sama, dia telah berjaya menerbitkan sebuah buku yang kini telah dijual di pasaran. Boleh jumpa kat banyak tempat juga.


Soalan Keris, kenapa KDN tidak gam dan haramkan tulisan dia? Orang macam dia sepatutnya tidak boleh dijadikan ikon. Bimbang tulisan dia yang akan menjadi bacaan anak-anak muda akan merosakkan minda mereka.

Tajuk pun sudah guna perkataan SEX. Sudah tiba masa kita berkeras dan tidak lagi berlembut. Ambil semua dan tolong hentikan sebarang jenis perkara yang boleh beri keuntungan kepada manusia bacul tu!

K7L : Come on...
Sumber(SINI)




Tiada ulasan: