Rabu, 6 Julai 2016

6041. Amal kerana Allah. In Syaa Allah beroleh rahmat Allah. Aamiin.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه


Allahhumma sholli ala Muhammad waala ali Muhammad.
Bismillaahirrohmaanirrohim.

Amal seseorang itu tidak pernah menjamin ianya ahli syurga atau pun ahli neraka. Akan tetapi SEMATA MATA rahmat Allah swt jua. Kita hanya diperintahkan agar memperbaiki amal dan berdoa agar Allah swt merahmati hingga akhir hayat. Jangan putus asa dari rahmat Allah swt kerana yang putus asa dari rahmatNya hanya kaum yang kufur(kafir)

Suhhanallahhi wabihamdihi subhanakallahhumma wabihamdika asyhadualla ila hailla anta astaghfiruka waatubu ilaik.Semoga bermanafaat buat kita semua.Aamiin. 


(Amal)
Bismillah... Allah berfirman yang bermaksud: 
“Tahukah kamu, orang yang sedang mendustakan agama? Yang demikian itu, mereka yang melalaikan (nasib) anak yatim, Dan tidak berusaha memberi makan orang-orang miskin.” Surah Al Ma'un: 1-3

“Sedangkan kamu memakan harta warisan (harta milik orang ramai) dengan cara penipuan, Dan kamu sangat mencintai harta dengan kecintaan yang berlebihan.” Al Fajr: 19-20

Ramadhan memperhalus keprihatinan kepada kumpulan insan yang lemah - terlantar sakit, miskin dan fakir, anak yatim, armalah dan kaum mustad'afin. Kepincangan sosial dan ekonomi yang melahirkan jurang adalah jenayah agama yang sewajibnya mendapat pengadilan yang sewajarnya.
 Ingat wahai hati... Sabar itu separuh dari iman. Aamiin Ya Allah.

EMPAT PERKARA SEBELUM TIDUR WALAU SESIBUK APAPUN DENGAN TUGAS HARIAN

Rasulullah berpesan kepada siti Aisyah ra.“Ya, Aisyah! Jangan engkau tidur sebelum melakukan empat perkara dan bertanya Siti Aisyah: “Ya Rasulullah! Bagaimana aku dapat melaksanakan empat perkara seketika?Rasulullah tersenyum dan bersabda:

1. “Sebelum khatam al-Quran.” “Jika engkau akan tidur, bacalah surah al Ikhlas tiga kali. Seakan-akan engkau telah meng-khatamkan Al-Quran” 
“Bismillaahirrahmaa nirrahiim. Qul huallaahu ahad’ Allaah hussamad’ lam yalid walam yuulad’walam yakul lahuu kufuwan ahad’ (3x)

2. “Sebelum menjadikan para Nabi bersyafaat untukmu di hari kiamat.” “Bacalah shalawat untukku dan untuk para Nabi sebelum aku. Maka kami semua akan memberimu syafaat di hari kiamat” 
“Bismillaahirrahmaa nirrrahiim, Allaahumma shallii ‘alaa saiyyidina Muhammad wa’alaa aalii saiyyidina Muhammad” (3x) 

3. “Sebelum para Muslimin meredhai engkau.” “Beristighfarlah untuk para Mukminin maka mereka akan meridhai engkau.” 
“Astaghfirullaah hal 'adziim al lazhii laa ilaaha illaa huwal hayyul qayyuum wa atuubu ilaih” (3x)

4. “Sebelum engkau melaksanakan haji dan umrah.” “Dan perbanyaklah bertasbih, bertahmid , bertahlil dan bertakbir. Maka seakan-akan engkau telah melaksanakan ibadah haji dan umrah“Bismillaahirrahmaa nirrrahiim. Subhanallaah Walhamdulillaah Walaa ilaaha illallaah hu wallah hu akbar” (3x)


Beijing – Seorang lelaki terpaksa berpaut pada alat pendingin udara di tingkat lapan sebuah bangunan apartmen dalam keadaan hampir berbogel kerana melarikan diri selepas suami kekasihnya tiba-tiba pulang.

Lelaki itu dipercayai memanjat keluar dari tingkap apartmen kekasihnya untuk mengelak terserempak dengan suami wanita berkenaan.

Rakaman disebarkan di LiveLeak menunjukkan dia berpaut pada alat pendingin udara hampir tanpa seurat benang kecuali cebisan kain kecil yang menutup kemaluannya.

Video dipercayai dirakam penduduk bangunan di hadapan apartmen berkenaan di China itu turut menunjukkan orang ramai di bawah bangunan itu berjalan tanpa menyedari drama yang berlaku di atas.

Tidak jelas berapa lama lelaki itu terpaksa berpaut di situ, atau sama ada dia berjaya masuk semula ke dalam rumah berkenaan

(Kualalumpurpost)
.

Make Money Online : http://ow.ly/KNICZ

Tiada ulasan: