Isnin, 28 Disember 2015

5981. Bosan.

.

Bosan. Mengapa dan kenapa bosan.
Bismillahirrohmanirrohim
Alhamdulillahirobbilalaamin.
Jujur kerana Allah ...saya belum pernah mengalami rasa bosan dan dengan izin Allah saya tidak mahu merasainya. Saya tahu tentang bosan pun sebab saya google untuk dapat maklumat apa itu "bosan" Rupa-rupanya bosan juga merupakan sejenis penyakit hati. Astaghfirullahalazim.
Dalam kamus hidup saya, saya tidak pernah menyebut "bosan" Itu agaknya saya tidak pernah jumpa bosan. Kata kan doa. Sebut bosan banyak kali, Allah makbulkan doa bosan tu tadi. Bila tidak sebut bosan ertinya kita menghindari rasa hati untuk jadi yang begitu.
"Hendak senang bukan senang, hendak susah pun bukannya susah." Maklumlah dalam hidup neh, "Air yang tenang, jangan disangka tiada buaya."

In Syaa Allah bermanfaat.
Aamiin Ya Allah.
Wassalamu.






.

Tiada ulasan: