Google+ Badge

Khamis, 13 Oktober 2016

6129. Surah At-Taubah, Ayat 24.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Allah berfirman dalam... Surah At-Taubah, Ayat 24

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

قُلْ إِن كَانَ آبَاؤُكُمْ وَأَبْنَاؤُكُمْ وَإِخْوَانُكُمْ وَأَزْوَاجُكُمْ وَعَشِيرَتُكُمْ وَأَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ كَسَادَهَا وَمَسَاكِنُ تَرْضَوْنَهَا أَحَبَّ إِلَيْكُم مِّنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِي سَبِيلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتَّىٰ يَأْتِيَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ
.
Maksudnya: 
Katakanlah (wahai Muhammad): "Jika bapa-bapa kamu, dan anak-anak kamu, dan saudara-saudara kamu, dan isteri-isteri (atau suami-suami) kamu, dan kaum keluarga kamu, dan harta benda yang kamu usahakan, dan perniagaan yang kamu bimbang akan merosot, dan rumah-rumah tempat tinggal yang kamu sukai, - (jika semuanya itu) menjadi perkara-perkara yang kamu cintai lebih daripada Allah dan RasulNya dan (daripada) berjihad untuk ugamaNya, maka tunggulah sehingga Allah mendatangkan keputusanNya (azab seksaNya); kerana Allah tidak akan memberi petunjuk kepada orang-orang yang fasik (derhaka).

Bismillahirrohmanirrohim Alhamdulillah
Assalamualaikum/Waalaikumussalam
Warahmatullahi Wabarakatuh
Salam Santun Saudara Islamku serta famili.

In Syaa Allah kita hamba-Nya sentiasa dalam keampunan Allah, sentiasa menjadi hamba-Nya yang beroleh kasih, sayang dan cinta-Nya, sentiasa dalam limpahan rezeki, nikmat, taufik dan hidayah-Nya, sentiasa beroleh redha-Nya, sentiasa beroleh berkat-Nya dan sentiasa dalam rahmat-Nya, untuk hidup dunia dan akhirat kelak.

Mari kita kekal berselawat Junjungan untuk beroleh Syafaat Nabi di Alam Akhirat kelak, berserta rahmat Allah juga di alam Akhirat nanti. In Syaa Allah sama-sama kita berpulang pada Allah Yang Maha Esa.

Aamiin Ya Robbalalaamiin.
Wassalamu.

p/s:
JazakAllah Bil Khair saudara Islamku.
Seseorang bertanya kepada Nabi kita, “Amalan apakah yang paling dicintai Allah Ya Rasulullah?” Beliau menjawab, “Engkau mati dalam keadaan lisanmu basah dengan zikrullah,” jawab beliau. (HR Ath-Thabrani dan Ibnu Hibban)
Saudaraku, ternyata rahmat, kasih sayang, dan kecintaan Allah Ta'ala akan terlimpah kepada orang-orang yang senantiasa “online” dengan-Nya, baik hatinya atau lisannya, atau kedua-duanya.
Maka, di antara hal yang harus kita kejar adalah bagaimana diri kita bisa menjadi ahli zikir yang ikhlas. Insya Allah, kita bisa menggapainya.






































































































Tiada ulasan: