Ahad, 3 Julai 2016

5991. Rindu itu seni milik Allah yang perlu diperhalusi oleh hamba-hamba-Nya yang bernama manusia.

Bismillahi Walhamdulillah. Betapa sayangnya Allah kepada kita hamba-Nya. Nabi Muhammad juga sayang dengan kita umatnya, walau pun selepas kewafatan Baginda Rasulullah. Allahu Akbar.
Bismillahirrohmanirrohim.
Alhamdulillahirobbilalaamiin.
*Allahu Akbar*

Ingatkan diri sendiri tentang rindu. Untuk kasih, sayang, cinta, ingat dan rindu sesama makhluk Allah yang bersifat baharu dan hamba-Nya., dengan lebih bermakna. In Syaa Allah.

Kalau rindu sebut dan ingat Allah ...puji Dia Allah Tuhan Yang Maha Esa. Allah Tuhan Yang Maha Menjadikan. *Allahu Akbar*

Bila rindu wirid, zikir ...auto kita pulangkan rindu tuu jdi rindu pada Allah ..nak² bila kita rasa nak nangis sebab penangan rindu. In Syaa Allah rindu kita tu akn Allah sampaikan kepada seseorang yang kita maksudkan yang juga hamba-Nya. SubhanAllah.

Apa² hal sekali pun cepat² *roger* Allah. In Syaa Allah ..kita hamba-Nya akn dpt redho-Nya, rezeki-Nya, hidayah-Nya, keberkatan-Nya dan rahmat-Nya. Dh tu kita Selawat utk Rasulullah Junjungan kita Nabi Muhamnad. Aamiin Ya Allah.

Tu maksud bila rindu sesama makhluk. Utamakan rindu Allah. Allah bg kita rasa rindu tu, Allah nak tgk kita rindu Dia x ...n dpt x kita saling berpesan² ...ingatkan tak, ttg rindu kita dan rindu Allah. Rindu Rasulullah, Rasulullah rindu kita, walau Nabi n kita x saling jumpa n Nabi juga ada mendoakan kita umatnya yang lahir setelah kewafatannya. Aamiin Ya Allah Ya Muhammad Rasulullah.

Dengan izin dan kehendak Allah... Maka Allah kata *Maka jadilah rindu yang lebih bermakna antara kamu hamba Ku kerana Ku* Aamiin Ya Allah.
Alhamdulillah.

Tentu kita nak Allah kata camtu kan tentang kita. Bila kita rindu dgn ibu bapa kita, pasangan suami/isteri kita, dgn adik beradik kita, dgn ank cucu kita, dgn saudara mara kita, sahabat kita dan saudara Islam kita. SubhanAllah.

Fahamkan dan amalkan. In Syaa Allah hubungan yang lebih berkat, terpimpin, terbimbing dengan redho Allah dan rahmat-Nya. MasyaAllah.

In Syaa Allah rasa rindu kita akan lebih mantap bermanfaat dan afdhal, sebab mengutamakan *Rindu Allah,* *rindu kekasih Allah Nabi Muhammad* Junjungan kita umat akhir zaman.
SubhanAllah.

Aamiin Ya Robbalalaamiin.
Wassalamu.
evo.wir.sg.



Tiada ulasan: